Жизненост и наранявания:).

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Жизненост и наранявания:).

Мнение от Асен » нед фев 27, 2005 4:32 pm

И така, какво представлява Жизнеността в Аксиом? Ако бъде нанесен успешен удар, какво означава това реално-че врагът е ранен, или че е изтощен и почва да "сваля гарда"?
Темата е вдъхновена от следното изказване.
Andras написа:Ние разглеждаме системата и е важно да знаем, дали на успешно преодоляване на защитата отговаря рана, или просто изтощаване на врага от битката/влошаване на позицията му, защото това дава отговор на въпроса нужни ли са 50% равновесие в биткаите
Лично за мен-ударът означава наранявания, (освен при наличи на броня и "твърда кожа":)), но ритник за 12 Жизненост не е едно и също за герой със 100 Жизненост и за такъв с 20. Единият е получил лоша рана, а другият...ами, другият се е отървал със синка. Важно си е да умееш да намаляваш сиалта на ударите, за справки вижте мачовете на Форман:). Вие как го възприемате обаче? И най-важното, как е замислено в системата:)?
Благодарности на Андрас за темата:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 28, 2005 11:49 am

"Този дето трябва" си има малко лични проблеми и не знае дали ще е активен и в близката седмица, но постепенно ще навакса.
Жизнеността представлява, способността да понасяш наранявания и е абсолютна абстракция - това не са литрите кръв в организма или нещо подобно. Всяка атака, която нанесе реална щета, намалява ЖТ.
Това не влияе на показателите по няколко причини:
- излишно усложняване на битката
- влизане в цикъл "колкото по-зле, толкова по-зле" - сещате се за какво говоря нали - пропускате един удар и от там насетне само губите, защото ви е намаляла защитата или атаката, или и двете... Това първо съм убеден, че не е приятно за никой играч и второ, не съм сигурен, че дори отразява правилно реалността.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон фев 28, 2005 3:44 pm

Аха, значи абстрактно понятие, но от друга страна "реална щета" води до идеята за нараняване. Т.е. - ние отразяваме възможно най-просто количеството наранявания, които можеш да понесеш
Това действително доста улеснява нещата, макар да има следният проблем - кинжал във врата на слаботелесен рахитик и на тренираран ветеран от три войни прави двамата еднакво мъртви за еднакво кратко време.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон фев 28, 2005 3:50 pm

Приеми, че опитният боец, в последния момент си измества (рефлексно, неосъзнато движение) тялото и врата така, че ножът да не го засегне смъртоносно.
Не забравяйте, че игрите не са реалността.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон фев 28, 2005 8:28 pm

Aха - значи 10 ЖТ на нещо което има 50 и на нещо, което има 100 отговарят на различни наранявания.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон фев 28, 2005 9:54 pm

Andras написа:Aха - значи 10 ЖТ на нещо което има 50 и на нещо, което има 100 отговарят на различни наранявания.
Значи-да. Моят опит също сочи, че е много трудно да пласираш свестен удар върху по-опитен боец (но ще продължавам да опитвам:))!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт мар 01, 2005 12:04 am

Асене, друго имах предвид - че докато в някои системи сваленото количество кръв, ЖТ или какъвто е еквивалента са горе-долу характеризиращи нараняването, тук те по-скоро хахрктеризират умението на атакуващия и нищо друго. Абе - ЖТ са почти едно към едно с днд като идея.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт мар 01, 2005 12:30 am

Загубата на Жизнеността означава директно нараняване, но колко тежко-зависи от съотношението на нанесените щети към общата жизненост. Виж един боксов мач-ако няма разлика в класите, губи този, който се умори пръв и се разкрие за решаващия удар (понесените удари водят до същия ефект). Предполагам, че концепцията в ДнД е същата. Като се има предвид колко популярна система е, това значи, че идеята вероятно не е лоша:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт мар 01, 2005 12:42 am

Ако говориш за жизнените точки, то в днд е по-голяма абстракция, там имаш Hit points, точки удар, от които зависи колко дълго ще можеш да устояваш на атаките. По-успешните ти взимат hp, докато някоя не те очисти. По-неуспешните - не. Тая крайна абстракция също си има недостатъци, но ми се струва че е по-добър от аксиома. Щото, ако всяка взимаща ЖТ атака отговаря на рана, то някой може да умре от упорити порязвания със самобръсначка.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт мар 01, 2005 1:11 am

Ами ако всяко порязване е.. ами 0.25т.... няма да е скоро. Виж един разрез 0,5 см може вече да причини д6 щета и то понеже е ба лицето (Щ*2, нали)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт мар 01, 2005 2:18 am

Andras написа:Ако говориш за жизнените точки, то в днд е по-голяма абстракция, там имаш Hit points, точки удар, от които зависи колко дълго ще можеш да устояваш на атаките. По-успешните ти взимат hp, докато някоя не те очисти. По-неуспешните - не.
Точно за жизнените точки говорех. Ами как да ти кажа-и двете системи не са чак толкова абстрактни, колкото ти се струва. А и въобще, въпросът за издържливостта е труден за решаване в която и да е система-дори в GURPS (общоизвестна с реализма си) и JAGS (която някой сполучливо беше нарекъл "GURPS на стероиди":lol:), можеш да оцелееш след удар с меч по врата (друг е въпроса какъв е шанса за това:)). И е адски трудно да се реши дали това е грешка, защото има хора, умрели от единичен удар с гола ръка, а си спомням и историята на един канадски баунсър, който бил наръган 17 пъти, пребил опонентите си и ги натоварил на колата, защото така и така отивал до болницата8). Сори, амигос-няма правила. Има "най-често става така, но понякога има изключения"-"rulе-of-thumb", както му викат на Запад:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт мар 01, 2005 7:07 pm

Като чета нещата леко се обърквам. Не успявам да разбера смисъла на спора ви - искате да има смъртоносни единични удари ли, що ли? Или просто искате да разберете какво са ЖТ. Ако е първото, повярвате ми не искате. Защото никой от вас няма да се зарадва ако не знае от колко удара на нож може да умре героя му - от 10 или 1. Някакси е много трудно да се прецени ситуацията и да се реагира адекватно ако има дори 1% шанс героя ви да умре след първата забита кука за плетене в окото му. Именно затова са и тези ЖТ, за да кажат на играча, колко удара може успешно да понесе героя му.
Ако някой има конкретна идея за заменяне на ЖТ с друг ресурс (да те са просто ресурс за игра) нека го сподели, пък аз тогава ще мога да му кажа, защо съм решил именно така да направя нещата, а не по друг начин.
Последна промяна от BatGojko на пет ное 18, 2005 10:12 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори