Опит при масова битка?

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Опит при масова битка?

Мнение от hameleona » пон юни 20, 2005 10:21 am

Колко е добре да се даде? Защото е много интересен прецедент. Един герой може да избие и сто, двеста души. Ако му дам точния опит, става нещо доста .... хъм, е как да е. Дайте идеи.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 20, 2005 10:52 am

Аз не виждам проблем. Първо, че винаги може някой от тия стотях да удари АУ 6 и да разкапе нашия герой. Второ, че определено трябва да се вземат предвид условията - да победиш в 100 двубоя нее като да ти се метнат 100 човека и да ги избиеш всичките. Та логично е ако са наведнъж д се получава дори +25% опит бонус. Аналогично обаче можеш да прецениш и другите условия на врага, като например лоша екипировка, лошо командване, слабая мотивация, и да сложиш отделни наказания в проценти...
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юни 20, 2005 1:46 pm

Битка на стена, Битка при наличието на съюзници и още много....

Не заради друго, ама много опит ще излезне за един стрелец, а по-малко за един боец, ако ме разбираш... Губи се баланса. А и ако бутна стълбата с 10 наредени на нея скелета, то кво? за победа над десет противника ли да се счита?

Потребителски аватар
smeshko
Кадет
Мнения: 194
Регистриран на: чет яну 27, 2005 9:40 pm
Местоположение: Варна

Мнение от smeshko » пон юни 20, 2005 1:47 pm

Направо закръгляш по 2000 опит,както в Ада и още 3000 за Ердериан и готово! :wink: :lol:
Life isn't bad - it's WORSE!!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 20, 2005 5:45 pm

hameleona написа:Битка на стена, Битка при наличието на съюзници и още много....

Не заради друго, ама много опит ще излезне за един стрелец, а по-малко за един боец, ако ме разбираш... Губи се баланса. А и ако бутна стълбата с 10 наредени на нея скелета, то кво? за победа над десет противника ли да се счита?


Тука защитника има огромнно приимущество. Не само, че е на по-високо и защитено място, но и скелетите не видях да имат стрелци. Опита даден аз бих разделил на ... на 10. А бутната стълба с 10 скелета - да, това е но-малко от простреляни 1 0човека или насечени 10 човека.

За тези долу в мелето стоят нещата по друг начин. Първо можеш да им дадеш бонус за битка с наистина много врази - в битка между армии е много по-лесно индивидуалния герой да загуби живота си (когато е през цеялото време на фронтовата линия), отколкото в двубой примерно. После бих преценил моралните ефекти - вдухновяването на съюзниците се равнява на, да кажем, 5-15% от опита, който те получат.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон юни 20, 2005 9:22 pm

Първо в една масова битка нещата стоят много по-различно от една обикновенна битка. Второ е много малко вероятно един човек/герой да избие повече от 10-15 човека за цялата битка, освен ако не продължава повече от половин час например. В повечето случаи това, което гледаш по филмите е някаква нереална представа за масово клане. Ако пуснеш изведнъж 1000 войника и между тях още 1000 войника за противници битката ще свърши за около 20-30 минути и ще оцелеят само тези, който са избили най-малко. Освен ако не са някакви супер героични и легендарни бойци. Там нещата стоят приблизително така:

Сбиваш се с някого, убиваш го. В това време виждаш как други двама се сбиват и ти отиваш да помогнеш или се заемаш с някой, който току що е свършил, като свършиш и там почваш да търсиш или помагаш на друг... но това не става на секундата обикновенно. Опита определено си е нормалния опит, който би получил при нормална битка. Но аз лично бих взел под внимание не толкова самата битка, колкото какви действия са направени по време на нея или преди нея...

Имаше разни теми някъде преди време за това. Една от идеите мисля на Яго, беше че не е нужно да се впуска героя да избива и извършва клането. Първо защото никога, ама никога не би трябвало той да е равностоен на противниковия генерал или на някои от по-елитните други бойци, освен ако битката не е между селяндури. Така че по-скоро тяхната цел би трябвало да е преди битката с разни подривни съботажни или сплашващи дейности, от колкото изколването на три цифрено число войници. Или пък по време на самата битка да елиминират противниковия генерал да кажем... Ей такива неща биха имали някакъв ефект по време на масова битка на сравнително големи армии - над 70-100 войника срещу поне толкова и на горе...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 20, 2005 10:17 pm

В масова битка герой неможе да се спрови с повече от 5 до 6 равностоини немо противника (понася поражения, губи ТЖ, свършва маната...). Ако противниците са много по слаби значи броиката се увеличава, но опита даван от тях е малък.
Една битка водих 3-ма герой срещо 12 противника едно ниво по ниско от тях. Нашичките победиха, но останаха на по 5-6 кръв, а ако противниците бяха повече!?
Според мен опита трябва в масова битка да се дава по скора за различни решения, за бутането на стълбата ще дадеш 100 ТО, за бутането на врара стълба 50, за трета 25, и за сяка следваща по 5 примелно. Няма да даваш точке за това че падащата стълба е "убила" още 10 скелета!
Опита се образува от нанесената щета*сложноста! определено искам да видя как изглежда битка със сто противници които дори да идват един по един не остоват врема за почивка на героя.

Мненията ми винаги са се славели с лоша подредба и не добро изказване на мислите, доно все нещо се е разбрало :), прощавайте за провописа!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юни 20, 2005 10:29 pm

Ммммм... Реално, когато защитаваш стена избиваш доста. И не само от бутане на стълба. А и Аксиом не се слави с реалистичност. В масовка трудно ще влезнат в действие специални удари. Особено, ако е просто масовка - 1000 на 1000 или 10 000 на 10 000 - нещата стоят по-различно. Строева подготовка, шанс някой да ти помогне, абе толкоз неща, дето и в Rome TW не могат да ги изброят. Естествено, важно е и да си при победителите, защото иначе шанса да оцелееш е минимален...

Та искам да чуя БатГойко. Той има крайнат дума.

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пон юни 20, 2005 10:57 pm

Преди крайната дума изкам да кажа нещо.
Масова битка или клане не представлява
5 героя срещу ада масова битка представлява 10000 на 10000
следователно за всяко убийство се дават по следователният брой точки опит който се разпределят равномерно на всички 10000 играча :)
Другия аспект в играта е че при превземане на стени се използват стенобитни машини с високо разстояние като стрелба. Те обстрелват стената от безопастно разстояние докато от портите на града не излезнат да ги унищожат войни или квото ти скимне. Аз когато разигравах защита на град имаше дооста проблеми понеже един камък остави един герой на -250 ЖТ итн просто защото при масово клане може да се случи всичко и често липсата на дистанция е най големият проблем...
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон юни 20, 2005 11:08 pm

Ако за всяко решение чакаш крайна дума на Бат'Гойко, то по-добре спри да водиш приключение...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » пон юни 20, 2005 11:49 pm

Има право да се надява да не остане глас в пустиня обаче както върви по добре да си вземеш решението сам...
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт юни 21, 2005 8:57 am

Другия аспект в играта е че при превземане на стени се използват стенобитни машини с високо разстояние като стрелба. Те обстрелват стената от безопастно разстояние докато от портите на града не излезнат да ги унищожат войни или квото ти скимне. Аз когато разигравах защита на град имаше дооста проблеми понеже един камък остави един герой на -250 ЖТ итн просто защото при масово клане може да се случи всичко и често липсата на дистанция е най големият проблем...


Блейдмастър, моля те! Я ми кажи една битка, в която защитниците са победили при положение, че са излязли от обсаден обръч по сред бял ден и под обстрел на Oнажери да речем?! Е - ако не са имали превъзходство във въоръжение и/или бройка, но то тогава е една обсада...
Какво значи 'безопасно разстояние', при положение, че защитниците имат предимство във височина?[/quote]

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 21, 2005 10:12 am

Някой хора явно не са много запознати с историята...

По-важно е да накараш противника си да изгладнее! Войниците искат да ядът по 3 пъти на ден! Ако няма ядене - няма армия. "Ранъта прави борбъта".

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт юни 21, 2005 10:37 am

следва яка критика по адрес на Разказвача:). Е, аз поне нищо не печеля и не губя, защото не бях на стената :lol: .
hameleona написа:Ммммм... Реално, когато защитаваш стена избиваш доста.

А и Аксиом не се слави с реалистичност.

В масовка трудно ще влезнат в действие специални удари.

Особено, ако е просто масовка - 1000 на 1000 или 10 000 на 10 000 - нещата стоят по-различно. Строева подготовка, шанс някой да ти помогне, абе толкоз неща, дето и в Rome TW не могат да ги изброят. Естествено, важно е и да си при победителите, защото иначе шанса да оцелееш е минимален...


С помощта на гравитацията. Освен това, опит не се дава само за избиване на врагове, а и за справяне с тях по друг начин-пише си го в правилата.

Това пък откъде го измисли?!?
Повечето критики, които чух, бяха за прекомерна детайлност...

Специалният удар "Пронизване" ли имаш предвид, или "Разпаряне", защото на мен и двата ми звучат реалистично:).

Е, не беше проста масовка, а бой на стена-каква строева подготовка, правило при военното изкуство (не го бъркай с бойното) е, че милицията винаги се справя по-добре зад стрени, отколкото на полето. Причината е точно в строевата подготовка-милицията я няма или е пренебрежимо малка, иначе щеше да е редовна войска:).

Хайде, че чакам какво ще отговори оная елфана! :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » вт юни 21, 2005 10:47 am

Ако за всяко решение чакаш крайна дума на Бат'Гойко, то по-добре спри да водиш приключение...


Подкрепям това мнение с 2 ръце.


А хамелеоне - като е мащабна битка, само за мащабни действия ще даваш опит бе. Битката си има изход - независимо от присъствието на 3-6 същества. Най-интересно е когато градът би загубил битката, ако не се случи нещо.
Ако те направят нещо, което да промени този изход - тогава им даваш опит. За заколване на един от 10 000 противникови войника опит се не дава. За рисковано препускане по фланга и атака на ключова позиция, вражески генерал или друго нещо, което би спасило обречения град - е това се награждава....

Ти си си намислил врага какво ще прави(не, той не е идиот и можеш да правиш всичко с неговата армия, а не само - юруш към стената със стълби) - и си водиш битката. Ако героите решат да изчакват - ти си ринеш града и дори ако решат да си седят вътре само - можеш да кажеш - стената рухва, в града нахлува армия многократно надвишаваща възможностите ви - пленени сте(или сте мъртви).

Ако те направят нещо - вражеския генерал(ти) си нагаждаш стратегията по това. Ако са невнимателни и нахални - могат да си изпросят няколко конни отряда да ги погнат с възможност или да избягат от бойното поле или да умрат.

Изобщо мащабните битки са интересни, само малко мозъчни клетки са нужни.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 21, 2005 11:08 am

Асене, Я ми кажи, как подяволите ще се завъртиш в метър-два (повече нямаш) на една стена, за да извършиш удар. А, да и не забравяй, че всеки може да ти клъцне гръкляна, заради забавянето. Не, знам. Лично аз съм решил да дам един стандартен опит - да оцелееш след масовка си е бая нещо! - и боуси.Асене, не си ми разбрал поста. А се моли героите ти да не попадът в уличен бой! Тогава става страшно...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт юни 21, 2005 11:18 am

На много места в книгата се споменава една фраза, която ще повторя - в спорна ситуация Разказвачът има крайнат адума (а не аз :)). Иначе сега за опита. Блейд Мастър го каза някъде - ако следваме правилата то опита за избитите противници се разпределя поравно на цялото парити (в случая еднат аармия). Това звучи леко кофти, но е истина. Когато си в масова битка, ти не си сам, а си част от огромната група и следователно би трябвало да важи общото правило. От друга страна, добрият разказвач би следвало да поощрява, всяко съществено действие, което може да повлияе на хода на битката - бутане на стълба води до лек бонус, убиване на противниковия генерал води до по-голям бонус, примамване на врага в капан, в следствие на което той се предава води до супер бонус. Бонусите нямат нищо общо с броя на избитите войници в хода на битката. Един герой може да избив 30 противника, докато другия организира капана за цялата войска, но в крайна сметка ще се окаже, че двамата са извършили едно и също - довели са до победа своята армия.
В масова битка е сложно да се следи здраве на отделнте противници, така че и тук Разказвачът трябва да проявява въображение - повечето опоненти на героите ще трябва да падат след 1-2 удара, онези хвърлени от стената няма да изичсляват щети от падане от високо, а направо ще излизат от строя (дали мъртви или тежко ранени е решение на Разказвача)... Да се следи здравето на врагът има смисъл само за елитните бойци (героите) на врага. А след като опита по време на битка в Аксиом16 се базира в голяма степен на ЖТ на опонентите, излиза, че да се ползва конвенционалната система за масови битки е неудобно и нереално.
В заключение, аз бих дал базов опит за участие в битката (независимо от резултата) и над него бих надградил допълнителни бонуси - за многобройни поразени врагове, за хитри действия и т.н. Просто разпуснете въображението си и не забравяйте, че РИ не са само опит и развитие на героите - те са игри и се предполага да са забавни. Затова, когато попаднете на подобен проблем, просто импровизирайте (което не значи, да не питате след това на форума, като така помогнете и на всички останали да се справят предварително с проблема).

ПП: Опитвам се да влизам във форума всеки ден, но понякога се налага да го правя на два-три. Не се притеснявайте за въпросите си, че ще останат без отговор (ако са смислени), само защото няколко часа по-късно аз все още не съм ги видял - ще продължавам да отговарям на всички въпроси, които не са намерили своя отговор от някой друг от опитните играчи и Разказвачи. Надявам се, че вече има достатъчно хора на този форум, които могат да дадат отговор и все по-често вие и само ще можете да си отговорите, но аз все пак съм насреща за много спорните ситуации (от които тази не е :))
Приятна игра!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 21, 2005 11:22 am

Много благодаря на БатГойко. Явно, че почти съм уцелил. Е вече ще ми е по-лесно да изчисля нещата...

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт юни 21, 2005 11:51 am

hameleona написа:Асене, Я ми кажи, как подяволите ще се завъртиш в метър-два (повече нямаш) на една стена, за да извършиш удар. А, да и не забравяй, че всеки може да ти клъцне гръкляна, заради забавянето.

Не, знам. Лично аз съм решил да дам един стандартен опит - да оцелееш след масовка си е бая нещо! - и боуси.Асене, не си ми разбрал поста.

А се моли героите ти да не попадът в уличен бой! Тогава става страшно...

Поне два метра, ако си спомням правилно стената на Царевец, но това е друга тема. "Зависи от оръжието" е най-точният отговор, защото с къс меч е едно, с боздуган с верига-друго:). И в обикновен бой всеки може да ти "клъцне гръкляна заради забавянето", но специалните атаки все пак се използват:).

Аз не оспорвам разпределението на опита в твоята игра, но щом си пуснал тема, имам право да кажа своето мнение! :lol: А твоето решене е добро, според мен, и на мен поне ми хареса.

А боят в кръчамта какъв беше, в самото начало? Аз го броя за "уличен". Защо мислиш, че уличният бой е по-опасен от битка на две армии? :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 21, 2005 11:54 am

Не, бе пак между две армии, само че по улиците...

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет юни 23, 2005 8:43 pm

Alaris написа:
А хамелеоне - като е мащабна битка, само за мащабни действия ще даваш опит бе. Битката си има изход - независимо от присъствието на 3-6 същества. Най-интересно е когато градът би загубил битката, ако не се случи нещо.
Ако те направят нещо, което да промени този изход - тогава им даваш опит. За заколване на един от 10 000 противникови войника опит се не дава. За рисковано препускане по фланга и атака на ключова позиция, вражески генерал или друго нещо, което би спасило обречения град - е това се награждава....


Позволете да не се съглася. Ситуацията би стояла ТАКАИзображение само ако срещу тая войска от 10к войни се бие 1 герой. Ако ,обаче се срещнат две такива армии (от по 10 000) и всеки войник от първата избие по 3-6 такива от втората, тогава това е победа аналогична на най-обикновена битка между няколко героя.

И, освен това, защо ако срещна на пътя 1 разбойник и ог убия ще получа пълен опит, но ако го стрелям във война да не получа!? А това, че армията действа като едно цяло...е логично да се дели опита...но е твърде нефункционално. Виж, ако някой войник помогне на героя с убиването на враг, логично е помогналия, на място и веднага, да получи част от опита за убийството, а героя да го загуби. И така...
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 23, 2005 9:24 pm

Хъм... Една битка изгражда много характера на един войн. Имам предвид масовка...

Шанса да утрепеш някой случайно е огромен. А и стрелците, когато са в група не си избират мишени поединично, ами стрелят на определена площ.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет юни 23, 2005 9:40 pm

Първите битки изграждат характера на войника, после претръпва. Тогава само изключително мащабни сражения или кървища ще изградат нещичко в характера му.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юни 23, 2005 10:11 pm

Е, ние не говорим за герои, които действат само в масовки....

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » чет юни 23, 2005 10:23 pm

Такааам. Общи условия - Една армия + герой(приятелска), Друга армия + специални НИП-ове(Вражеска) - всяка от двете с огромен брой войници - над 5К. Поради специфичното запитване разглеждаме случая в който Вражеската Армия обсажда град(със стена). Градът е пазен от Приятелската Армия.

Както казах - разказвача трябва да е решил предварително коя армия ще победи ако геройте не се намесят. Също така да има планове какви мисии биха изпълнили специалните НИП-ове на врага и какви контриращи мерки биха взели срещу най-очевидните действия на героите. Точно затова действа моя пример - защото битката е предрешена... везните не са балансирани - другата армия може да е 2-3 пъти по-многобройна или по-опитна. Да убиеш 1-2-40-50 дори със стандартна походова битка нищо няма да донесе..... ако го направят - давай им, но те ще загинат когато защитата не успее да задържи врага.

Първи етап от битката - обсада. Вражеската Армия се опитва да влезе и обстрелва стената. Приятелската армия обстрелва врага и пази стената.

1. Героите стрелят отгоре със стрели/арбалети - долу под тях има море войници... няма начин да не уцелят нещо. Освен това не са сами - с тях стрелят и още 10 отряда стрелци от Приятелската армия. За пускане на стрели в едно полупространство опит не бих дал. За обезвреждане на голяма бройка вражески стрелци бих дал(например магия за заслепяване или запалване на тетивите им)

2. Героите посрещат щормуваци по стените - за убиване на войник току-що прескочил стъпил на стена, обграден от войни на Приятелската армия опит не бих дал. Ако няма кой да ми помогне и сам ги удържам - бих дал.
За неща като трайно отблъскване на Вражеските войни от сектор от стената - вместо да чакат те да влизат и да ги убиват - бих дал. Примерно със наклонена магическа преграда при върха на стената, оформяне на някаква преграда пред стената - огнена. Унищожаване на стълби и обсадни машини в дадения сектор - бих дал

3. За убиване на един войн от вражеската армия не бих дал. За убиване на над 5 или за спасяване на Приятелски войници - бих дал. За спасяване на участък от стената, предотвратяване на вражеско нахлуване и тн - бих дал.

4. За осуетяване на опит за саботаж на стената - бих дал.

Втори етап - Врагът нахлува през стените. Стената е пробита или защитниците от Приятелската армия не е успяла да задържи щурмуващите.

1. Героите се опитват да избиват нахлулите - не бих дал в общия случай. Ако обаче укрепят защитата и спрат нахлуването бих дал.

Тук нещата са по-специфични - зависи от разказвача - ако мотивират останалите части от Приятелската Армия и дадат отпор - бих дал. Ако побегнат и всяват паника сред Приятелската армия - бих ги наказал някак.


Като цяло едно убийство не носи нищо на битката и не накланя везните.... 10 също не накланят везните. Ако те просто си седят и убиват щурмоваците които идват при тях - Вражеската армия ще пробие другаде просто и битката няма да се е променила. Ако направят нещо което да промени битката в тяхна изгода - е логично да получат. Ако пък сгафят - тя битката сама ще ги накаже.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет юни 23, 2005 10:29 pm

А - напротив, нека стоят на стената и избиват врагове. Като падне града и ги заколят, да познаем тоя опит за какво ще им е:).

Както и да е - аз винаги съм харесвал системите, в които опит не се дава за битка а за научено нещо, правдиви реакции на персонажа или прочие. Това значи, че ако един фанатичен войн-защитник на родния си град се яхне на стената и коли като обезумял до последно, след което оцелее някак (нещо, което при мен като разказвач ще е трудно), бих му дал опит. Ако духовникът на бога на разума го направи това - НЕ.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет юни 24, 2005 1:13 am

1. Героите стрелят отгоре със стрели/арбалети - долу под тях има море войници... няма начин да не уцелят нещо. Освен това не са сами - с тях стрелят и още 10 отряда стрелци от Приятелската армия. За пускане на стрели в едно полупространство опит не бих дал.


Ех, ама докато стреля има опасност вражеските стрелци да го направят на решето. Вярно, че в повечето случаи се играе с герий, а с просто войн, но къде ми мотивацията да се излагам на тоя риск, ако може и да се каширам някъде извътре!?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пет юни 24, 2005 9:01 am

Защото Разказвача под формата на Приятелски генерал ти е казал - ако не стане чудо ще се огънем на третия ден. Демек ако не направиш нещо - ще си умреш като страхливо куче, обесен на стената, след 2-3 дни разпит...

Както казах - ако героите се държат като редови войници - те няма да наклонят везните. Нужна е мисъл..
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет юни 24, 2005 9:02 am

Имаш поне две възможни мотивации:
1. Ако тия долу се качат горе, си труп.
2. Ако не стреляш с останалите, чичкото зад вас дето ви командва ще те направи труп.

Отговори