И висшата математика е фентъзи...

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Datzo
Заек
Мнения: 2
Регистриран на: вт окт 11, 2005 5:25 pm

И висшата математика е фентъзи...

Мнение от Datzo » пет ное 11, 2005 12:11 am

Здравейте хора. Имам един жесток проблем. Аз съм разказвач в мойта група и с плямпането се справям много добре (все пак съм трето поколение цапната уста в моя род), обаче дойде ли време за битки и... "Мух,мух,мух оле майкоооо....". Гадната математика ми разкътава фамилията. Тъпите сметки за Усложнение и хопа щета тук, щета там ме убиват. Играта става бавна като средностатистическа крава, закъсняла за въпросната реклама и седнала на някой камък да плаче, че няма Пудинг до себе си че да се почувства у дома. Моля ви помогнете ми. Дайте ми съвет как да ги преодолея тия неща!


[mod="lowstef"]Всяко ненужно стилизиране на текста е крайно нежелателно на форума. Поставянето на интервал след пунктуационните знаци е стандарт. Всичките тези крави само разводняват поста и го правят да изглежда несериозен. Ако имаш проблем пиши го кратко и ясно. Ако искаш да се бъзикаш с Аксиом (нямаме нищо против) - има си тема "Бъзици с Аксиом". Ако просто искаш да се заяждаш (надявам се да не е така. но все пак да кажа), просто няма да стане.
Приятно прекарване с Аксиом16 и форумът![/mod]
"Геврече,геврече!"-крещели децата без да осъзнават, че това е медената питка и тя е смъртно ранена...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет ное 11, 2005 12:14 am

НЕ спазвай правилата... в началото з така се справях... а и още го правя, когато не ми се занимава.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет ное 11, 2005 12:25 am

От както вече преподавам математика, тия въпроси взеха да ми звучат по-сериозно...

Първо, това което имаш предвид не е висша математика, а елементарна алгебра и геометрия. После проблемът ти идва едно от сметките, които не е като да ги няма, но второ и от самият начин по който вероятно смяташ. Не знам какво образование имаш, сигурно си в прогимназия или ранна гимназия, но предусещам къде са проблемите.

Единият проблем е с необходимостта да помниш цифри и формули, който се решава, като си ги извадиш на едно картнче. Добре е картончето да си направиш ти, за да имаш добра ориентация в разположението на данните върху него.

Вторият проблем е следенето на това кой колко щета е загубил и колко ТД има. Това се оправя с индивидуални листчета за всеки НИП, които имат празен долен край (другата половина е заета със статистиките и няколко предизчислени допълнителни неща - стойността на атаката с нормалното му оръжие, колко точно ще мята за обичайната магия..). Едно че там можеш да си запишеш нещо, ами и друго - имаш предостатъчно място за рабош. А така човек най-лесно пресмята и се ориентира в обстановката.

Третият вероятен проблем е необходимостта да прибавяш няколко модификатора към усложнението.
Уви 16+5-3+2-6 не е чак толкова лесно за смятане на ум. Тук просто е въпрос на тренинг или до усвояване на някой от методите за бързо смятане на ум, които за толкова елементарни числа не си струва да се учат.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет ное 11, 2005 12:57 am

Искам някой да ми даде пример за що-годе често срещана (поне веднъж на две-три сесии) ситуация, в която да се налага да се ползват повече от два модификатора за Усложнението. Да не говорим, че то най-често Усложнението не се смята, а се дава от Разказвача по преценка "на око". А щетата е проблем при всяка ролева игра и е по-скоро въпрос на организация да си следиш кой колко Живот има останал и да отбелязваш получените щети.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет ное 11, 2005 1:11 am

УФУД-ът при атака, често най често срещания такъв, сам си е достатъчно труден. За нетрениран човек (аз) един час следване на правиалта си зашеметява повече от водка с кола. Че то и смятането само на едната страна, даже и по-лесната - 16+13 (примерно) след 1 час се явява 16+13=16+10+нещоси=26+колкобеше....а , да26+3=39...не, 29...какво правеше партито?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет ное 11, 2005 1:22 am

Прибавяш към Защитата 16 и си го записваш отделно. Така е направено отзад за примерните противници. УФУД се свежда до Атака+(3 зара)>Пълна_Защита.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет ное 11, 2005 11:02 am

Дацо (така ли се превежда ника ти?), Лоустеф те е посъветвал малко по-строго в началния ти пост, но това се надявам да е за добро, а не да те обиди или откаже. По принцип нямам нищо против разкрасяване на речта със забавни примери (кравата в случая си е ОК), но ако конкретизираш въпроса си ще мога и да ти помогна по-конкретно.
Андрас даде няколко много полезни съвета, които, ако се спазват, наистина ще улеснят играта ви. Също така е добре да вярваш и на играчите си, а и те да не се опитват да шмекеруват надребно - така ще може да оставиш сметката за това колко ЖТ остават на героите им на тях, че дори може да им позволиш и сами да си пресмятат щетата - не е никак сложно. За теб остава да пресмяташ атаката, щетата и ЖТ на противниците им. А да, и ТД. ЖТ се пишат на листове, така че не мисля, че ще са ти проблем да ги запомниш, но може и да е леко объркващо ако водиш повече от 4-5 противника. За начало ти препоръчвам да не пускаш прекалено големи групи противници, поне докато не си изградиш своя система за следене на ЖТ, ТД и така нататък. Също така ти препоръчвам ползване на полу-еднакви противници (двама от един вид и трима от двоти, а не пет напълно различни опонента с уникални атаки, способности, магии и т.н.), ако има магьосник, то е добре в началото да е само един на група, докато свикнеш с разиграване на такъв - има много магии и не е лесно да се разиграе магьосник.
Ако понякога изпаднеш в много трудна ситуация, в която искаш да натрупаш много фактори, но не щеш да губиш време, просто реши - това много сложна или много лесна ситуация е и си дай един произволен бонус от +/- Х, като се базираш на предишните хвърляния и какви са били успехите или неуспехите на героите.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет ное 11, 2005 2:58 pm

Абе, практика му е майката! След известно време наизустяваш (без да се стараеш специално) кое действие колко ТД отнема. А иначе - винаги искам играчите ми да смятат преди битка (всъщност преди сесия) всички окончателни показатели, да си записват действие, щети и т.н. на магиите на тяхни си листове (кво да са праи - имаме само 1 Аксиом) и директно да ми казват колко и какви зарове трябвада мятам.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет ное 11, 2005 5:18 pm

Най-важното е да си изработиш система за следене на нещата. Ако имаш компютър подръка, можеш с едно елементарно файлче на Excel да си оправиш почти всичко. Даже си мисля някой ден да седна и да направя едно такова примерно файлче за следене на основните за един Разказвач неща.


ПП Все още не мога да разбера кое му е трудното. През повечето време сметките се свеждат до прибавяне и изваждане на едноцифрени числа, като повечето са максимум до 4-5. Това ако е трудно, може би ролевите игри не са правилното занимание. Матемтиката от основното училище е по-подходяща в този случай. (Ей, много е смешно това "Красавицата и смотльото". "Колко градуса е един прав ъгъл?" :D :rofl: :lol: )
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Yago
Чирак
Мнения: 31
Регистриран на: вт дек 25, 2001 7:54 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Yago » пет ное 11, 2005 6:46 pm

Стефане, ти, както и авторите на системата, не сте представителна извадка.
Аз влязох в Социологията с английски, наистина, но бала ми по математика за този предмет беше само малко по-нисък. В упражненията по статистика установих че останалите колеги едвам се оправят със системи от уравнения и квадратни уравнения и като цяло има 5-6 души в целия випуск които да минат за математически грамотни. За мен, сметките в системата са трудни без практика. Което, като цяло, означава, че сметките в системата са трудни за хората които не са с математическа насоченост, които за щастие на обществото и нещастие на системата са по-голямата част от населението.
I've had it with these motherfucking vampires in this motherfucking darkness.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.

Datzo
Заек
Мнения: 2
Регистриран на: вт окт 11, 2005 5:25 pm

Мнение от Datzo » съб ное 12, 2005 2:20 pm

Значи.Първо здравейте и да ви кажа едно мерси, че се отзовахте. За Ловстеф:Ще пусна спецялна тема за да обсъдим нещата които каза.

Първо самото име на системата ме насочва към любимият ми училищен предмет.А именно математиката.И аз мисля че най - големият проблем е в практиката.Играли сме само няколко пъти.Съгласен съм, че накрая рано или късно формулите се наизустяват и вече "на око" няма да ми се струва като "Мисията невъзможна".Тук трябва да отправя поздрав към автора, че се е справил толкова забележително добре с одетайляването на света чрез системата,но...Идваме на главния въпрос.В днешно време цялата младежка част от обществото се е втурнала да галопира в светове като ВОВ или Диабло или прочее.Ако "Приключение с меч и магия" се беше появило преди 5 години щеше да срути света на всеки млад човек до такава степен, че да не може да се откъсне от нея както общата пасмината в днешен ден не може да се откъсне от маниакално малумния Контара Страйк.Което ме навежда на мисълта, че можи би ако системата (защото на света просто кахър не мога да намеря) беше предадена по начин, който не само да забавлява, ами просто да разтърсва човешката душа 11 по Рихтер нещата щтяха да седят по много по - различен начин.Истината е, че вероятно ми липсва опит, който ще се постарая да си набавя, но все пак бях възмутен и трябваше да го споделя с някого.Това за картончето го предложих и на приятелите си с цел повечето сметки да са изчислени преди самата игра и по време на битките да работим вече с готиви числа.

Все пак ми се щеше един ден като стана вече здравомислещ човек да извадя от шкафа с любимите ми неща въпросната виолетова книга, да я дам на сина ми и да му кайа:"Ето това беше моят свят.Ако направиш усилие да я прочетеш той може да стане и твой."

В заключение ще кажа че това е най - скучният пост, който някога съм писал,но това е една друга история...
"Геврече,геврече!"-крещели децата без да осъзнават, че това е медената питка и тя е смъртно ранена...

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » съб ное 12, 2005 3:20 pm

Мненията ми съвпадат напълно по-въпроса за Аксиом/Диабло и Каунтър Страйк, но не разбирам какво общо има това с математиката :roll: . Иначе със сметките те съветвам когато направиш на на някой от играчите персонажа внимателно, точно и ясно да изведеш показателя му за атака от страни, както и същия модифициран спрямо някое от уменията, което той използва. Така на въпроса: "Колко ти беше атака бе? няма да получаваш отговори от сорта на "Как се смяташе т'ва", "Мии чакай да сметна 13+2-5+6 мии чай малко ся тука и от Бой с две объжия... (10 мин по-късно)... 23!!! Същото важи и за противниците, в книгата са що-годе направени като хората, но ако имат някакво Спец Умение то не е отразено. Найстина, всички сметки са на елементарно ниво, но дори професор ще се озори ако трябва да сметне бързо наум сбор/разлика от 7 множителя. А ако тотално ти писне да смяташ, просто се прави, че смяташ и казвай уцелваш/не уцелваш на око(като внимаваш предишния път да на би да е уцелил с по-малки зарове :)).

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб ное 12, 2005 3:25 pm

Дацо, вервай ми, същото щеше да стане и тогава. Преди 5 години, като излезе Ендивал та какво? Чунким разтърси нещо.

Найстина, всички сметки са на елементарно ниво, но дори професор ще се озори ако трябва да сметне бързо наум сбор/разлика от 7 множителя

Хароне, ако ми беше ученик, щях да съм те линчувал за това изречение. Усещаш ли какво си казал?[/quote]
Последна промяна от Andras на съб ное 12, 2005 6:33 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » съб ное 12, 2005 3:42 pm

Все пак това е Ендивал... АДЪТ за всеки ролеви фен.

Е, образно казано де :wings: :teach: . Аке ме види Джамбов ще ми види сметката :)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон ное 14, 2005 1:02 pm

Ще се постараеме да намалим сметките и да опростим математиката в следващите варианти на системата. Аксиом16 Класик и Аксиом16 Универсал. Класикът ще е просто базата на Аксиом16, доктао Универсал ще е леко по-различен, така че да може да покрие и разигравания в не фентъзи светове, а и да може да бъде надграждан лесно. А и ще е без нива :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори