Страница 2 от 2

Публикувано: чет мар 19, 2009 6:01 pm
от kartacha
Ммм, добра идея!

Публикувано: чет мар 19, 2009 10:30 pm
от Fenrir
Аз се замислих-има ли въобще нужда от такова СУ.Маг,сониците са на почит,има няколко магии за лечение.Е,не е ли логично тогава да се търсят уменията на магьосници пред тези на обикновени хора.Лично аз не бих използвал такова СУ,но като идея (на Иван Хелсинг), не е лоша.

Публикувано: пет мар 20, 2009 3:06 pm
от Vilorp
Ivan_Helsing написа:Според мен първа помощ (или по-скоро лечител) ще може да се мери с маг, ако вместо лечителят да натрупва ТУ да преобразува Х щета в Х ВН – по-логично е пребитият, почти умиращ войн да е по-уморен, от лечителят, който стои назад и превързва раните на наранените. Така лечителят ще може да лекува повече хора, като излекуваното количество ЖТ да зависят от силата на организма на пострадалия, а не на лечителя.
Освен това, повече ми допада идеята удвояването да идва от самото познание, а не от СУ-то.
Тука нещо не ми стана ясна мисълта ти...
Предлагаш вместо да лекува ТЖ да преобразува от реални във временни? Следователно лечител ще преобразува на войн наранен за 30 Щ в 30 ВЩ, а война да се оправя както може.

В тоя случай обаче лечителят не хаби ресурс за да извърши въпросното действие, което се явява алогичното в случая.
Каква ще е ползата и на война да прибягва до тези услуги когато една отвара от лапад ще свърши далеч по добра работа, или дори лекуване на леки рани. Дори мага хаби ресурс когато прави заклинанията си.
Вариант е на война да са даде време да усвои тези ТЖ които е изцерил лечителя, но това би усложнило системата.

Към Фенрир: „Маг,сониците са на почит,има няколко магии за лечение.Е,не е ли логично тогава да се търсят уменията на магьосници пред тези на обикновени хора.”

Магьосници има в източния съюз и Магикон. На останалите места са рядкост считана за изключение. Маговете са на почит само в приключенските групи, според сетинга на Магландиум хората изпитват смесени чувства към тях, от недоверие през страх та чак до омраза, защото са довели до разрухата на свата в голяма степан. Маговете са и скъпи помощници, а в армията ще стрешнещ по скоро огнени магове отколкото водни, защото практиката е доказала, че колкото по-бързо претрепеш противника толкова по-бързо той ще престане да те удря.

Публикувано: пет мар 20, 2009 7:26 pm
от Fenrir
Ами добре,тогава не може ли примерно един билкар да свърши работа?След като има билки за лечение,защо да се усложняват нещата с допълнително СУ.Едно допълнително СП би свършило работа според мен-нещо от сорта на превързване на рани и т.н.

Публикувано: пет мар 20, 2009 10:00 pm
от Ivan_Helsing
На мен пък ми се вижда странно като сърдечен хирург извърши сложна операция да припада от умора :roll:

Публикувано: пет мар 20, 2009 10:35 pm
от Shamajotsi
Сърдечен хирург не би припаднал от умора, но след дълга операция също няма да бъде особено бодър. Пък и това не е идеята: Вилорп просто иска някакъв изразходващ се ресурс от страна на лечителя, за да не се обезмислят съвсем пък и лекуващите магии, примерно.

Иначе интересно как изведнъж от "дай да направя СУ за първото хрумнало ми нещо" изведнъж се насочихме към другата крайност - абе дай дърварите да са и ковачи и каквото друго се сетя, че може да има някаква заченка на връзка с дървар. Това показва прогрес, но все пак все още сме далеч от истината: билкарят от знанието си за треволяците не знае как да превързва кост, да вади зъб, да превръзва рана, да вади стрела и т.н. Така че не става.

Публикувано: съб мар 21, 2009 10:23 am
от Fenrir
Именно затова няма ли как да се измисли СП? Но е възможно да стане твърде силно.

Публикувано: съб мар 21, 2009 3:33 pm
от hameleona
Кво трябва да е СП?

Стига сте си дръгнели езиците за глупусти. За сега няма предложение, което да отсея от останалите и да пратя на Ванката за оценка. Казано иначе - или седнете и мислете внимателно или не пишете. Или просто си дайте идеите в темата, която ще пусна след малко.

Публикувано: съб мар 21, 2009 4:49 pm
от Vilorp
СП би трябвало да е съкращение на способност. Разискваното в тази тема е точно това - Познание/умение/способност „Първа помощ”

Да покажа кой как лекува сега:
0. Професия - ресурс - възтановяване - ограничения при лекуване на ТЖ - пасиви - бонус
1. Магьосника - мана - единствено сън - таван на маната и шанс за успех - няма ресурс за други магии - единствен лекува ТН
2. Билкар - брой елексири - производство на нови (време) - сила на елексирите - няма - няма
3. Първа помощ* - издържливост - почивка - 2 пъти познанието - издръжливостта е с таван и е многоцелеви ресурс - няма

*за момента няма направено СУ лечител

Публикувано: вт апр 14, 2009 1:01 pm
от Vilorp
В светлината на новите разкрития, които ще намерите тук, когато се играе с мода за Кървене Първато помощ придобива вида:

Първа помощ - общодостъпно познание с база ПР/2
Позволява поставяне на превръзки на кървящи рани, като ги преобразува в превързани като сменя ефекта им. За успеха на превръзката се прави проверка по УФУД:
Познание + 3 зара <> 16 - Вит, където Познанието е стойноста на познанието + базата, а Вит е виталността на превръзваният герой, ако той се превръзва сам, тогава това е собствената му виталност.
Преобразува кървенето, което нанася Х временни щети в края на всеки 10 секунди (рунд) в превързано кървене (ПК), което нанася реални щети в края на всеки час.
ПК = Кървене - Успех на Превръзката

Публикувано: вт апр 14, 2009 3:11 pm
от kartacha
Не ми се вижда издържано, значи един слабоинтелигентен воин би превързал по-добре от учител по анатомия или човек с познания по тялото - не първа помощ?

Публикувано: вт апр 14, 2009 3:39 pm
от Shamajotsi
Ако се беше постарал да дадеш по-конкретни примери (този воин колко ПР има, какво разбираш под "учител по анатомия" - най-малкото кои умения показват познанията му в тази област и какво го определя като учител, и т.н.) и ако не държеше да напишеш нещо, само за да се изкажеш - може би щях да мога да ти помогна... При създалата се ситуация обаче не разбирам какъв ти е проблемът.

Публикувано: вт апр 14, 2009 4:10 pm
от kartacha
Имам впредвид някой с наука, а защо да не се създаде анатомия като дял от науката. Някой с доста наука не би ли трябвало да превързва по-добре, отколкото ако я няма.

Публикувано: вт апр 14, 2009 5:18 pm
от Ain alkar
То Анатомията си я има като наука (виж "Наука" в СиП в книгата) и то принципно всеки идиот знае кое е то ръката и кое крака, нали схващаш :wink:

Публикувано: вт апр 14, 2009 7:00 pm
от kartacha
Ох, да, но все пак смятам, че трябва да има цака за превързване, всмисъл, нали знаете как се спира кръвта с въженце...нещо подобно.

Публикувано: ср апр 15, 2009 10:41 am
от Vilorp
Точно това ти е първата помощ - да намалиш кървенето с въженце.

Публикувано: ср апр 15, 2009 2:19 pm
от kartacha
А не е ли да опънеш един плат върху раната, за да не тече въобще?

Публикувано: ср апр 15, 2009 2:28 pm
от BatGojko
Не влизайте в подробности как се оказва първа помощ, че ще стане сложен спор.
Ето един ужасен превод по въпроса (но пък е забавен за четене, а и казва че именно превръзката може да донесе вреда и, че турникета е по-подходящ)

http://www.firstaidtopics.com/bg/severe-bleeding/

Публикувано: ср апр 15, 2009 2:33 pm
от Shamajotsi
Ми... не. Навремето, в 9. клас ни раздаваха листовки, в които беше обяснено какво как и с какви превръзки трябва да бъде направено. Беше бая сложно (за съжаление съм забравил всичко, надявам се никога да не ми се налага ама наистина да съжелявам за това), като, забележи, винаги имаше стъпка "Повикайте Бърза помощ".

Пък и май не разбираш истинското значение на понятието "кървене", когато се отнася за вена или артерия. Но не, не се оправят само с един чаршав над раната...

Публикувано: ср апр 15, 2009 4:11 pm
от Vilorp
Това все едно чичата Гугъл ти го е превеждал. Иначе предходната версия на първата помощ може да се прехвърли към лечителя директно.

Публикувано: пет юни 26, 2009 10:56 am
от Cocaine
Тъй като Су Лечител се очаква да дава бонус към това познание, ще се опитам да обобщя какво прави то:

Код: Избери всички

"Първа помощ"
Базово: ПР/2
Ефект:
1.- Възстановява +Х ЖТ, за +Х Умора, като действието отнема и +Х ТД
  - По този начин не може да повиши ЖТ на потърпевшия над два пъти степента си в Познанието "Първа помощ"
  - Не може да се прилага на създания с ЖТ под -16 (или техният праг на максимална поносимост)

И толкова, лечителя може спокойно да дава бонус към познание то в размер на цялото си СУ и така това да стане достатъчно полезно. Сиреч 12 (майстор парамедик)*2=24 ТЖ 

2.Позволява поставяне на превръзки на кървящи рани, като ги преобразува в превързани като сменя ефекта им. За успеха на превръзката се прави проверка по УФУД:
Познание + 3 зара <> 16, където Познанието е стойноста на познанието + базатa
Преобразува кървенето, което нанася Х временни щети в края на всеки 10 секунди (рунд) в превързано кървене (ПК), което нанася реални щети в края на всеки час.
ПК = Кървене - Успех на Превръзката

3.Забавя ефекта на всяко лекувано отравяне с 1/2
Сиреч дори на 1 да го вземеш и ако другарчето ти е в беда за 1 ТД 1 ТУ ще намали скоростта на отравяне с 1/2. Ако те трови с по 1 зар на рунд ще почне да те трови веднъж на 2 рунда (;, но това не значи, че ще се прави проверка за премахване всеки рунд.
Edit: Съобразено със забележките на Вилорп

Публикувано: пет юни 26, 2009 11:29 am
от Vilorp
Почти:
Добавяш:

Код: Избери всички

Забавя ефекта на всяко лекувано отравяне с 1/2
Сиреч дори на 1 да го вземеш и ако другарчето ти е в беда за 1 ТД 1 ТУ ще намали скоростта на отравяне с 1/2. Ако те трови с по 1 зар на рунд ще почне да те трови веднъж на 2 рунда (;, но това не значи, че ще се прави проверка за премахване всеки рунд.
А иначе Вит се разкарва от уравнението за превръзките и става:

Код: Избери всички

Познание + 3 зара <> 16