Страница 2 от 2

Публикувано: съб юни 09, 2007 7:11 pm
от Асен
hameleona написа:ок, я да ме светенете правилно ли схванах:
цвайхендер - двуръчен меч, нали? Щото такъв има....
Такъв има, точно това писах. Проблемът е, че с тази дължина, двуръчният меч в Аксиом 16 е фактически меч за ръка и половина, макар че посочените мерки стигат до долната граница на двуръчен меч. Самите цвайхендери в изправено положение са по-високи от повечето джуджета и елфи и от много хора.
Продължавам да си мисля, че Бат Гойко просто не е искал да включва задължително за четене изследване по въпроса за видовете мечове. Говорим за ролева игра, а не монография, разбиваща митовете за европейските мечове, още повече, че знам колко се четат.
В Аксиом ТД за атака включват и подготвителните действия, включителни стъпки, но има вариант, при който атакувате на 1 метър по-голям обсег за +1 ТД, което се води за стъпка в повече и обикновено се използва при атака с късо оръжие по диагонала на бойната карта:).
Специално за мечове препоръчвам да поразгледате малко портала за историческа фехтовка и мечове, който е записан в моя профил, знам, че въпросите ви за мечовете имат отговор в статиите там:)!

Публикувано: нед юни 10, 2007 2:03 pm
от BatGojko
Andras написа: Абсолютно вярно, ако си говорим за реалността. В А16 движението не е част от нанасянето на удар, колкото и естествено да изглежда това. Впрочем същата грешка прави в известен смисъл и ДнД.
Всъщност и в А16 и в Д&Д подготвителните движения, нужни за атаката са включени във времето за действие на асамата атака. Естествено и в двете сисетеми това е условност, която не отчита възможността една и съща атака веднъж да се извърши с повече подготвителни движения, а друг път с по-малко - ъук се намесват допълнителните опции, като крачката за +1 ТД, за която спомена Асен по-горе, специалните атаки, които добавят към сокростта за смтка на силата и обратно и т.н.

Публикувано: нед юни 10, 2007 2:35 pm
от Andras
О, БатГойко, в днд това абсолютно не е така. За ride-by attack ти трябва да се движиш, ама самото движение не е включено в атаката.

Публикувано: пон юни 11, 2007 8:27 am
от Miro
Andras написа:О, БатГойко, в днд това абсолютно не е така. За ride-by attack ти трябва да се движиш, ама самото движение не е включено в атаката.
Мня, райд-бай-атаката просто иска много движение, за разлика от останалите атаки, които искат само малко такова. Примерно представи си някой файтър как прави фъл атак и на практика стои на място 6 секунди и маха с меча :lol: . За да се отрази това е въведена и 5-футовата стъпка.

А крачката за +1ТД защо те притеснява толкова? Аз си я интерпретирам като втора крачка при атаката (т.е. наместо да да се стъпи и удари се стъпва, стъпва и удря) или пък като някакво дълбоко рапиристко "гмурване", коеот изисква време за да се върнеш или някаква друга голяма крачка, мноог по-голяма от нужната за генериране на сила в удара.

Публикувано: пон юни 11, 2007 8:58 am
от Andras
Да им имам незапомняемите имена. Всъщност, ride-by позволява повече движение, Ворак, не го иска. Full mounted attack си иска повече от 5 стъпки движение, за да можеш да си направиш пълната атака.
Тактическите фийтове също искат подобни номера. Халфлингския например иска първо да влезеш с move action в полето на противника и чак тогава си получаваш бонусите за препъване.

А за крачките, БатГойко е крайно време да разясни какво е имал предвид, защото до сега говори твърде витиевато.

Публикувано: пон юни 11, 2007 1:02 pm
от Ain alkar
зависи кое движение ако имаш предвид да се приближ с крачка за да увеличиш обхавата заплащаш ама там пише героят не извършва само атака, а и някакви там движения