Организационна тема

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Организационна тема

Мнение от Blizzard » ср дек 14, 2005 12:10 pm

Портата към забвението
Форум-базирана ролева игра
v. 1.9

Играчи (сортирани по азбучен ред на прякорите):
0. Aquarius (Стефан) - присъединил се на 3 май 2006, понастоящем не играе (отстранен на 13 септември)
1. Blue (Виктор)
2. Brave (Филип)
3. RaynerApe (Апостол) - понастоящем не играе
4. Chimera (Боян Иванов)

Герои (сортирани по реда на направата):
Chimera - Гавлин Яангер, готов
Blue - Кимон Бералда, готов
Brave - Сирил Росси, готов
RaynerApe - Дюрхам Бронтулф, готов, понастоящем отказал се
Aquarius - Йолан Крикх, присъединил се на 3 май 2006, сега не играе

Кампанията:

Кампанията ни "Портата към забвението" ще бъде базирана в сетинга Еберон и по-точно в град Шарн (поне от там ще започне). Ще започнем на дата 20-ти Драваго 998 ГК (сезонът в континентален климат би бил късна пролет, но климатът в Шарн е тропически). Засега си представям кампанията в леко мрачен Noir тон с нотка на черен хумор, но какво ще се получи реално само бъдещето ще покаже.

Не е нужно да знаете добре правилата на D&D, за да играем, макар че известни базови познания са желателни. Не е нужно да познавате Еберон предварително (но няма и да навреди ;)), а конкретно книгата Sharn: City of Towers съветвам да не четете, защото съдържа спойлери и ще ви развали удоволствието от играта. Романа с доста сходното име The City of Towers можете да прочетете, ако имате желание, защото е едно добро въведение в света и перфектно представя Шарн за хората, които не го познават. Ако имате въпроси за света сега или пък в разгара на играта, аз съм на линия за да ви отговоря. Пращам и няколко файла, които ще ви бъдат полезни.

Генерация и описания на героите:

След първоначалната генерация на статистиките на героите, която ще направим заедно (метод 4d6, героични статистики и класове, първо ниво, стандартна екипировка), ще очаквам от всеки един от вас файл с описания за всеки отделен герой. Постарайте се описанието да бъде достатъчно подробно и да помогне на всички нас да си представим персонажа. Съветвам ви да се постараете с този текст, защото това ще ви помогне да почуствате героя си и да се насладите на играта пълноценно. Всякаква информация в описанието, която не е очевидна за героите, няма да става достояние на другите играчи.

1. Как изглежда героят в началото на приключението? Как се държи той? Ръст, видима и реална възраст, тегло, облекло, екипировка, маниери, особени белези, начин на изразяване и всичко каквото се сетите, особено ако е интересно и ще придаде индивидуалност и характер на героя ви. Съобразете описанието си с базовите си показатели (ако например героят има има сила 8 едва ли е много мускулест).
2. Произход. Особено ме интересува следното: Чужденец ли е героят или е родом от Бреланд? От кога живее в Шарн? Къде се храни, нощува и живее- под наем, в семеен дом, в канавките в бедняшките квартали?
3. Семейството му. Кои от неговите близки са живи и поддържа ли той връзки с тях? Кои са мъртви и как са загинали? Можем да работим заедно по изясняване на тези въпроси.
4. Как се препитава? Какво е правил по времето на Последната война и в 18-те месеца след края й?
5. Има ли връзки и отношения (положителни или отрицателни) с групировки/влиятелни индивиди в света - криминални групи, драконови династии, благородници, политици, църкви и т.н.? Отново, можем да работим заедно по тази линия, ако не познавате достатъчно добре Еберон.
6. Какви са целите, мечтите и страховете на героя ви?
7. Помислете за характера му и го опишете.
8. Накрая добавете всичко, което смятате за важно, но не съм споменал изрично.

Самата игра

Ще говорим в трето лице, минало свършено време за героите си ("Тог отиде до бурето и замахна с меча", вместо "Аз отивам до бурето и замахвам с меча", както сме свикнали от повечето настолни РПГ сесии). Ще бъде отворена специална тема за Out of Character дебати по играта.

Когато стигнете до ситуация, изискваща хвърляне на зар опишете началото на действието си, но недейте да описвате резултата. Тук е моментът да кажете дали желаете да ползвате екшън-точка или правилото за вземане на 10 или 20. Ако допускаме грешки ще се връщаме назад и ще трием, което може да включва загуба или промяна на отговорите след постинга, който се нуждае от редакция.

Всички зарове ще ги хвърлям аз, без помощта на генератори и други подобни. Хората, които ме познават знаят, че обичам да спазвам правилата и не се възползвам от правилото на Водещия да променям заровете. Това, между другото, означава, че е възможно играч да умре само поради лош късмет или пък да провалите почти-перфектния план за бягство на Големия Лош Злодей. Считам, че всичко това само прави играта по-интересна и случките по-убедителни, макар че знам, че други Водещи не биха се съгласили.

Битките - в тази кампания те ще са рядкост (макар че ще присъстват). За момента експериментирам с идеи как точно да ги провеждаме - най-добрият вариант досега е да се съберем в един чат всеки път като почне битка (ще бъде по-рядко от веднъж на месец) и после да правим литературните описания за форума.

Екшън-точки - правилата за екшън-точки както са дефинирани не е удобно да се ползват директно във форумна игра, най-вече защото изискват играчът да види числото на зара преди да ползва екшън-точка, което ще ни забави ненужно. Въпреки това екшън-точките са нещо характерно за света и сетинга и няма да се лишаваме от тях. За да ползвате екшън-точка във форумната игра, трябва да го заявите преди да хвърлите зара. Знам, че това отслабва екшън-точките като цяло, но тъй като едва ли ще водим много битки (а ако ги водим с общ чат е.т. ще могат да се ползват по обичайния начин) смятам, че не е несправедливо. В особено критични или драматични ситуации може аз като Водещ да дам на играч шанс да ползва точка пост-фактум, след като съм хвърлил зара, но не разчитайте на това.

Домашни правила (House Rules) - ще ползваме домашно правило за употребата на умението "дипломация", заимствано от сайта на Рич Бърлю - http://www.giantitp.com/Func0010.html с малки модификации. Поствам го в следващия си постинг.

Ако имате въпроси - свържете се директно с мен или поствайте смело тук!
Последна промяна от Blizzard на съб сеп 16, 2006 3:36 pm, променено общо 20 пъти.

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » ср дек 14, 2005 12:22 pm

Оригиналът, на английски:
Diplomacy (Cha)

Use this skill to ask the local baron for assistance, to convince a band of thugs not to attack you, or to talk your way into someplace you aren't supposed to be.

Check: You can propose a trade or agreement to another creature with your words; a Diplomacy check can then persuade them that accepting it is a good idea. Either side of the deal may involve physical goods, money, services, promises, or abstract concepts like "satisfaction." The DC for the Diplomacy check is based on three factors: who the target is, the relationship between the target and the character making the check, and the risk vs. reward factor of the deal proposed.

The Target: The base DC for any Diplomacy check is equal to the 15 + level of the highest-level character in the group that you are trying to influence + the Wisdom modifier of the character in the group with the highest Wisdom. High-level characters are more committed to their views and are less likely to be swayed; high Wisdom characters are more likely to perceive the speaker's real motives and aims. By applying the highest modifiers in any group, a powerful king (for example) might gain benefit from a very wise advisor who listens in court and counsels him accordingly. For this purpose, a number of characters is only a "group" if they are committed to all following the same course of action. Either one NPC is in charge, or they agree to act by consensus. If each member is going to make up their mind on their own, roll separate Diplomacy checks against each.

The Relationship: Whether they love, hate, or have never met each other, the relationship between two people always influences any request.
-10 Intimate: Someone who with whom you have an implicit trust. Example: A lover or spouse.
-7 Friend: Someone with whom you have a regularly positive personal relationship. Example: A long-time buddy or a sibling.
-5 Ally: Someone on the same team, but with whom you have no personal relationship. Example: A cleric of the same religion or a knight serving the same king.
-2 Acquaintance (Positive): Someone you have met several times with no particularly negative experiences. Example: The blacksmith that buys your looted equipment regularly.
+0 Just Met: No relationship whatsoever. Example: A guard at a castle or a traveler on a road.
+2 Acquaintance (Negative): Someone you have met several times with no particularly positive experiences. Example: A town guard that has arrested you for drunkenness once or twice.
+5 Enemy: Someone on an opposed team, with whom you have no personal relationship. Example: A cleric of a philosophically-opposed religion or an orc bandit who is robbing you.
+7 Personal Foe: Someone with whom you have a regularly antagonistic personal relationship. Example: An evil warlord whom you are attempting to thwart, or a bounty hunter who is tracking you down for your crimes.
+10 Nemesis: Someone who has sworn to do you, personally, harm. Example: The brother of a man you murdered in cold blood.

Risk vs. Reward Judgement: The amount of personal benefit must always be weighed against the potential risks for any deal proposed. It is important to remember to consider this adjustment from the point of view of the NPC themselves and what they might value; while 10 gp might be chump change to an adventurer, it may represent several months' earnings for a poor farmer. Likewise, a heroic paladin is unlikely to be persuaded from his tenets for any amount of gold, though he might be convinced that a greater good is served by the proposed deal. When dealing with multiple people at once, always consider the benefits to the person who is in clear command, if any hierarchy exists within the group.
-10 Fantastic: The reward for accepting the deal is very worthwhile, and the risk is either acceptable or extremely unlikely. The best-case scenario is a virtual guarantee. Example: An offer to pay a lot of gold for something of no value to the subject, such as information that is not a secret.
-5 Favorable: The reward is good, and the risk is tolerable. If all goes according to plan, the deal will end up benefiting the subject. Example: A request to aid the party in battle against a weak goblin tribe in return for a cut of the money and first pick of the magic items.
+0 Even: The reward and risk are more or less even, or the deal involves neither reward nor risk. Example: A request for directions to someplace that is not a secret.
+5 Unfavorable: The reward is not enough compared to the risk involved; even if all goes according to plan, chances are it will end up badly for the subject. Example: A request to free a prisoner the subject is guarding (for which he or she will probably be fired) in return for a small amount of money.
+10 Horrible: There is no conceivable way the proposed plan could end up with the subject ahead, or the worst-case scenario is guaranteed to occur. Example: A offer to trade a bit of dirty string for a castle.

Success or Failure: If the Diplomacy check beats the DC, the subject accepts the proposal, with no changes or with minor (mostly idiosyncratic) changes. If the check fails by 5 or less, the subject does not accept the deal but may, at the DM's option, present a counter-offer that would push the deal up one place on the risk-vs.-reward list. For example, a counter-offer might make an Even deal Favorable for the subject. The character who made the Diplomacy check can simply accept the counter-offer, if they choose; no further check will be required. If the check fails by 10 or more, the Diplomacy is over; the subject will entertain no further deals, and may become hostile or take other steps to end the conversation.

Action: Making a request or proposing a deal generally requires at least 1 full minute. In many situations, this time requirement may greatly increase.

Try Again: If you alter the parameters of the deal you are proposing, you may try to convince the subject that this new deal is even better than the last one. This is essentially how people haggle. As long as you never roll 10 or less than the DC on your Diplomacy check, you can continue to offer deals.

Synergy: If you have 5 or more ranks in Bluff, you get a +2 synergy bonus to Diplomacy. No other skill provides a synergy bonus to Diplomacy.
Модификациите на нашето правило:

Всички synergy бонуси остават както са в книгата. Естествено, могат да се добавят допълнителни обстоятелствени бонуси или наказания в зависимост от конкретната ситуация.

edit: Отказах се от идеята да повишавам базовата трудност с 2
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » пон дек 19, 2005 1:54 am

Нещо друго, което ми хрумна сега и ми се струва, че е добре да се каже в прав текст. Не всички хвърляния на зарове ще са явни, дори когато са свързани с умения на героите. Не си мислете, че ако в играта не виждате често изрично написана употреба на умения като слух, зрение, дипломация, блъф или познание, това означава, че героят ви не ги ползва.
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » вт дек 20, 2005 4:23 pm

Ако се появи ситуация, в която спешно искате да реагирате, преди някой от другите да "придвижи" времето напред твърде много, публикувайте символичен постинг с молба да изчакат и евентуално предположение кога ще сте готови с постинга си (ако например ще се бавите часове наред). След това е нужно само да го редактирате, за да "пуснете" играта за тях.
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » чет яну 05, 2006 7:32 pm

По отношение на екшън-точките ми хрумна нещо ново и искам да го предложа на вашето внимание. Както вече казах, поради спецификата на форумната игра се налага да обявявате дали ползвате ЕТ преди, а не след хвърлянето на зара. Нищо не пречи обаче това обявяване да е условно. Да речем, че някой герой се катери по хлъзгава от дъжда стена и много иска да успее с този зар (защото положението е критично). Ако примерно очаквате, че ви трябва резултат 20 за да успеете, а умението ви катерене ви дава бонус +6, нищо не пречи да обявите действието си така:

"Използвам катерене и ако на зара се падне под 14, ще ползвам екшън точка"

или дори:

"Използвам катерене и ако на зара се падне под 14 и над 7, ще ползвам екшън точка"

Може би е малко тромаво, но поне героите не са ощетени ;)
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » ср апр 26, 2006 12:04 pm

Пари

Ето ви сверка за текущото финансово състояние на всеки от героите, която да си нанесете във вашето копие на дневника. Ако някой от вас води собствено счетоводство и в него има разминаване с моето да ми каже, може да съм сбъркал - например така и не съм сигурен дали Кимон даде на Сирил 2 жълтици за светещата пръчка и дали съм ги отчел... Ще правим поправки ако трябва.[sblock="Гавлин"]4 галифара, 6 суверена (1 приспаднах за последното питие в Краля)[/sblock][sblock="Кимон"]8 галифара, 9 суверена[/sblock][sblock="Сирил"]28 галифара, 5 суверена[/sblock]
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » съб сеп 16, 2006 3:36 pm

Филип днес направи нещо хитро, та искам да го споделя с вас.

Ако си мислите, че може да имам възражения срещу някой ваш постинг (защото придвижвате времето напред, измисляте си детайли или кой знае какво), просто го публикувайте в спойлер блок за мен. След като го прочета, ако преценя че е добре, само ще махна спойлера.
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Потребителски аватар
Blizzard
Кадет
Мнения: 304
Регистриран на: вт дек 25, 2001 3:39 pm
Местоположение: София Любим цвят: Зелено

Мнение от Blizzard » вт апр 10, 2007 10:44 am

В случай, че не е станало ясно - играта е във ваканция за неопределено време и по моя вина.
Предупреждение - имам навика да редактирам мненията си в първите минути след постването им

We sit together,
The mountain and I,
until only the mountain remains.

Li Po

Отговори