За Виталността и покачването на Жизнеността

Стари теми

Модератор: Модератори

Отговори

Кой вариянт предпочитате?

Оригиналния!
1
50%
Променения!
1
50%
 
Общо гласове: 2

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

За Виталността и покачването на Жизнеността

Мнение от shizziss » пет авг 15, 2008 10:29 pm

Оригинален текст
Виталност
Виталността е показател, който пряко влияе на Жизнеността на героя. Той също НЕ може да се развива с ТР, но освен това остава и непроменен при достигане на ново ниво. Виталността се променя в много редки случаи, обикновено под влияние на допълнителни умения и способности.
Виталността служи за база при покачване на Жизнеността на героя - това е минималното покачване на Жизнеността и Жизнените Точки на героя, което следва при достигане на ново ниво.

Всички Герои от еднаква раса, започват с еднакви показатели за Жизненост и Виталност. При покачване на ниво, количеството с което се повишава Жизнеността е различно за всеки герой, тъй като се влияе както от Виталността му, така и от показателя му за Сила, а също така и от други допълнителни умения.

Покачване на Жизнеността!
При достигане на ново ниво Жизнеността се увеличава със следните стойности:

- Със стойността на Виталността на героя;
При хората това е 2, при джуджетата е 4 (различно за всяка раса), но показателя може да е повлиян и от допълнителни умения. Единствено трайните промени се вземат под внимание, временните намаления и повишения (под въздействие на магия, например) не влияят на покачването при достигане на ниво;

- Със ((СИ/2)зара)/3;
Разделете силата (СИ) на героя на две и хвърлете толкова зара (при Сила=7, трябва да хвърлите 3 зара (7/2=3,5=3), след което разделете полученото на 3 (например при резултат 2,6,5 получаваме 13, което разделено на 3 е 4, тъй като се взема само цялото число). Това число се прибавя към Жизнеността и ЖТ на героя. При това действие Силата се взема като трайна величина и се пренебрегват всички временни ефекти върху нея – повишения/намаления в следствие на магически заклинания, отвари и др.;

- Могат да се добавят и допълнителни бонуси, давани от придобити умения (например Жажда за живот);


Предложение за промяна
Виталността да стане допълнителен показател равен на Издържливост/3.

на ниво, количеството с което се повишава Жизнеността е различно за всеки герой, тъй като се влияе както от Виталността му, така и от показателя му за Сила, а също така и от други допълнителни умения.

Покачване на Жизнеността!
При достигане на ново ниво Жизнеността се увеличава със следните стойности:

- Със стойността на Виталността на героя;
- Със стоиността на Силата на героя разделена на 4.

Заключение:Това позволява равитие на виталноста като тя запазва границите на възможните си стойности(при максимално развитие, на най-издржливите раси 12/3=4, при най-неиздржливите раси 8/3=2). Мисля че е полезна механика която не води до дисбаланс на цялостната с-ма.
За покачването на Жизнеността със Сила/4: това е с цел повече ЖТ зависещи изцяло от показателите на героя.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 19, 2008 12:22 am

Всъщност оригиналния не е такъв. Ползвай формулите от последните промени, за да е по-вярно.
Зависимостта от ИЗ прави показателя ИЗ още по-ценен, а той и без това е сред най-ценните. Ако не ти се струва така, значи малко си играл ;)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб сеп 13, 2008 10:31 pm

Да това го знам, а и е показател, който се развива много по-лесно от останалите заради ниските максимални стойности. В проекта ЕнДор той може би ще бъде и още засилен и поради тази причина мисля да се развива двойно по-трудно (респективно четворно по-трудно след преминаване на максималната стойност на расата).
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Отговори