За стресът в битка, когато видиш кръвта...
Модератори: hameleona, Модератори
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
За стресът в битка, когато видиш кръвта...
Снощи гледах един филм които повечето бихте оценили като "боза",но той ме наведе на някои размисли. Та да се върнем на темата: гледах John Rambo 4, като изключим специалните ефекти, филмът не струва, но точно те ме накараха да се замисля.
Какво ще стане, ако на един герой бъде нанесен удар с брадва да речен и щетите са достатъчни да му откъснат ръката недаиси Еру да бъде обезглавен. Добре възможно е, и е добре обяснено в книгата "мисля", но къде е пропускът в правилата, който изкам да запълня! Какво би следввало да се случи с останалите от групата, ако станат свидетели на това?
1.натрупване на страх- мисля че е напълно възможен ефект
2.натрупване на ШЩ
3. за герои с берсерк бонуси
какво ще кажете?
Какво ще стане, ако на един герой бъде нанесен удар с брадва да речен и щетите са достатъчни да му откъснат ръката недаиси Еру да бъде обезглавен. Добре възможно е, и е добре обяснено в книгата "мисля", но къде е пропускът в правилата, който изкам да запълня! Какво би следввало да се случи с останалите от групата, ако станат свидетели на това?
1.натрупване на страх- мисля че е напълно възможен ефект
2.натрупване на ШЩ
3. за герои с берсерк бонуси
какво ще кажете?
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Ами принципно е съвсем вярна забележката. Не е засегнат въпроса за страха. Или поне не достатъчно. Интересното е, че тъкмо днес на обед го коментирах това с Кид и му казах, че смятам да поработя над това като самостоятелен модул. Та темата е напълно актуална
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря ти БГ за подкрепата аз тези дни ще помисля по въпроса и ще дам някъкво конкретно предложение за мод
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Това тука не е ли твърде едностранчив поглед? Какво става с осналите от групата ако на един от тях бъде разпорен корема, черва започнат да се свличат през голямата дупка, а до сега неустрашимият войн се загърчи в агония на зямята, с раздиращи въздъха писъци, доакто лази в собствената си кръв, урина и сополи? Или ако .... (в смисъл, че това си е ролплей, добри играчи ще го разиграят, наместо да очакват системата да го стори за тях)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
VORAC Прав си! Така е, но все пак защо да няма такава система. А и има и не дотам добри играчи. Също така смятам че ясни ограничения трябва да има. Неможе просто еи така един от групата да "умира" и това да не повлияе на останалите психически. Най-вероятно и ПсУ-то ще влияе при определянето на ШЩ които понасят героите. А и това правило ще деиства само при много "красивите" последствия от удари. И същото правило ще важи и за противниците, ако те са в сплотена група и са интелигентни създания изпитващи чувства. А и защо да лишаваме Берсерка от някой и друг бонус който да бъде ясно регламентиран.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Да, но на създания които е трябвало, искал или са искали да го убият.
Да видиш чарковете на боиния си другар които се изливат по пода на подземието е съвсем друго. Ако си слабохарактерен (с ниско ПсУ) това би те шокирало. От друга страна ако си Берб обзет от омразата и яростта на боиния транс това само би те разярило и побъркало допълнително. А ако си с железни нерви (високо ПсУ) това не би ти повлияло чак толкоз.
Трябва ми малко време за да измисля УФУД, че да не се стяскате от това а ми да видим дали работии дали си струва да се вкарва дори и като фенски мод.
Да видиш чарковете на боиния си другар които се изливат по пода на подземието е съвсем друго. Ако си слабохарактерен (с ниско ПсУ) това би те шокирало. От друга страна ако си Берб обзет от омразата и яростта на боиния транс това само би те разярило и побъркало допълнително. А ако си с железни нерви (високо ПсУ) това не би ти повлияло чак толкоз.
Трябва ми малко време за да измисля УФУД, че да не се стяскате от това а ми да видим дали работии дали си струва да се вкарва дори и като фенски мод.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Утре съм но работа тъй че от мен чакайте коментари Неделя-Понеделник
Сега може да ме "дъвчете" ден два без проблеми. За сега само БГ ме подкрепя, но той е достатъчно заед
за да ми окаже морална подкрепа през това време за това се развихрете с критиките за да направя по-бързо системата работеща. пък тогава ще видим...
Сега може да ме "дъвчете" ден два без проблеми. За сега само БГ ме подкрепя, но той е достатъчно заед
за да ми окаже морална подкрепа през това време за това се развихрете с критиките за да направя по-бързо системата работеща. пък тогава ще видим...
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Зависи и от цялата група:). Мисля, че някои хора може още да си спомнят как им се искаше проверка за ПсУ в началото на боя, влияеща върху ТД (често негативно). Макар че се надявам вече да са спряли да ме "благославят" за този факт;).BatGojko написа:Ами принципно е съвсем вярна забележката. Не е засегнат въпроса за страха. Или поне не достатъчно.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Какво ще кажете за това. Мисля, че е горе долу балансирано.
3 зара + ПсУ > 16 + Щета/3
ПсУ- на създанието кокто се противопоставя на стреса от гледката.
Щета/3 - щетата довела до "красивата" гледка.
Останалото надявам се е ясно на всички.
Размера на неуспеха е равен на ШЩ които понася създанието.
Правилото действа само при много красивите следствия от удар върху приятелско създание. Задължително неговите приятели трябва да имат визуален контакт с жертвата за да се стресират. Мисля, че периферното зрение покрива нещо като 45градуса в ляво и дясно. Всеки физически обект на пътя на погледа (дърво, създание и т.н.)би предодвратил последствията.
Върху бонусите за Берсерк още мисля, но предложение от мен ще има!
3 зара + ПсУ > 16 + Щета/3
ПсУ- на създанието кокто се противопоставя на стреса от гледката.
Щета/3 - щетата довела до "красивата" гледка.
Останалото надявам се е ясно на всички.
Размера на неуспеха е равен на ШЩ които понася създанието.
Правилото действа само при много красивите следствия от удар върху приятелско създание. Задължително неговите приятели трябва да имат визуален контакт с жертвата за да се стресират. Мисля, че периферното зрение покрива нещо като 45градуса в ляво и дясно. Всеки физически обект на пътя на погледа (дърво, създание и т.н.)би предодвратил последствията.
Върху бонусите за Берсерк още мисля, но предложение от мен ще има!
Последна промяна от shizziss на нед мар 23, 2008 2:05 am, променено общо 1 път.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Първо - прочети книгата! Там пише, че Устойчивостите са иманно такова - устойчивости, а не умения. По-добре така (ако въобще го има защото аз не го одобрявам): Щ/3 + 3зара > 16 + ПсУ. Разбираш ли? Това е все едно при атака УФУД да изглежда така БЗ + 3зара > 16 + атака.
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…
Кейт лежеше в леглото си будна…
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Ain alkar в този УФУД ПсУ-то си остава Устойчивост - чрез, която героя приятел на зверски нараненото създание се опитва да преодолее шока от гледката.
Колкото до твоя вариант на УФУД не го приемам по няколко причини:
1. Създанието което е ударило герой от групата и му е нанесло достатъчна щета за да предизвика, да речем откъсване на крайник, атакува само и единствено този герой без да се опитва да повлияе по какъвто и да било начин на останалите герои от групата. Правилото което аз се опитвам да направя се включва след успешната атака от страна на създанието, нанасянето на щетата и оточняване на произтичаите от това последствия. Следкато имаме това на лице разказвача определя дали да включи правилото според това колко са привързани героите в групата един към друг(сиреч може да повлияе само на някои), от колко време приключенстват, колко са фрапиращи последствията от атаката и кои имат видим контакт с пострадалото създание.
2. при твоя УФУД от едната стана имаме Щ/3 и 3 зара две променливи велечени с голям диапазон (Щ/3= 1-18 за оръжията в книгата, 3 зара = 3-18) от другата страна имаш две константи 16 и ПсУ които при различните раси могат да бъдат от 4 до 17 ако не се лъжа!
3. Колкото до примера ти с атаката... Явно ти не си схванал целта механиката и начина на проверка на това правило. Надявам се след тези пояснения от моя стана, да е станало малко по-ясно.
4. книгата съм я чел и аз вече не помня колко пъти. Изучил съм я от кора до кора. С едничката цел да я съчетая със системата на Ендивал.
Успях!!!
Колкото до твоя вариант на УФУД не го приемам по няколко причини:
1. Създанието което е ударило герой от групата и му е нанесло достатъчна щета за да предизвика, да речем откъсване на крайник, атакува само и единствено този герой без да се опитва да повлияе по какъвто и да било начин на останалите герои от групата. Правилото което аз се опитвам да направя се включва след успешната атака от страна на създанието, нанасянето на щетата и оточняване на произтичаите от това последствия. Следкато имаме това на лице разказвача определя дали да включи правилото според това колко са привързани героите в групата един към друг(сиреч може да повлияе само на някои), от колко време приключенстват, колко са фрапиращи последствията от атаката и кои имат видим контакт с пострадалото създание.
2. при твоя УФУД от едната стана имаме Щ/3 и 3 зара две променливи велечени с голям диапазон (Щ/3= 1-18 за оръжията в книгата, 3 зара = 3-18) от другата страна имаш две константи 16 и ПсУ които при различните раси могат да бъдат от 4 до 17 ако не се лъжа!
3. Колкото до примера ти с атаката... Явно ти не си схванал целта механиката и начина на проверка на това правило. Надявам се след тези пояснения от моя стана, да е станало малко по-ясно.
4. книгата съм я чел и аз вече не помня колко пъти. Изучил съм я от кора до кора. С едничката цел да я съчетая със системата на Ендивал.
Успях!!!
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- nikestan
- Frozen
- Мнения: 274
- Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
- Местоположение: В.Търново
- Контакти:
Напротив, примера му е много точен дори.Колкото до примера ти с атаката... Явно ти не си схванал целта механиката и начина на проверка на това правило. Надявам се след тези пояснения от моя стана, да е станало малко по-ясно.
Леле, мазохизъм.книгата съм я чел и аз вече не помня колко пъти. Изучил съм я от кора до кора. С едничката цел да я съчетая със системата на Ендивал.
Колкото до цялата дискусия - подобна механика ще допринесе повече сложност, отколкото за кеф в играта, тъй че ми се струва безсмислена.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
ОК! Явно идеята не ви допада много, но аз мисля да вкарам тази разработка в "моята" с-ма. Да я пробвам и да я използвам след балансиране. Ако някой се интересува да ми драсне ЛС.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Само ако може и аз да си изкажа последната дума. Първо да упомена, че, както всички знаем, 50 щета в различните групи и при различни разказвачи може да варира от "разсипани черва" до "просто драскотина". От тази гледна точка може би е несъстоятелно да обобщаваме ефекта на еди-какво-си количество щета за всички групи и всички разказвачи. По-скоро смятам, че при системи като А16 ефекта от разсипаните черва и разпилените мозъци (и дали има такива въобще) трябва да се преценява единствено от разказвача, без да добавяме нови утежняващи системи.
シャマョツィ
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Shamajotsi написа:Първо да упомена, че, както всички знаем, 50 щета в различните групи и при различни разказвачи може да варира от "разсипани черва" до "просто драскотина".
Да прав си в Аксиом няма граници- от 10 до 25Щ= едикаквиси последици
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Абе идеята си е ОК. До теб разпредушинват някого и ти все пак трябва да проявиш някаква смелост или воля, за да останеш да се биеш. Друг е въпросът кога да се прави проверката.
Определено не ми се струва добре да е обвързано с точно количество щета. Така де 20 Щета за герой 0 ниво са едно, докато за този на 12 са почти нищо. Значи по-скоро щетата трябва да е впечатляваща по друга причина. Например убийството на когото и да било наоколо генерира възможност за страх, като може да се взема предвид и разликата в нивата между убития и другарите му (не, че обиновено има, ама знам ли, просто разсъждавам) - щото едно е да убият най-якия пич на пратито, друго най-смотания. Всяко следващо убийство трябва да генерира по-голяма доза страх, тъй като оставате по-малко. Системата я виждам нещо като компютърните игри с морал - пада ваш човек, моралът ви спада, пада техен, моралът се покачва.
Така връзката може да бъде съвсем проста. За да се избегнат многократните хвърляния на заровете запазваме логиката от Всяване на страх и Страхът е активната страна, докато ПсУ е пасивна:
Страх + 3 зара > 16 + (ПсУ/2)
Силата на страха я определяме според страховитостта на събитието. Как точно е доста сложно да се формулира... Да кажем, че може да е на 1 убит от групата това да е Х, на следващия 2Х, за следващия 4 Х и т.н. в прогресия. Обаче тук трябва да се помисли.
Определено не ми се струва добре да е обвързано с точно количество щета. Така де 20 Щета за герой 0 ниво са едно, докато за този на 12 са почти нищо. Значи по-скоро щетата трябва да е впечатляваща по друга причина. Например убийството на когото и да било наоколо генерира възможност за страх, като може да се взема предвид и разликата в нивата между убития и другарите му (не, че обиновено има, ама знам ли, просто разсъждавам) - щото едно е да убият най-якия пич на пратито, друго най-смотания. Всяко следващо убийство трябва да генерира по-голяма доза страх, тъй като оставате по-малко. Системата я виждам нещо като компютърните игри с морал - пада ваш човек, моралът ви спада, пада техен, моралът се покачва.
Така връзката може да бъде съвсем проста. За да се избегнат многократните хвърляния на заровете запазваме логиката от Всяване на страх и Страхът е активната страна, докато ПсУ е пасивна:
Страх + 3 зара > 16 + (ПсУ/2)
Силата на страха я определяме според страховитостта на събитието. Как точно е доста сложно да се формулира... Да кажем, че може да е на 1 убит от групата това да е Х, на следващия 2Х, за следващия 4 Х и т.н. в прогресия. Обаче тук трябва да се помисли.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Приемам! Наистина така е много по добре а и е в духа на аксиом. Колкото до определянето на страха върти ми се нещо в главата от сорта на:
Страх=щетата довела до въпросния ефект изразена в % спрямо максималните ЖТ на нараненото създание полученото умножено по разликата в нивата на наранения герой героя видял фрапиращата гледка. за всяка следваща проверка стаха от предните се натрупва. Като предната прибавя Х/2 по предната Х/3...
П.П. това е бързо надраскана идея.Тепърва трябва да се балансира. Но мисля че е къде къде по-добре като логика от предишните версий.
П.П.П. Проверката се извършва след приключването на деиствието от страна на нападащото създание.
Страх=щетата довела до въпросния ефект изразена в % спрямо максималните ЖТ на нараненото създание полученото умножено по разликата в нивата на наранения герой героя видял фрапиращата гледка. за всяка следваща проверка стаха от предните се натрупва. Като предната прибавя Х/2 по предната Х/3...
П.П. това е бързо надраскана идея.Тепърва трябва да се балансира. Но мисля че е къде къде по-добре като логика от предишните версий.
П.П.П. Проверката се извършва след приключването на деиствието от страна на нападащото създание.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Моля за извинение за нелогичности в моите коментари това най вероятно е в следствие на факта, че мойта с-ма е с основа А16 и прибавени към нея добрите неща до Ендивал, а и сега приключение с меч и магия не е в мен. За нещастие!
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Наща група ли визираш?Shamajotsi написа: Първо да упомена, че, както всички знаем, 50 щета в различните групи и при различни разказвачи може да варира от "разсипани черва" до "просто драскотина".
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net
http://diablo-bg.site50.net
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Принципно не би трябвало да има значение чия група визирах, важното е, че съществува прецедент, както и предпоставки той да се повтори. Оттук следва, че правилото е неприложимо към общия случай.
Иначе "Страх=щетата довела до въпросния ефект изразена в % спрямо максималните ЖТ на нараненото създание полученото умножено по разликата в нивата на наранения герой героя видял фрапиращата гледка" изглежда навярно толкова страшно, колкото гледките, чийто ефект се опитваш да систематизираш. Проблемът в случая е: или трябва да жертваме изчерпателността на подобна система (т.е. да махнем поне историята с разликата в нивата) или ще направим нещо безумно сложно и неприложимо.
Иначе "Страх=щетата довела до въпросния ефект изразена в % спрямо максималните ЖТ на нараненото създание полученото умножено по разликата в нивата на наранения герой героя видял фрапиращата гледка" изглежда навярно толкова страшно, колкото гледките, чийто ефект се опитваш да систематизираш. Проблемът в случая е: или трябва да жертваме изчерпателността на подобна система (т.е. да махнем поне историята с разликата в нивата) или ще направим нещо безумно сложно и неприложимо.
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Ето ви нещо по-просто: Страх=Х/2 (ако ще е еднократен ефекта) или Х/5 ако ще продължава през цялата битка, където Х е щетата довела до чупенето* на крайника или изваждането от строя на съотборник.
Формулата придобива вида Страх+3з<>16+Псу/2.
*В ПММ няма отрязани крайници а просто осакатени.
Пример: на герой му вкарват 20 щета в ръката с което общата щета в крайника става > ТЖ/4 на героя.
Съотборниците му понасят еднократен страх в размер на 20/2+3з<>16+Псу/2 - своето Псу.
Формулата придобива вида Страх+3з<>16+Псу/2.
*В ПММ няма отрязани крайници а просто осакатени.
Пример: на герой му вкарват 20 щета в ръката с което общата щета в крайника става > ТЖ/4 на героя.
Съотборниците му понасят еднократен страх в размер на 20/2+3з<>16+Псу/2 - своето Псу.
Да кажем, че искам да избегна всякакви възможни сметки базирани на Щета и т.н. Нека да го мислим като нещо шаблонно и лесно за пресмятане.
Разказвачът има повечно власт в това да определи кое е шокоиращ ефект - трябва да е значимо количество щета или впечатляващ удар (да кажем всяко АУ го предизвиква), като силата на първото такова събитие за битката е Х, за следващото се увеличава и т.н. Но Х се определя от Разказвача приблизително, а не след 5 минутна сметка с калкулатор.
Нашата цел сега е да дадем някакви насоки, как да се определи Х и в какви граници варира. Как се натрупва следващото Х и т.н. Останалото е според разказвача. Бих казал, че първото Х трябва да е най-силно, а слдващите плавно да намаляват. Сиреч първо кърваво събитие = 10 Страх, Следващото добавя 5 (общо нова психо-атака за 15 страх), следващото 3 (нова псохо-атака за 18), по-следващото 2, 1 и т.н.
Естествено страхът се разпространява в определен радиус около съответното събитие, а не по цялото бойно поле - едно е да видиш как режат главата на човека на 3 метра от теб, друго е на онзи на 30.
Разказвачът има повечно власт в това да определи кое е шокоиращ ефект - трябва да е значимо количество щета или впечатляващ удар (да кажем всяко АУ го предизвиква), като силата на първото такова събитие за битката е Х, за следващото се увеличава и т.н. Но Х се определя от Разказвача приблизително, а не след 5 минутна сметка с калкулатор.
Нашата цел сега е да дадем някакви насоки, как да се определи Х и в какви граници варира. Как се натрупва следващото Х и т.н. Останалото е според разказвача. Бих казал, че първото Х трябва да е най-силно, а слдващите плавно да намаляват. Сиреч първо кърваво събитие = 10 Страх, Следващото добавя 5 (общо нова психо-атака за 15 страх), следващото 3 (нова псохо-атака за 18), по-следващото 2, 1 и т.н.
Естествено страхът се разпространява в определен радиус около съответното събитие, а не по цялото бойно поле - едно е да видиш как режат главата на човека на 3 метра от теб, друго е на онзи на 30.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Ако правилно съм разбрал, става въпрос да се отрази системно момента, когато бойците от едната страна просто се разбягват панически и отряда/войската се превръща в тълпа индивиди, които се опитват максимално бързо да се разкарат.
Към настоящият момент има такова нещо, когато загине или изпадне в безсъзнание герой с лидер, който е навикал останалите. Тази идея трябва да се запази - ефектът е толкова по-страшен, колкото по-голям кураж е вдъхвал поразения на съотборниците си.
Тоест не мисля, че трябва да е обвързано със щетата - има ситуации, когато танка на групата пада (губи си дясната ръка) от сравнително слаб удар, защото на лечителят му е свършила маната, а войнът вече е понесъл много бой. От това обаче паниката не е по-малка!
Лошото е, че има конкретно СУ за този момент - иначе щеше да пасне чудесно.
Сещам се обаче за следните две идеи:
1)
Страх+3з<>16+Псу/2,
където Страх= на максималния показател на съществото, което е извадило от строя вашия човек.
2)
Страх+3з<>16+Псу/2,
където Страх= броя на противниците. Обяснението е, че когато свалят най-якия в групата, всеки от останалите престава да мислят за себе си като за част от цялото и започва да се възприема като сам срещу всички от отсрещната група.
Само че според мен не е ясно какъв трябва да бъде ефектът. Страхът взима от ТД, което е равносилно на "вцепенението" в реалния свят, докато ние говорим за друго - за момента, в който едната група престава да бъде такава и членовете й се пръскат в панически бяг.
Към настоящият момент има такова нещо, когато загине или изпадне в безсъзнание герой с лидер, който е навикал останалите. Тази идея трябва да се запази - ефектът е толкова по-страшен, колкото по-голям кураж е вдъхвал поразения на съотборниците си.
Тоест не мисля, че трябва да е обвързано със щетата - има ситуации, когато танка на групата пада (губи си дясната ръка) от сравнително слаб удар, защото на лечителят му е свършила маната, а войнът вече е понесъл много бой. От това обаче паниката не е по-малка!
Лошото е, че има конкретно СУ за този момент - иначе щеше да пасне чудесно.
Сещам се обаче за следните две идеи:
1)
Страх+3з<>16+Псу/2,
където Страх= на максималния показател на съществото, което е извадило от строя вашия човек.
2)
Страх+3з<>16+Псу/2,
където Страх= броя на противниците. Обяснението е, че когато свалят най-якия в групата, всеки от останалите престава да мислят за себе си като за част от цялото и започва да се възприема като сам срещу всички от отсрещната група.
Само че според мен не е ясно какъв трябва да бъде ефектът. Страхът взима от ТД, което е равносилно на "вцепенението" в реалния свят, докато ние говорим за друго - за момента, в който едната група престава да бъде такава и членовете й се пръскат в панически бяг.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
Да, това би бил по-добрият ефект, отколкото понасянето на ШЩ.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Да, лошо е да е обвързано със щетата, пък тя да се изчислява като % от максималния живот пък не знам си какво още.
Също така всъщност не говорим за Страх (в смисъл на падане на ТД, тоест вцепеняването в реалния живот), а за Паника (тоест за момента, в който отборния дух чезне и всички се пръскат).
Също така всъщност не говорим за Страх (в смисъл на падане на ТД, тоест вцепеняването в реалния живот), а за Паника (тоест за момента, в който отборния дух чезне и всички се пръскат).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- shizziss
- Вречен
- Мнения: 323
- Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
- Местоположение: София
- Контакти:
ОК. ясное че без ПММ няма да се оправя да вкарвам модове в с-мата е поне с този. Но най-сетне мисля, че измислих бонуси за Берсерк. Ако видете нещо което не пасва с А16 това наи вероятно се дължи на допълнения от други места в моята с-ма (ЕнДор)
- неконтролируемо изпадане в състояние берсеркпри достатъчно наранявания, така че ЖТ или разликата им с ВЩ достигне (СУ)*10% от жизненоста-ефекта се удвоява и при високи нива (нод 10-то) не са нужни наранявания. Хрмна ми но не мисля че е много добра идея, просто искам мнение.
- повишава Атаката за сметка на БЗ с (СУ)-отново ефекта се удвоява.
- еднократно увеличаване на силата дори да няма 9-та степен- с нещо от сорта на 1-3
- неконтролируемо изпадане в състояние берсеркпри достатъчно наранявания, така че ЖТ или разликата им с ВЩ достигне (СУ)*10% от жизненоста-ефекта се удвоява и при високи нива (нод 10-то) не са нужни наранявания. Хрмна ми но не мисля че е много добра идея, просто искам мнение.
- повишава Атаката за сметка на БЗ с (СУ)-отново ефекта се удвоява.
- еднократно увеличаване на силата дори да няма 9-та степен- с нещо от сорта на 1-3
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...