Стрелба от височина

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори
Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Стрелба от височина

Мнение от lowstef » нед яну 22, 2006 5:43 pm

Известно е че по-голямата височина се счита за стратегическо предимство. Това важи особено много за стрелците. Предлагам следните две (според мен) прости правила за определяне на бонусите и наказанията за разлика във височините.

Всеки 1 метър в повече увеличава Обсега на стрелковите оръжия с 2 метра.
Всеки 1 метър в по-малко намалява Обсега на стрелковите оръжия с 1 метър.

Всеки 4 метра в повече увеличават нанасяната щета с +1.
По-ниската позиция не влияе върху нанасяната щета.

Темата е открита за плюене, хули, критики, осмивания и евентуално и за някоя и друга похвала.

ПП Идеята ми дойде набързо, максимално съм я държал опростена.
Последна промяна от lowstef на нед яну 22, 2006 7:59 pm, променено общо 1 път.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Re: Стрелба от височина

Мнение от Miro » нед яну 22, 2006 6:03 pm

lowstef написа:Всеки 2 метра е повече увеличават нанасяната щета с +1.
Вижда ми се множко. Не можеш ли да го сметнеш за по-голята точност и убедителност? :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » нед яну 22, 2006 7:57 pm

Всеки 2 метра е повече увеличават нанасяната щета с +1
И на мен ми се вижда множко. +1/3 или 4 метра звучи по-разумно.

Потребителски аватар
Gallean
Emo Slayer
Мнения: 221
Регистриран на: чет юни 09, 2005 9:05 pm
Контакти:

Мнение от Gallean » нед яну 22, 2006 7:59 pm

Имаите впредвид, че такива височини не се срещат често- в град има препядствия, в подземие да не говорим... Що годе е уравновесено!
Terminators came into being when an Imperium tactician realized that the only thing more deadly having an army of Chuck Norris clones was to wrap them in several tons of armor and hand them weapons normally found mounted to the sides of battleships.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед яну 22, 2006 8:04 pm

Поправката е направена. Мерси, благодаря, тенк ю и даже спасибо, че ми обърнахте внимание.
Gallean написа:Имаите впредвид, че такива височини не се срещат често- в град има препядствия, в подземие да не говорим... Що годе е уравновесено!
Ами точно в града редовно се пуца от покривите на сградите. Подземия... ами айде в Аксиом да не намесваме и подземия, а? За това си има ЗиЗ - Зандани и Змейове (D&D, ако не сте разбрали), там ако няма подземия в една кампания, все едно не е било. Я обаче си представи една обсада на град. Или полева битка със стратегическо хълмче, от което елфите да изгърбят всичко живо, докъдето им стига погледа. А за засада от качени по дърветата в гората стрелци какво да ти обяснявам :twisted: .

Опция (предупреждавам, усложнява нещата, ако Аксиом ви е труден - не я ползвайте):
Ако стрелецът стреля надолу (под хоризонталата) +1 щета се добавя за всеки 2 метра, но губи бонусът към Обсег.
Последна промяна от lowstef на нед яну 22, 2006 8:19 pm, променено общо 1 път.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » нед яну 22, 2006 8:13 pm

Оправдана ли е допълнителната щета от физична гледна точка? Не виждам причина стрелата да е по-мощна щото пада от по-високо. На този принцип ако изстреляш стрела по много висока крива ще е по-мощна отколкото изстреляната по полегата крива. Което според мен не е вярно.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед яну 22, 2006 8:36 pm

/me потрива ръце
Физикаааа... :drool: :D 8)

Значи, енергията която стрелата доставя до целта тя получава още при изстрелването. Ако се изстреля по висока треактория тя всъщност ще удари с по-малка сила, защото е изминала по-дълъг път и съпротивлението на въздуха е "изяло" повече от първоначалната енергия. При стрелба надолу обаче разликата в нивата (под формата на изменение на гравитационнат потенциална енергия mgh) се добавя към първоначалната енергия. При стрелба надолу се съкращава и изминатия във въздуха път, което намалява ефектите на триенето.

Основната причина изобщо да се стреля по високи навесни треактории е психологическа - "дъжд от стрели" вианги е навявал чуството за нещо изсипващо се от небето, нещо "божествено". А и винаги най-слабо защитената част на една броня (и при днешните танкове) е горната. Особено ако противникът има и щит пред себе си с пряко мерене просто нищо няма да постигнеш.

А, да - забравете за 45-те градуса максимална далекобойност като причина за "висока" стерлба. При реалните балистични треактории с отчитане на триенето на взъдуха, максимална далекобойност се постига при по-ниски ъгли - 30-40 приблизително (зависи от много неща, затова не е точна стойност). А точността отива на кино при всички положения, особено ако има вятър.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед яну 22, 2006 8:48 pm

Аз съм за +1 щета за всеки 2 метра.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед яну 22, 2006 9:17 pm

hameleona написа:Аз съм за +1 щета за всеки 2 метра.
Това вече не е актуално. Направих някои приблизителни сметки (наум) и не, преклаено много е. Все пак щетата от един лък е 2 зара, средно 7 (9 от дълъг или елфически). Това не може да се постигне, като пуснеш стрелата от 14 (18) метра. То и от 28 трудно ще стане, но тук участват и някои други фактори, та горе-долу става
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед яну 22, 2006 9:30 pm

lowstef написа:Опция (предупреждавам, усложнява нещата, ако Аксиом ви е труден - не я ползвайте):
Ако стрелецът стреля надолу (под хоризонталата) +1 щета се добавя за всеки 2 метра, но губи бонусът към Обсег.
Ето туак много хубаво си го казал, ама май си го забравил вече. Що дава и обсег и щета. Или само обсег или само щета. И говоря за стрелбата от височина. :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед яну 22, 2006 10:54 pm

lowstef написа: Всеки 1 метър в по-малко намалява Обсега на стрелковите оръжия с 1 метър.
Ми затова не съм съгласен. Ако съм с 5 сила и 20 метра по-ниско от противника значи че стрелата ще падне в краката ми ако я пусна към него. вобще невиждам защо трябва височината да ти намалява обсега. Пиши го че няма значение и толкоз. В примера дето дадох с 5 сила ще пратиш точно на 20 метра (системно), но все пак ще пратиш до него и при щастлив изтрел (АУ) оня може да се спъне и надене на стрелата. ;)
lowstef написа: Опция (предупреждавам, усложнява нещата, ако Аксиом ви е труден - не я ползвайте):
Ако стрелецът стреля надолу (под хоризонталата) +1 щета се добавя за всеки 2 метра, но губи бонусът към Обсег.
Тука по-вероятно да имаш предвид вертикала...

А също така, ваместо да губи обсег би трябвало да печели такъв! Все пак, обсега на падащ предмет зависи само от това колко е разстоянието от него до земята.
Кой има по голям обсег?
1 човек летящ на 3000 метра над земята и стрелящ към нея
2 друг такъв летящ на 5000 и отново стрелащ към нея ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед яну 22, 2006 11:11 pm

@Вилорп.
Първи цитат : Не виждам какъв проблем виждаш. Според "това на Стефан" това дали врага е на 2 0метра напред или 20 метра нагоре, или 10 метра напред, ама и 10 метра нагоре е все едно и също. Т.е. ако твоето болнаво-хилаво-малко-в цикъл-момиче с 5 сила може да убие някой на 20 метра пред нея, то тя може да направи същтоо и с такъв 2 0метра над нея, ама не и двете едновременно.

Втори цитат: Като стреляш от високо стреляш по-"силно" (гравитация и време за полет и така нататък, по-силно значи не по-голяма начална енергия, ми по-голяма крайна). Тъй, това означава, че или можеш да пратиш стрелата по-надалече със същия ефект като стреляне на по-близко от равно ИЛИ, ако стрелата удари цел в особена близост със стрелеца а.к.а. стария обсег, да нанесе повече щети.

:roll:
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон яну 23, 2006 1:25 am

Изображение
http://img208.imageshack.us/my.php?image=strelba2ue.jpg
http://img208.imageshack.us/img208/3258/strelba2ue.jpg

Ей това нахвърлях набързо в Paint за яснота (имаго три пъти, щото не знам кое как ще излезе). Там съм означил раните неща, та да не си говорим за различни неща.
Там има хоризонтала. Права успоредна на земната повърхност. Водоравна линия. Ясно ли е? Та стрелата 1 е изстреляна под хоризонталата (надолу), а стрелата 2 - над хоризонталата (нагоре). А да, за да ударят и двете мишената те са изстреляни с различни начални скорости (различна сила).

Ще се опитам утре (всъщност днес) да изчистя нещата със стрелбата от височина. Дадохте ми добри идеи, благодаря за което.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон яну 23, 2006 10:09 am

Поради гадно време днес съм на работа по-късно и успях да поскалъпя нещата. Ето:

Код: Избери всички

Ефекти при стрелба от/към височина:
Стрелецът, който има предимство във височина може да избира по свое усмотрение някой от следните ефекти (само един, не два или три едновременно, те отразяват различен маниер на изстрела):
1. Да увеличи обсега на своето оръжие. Всеки 1 метър превишение увеличава обсега на оръжието с 1 метър (но не влияе на РЕС). По този начин стрелеца може да нанася същите щети на по-голямо разстояние, както и изобщо да нанася щети на по-голямо разстояние.
2. Да увеличи нанасяната с оръжието щета. Всеки 4 метра прибавят +1 към щетата на амунициите (при изстрел с повече амуници те всички получават +1).
3. При стрелба силно надолу (разстоянието до целта е по-малко или равно на предимството във височина) може да увеличи щетата си още повече - +1 към щетата (на амунициите, естествено) за всеки 2 метра.

Изборът между 2. и 3. е автоматичен в зависимост от разстоянието за стрелба. Реално и 1. се избира автоматично – ако противникът е по-далеч стреляш за разстояние, но ако и без това си ти е в обсега – стреляш за щета.

Когато стрелецът е в неизгодно от височинна гледна точка положение, той прибавя разликата във височините към хоризонталното разстояние за да определи разстоянието до целта. 

Кратко обяснение от физична гледна точка:
Когато изстрелваме нещо от височина освен енергията, която му придаваме (от тетива, барут и прочие), то ефективно получава и допълнителна енергия под формата на гравитационна потенциална такава. Тя може да се използва или за увеличаване на разстоянието за стрелба (компенсира част от триенето, а и променя необходимата траектория) или за нанасянето на по-големи щети. Щетите са толкова по-големи, колкото е по-малко изминатото разстояние (по-малко енергия е “изядена” от триенето) и в този смисъл изстрел надолу е по-“унищожителен”.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 23, 2006 1:17 pm

Така звучи добре. Нека, ако някой го тества по време на сесия да си каже впечатленията - реално доколко усложнява сметките и доколкко прави изстрела по-велик.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори