Бутане и Сблъскване в стил Матрицата... плюс предложение

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
RaynerApe
Работник
Мнения: 86
Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
Местоположение: Карлово
Контакти:

Бутане и Сблъскване в стил Матрицата... плюс предложение

Мнение от RaynerApe » съб фев 19, 2005 6:31 pm

Напоследък се опитвам да разгадая математическия ребус, наречен Аксиом16, и започвам да откривам неща, които често казано ме озадачават. Тема на тази дискусия е правилото на стр. 126-127 относно бутане и сблъскване с противници. Според правилата така, както са описани, едно джудже с прилична сила и добри резултати от заровете, дадено като пример, може да хвърли един елф на чудовищните девет метра разстояние. Не зная колко от вас могат да си представят колко са девет метра разстояние, но аз да ви кажа - това си е холивудско изпълнение. Нещата се влошават ако имаме гигант с голяма сила, който би нанесъл да речем 6 зара щета и размер 3, засилващ се с +3 към зар = 6х3.5=~20 от заровете +6х3=18 от бонуса = 38 щета, умножена по Размер 3, общо 114 дотук, при формулата 114 > 16 + 14... 114-30=84 Успех или сега си представете вашия любим елф хвърлен от някой мускулест гигант на... готови?... 42 метра. Който е писал тази формула определено е прекалил с Матрицата.

Моето предложение за поправка на това явно недоразумение е следното:

УТОЧНЕНИЕ: Успешна Бутаща Сила е Успеха след прилагане на Бутащата Сила в формулата БС > 16 + СТ

1) ОТХВЪРЛЯНЕ: За всеки 10х Размер точки Успешна Бутаща Сила, където Размер е размерът на персонажа, персонажът е отхвърлен назад във въздуха на толкова метра, колкото е неговият Размер. След всяко изминаване на това разстояние, успешната Бутащата Сила се намалява с 10х Размер точки. Ако Успешната Бутаща Сила е по-малка от 10х Размер на персонажа, той не може да бъде отхвърлен назад, само съборен (виж 2) и влачен (виж 3). Ако персонажът е отхвърлен назад той се смята за автоматично съборен и остатъка от точки се използва за влачене (виж 3).

Пример1: Елф с Размер 2 може да бъде отхвърлен във въздуха на 2 метра за всеки 10х2=20 точки Бутаща Сила. Ако получи 94 точки Бутаща Сила, той ще бъде отхвърлен на 4 пъти собствения си размер, или 4х2=8 метра, след което ще падне на земята. Остатъкът от 94-80=14 точки се запазва за влачене. Персонажът се смята съборен автоматично.

Пример2: Елфът получава Бутаща Сила 19. Той не може да бъде отхвърлен във въздуха, поради което точките се запазват за Събаряне и/или Влачене.

2) СЪБАРЯНЕ: Ако Успешната Бутаща Сила е повече от 0, персонажът е отблъснат назад на 1 метър, плюс 1 метър за всеки 5 точки Успех до едно от тези две събтития: а) Докато използваната за Събаряне Бутаща Сила, заедно с всеки остатък под 5 точки, се изравни или надхвърли Стабилността на персонажа; или 2) докато персонажа измине Размер х 1.5 метра. Когато някое от двете събития се осъществи, персонажът е съборен. Всики остатъчни точки Бутаща Сила се използват за влачене (виж 3).

Пример1: Елфът е автоматично съборен. Не се изчислява Събаряне, всичките 14 точки остават за Влачене.

Пример2: Елфът има остатъчни 19 точки Бутаща Сила. Първо, понеже Успешната Бутащата Сила е повече от 0, той е отблъснат назад на 1 метър. Той има Стабилност 14 и Размер 2, което му дава максимално отблъсване до още 3 метра. След което персонажът е отблъснат на още един метър назад, използвана е 5 точки от Бутащата Сила. Персонажът е отблъснат на още един метър назад, използвани са вече 10 точки от Бутащата Сила. Персонажът е отблъснат назад на още един метър, използвани са вече 15 точки. Това хем е последния метър отблъскване, хем 15 използвани точки е повече от Стабилността на персонажа, и той е съборен на земята. Остатъчните 4 точки Бутаща Сила остават за Влачене.

3. ВЛАЧЕНЕ: За всеки 5 точки остатъчна Бутаща Сила, персонажът е влачен на един метър. При наклон, труден терен, повишено триене между плоскостта и обекта и прочие, за всеки 10 точки остатъчна Бутаща Сила, персонажът е влачен на един метър. Остатъкът се губи.

Пример1: Елфът е влачен на още три метра преди да спре на място, за 3х5 точки Бутаща Сила. Остатъкът от 4 точки се губи.

Пример2: Елфът има само 4 точки Бутаща Сила и не може да бъде влачен повече. Той остава на място.

Със сигурност ще успеете да намерите накакъв дефект в това правило, така че дерзайте. Също така зная, че е по-сложно отколкоот даденото в книгата, но покрива повече ситуации. И по принцип се използва сравнително лесно.

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » съб фев 19, 2005 6:53 pm

Само да попитам - погледна ли това?
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб фев 19, 2005 7:11 pm

Наистина вече бях пуснал тема, в която съм дал принцип за бутането и падането. Виж поразгледай темата (мистрал май я е дал за пример). А ето едно ново предложение, което аз лично смятам за малко по-удобно:

БС = Щ*МР (приемам, че е 114)
БС > 16+Ста (за да бъде изобщо избутан).

114 > 16+ 14 или 114 > 30

Започвам да пресмятам метрите. За МР=2 за един метър избутване трябват 2 успех, 2 метра = 4 успех, 3 метра = 8 успех, 4 метра = 16 успех, 5 метра = 32 успех, 6 метра = 64 успех, 7 метра = 128 успех. И понеже 114 - 30 < 128, то излиза, че създанието ще бъде изхвърлено на не повече от 6 метра (остналото от 64 до 84 не е достатъчно за повече).

Мисля, че тази прогресивна зависимост е по-правилна от колково една линейна такава (Успех/10).

Идва момента да проверя дали е паднало създанието. Това го правя така:

ако Щетата, която е нанесена (тя е зарове и обикновенно е около 9 зара) на създанието е по-голяма от неговата Стабилност, то създанието ще падне. Ако е по-малка - ще се задържи на крака. (това го взех като вариант няколко странички по-назад в книгата от правилото за удар в крак). При голям калъч на заровете е възможно дори с 9 зара да се направи по-малък резултат от 14 Стабилност. В повечето случаи обаче създанията имат брони и това автоматично означава 9зара/2 минимум, където излиза че шанса е около 40+ процента.

И тук както при отклоните, за всеки 2 метра засилка (за + 1 щета) на Бутащия, Бутания има право да се защити и да повиши своята Стабилност с +1 и така се уравновесяват нещата (освен, ако бутания не пожелае да се възползва от предизвиканата атака, на която има право).

Първо смятам, че този начин е малко по-лесен (освен смятането на успеха *2) и второ мисля, че е малко по-реалистичен. Аз поне като водя така ще си го водя, а за другите - тяхно право е както решат :)

Потребителски аватар
RaynerApe
Работник
Мнения: 86
Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
Местоположение: Карлово
Контакти:

Мнение от RaynerApe » съб фев 19, 2005 8:17 pm

Kid, харесва ми метода ти - лесен и удачен. Поздравления Интересно е и, че в двата примера от моя модел и твоя се получават сравнително еднакви резултати (4 метра свободно хвърляне + 3 влачене срещу 6 метра при теб, 4 метра отблъскване срещу 4 метра при теб). Иначе при него има проблем, че при особено високите стойности се получава по-малки разстояния отколкото би трябвало. По-скоро при +32 бих спрял експоненталното нарастване и бих използвал права зависимост, т.е. +32, +64, +96, +128, +160, т.н.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » нед фев 20, 2005 3:12 am

Ами то пак се получава линейна зависимост, което не е правилно според мен. Дори и от чисто физична гледна точка (Само моля да не почваме сега спор за физиката!), колкото повече път изминаваш (независимо дали в летящо или в търкалящо се състояние), толкова повече забавяш своето движение. За това именно прилагам умножение по 2, вместо чисто събиране с една и съща стойност.

Но ми хареса едно - и ти си забелязал, че има проблем със сегашният начин и метод на изчисления, който е даден в книгата и си дал едно не-лошо предложение дори :)

Едно друго нещо, което не ми хареса в твоят модел е, че каквото и да става, каквото и да правят героите, този, който бута винаги ще избута назад другия, макар и с 1 метър. При моя модел това може и да не се случи.

Нещо повече, мислех да видя (но нямам време да го обмисля) дали няма да е редно да има някаква зависимост между модификатора за размер между двамата. Все си мисля, че този, който е по-голям/тежък трябва да бъде по-трудно избутван и да избутва по-лесно. Но понеже става обвързано с много "ако"-та и разни проверки може и да го пропуснем този момент.

Потребителски аватар
RaynerApe
Работник
Мнения: 86
Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
Местоположение: Карлово
Контакти:

Мнение от RaynerApe » нед фев 20, 2005 12:11 pm

Линейната зависимост която предлагам е единствено за да поправи проблема при особено голяма Бутаща Сила, където аз те удрям с БС 300, а ти си отхвърлен да речем на едно 10 метра - просто голяма част от силата се губи, което е повече отколкото е реално. Може накрая да излезе че аз те блъскам с цяла планина с БС 4.24Е10, а ти си отхвърлен на (импровизирам, не се хващайте за калкулаторите) няколко километра.

Иначе за размера си прав. По принцип можеш да замениш фиксираната стойност +2 за 1 метър с +Размер за 1 метър, и всичко останало е експонентално. Например, за да приложиш бутащата сила на един гигант с Размер 3, ти трябва +3 за 1 метър, +6 за 2 метра, +12 за три метра, +24 за четири метра, +48 за пет метра и всеки следващ метър е на цяло +48. Може да си направиш удобна табличка за разстоянията до 10 метра за всеки размер, за да си спестиш сметките.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 21, 2005 2:21 pm

Проблема с бутането е оправен. Вече беше коментиран в другата тема и не си спомням дали е дадено решението, но то е идентично с това дадено от Кид - Удвояване на нужната бутаща сила за всеки следващ метър. това се връзва и с новата логика за образуване на МТ и МР, които също ползват удвояване на нужната дължина/тегло за всеки следващ МР или МТ.
Грешката беше допусната, поради промени в МР и МТ в крайния етап на играта и поради малкото време за тестване на бутането и борбата, които също са правила, добавени в последния месец на завършаване на правилата. Сега всичко това е оправено и прости трябва да го пусна на сайта - в момента имам да довърша мялките промени за борбата. Всички промени се правят директно за новия метод за образуване на МТ и МР.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори