УФУД за ЕнДор

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори

Какво ще кажете за този варияннт на УФУД?

За!
0
Няма гласове
Против!
3
100%
 
Общо гласове: 3

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

УФУД за ЕнДор

Мнение от shizziss » пет авг 15, 2008 9:54 pm

Универсална Формула за Успешно Действие (УФУД)
Универсалната Формула за Успешно Действие (УФУД) е основата, от която могат да се изградят всички останали, използвани в играта формули. Ако запомните (а то не е особено сложно) основната логика на тази формула, спокойно можете да считате, че вече сте се запознали с най-важното в Аксиом16 ЕнДор.

3 зара(3 - 18 ) + Показател/2(0*/2 - 8/10*) + Умение(0 - 7) > 16 + Сложност на действието(0 - 6, при липса на умение +3) + Усложнение(0,1,2,3...)

*Такива стойности на показателите има при много малко от расите.
За сложността на действието да уточня. Сложността е степен на умението -1
В скоби() са стойностите, които могат да приемат. При липса на Умение действието е възможно, но към сложността му се добавя 3. Така се елиминират митичната обща култура и митичната обща Тъпота.

За да е успешно дадено действие това неравенство трябва да бъде изпълнено.
Където Умение, може да бъде всяко умение, способност или познание.
Показател там спадат всички показатели на героя. В всеки УФУД се взема под внимание само един точно определен показател.
Сложност на действието се определя от степента на умението която иска да постигне героя. Тя определя сложността на действието което се опитва да извърши героя.
Усложнение това, което може да ви попречи в дадена ситуация (в много случаи ще се налага усложнението да се определя по преценка на Разказвача според конкретната ситуация).
Числото 16 се явява базовото Усложнение и затова сме го отделили самостоятелно. То е базата, неутралната точка, която трябва да преодолее героя, за да успее в своето действие, независимо от други външни условия.
Ако допълнителното Усложнение не е предварително определено, а Разказвачът прецени, че трябва да има такова, той трябва много внимателно да определят размера и знака му. Усложнението може да бъде с отрицателен знак (намалявайки дясната част на неравенството под 16) само в много редки случаи, когато са възникнали условия улесняващи самото действие. Разказвачът е този, който определя Усложнението във всяка една задача, освен в случаите, когато то е определено от самите правила (Защитата на създанията е предварително определено Усложнение). В "Книга трета: За Разказвача" е описано по-подробно как се определя стойността на Усложнението.

Внимание!
Действия с абсолютно предвидим резултат не се нуждаят от проверка с УФУД. Така например, нямаме нужда от “опит да отхапем парче от ябълката” – резултатът е ясен – ще успеем да го направи. Също както е ясно и, че нямаме никакъв шанс да преместим планината, която се издига отсреща. Това са действия с предизвестен резултат и те просто се разиграват от Разказвача и играчите без за това да се хвърлят зарове.

Внимание!
УФУД винаги се проверява с 3 зара. Каквито и модификации да настъпват в Усложнение или Умение, броят на хвърлените зарове винаги е три.

Модифициране на УФУД
УФУД, може да се измени в случай, че и двете страни на неравенството се определят от противопоставящи се умения на отделни създания. Например, когато противопоставяме две създания и двете страни трябва да тестват своя шанс (при всяко състезание). В такъв случай, опита на опонента да извърши насрещно действие се явява Усложнение за другия. При това положение УФУД би претърпяла модификация и би следвало да изглежда така:

3 зара + Показател/2 + Умение >< 3 зара + Показател/2 + Умение

Това идва от директната логика, че всяко едно от уменията се явява усложнение за действието на опонента, а и всеки от участниците се стреми да успее в действието си.

Ако логиката за модификацията на УФУД ви е убягнала, по-долу сме разбили цялото действие на отделни стъпки, които ще ви помогнат да я разберете напълно:
За всеки един от участниците УФУД би изглеждал така:
3 зара + Показател/2 + Умение > 16 + Сложност на действието + Усложнение
3 зара + Показател/2 + Умение > 16 + Сложност на действието + Усложнение
Но Усложнение1 е опитът на създание 1 да попречи на създание 2, или:
Усложнение1=Умение1+3 зара
Усложнение2=Умение2+3 зара
Следователно, за да сведем УФУД в тази ситуация до една единствена формула ще трябва леко да го променим – Шансът (трите зара) присъства и от двете страни на неравенството, тъй като и двете страни се опитват да постигнат успех. Усложнението и сложността на действието се заменя с Умение на опонента, а числото 16 също отпада, тъй като би следвало да се намира и от двете страни на неравенството и така да се унищожи взаимно. УФУД придобива вида:

3 зара + Показател/2 + Умение >< 3 зара + Показател/2 + Умение

Където двете Умения са тези на противопоставящите се създания, а успехът е за този участник, чиято страна в неравенството е с по-голяма стойност. При това положение може да възникне и ситуация в която имаме равен резултат. Ако това е неприемливо се извършва нова проверка по УФУД докато поне едното от неравенствата не се изпълни което определя и победителя в "противопоставянето".

Заключение: Държа на този вариянт на УФУД защото, той напълно отразява развитието на героя което е нужно за извършването на дадено действие. С наличието на показател и умение от едната срана на неравенството се решава проблема които би възникнал ако се използва Оригиналния УФУД. При него се използва или Умение или Показател. Разликите в стойностите на показателите и уменията в ЕнДор е много по-голяма и това би довело до сериозен дисбаланс.

Забелешка: В момента работя върху нов вариянт на уменията при който е възможно да отпадне сложността на действието от формулата, което ще доведе до цялостни промени на този вариянт.

За съжаление сега не си нося разработките и не мога да ви представя новите (2) вариянта за УФУД.
Последна промяна от shizziss на съб ное 01, 2008 4:14 pm, променено общо 4 пъти.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » съб авг 16, 2008 4:04 pm

Независимо от показателите това неравенство почти винаги ще бъде изпълнено.
Според мен трябва да е:
3 зара + Показател(Умение или базов такъв, може и 2) > 12 + Сложност на действие(0-10) + Усложнение*
*То има база 6:
1. Взема се предвид колко показателя са взети
1 показател - не добавя усложнение
2 показателя - добавят 2 усложнение
3 поаказателя - добавят 3 усложнение...
2. Вземат се впредвид странични влияния:
Вятър, Дъжд, Снеговалеж, Прекалена топлина/студ
...

Това е само предложение. Не съм специалист по този тип формули.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб авг 16, 2008 5:28 pm

kartacha написа:Независимо от показателите това неравенство почти винаги ще бъде изпълнено.
Кое моето ли?
kartacha написа:Според мен трябва да е:
3 зара + Показател(Умение или базов такъв, може и 2) > 12 + Сложност на действие(0-10) + Усложнение*
*То има база 6:
1. Взема се предвид колко показателя са взети
1 показател - не добавя усложнение
2 показателя - добавят 2 усложнение
3 поаказателя - добавят 3 усложнение...
2. Вземат се впредвид странични влияния:
Вятър, Дъжд, Снеговалеж, Прекалена топлина/студ
...

Това е само предложение. Не съм специалист по този тип формули.
Неми стана Ясно във формулата кое се взима? Само показател(няколко показателя :shock: )? Показател или Умение? Показател и умение?
12 :arrow: това води до Аксиом 12 :shock: (и аз преди време имах идеи да правя подобни промени но с това страшно много се дебалансира системата)
Как получаваш от 0 до 10 сложност на деиствието?
Това за няколко показателя не ми допада.

Заключение: Много неясноти и прекалено много промени във възможните стоиности на елементите. Моля те напиши нещата по-обстойно за да мога да преценя.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » съб авг 16, 2008 7:49 pm

Ами сложност си е сложност на действието.
Сиреч вдигни 30 кг ще е със сложност 2(да речем), а вдигни 50 кг със сложност 4(да кажем).
Докато до формулите казах, че не съм спец.
И все пак защо не 2 показателя? Ами едно действие изкатерване изисква ловкост и сила(аз така го виждам). Може да е прецизност и сила. Но при всеки случай би трябвало да е по един от двата начина СИ+Л/ПР, СИ;Л/ПР. Защото реално да се изкатериш на малка дистанция иска неизменно ловкост или прецизност, та дори и двете. А ако е по високо и издръжливост дори. Пък ако са ти дали току-що сметката за тока и интелект :lol: Така че може да се използват няколко показатели.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб авг 16, 2008 8:07 pm

Принципно си прав не отричам, но в ЕнДор ми се иска да избегна максимално, събирането на няколко показателя за извършването на едно действие(получават се големи цифри и се смятат много елементи във всеки УФУД). Примера ти с катеренето е добър, но ако помислим реално най-нужен показател при катеренето си остава Силата (логиката е в това, че ловкостта и прецизността не би помогнала на никой, който не е достатъчно силен да се набере и задържи(общо взето катеренето представлява това- умението ти помага да избереш най-лекия и удобен маршрут. Силата те издига нагоре и ти помага да се задържиш на тази позиция до следващото издигане и т.н.)). Примерно ловкост и прецизност могат да се изискват от самото умение на дадена степен!
В твоя вариант сложността на действието май се припокрива отчасти с Усложнението!

П.П. Ако не се лъжа някъде бях срещал една формулка от kartacha и Про :wink: която май вършеше работа 8)
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » съб авг 16, 2008 8:15 pm

Върши. Той затова е професора. Пък тогава защо не добавиш показател катерене(СИ;Л;ПР последното не е задължително) ?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб авг 16, 2008 8:28 pm

Няма нужда нали има умение 8)
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Отговори