Гадинка малка...

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Гадинка малка...

Мнение от Vilorp » съб фев 26, 2005 12:16 am

Имам проблем с групата, тотално избягват социялните контакти.
Казвам им оня ден че са попаднали в тоя и тоя град има това и това и някак си прилъгвам единия да наеме стая в страноприемницата та да им пробутам следващата мисия... А другите викат "Излизам в гората да търса гадоме за кютек"! Какво да ги правя?
Пускам гадинката да кажете бива ли я за наказателна акция и вписва ли се в света и прочие де...
=)
Ето и нея:

Название: Ксазакс
Сложност: 7-8?
Описание: Гигантска (2.5-3.5 висока и 2- 2.5 дълга), черна като безлунна нощ богомолко подобна твар, в огромните черни очи плуват хиляди малки жълти точици, а когата някое от тях пламне и се фискира върху теб, обикновено вече е къстно. Цялото тяло с изключение на очите и коремчето на гадинката е покрито с дебела хитинова обвивка. Едрото тяло, се крепи на 4 дълги крака с кукички превити в “коленете”, тъй че настърчат малко над тялото. Но това което всява истински ужас не са нито гигантските очи с пламъци в тях, нито хороизотално разтварящите се челюсти, способни да разтрошат кости и броня, а свитите за “молитва ръце” на насекомото. Две (1-1.5 метра в мн. редки случай до 2-ва) прилични на остиета на коси със закривени контра шипове приспособления за сеене на смърт, или за бърза такава.

Бележки:
- Хитинова броня – покрива изцяло тялото без очите и коремчето, за да се атакува в незащитената част трябва да се клекне (намалява базовата защита с 2 или 4 ако не се лъжа) непосредствено до гадинката, или пък ръста да е под 1 метър. Въпреки, че е незащитено с толкова добра броня там все пак има синволична защита от по тънак хитин ЗА 7, с Уст 10.
- Очи и глава – очите са почти 2/3 от главата тъй че акаката към тях търпи само 10 наказание, от друга страна и главата е доста малка и на голяма височина, наказанието за нея става 9 ако МР на оръжието е над 2 и 10 ако под 2
- Тактиката е стандартна, напада из засада, най-вече ако минеш покрай нея. Никога не са две, освен в размножителния период ама и тогава бързо остава само една >:-> .
- Захват – в случай че успеха на атаката е над 20 или жертвата е с плетена ризница, щиповете се забиват в тялото й (респективно оплитат в ризницата) със сила (Зах*20%)/3 (в случая 24) и това позволява активиратено на вторичната атака.
- Захванат (прободен) герой търпи в началото на всеки рунд пробивна Щ в размер БЩ на гадинката докато не се освободи (може да получи помощ). Докато има герой на шиповете й и той е жив тя атакува само него с вторичната си атака, ако героят изпадне в безсъзнание го атакува още веднъж след което го освобождава за 12 ТД и атакува следващия.
- Трупа умора само за да възтанови временните щети (докатопадне на 5 ИЗ), ако разликата в тях и ТЖ й, стане под 30.
- Летене? – по непотвърдени данни Гадинката има чифт крила под бронята на гърба си, когато е на зор (разбирай под 5 кръв или разлика в точките Вщ ,ТЖ) може да прелети срещу 4ТД разстояние ((1зар-2)*МР)*10 метра веднъж в битката (при отрицателен резултат не е успяла да литне) – това дава право на предизвикана атака.
- Среща се изключително рядко, споменавана е най-вече от племената на гигантите Пустинни Скорпиони и Отровни Змии, някой елфи твърдят че се срещала и във Вечната гора, най-много разкази идват от Острова на науките. В човешките предели са известни само 2 случая (с оцелели за да разкажат) – в подножието на Колоса и близо до планината Охлюва.
- “Едва ли е демон, но може да е от старите раси и в този случай съм благодарен че точно тази раса е била изтребена, защото ако таз гад има разум не ми се мис...” – последните думи на Мъгал Хроманатин Втори, виден изследовател, произнесъл ги докато изследвал един “мъртъв” Ксазакс.
- На ниво получава 30 ТР и 10 ТЖ покачва предимно прецизност и издражливост.
вариянт 1
НИ 6 СК 20 РЕ 26 МР 6 МТ 5
СИ 21 Л 5 ПР 20 ИН ? ИЗ 10
БЩ 12 БЗ 8 ТД 12 ТЖ 70
Атака1: ПР;СИ;ПР – 36 (“Коси” (с двете едновремено)/ 6 зара +БЩ (по 3 зара за всяка “коса”) / 8ТД);
Атака2: ПР;Л;ПР – 30 ( Захапка (насочена към главата атака и активна само след “захват” от първична атака / 1 зар разкъсваща(сечаща) +1 зар +БЩ трощаща / 4ТД (веднъж на рунд ако е успешна))
Обща ЗА: 24 +16(40)(Хитинова обвивка***/ +16 / Щ/5 / Уст 14)
МУ ? МА ? Мана ?
МЗ 5** УО 2 ПсУ 14 Воля 16
Бди 10 Ста 13* Зах 60 Про 12+3
Умения:
Прикриване и супер неподвижност +3 промъкване
Поради специялните крайща на краката +6 катерене (16)
Коварство – ако успеят да я докарат до несвяст със времени щети и спрат да я бъхтят, изчаква малко да се разсеят и после ударно натрупва цалата възможна умора за възтановяване на времените щети и се връща в битката.
*4 опорни крака на голяма площ + 5 стабилност
** Магичния фон попива в бронята на буболечката и я прави устойчива(това обяснава и защо в магьостическите лаборотории има хлебарки колкото и да е могъщ мага)
*** Цялото тяло е покрито плътно с тази дебела броня всички щети попаднали в нея се считат като трощшащи.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб фев 26, 2005 8:08 am

Интересна гад :)

По ред на номерата - ако героите не искат да влезнат в кръчмата и да получат задачата не се плаши. Може този, който трябва да им я даде да излезне на вън и на полето/гората да ги срещне и там да им я даде. Или пък да срещнат някое момче, което търси някой/нещо и да им намекне, че могат да спечелят пари/слава/опит, ако отидат в еди-коя-си кръчма и там да говорят с еди-кой-си. Не се опитвай да ги "вкараш" играчите точно там, където искаш, освен ако не си им подсказал изрично. Например, за да им намекнеш, че в близката гора няма гадове, можеш да кажеш, че в кръчмата се намират няколко войника и селянина, който се черпят за добре свършената работа - прогонили и избили бандитите през деня и героите са закъсняли. В момента няма никой на около.

За гадината имам няколко забележки. По настоящем не би трябвало да има такива гадини, но тя може да бъде екперимент на някой алхимик/магьосник или да е домашно питомче на илюзионист (който я е направил по-голяма с магия) или пък да е демон (въпреки, че не искаш да е такъв). В крайна сметка каквото и да е, не е от значение. Но ако играчите търсят битки и опит не им пускай толкова силни противници, защото може да е фатално за тях.

- Хитинова броня - добре измислено :) Забележка: тъй като е покрита с козина или каквото там, приеми че всички сечащи щети нанасят -50% щета, всички пробивни - 20% щета, а само трошащите нанасят пълната си щета. Това е нормално за света и подобно са описани животните (ако не се лъжа).
- Захват - защо си усложняваш живота с подобни сметки? Направи го да си е нормален захват. Като ще е трудно да е трудно. В крайна сметка Сила 21 не е малко и не всеки ще може да избяга от това.
- Летене - щом има крила, то спокойно можеш да кажеш, че летенето изисква 1ТД за всеки метър или за всеки 2 метра. В крайна сметка е по-лесно да летиш, от колкото да ходиш. А ако гадинката е маневрена, освен че е бърза, то какъв е проблема? 5Т.Ж. е малко. Направи го да е примерно 10-20% от общата си жизненост да е зора. А една гадинка, която би могла да лети, да не успее е .. хм... малко смешно :) Виж, за кокошките и пингвините се знае, че не могат да летят, ако искаш да е като тях - ок :)

Показателите - виж дали МР и МТ са вярни. Имаше корекции в изчисляването на тези показатели.
Интелекта спокойно го остави 4 или по-малко. Той не е важен. Виждам, че има 4 крака, така че вземи предвид, ако случайно удар бъде нанесен по крайник (4:4:4; 5:5:5) ефекта няма да е същият, както при един човек например.
Атака 1 - аналогията на косата е като с меч-а. Може би вместо сила трябва да сложиш ловкост.
Атака 2 - виж как се изчислява захапката на животните в книгата и подобно го направи и ти.


На това животинче бих сложил сложност 8-9 поне. Има 2 високи показателя, има специални умения няколко, героичен персонаж е, хубава екипировка (разбирай броня).

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб фев 26, 2005 9:18 am

Така аналогия с нашите дребни богомолчици. Те имат две неща, които правят предният им чифт крака смъртоносен - бързина и сила, с която пречупват жертвата. Силата тук си е съвсем на място.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб фев 26, 2005 9:29 am

Идеята е, че силата е по-приложима за щетите, а ловкоста за точния удар.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб фев 26, 2005 2:17 pm

Богомолките са бързи и с прецизни движения. Това, а не силата, ги прави опасни за другите насекоми, известни сред богомолките с популярното име "манджата":). Освен това имат "остриета", нямат нужда от чак такава сила (което не значи, че са слаби, да не ме разберете погрешно:)).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб фев 26, 2005 3:16 pm

Toва, че са бързи го казах и аз, Асене.
Що се отнася за точният удар, бързината е малко по-различно от ловкостта де, но - да, по-подходяща е от силата.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб фев 26, 2005 5:32 pm

Andras написа:Toва, че са бързи го казах и аз, Асене.

А аз не съм го оспорвал:lol:. Радвам се, че стигнахме до едно мнение:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб фев 26, 2005 5:46 pm

Всъщност (ако не бъркам) хитина май беше твърд, но крехък - или казано иначе: труден за пробиване, но лесен за разбиване. Няма нещо на тоя свят, което да не може да се разбие. Все има някви показатели. Дори и драконите понасят щети при удър в бронята. Може и 1 ВЩ да е, но пак си е щета.

Отговори