Обща Магия:
1. Магически Пътеводител - позволява да бъде открита правилната посока към търсената цел.
БГ: Доста неопределено, но иначе би могла да е полезна. Виждам я като 1-2 ниво магия от земна или възбушна школа. Ефектът за успехът и ще трябва да се дефинира по-добре, за да е удобна за ползване от Разказвачите - иначе би могла много да промени самият ролплей. При всички случаи, няколко небойни магии са добре дошли,
Убива роулплея. Вместо да накара играчите да размърдат сивото си вещество, то мага прави магията и просто "Давай към експириънса".
БГ: "Ефектът за успехът и ще трябва да се дефинира по-добре, за да е удобна за ползване от Разказвачите - иначе би могла много да промени самият ролплей"... това дали не казва същото???
2. Усилване на Магия - действие използващо един ход с цел да усили ефектите от следващата магия.
БГ: Има аналогична магия, казва се "Тройно или нищо" така че тук бих казъл да оотпадне.
Школа ред ниво 4 и 7. Школа Хаос ново 4.
3. Магическо Запечатване - Използва се да запечата магически даден контейнер или врата.
БГ: Би могла да се използва, стига да се дефинира силата на запечатването. Нямам идея на кое ниво бих я сложил и в коя школа. Може би аналог в няколко школи???
И каза разказвача, че е запечатано магически и край... не може да се разпечати. Но сефте да е... може и да му се намери приложение... веднъж на високосна.
БГ: Защо смяташ, че "запечатването" трябва да е ултимативно? Следвайки логиката на магиите в А16 би могъл да си представиш, че запчеатването става с определена сила, в зависимост от МУ и следователно да е нужно да се приложи съответно количество СИ или да се нанесе определена щета, за да се преодолее. Това не виждам как би попречило на играта, а колкото до рядката полезност, ами то зависи и от Разказвача, да предоставя възможност на играчите да ползват уменията и заклинанията на героите си.
4. Магическо Отбелязване - магьосника отбелязва с невидима руна даден предмет или същество - благодарение на което винаги може да открие местоположението му.
БГ: Не харесвам определението "винаги"... някак си всичко се свежда до това, дали Разказвачът ще позволи нещото да бъде белязано или не. Може би е добре да се комбинира с Магически Пътеводител??
Брях... и после отново дай след експа, вместо да си използвам умения като "проследяване" или пък роулплей, че да подпитам тоз/онзи къде аджеба се намира това или онова... да дам подкуп или пък да заплаша някой/нещо.
БГ: Прав си в общи линиии, но пак не обръщаш внимание на "Може би е добре да се комбинира с Магически Пътеводител??", което е ключовото в коментара ми. А при това положение, вече е обвързано с две заклинания, значи сме похарчили точки за две заклинания и съответно нямаме "Чука на бога" и "огнена топка" например...
5. Бързо Четене - позволява много бързо изчитане на текстове.
БГ: Не съм убеден, че много играчи ще се възползват от това, тъй като времето в настолната РИ е фактор, който не може да се усети много добре от играчите и всички ефекти, които го намаляват извън битка, просто са "незначителни" - освен ако играчите не са някакви маниаци, които да водят точно броене на времето си...
Чете бързо и... забравя още по-бързо... смисъла е никакъв, както се каза преди мен.
6. Вълшебен Прах - магьосника разпръсква от вълшебния прах откривайки скрити следи, цепнатини и невидими предмети и същества.
БГ: Хмм, това звучи по-скоро като умение за Алхимика. Там би ми харесало, в магическата система по-скоро не.
И кво, отново се убиват една камара умения само и само да му е лесно на магьосника.
7. Кристална Завеса - образува се в радиус около магьосника защитавайки това пространство изкривявайки го оптически, така че по-далечни атаки (примерно от стрелба) се осъществяват по-трудно.
БГ: Има аналог - въздушен щит, огнена аура и т.н. По-скоро да отпадне.
Школа на водата е пропуснал Иван - размазан образ. Както и мрак на тъмната школа, но как да е... допълвам само, че да се намеря на приказка.
8. Светещи следи - буквално осветява магически стъпките (следите) на дадено същество, дори при терен по който не остават обичайни следи.
БГ: Само ако съществото е белязано от магийята "Магическо Отбелязване". Според успеха на заклинанието "Отбелязване" може да се определя и времето за което се забелязват следите + 1 Успех = +1 час.
И кво, ходи си някой и почва след него да грее слънце... И отново сума ти роулплей и някои умения отиват по дяволите. Да не говорим, че "лошият" никога няма да се измъкне и хайде пак юруш на експириънса.
БГ: не е казано, че подобни заклинания няма да имат противодействия. на този етап това е само идея. Има аналог на това в Ендивал, а там не съм чул досега някой да се е оплакал от липса на ролплей.
9. Магически Кръг - магьосника очертава кръг на земята, който може да служи както защита - така и за усилване на различни магии и магически ефекти.
БГ: Много неопределено, а и има цял куп аналогии в основните магии. Няма нужда от това.
Школа на светлината - убежище. Школа на реда - сфера и бариера. Или представяш ли си, почва оня да си чертае с тебеширчето и "арееее къщааааааа, чиба шибаняк"
БГ: Имаш нужда да се "скараш" на човека ли? След като аз вече съм го отхвърлил, едва ли е необходимо да ме повтаряш (влизайки в повече подробности). Икон си казва, че предварително се извинява, ако някои заклинания препокриват вече съществуващи, че и обещава да ги махне след това. Ма ти нали си си заклет "дърдорко" , та дай да нападаме човека - ей да се вземеш в ръце и да започнеш да споделяш опита си в магическата ни система по по-удачен за останалите начин. Едва ли някой ще оспори, че ти си най-навътре в това (дори и аз не бих спорил стеб, ако не съм с книжка в ръка), ама така не си ми много полезен - само мрънкаш и недоволстваш... да вземем да се видим на по бира (че да ти дръпна един пердах), че да се кротнеш, а!?
10. Спояване - позволява да се споят като залепени различни предмети.
БГ: С каква сила? И за какво си представяш, че може да послужи подобно действие?
И ръцете на мага се превърнаха в поялник. Само калай и колофон да имаше... И кво, правиш здрасти с некоя мацка и после цела нощ е твоя. А бе... има идея
Ама другаде
БГ: Но комент, казал съм го вече.
11. Слънчева Лупа - създвава магически лупа, която концентрира слъняевите лъчи и може да се използва за да подпали или разтопи дадена цел.
БГ: Има си огнени магии за тази цел. Лупата нека я оставим за алхимици и изобретатели.
По-скоро бих го използвал за нещо, като увеличителен поглед. Да се вижда на далече... ама щото името ми го подсказва... карай да върви. Трябва да се пали...
12. Магическо Въже - създава за кратко време виещо се магическо въже (примерно за да се изкачите някъде или да овърже някого).
БГ: Ако се дефинира по-добре в системни правила, така че да не обезсмисля купуването на реално въже или развиване на умението Катерене, може и да стане.
Ми да, за какво да мъкнем въже, кука, котки за катерене... не ми трябва и умението катерене. А бе подяволите, той мага може да лети, за к'во му е въже бре?!? Пффф...
БГ: Тук за първи път, май си напълно прав. Магътр може да лети, може и да телекинезва, така че въже, като магия (освен за овързване на някого другиго) не му трябва. но виж, заклинание, което временно да овърже някого с цел вземане на преднина, преди онзи да вдигне тревода (но без да го убиваме) може би е интересно.
Друид:
1. Създаване на Магически Камък, Менхир - омагьосва с даден магически ефект произволен камък (примерно за защита на някаква площ).
БГ: Не разбирам идеята. Има нужда от по-подробно описание, за да преценя дали има нужда от нея.
А, виж друида има нужда от нови магии... ама това?!?
2. Въздушен Мост - позволява да се изгради невидим мост от плътно нагнетен въздух, примерно над пропаст.
БГ: Има аналогии - Извиване на дърво при друида, Заледяване при водна школа магьосник. Ако се създава просто от нищото, обезсмисля пропастта като препятствие, което Разказвача би сложил на пътя на героите.
Аха... именно. Ходи си по въздуха пича и минава през портата небесна... та направо в рая. Алелуя! Иван си го е казал де...
3. Шепот във Вятъра - друидът предава по въздуха съобщение различимо само за адресата му.
БГ: Кой е адресата? Колко далеч може да се предаде съобщението? Това не нарушава ли ролплея според теб? Ако двама герои могат да си предават съобщения без да се чуят от другите, това няма ли да се преизползва постоянно?
... и измислиха жисиемите и третия мобилен оператор предприе инвазия. Да живее монопола... да живее Рибател! А какво става всъщност? Единия си говори с другия на края на вселената... не, че в реална обстановка при неопитни играчи не става така де...
4. Пясъчна/Прашна Буря - издига вихрушка от пясък или прах (например да прикрие бягстео или засада).
БГ: Има описана и разработена такава магия, ще бъде представена в "Сърцето на Бона" (вторият ни сборник с разкази, който трябва д аизлезе в началото на лятото.
Еми има си сняг, дъжд, вятър, мъгла... що да няма и прах, мърсотия, смок... ех да дойдеше едно икарусче да пръцне малко, че да ни освежи... Че ни е малко инак.
5. През погледа на Животните - позволява на друида да погледне през очите на животно, което се намира наблизо.
БГ: Има го - вселяване в животно.
Има го... ахъм!
6. Таен Птичи Език - таен език състоящ се от подсвирквания (това го видях по Дискавъри)
БГ: Би могло да се ползва ако се зане и от двамата герои - звучи по-скоро като Познание, отколкото като нещо обвързано със СУ.
И отиде по дяволите цяло хубавко умение... умението на глухонемия. Признавам, че това трябва да е по-скоро познание, от колкото магия. Има резон. Опа, Иван го бил казал вече... извинявай Иване.
БГ: Да те извиняват рогатите тебе
Псионика:
1. Бабел - бързо усвояване на езици чрез емпатия и телепатия.
БГ: Няма да се върже по никакъв начин със системата А16 - езиците се изучват като всяко друго умение (познание);
А след него и бързо усвояване на точки опит... точки за развитие, умения и други подобни... Идейно е инак!
2. Интуиция - предусеща атаката на дадено същество преди самата атака.
БГ: Става, като Познание;
По дяволите роулплея! Аз винаги ще знам, кога някой ме атакува и ще мога да се предпазя преди да го направи! Ъъъ... къде избяга магията от школа ред "Знание" мамка му? А бе разказвач, я направо ми кажи тоя гад каква му е целта до края на куеста, че да не се хабя да мисля! Ок, ок...
става като познание обаче, нещо като шесто чувство. Ама да върши работа по-скоро за срещу капани или удар/изстрел от засада. Примерно като reflex trow на ДнД. Ако е успешно да получиш 1/2 щета да кажем?!
БГ: има аналог в доста системи (ГЪРПС например) и то не разваля Ролплея. Не се къхъри толкова, као е добре формулирано не е опасно.
3. Съноплетец - може да се промъкне в съня на някое същество и да влияе върху съня му.
БГ: Това е интересно като замисл и би могло да се ползва с подходяща механика. Със сигурност ще има нещо подобно в бъдеще.
Ихаааа... да живее Фреди Крюгър! Ура! Аз пък по-скоро съм склонен да го направя от школата на мрака - кошмари. Или нещо подобно. Ама по-скоро това би имало някакво приложение върху героя на играча. За да му подскаже нещо.
Духовник:
1. Оракул - Мост през времето - открива минали събития и предсказва бъдещи (не е задлжително да се сбъднат).
БГ: Мнението ми е същото, като за Съноплетец.
Еми да... къде ми е кристалната топка? Искам да знам как ще свърши куеста... а бе за кво изобщо да играя?! Я кажи как свършва, дай опита и да приключваме!
БГ: Не си съвсем прав. Би могло да помогне за ролплея, особено ако "виденията" са само насочващи и дори могат да заблуждават. това не винаги е зле, защото дава инструмент в ръцете на Разказвача да помага на героите (легално)
2. Инквизиция - усещане на лъжа.
БГ: Има си механика за това.
Бууу... ама верно си има!
3. Огнен Танц - изпадайки в транс и танцувайки може да премине през огън.
БГ: Звучи интересно. Трябва да си намери мястото, като Способост или част от цяло СУ.
Всъщност ми звучи тъпо. Ако толкоз иска да минава през огън да си научи умението "Магическа защита", да избере огнени магии за защита като бонус, да си направи магията "Защита от огън", може и "Дъга" и да ходи където си иска. Ако ще и във вулкана велзувий да слезне... и да пита дявола дали му е топличко, че му е студено на него.
БГ: Имаш право на различно мнение (именно това е целта на темите във форума - да се чуят различни геледни точки)
4. Ходене по въглени - ходене по нагорещена повърхност.
БГ: Като горното - могат да се обединят, като са с различна цена. Всъщност всеки с малко повече ЖТ го може
Въх... аре нема нужда. По-скоро бих си сложил две кукили и на 3 метра над въглищата. А бе да те питам, що изобщо да слагам въглени?!? Че не ми е ясно... ей така заради описанието ли?
5. Ходене по Вода - позволява ходене по вода.
БГ: Има магия, която разрешава ходене "Заледяване", а има такава, която позволява дишане под вода. Няма нужда от още
Заминавай си купуваш лодка... ако искаш и скафандър. Метър да минеш с парите искаш, а?!?
6. Свещенни Татуировки - татуировки, които позволяват усилване на някои от физическите характеристики.
БГ: Това трябва да се доразвие като идея, така че да не чупи механиките в играта. Иначе звучи интересно от ролева гледна точка - героите ще имат отличителни татуировки, които ще ги правят да изглеждат по "куул".
Дам, това звучи малко интересно... Или поне е ролево. Имах аз на времето една подобна идея за един "владетел на руните", ама за съжаление не се доразви поради липса на време.
Иване, да се заемеш с това. Обещавам да помагам.
БГ: Ще помисля
Некромант - Зъл Жрец-Магьосник:
1. Нощно зрение - позволява да вижда през ноща като през деня.
БГ: Има аналог в повечето магически школи, които позволяват дори магьосниците да са направо слепи. няма нужда от още една магия от вида и то само за нощно време.
а... той виждал бе! Провиде
2. Вряща кръв - използва се за да заври и се пресече кръвта на набедения - умъртвявайки го.
БГ: Звучи супер ултимативно, като начин да убиеш някого. Как може да се предпазиш от това? Пък и няма да приятно за играчите, ако се приложи срещу тях и е толкова ултимативно.
А има и подобни магии даже... от огнената школа ниво 7.
3. Кома - предизвиква изпадането в кома.
БГ: Никой играч не би искал героят му да изпда в кома, просто ей така (те изпадат на -ЖТ де, но процеса е видим и сравнително бавен). Не смятам, че има нужда от такова умение или заклинание.
И кво? Играча тамън да батиса с финален удар ГГГ (Голяма Грозна Гад) и "Ми сори, изпадаш в кома. Е как така? Ми така, е чети стр еди коя си..." Да не говорим, че къв е смисъла на магия от школата на светлинта "Сън"?!?
4. Ужасяващ Образ - изкривява чертите на магьосника създавайки ужасяващ образ от който всички побягват в ужас.
БГ: Има такава магия - Всяване на страх или нещо от сорта.
Именно. Школа Мрак има разни подобни... ма трябва да се четеееееееееее... опааа, той бил чел бързо и недочел
5. Змийски Бич - магия която нанася отровен удар.
БГ: Има такава магия.
Има бееее, имааааа! Всичко има! Ама колкото повече - толкова повече! Трябва да се говори, макар и заради писането!!!
6. Поробване - позволява да бъде временно задържано дадено създание.
БГ: Има няколко подобни заклинания.
Да живее клерика в ДнД, когато стане 20 ниво... там поне за винаги ти остава роб... кво ще си играем на 5 минути, 10 минути! А... ама ти удряш партньора си! Е как? Ми ей така, удряш го! И после се фърляш от скалата и падаш 5 минути, докато не усетиш.... Ахъм!
Та както казах Стефане, предложенията са безсмислени... с изключение на 2-3. Ама ако идеята е да предложиш 1000 неща, па 10 да минат... Трябва да се чете, мисли, обмисля... Аз го говоря от гледна точка на разказвача - щото неговия труд ще бъде прецакан. Мислил куест, мислил загадки... и след малко играча хоп 3 магийки и минава всички за 1 минута, а разказвача се потил над схеми и скици. Да не говорим, че магьосника започва да става прекалено силен и универсален.