Разни сметки по руски

Стари теми

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон окт 17, 2005 9:09 am

Казваш, че гущерите не са толкова слаби дори без Хамелеон. Е - при ниски стойности на статистиките и при плюнка, която върши работав ограничени случаи, защо не са слаби? Само заради пълзящата магическа защита?

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон окт 17, 2005 9:29 am

Ако го развиеш добре ще стане силен. Аз лично не съм играл с Гущероид, но един приятел игра с и го направи силен убиец. Помисли също за Обонянието (8 ) .Лошото им е че трудно се връзват в куест със светли раси в тях.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон окт 17, 2005 9:51 am

Доларе, кво значи 'ако го развиеш добре'? Ако развиеш добре джудже, гигант или елф - също ще станат силни. Въпросът е колко и в какво?

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон окт 17, 2005 10:18 am

dolar написа:Ако го развиеш добре ще стане силен.
Това ми напомня за случая, когато някой беше писалтука във форума средната стойност на 100 зара като г ибеше хвърлял и накрая делил на 100.

А за гуъщероидите специално Батгойко (май) беше казал, че "са по-слаби защото не са за начинаещи". Въпроса е има ли смисъл от това? Ако разказвача вижда, че играчите са начинаещи - ми няма да им дава да играят с тези раси! Защо е нужноначинаещия аксиом-фен не само да не може да си разиграва ролята добре, защото гущероида е ИЗРОД, ами и трябва да припада във всяка битка. Жизнеността примерно - тея диви племена гущерски, дето жиевеят из природата без каменни къщи и без технология, са по-малко издръжливи от човек.
:x
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон окт 17, 2005 10:18 am

Andras написа:Доларе, кво значи 'ако го развиеш добре'? Ако развиеш добре джудже, гигант или елф - също ще станат силни. Въпросът е колко и в какво?
Да не би да казваш че са еднакво силни?! Защото аз точно това се опитвах да ти докажа. Колкото до това колко и какво, казах ти че не съм играл с гущероид
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон окт 17, 2005 10:38 am

Да не би да казваш че са еднакво силни?! Защото аз точно това се опитвах да ти докажа.
Не естествено Доларе, чети малко. Всяка раса, освен очебийно абсурдната ще стане до известна степен силна, ако човек направи правилните избори. Въпросът е, пак повтарям за неразбралите В КАКВО И КОЛКО!
Колкото до това колко и какво, казах ти че не съм играл с гущероид
Е ти изби рибката, барабар с част от ракообразните. Значи за да кажеш дали нещо е силно или слабо, трябва да си играл с него? А сега си представи колко комбинации от раси, нива и СУ-та има и си представи ако това беше вярно, колко десетилетия, трябваше Бат Гойко да си балансира системата.

Ворак, странно защо, ама и на мен ми напомня. Що се отнася до гущероидите, това не го виждам като сериозно оправдание. Най-малкото едно е начинаещ системно, другото - начинаещ ролево. Айде сега всички, които са с 5-6 години опит в НРИ и за пръв път хващат аксиом, да се чувстват поумрели по два пъти на сесия, защото не са се хванали да мънчват системата.

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон окт 17, 2005 10:18 pm

Андрасе, как да ти кажа какво и колко, като не съм играл. И аз съм казал че е силно. Дори това, че гущерите са най-слаби, да е вярно, става въпрос за малка разлика, която почти не влиае. Както и да е, скоро, когато намеря свободно време, ще направя гущер и ще видя. Пък може да се окаже и че си прав.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет окт 21, 2005 1:03 pm

Идеята не е всяка раса да е равна на останалите - тогава всъщност лишаваме играчите от избор, защото с която и да играят ще правят еднакви герои. Едни раси са по-подходящи за един вид развитие (гущерите за добри убийци и отлични плувци, което допълнително ще подобри тяхното промъкване и т.н.) Умението Хамелеон при тях беше забавено уж за по-специфични умение, които ще даваме в допълненията (иначе на този етап щеше да ги направи пък неприлично силни убийци), но върху това за момента на се работи, така че няма да го обсъждаме - става въпрос за гилдии и организации.

ПП: Колкото до баланса, то и в Текен 4-5 различните герои са различно силлни и при равни играчи има комбинации, които 90% се знае кой ще победи, но това не разваля играта по никой начин.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет окт 21, 2005 5:47 pm

То пък в Арс Магика директно си казват "Съжале боку, тука няма баланс никакъв!". Въпросът е, че когато това се прави, се прави в сетинги, в които ролевата част силно превъзхожда системната и системата е колкото да не е без хич. В споменатата Арс Магика 5 например основното хвърляне е правено от математически инвалид. Диапазона на възможните резултати от заровете варира между 1 и 10240, а да хвърлиш 11 е безкрайно по-невероятно, от колкото да хвърлиш 512.

Иде реч липсата на баланс, ако я има, с каква цел я има? А това че една раса е по-добра в нещо от друго - това е логично, но не импликира директно липсата на баланс.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет окт 21, 2005 6:40 pm

Фактът, че доста хора играят с Щарха, говори сам по себе си, че проблеми с баланса няма, така че явно проблемът не е в това. Ако бяхме включили в книгата раса, която е толкова по-слаба от останалите, че никой да не иска да играе с нея, независимо, че е интересна, тогава явно сме объркали нещата, но сега не мисля, че има такъв проблем. Именно това имах предвид с посочения пример с Текен 4 - там няма безсмислени герои, но въпреки това те не са еднакво силни и играчите ги избират по предпочитания за стила, а не по критерия "кой е по-по най". И там става дума замо за битки. А в РИ имаме и разиграване на героите и използване на много допълнителни умения - промъкване, плуване и т.н., които правят разликите още по-малки.
Щарха са интересни за игра и макар на пръв поглед да имат някои слабости спрямо останалите.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет окт 21, 2005 7:53 pm

Фактът, че доста хора играят с Щарха, говори сам по себе си, че проблеми с баланса няма, така че явно проблемът не е в това.
Не - нали за това говоря в предният си пост! Фактът говори, че дори и да има проблеми, те не влияят на играта.
Щарха са интересни за игра и макар на пръв поглед да имат някои слабости спрямо останалите.
Аз това питам - защо само на пръв поглед? Като човек, който се занимава със ролеви системи това ми е въпроса - уравновесяват ли се ниските максимуми с нещоп и ако да - с какво?

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » съб окт 22, 2005 12:24 am

Предимства:
-обоняние
-плуване ( и плюване :D )
-най-голяма стартова ловкост
-растяща МЗ
Имат и недостатъци, но са идеялни за убийци. Гигантите, гоблините и джуджетата не стават за тая работа. Ако си правех сам някой убиец щях да го направя гущероид, но трудно се вкарва в историята
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб окт 22, 2005 9:20 am

Значи да разбирам, че растящата МЗ на високи нива компенсира ниските показатели?
А на ниски са добри убийци, зарад стартовата ловкост?

С какво точно е полезно обонянието, още се чудя.

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » съб окт 22, 2005 11:23 am

Бат Гойко, настина трябва УФУД за обонянието. И то трябва да е благоприятна за щархата, че Андрас да млъкне най-накрая :lol:
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон окт 24, 2005 1:50 pm

Ами то си има. Директен цитат от книгата:
"Шансът за идентифициране на източника и посоката на миризмата се определя по УФУД, като според силата на Успехът се решава доколко точна е получената информация."
Значи, че обикновено се ползва чист УФУД, но според успеха се определя ефекта. Тук очевидно могат да влияят вятъра и разстоянието, както и миризмата на създанията.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт окт 25, 2005 8:48 am

Това впрочем е много удачен пример, в който се дава механика и се оставя на разказвача да прецени какъв е точния резултат.
Тъй като миризмата зависи от поне 5 параметъра, не е възможно да се даде точна формула и решението ми се струва много добро, Гойко. Само едно нещо - БатГойко, дай няколко примерни ситуации, за да се ориентират хората в трудностите.

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » вт окт 25, 2005 9:33 am

Най-накрая май сме на едно мнение.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт окт 25, 2005 2:55 pm

Добра идея, Андрас. Ще се постарая да направя списък с примерни ситуации за различни действия, които имат нужда от повечко обяснения, за да не се допускат грешки в тях. В момента нямам нет в къщи, но затова пък имам малко повечко свободно време и съм се хванал да поработя над неща за сайта (както и над сборника с разкази), така че всякакви подобни конкретни предложения са добре дошли. Дори ще отворя отделна тема, където да можете да ми пускате предложения за примери на конкретна механика в играта.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт окт 25, 2005 3:08 pm

Аз искам да се върна на началните ми сметки. Впечатлява ме предимството в начални показатели на гигантите. Имат 10 ТР в повече. Това значи, че ако искаш да направиш герой с "пет осмици"* най-лесно ще е с гигант. Яко! :twisted:

* Това е герой с оценка 8 на всеки показател. Това го приемам като основа за развитие по-нататък. Условно естествено.

ПП Шефе, пусни на сайта основните таблици - от стр. 347-348 и списъка със съкращенията от края на книгата. Много ще помогне!

[sblock]БатГойко: ОК, ще ги пусна![/sblock]
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт окт 25, 2005 5:05 pm

Добра идея, Андрас
А, добра идея... Най-тривиалното, което трябва да се прави, когато не можем да опишем всички случаи и се надяваме да схване човека по примерите. Аз имам мнението, че ако се борави с модификатори на трудността като механика, за всяко умение, неизискващо боравене срещу противник, е невъзможно да се опишат всички обстоятелства и трудности (вземете уж тривиалното плетене. А сега почнете да нагаждате трудностите на различните плетки и на тези от лоши куки, припряност, дъжда навънка и т.н.. Дори и с консултант плетачка с 20 години опит пак отивате за никъде), поради което е най-добре навсякъде да има такива таблици. Останалото се пада на логиката на разказвача.

Отговори