Правила за Арена по А16 (официална версия)

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Правила за Арена по А16 (официална версия)

Мнение от BatGojko » ср ное 16, 2005 5:18 pm

Правила за провеждане на турнирна игра "Арена".Играта ползва правилата на А16. Препоръчва се да се ползват и официалните нововъведения

Регистрация на героя
1. Всички участници се регистрират и започват играта с 0 ниво герой създаден със 196 ТР.
2. Всеки участник започва с 1000 точки престиж, които ще определят неговото място във временната ранглиста на гладиаторите.
3. Всеки участник получава 10 сребърника, за да закупи началната си екипировка. Могат да се закупуват единствено предмети, които са обявени на сайта (в случая форума). Таблиците там ще бъдат постепенно допълвани от подобрени оръжия, брони и заклинания.

Условия за героите
1. Всеки герой има право да провежда колкото битки желае, но няма право да проведе двубой с един и същи съперник повече от веднъж седмично.

2. Всеки герой може да ползва услугите на магазина по всяко време, стига да разполага с нужните за целта средства. Магазинът предлага разнообразни магически отвари.

3. За да се проведе един двубой, трябва съгласието и на двамата участници.

4. Двубоите се провеждат на арена, посочена от Разказвача. Нито един от участниците не би трябвало да знае предварително как ще изглежда тази арена.

5. Героите се възстановяват в реално време, като ползват изменени правила за почивка на час, тъй като няма как да се обявява дали почиват или не. Възстановяването им се намалява наполовина спрямо даденото в правилата при почивка.
Възстановяване:
ЖТ = СИ*Време/16
Мана=ИН*Време/4
Почивка=1*Време
Почивка за Гиганти=2*Време
Времето винаги е в часове.

6. Няма ограничение за това, колко наранен е героят, когато влиза в битка;

Видове арени
Всички арени са с квадратна форма.
Според размера на страната им се различават 5 вида:
1. Много малка 16х16 метра (8х8 полета) - резултат 1;
2. Малка 24х24 метра (12х12 полета) - резултатна 2;
3. Стандартна 32х32 метра (16х16 полета) - резултат 3,4;
4. Голяма 48х48 метра (24х24 полета) - резултат 5;
5. Огромна 64х64 метра (32х32 полета) - резултат 6;
Зад всяко пояснение за размера на арената е дадено числото с което се тегли, ако Разказвачът определя на случаен принцип, хвърляйки един зар.

Различните арени могат да са с различна повърхност - да има гора, пясък, сняг и т.н. Тези подробности ще бъдат уточнени, когато се направят достатъчно арени (около 6 за всеки размер, така че също да могат да се определят с хвърляне на зар).

Награди и ефект от битката
1. Престиж.
При всяка битка победителят получава престиж в размер на:
30 + (Победен-Победител)/10, но не по-малко от 5.
а Победеният губи престиж в размер на:
20 + (Победител-Победен)/10, като дори числото да се получи отрицателно, той няма да спечели престиж.
Където Победител и Победен са съответстващия престиж на всеки от участниците в двубоя.
Така ако някой победи опонент, много по-високо от него в ранглистата, той ще получи много престиж, докато ако някой от вече напредналите в ранглистата победи новак, той няма да получи почти никакъв престиж.

2. Опит.
При всяка битка, двамата участници получават опит в размер на:
5+(Опонент-Собствен)/100 за 1 ЖТ нанесена щета.
Където Опонент е престижът на опонента, а Собствен е собственият му престиж.

Опитът не може да бъде по-малко от ИН*10 на героя, дори и ако според горната формула се получава отрицателно число;

Забележка:
ИН има значение само когато героите ще получат по-малко от ИН*10 опит, иначе не оказва влияние върху натрупвания от тях опит от битката.


3. Пари.
Всяка битка има предвиден в себе си награден фонд, който се образува от общия сбор на Престижа на двамата опоненти.
Награден фонд = (Престиж1+Престиж2)/100
медника.

Забележка:
Всички сметки са автоматизирани (за момента в таблица на Excell, а по-късно и в напълно автоматичен вариант, когато играта стане достъпна за игра в Java на сайта)


Облози и залагания
При всяка битка се допускат облози между двамата участници, като победителят взема всичко.
При обявяване на турнири ще бъде уточнена система за залагания, в които ще могат да участват всички регистрирани в играта герои (за момента това не е направено).

Класация
1. Престижът определя мястото на героя в ранглистата на турнира.
2. При еднакъв престиж, героят с повече опит има предимство.
3. При еднакъв престиж и опит, героят с повече срещи има предимство;
4. ако и трите показателя на героите са еднакви, те ще се намират на една и съща позиция в класацията.
Последна промяна от BatGojko на чет ное 17, 2005 11:08 am, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср ное 16, 2005 9:25 pm

Награден фонд = (Престиж1+Престиж2)/100
медни жълтици
Предполагам че жълтици е излишната дума ;)
А иначе за класацията - ако са равни по престиж да си види прекия сблъсък по между им (ако има такъв) и чак тогава другите параметри
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет ное 17, 2005 11:11 am

Оправих "медните жълтици".
Идеята за сблъсъка помежду им е добра идея, но сложно приложима, тъй като може да има много сблъсъци помежду им, а да се пази допълнителна информация за това, кой с кого и как е завършил, може и да се окаже не толкова леко - поне в ръчния вариант на играта.

Набират се желаещи за тестване на турнира, така както е описан!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб ное 19, 2005 6:01 pm

Направих си труда да разгледам подробно правилата... Между другото вече има такава игра он-лайн, в която се бият само магьосници, но принципа е почти същия. Там има обаче и масова арена, както и отборна масова арена. Не знам дали от там е взаимствано, но е почти идеалния вариант :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед ное 20, 2005 1:36 am

Не я знам тази игра с магьосниците, ама може да ми пуснеш линка (на ЛС или тук), за да я видя - на Джава ли е? Иначе идеята е заимствана от реалните състезания, които ползват точкова система тип ЕЛО за шаха или класацията на тенисистите. Предполагам, че и онзи магьоснически дуел е "заимстван" от там.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » нед ное 20, 2005 2:17 am

Не мога да се сетя линка, wizards нещо си беше, ама ха де... Води се мморпг, платена е. Правиш си магьосник и започваш да се биеш. Имаш право на 3 двубоя с друг играч за "ден". Освен това можеш да учавстваш в среднощна арена (веднъж на всеки 4 "дни"), където се играе на директна елиминация. Има опционални масови отборни арени с правила и без правила, но там така и не можах да се доредя да играя щото много дълго време продължават - няколко седмици, а акаунта ми е разрешен за 10 дни. Принципно един "ден" е равен на 6 часа. Самите магьосници се развиват доста просто - 4 елемента за магии + един "неопределен", като ги вдигаш с точки пари, спечелени от арената или двубоите (евентуално залагания). Освен това имаш и статистики (Strenght, Dexterity, Constitution, charisma, inteligence, wisdom), които се повишават с точки опит и ти дават допълнителни възможности (по-силни магии, по-издръжлив на магии - живот, по-бърз - да бягаш от магии, по-силни магии и т.н.). Има пазар, където може да се купуват разни предмети, но се плащаха с не знам си кви там златни пари, които за да ги имаш трябва да си плащаш, но носят добри бонуси. Има също така и една арена, в която всеки влиза и се бие без правила, но е малко доста особена. Разделена е на 16 полета (4х4) и всеки го пуска в някое от тях. Така, ако попаднеш в полето на друг автоматично ви збива на новия рунд. Можеш да се местиш, защитаваш, нападаш определен човек, нападаш неопределен човек, бягаш и т.н., но няма значение с кой, важното е, че те збива с някой (макар и 60 нива над теб!). При двубоите в другите арени или обикновенните дневни двубои не можеш да се биеш с по-слаби или много по-силни от теб, а само с други около твоите точки (измерват се в зависимост колко опит си натрупал, макар и да не си го развил в показатели!).

Всъщност зарибявка е, но омръзва ми се струва... Жалко, че не мога да се сетя как беше линка...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Отговори