"Бойна готовност" - Ново мигновено действие

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

"Бойна готовност" - Ново мигновено действие

Мнение от BatGojko » нед авг 28, 2005 1:01 am

Предоставям на вниманието ви ново мигновено действие, което да осмисли, неизразходването на всички ТР по време на рунда. Играйте, пробвайте го и изказвайте мнения. На теория, звучи сякаш единствнео ще допринесе за разчупване на играта, давайки нови възможности на играчите, но може пък и да има някои страничнипоследици, така че разчитам на тестове, преди да го обявя за официална част от системата.


"Бойна готовност"
Всеки герой, в края на рунда има право да заяви мигновеното действие "Бойна готовност". С това действие героят изразходва ТД, за директно повишаване на показателя си за Реакция за следващия боен рунд. За действието могат да се ползват всички допустими за хода на героя ТД, включително и чрез използване на правилото за натрупване на умора.

Чрез действеито "Бойна готовност" не може да се повиши настоящата реакцията на героя. Повишаването важи единствено и само за следващия боен рунд.

Пример:
Ако героят заяви, че използва (или не ги изразходва в края на своя ход - виж опционалното правило по-долу) 3 ТД за "Бойна готовност", в началото на следващия рунд неговата Реакция ще е повишена с +3.
Ако героят е изразходвал всички свои ТД, но преди да е изтекъл края на рунда, заяви, че желае да се умори за Х, за да получи толкова допълнителни ТД (в рамките на разрешената за хода умора), той има право да извърши мигновеното действие "Бойна готовност", което ще повиши неговата РЕ за следващия рунд с +Х.

/Опционално правило/
По споразумение между играчите и Разказвача, може д асе приеме, че действието "Бойна готовност" се задейства автоматично в края на хода и не е нужно да се заявява от играчите. В този случай се заявява, единствено, ако за това се ползват ТД, получени чрез натрупване на умора.
Последна промяна от BatGojko на ср май 10, 2006 8:13 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед авг 28, 2005 10:38 am

Опционното не е много удачно. Понякога човек си оставя малко ТД за активна защита. Изобщо мисля че заявяването на желанието трябва да е в края на хода на героя, а не на рунда. Иначе ще стане "Ми аз си пазех ТД за париране с щита, ама понеже не ме удариха сега ще кажа, че всъщност съм се готвил за нещо друго, кой ще ме разбере?" Използването на Умора също не ми изглежда съвсем удачно. Според мен използването на Умора трябва да се заявява предварително. Иначе става "Ми свършиха ми ТД, ама изведнъж в ретроспекция се оказва, че съм използвал Умора та да ми останат малко ТД за пасивно действие, каквато е Бойната Готовност."

Иначе идеят ми харесва като цяло, да не решите, че само критикувам :D .
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
RaynerApe
Работник
Мнения: 86
Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
Местоположение: Карлово
Контакти:

Мнение от RaynerApe » нед авг 28, 2005 10:55 am

И според не е удачно, но по друга причина. ТД на персонажите може да варира в големи граници и е възможно да има персонаж, способен да извади толкова ТД, че хем да нанесе един-два удара, хем да те превари в следващия ход като си напомпа инициативата. Освен това понеже играчът решава колко ТД да превърне в инициатива, и инициативата на другите персонажи е известна, той може да превърне само толкова, колкото му е необходимо да задмине определен играч. Това си е чиста проба метагейм нагласяне.

Лично аз харесвам начина на изчакване в D&D. На практика можеш да заявиш да изчакваш когато ти дойде реда и да реагираш след хода на някой друг персонаж в битката. Ако не действаш въобще в хода, за следващия ход получаваш +20 към инициативата, т.е. получаваш правото да реагираш преди първия поред в следващия ход, освен ако той не те надвишава дотам, че да реагира преди теб. Бонуса от +20 не се натрупва кумулативно. Няма хем удар, хем изчакване, нито има метагейм нагласяне до "сладка" стойност.

Пример: Иван има Инициатива 11, Пешо има 9, Михаил има 7. Иван действа първи. Пешо е втори, но решава да не действа в този ход. Михаил действа. В следващия ход обаче, Пешо получава +20 към Инициатива за този ход и става 27. Поредицата ще е Пешо, Иван, Михаил. Ако Пешо действа в този ход, в следващия ще е обратно на 7, ако не действа отново, в следващия ще е отново 27.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед авг 28, 2005 11:14 am

Добре е според мен. Може да го опитаме във форумната....

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед авг 28, 2005 12:39 pm

Сега се сетих за още един проблем. Повечко ТД се получават от повечко Скорост, която пък дава и повече Реакция и се получава още по-голямо предимство за елфите.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » нед авг 28, 2005 8:35 pm

Не мога да кажа- отложих го за друга сесия. Днешната имаше проблем с битките (вероятно се дължи на Водещия) и без нови правила, които не са познати на играчите:).
А. :)
Последна промяна от Асен на нед авг 28, 2005 11:32 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед авг 28, 2005 11:00 pm

Действието е в края на рунда, а не на хода, за да не се играе "на сляпо" (по принцип в А16 предпочитам играчите да контролират нещата и действията им да имат значение, а не чистата случайност). Това, че могат да се ползват ТД и чрез умора е за да се даде по-голяма свобода - все пак умората се ползва за натрупване на ТД (предимно), та няма логика да се забрани за тоно това мигновено действие. Играчите са свободни "да се надцакват" колкото си поискат, до пълно изтощение на героите им и в това не виждам нищо лошо - това отразява дебнененто на двамата каубои, преди единият да посегни към кобура си - нима той не знае, че и другия го дебне???
Къде точно е проблема в елфите, така и не разбрах, ако ти така и така си имаш по-висока реакция, няма да ти се наложи да прибягваш до "Бойна готовност" така и така, а че при това положение, по трудно ще те издебват и изпреварват в следващия ход... ами пак не ми се вижда проблем.
Надявам се коментарите да са след тестване и да се обсъждат реални, а не хипотетични ситуации. Колкото се може по-скоро.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет сеп 22, 2005 11:18 pm

Добре - и в крайна сметка каков стана? Как се оправяте с проблема че играчите знаят реакцията на всички герои и много врази и ще дават точно толкова ТД, колкото за да стигнат на първо място. Това са 2-3-4, съвсем не много. Това, че се предприема в края на рунда не ми се вижда да е решение. ТАка, тези с по-голяма реакция ще видят колко ТД са си оставили останалите "надцаквачи" и ще си оставят с 1-2 повече ;)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет сеп 23, 2005 12:39 pm

И "надцакването" си е вид стратегия, в крайна сметка се "плаща", нопък е решение, което дава шансове за добра тактика след първия рунд. Идеята е да има какво да се правят тези 1-2 ТД, които са останали на героите и няма действие, което да извършат с тях. А и е нормално, ако един герой е дебнал цял ход, да успее да действа първи в следващия. До тук на тестовете, които аз съм правил, действието е много удачно и само подобрява тактическата част на битката, като дава допълнително средство в ръцете на играча, но пък нямам резултати от тестове на други групи.
Знанието на реакцията на останалите не е задължително, но винагиможе да се предполага, а фактът, че действието е мигновено, разрешава и героите/създанията с ниска реакция да продължат "надцакването" до пълното изразходване на ТД за хода им.
Излишно е да споменавам, че подобно действие не се ползва от противници с проста тактика.

ПП: Най-вевроятно правилото ще стане официално, като разбира се е "Опционално".
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет окт 21, 2005 8:51 am

От известно време ми се върти една идея, която може да се окаже удачна в комбинация с таз и тук. Става въпрос да се вкара елемент на шанс към Реакцията. Преди битка всеки герой да прибавя по един зар към реакцията си и да действат по този начин. Да, вярно е че идеята ми идва от Д&Д, няма да отричам, но е по различно. Там 2-стенния зар дава много голяма тежест на шанс. Разликите в базовите реакции най-често са от порядъка на 2-3-4 (е, принципно от Dex8 до Dex18+Improved Initiative разликата е 9, но колко често се случва това при общо взето равни противници?), както е и при Аксиом (отджудже до елф е 3 при равни нива). Ако добавим и че при равен нов сбор пръв действа героят с по-висока "базова" Реакция, тогава дуджето ще трябва да хвърли с 4 повече от елфа, за да го изпревари, за което има само три възможни комбинации от 36, т.е. шанса е 1/12 или с други думи под 10% процента (8,(3)% за математиците). Дори при разлика от 1 между "базовите" реакции, шансът да се "обърне" реда на действие е под 30% (10/36 или 27,(7)%), а е възможно и разликата да се увеличи в полза на по-бързия герой. Като цяло не мисля, че ще се промени баланса, но ще се въведе интересен елемент на "тръпка".

Освен всичко дотук (което си важеше още като я измислях тази опция), тя ще се върже с досега обсъжданото действие (@ батГойко: [spoiler]затова я и пускам тук, но може да се цепне и отделна тема[/spoiler]). Ако хвърлянето се извърши тайно от Разказвача и той само казва на играичте чий ред е, те няма да знаят реалните резултати. Е, ще разберат ако реда на действие е разместен помежду им, но понеже не знаят статистиките на чудовищата, няма да знаят този отсреща сега защо действа преди тях, дали защото е по-бърз по принцип, или е имал късмет на зара. Съответно няма да знаят точните разлики в Реакциите и ще се елиминира елемента на метаигрово сметкаджийство от "Бойната Готовност".
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет окт 21, 2005 12:46 pm

Самото надцакване така и така ще започне и не може да се избегне, но идеята ти е добра за опционално правило. По принцип и така сме го играли, но в много начални версии. После го махнахме, за да се избегне допълнителното хвърляне на зара. Като цяло в А16 съм се опитвал да ги намалявам хвърлянията - иначе сме имали и версия, в която и двете страни хвърлят за Защита и заАтака, както е сега при париране само.
Но по желание на играчите, хвърлянето на 1 зар (или повече) в началото на битката е ОК и внася интересен елемент на шанс.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори