Страница 4 от 7

Публикувано: ср юли 05, 2006 3:33 pm
от hameleona
Ми, нямаше. Не можах да намеря огнена стрела или нещо подобно, което да не насмита цяла стая.

Публикувано: ср юли 05, 2006 7:06 pm
от Kid
Има си достатъчно добър еквивалент - Леден заряд. Това го забрави.

Публикувано: ср юли 05, 2006 7:46 pm
от Vilorp
Винаги можеш да използваш и Огнен дъх, а е и далеч по ефектно ;)

Публикувано: чет юли 06, 2006 9:59 am
от hameleona
Kid написа:Има си достатъчно добър еквивалент - Леден заряд. Това го забрави.
Аха, стига да не бе от водната школа :roll:

Публикувано: чет юли 06, 2006 4:12 pm
от Vilorp
Хам, това е от огнената школа:
Vilorp написа:Винаги можеш да използваш и Огнен дъх, а е и далеч по ефектно ;)

Публикувано: чет юли 06, 2006 4:14 pm
от hameleona
аха, ама все може да не искаш да го правиш, примерно. Може просто да искаш да пернеш някой със заряд от огън, като само му напомниш че си там или може да искаш да си запалиш огън като хората, не с оная мижава искра :) :P

Публикувано: чет юли 06, 2006 4:21 pm
от Vilorp
Това което си дал ти като "перване" глта половината живот на герой ниско ниво. За "перване" можеш да ползваш магическата стрела, ефтина и ефективна. А огнения дъх ти е идеали за запалване на огън "както трябва". А искрата има за цел за запали сухите дръвца които си донесъл, а не дървената крепостна стена на селото. ;)

Публикувано: чет юли 06, 2006 4:35 pm
от hameleona
Е, ами ако искаш да пернеш баш тая стена? Да я подпалиш едно хубаво, без да ти се налага да се приближаваш много-много?

Публикувано: чет юли 06, 2006 7:36 pm
от Kid
Ако можеше да правя 0 ниво магия, супер магическа стрела, със щетите на чука на бога, да удря всички врагове около мен в радиус от 100 метра за 4 мана и нанесената щета да ми се прибавя към кръвта, ако може и перманентно...

Публикувано: ср юли 26, 2006 5:58 pm
от Shamajotsi
Лекичко :offtopic:

Къде мога да намеря що за хора/същества са духовниците/псиониците? Това обсъждани СУ-та ли са, шот' не мога да ги намеря?

Публикувано: ср юли 26, 2006 7:06 pm
от BatGojko
Няма подобни СУ в Аксиом16 и Магландиум. За духовници (последователи на богове) сме споменали, но те са по-скоро идеологически образи, а не нови СУ. Има разработки по въпроса, но те са изцяло различна система, която е надграждане над А16 и така и не е довършена.
Псионици пък, въобще не сме обсъждали.
Колкото до различните ефекти магии в школите, идеологията на всяка магическа школа е различна, не е нужно във всяка една да има идентични заклинания. Тогава би било безсмислено разделянето на заклинанията в школи. В Огнената школа се набляга на брутални, стихийни магии, които помитат тлпите, докато водната предлага съвсем различен стил на игра. Именно това е и целта им. Сам обихте загубили, ако набутате всичи "полезни" заклинания в една школа.

Публикувано: пон сеп 04, 2006 4:47 pm
от Vilorp
Понякога се налага да погледнем назад в миналото, за да открием какво ни готви бъдещето, именно поради това магиконските Магове разработили разработили Ярюк - гъста кремава течност в която магат да се видят картини от миналото и настоящето*. За жалост течноста е изключително скъпа, 1 доза (10 мл.) върви по 2-10 сребърника. Също така веднъж използвана (незевисимо от резултата) доза ярюк НЕ може да се използва повторно. Още един недостатък ограничаващ ползването й е "благосклоноста на боговете" - явление при което поне две от луните трябва да са във фаза на пълнолуние или близка до нея. А да, да не забравяме и слабото й разпространение - само в специализирани и добре заредени магически магазини.

Разкриване - 3-то 4-то ниво ако е от някоя школа (но няма идея коя)
Разход: 15 мана + 15 подържка на кратината за рунд (10 секунди)
Усложнение: спрямо фазите на луните от 7 до 20**
Ефект: Разкрива картини от миналото, като колкото е по-голям успеха на заклинанието толкова по ясни са картините в ярюка.

ПРимер: Герой с МА7 се опитва да гадее по ярюк кой е убиеца на префекта Тилонйи, луните са в сравнително благоприятно съотношение - 8 усложнение
7+16 конц+3зара<>16+(3*2)+8 или при среден зар 3л5 това прави 33<>30 - успех 3 - което разкрива случката на местопрестъплението и че убиеца е дребен тип, с доста ловки движения и със зелено наметало.
- при успех под 3: дребен тип с наметало
- при успех над 3: рус елф с белег на брадичката
- при успех над 7: всичко до тук плюс това че от джоба му се подава квитанция за наета стая в едикоясистраноприемница (да речем)

*кой уби Царя, къде скриха златото джуджетата преди да офейкат от пещерата или пък де е в момента информатора който ме пратив тия катакомби пални с немъртви...
** На всеки 15 дни горе долу една от луните е в пълнолуние, тъй че усложнението се определя според нуждите на разказвача ;)

Публикувано: пон сеп 04, 2006 5:21 pm
от Battle_Mage
Интересна идея наистина,но не трябва ли да е в темата "пазар на магически предмети"(все пак е крем това нещо)?

Публикувано: пон сеп 04, 2006 8:38 pm
от Vilorp
Ярюката служи само, като проводник на магията (намалява усложнението два пъти) и та като магическа течност може да отиде на пазара, но в случая тук се опитвам да пласирам самата магия за гледане назад във веремпространството. И въпроса ми е как ви се струва като механика (не че съм дало много от механиката де ;)) и кое ниво ще е по-подходящо да се запише, евентуално да кажете и школа*.

*винаги мога да я набутам в древни или общи, но ако се впише в някоя ще е по-добре.

Публикувано: пон сеп 04, 2006 8:44 pm
от Haron the son of Erb
Яркюка ~ Кюрая ако не се бъркам. И знам откъде е идеята. Иначе е много яко, и мен винаги много ме е кефило. Но за играчо може да е твърде скъпо :)

Публикувано: пон сеп 04, 2006 8:56 pm
от Battle_Mage
Ясно,разбрах.А иначе магията може да се сложи към нова школа-новооткрити.

Публикувано: вт сеп 05, 2006 9:22 am
от Vilorp
Haron the son of Erb написа:Яркюка ~ Кюрая ако не се бъркам. И знам откъде е идеята. Иначе е много яко, и мен винаги много ме е кефило. Но за играчо може да е твърде скъпо :)
Може да е скъпо понякога, но еко ти помогне да откриеш имането на джуджетата предполагам си струва разхода ;)
Да я направим тогава 2-ро ниво Древни магии (неможе да се специализира в тази школа)?

Публикувано: вт сеп 05, 2006 10:02 am
от Haron the son of Erb
A 2 или 10 сребърника? Разликата е цяло състояние :). Но имай предвид, че дори и пропадналият пияница и последен бедняк Траксъс може да си я позволи :!:

Публикувано: вт сеп 05, 2006 10:35 am
от Alaris
2 или 10 в зависимост от това колко се спазариш бре. И разни други фактори(като напримерно колко иска да ти вземе разказвача)

Публикувано: вт сеп 05, 2006 11:25 am
от Haron the son of Erb
Не се усетих... винаги ми е било по-лесно да модифицирам дадена стандартна средна цена за предмета.

Публикувано: пон окт 16, 2006 12:14 pm
от Shamajotsi
Опит за една "по-социална" магия:

Пламък в Очите
Школа: Огън
Ниво: 1
Мана: (очаквайте скоро :lol: !)
Валидни цели: Магьосника
Разстояние/Обхват: Магьосника
Героят придобива нещо, което поетите в Магландия наричат "Странен пламък в очите" (понякога заменят "странността" с друго определение), което си е... наистина пламък! По този начин героят изглежда още по-борбен и чаровен, като в следствие добавя МУ/3 + 1 към заплахата и МУ/10 към обаянието на магьсника.

Имам още няколко подобни магии, но трябва да ги разпределя както трябва между школите. А да питам - тъй като не ми се вижда удачно героят да си мъмри нещо за да стане изведнъж по-обаятелен и заплашителен, например, то удачно ли е подобни магии да не изискват изричане, за сметка на повече мана, примерно?

Публикувано: пон окт 16, 2006 3:29 pm
от Асен
Shamajotsi написа:Опит за една "по-социална" магия:

Имам още няколко подобни магии, но трябва да ги разпределя както трябва между школите. А да питам - тъй като не ми се вижда удачно героят да си мъмри нещо за да стане изведнъж по-обаятелен и заплашителен, например, то удачно ли е подобни магии да не изискват изричане, за сметка на повече мана, примерно?
Идеята мен поне ме кефи, вероятно и Зоро би я харесал8), но ТД за използването й са по принцип задължителни:). Може обаче да приемем, че се изрича наум в комбинация със социално приемливи жестове:). Ако обаче персонажът иска да замаскира жестовете, за да не се разбере, че изрича магия, трябва да постигне и комбиниран успех от актьорско майсторство и етикеция:).

Публикувано: пон окт 16, 2006 5:03 pm
от icon
Честно казано тази представа за магьосниците, които за да направят заклинание трябва да ръкомахат и бърборят винаги ми се е виждала прекалено "театрална" и доста смехотворна.

Човек за да се концентрира не става от самосебе си - поспираш малко, кършиш рамене, напъваш се да се съсредоточиш. Това също си изисква ТД макар и да няма "зрелищно" външно проявление.

Публикувано: пон окт 16, 2006 5:28 pm
от Асен
Защото не си виждал магическият жест "показване на среден пръст":). Ако се чудиш:), води се съставна част от магия за вбесяване на опонента:)! Понякога е достатъчен и сам по себе си, ама това са подробности:)!

Публикувано: пон окт 16, 2006 7:02 pm
от Kid
Ако с подобна магия се цели да се избяга от познание "Заплаха" просто няма смисъл от такова. Да не говорим, че в даден момент показателя заплаха може да стане от порядъка на 20 и то без особени усилия и вложен ресурс, което обезмисля мускулестия му колега.

Публикувано: пон окт 16, 2006 9:08 pm
от Vilorp
Ами примерно за 10 мана и 4 или 5 ТД (колкото бяха обикновените магии) може да качи заплахата до МУ/10+1 и МУ/10 обаянието. Така тоз номер става хем декоративен, хем не съвсем безполезен.

Публикувано: пон окт 16, 2006 9:32 pm
от Andras
Честно казано тази представа за магьосниците, които за да направят заклинание трябва да ръкомахат и бърборят винаги ми се е виждала прекалено "театрална" и доста смехотворна.
Странно това е автентичната представа за магьосниците по почти цялата добра стара земя.

Публикувано: пон окт 16, 2006 9:40 pm
от Yago
Да, обаче ние сме пост-модерни хора и сме твърде глупави за да се вживеем в ролята на някакъв бунак незапознат със съвременната култура. Нали виждам с какви глупави очи ме гледат момиченцата, че и някои от по-новите за РИ момченца ако тръгна да правя неразумни(тактически), но напълно логични и смислени от гледна точка на вярванията в игровия свят неща. Да не говорим пък за невъзможността на повечето играчи да осмислят живота в един измислен свят където боговете, духовете и магията са реални, а неспазената клетва наистина води до окапване на ушите.
Или влагането на модерен морал когато на сцената излязат роби, полигамия, религия, монархия, побой или каквото се случи.
Това поне го няма в Аксиом който е достатъчно класически и прост за да не се занимава с подобни сложни проблеми.

Публикувано: пон окт 16, 2006 10:21 pm
от Andras
Ма хич не ми пука за съвременната култура. Ако играя в някакъв сетинг, основан на определена историческа епоха, аз го правя за да се вживея в тамошната култура, морал, бит, обичаи и каквото дойде. А не за да играя римейк на "Един американец в двора на крал Артур" с вратовързано масовокултурно и политически коректно американско колежанче в главната роля.
И това за невъзможността не мога да го приема - нали все пак ролевите играчи претендираме за високо въображение.

Публикувано: пон окт 16, 2006 11:02 pm
от icon
Ка от тук:
icon написа:Честно казано тази представа за магьосниците, които за да направят заклинание трябва да ръкомахат и бърборят винаги ми се е виждала прекалено "театрална" и доста смехотворна.
...се стигна до тук:
Andras написа:А не за да играя римейк на "Един американец в двора на крал Артур" с вратовързано масовокултурно и политически коректно американско колежанче в главната роля.
Не се ли малко самозабравихте. :wink: