За коването

Стари теми

Модератор: Модератори

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

За коването

Мнение от Havoc » чет авг 04, 2005 5:58 pm

Не помня дали е било споменавано преди, но нещо ми направи впечатление - да си направиш нов меч е с почти 5 пъти по-малка сложност отколкото да си наточиш стария! Според мен това е доста странно. Съжалавам ако съм отворил стара тема, но според мен всеки будала може поне малко да си наточи оръжието.


Стеф: Отделям мненията от темата за Въпроси и Отговори с оглед потенциалното й раздуване
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет авг 04, 2005 7:27 pm

Ще го погледна и ще ти отговоря след няколко дена. Може и да се окажеш прав...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 04, 2005 10:25 pm

Абе, май колко здраво е оръжието, и колко е наточено не е едно и също. Поне за мен нараняване на оръжието е яка повреда или наистина силно затъпяване. Иначе, нормалните нащърбвания за мен се оправят с три до 20 минути точене, за което не се изискват умения.

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » пет авг 05, 2005 1:03 am

И аз така мисля (за наточването). Но относно здравина и затъпяване - 1 ЕЦ всъщност не е никаква повреда, така че предболагам че това е леко затъпяване. И естествено от много затъпяване в крайна сметка меча вече не върше същата работа.
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » пон авг 08, 2005 8:41 pm

*Хавок ръчка БатГойко*
Не че те пришпорвам (всъщност точно това правя :D ), но каза, че ще провериш работата с поправката и направата в СУ "Ковач". Направи ли го?
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон авг 08, 2005 9:27 pm

Пробвай при поправка да делиш Устойчивостта не на 2, а на 4 за определяне на Усложнението. Или дори 6. Само че при 6 може да се опиташ да ползваш математическо закръгляне - при Уст 16 на стоманата 16/6=2,(6) е по-добре да се закръгли на 3 (според мен).
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » пон авг 08, 2005 9:40 pm

Номера е, че направата на оръжие е Уст/10. А дори меча да е само леко затъпен трябва да имаш доста високо СУ "Ковач" за да имаш 50% вероятност за успех. Би трябвало всеки да може да си наостри меча или поне да е по-лесно отколкото да си направи нов при еднакво ниво на СУ "Ковач".
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон авг 08, 2005 11:59 pm

А може би е било предвидено Успеха от формулата за поправка да възстановява направо повредите, а не щетата? Друг е въпроса, че може би идеята е поправката да се извършва на няколко пъти с натрупване (като обучението например), но в такъв случай поне времето за поправка трябва да се намали (примерно 1зар*5 минути).
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » вт авг 09, 2005 9:57 am

Точно така. Според правилата се поправя повреда, а не ЕЦ. Но въпреки това не би трябвало да е по-сложно от това да си изковеш ново оръжие.
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт авг 09, 2005 10:00 am

Всъщност, при едо количество на повредата става по-трудно.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет авг 12, 2005 10:00 pm

Никога не съм ковал меч, не съм и поправял такъв.
Точно така. Според правилата се поправя повреда, а не ЕЦ. Но въпреки това не би трябвало да е по-сложно от това да си изковеш ново оръжие.

--------------------------------------------------------------------------------

Всъщност, при едо количество на повредата става по-трудно.
При един много сериозно повреден меч долното твърдение може и да е вярно, но аз предполагам че трябва да се сравнява (леко повреден меч) с/у (изковаване на меч с нормални или занижени статистики); (попаравка на РАЗМАЗАН меч) с/у (изковаване на невероятен меч).

Може би ключа е в улеснението Х , което се равнява на "степента на повреда на предмета"...каквото и да значи това..
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пет авг 12, 2005 10:16 pm

Абе ворак.... леко повредения меч само се нагрява и изчуква.... коване от нула до меч изобщо не е лека работа и сравняването което си предложил не е реалистично. Независимо дали е велик или занижен, меча е меч и обикновено трябва да си скъсаш задника от коване, за да го направиш от парче желязо.

Ако ще сравняваме:

Лека повреда - минимално количество точки в коване, колкото да знаеш как се кове като хората.
Сериозна повреда - направа на меч от 0
Невероятни мечове - не се поправят. Правиш си/купуваш си нов.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб авг 13, 2005 8:16 pm

Всъщност, според мен идеята е именно да си поправяш добрите оръжия, а стандартните-просто ги продаваш за скрап и си купуваш нови. И ковачите трябва да си продават стоката, нали така? Но ако накараш Бате Пешо от Буна да поправи Пламъкът на Запада, може да му отнеме дни или седмици:).
Е, чакаме официално становише:).
А. :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб авг 13, 2005 9:07 pm

Офецялно становище:
Бате Пешо от Буна се казва Майстор Тинк и може да ти го закърпи пламака за няколко часа, ако му е истинала пеща ;) А ако държиш да се направи както трябва може и повече от седмица да отнеме... ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » съб авг 13, 2005 9:30 pm

Ако ще е реалистично - оръжията с уникално-невероятна изработка не бива да могат да се поправят.
Ако няма да е реалистично - едните се пръсват на парчета, а уникално-невероятните могат да се поправят с лекота.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб авг 13, 2005 10:33 pm

Значи, за да могат да се поправят невероятните оръжия с по-голяма трудност отколкото редовните трябва да добавим към формулата за поправка успеха от изковаване (/2; /3 ?) като усложнение. После, ако поправящия не покрие това усложмнение, може да се окаже, че пак е поправил меча, обаче последния е изгубил известно количество от инаече "невероятните" си характеристики. Какво ще кажете за това?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » съб авг 13, 2005 10:35 pm

Да, това бива, като идея. Само някои да измисли хубави числа за нея.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб авг 13, 2005 10:37 pm

Всъщност, за да не може да се поправи ТРЯБВА да се е раздобило. Дори и счупено оръжие може пак да се изкове (идеален пример е Властелина). Е, Ако не се поправя както трябва, може да му намалите статовете.

ПП: Във Фентази НЕ може да се говори за такъв реализъм!

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » съб авг 13, 2005 10:41 pm

Хамелеоне, искам да ми поправиш меч направен от 3-4 осукани десетки пъти пръчки желязо, ковани и закалявани заедно в засуканата си форма.... без да го построиш от 0та....

Или пък меч от 2-3 вида стомана - за пример давам катаната. Та ако тя е сериозно повредена, изобщо не можеш да лепнеш на едното място едната стомана, а на другото друга и той пак да има якостта и гъвкавостта на острието което е имало преди повредата.

Едит: Е кво, като е фентъзи, дай да се оакаме с изцепки. Ако не е казано друго - то важи познатото ни. Т.е. че желязото се кове горещо и че се закалява за да заякне и да - невероятните мечове се правят по по-сложна технология, за да могат да имат невероятни свойства.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб авг 13, 2005 10:55 pm

Хъм... Изцяло зависи от меча! Римслите примерно са били със сменяеми остриета. А за катаната съм съгласен, макар че тя е Сабя ;) но и тя пък май се ковеше със месеци, не съм сигурен....

Общо взето мечовете във фентъзитата се от тип властелина - от сплав няква.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб авг 13, 2005 11:02 pm

Аларис, ако някой може да изкове катана за няколко дни, не виждам защо да не може и да я поправя :D Това е фентъзи, нали така :) Има и супер-полу-магически майстоир :)

Коване : ковач + 3д6 с/у 16 + уст/10 ; има си там някаква базова продължителност на изковаването (нека някой компетентен направи поне схематичен списък, защото ако дам за база ... 1зар дни примерно...ще се окаже, че катана не може да се поправи за толкова временце). Всяко удвояване на периода на изработка добавя +2улеснение; всяко негово приполовяване добавя 2 усл. Така, "базовата продължителност на изковаване" замества усложнението във формулата почти напълнно.

Поправкада отнема за пълна поправка, да кажем, 1/2 от времето за изковаване. С делене да се сметне колко се полага на 1ЕЦ.
ковач + 3д6 с/у 16 + уст/10 + (успех на изковаването)/2
Това, последно усложнение действа малко като щитовете - ако формулата се изпълнява без него, но не и с него, значи опасността попада в него. Всяка точка неуспех (когато се счита с него) намаля коваческия успех с 1т., а всяка точка успех (когато формулата се вземе без това усложнение) си се счита нормален успех и "лекува" ец.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » съб авг 13, 2005 11:03 pm

Да не намесваме сплавите. Ако ще е измислен метал - да, ако имаш от измисления метал/сплав и меча е подострена пръчка не ти е проблем да го оправиш ако имаш метала или същата сплав. Трябва да се отбележи че има вероятност ако сплавта е в различна пропорция може да се получи граница между двете, която да е слабо място в меча и да се спраска повторно.

НО - ако меча е един от много стоманени, и ги надминава всичките по свойства - то той е построен по по-различен начин - и по-сложен начин. Може да е от различни видове стомана, от различни парчета стомана, може да е от различни метали като цяло. И тогава да го поправиш така че да е нещо повече от подострена пръчка ще е далеч по-сложно и може да се приложи идеята на Ворак.

Едит: Ворак, катаната се е правила бавно по причини които вече дори аз признавам за излишни във игра и то - фентъзи. А именно получаване на различните видове стомана. Коването си е коване, приемаш че ги има в склада и после просто остава да се кове. Пък и хипер-мега-фентъзи-мечовете откога се правят за 3 дни :)
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб авг 13, 2005 11:10 pm

Абе, накрая излиза, че колкото по-добро е оръжието, толкова по-трудно е да го поправиш. Дето каза Ворак - успех от изковаването за усложнение, но е много да се дели на две. поне на 4. и съм съгласен, че да се поправи едно добро оръжие е по-трудно, отколкото да се изкове едно нормално... ама и нали за това е добро оръжието. А да не говорим за магическите оръжия.... Абе, аз се оттеглям и ще се намеся само при пълни безсмислици. Но аз предлагам следната формула за поправка:

Ковач + 3д6 <=> 16 + успех при изковаването/4. За всеки ден забавяне, трудността да се намлява с 1.

Това е МОЯТА идея. Какви са вашите?

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб авг 13, 2005 11:58 pm

VORAC написа:Значи, за да могат да се поправят невероятните оръжия с по-голяма трудност отколкото редовните трябва да добавим към формулата за поправка успеха от изковаване (/2; /3 ?) като усложнение. После, ако поправящия не покрие това усложмнение, може да се окаже, че пак е поправил меча, обаче последния е изгубил известно количество от инаече "невероятните" си характеристики. Какво ще кажете за това?
Ще кажа-харесва ми, но с Усложнение от Успех/4, иначе се сещам за един меч, който никой никога няма да успее да поправи-в момента го носи героя на Ворак от форумната игра:).

А за поправката на катани- спомням си ясно един момент от "Мусаши", в който Сасаки Коджиро си даде оръжието на един майстор за поправка- нащърбено и леко ръждясало, а го получи "като нов"... щом Ейджи Йошикава това не го притеснява, значи сигурно има причини. Вие сериозно ли си представяте как на целите японски острови никой не е можел да поправи сабя местно производство? :lol:
Отивам да гледам "Затоичи":).
А. :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » нед авг 14, 2005 11:16 am

Асене - да, има мечове които не могат да се поправят при сериозна повреда(дадох примери), да има и тежест на повредата, като е леко нащърбен не е трудно да го оправят, защото е повредено само един от двата вида стомана. Ако щеш си го представяй като поставяне на превръзка върху рана. Но ако е дълбоко нащърбен или е нарушена целостта му - трябва да очакваш ковача с големия чук да направи сложна операция на гръбначен стълб едва ли не.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед авг 14, 2005 11:18 am

Хам, това за 1улеснение/ 1 ден не ми харесва. Така един ковач с умението на 1т. ще може да поправи велик меч за 20ина дни. Ако срока се удвоява всеки път същото улеснение се получава при 1024 пъти удължаване на периода.

Това за /4 ми се вижда разумно - все пак всеки може да хвърли лоши зарове и не тереябва това веднага да опропастява хубавите оръжия (като се сетих за Тохик ми се вижда напълно разумно :)).

НО, ако поправяйки оръжието калпав ковач може да го превърне в заострена пръчка, не би ли трябвало един особено добър ковач (или такъв, метнал добри зарове) да му подобрява качествата. Вярно, че структурата на оръжието се определя при изковаването, но би могъл...да кажем да отстрани някои дефекти при изковаването.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » нед авг 14, 2005 11:24 am

Доколкото аз съм запознат - това не е възможно. Това е все едно да направиш силициев чип по 13 микрона технология и после да очакваш един добър майстор да го направи не с 10млн транзистора, а с 20 :)
Или пък да направиш една пита кашкавал и после да я дадеш на майстор, който да направи от рокфор - бри, или обратно.

В общи линии най-доброто, което можеш да постигнеш е това, което е било преди. Т.е. да няма загуба на качество.

Едит - Важен житейски извод - нищо не може да те спаси от калпави по начало стоки :) :D
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед авг 14, 2005 12:04 pm

Я да попитаме, какво може да му стане на един меч, че да се нуждае от поправка?

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед авг 14, 2005 12:47 pm

Нащърбване, сцепване на две, счупване на няколко части (меча на Арагорн) счупване на две части, Затъпяване (при удар в камък или подобно...) Смачкване (е, тва едва ли може да се поправи - деформацията е пълна - ще трябва да се изкове наново) и подобни.

Ами, да видим... за да се намали усложнението с 1 - 1ден, за още -1 усложнение - +2 дни (или общо 3 дни) и така нататък... Не си спомням, как стоеше номера с изковаването, но предложението ми може да се използва и за намаляване трудността на изковаването, само че на двойна цена или - за -1 => +2 дни, за още - 1(или общо -2) => още 4дни (или общо 6) и така нататък. Така може да се изкове наистина страшно оръжие. Но предлагам този метод да е допустим само за майстор-ковачи (СУ на 12)

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » нед авг 14, 2005 1:34 pm

Ммм, на мен не ми звучи добре, тая връзка време-качество. За да направиш хубав меч не ти трябва 20 години да седиш пред наковалнята, а 20 години да си правил мечове. Т.е. ти тряя опит и познания, а не медитация над точно този меч. Иначе ще се окаже че всеки може да си направи велик меч, само че едни го правят по-бързо.. което както знаем не е вярно.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Отговори