Магическата система на Аксиом 16.

Стари теми

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Магическата система на Аксиом 16.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 18, 2005 10:57 am

Погледнах магическата система, тя само 3-4 странички била бе, и идвам да питам аз ли нещо не разбрах (доста по-вероятното) или просто тази система е тъпо измислена. Ще си пусна мнението в нова тема, първо защото е доста дълго, и второ - защото очаквам и се надявам да се завихри дълъг и културен спор по въпроса.

Да вземем един герой първо ниво (не нулево, за по-яко), който има 13 ИН, 11 в СУ Магьосник и 9 в СУ Специалист в магическа школа. Няма да разсъждаваме над това откъде е взел достатъчно ТР, за да се нагруха така, че да му артисат и за другите показатели, просто за нуждата на теорията приемаме, че такъв герой съществува и се казва (неслучайно) Грухи. Той има, ако смятам правилно, МУ 27 когато мята заклинания от школата, в която е специалист. Това му стига за да метне дори 6-то ниво заклинание, обаче Грухи е скромен и иска да види дали и колко често ще успява да хвърля първо ниво заклинания. Понеже има 13 ИН и е завършил ямболското МГ, той успява да си пресметне, че УФУД-а му за първо ниво магии, ако съществото отсреща няма магическа защита (явно Грухи е и наивник) има вида "3 зара + 9 > 18", което според простата аритметика от 1ви клас означава, че му трябва сума 10 или повече от трите зара, за да успее. Грухи вика приятелчето си Цайси от паралелката по информатика и Цайси му прави една проста, бърза програмка на Турбо Паскал 6.0, която казва, че шансът за успех на Грухи е 63.43%. Ебах му майката, казва Грухи, що ми е толкоз малък шансът да кастна първо ниво магия ве? Толкова съм се налял откъм магически показатели и умения, продължава той, и пак глей ква мизерия. Ми аз ако бях първо ниво Уизард в Д&Д, щях да си каствам първо ниво заклинания без проблеми ве, недоволства Грухи. К'ва е тая шибана дискриминация, запитва се той?

Това се питам и аз. Откъде ви е дошла идеята Магьосниците да имат процентен шанс за успех със заклинание дори когато не се опитват да пробият магическа защита? Не искам да обиждам никого, обаче съвсем откровено казано ми се струва глупаво. Освен това поражда 2 проблема. Първо, че Грухи може извън битка да се концентрира колкото си рунда иска, да изхаби 32 ТД, за които да получи 16 бонус в УФУД-а и без проблем да метне 6-то ниво заклинание, защото усложнението е едва 28 (покрито дори ако метне 4 на трите зара). Има ли нужда да обяснявам ако имате мощни 6-то или по-ниско ниво магии, които са добри и извън битка (като конджурейшън-криейшън заклинанията в Д&Д) до какви глупости ще доведе това? Второ, когато Грухи реши да бутне дори първо ниво заклинание в битка, е принуден да се концентрира с цел да си повиши смешния (от гледна точка на колега от Д&Д) шанс за успех, което пък му сваляше реакцията с не помня колко и общо взето дава шанс на останалите да му се изредят, което неминуемо ще доведе до смъртта на Грухи, който е грухи само откъм магически способности...

И кво стана ся? В единия случай имаме първо ниво герой, който извън битка си пляска 6-то ниво заклинания и върти адския бизнес с магически предмети, поради което цялото село го боготвори; в другия случай имаме същия герой, който като види 2 вълка да нападат селския площад, хуква да бяга, щото не може да им кастне Слийп или Колор спрей (първо ниво заклинания) и да ги довърши с камата си. Забавно, нали? Излиза, че за да се направи сносен заклинател, трябва ВСИЧКИ точки за развитие да се пляскат в магически СУ и мани другото, ми пак не стигат. Когато снощи сметнах какъв шанс има 20-то ниво герой с 30 ИН, 20 в СУ Магьосник и 20 в СУ Специалист в Школа да кастне 7-мо ниво магия от школата си без концентрация, направо ми се присра.

Тъъъй. Къде е проблемът - в моя или във вашия телевизор? Пак казвам, абсолютно съм убеден, че аз греша някъде и не може, просто НЕ МОЖЕ да е толкова зле замислена системата. Следователно очаквам да ме затапите и закопаете с отговорите си, затова не се притеснявайте да го направите.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Магическата система на Аксиом 16.

Мнение от Асен » вт яну 18, 2005 2:43 pm

CTAHuMuP написа:Погледнах магическата система, тя само 3-4 странички била бе, и идвам да питам аз ли нещо не разбрах (доста по-вероятното) или просто тази система е тъпо измислена. Ще си пусна мнението в нова тема, първо защото е доста дълго, и второ - защото очаквам и се надявам да се завихри дълъг и културен спор по въпроса.

Да вземем един герой първо ниво (не нулево, за по-яко), който има 13 ИН, 11 в СУ Магьосник и 9 в СУ Специалист в магическа школа.
Така...не съм прочел още останалата част от поста ти (защото спелакстърите не ме занимават особено...:) ), но се сетих за една забавна задачка-ако Грухи, Дядо Коледа, Вълшебникът от Оз и ти се срещнете на кръстопът в Магландиум, идвайки от 4 посоки, кой трябва да мине първи?
Отговор-ти. Останалите са измислени персонажи дори в Магландиум. За да имаш умението СУ "Специалист в школа", трябва да си развил умението "Магьосник" на 12 степен. Иначе просто право да го вземеш:), така че Грухи не може да има умението Специалист:).
Освен това не смяташ правилно, о, не, любезний! С даденито от теб точки (при Маг на 12, останалото не го бутам), имаш МУ 28 , по мнението на моя Разказваческа безмилостност...:)
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 18, 2005 3:32 pm

Тъй ли било? Тогава нека горе е 12 в СУ Магьосник и 8 в СУ Специалист в школа. А Магическото умение го смятам като събирам нивото (1) с Интелекта (13) и деля на 2 (става 7), после добавям СУ Магьосник и СУ специалист - общо 27. Доколкото съм чел - така се смята.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 18, 2005 5:47 pm

Ще отговоря накратко, а после ако се налага и на по-дълго.
1. Не е възможно да се концентрираш за безкрайно количество ТР (има си някакво ограничение, но в момента не мога да погледна в книгата - като го намеря ще допълня поста), така че варианта да направиш шанса за 6 ниво заклинание пренебрежимо малък отпада - тук грешката е в твоя телевизор :)
2. Много от заклинанията изобщо не се влияят от МЗ на създанията, а и повечето създания имат МЗ=0, така че и това засега няма да го вземам предвид.
3. Шансът за произнасяне на заклинание от близко до разрешеното от МУ ниво е малък, за да се принуди магьосникът да се концентрира. Това налага повечко време за произнасяне на по-тежките заклинаия, но колко точно си преценя играчът. Така сме направили по-тежките заклинания, по-дълги без да се налага да пишем за всяко едно от тях самостоятелни ТД. Иначе не би било логично, Забавяне и Армагедон да се произнасят за едно и също време, нали?
Не смея да си помисля, какво би станало, ако шансът за успех на заклинанията не беше малък и имахме магьосник с високо МУ и добре разивито умение Бърза мисъл - как ти звучи Чукът на бога (около 100 щета) за 2 ТД??? Смятам, че всички "не магьосници" биха ревнали в пълен глас против това.
В момента магическата система работи и магьосниците не са никак слаби (дори напротив), но все пак дава право и на останалите да се предпазят (ползвайки понижената реакция на магьосника, докато се концентрира.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 18, 2005 5:53 pm

Приемам обяснението, че сте направили магьосниците некадърници, за да ги принудите да се концентрират - както съм обяснил в първия си пост, мятане на магия очевидно е невъзможно без концентрация (т.е. възможно е, но никой няма да рискува, при положение, че има 36% шанс за неуспех например). Съвсем отделен въпрос е доколко правилно или красиво ми се струва това решение в системата, но го приемам.

Обаче проблемът, че извън битка нищо не му пречи да си каства високо ниво заклинания си остава. Казах, че се концентрира за 32 ТД и напълно спокойно си произнася 6-то ниво заклинание. Именно 32 ТД е ограничението, поставено в книгата, така че май моят телевизор си хваща добре Биг Брадър.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 18, 2005 6:10 pm

Приемам, че телевизорът ти е в изправност :) Сега остава да видим и проблема в това да произнесеш високо ниво заклинание, когато никой не те притеснява (доколкото си спомням в Д&Д имаше правило за автоматично 10, 20 и т.н. когато не си притеснен). Поне досега не сме установили това да води до някакъв дисбаланс.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 18, 2005 6:17 pm

В Д&Д изобщо няма такъв филм като (не)успех при хвърляне на заклинание - магьосниците си мятат магиите, до които имат достъп, без проблеми, а дали ще афектират създанието вече зависи от много други неща. В Д&Д, класова система, Уизард няма достъп до 6-то ниво заклинания от книгата си докато не стане поне 11-то ниво персонаж - единственият шанс да кастне такова на първо ниво е да го прочете от свитък, като при това прави нелек кастер чек (което не е скил чек и не може да тейкне 10 или 20). Именно това ми се струва нормалният и балансиран вариант.

Досега в нито една игра, включително и компютърни, не съм виждал магьосник да не може да си КАСТНЕ магията, пък отделно дали ще фане ефект или не - такива моменти винаги присъстват, разбира се. Може би заради това ми е трудно да приема тази ваша коренно нова идея за усложнено кастване, пък дано свикна с времето.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 18, 2005 6:29 pm

И аз се надявам, че ще свикнеш с нея :) В примера с Д&Д нямах предвид заклинанията им, а ползването н аумения - при нас се приема, че извън битка магът има много време за внимателно подготвяне на заклинанието, което си е и така де - един ритуал е много по-прецизен, отколкото задъханото произнасяне по време на динамична битка, когато стрели и мечове хвърчат около носа ти.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт яну 18, 2005 7:46 pm

Понеже темата е за магическата система искам да питам нещо по нея.
Да кажем, че съм могъщ маг и освен това знам Огнена стена. Аз обаче искам да искам да си запаля малък лагерен огън, или пък свещ. Та нали ще се самоубия.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт яну 18, 2005 8:06 pm

Само дето не ми е ясно, защо тогава не направихте бойните магии да се изпълняват по-лесно в битка? Те обикновено за това се правят. Е, естествено, трябваше да се поолекотят магииите "убивам тоя" и "премазвам всички в радиус", това дори би направило по-смислени различни тактики и комбинации от заклинания и действия.

Потребителски аватар
xsmind
The X factor
Мнения: 100
Регистриран на: чет май 02, 2002 11:44 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от xsmind » вт яну 18, 2005 8:44 pm

Ако правилно съм разбрал, Станимир пита, защо един магьосник може спокойно да застане в центъра на селото да се тутка 3 часа след което да изпраска една мощна магия и да изтреби цялото село и ще има твърде голям шанс да го направи. Ако пък той не е питал това, аз го питам, защото останах с такова впечатление от досегашната дискусия.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 18, 2005 9:01 pm

Ми не съм се сетил да питам точно това, но да - добър въпрос:). И не разбрах Асен как го сметна това МУ 28 само от показателя за Интелект, нивото и СУ Магьосник - също добър въпрос.
Последна промяна от CTAHuMuP на вт яну 18, 2005 9:05 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » вт яну 18, 2005 9:05 pm

xsmind написа:Ако правилно съм разбрал, Станимир пита, защо един магьосник може спокойно да застане в центъра на селото да се тутка 3 часа след което да изпраска една мощна магия и да изтреби цялото село и ще има твърде голям шанс да го направи. Ако пък той не е питал това, аз го питам, защото останах с такова впечатление от досегашната дискусия.
В същност, не може. Най-малкото, защото някой ще разпознае заклинанието или поне ще появи интерес какво прави въпросният маг.

VORAC, ако си могъщ маг свещ няма да си палиш с "огнена стена", а с щракване на пръсти. :)
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 18, 2005 9:08 pm

Е, то три часа е фигуративно, Мистрале, пределно ясно е, че Павлов не го е имал предвид буквално. Всъщност първия рунд на мага + 32-те допълнителни ТД едва ли правят повече от 3-4 рунда време за каст. Спокойно може да си завърши заклинанието преди селяните да са се усетили, а и не във всяко село има хора, които идентифицират заклинания кат' професионалисти:). Така че въпросът виси.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт яну 18, 2005 9:08 pm

Как се изразява системно щракването на пръсти?

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср яну 19, 2005 2:29 am

Andras написа:Как се изразява системно щракването на пръсти?
В магията "Искра", нулево ниво:).
CTAHuMuP написа:И не разбрах Асен как го сметна това МУ 28 само от показателя за Интелект, нивото и СУ Магьосник - също добър въпрос.
И "специалист в школа", като не съм го променял-оставих 9 точки на Грухи, да се радва! :lol:
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср яну 19, 2005 9:41 am

Мда, крайно време е да си взема от Айсам книгата, че ми бягат ранзи неща.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » ср яну 19, 2005 10:07 am

Ми значи смятам правилно бе, Асене, какъв е проблемът? С 11 СУ е 27, с 12 СУ е 28 много ясно.

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » ср яну 19, 2005 12:48 pm

Тъй, сега като понавлязах навътре в нещата мога да кажа, че явно магическата система е правена с взети наум СУ Бърза мисъл и Специалист в школа, и според мен те са задължителни за всеки маг. Доколкото можах да сметна, някъде на 4-5 ниво един герой като нищо може да си има 12-ки в трите специални умения Магьосник, Бърза мисъл и Специалист в школа, доста повишавайки шанса си за успешно заклинание от второ-трето ниво, което ме задоволява. Взех някакви средни, не много нагрухани стойности на показателите и излезе, че 4-то ниво типче има 83.8% шанс да прасне трето ниво магия и 95.37% шанс за второ ниво - не е 100% като в Д&Д, но не е и 63% като при Грухи. Оттам нататък вече може да налива на Интелект, щото дотогова този показател не е бил толкова ефективен откъм вдигане на шанса за каст. Е, той е ефективен откъм много ТР на ниво де:). Така че всеки сам си избира как да си развива магьосника..

Обаче пак ми виси въпроса с Паладинчето - за да е приличен кастер, му трябват ако не 12-ки, то пак доста високи стойности в тези три умения горе. Ми отде ще ми останат точици развитие за другите паладински специални умения:(. Мноо мъй яд.

Другият въпрос, който виси е, че трето ниво сульо може да каства Армагедон при достатъчна концентрация, обаче вече и аз взех да си викам "Ми що да не може пък?" - Ванката ме коруптна:).

Хм, и още едно, трето нещо - на високи нива кастерите, дори с 12-ки навсякъде и максимум Интелект, пак виждат зор с 6-то и 7-мо ниво магиите и трябва да се концентрират бая яко (за по над 15 ТД). Но предполагам, че това е нарочно направено, щото ако фърчаха Армагедони всеки рунд..

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср яну 19, 2005 1:52 pm

Правилно си ни разбрал - високото ниво магии искаме да се казва трудно. Не твърдя, че това е най-добрият начин за балансиране на магическа система, но пък работи. Магьосниците са хем мечки, хем не са ултимативни и има шанс да ги претрепеш. В момента ситуацията с баланса е така: Ако маг и боец се изправят един срещу друг, магът, за да спечели ще трябва първо да се подплати с няколко ниско ниво заклинания (защити, забавяния и т.н.) след което да му стовари уреда за коване на бога :) Ако обаче са в група, магьосниците могат да разчитат и на закрила, така че да започнат директно с големите нива - това е.
За паладина... ами трудничко е и за истински паладин ще ти трябва около 10 ниво, но пък тогава ще е мечка стръвница :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » ср яну 19, 2005 4:36 pm

За Паладина, честно казано, си мислех да наблегна повече на Войнските и Лидерските специални умения, а магически да имам колкото да не е без хич. Това ще ми позволи все пак да мятам някакви лекуващи заклинания там, които обаче няма да ползвам в битка, а след нея - когато ще имам достатъчно време и спокойствие да се концентрирам за стопроцентов успех. Лечението по време на битка, когато сме на зор, ще оставя на Клериците:). Тъй де, магьосниците на Водата и Светлината.

Виж, как в Аксиом ще си направя героя имунизиран на страх, какъвто е Паладинът в Д&Д, вече не знам:)). То всъщност има ли магии или ефекти в Аксиом, които "плашат" героите и ги карат да бягат, да си изтърват оръжията и т.н.? Щот' ако не, значи всички са имунизирани..

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » ср яну 19, 2005 5:10 pm

Значи до колкото забелязах леки лекуващи магии има такава нулево ниво слабичка е 1 зар + нещо си обаче с повечко мана и малко умения може и да върши работа. Освен това тези магии от 0 ниво са достъпни за всички и не е нуждаят от специално обучение. Така можеш да постигнеш паладин с малко лечителни магий. И както е и при паладина чак след 4-5 нива да започнеш да развиваш някакви по сериозни магий (тоест СУ Магиосник на високо ниво Бърза мисъл и СУ в някаква школа)
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср яну 19, 2005 5:51 pm

По настоящем страхът просто нанася "парализираща щета", която реално ти отнема ТД на героя.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

Мнение от Hasegade » ср яну 19, 2005 6:10 pm

Значи :wink: ,за страха-вдигаш повече интелект за психическа устоичивост(ПсУ).Не съм сигурен дали лидерът даваше бонус и на себе си с бойния вик;за по-голяма сигурност(макар че това вече не влиза в ролята)си водиш втори лидер или певец,да речем.Разгледай магиите и другите СУ-та,някои вдигат ПсУ след определено ниво.Сещам се само за Убиец :twisted: и Изобретател в момента,обаче :cry: .Е,паладин-изобретател...може и да го преживееш.

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

Мнение от Hasegade » ср яну 19, 2005 6:14 pm

Паладинът в DND има и още нещо,което не знам как ще го заместиш-turn undead.Гадовете имат и страх :twisted: като специална атака,така че... :evilmetal:

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » ср яну 19, 2005 8:21 pm

VORAC написа:Понеже темата е за магическата система искам да питам нещо по нея.
Да кажем, че съм могъщ маг и освен това знам Огнена стена. Аз обаче искам да искам да си запаля малък лагерен огън, или пък свещ. Та нали ще се самоубия.
Има магия от 0 ниво - ИСКРА, която върши тази работа... иначе за ефекта можеш и с огнена топка или коя да е друга огнена магия... Ма се губи смисъла.


На въпроса на Станимир
СУ Маг+СУ спец в школа + Ин 12 + Ловкост на 6 за човек би струвало 222ТР, това е приблизително ниво 2!

Да приемем, че Грухинант е маг с 27МУ, което прави 9МА. Шанса е такъв, какъвто го казваш. 8ТД обаче отговарят на една средно нормална атака на един войн. Освен това е равно на 16 Скорост и 0 Ловкост (примерно). Като видим, че един човек има минимум 5 Ловкост (да кажем 6), то излиза, че има (16+6)/2=11ТД. Тоест автоматично шанса му скача с 1 МА, което е приблизително 50%. Ако използва от издръжливоста си шанса му става вече с + 3МА (първият рунд и само за първата магия), което го прави вече доста над 50% успех.

Ще обърна внимание само на едно - повечето магии действат по повече от 1 ход, поразяват от разтояние и не са зависими от разни прегради като биещи се хора.

Сега вече въпроса идва по-скоро да развиеш Бърза мисъл (което ти дава допълнително време за концентрация от +3МА за -6ТД на магия) или ловкост за допълнително ТД.


За в битка и извън битка шанса е един и същ. Заклинанието е едно и също. Разликата е във времето, в което ще го завършиш - обикновенно в битка нямаш време (32ТД е приблизително 3 рунда концентриране) да се бавиш, докато извън битка можеш да се бавиш колкото искаш и за това е въведен този лимит на време за концентриране.

Пак ще питаш защо е процентно... (знам аз). Мисля, че така шанса да се направи една магия е приблизително равен на това един войн да нанесе 2-3 тежки атаки или 4-5 по-леки - това при заклинание от средно 4-5 ниво сложност. При войните този шанс е в атаката - защитника има възможност да повиши защитата си; има броня, която намалява понесената щета с много; има възможност да парира; И изхабените ТД за атака остават... въпреки всичко рискови. При магиите какво имаме? Зарове и магическа защита - нищо друго. Пример:

разиграй двама войни - единия се защитава, другия напада. Облагоприятствай винаги при супер умни решения защитника и виж какъв е шанса да го ударят, като освен това му сложи някаква средно добра броня.
Разиграй същата сценка, но замени атакуващият войн с Магьосник. Защитника няма никакъв шанс да се скрие, ще разчита само на МЗ и на това да докопа магьосника първи (или лоши зарове при произнасяне на заклинанието). Според мен тук въпроса с шанса приключва - кой бил по-висок или по-нисък.

Сега да вземем щетите. Средно и тежките оръжия нанасят по 6-9 зара щета, прибавяме бонус на всеки зар от Базова Щета и се получава приблизително 6д6+6х3.
1 - не разчитай 2 ниво войн да има повече от 12-13 сила, иначе не е добре...
2 - ако не се лъжа, базовата щета се добавя към всеки зар щета, който се хвърля (Бате гойко да ме поправи, ако греша)

Поправено от БатГойко: Грешиш, БЩ се добавя към цялата щета, но максимално допустимото се ограничава от заровете за щета. На 2 зара не можеш да добавиш 8 БЩ, каквото и да правиш - 6 максимум (ако ползваш оръжието с две ръце) или 4 (ако ползваш с 1 ръка)


Това е средно 40 щета. Разделяме го на 2 и получаваме реално 20 щета понесени. 2 атаки такива = 40 щета.

Да вземем магия светкавица (3 ниво въздушна школа).
3д6+9МА+4концентриранаМА>16+6
3д6+13>22 - трябва да хвърлим 10, което е 50% шанс. Вече казахме, че ще пренебрегнем шанса (виж по-горе) и поглеждаме направо щетата, която е 15+МУ/4зара +щ/10 шокова щета. Това прави 15+6зара (за малко не са станали 7 зара), което е около 37 реална щета и 3 шокова щета (изразява се в намаляване на ТД на противника!!!).
Да вземем Каменно кълбо (3 ниво земна школа).
Идентично със светкавицата, но поразява повече противници и щетата е 8+МУ/5 (тъпа щета).
В някои случаи дори е повече.
Да вземем леден заряд (2 ниво, водна школа)
Шанса е по-висок, щетата е 10+ МУ/5. Приблизително същата, но има шанс 5 (броя зара)*2 числа(5 или 6) да замрази противник (забавяне на скороста)
Да вземем огнена топка (3 ниво огнена школа)
Шанса е същия, щетата е 12+МУ/5 - приблизително същата.
Другите 4 школи ще пропусна за сега.

Атаките на война са 2 по 7ТД (например), атаката на мага е една за 14ТД - ефекта е еднакъв - около 40 щета. Разликата каква е? Магьосника започва един рунд по-рано да прави магиите.

Според мен извода какъв е:
шансът за атака на война е приблизително равен на този за успешна магия на Магът.
Нанесената щета на война с всичките му атаки е приблизително еднаква с тази на магьосникът.


П.С. - Не съм гледал за стрелеца, но той е балансиран според война и не вярвам да е много по-различно.
П.С. 2 - надявам се да съм ти отговорил на въпроса :)
П.С. 3 - Поиграй си да посмяташ, ако магът започне да прави допълнителни магии от рода на забързване и забавяне, слабост и разни защити.
П.С. 4 - Разбира се, тук не включвам Бърза Мисъл за мага, ако я развие на 12 (това са 2-3 нива ТД) то ще получи още +6ТД, което променя нещата ужасно много, не си мисли, че това са само +3МА, понякога е повече. Директно казвам защо - ако трябва да правиш първо ниво магия не е нужно да изчакваш до 8ТД, а можеш да спреш на 6ТД примерно. Което почти винаги прави 2 магии на ход - забързване и забавяне например, а това са +6Скорост за теб и -6Скорост за врагът. При това може да казва на няколко играча на куп, може да се мултиплицира и т.н. Друг вариант е да направиш комбинация от 2 магии - Магическа сила (школа ред 3 ниво, това при 27МУ ще ти даде +5 СИЛА) и Слабост (2 ниво водна школа, това ще отнеме на врагът минимум 3 Сила, което понякога може да означава война да не може да използва оръжието си!!!).

И т.н. Още ли мислиш, че шанса не е равноправен? :)

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » чет яну 20, 2005 9:53 am

Стан знам какво има паладина :) но той е от една друга система нали ти е извесно и на тебе. Трябва да призная че си нагличак искаш тук да развиваш Лидер които дава солидни бонуси на околните с вика си не като паладина в Д&Д кадето Аура от Кураж всичко което прави е да повишава страховият will save на приателите му около него. Разбирам че искаш да вземеш най-доброто от двете системи но самите системи си имат граници всички сме го признали. Turn Undead като изобщо назастъпено в тази система така че се прави с чука в главата на тракащият. Принципно тук няма и бонусите от чар върху saves както и ограниченията да Lawfull Good понеже тук няма Уклони но какво да се прави.
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » чет яну 20, 2005 10:21 am

Влади, ясно ми е, че баш Паладин, какъвто е в Д&Д, не може да се направи в Аксиом. Но ще направя герой, чиято смелост в битка увлича другарите му до степен да ги окуражи (Бойният вик), освен това сам по себе си е способен воин със скромни лечителски умения, с чиято помощ лекува раните на групата след битка, като също така е и обаятелен, убедителен и познаващ тънкостите на човешкия характер:). И ще се казва Алън пък:). Не виждам проблем да се направи нещо такова в Аксиом.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет яну 20, 2005 3:19 pm

Да, никакъв проблем няма да се направи такъв герой. Правиш си един ЕЛФ с много сила и умение "Регенерация". Така кръвта почти никога няма да ти е проблем, а пък специалното умение на елфите разрешава да "преливат" жизнени сили (кръв) на приятел.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет яну 20, 2005 5:45 pm

Kid написа:
VORAC написа:Понеже темата е за магическата система искам да питам нещо по нея.
Да кажем, че съм могъщ маг и освен това знам Огнена стена. Аз обаче искам да искам да си запаля малък лагерен огън, или пък свещ. Та нали ще се самоубия.
Има магия от 0 ниво - ИСКРА, която върши тази работа... иначе за ефекта можеш и с огнена топка или коя да е друга огнена магия... Ма се губи смисъла.
Използвах го само като пример, бях забравил за магията Искра. Принципно въпросът е как се правят магии, които не сас упоменати в системата. Предполагам разказвачът трябва да прецени параметрите на заклинанияето на момента, опирайки се на вече познатите от книгата. И тогавва идва въпроса как ще ги научат маговете. За негов отговор се сещам да се комбинират познати магии. Пример:

Код: Избери всички

Огнена вихрушка=торнадо+огнена топка
Загряване на метал=лека насочена версия на магията изгаряне
Но тогава как би се каствала магия, чиито съставки не са сред магиите, споменати в книгата и приравняването и към тях би било твърде грубо(не се сещам за примери, тези ситуации се случват само по време на сесия за да вгорчават живота на разказвачите :D )?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Отговори