Предимства и недостатъци.
Модератор: Модератори
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Предимства и недостатъци.
Мда...ето една идея, която принципно много харесвам. В някои системи се позволява на героя да избере при създаването си някакъв недостатък или предиство, като ги заплаща с ТР, но трябва да ги разиграва и да се съобразява с тях. За анти-герои се препоръчва недостатъка Садизъм, а за Герои в класическото разбиране-Код на честта. Уловката е, че се всеки, който има недостатъци, е работил упорито, за да компенсира в други области и поради това получава допълнителни ТР в началото...обратното, "надарените" герои не са си давали толкова зор, явно:).
Е, очаквам вашите предложения за Предимства и Недостатъци (или Таланти и Неумения, както им викам понякога ). Не забравяйте да пишете как ги виждате в игрови план и колко ТР "струват" или "дават".
Е, очаквам вашите предложения за Предимства и Недостатъци (или Таланти и Неумения, както им викам понякога ). Не забравяйте да пишете как ги виждате в игрови план и колко ТР "струват" или "дават".
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
[spam]Ами да, имаме Умения и Раси, хвърлят се Зарове, скука и клишираност
Колкото до експлоатираните в западните системи "traits" и "flaws", аз също мислих за тях кагато разглеждах за първи път книгата, защото по мое мнение са си доста по-подходящи за безкласовите системи, където създаваш типажа почти от нулата. Та, вързват си се.
[/spam]
Колкото до експлоатираните в западните системи "traits" и "flaws", аз също мислих за тях кагато разглеждах за първи път книгата, защото по мое мнение са си доста по-подходящи за безкласовите системи, където създаваш типажа почти от нулата. Та, вързват си се.
[/spam]
Кон черен яздя, a до мене бягa вълк.
Сърце ми помни рaните ужaсни,
Но длaните ми помнят мекa бялa плът,
Косите - ветрове прекрaсни.
Сърце ми помни рaните ужaсни,
Но длaните ми помнят мекa бялa плът,
Косите - ветрове прекрaсни.
- Chimera
- Кадет
- Мнения: 211
- Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
- Местоположение: Магландия
- Контакти:
Имате Умения и Познания, така че ето ви предимства. А за недостатъци, ами разигравайте си ги, ако искате да сте пироман, ами разигравайте го, но това не дава никакви ТР и бонуси, към каквото и да било. Като цяло до сега не съм видял в никоя система идеята за предимства и недостатъци да е реализирана добре.
Ако искате разгледайте как беше направено във вампира, но и там беше много тъпо, а за други системи да не говорим.
Ако искате разгледайте как беше направено във вампира, но и там беше много тъпо, а за други системи да не говорим.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Много яко го заемам от ГЪРПС (и още куп системи, но по ГЪРПС съм водил). Ендивал, честно казано, е система, по която нито съм играл с други, нито съм водил-след първия вече не си купих следващите:).Hazalad написа:Много откраднато от Ендивал като цяло
А недостатъците би трябвало да носят ТР (според мен е реалистично, има достатъчно хора, които правят всичко, за да компенсират свой недостатък), иначе кой ще иска да се ограничава с тях? Нали трябва и пауърплейърите да се стимулират да ги разиграват по някакъв начин:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Hazalad
- Работник
- Мнения: 109
- Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
- Местоположение: Някакво
- Контакти:
Ако става дума за разиграване, могат да се разиграват паранои, неврози и други отрицателни качества и без да си има Специални Отрицателни Качества в системата, която и да е. Но да се дават ТР за подобно нещо е безсмислено - щото пауърплейърите винаги ще са с по едно око, една ръка, ще куцат с двата крака, но за сметка на това ще са с напомпани СУ-та - и 50% от хората ше взимат отрицателни качества не за да ги разиграват, ами заради допълнителните ТР.
Тъй че който иска да разиграва параноик - да го прави щом се зарибява. Но каква е обосновката да получава бонус ТР заради това?
Тъй че който иска да разиграва параноик - да го прави щом се зарибява. Но каква е обосновката да получава бонус ТР заради това?
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Психопатите често са високо организирани в преследването на целите си и се подготвят за постигането им много старателно. Гледал си такива филми, вероятно:).Hazalad написа:щото пауърплейърите винаги ще са с по едно око, една ръка, ще куцат с двата крака, но за сметка на това ще са с напомпани СУ-та
Тъй че който иска да разиграва параноик - да го прави щом се зарибява. Но каква е обосновката да получава бонус ТР заради това?
А пауърпелйърите няма да вземат еднооки, едноръки герои, ако това директно им намалява РЕС (еднооките), възможността да се използва щит, или второ оръжие (едноръки) и Борбата или им прецаква ТД за движение като при АУ5 и стабилността (накуцващи). Иска много повече точки, за да се компенсира:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Hazalad
- Работник
- Мнения: 109
- Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
- Местоположение: Някакво
- Контакти:
Значи все пак идеята е за повече ТР. Няма са едноръки, хубаво. Ще имат Мазна кожа, Черни точки по носа, Проказа, Садизъм, Мазохизъм, Некрофилия, Педофилия, Геронтофилия, Клаустрофобия, Брадавици на носа, Извънредно космати подмишници, Миризливи крака, Потни ръце, Диария и всякакви други глупости, които да не намаляват бойният им потенциал, само и само за повечко ТР.
Пак питам, ако не е заради допълнителните ТР, за какво въобще е въвеждането на тия отрицателни качества, след като така и така могат да се разиграват? Нещо си пропуснал да ми отговориш на тоя въпрос.
Ако пък е само заради ТР-то, за това е Бързото развитие - 2ТР за 1 ТЖ при качване на ниво.
Пак питам, ако не е заради допълнителните ТР, за какво въобще е въвеждането на тия отрицателни качества, след като така и така могат да се разиграват? Нещо си пропуснал да ми отговориш на тоя въпрос.
Ако пък е само заради ТР-то, за това е Бързото развитие - 2ТР за 1 ТЖ при качване на ниво.
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!
- CTAHuMuP
- Работник
- Мнения: 66
- Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
- Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.
Абсолютно съм съгласен с Хазалад и Химера - опитен играч може да си разиграва какъвто си иска недостатък, колкото и абсурден да е. Например снощи Ангер ми каза, че един от първите му герои в Д&Д е бил ням бард!! А както знаете, в Д&Д няма система за недостатъци. Предложението на Асен ще даде още повече инструменти в ръцете на пауърплеърите, а и без това Аксиом си е достатъчно "добра" в това отношение.
Ако ще има недостатъци, нека те не дават ТР, а някакво предимство, свързано директно с недостатъка, което да носи ролплейски, а не пауърплейски бонуси. Например който има Код на честта, да не получава 38 ТР заради това, а просто да бъде приеман добре в средите на рицарите и благородниците и да получава +2 на Убеждаване, Пазарлък и Психология, когато говори с рицар или благородник. Не, че Код на честта е недостатък де:))
Ако ще има недостатъци, нека те не дават ТР, а някакво предимство, свързано директно с недостатъка, което да носи ролплейски, а не пауърплейски бонуси. Например който има Код на честта, да не получава 38 ТР заради това, а просто да бъде приеман добре в средите на рицарите и благородниците и да получава +2 на Убеждаване, Пазарлък и Психология, когато говори с рицар или благородник. Не, че Код на честта е недостатък де:))
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Това е друг вариант-но ако имаш "код на честта на наемниците"? Не мисля, че другите наемници ще имат много повод да ти вярват:). И да, аз съм напълно съгласен с трактовката в ГЪРПС-всичко, което ограничава действията ти понякяакъв начин, е недостатък, включително Код на Честта.
Козметичните недостатъци смъкват директно Обаянието, което ще му пречи в социалното взаимодействие (и ще го направи първа мишена за стрелците-"Кого да гръмна първи? Я оня изрод там!" ). Ако ми кажете, че това не компенсира една точка Издържливост повече, която ще му помага смо в битките...
Станимире, подкрепяш моята теза всъщност. Защо да не се стимулира играча, който е решил да разиграва толкова интересен герой?
А това беше просто тъпо.
За следващите-ами да, но проявата им води до "социални" полседствия от типа на затвор (Садизъм в лека форма) и екзекуция (за останалите). Ако искаш д си правиш геврой, кйто постоянно бяга от заона, тези допълнителни ТР няма да са му много-даже пак ще му е трудно оцеляването...
А идеята на Станимир е точна, но не е пълна:
Май трябва да покажа как си ги представям.
"Кодекс на наемния убиец", 10 ТР
-3 до -5 към всякакви социални интеракции, освен с потенциални работодатели:), ако знаят че го спазваш. +3 при преговорите с тях, но отношението на стражите спада от степен "подозрителен" до "що да не го изтормозим" (ако няма доказателства) или "залови и заведи при съдията и палача" (ако има). Подходящо за градски сетинги:).
"Клаустрофобия"-10/15 точки (по-лека или по-тежка форма)
Винаги, когато е в затворено тясно помещение, героят прави проверка на ПСУ (с усложнение от -2, ако е избрал тежката форма) на всеки 60/30 секунди. Ако не успее, побягва към изхода...дори и ако се е скрил от преследващи го бандити, или това е затвор, което би било прието като опит за бягство. Ако изостави приятелите си в някоя битка, те също биха му "благодарили" после...
На всеки 5 проеерки усложнението се увеличава с -1. Ако се хвърли Автоматичен Успех, пропускаш толкова проверки, колкото е номерът му*2 (4, 6, 8, 10, 12). След това отново почваш...
Хм, още ли ти се струва пауърплейърско даго вземеш това? Ами каня те на сесия, аз ще съм Водещия, а ти играй пауърплейърски:).
Козметичните недостатъци смъкват директно Обаянието, което ще му пречи в социалното взаимодействие (и ще го направи първа мишена за стрелците-"Кого да гръмна първи? Я оня изрод там!" ). Ако ми кажете, че това не компенсира една точка Издържливост повече, която ще му помага смо в битките...
Станимире, подкрепяш моята теза всъщност. Защо да не се стимулира играча, който е решил да разиграва толкова интересен герой?
А това беше просто тъпо.
За първото в списъка ти-или се лекува, и тогава ще те излекуват принудително и ще те накарат да си платиш (и ако си мислиш, че ще получиш ТР за нещо, излекувано в първите 15 минути игра, значи играеш с друг Водещ, а не с мен:)), или не се лекува, и ще те разстрелят от разстояние, след което ще повикат огнен маг да изгори трупа!Проказа, Садизъм, Некрофилия, Педофилия
За следващите-ами да, но проявата им води до "социални" полседствия от типа на затвор (Садизъм в лека форма) и екзекуция (за останалите). Ако искаш д си правиш геврой, кйто постоянно бяга от заона, тези допълнителни ТР няма да са му много-даже пак ще му е трудно оцеляването...
А идеята на Станимир е точна, но не е пълна:
Не съм си и мислил за 38 тр. По-скоро за 10-15 точки, в зависимост от ограниченията, които налага въпросният кодекс. А социални предимства (и недостатъци-"Кодекс на наемния убиец", 10 точки...) той не носи сам по себе си, а само когато другите знаят, че го спазваш.Например който има Код на честта, да не получава 38 ТР заради това, а просто да бъде приеман добре в средите на рицарите и благородниците и да получава +2 на Убеждаване, Пазарлък и Психология, когато говори с рицар или благородник. Не, че Код на честта е недостатък де:))
Май трябва да покажа как си ги представям.
"Кодекс на наемния убиец", 10 ТР
-3 до -5 към всякакви социални интеракции, освен с потенциални работодатели:), ако знаят че го спазваш. +3 при преговорите с тях, но отношението на стражите спада от степен "подозрителен" до "що да не го изтормозим" (ако няма доказателства) или "залови и заведи при съдията и палача" (ако има). Подходящо за градски сетинги:).
"Клаустрофобия"-10/15 точки (по-лека или по-тежка форма)
Винаги, когато е в затворено тясно помещение, героят прави проверка на ПСУ (с усложнение от -2, ако е избрал тежката форма) на всеки 60/30 секунди. Ако не успее, побягва към изхода...дори и ако се е скрил от преследващи го бандити, или това е затвор, което би било прието като опит за бягство. Ако изостави приятелите си в някоя битка, те също биха му "благодарили" после...
На всеки 5 проеерки усложнението се увеличава с -1. Ако се хвърли Автоматичен Успех, пропускаш толкова проверки, колкото е номерът му*2 (4, 6, 8, 10, 12). След това отново почваш...
Хм, още ли ти се струва пауърплейърско даго вземеш това? Ами каня те на сесия, аз ще съм Водещия, а ти играй пауърплейърски:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Hazalad
- Работник
- Мнения: 109
- Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
- Местоположение: Някакво
- Контакти:
Има ли смисъл да уточнявам че ако ще да си последният водещ на земята пак няма да играя в сесиите ти?
Като си толкова загрижен за роулплеят, сложи само качествата без да даваш бонус точки за тях. Който се зарибява да ги зима - добре. Който не ще - хубаво.
Като си толкова загрижен за роулплеят, сложи само качествата без да даваш бонус точки за тях. Който се зарибява да ги зима - добре. Който не ще - хубаво.
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Не, няма смисъл, но щом държиш:). Бъди спокоен-поканата не беше адресирана към теб, а към СТАНиМир:).Hazalad написа:Има ли смисъл да уточнявам че ако ще да си последният водещ на земята пак няма да играя в сесиите ти?
Вече уточних защо смятам за обосновано и от игрална, и от реална гледна точка да давам допълнително ТР и не смятам за необходимо да повтарям само заради теб8). Имаш право на свое мнение, както и аз на мое.
П.С.: Да не забравиш да пишеш на Стив Джаксън да му обясниш, че това не е правилно игрово решение. Отговорът му можеш да публикуваш тук, ако човекът изобщо си направи труда да ти отоговаря .
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Излишни са такива "бонус" предсимства и недостатъци. Кой го интересува дали някой носи мръсно бельо, и гони жените от кревата си за сметка пък на парите, които спестява (+10% седмичен доход)... Това си е лично проблем на героя.
Когато играя си избирам характер на героя и не ми пука какви удобства, предимства или недостатъци ми носи. Ако реша да играя с "майка Тереза" тип, ще помагам на всеки. И ублагата ще си дойде от самосебе си - при добър водещ след няколко помощи на различни места ще почнат да ме познават, да ми дават малко по-евтино търговците, ще имам полза от управниците примерно... Това не е никак малка изгода!
Ако съм решил да играя с "да избия де що има за кинти" тип герой пък е нормално разказвача да ми пуска фъндък с разни потайни задачи, носещи ублаги с кинти и естествено да ме гонят из всеки град.
Ей ти ги предимствата и недостатъците. Всичко останало е от типа "дай ми малко ТР, че са ми малко тия"
Когато играя си избирам характер на героя и не ми пука какви удобства, предимства или недостатъци ми носи. Ако реша да играя с "майка Тереза" тип, ще помагам на всеки. И ублагата ще си дойде от самосебе си - при добър водещ след няколко помощи на различни места ще почнат да ме познават, да ми дават малко по-евтино търговците, ще имам полза от управниците примерно... Това не е никак малка изгода!
Ако съм решил да играя с "да избия де що има за кинти" тип герой пък е нормално разказвача да ми пуска фъндък с разни потайни задачи, носещи ублаги с кинти и естествено да ме гонят из всеки град.
Ей ти ги предимствата и недостатъците. Всичко останало е от типа "дай ми малко ТР, че са ми малко тия"
Впрочем, недостатъците които дават точки не са нещо ново, нито нещо тясно приложено. Освен в GURPS ги и има и в доста други системи, една от които и Fuzion. Раздвоен съм обаче, до каква степен са от полза тези недостатъци.
От една страна намирам за хубаво това да можеш да правиш някакъв подобен trade-off. Например, любопитна идея за герой в сайбърпънк кампания беше мозък в буркан с очи и говорителче, който да е псионичен. Това чудесно се реализираше с един недостатък в GURPS, който даваше бая точки - по този начин такъв герой е равностоен на останалите и компенсира състоянието си, чрез способностите си. Нещо такова може да се наблюдава и около паладина в DnD - той има Code of Honour и рестриктиран уклон, в замяна на способности. В общи линии, ако към правила за недостатъци се добави и строг контрол на водещият и разумност на играчите, то една такава система ти позволява доста гъвкаво да правиш герои.
От друга страна, всички герои които сме правили в GURPS са имали точки от недостатъци на максимум - дори при строг контрол на водещия и разумност на играчите. И то недостатъци от рода на Пиромания, Хроничен Лъжец или такъв дето може да говори само истина (или по-точно му идва от вътре). Не съм сигурен колко убедителни се получиха героите по този начин и дали печелим нещо пред това да оставим недостатъците "free-form". Най-лошото е, че ако някой си направи герой без недостатъци в GURPS, изобщо не съм сигурен че този герой ще "струва" - физическите недостатъци си дават минуси на физическите умения, но психическите и социалните са удобен извор на munchkin-стване.
Като извод, смятам че в тази идея има хляб и може да обогати играта, но досега не съм виждал реализация която да намирам за добра.
От една страна намирам за хубаво това да можеш да правиш някакъв подобен trade-off. Например, любопитна идея за герой в сайбърпънк кампания беше мозък в буркан с очи и говорителче, който да е псионичен. Това чудесно се реализираше с един недостатък в GURPS, който даваше бая точки - по този начин такъв герой е равностоен на останалите и компенсира състоянието си, чрез способностите си. Нещо такова може да се наблюдава и около паладина в DnD - той има Code of Honour и рестриктиран уклон, в замяна на способности. В общи линии, ако към правила за недостатъци се добави и строг контрол на водещият и разумност на играчите, то една такава система ти позволява доста гъвкаво да правиш герои.
От друга страна, всички герои които сме правили в GURPS са имали точки от недостатъци на максимум - дори при строг контрол на водещия и разумност на играчите. И то недостатъци от рода на Пиромания, Хроничен Лъжец или такъв дето може да говори само истина (или по-точно му идва от вътре). Не съм сигурен колко убедителни се получиха героите по този начин и дали печелим нещо пред това да оставим недостатъците "free-form". Най-лошото е, че ако някой си направи герой без недостатъци в GURPS, изобщо не съм сигурен че този герой ще "струва" - физическите недостатъци си дават минуси на физическите умения, но психическите и социалните са удобен извор на munchkin-стване.
Като извод, смятам че в тази идея има хляб и може да обогати играта, но досега не съм виждал реализация която да намирам за добра.
Между другото да съобщя, че единствения подобен герой в Аксиом е Друида. Той си има подобен кодекс. В последната ревизия имаше и още едно ограничение, а именно да не може да се бие със сечащи и пробождащи оръжия (кожове, мечове, секири и т.н.). В замяна на това той си е един полу-войн, полу-магьосник при това доста силен и в двете отношения.
Друг пример, който ще се появи скоро, е последователят в Бог. Всички те ще си имат свои задължения, кодекси и т.н., в замяна ще могат да се взползват от един куп благинки. Но е тъпо някак си да кажеш на последователката в Алфаана, че видиш ли трябва да си дава паричките на бедните и онеправдани и че не може да зашлеви дори Нечестивия, пък да гледа как другите грухат злато на кило и пикаят на камарите от трупове
И да - реализацията малко куца на всякъде (визирам и себе си)
Друг пример, който ще се появи скоро, е последователят в Бог. Всички те ще си имат свои задължения, кодекси и т.н., в замяна ще могат да се взползват от един куп благинки. Но е тъпо някак си да кажеш на последователката в Алфаана, че видиш ли трябва да си дава паричките на бедните и онеправдани и че не може да зашлеви дори Нечестивия, пък да гледа как другите грухат злато на кило и пикаят на камарите от трупове
И да - реализацията малко куца на всякъде (визирам и себе си)
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
1. Това имам предвид.Aquarius написа: В общи линии, ако към правила за недостатъци се добави и строг контрол на водещият и разумност на играчите, то една такава система ти позволява доста гъвкаво да правиш герои.
Най-лошото е, че ако някой си направи герой без недостатъци в GURPS, изобщо не съм сигурен че този герой ще "струва" - физическите недостатъци си дават минуси на физическите умения, но психическите и социалните са удобен извор на munchkin-стване.
Като извод, смятам че в тази идея има хляб и може да обогати играта, но досега не съм виждал реализация която да намирам за добра.
2. Стой, та гледай как по някое време на твоя садист ще му се иска да си беше взел еднорък герой за същите точки:). Като го подгонят няколко групи, които въобще не ввъзнамеряват да го хванат жив, за да му осигурят справедлив процес...само давам пример. Както се казва-контрол от страна на Водещия. Това включва и орязване на опита, ако не си го разигравал и си си спестил проблемите:). И да дам за пример ГЪРПС-там може с времето определени недостатъци да се "откупят" (с двойно количество ТР), така че просто помагат да си направиш по-добър герой в началото, но впоследствие има по-малко ТР, отколкото герой със същия опит. Обърнете внимание-по-добър, а не по-силен. Аз наприемр редовно псувам, че войните ми не могат да са интелигентни в началото, ако искам да могат да се бият прилично. Друг пример-Гордън Диксътн, "Некромант". Който го е чел, ще се сети какво стана с ръката на героя, след като загуби едната...
3. Въобще не смятам за правилно нещо такова да се оставя нерегламентирано. Дори и без бонус ТР (което обаче намирам за правилно и логично), пак е добре да се уговорят последствията-реакции на НИП-овете, повишаване на цените в магазините, поява на врагове/приятели...
И защо само за недостатъци говорите? Аз писах и за предимствеа, а те не дават ТР, а ги отнемат...
И да, не може да вземеш всики недостатъци. Аз бх сложил ограничение от 30 ТР за недостатъци, предимства можете да вземате...за колкото ви стигнат ТР:).
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife