Грифони

Стари теми

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
Doombringer
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет мар 25, 2005 4:18 pm
Местоположение: В канавките
Контакти:

Грифони

Мнение от Doombringer » вт апр 05, 2005 9:17 pm

Грифон(Сложност 12)
Описание:Мистичните грифони,населяващи Вечната Гора са силно магически създания.От древни времена елфите са ги използвали за съюзници.Напоследък хората ги опитомяват и използват като ездитни животни.Те са много разумни създания и лесно се привързват към собственика си или другаря си.Те са свирепи същества,със силно развито чувство за чест,служат като ездитни животни по своя воля.Могат,макар и рядко да овладяват магически изкуства,за да се защитяват.Макар и невероятно е факт.Дори и мъдреците на елфите не могат да дадат обяснение на този феномен.Страхуват се от огън.
Бележки:Използват сложна тактика.На ниво покачват предимно сила и ловкост.На ниво получават по +28ТР и по +25ТЖ.

НИ:14 СК:18 РЕ:32 МР:11 МТ:15 СИ:35 Л:25 ПР:16 ИН:18 ИЗ:12 БЩ:70 БЗ:32 ТД:21 ТЖ:650
Атака 1 62 (Захапка/7 зара/4 ТД)
Атака 2 54 (яростна атака с нокти/ 5 зара/ 2 зара временна щета 7 ТД)
Атака 3 50 (удар с криле 5 зара 10ТД)
Обща ЗА 40
МЗ:1 УО:5 ПсУ:17 Воля:26 Бди:8 Ста:32 Обоняние:4 Про:26(-16)
Умения:Голям размер(-20 БЗ -12 Про);магии на въздуха или земята до 4 ниво;Слабост към огън(понасят двойна щета от огън,ефектът на магии на огъня се удвоява)

ПП:Предварително се извинявам за допуснатите правописни грешки,моля ако има допуснати грешки при изчисляването на допълнителните показатели да си ги преизчислите,грифоните са разнообразни така,че може да ги моделирате напр. покачване или понижаване на даден показател с около 2-3 точки.
- In nomine Patri, et Filii, et Spiritui Sancto, Amen!........ Dies irae- шептене в последната минута преди Катаклизма!

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » вт апр 05, 2005 10:14 pm

Имам няколко въпроса. Как (от какви фактори) се образува сложност 12?

Изчислени ли са МР и МТ според новите правила? Защото ако не са тия неща са ОГРОМНИ - поне 51 метра и 8 тона. Всъщност като се замисля, не сте. Според новите правила МР/МТ 1 са 50см/кг, но за МР/МТ 2 са нужни два пъти повече - 100см/кг, за МР/МТ 3 - 200см/кг и т.н. Преизчисли ги. Аз не знам колко всъщност са високи и колко тежат.

Как се образуват атаките? От колко и кои показатели?

Базовата щета не е ли 45 при сила 35?

От земния дракон ли сте се вдъхновили?
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » вт апр 05, 2005 10:49 pm

Стига сте клеймили ми я фанете изкоментирайте тая гад с КРОКОДИЛСКАТА атака...
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср апр 06, 2005 8:17 am

Ми айде да коментирам - не може някоя гад да има едновременно 35 Сила и 25 Ловкост (сега видях в книгата, че и земния дракон е с толкова - много неприятно впечатление ми направи, предполагам е там просто за да се откажат Разказвачите да си слагат дракони дет' си искат) - основни физични закони забраняват да съвместиш сила на слон с ловкост на пантера (а вкнигат дори пантерата има доста по-малко ловкост). Не ми казвайте, че в Магланиум не важи, щото по същия закон те боли като паднеш отвисоко и по същия закон е трудно да се катериш (а и двете неща ги има в книгата).

К'во друго?
Захапката има по-големи щети от захапката на земен дракон.
Атаката с нокти е "яростна" (добре че тоалетната ми е наблизо, че щях да се напикая от смях).
Имат повече Интелект от елф? Че как тогава още не са завладяли Магландиум :?:
Удря с криле :?: :? :shock: Някои птици пляскат с криле близо до жертвата и я зашеметяват със звука, но никой не удря с орган, от който му зависи живота. Някой беше казал на "творците" да четат книгата преди да "творят". Аз ще добавя освен нея да четат малко книжки, учебници (физика, биология,...), да гледат Animal Planet, Discovery Chanel и подобните и чак тогава да ни заливат с... глупостите си (Това е най-меката дума която измислих. Многоточието изразяваше замисляне. Исках да изполвам по-сериозна и по-вярна дума, но щях грубо да наруша правилата на форума за необиждане на другите потребители).

Да ревзюмираме - поредната нагрухана "фенска" измишльотина. С малко донагласяне може и да стане нещо, поне има все пак история (някаква) на "расата" и проблема е повече в точките. Обаче си остава неприятното впечатление от автор, който не може да си изпипа идеята и пуска нещо "полуготово". Само за пример ще кажа, че аз самия готвя няколко неща и то от доста време. Даже бях "обещал" на батГойко, но се бавя именно защото искам да ги дам в изполваем вид и да ги изпипам.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср апр 06, 2005 8:22 am

Току-що забелязах още нещо - туй чудо има повече ТЖ от земен дракон :!: :!: :!:

ПП Не коментирам че не е описано от какво се образуват атаките, щото някой вече го стори.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср апр 06, 2005 10:27 am

Харно говори Стефан, слушайте го, че да не се появи хвърката лозница (гроздова атака) и земеровка-птичар. Действително, помислете, преди да лепите подобни неща.

Потребителски аватар
SenDjar
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: вт апр 20, 2004 9:04 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от SenDjar » ср апр 06, 2005 11:00 am

Ох, леле. Освен всичко казано до тук, ами ще добавя едно, което ме чопли още когато натиснах в/у темата - В-Ъ-О-Б-Р-А-Ж-Е-Н-И-Е нямате ли бре хора? Айде следвщия по реда да пуска Грифони, Wyrm-ове и квото още се сетите. НЕ ми излизайте с глупостта, че "не само ф Уоркрафтъ ги има тея мистични жувотни", щото нема проработи. Поне у "феновете" малко фантазия имаше. Това е си ми е лично мнение (че кое не е!) и просто ме писна да виждам подобни изцепки. Тъжно ми я някак си...
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!

Потребителски аватар
Doombringer
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет мар 25, 2005 4:18 pm
Местоположение: В канавките
Контакти:

Грифон4е

Мнение от Doombringer » ср апр 06, 2005 11:34 am

Абе хора,доколкото знам в тая книга всичко е фентъзи(предполагам за това не греша),виждам,че не всичко е реално и възможно.Например дракони не съществуват,защо тогава да няма и животни,които да са силни и ловки.Смятам,че не е необходимо да гледам телевизия,за да измисля нещо.С нетърпение чакам да видя вашите "изцепки",за да отговоря по същия н-н.В книгата пише,че може да измисляме примерни противници-ето един.Доколкото знам,земния дракон не е единствения дракон има и др.
- In nomine Patri, et Filii, et Spiritui Sancto, Amen!........ Dies irae- шептене в последната минута преди Катаклизма!

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » ср апр 06, 2005 11:47 am

Много чудовищен противник си направил, но сложността му трябва да е 15. Това го прави доста неподходяш за игра при герои с ниво по-малко от 15-20.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
Doombringer
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет мар 25, 2005 4:18 pm
Местоположение: В канавките
Контакти:

Мнение от Doombringer » ср апр 06, 2005 1:11 pm

Уверява ме ви, че тази идея за момента е само чернова. Ако искате на всички да е интересно, може да проявите малко творчество и да промените идеята(никой не ви задължава, но и никой не ви спира), така че да стане приемлива за вас(а дано и за другите)




P.S.
Have a nice day!
- In nomine Patri, et Filii, et Spiritui Sancto, Amen!........ Dies irae- шептене в последната минута преди Катаклизма!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср апр 06, 2005 2:23 pm

Силни и едновременно ловки животни има - Горили, Орангутани и т.н. Не е в това проблема. Драконът, като цяло е страхотно труден противник... Едва ли в момента се нуждаете от други толкова трудни противници. Целта е да са по-играеми. Например всичко наполовина е една добра идея :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Doombringer
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пет мар 25, 2005 4:18 pm
Местоположение: В канавките
Контакти:

Мнение от Doombringer » ср апр 06, 2005 2:57 pm

Agreed!
:)

Само трябва да направим бомащината.
И все пак за момента сме ги използвали само като наемни ездитни животни(от богаташи станахме големи клошари, щото одрусват яко златни монети само за наема, а да не говорим за поддръжка)
- In nomine Patri, et Filii, et Spiritui Sancto, Amen!........ Dies irae- шептене в последната минута преди Катаклизма!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср апр 06, 2005 5:40 pm

BatGojko написа:Силни и едновременно ловки животни има - Горили, Орангутани и т.н.
Горунар също нали? :wink: Проблема не е да имаш от двете едновременно, а да имаш едновременно по чак толкова много и от двете. Орангутан може да пребие леопард като го хване за опашката и го трясне в някое дърво (има такива случаи), защото има по-голяма сила при поне същата ловкост и несравнимо по-голяма сръчност (май трябва да е Прецизност в Аксиом-ски термини). Но описаното нещо има силата на слон (и нагоре) с ловкост на дива котка. Това е физически невъзможно. Това е моето професионално мнение. Разбирам че законите на физиката не е задължително да са съвсем като нашите в Магландиум, но са поне приблизително същите (все пак хората трудно вдигат тежко, не скачат по 10 метра във въздуха и т.н.). Единственото обяснение (евентуално) може да е, че животното е изключително магическо по самата си природа. Ама МНОГО магическо. Толкова магическо, че едно перо от него ще може да бие по магическа сила кой да е от Източните магьосници. За животно което се ползва като ездитно е малко странно, не мислите ли? :?:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » ср апр 06, 2005 10:15 pm

Големи богаташи трябва да са да си позволят да наемат подобно нещо да си щъкат насам-натам за гъзария с него. Що направно не си наемат някой дракон, хем по-евтино ще им излезе, пък и с него ще могат да се договарят за цената?

П.С. Оправи си ужасният правопис.
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср апр 06, 2005 10:23 pm

Алтернативна версия


Название: Farkatos pisepile - Грифон
Сложност: 9 - 10
Описание: Грифоните ли? Не ти е работа да знаеш! Добре де, щом живота ти е омръзнал ще ти кажа какво знам за тях. Първо, всеизвестно е че са с тяло на лъв и глава и криле на орел, но трябва да ги видиш на живо за да се убедиш, че това не е някаква гавра на боговете. Тялото им наистина е на лъв поне задната половина, при това на огромен лъв, едва ли дори пустините предсавители биха достигнали такива размери. Прелива се изключително плавно в това на орела (включва предните два крака главата и крилете), като е направо невъзможно да определиш къде златистита козина се превръща в бляскава перушина. Както казах предните крака са на огромна хишна птица с нокти от по цял лакът които без усилие биха те лишили от повечено ти вътрешности. Особенното при тези нокти е, че могат да бъдат спрени само от магическите метали адамантии (макар да е трудна точно той да се нарече магичен) и митрил, през всички други защитни приспособления те минаван како нажежен нож през масло, включително и мършавата ти двуръка брадва момче! =) Големи ли? Ха! Зависи на какво викаш големи. Взрастния грифон те гледа право в очите та и малко отгоре, е може би само приятелчето ти гигант няма да му се наложи да извива глава нагоре (180-200см). Очите са големи и кръгли и те гледат по скоро всякаш си ниша твар дръзнала да накърни великолепието им със самото си присъствие на света. Мощния им клюн може като нищо да ти прекъши наглата ръчичка посегнала към тях или оръжието, а не дай си Орим да посегнеш към някое от гнездата им – пиши се храна за малките! Разбирасе че летят!!! Що за въпрос! През Втората война на боговете дори е имало цяло ято грифони опитомени и обучени да се справят с драконите. Да бе, опитомени. Потдават се или ако ги отгледаш от малки (стига да намериш яйце и да го измътиш хъхъхъх), или ако им направиш някакво супер добро впечатление, могат да ти позволя да ги яхнеш. Да бе да, то така се опитомява. От края на войната никой не е успял да опитоми грифон, тъй че много ще се изненадам, ако някой от вас мърьовци дори успее да се докостне до тези създаня и се върне да разкаже! Древните митове разказват, че Фанаар създал изпървом грифоните за да се справи с даконите, еден вид по-вишо ниво в хранителната верига (от там и ноктите), самоче гущерите се оказали твърде умни, а и грифоните са доста крехки същества, тъй че в крайна сметка популацията от дракони ако не друго намалила леко своя темп на растеж. И се научила да отбягва дирекните конфронтации. Фанаар видял че тъй нама да сане и създал първордата. Край на историята.
Накратко: Гнездят по върховете на Колоса, най-голямото ято е в тази му част покрита от Вечната гора. След войната на боговете не е известен случай на опитомаване иначе в полет могат да носят около 100 – 120 килограма тегло. Използват сложна тактика като най-често чрез виражи се спускат и атакуват с ноктите си. Ако понесат 1/3 от ТЖ щети кацат на земята и започват атаки и с клюн, ударати с криле са по скоро случаен ефект. За придвижване: 1 ТД прелитат до 4 метра, а по земя 1 ТД за 2 метра.
- На ниво получава 30 ТР и 15 ТЖ покачва предимно ловкост и прецизност до съответно 40 и 35
вариянт 1
НИ 14 СК 25 РЕ 39 МР 4(3)* МТ 10(3)*
СИ 18 Л 30 ПР 20 ИН 8 ИЗ 10
БЩ 8 БЗ 37( 27 ) ТД 22 ТЖ 210
Атака1: Л;СИ;ПР – 53 (Нокти (на предните крака)/ 4 зара +БЩ (преминава през всяка защита различна от адамантии и митрил) / 6ТД);
Атака2: ПР;Л;СИ – 38 ( Захапка (клюн) / 3 зара + 6 трощаща / 5ТД)
Атака3 (специална): (53-3=50) (Вираж(“как се отваря костенурка”) / БЩ / 3ТД за спускане + 6 ТД за атака1 достаттъчна да преодолее БЗ, следва издигане за останалите ТД в рунда (1ТД=2метра) и пускана на жертвата)**
Обща ЗА: 43
МУ ? МА ? Мана ?
МЗ 3 УО 2 ПсУ 19 Воля 19
Бди 10+8 Ста 37 ( 8 )*** Зах 54 Про 12+3
Умения: Промъкване (+3); Зорко око (+8 Бди.); Лети (не можа да бъде атакуван с оръжие за ръкопашен бой, освен при контраатака)(докато не понесе ТЖ/3 щета); Тъй като е въздушна твар понася двойни щети от Земя и редуцира наполовина Въздух; Големи размери –10 БЗ
* МР и МТ определени по новите правила, но ще ги призная офицялно след корекциите в секцията по борба и бутаща сила, т.к. се получават много големи разлики. ;)
** Грифона се спуска стремглаво забива нокти в целта след което с мощи махове се издига и при максимално височина пуска жертвата да падне свободно.
*** Във въздуха –29 Ста.
Последна промяна от Vilorp на вт апр 12, 2005 10:42 pm, променено общо 2 пъти.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » ср апр 06, 2005 10:57 pm

абе не че нещо, но имам чувството, че тук вирее принципа: "Я не си чел системата, я да ти се хвърлим на главата; я кажеш нещо не-както трябва, я пак ти се хвърлим на главата. Я направиш нещо, което на мен не ми харесва като модератор... познайте какво следва след това."
Баси, грижете се малко за феновете си, още малко ще се разпсувате, задето Х не е прочел формулата от приложната математика на страница 314.

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » ср апр 06, 2005 11:00 pm

Да не изпадаме в крайности. Феновете са едно, идиотите, които копнеят да се самоизтъкнат и са готови на всичко само и само да блеснат с нещо "мъдро" е нещо друго. Под фенове разбирам хора, които наистина са наясно със системата и правят конструктивни и разумни предложения за нейното подобряване на първо място. Не всеки малоумник, който търси лична изява с това да си направи собствена раса или магия или билка/трева или домашно животно.
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » ср апр 06, 2005 11:06 pm

хм, Хазаладе, мисля зависи много от възрастта ;) Смятам, че всеки тийнейджър смята да се изяви по някакъв начин, било то пишейки глупости или идиотизми. Самият аз съм на 15 години и често попадам в такива ситуации ;)

И все пак - не, че нещо, но ако ги няма повечето от тия "идиоти", не сте ли забелязали, че форумът на аксиома ще има много малко посещения? Пък и нали навсякъде всички говорят за едно "задружно" "общество" от ролеви играчи... интересно как ли ще стане като повечето от по-опитните се отнасят пренебпежително към начинаещите и т.н.

Не че искам да обидя някой от влизащите тук юзъри, но можете да концентрирате негативната си енергия в позитивна, променяйки хапливите мнения и реплики в съвети. Ще стане по-добре за всички, май :twisted:

8)

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » ср апр 06, 2005 11:12 pm

Няма проблеми. Стига да престанат някои определени хора да концентрират цялата си енергия вмести в мислене - в творене на безобразия.
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср апр 06, 2005 11:12 pm

Rezo написа:абе не че нещо, но имам чувството, че тук вирее принципа: "Я не си чел системата, я да ти се хвърлим на главата; я кажеш нещо не-както трябва, я пак ти се хвърлим на главата. Я направиш нещо, което на мен не ми харесва като модератор... познайте какво следва след това."
Баси, грижете се малко за феновете си, още малко ще се разпсувате, задето Х не е прочел формулата от приложната математика на страница 314.
За 'намкойси път ще се каже на този форум (аз го казвам за пръв път) - В Аксиом няма чак толкова сложни формули. Това не значи, че е лесно за Разказвача или за всеки отворко, който си мисли че може за 5-10 минути (образно казано) да нахвърля някоя "гениална" идея и всички ще му се възхитят. Още повче че "гениалните" идеи са най-често просто опит да се вкара поредния фентъзи стереотип в Аксиом-ски термини. "Хвърляме се на главата" (вече и себе си включвам, егати) ако даваш тъпи "предложения". Тъпите въпроси се толерират. До някаква разумна степен все пак, но се толерират. Специално батГойко като модератор е безкрайно толерантен дори към тъпите идеи и то именно защото това са "фенове" и той трябва да се грижи за тях, дори когато са "фенове" с кавички.

Пак да кажа - не е необходимо да знаеш системата из основи за да игреш или дори да водиш по нея, но е задължително да я познаваш изключително добре, ако си решил да правиш толкова съществени промени като въвеждане на нова раса или нов животински вид.

ПП Пробвай да кажеш нещо адски тъпо за Д&Д където трябва и тогава ми говори за толерантсност. Само за информация - тук и аз самият съм писал глупости, но там още не смея.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » ср апр 06, 2005 11:19 pm

Ами за формулите - значи нищо против тях, но определено можеше системата да е по-лесна, по-бърза, като се запазват повечето идеи. Но лично мнение, аз лично играя повече на Ендивал и WoD, където всичко е -хоп- и готово ;)

Всъщност самият аз правя един ролеви проект *място за реклама* и като гледам какви глупости съм писал отначало, просто ми иде да се хвана за главата. Тъй че - нека всеки си пише, а ние да напътстваме новаците; ще мине време, грифоните ще станат на създанията "Х", които ще ви очудят с оригиналността и балансираността си. Всичко иде с опита ;)

Сега трява всичко, което казах, да стане реалност :Р

Иначе за ДнД - ами мисля веднъж казах, че ДнД не ми харесва в #RPG и бях кикнат/баннат/одран/разпран/ и т.н. ;)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет апр 07, 2005 2:23 am

Е поне кикване няма как да ти се е случвало тук. Директно трия само мнения, които не са спазили обявените от мен и от форума правила.
Колкото до призива за толерантност от страна на "по-опитните", то аз напълно го подкрепям. Вилорп очевидно се стреми да взема под внимание съветите на другите, но наистина ако само му се каже да прочете това или онова (15-16 пъти :)), той едва ли би могъл да подобри по някакъв начин нещата.
Не искам, а и не мога да редактирам всеки опит за създаване на нещо ново в света или по правилата - предпочитам да се включа на по-късен етап, когато нещата вече са позагладени, за да не ми се налага да ги оформям сам - нали това е идеята на фен-фикшъна - всеки да може да внесе нещо свое.
Когато правите нов противник или НИГ, е добре той да е с конкретна идея за внасяне на разнообразие в света и играта. не случайно повтарям играта, тъй като ако една лилава на цвят гоила би внесла разнообразие в света, то странният й цвят не допринася с нищо за разнообразието в играта. Но ако тази лилава горила, освен това има едно ново уникално качество (например може да скача веднъж на ход на разстояние 10 метра и да зашеметява всички наоколо - хе, хе, и аз съм играл Диабло), то тя вече е наистина нов противник.
Да увеличите просто цифровите показатели на дадено създание не е достатъчно, за да го превърнете в нов противник - това е все едно просто да му покачите нивото. Нужно е нова тактика и поведение, нов стил на бой и т.н.
В случая с грифона, той лети и това го прави интересен противник, може да има уникали атаки от въздуха, може да променя своята защита, докато е във въздуха и докато е на земята. Ако има начин да се свали насилствено на земята, това да води до значителнонамаляване на бойните му способности (до забрана на определени атаки и т.н.). И защо в крайна сметка са ни грифоните? Заради новите възможности, които те дават, поради възмоността да ги обяздим, може би? Може! Може и просто, за да имаме определен, доста опасен противник... Но е добре да знаем причината поради която правим създанието.
Нека всички, които не харесват идеята да споменат поне една съществена причина, която не им харесва. Например "тоя грифон не ма кефи, щото му е много яка защитата и е станал направо неубиваем..." Така авторите ще видят, кое ви харесва и кое не. Ако нищо е ви харесва, но не можете да кажете защо... просто минете и го кажете, но не спирайте хората в опитите им да създадат нещо. В крайна сметка, никой не е пострадал от това, че някое предложение се е провалило, но пък винаги може някой да се възползва и да доразвие дори слаба идея.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет апр 07, 2005 8:32 am

Първо - грифонът трябва да е магически, щото инак ще литне на кукуво лято. Ако някой не се сеща защо, мога да обясня учтиво.

Второ - официАлно специАлно....

Трето - каква точно е логиката да атакува с вдигане и пускане (освен че е крайно ефектна), след като е с големина на кон и има достатъчно сила и маса да те сплеска на земята?

Четвърто - как точно се промъква това?

Потребителски аватар
AngerNogar
Заек
Мнения: 3
Регистриран на: пон яну 14, 2002 1:51 am
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от AngerNogar » чет апр 07, 2005 10:15 pm

Andras, първо мисля че има едно нещо, което пропускаш: "грифонът трябва да е магически, щото инак ще литне на кукуво лято" ми звучи точно както "оная кола от среща трябва да е физическа, щото инак ще лети на куково лято". Това е Магландиум. Магията съществува, но не работи вместо физическите закони, а заедно с тях. Всяко същество в Магландиум е магическо - от дракона до хлебарката. Ако искаш да кажеш, че грифонът не може да лети в нашия свят - ми предвид шанса да срещна такъв... то това слабо ме интересува.

С второто съм напълно съгласен. Макар че за мен лично е достатъчно хората искрено да се опитват да пишат грамотно.

Трето, това че е по ефектно наистина е една от причините според мен и в това не виждам нищо лошо. Стига да има и друда причина която да я подкрепя, защото ако авторът наистина го е измислил, главно защото е по-ефектно, не значи, че е логично грифоните да го правят по същите причини.
Може би същество с размерите на грифон стоварващо се с пълна сила върху средностатистическия приключенец ще е сериозна заплаха за него, ама това не значи че изживяването ще е приятно за самия грифон. Те и орлите са доста по-тежки от някоя мишка, ама това не значи, че ги таранират от сто метра височина. Пък и вероятно грифонът все пак има значително по-малко тегло от лъв с неговите размери. Макар и магията да дава едно рамо, това не значи че физиката си е взела почивен ден. Най-малкото от обикновено уважение към законите на физиката, в грифоните би трябвало да се намират някои други кухи кости и т.н.

Четвърто, както една котка се промъква към една мишка, така и това може да се опита да се промъкне към човек. Стига да има зад какво да се скрие. Тревичката и половинметровите храсти определено не виждам как ще свършат работа.

И впрочем, като пресъздавате вече клиширани (малко или много) идеи в света на Магландиум - опитвайте се да влагате и нещо ново от себе си. Това не го казвам специално за тебе всъщност. Идеята за грифоните като въздушно магьосници ми хареса, макар и да не е нищо чак толкова особено.
Light leads to hatred, dark to delight.
The best of all things, are done in the night.
Изображение

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед апр 10, 2005 11:02 pm

Ревизия 1
Сложност 10-12
НИ 14 СК 25 РЕ 39 МР 4(3)* МТ 10(3)*
СИ 18 Л 30 ПР 20 ИН 8 ИЗ 10
БЩ 8 БЗ 37(27)(17) ТД 22 ТЖ 210
Атака1: Л;СИ;ПР – 53 (Нокти (на предните крака)/ 4 зара +БЩ (преминава през всяка защита различна от адамантии и митрил) / 6ТД);
Атака2: ПР;Л;СИ – 38 ( Захапка (клюн) / 3 зара + 6 трощаща / 5ТД)
Специални атаки:
Атака3: (53-5=48) (Вираж (“как се отваря костенурка”) / БЩ / 3ТД за спускане + 6 ТД за атака1 достатъчно е да преодолее БЗ, следва издигане за останалите ТД в рунда (1ТД=2метра) и пускана на жертвата)**
Атака4***: Смерч (въздушна магия 2-ро ниво активно само сред природата и МЗ влиза като усложнение) Разстояние: МУ; Цена 8 + 2 за рунд; Запаметяване: 2ТР и поне 3 пъти да се види (ако я прави грифона); Цел: създание; Време: по желание; Описание: Около избраното създание се образува смерч, които вдига прахоляк (- 4 успех при стерлба към и от вътрешноста на смерча) и заради магическата си природа принуждава създанието да се придвижва всеки рунд, на Успех/2(или 3) метра, за да запази рановесие.
Атака5 (наземна – щом бъде принуден да се приземи това е първата му атака): Отскок на до 4 метра към най-опастния противник, осъществявайки атака с нокти (53) едновременно към гърдите (с предните – игнорират (преминават) през всичко освен митрил и адамантии) и слабините ( услож. 8?) за 6+4 ТД (10) гълта и 12 мана, като ноктите на задните лапи са си най-обикновенни 5-10 сантиметрови и не игнорират бронята. :)
Обща ЗА: 43(33 при Смерча)
МУ 30 (2хИН+НИ)` МА 10 Мана 224 (ИНхНИх2)`
МЗ 3 УО 2 ПсУ 19 Воля 19
Бди 10+8 Ста 37(8) Зах 54 Про 12+3
Умения: Промъкване (+3) тук се включва по скоро летенето; Зорко око (+8 Бди); Лети (не можа да бъде атакуван с оръжие за ръкопашен бой, освен при контраатака)(докато не понесе ТЖ/3 щета и тогава каца); Тъй като е въздушна твар понася двойни щети от Земя и редуцира наполовина Въздух; Големи размери –10 БЗ; Във въздуха –29 Ста.
* МР и МТ определени по новите правила, но ще ги призная офицялно след корекциите в секцията по борба и бутаща сила, т.к. се получават много големи разлики. ;)
** Грифона се спуска стремглаво забива нокти в целта след което с мощни махове се издига и при максимална височина пуска жертвата да падне свободно.
*** Грифона се издига на 15-20 метра над целта или групата и застава неподвижен (намалява си БЗ с 10), след което “казва” заклинанието, като се “концентрира” за ? от ТД си. “Казва” заклинанието с приоритет към: маг, стрелец, войн.
` Магично създание и поради това МУ и Маната се формират различно ?!?!?

Атака 3 си е естествена “атака” на повечето птици към бронирани създания (костенурки и рицари в частност :) )
Грифона не е създаден само заради ефектните си атаки (ако хвърлянето на джудже от 20-тина метра може да се нарече ефектно), по настоящем добре балансирана група от герои 5-6 ниво би трябвало да могат да го поутупат, макар и със зор. В книгата не се споменават тези създания но ми си стори, че някъде във форума бе спменато за тяхното възможно съществуване, а това че се е превърнало малко или много в клише не би трябвало да е сериозна причина да се отхвърлят.
Поне кажете дали прогресът е в правилната посока. Конструктивната критика е добре дошла, само чиста критиката не би ме устроила особенно, да ви кажа от сега. :Р
Последна промяна от Vilorp на вт апр 12, 2005 10:43 pm, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед апр 10, 2005 11:20 pm

Както ти се уповаваш на логиката и опита от нашия свят за по-малкото тегло и кухите кости, Ангер, така аз се уповавам на същите неща за център на тежестта и необходимост от кил и опашка. За това казвам, че в летенето му известна магия трябва да има, освен ако действително не се направи с доста изпъчени гърди и птича опашка.

За атаката - орлите не се занимават с мишки, но - да, плячките им са по-леки от тях. Като изключим трошенето на костенурки и кости от някои птици, като картали и гарвани, единствената птица, прилагаща и то рядко подобна тактика за лов на жива, не-бронирана плячка е птицата-секретар, която прави тия упражнения със змиите. Да, но птицата секретар е от Щъркелоподобни. Както и да е - предимството на атаката от въздуха без издигане е, че не ти се налага да хабиш енергия за излитане с плячка в ноктите, което е доста тежко изпитание. Не ти се налага и да рискуваш нараняванията, които плячката би могла да ти нанесе по кракакта, докато я вдигнеш, че да я пуснеш. Вместо това - спускаш се рязко върху нея, прилагайки голяма сила в ноктите си, и ако нещото още мърда, довършваш с клюн (за грифона - зъби). После ако ти е воля, можеш и да вдигнеш мъртвото нещо да си го носиш другаде. Това се практикува от почти всички орли и соколи, които не се оплакват от неприятни преживявания, до колкото знам.

За промъкването - котката няма едни две голееееми стърчащи крила а и както ти забеляза, рядко щесе намери нещо, зад което да се скрие грифона,

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед апр 10, 2005 11:37 pm

Това за хващането на плячката, издигането и пускането е специялна атака, иначе постъпва точно тъй спуска се и атакува с ноктите. Може би трябва да се сложи разход на мана 10 за рунд когато лети?
В случая прамъкването би трябвало да се основава на летенето и фокта че никой не гледа толкова често към небето когато е свикнал да го нападат по земя, дори да е насред полето.
:)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон апр 11, 2005 9:21 am

специАлна бре!

И какво като е специална, като е много по-ефективно да не я прави?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 12, 2005 11:01 pm

Ми идеята е, че грифона примерно предпочита да глозга кости вместо да плюе непрекъснато парченца от тях :)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » вт апр 12, 2005 11:03 pm

Разход в мана за летене не, но по скоро умора да каем 3 на рунд??
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Отговори