Нещо интересно. Отново за Бутащата сила :)

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Нещо интересно. Отново за Бутащата сила :)

Мнение от Kid » пон ное 28, 2005 2:54 am

Няма да крия какво се случва в играта на Ворак с герои 16 ниво. Моля Иван или Химера за разбор на ситуацията! Един от героите, който е специалист в ръкопашния бой, акробат и убиец направи следното действие:

Прескачане със "салто" на гигант.
3д6+СУ > 16+усл :arrow: Интересно какво усложнение ще дадете? Аз обикновенно добавям МР към усложннеието. Може би разликата между МР1 и МР2?

Това води до освобождаване на действие атака в гръб:
Атака с крак в главата, като се използват следните специални удари - "Атака със скок", "Двойна щета".
Атака + 3д6 > Защита + 8

Щетата е:
1 зар стандартно
1 зар специалист в ръкопашен бой
1 зар от специален удар
+3 удар с крак
базова щета +4
двойна щета
атака в гръб умножава по 6 (СУ 12)
((3д6+4+3)*2)*6

Средно, това е 204 щета!!!
Удара в главата предизвиква 204 шокова щета!

Тъй като имаме специален удар "Атака със скок", това предизвиква Щ*2=БС. Средно това е 400 БС.

Според правилата на стр. 126:
БС > 16+Стабилност.
Да приемем, че стабилноста е 34.
400 > 50. Това значи остатък 350. За всяка стойност МР изваждаме толкова точки от 350 и това изблъсква гиганта на толкова метра. Или, ако гиганта има МР=5:

350/5=70 метра бива изблъскан гиганта. И понеже 70 > Стабилноста му, той пада.

Въпрос: Как бихте постъпили, ако разстоянието не позволява да излети гиганта на 70 метра и има стена? Може би оставащите метри, които не са изминати в намаляваща числова редица измерват щетата?
(пример: ако е изминал 10 метра и се удра в стена, то оставащите 60=1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+... равно на 10 щета?)
Или пък оставащите метри разделено на две да бъдат щетата, допълнително намалени от всякакви брони със съответния коефициент?

Моля за смислени коментари само, а не "Кид, ти си прасе, как можа да предизвикаш това?!?" :twisted:

П.С. Асене, пасти да ядеш с твоите бъгави 96 БС ;) Аз съм по-бутащ ;)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон ное 28, 2005 3:54 pm

Ефекта н аБС беше дискутиран, някъде вече и официално беше обявен, че за първия метър иссква Ь, за вротия Х+Х*2 или 3*Х, за трети1 3*Х+3*Х ии 6*Х, за 4-тия 10*Х и т.н. нали се сещаш. Но това би било в сила, ако бутащата сила е приложен акъм центъра на тежестта, а не в главата. За главата, аз като Разказвач (няма официално правило) бих намалил тази БС поне 5 пъти (по взаимно съгласие може и 10). тъй като колкото и да е силен удара в края на тялото, то просто ще се превие, вместо да отхвърчи. Друг е въпроса, че този точно удар почти сигурен съм води до моментален Нокаут - или греша?

ПП: Нормално е да се получи такова нещо на герой 16 ниво. Опонентът му пък да беше помислил за малко защитни средства.

ППП: Изненадваща атака в гръб няма ли някакво ограничение на това, за колко време се извършва? (не ми отговаряйте сам ще проверя довечера :) )
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон ное 28, 2005 11:52 pm

Значи според описанието, което четох снощи се разбира така, както съм го обяснил. А иначе наистина аз помня как беше дискутирано преди време и предложено от мен :)

тъй като колкото и да е силен удара в края на тялото, то просто ще се превие, вместо да отхвърчи.
Ау, не искам да мисля как се превива главата на опонента даже... при такава бутаща сила :) Но все пак има логика някаква де. За да е по-лесно аз бих го представил делено на 8, колкото е сложноста за удар към главата. Така ще се помни по-лесно мисля. Освен това бих добавил възможност за откъсване на главата - при БС>?? и щета>??. Мързи ме да мисля, но би било интересно :)

Ами опонента и да беше мислил и да не беше, при намалена защита със 6 заради берсерк и повишена атака с 6 заради кръвожадност си оказва влияние доста :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт ное 29, 2005 12:33 am

Kid, главата се откъсва при Щ > ЖТ+16
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт ное 29, 2005 1:02 am

жалко :(
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Vonamarak
Вълк
Мнения: 14
Регистриран на: вт яну 01, 2002 11:26 pm
Местоположение: Отвъд.
Контакти:

Мнение от Vonamarak » вт ное 29, 2005 2:12 am

Аз го намирам за зрелищно :D
Кон черен яздя, a до мене бягa вълк.
Сърце ми помни рaните ужaсни,
Но длaните ми помнят мекa бялa плът,
Косите - ветрове прекрaсни.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт ное 29, 2005 3:22 pm

Vonamarak написа:Аз го намирам за зрелищно :D
ърва асоциация : "Давам ти 20% бонус опит." Ама за да успееш да му откъаснеш така, трябва достатъчно да го ръгаш по тялото, и накрая да му ритнеш главата , та да отхвръкне ;)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт ное 29, 2005 3:42 pm

Главата може да се брои за откъсната, когато при това действие се падне 6:6:6 - и може да се опише много зрелищно, но иначе правилата са си правила, а как се описват действията, зависи от фантазията на Разказвача и играчите.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори