За Умората и нейното натрупване

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

За Умората и нейното натрупване

Мнение от Andras » пет дек 02, 2005 7:06 pm

Бат Гойко: Мнението е отделено от темата за лечителя след моето изказване:
Да, тоя проблем с умората, като цяло си присъства, както правилно съм отбелязал и в примера си за 1080 удара за час (макар, че съм имал нещо друго предвид - по-скоро съм казвал, че 3 удара за 1 рунд не са никак малко). Предвид, че с действието превързване се постига някакъв забележим резултат, това да отнема Х ТУ си е ОК. Всяко нещо в играта трябва да е обвързано с изразходване на някакъв ресурс - ТУ, ТД, Мана и т.н. какъвто се сетите, но ограничението трябва д аси е там - дори и ако ще да е просто времето (макар това да е само в краен случй, че сложно се следи).


Бат Гойко, този проблем с умората съм го разглеждал и аз, понеже и аз правя система. За момента е частично решен (то и системата ми е частично готова), като умора се натрупва при извършването на 'допълнителни' за някой рунд действия и при физически натоварвания - на определн период от време. Респективно при мен е 1 за десет рунда, т.е. нормален човек ще може да бъде в самият вихър на битката към час. После, ако е оцелял ще трябва да предприеме нещо не толкова активно - лежане по окопи, залягане, временно оттегляне...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет дек 02, 2005 7:46 pm

То и в момента за допълнителни действия си се натрупва умора. Всъщност в момента умората се ползва за много неща и не мисля, че е реален проблем, че не се натрупва, ако не правиш допълнителни действия, независимо, че звучи нереално да се биеш безкрайно.
При теб, може би 10 рунда е ок като време, но в А16, ако махам по едно Умора на 10 рунда, то си е почти същото, като да не махам - изисква ужасно много писане, докатоокаже реален ефект. Ако тръгнем от 5 ИЗ, което се смъква с 15 умора, това са 150 рунда. Ако битката не е свършила до тогава, така и така, те играчите отдавана ще са пукясали (все пак те не са чутовните герои на Магландиум).
Това, за което аз съм мислил е значително по-драстично - 1 Умора на Рунд. Но би следвало да е обвързано с изразходването на ТД - все пак ако не правиш нищо цял рунд, няма причина да натрупваш умора. Вариант е да се натрупва само ако изхабиш поне 1/2 ТД, но пък и това е много сериозна граница - 1/2 са много малко. В Jagged Alliance (то си е PC игра, но все пак е отбелязано), всеки, който изразходва всичките си Екщън поинтс натрупва умора, ако не изразходваш въобще, възстановяваш и т.н. Но пък като се замисля, то и в А16 си е така - всичките ти ТД за рунда, включват използването на Умора. Така че не е задължително да се прилага правило, ккоето да става за рунд.
В момента си мисля, за нещо по-радикално, което след определено време, директно да намалява ИЗ с 1, но не съм сглобил съвсем идеята си.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб дек 03, 2005 9:49 am

При мен 10 рундова битка също е страшно дълга, а умора 1 е много малко. Това съм го направил само за ситуации, ако да речем героите са били на бойното поле, сума време са отвръщали ана атаките на противника, отиват да се проснат където са настанени и нещо ги напада. Т.е. не за да влияе в една единична схватка.

Схватките между десетина въоръжени човека приключват доста бързо - най-много около минута, поради което реално умора няма. Това следва да се добави само в ситуации като гореописаната, не да има реален ефект в единичен бой. Тогава въобще може да не се отчита, както умората за лекуване на Стефан.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб дек 03, 2005 7:35 pm

Цяла минута? Сигурно са толкова тежко бронирани, че едв се движат :) .
В пеимера, в който групата наскоро е привършила тежък бой и сега отива да почине, а е нападната, героите от групата съвсем няма да са на пълна издържливост, не! Та нали умората е за това - за да се натрупва. И ако героите са победили враговете си без да натрупват нкакви ТУ, вероятно битката е биал толкова лека, че след 5 минути почивка на тревата вече сая били забравили и само някоя неприятна рана може да напомня за нея. :idea:
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб дек 03, 2005 8:59 pm

В пеимера, в който групата наскоро е привършила тежък бой и сега отива да почине, а е нападната, героите от групата съвсем няма да са на пълна издържливост, не! Та нали умората е за това - за да се натрупва
Гениално заключение драги ми Уотсън! Това вече го установихме, въпросът е как да се натрупва?!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед дек 04, 2005 12:06 am

В Аксиом умората се натрупва активно от героя. Това е ресурс, който той си ползва по време на битка (и не само). Номерът е, че в една тежка битка героите неизбежно ще трябва да ползват ТУ и те ще са си уморени по "естествен път"
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Отговори