Магии

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет юни 13, 2008 3:02 pm

Можеш да разкараш "електростатичен" от описанието.

Магията е хубава, ако същевременно събужда мага и ако не се вижда/усеща с нормално сетиво, преди да е активирана. Инак е просто въпрос на пускане две перца над спящия.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 13, 2008 8:54 pm

Ами предполагам, че може да се настрои така че и втората да го буди, а при „слой” по-тънак от милиметър виждането е въпрос на практика. *сив рамене*
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб юни 14, 2008 11:42 am

Електростатичен заряд, дебел почти милиметър? Това какво е, почти един милиметър от електрони ли? Ако прави това, със същата енергия ще мое мага да изпепели средна по големина столица :) Да не говорим, че веднага след изричането въпросния заряд ще се разреди в земята и междувременно ще сублимира мага в четвъртото агрегатно състояние на веществата :)

Тъй че наиситина можеш да разкараш "електростатичен" от описанието.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб юни 14, 2008 9:18 pm

E, не, то енергийната плътност не може да е чак толкова голяма, но пак звучи шантаво.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед юни 15, 2008 1:14 pm

Според мен може.

Но основният въпрос е защо не се разрежда в земята? Или каков пречи на някого да пребие мага с дълга пръчка?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 16, 2008 10:34 am

Като тръгваш да крадеш някой обикновено целта ти не е първо да го пребиеш д сълга пръчка.
Заклинанието е просто и е предназначено да усигори спкойния сън на магьосника.
Може да се каже, че ог обвива полуневидим* магически щит/пашкул, който се активизира при допир с живо същество.
Ако някой реши да заколи спящия маг с бойна бразва, то брадвата ще си нанасе цялата щета, но въпреки това щита ще нанесе своята на пича с брадвата.

*щото все пак свети в окторинова светлина
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пон яну 05, 2009 1:57 pm

Искам да предложа 2 нови магии, но не знам доколко са балансирани. Всъщност едната е преработка на предложена от мен преди много време магия (смъкнах нивото и поддръжката й).

вода, първо ниво.
Всъдеходки
Валидни цели:Създание
Цена за свитък: 1 ср
За запеметяване: 1 ТР
ТМ: 6+1 на рунд за поддръжка
Разстояние: МУ метри
Описание:
Позволява на създанието да се движи по кал, плаващи пясъци, дълбок сняг или лед без наказание в ТД. Когато ходи по лед, героят не трябва да прави проверка дали ще се задържи на крака.

Силни и слаби страни: Магията има ограничена употреба. Определено няма да стане една от задължителните, но мисля, че би била от полза в "зимни" кампании.

Лед, второо ниво.
Искри
Валидни цели:Магьосник
Цена за свитък: 2 ср
За запеметяване: 1 ТР
ТМ: 8+2 на рунд за поддръжка
Разстояние: МУ метри
Описание:
Магията създава МУ/5 електрически заряда, които кръжат около магьосника. При всяка успешна противникова ръкопашна атака се освобождава по 1 от тези заряди и нанася 1з+2 електрическа щета на нападателя. Магията се прекъсва с прекъсването на поддръжката или изразходване на всички заряди. Зарядите не увеличават ЗА.

Силни и слаби страни: Това е нещо като Thorns Aura от игрите на Близард. Щетата е малка, но достатъчна да накара противниците да се замислят, преди да нападнат. Ако смятате, че магията е слаба, може да се подсили като валидните цели се разширят на "Създание" и щетата евентуално се увеличи. Може би и школата може да се промени на вода.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 05, 2009 2:58 pm

Първата магия звучи като ОК.
Втората май има малко нужда от доизкусоряване.
Има няколко неща, които могат да се променят:
1 - Както сам предлагаш, целиет се правят на Създание (това я прави по-използваема)
2 - Тези две условия за премахването й не са добре и според мен има два начина на оправяне:
- Правиш магията с по-висока цена и махаш поддръжката, като тя действа до изчерпване на зарядите или си се разпада след Х време, където Х е нещо като 10 мин. (за да не се разхождат п цял ден с нея, но пък и да не се налага да следиш дали не е паднала по време на битка)
- Втория начин е да определиш по друг метод щетите, които нанася и да не са обвързани с бройка на заряди - винаги нанася 1 зар + МУ/5, ледена щета (да, няма логика д ае електрическа, след като е водно заклинание) докато е в сила заклинанието. Така ако го хвърлиш на някой, който е в центъра на мелето може да се окаже, че щетата е доста голяма, стига той да оцелее.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон яну 05, 2009 3:01 pm

По скоро и двете да са въздух, защото първата е левитация а втората мълния.

Допълнително, подръжката на първата може да е МТ на създанието, тъй като повин тония трол ще ходи доста по-трудно по крехкия лед без да го потроши отколкото мижавия елф.

Втората ако трябва засилка просто да може да се каже още веднъж дваж, като се плати първоначалната цена и маната за подръжка. Така обаче ми се струва, че също може да се качи малко маната за поддръжка тъй като веднага си представям маг който си я казва 10 пъти и после се бухва в мелето (малко меле, все пак говорим за х5 кълбовидни мълнии който обикалят нали (; ) Съответно вкарва х10з+10 щета на всеки от петимата противници и се надява това да ги обезкуражи достатъчно (за справка опционалните правила на Асен (; ). В общи линии тая магия ме радва!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » пон яну 05, 2009 10:00 pm

Вилорп, мисля, че не си разбрал, че първата магия не е левитация и е свързана с водата във въпросните субстанции, които е изброил Кокаина (тук ми се струва, че плаващите пясъци малко не се връзват с водата и за това ги изклюбвам). Бих казал също, че магията определено не е левитация, защото омагьосаното създание стъпва върху земята и това, с което е покрита и му въздейства (тролът ще натроши леда, елфът може и да го надраска ако в обувките му има камъче), но това с МТ не го разбра защо е. Те не летят все пак. Магьосникът просто ги държи над меки предмети (или чупливи предмети) с високо съдържание на вода... Надявам се е това идеята на Кокаина.
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » вт яну 06, 2009 12:43 pm

Да, Аин, правилно си разбрал. Това не е левитация. Създанието не се издига над земята, както и не може да ходи по вода, да преминава през пукнатини в земята или пък да минава през капани, без да ги задейства. Магията просто премахва наказанията при придвижване през споменатите терени. И ако тролът би могъл да строши леда като стъпи на него, то тази магия не може да предотврати това - ледът пак би се строшил. Но лекият елф, който нормално не би строшил леда, ще се движи по него така, сякаш си е купил котки от местния търговец. (Има ли правила за трошенето на леда въобще?)
Също така, тази магия не може да се счита и за забързване, защото не дава допълнителни ТД.
И последно, тази магия е само първо ниво, което значи, че би помогнала до момента, в който стигнеш научиш левитация (6-то ниво), а дори и след това, защото поддръжката й е минимална.

Колкото до втората магия, дълго време се чудех в коя школа да я сложа (все пак въздушната школа има въздушен щит, а водната няма защитни магии) и несъзнателно съм написал вода (а трябваше да е въздух). Вилорп обаче е открил доста сериозен бъг, така че в момента ми изглежда прекалено силна, трябва да помисля известно време върху нея.
Основният въпрос тук е за валидните цели. Боец би извлякъл големи ползи от това заклинание (особено с бъга на Вилорп), докато маг би освободил около 2 заряда преди да падне заради (предполагаемо) по-ниските си ЖТ.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт яну 06, 2009 1:47 pm

За първата:
Като казвам левитация нямам предвид буквално, образно говорех. Като се има в предвид ниското ниво, магията просто те държи изправен един вид. Ако е водна магия обаче директно ти отпадат плаващите пясъци, защото в тях вода няма.
Те ето какво предлагам: школа въздух; позволява придвижване по пясък; лед; кал; без допълнително ТД
За цена от 6+1
Позволява ходене по ле без да се хлъзгаш за 6+МТ мана
Позволява преминаване на плаващи пясъци за 6+МТ*Х, където Х е засмукващата способност на пясаците (ако е капан нивото на сложност на капана)
Позволява „ходене по вода”, където пак си потъваш но водата не ти пречи на предвижването за 6+1за метър (1 мана за един изминат метър)

Извън битка цените може да паднат десетократно. Всъщност от това могат да излязат няколко магиики ниско ниво...


За втората:
Ако валидните цели останат единствено магьосника нещата не са толкова лоши все пак 10 заклинания са си 80 мана + подръжката... Друг е въпроса, че въпросните неща не пазят а просто нараняват този решил да те атакува и при това с ръкопашно оръжие. Ако ти се вижда опасно може щетата да бъде изцяло шокова, което не е много по добре но поне оправдава мълниите. Нека някой брониран пазач се опита да те спре докато отиваш при негово величество (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб яну 10, 2009 2:47 pm

Аз искам да обърна внимание на следната предложена преди векове магия с пояснението й. Тя запълва ниша, която твърде дълго седи празна. МагОвете в МагЛандиум трябва да МагМогат да МагНадушват МагИи. Като във фентъзитата, които много обичаме да четем. Механиката е проста, интуитивна или поне щом се усвои звучи логична. Номинирам я за "Коледните ъпдейти". Които дано да не се налага да ги чакам за Коледа ;) .

За другите две магии - принципно много ме радват и не бих взел участие в тези доискусурявания. Само да вметна едно нещо: аз лично съм първата магия да бъде от водната школа, дори това да означава да не може да се ползва за плаващи пясъци (разликата е дали магията просто ще помага или ще спасява животи). От една страна иначе въздушната школа става школата на Михел Шумахер, от друга страна наскоро пак се замислях за приложение на магията извън битките и все школата на въздуха ми изниква в съзнанието. На останалите школи просто не им намирам приложение извън битка.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед яну 11, 2009 5:05 pm

За Интуицията, която си споменал. Пропуснал съм я май, предишния път, като е давана като идея.
Като цяло ми харесва, но мисля, че ще я направя директно като правило... Така де, те основните магии, така или иначе са познати на всички с нужното МУ.
За да е лека за запомняне механиката ще я разделя на две заклинания за по 5 ТМ всяко - "Усещане на магия" и "Разпознаване на заклинание".
Факторът, който влияе най-вече е НИ на магията, която е изречена. За улеснение приемам, че всяко заклинание оставя следа НИ Часа (но минимум 1 час, за да остава следа и след 0 ниво заклинания). Силата на следата не намалява с времето, за да не добавяме фактор в УФУД. Така единственият фактор в УФУД е НИ.

Усещане на магия (5 ТМ):
МА + 3 зара > 16 - НИ

Разпознаване на заклинание (5 ТМ, но трябва да е усетено преди това, може и от друг магьосник)
МА + 3 зара > 16 + НИ

Така ми се струва, че заклинанията ще работят.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед яну 11, 2009 5:15 pm

Ванка, всичко хубаво, ама я да питам нещо - а ако магията е с продължителност на действието, ами ако е заключена в кристал? И какви ли не други възможности - ами ако е ритуал?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед яну 11, 2009 5:18 pm

- Ако действа в момента, то значи, че може да се засече
- Ако е в кристал, но не е използвана, то тя е все едно в съзнанието на противника, така че това заклинание не се прилага
- Ако е Ритуал трябва да се определи от Разказвача какво ниво заклинание е този ритуал и дали все още действа и т.н. както при обикновено заклинание.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед яну 11, 2009 5:29 pm

Казано иначе, ето нещо, с което да си занимавам мозъка следващите дни. :) :P


Смятам, че системата за усещане, разпознаване и разваляне на магии трябва да бъде по-интересна :)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон юли 27, 2009 12:05 pm

Реших да повдигна темата заради магията, която иска да предложи Слънцето.

Ама реших, че няма да е много интересно просто да повдигна темата, ами и да припомня добрите (или най-малкото неотхвърлените) предложения за магии, които са били поствани тук. И списъкът стана бая дълъг...

Един сравнително дълъг списък с магии от Икон.
Магията, с която Квазимодо спаси Есмералда, от Вилорп.
Първата Древна магия (интересна е самата идея за древни магии, бтв) - Меча на Аракс от Вилорп.
Гадателска магия от Вилорп.
Опит за не просто социална, но и огнена при това, магия от мен.
Пак някакви магии (без Поправката - такава по принцип има) пак от мен.
Ходене стил Леголас от Кокаин.
Пазител на спящи магьосници от Вилорп.
Още няколко интересни магии от Кокаин.

За това аз имам конструктивно предложение: Слънце, става ли някъде да си запишеш магията (между другото, аз навремето също се главоболих с магията за мрак), но първо да обсъдим старите предложения едно по едно, почвайки от тези на Икон и продължавайки натам, постепенно стигайки до твоята?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 27, 2009 2:11 pm

Потенциално Използваеми:
1. Магически Пътеводител, Магическо Отбелязване и Светещи следи;
- Тези магии трябва да се обединят (не знам точно как);
- Трябва да се определи доколко приблизително или точно да е указанието за посоката и ограничението на обхвата (разстоянието) на което магиите действат; Да могат например да се откриват само обекти, които персонажите вече са виждали или държали в ръце; Друго уточнение е че Магическия пътеводител не показва посоката непрекъснато, а само за момент - докато стигнат приключенците до обекта той може вече да е променил местоположението си и трябвяа пак да се търси;
- Както отбелязаха Бате Гойко и Kid - трябва да се внимава да не промени роулплейа - затова трябва много да се внимава и да се определят строги граници и условия за използването им и да не е абсолютното решение обезсмислящо търсенето на информация в приключението.
Обща магия (ако е нулево ниво) или древна, ако е по-високо от 0. Разход Х+5 ТМ
Показва текущото положение на предмета ако той се намира в радиус от МУ*Х метра, където Х е маната която мага ще задели за произнасяне на заклинанието - минимум 1ТМ. Нужно е да имаш част от обекта като следа или да си бил там (ако е място или сграда).
2. Магическо Запечатване - Използва се да запечата магически даден контейнер или врата;
- Както бе отбелязано с тревога от Kid и обяснено от Бате Гойко - тази магия не бива да е ултимативна;
- Трябва да се дефинира силата на запечатването и начинът по който може да се преодолее, физически и магически.
Обща магия. Разход 10ТМ. Силата на печата е равен на успеха на заклинанието. При физическо разбиване на ключалката Успех/2 влиза като усложнение. Магитята може да се развали и с разваляне на магия по правилата на А16.
3. Вълшебен Прах - алхимика (не магьосника) разпръсква от вълшебния прах откривайки скрити следи, цепнатини и невидими предмети и същества.
Не е магия, а алхимично съединение между талк, пемза и животрън, когато е в нужните пропорции съединението е изключително активно, разкривайки мазни следи, невидими предмети, цепнатини, и показвайки следи от магия.
4. Таен Птичи Език - таен език състоящ се от подсвирквания (това го видях по Дискавъри);
Не магия а познание към СУ.
Друд на 6-та или горянин на 8-ма могата да започнат да го изучават.
5. Съноплетец - може да се промъкне в съня на някое същество и да влияе върху съня му;
Kid иказа интерецна идея за кошмари.
Това ми се стрева като потенциално за разработка на интересно СУ.
6. Оракул - Мост през времето - открива минали събития и предсказва бъдещи (не е задлжително да се сбъднат);
- Отново Kid изказа основателни притеснения - но както поясни Бате Гойко: Би могло да помогне за ролплея, особено ако "виденията" са само насочващи и дори могат да заблуждават. това не винаги е зле, защото дава инструмент в ръцете на Разказвача да помага на героите (легално).
Това малко се припокрива с моята гадателска магия, но можем да го формулираме така:
Обща магия. Разход 10ТМ. Дава еднозначни отговори на прости въпроси (да/не).
7. Свещенни Татуировки - татуировки, които позволяват усилване на някои от физическите характеристики.
Към Художника и/или повелителя на руните.


Под Въпрос:
1. Слънчева Лупа - създвава магически лупа, която концентрира слънчевите лъчи и може да се използва за да подпали или разтопи дадена цел (а също така би могло да се използва за да се вижда надалече, както много на място отбеляза Kid);
- Както посочи Бате Гойко: Има огнени магии за това, пък и лупите са в областта на алхимиците и изобретателите.
По скоро не.
2. Спояване - позволява да се споят като залепени различни предмети (по никакъв начин няма нещо общо с поялници);
- Имах го предвид като чисто роулплейско умение - за да се поправят счупени артефакти - примерно е въаложена задача да се донесе древна ваза, но тя е счупена или се счупва по време на битка; зъл магьосник е натрошил магическия кристал, който крепи голяма крепост от разпадане и трябва да се възстанови този кристал; героите попадат в ураган и се залепват за скала за да не бъдат отнесени и подобни;
- Трябва да се определи силата на спояване.
По скоро към древните магии от първо или второ ниво. Разход 10ТМ за немагически предмети със сила на спояването 2*УС. Магически предмети и създания не могат да се „спояват” по този метод.
3. Магическо Въже - създава за кратко време виещо се магическо въже (примерно за да се изкачите някъде или да овърже някого);
- Макар че мага може да лети, това не се отнася за спътниците му - Магическото въже може да им помогне;
- За разлика от обикновенното въже това ще струва мана и няма да трае дълго, но в роулплейки смисъл може да се използва в случаи в които обикновенното въже не може да се използва - примерно ако трябва да се изкачи стена, а няма как да се закачи обикновенно въже (примерно защото стената е защитена магически), в такъв случай магическото въже само ще се извие по стената.
Обща магия с Х*2ТМ, където Х е дължината на магическото въже. Здравината му е МУ на мага, а потдръжката му е 5ТМ за 10 метра на рунд. Ако въжето трябва да се изкачи или завърже разпода е 1ТМ за метър допълнително.
4. Създаване на Магически Камък, Менхир - омагьосва с даден магически ефект произволен камък (примерно за защита на някаква площ);
- например може да се създаде Менхир, който да служи като магическа преграда или като мина - задейства се малко след като е поставен и известно време може да изсипе 2-3 огнени топки срещу голяма група преследвачи, докато не измине времето на ефекта му; или пък за да създаде някаква илюзия за кратък период, без да е нужно магьосника да стои край илюзията да я подържа - магьосника да може да се отдалечи.
По скоро към древните магии и поне 3-то ниво. Иначе Магъ създава срещу 10ТМ „кофа” в която може да прелее част от маната си и да й прехвърли потдържането на заклинания. След изчерпването на маната в „кофата”, тя изчезва. Менхир по фентъзи звучи от кофа, признавам.

5. Въздушен Мост - позволява да се изгради невидим мост от плътно нагнетен въздух, примерно над пропаст;
- Както отбеляза Бате Гойко: Има аналогии (Извиване на дърво при друида, Заледяване при водна школа магьосник);
- Не се създава просто от нищото - създава се от мана и въздух.

По скоро не, въпреки че може да се направи и като аналогия на водния мост във водната школа, но на двойна цена в мана, тъй като там поне се ползват водните пари.

6. Шепот във Вятъра - друидът предава по въздуха съобщение различимо само за този за което е предназначено;
- Едно уточнение: Само този за който е предназначено би разбрал посланието, но това не означава че други присъстващи няма да чуват (макар без да разбират), че нещо става; може би все пак определени персонажи ще могат да прихващат съобщения, които не са за тях;
- Това е магия, която трябва да излиза солено, като цена в мана за да се избегне честото и използване;
- Трябва да се определи колко далеч може да се предаде съобщението.
- Много ми хареса коментара на Kid за третия GSM оператор, само заради това вече съм готов да му простя за всеки намек на заядливост.
Друид на 8 и горянин на 10 могат да правят това заклинание. Съобщението се предава на МУ*10 метра. Цената е равна на Х ТМ, където Х е разстоянието в метри, на което е била цалта, когато я е получила, като разхода може и да надхвърли текущата мана на героя и това да доведе до съответните усложнения. По скаро древна магия от поне 2-ро ниво, но може и обща.
7. Интуиция - предусеща атаката на дадено същество преди самата атака - като познание;
- Уточнение: Както отбеляза Kid да знаеш винаги предварително кога ще те нападнат е тъпо и точно тука е тънкоста - да не знаеш винаги кога ще те нападнат предварително, а само когато използваш умението (но наистина не си представям тояно как да се осъществи).
Обща магия повишаваща Бдителността с Успех/2 за 5ТМ и по 2 ТМ на рунд потдръжка.
8. Огнен Танц и Ходене по въглени (или лава или квато там гадост измислят водещите) - могат да се обединят;
- Може да се помисли за едно по общо умение на усилена идръжливост към различни неблагоприятни условия - с недълго време на действие;
- Би могло вместо напълно да неутрализира вредните последици - само да ги ограничава.
Обща магия повишаваща Воля с Успех/2 за 5ТМ и по 2 ТМ на рунд потдръжка. Пак ще си изгориш краката, но поне ще минеш през лавата.
10. Вряща кръв - използва се за да заври и се пресече кръвта на набедения - умъртвявайки го,
Кома - предизвиква изпадането в кома;
- Както Отбеляза Бате Гойко - и двете звучат много ултимативно, с уговорката, че не нужно да е ултимативно - първо не е задължително да умъртвява веднага и може да се излекува или да му се противостои магически; Второ - освен това трябва да се определят правила за използването - да е трудно осъществимо и на цената на страшно много мана.
И двете трябва да са древни, макар че Комата може да и Мрак/Хаус.
Първата 6-то ниво за 50ТМ повишава температурата на създанието с 1 градус на всеки час докато се спомине. Ефекта може да се забави чрез охлаждане. Премахва се от лечител или разваляне на магия.
Втората може да се сложи, като продължение на първата при достигане на 45 градуса телесна температура.


Екът на Камбаната и Меча на Аракс в по-изчистен вид ги има в отделна тема наречена Древни магии.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет сеп 30, 2010 12:30 pm

Да повдигна темата за обсъждане и да предложа нещо ново:

Блок щит
4-то ниво древни магии
Мага създава астрален образ на щит, който трябва да държи в ръката си с форма и размер съответстваш на могическита натура на мага, както и на характера му. Предполага се че няма два напълно еднакви Блок щита.
Цел: Мага
Разстояние: Мага
Времетраене: по избор
Цена: 30+8 ТМ за рунд поддръжка
Цена за ефект: +Х МЗ за 1ТД
Ефект: Позволява блокиране на насочени магии като активна защита. Добавя МУ/10 МЗ към естествената на мага за всяка 1 ТД която той задели за вдигането на щита.
Пример: Маг с 30 МУ и 1 МЗ е направил Блок щит и е атакуван от маг който се опитва да му наложи Проклятие за 2ТД, той дига щита си за 2*1ТД и добява към естествената си МЗ от 1-ца още 30/10=3*2=6 МЗ или противника трябва да се справи с общо 1+6=7МЗ


Рикошет бата
5-то ниво древни магии (не съм сигурен че е постижимо да имаш толкова МУ)
Мага създава астрален образ на бухалка или къса пръчка с която би могъл да отхвърля зонално действащи магии в страни от себе си.
Цел: Мага
Разстояние: Мага
Цена: 40+10 ТМ за рунд поддръжка
Цена за ефект: +Х ТМ за 3ТД
Ефект: Ако мага попада в обсега на зонално заклинание и разполага с поне 3ТД за активна защита (заклинанието е казано за 3 или повече ТД), той може да промени епицентърът му и да го препрати на МУ/5 метра встрани, като заплаща за това Х ТМ равни на 1/5 от нужните за създаването на зоналното заклинание.
Пример: Маг с 30 МУ е направил Рищкошет бата и върху него е пуснат армагедон, като той е в епицентъра му. Огненият маг освободил армагедона го казва за 12ТД (включително концентрацията) за рунда, магът замахва с батата и за 3ТД и 65/5=11ТМ премества епицентърът на 30/5=6 метра в ляво от себе си. Това не е достатъчно за да излезе от зоната на действие на магията и той понася съответстващата за местоположението му щета, като поне спасява полумъртвия войн от дясната си страна.

Та вижте тези двете и предложените в горния пост.
Последна промяна от Vilorp на съб окт 02, 2010 2:32 pm, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет окт 01, 2010 12:26 am

ne mi haresa atmosverata koiato se susdava s vunshniia vid na tezi magii
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет окт 01, 2010 12:44 am

Не мисля, че е наш проблем това...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет окт 01, 2010 4:43 pm

1. Магически Пътеводител, Магическо Отбелязване и Светещи следи;
- Тези магии трябва да се обединят (не знам точно как);
- Трябва да се определи доколко приблизително или точно да е указанието за посоката и ограничението на обхвата (разстоянието) на което магиите действат; Да могат например да се откриват само обекти, които персонажите вече са виждали или държали в ръце; Друго уточнение е че Магическия пътеводител не показва посоката непрекъснато, а само за момент - докато стигнат приключенците до обекта той може вече да е променил местоположението си и трябвяа пак да се търси;
- Както отбелязаха Бате Гойко и Kid - трябва да се внимава да не промени роулплейа - затова трябва много да се внимава и да се определят строги граници и условия за използването им и да не е абсолютното решение обезсмислящо търсенето на информация в приключението.


Обща магия (ако е нулево ниво) или древна, ако е по-високо от 0. Разход Х+5 ТМ
Показва текущото положение на предмета ако той се намира в радиус от МУ*Х метра, където Х е маната която мага ще задели за произнасяне на заклинанието - минимум 1ТМ. Нужно е да имаш част от обекта като следа или да си бил там (ако е място или сграда).
Магически белег
Обща магия 0-во ниво
Разход: Х+5ТМ, където Х е маната вложена по желание от мага.
Описание: Магия за отбелязване на предмет, място, немагическо създание или последващото му намиране.
Ефект: Магьосника бележи даден предмет/създание, но не и магическо такова, с магическо клеймо със сила Успех+Х. Белега ще е видим само за мага който го създаде. Белага може да се премахне с разваляне на Магия с усложнение силата на клеймото. Мага може да усити приблизителната посока в която се намира белязания прадмет/създание, като повтори магията с търсещ е фект и клеймото се намира на по малко от (МУ*Х)+Сила метра, където Х е маната вложена при сърсеното на клеймото, а Сила е силата на самото клеймо което се търси.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет окт 01, 2010 4:49 pm

2. Спояване - позволява да се споят като залепени различни предмети (по никакъв начин няма нещо общо с поялници);
- Имах го предвид като чисто роулплейско умение - за да се поправят счупени артефакти - примерно е въаложена задача да се донесе древна ваза, но тя е счупена или се счупва по време на битка; зъл магьосник е натрошил магическия кристал, който крепи голяма крепост от разпадане и трябва да се възстанови този кристал; героите попадат в ураган и се залепват за скала за да не бъдат отнесени и подобни;
- Трябва да се определи силата на спояване.


По скоро към древните магии от първо или второ ниво. Разход 10ТМ за немагически предмети със сила на спояването 2*УС. Магически предмети и създания не могат да се „спояват” по този метод.
Спояване
Древна магия първо ниво (18 МУ ако не се лъжа)
Цена: (двойно на школната)
Описание: Мага слепва два немагически предмета.
Ефект: Слепване на два предмета със сила Успех на заклинанието, като „шевът“ не може да има по-голяма устойчивост от самия материал. Магията не действа на магически предмети или създания.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет окт 01, 2010 4:55 pm

Магически белег
Въздушна магия 2ро ниво
Разход: 10 Мана за произнасяне + Х за час поддръжка.
Описание: Често е важно да знаете къде се намира нещо или някой, а тази магия спестява усилията от търсенето му.
Ефект: Мага поставя магически белег върху избран предмет или създание. Магическото белязване дава възможност на мага да знае приблизителната посока, в която се намира белязания обект, както и да усети приблизителното разстояние до него. Маната за поддръжка Х е равна на 1/100 от разстоянието в метри.
Магията може да бъде усетена чрез друга магия, както и развалена по стандартния начин.

Моето виждане е за нещо такова.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет окт 01, 2010 5:06 pm

Спояване
Земна магия 1во/2ро ниво - да се дообсъди.
Цена: 10 + Х Мана за произнасяне.
Ефект: Може да поправи счупен предмет или дори да съедини два такова. Всяко произнасяне на магията възстановява (1 + МУ/20) точки Устойчивост на предмета. Допълнителната мана Х е равна на стандартната Устойчивост на материала, от който е направен предмета. За залепване на два отделни предмета се приема, че базовата устойчивост е равна на Устойчивоста на по-здравия такъв, а началната устойчивост за спояването е 0.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб окт 02, 2010 8:36 am

Пламък в Очите
Школа: Огън
Ниво: 1
Мана: (очаквайте скоро !)
Валидни цели: Магьосника
Разстояние/Обхват: Магьосника
Героят придобива нещо, което поетите в Магландия наричат "Странен пламък в очите" (понякога заменят "странността" с друго определение), което си е... наистина пламък! По този начин героят изглежда още по-борбен и чаровен, като в следствие добавя МУ/3 + 1 към заплахата и МУ/10 към обаянието на магьсника.
Пламък в Очите
Древна магия
Ниво: 1
Мана: 12 + 2ТМ
Валидни цели: Магьосника
Разстояние/Обхват: Магьосника
Героят придобива нещо, което поетите в Магландия наричат "Странен пламък в очите" (понякога заменят "странността" с друго определение), което си е... наистина пламък! По този начин героят изглежда още по-борбен и чаровен, като в следствие добавя МУ/5 към заплахата и +1 към обаянието на магьсника.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб окт 02, 2010 8:39 am

Пазител на съня
Школа: Въздух второ ниво
Мана: 10ТМ+Х
Времетраене: 8 часа
Цел: магьосника
Описание: Обвива мага с тънък електростатичен щит. Използва се най-вече повреме на сън в не особенно безопасни места. Когато някой докосне спящия получава еднократна щета от 15-МЗ, като МЗ е магическата защита на „атакуващия”. При повторен опит да се докосне щетата е 10-МЗ Шокови щети, след което заклинанието се изчерпва и спира да действа. Има възможност щетата да се повиши като се плати допълнителна мана в размер на Х. Щета се първата щета се повишава с Х/5, а шоковата с Х/10.
Пазител на съня
Школа: Въздух второ ниво
Мана: 10ТМ+Х
Времетраене: 8 часа
Цел: магьосника
Описание: Обвива мага с тънък електростатичен щит. Използва се най-вече по време на сън в не особено безопасни места. Когато някой докосне спящия получава еднократна шокова щета от Х*2 и магът се буди.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб окт 02, 2010 9:07 am

Екът на камбаната
Изисквания: Специалист в школа Въздух 12
10 ТР За да се научи
Цена: 10ТД и 10 ТУ независимо от разрешените за рунда
Ефект:
Изпят е гръмовен тон който създава внушителна звукова вълна, до разстояние 50 метра. Вълната се разпространява конусообразно под 45 градуса от Певеца/Мага към целта. Като нанася шокова Щета в размер на 30+Х, където Х е степента на СУ певец (при масови битки, може да се приеме, че потърпевшите губят право да извършат действие два хода).

- Това е една от способностите, която могат да придобият Магьосниците,
специализирали в школата на Въздуха. (изисква 10 ТР за заучаване, както и задължително 12
степен специализация в Хаос)
Забележка: Ако героят е развил умението Певец на 12 степен, цената на Камбаната намалява двойно (5 Умора).
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб окт 02, 2010 7:32 pm

BatGojko написа:За Интуицията, която си споменал. Пропуснал съм я май, предишния път, като е давана като идея.
Като цяло ми харесва, но мисля, че ще я направя директно като правило... Така де, те основните магии, така или иначе са познати на всички с нужното МУ.
За да е лека за запомняне механиката ще я разделя на две заклинания за по 5 ТМ всяко - "Усещане на магия" и "Разпознаване на заклинание".
Факторът, който влияе най-вече е НИ на магията, която е изречена. За улеснение приемам, че всяко заклинание оставя следа НИ Часа (но минимум 1 час, за да остава следа и след 0 ниво заклинания). Силата на следата не намалява с времето, за да не добавяме фактор в УФУД. Така единственият фактор в УФУД е НИ.

Усещане на магия (5 ТМ):
МА + 3 зара > 16 - НИ

Разпознаване на заклинание (5 ТМ, но трябва да е усетено преди това, може и от друг магьосник)
МА + 3 зара > 16 + НИ

Така ми се струва, че заклинанията ще работят.
Общи правила:
Утаечна магия: Всяко заклинание оставя следа НИ Дни (но минимум 1 ден, остава следа и след 0 ниво заклинания), която не намалява с времето, а изчезва след изтичане на срока.

Усет за магия:
Описание: Позволява на създания разполагащи с расова или придобита МЗ да усетят ако на мястото са правени заклинания
Ефект: Създанието заявява проверка по МЗ+3зара>16-НИ, където НИ е нивото на най-силното заклинание правено в околността.
Забележка: нужно е създанието да има поне 1МЗ.

Общи магии:
Усещане за магия
Цена: 5ТМ
Описание: Заклинанието позволява да усети, ако на мястото скоро е правена магия.
Ефект: МА + 3 зара > 16 - НИ, където НИ е нивото на най-солното заклинание правено на мястото.

Разпознаване на заклинание
Цена: 5 ТМ
Описание: Заклинанието позволява според силата на мага той да разбере какво е било заклинанието или поне от коя школа е то.
Забележка: Трябва да е усетено заклинание, за да се направи тази магия.
Ефект: Маг можещ да ползва заклинания от ниво Х (без специализацията), може да разпознае каква точно магия е правена на конкретното място на което се намира, ако тя е била от Х или по-ниско ниво или само школата й, ако е била от ниво по-голямо от Х.

Пример:
Магьосник можещ да прави заклинания 3-то ниво (18 МУ без специализацията)
а) може да разпознае каква точно магия е правена на конкретното място на което се намира, ако тя е била от 3-то или по-ниско ниво.
б) може да разпознае от коя школа е магията, ако тя е била по-голяма от 3-то ниво.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори