Фелини - базово инфо - обсъждане на статистиките

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 22, 2010 4:25 pm

Ми, нз, Реактивната ИЗ ми звучи точно като граната - мятаме го, за три рунда нанася щети и после изчезва от лицето на земята.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юни 23, 2010 9:58 am

Е нали ти така си виждал идеята - там със самураите енд стъф?

Иначе, Слънце, като си говорим за максимуми и джуджета, срещу фелинът най-вероятно ще се изправи джудже с едноръчна брадва. Един успешен удар в бронята и фелинът остава без малкото от нея по себе си. Следващият успешен удар го оставя пред дилема - да парира и да остане без оръжие или да не парира и да поеме щетите.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юни 23, 2010 10:18 am

BatGojko написа:Всъщност, в крайна сметка като се размислих много обстойно разбрах, че за мен по-счупеният им показател е 19 СК, тъй като той им е даден в началото, а и е показател, който много млако СУ модифицират. 19 Л са в късен етап на играта и по никакъв начин няма да я счупят чак толкова. Елфите, също така не са най-ловката, а най-умната и най-прецизната раса, тъй като са най-добрите магьосници и най-добрите стрелци, та затова 19 Л, не би влязло в някакъв конфликт с тях... Остава 19 СК, за които твърдо смятам, че трябва да са доста по-малко (поне 15, за да правят общо 17 ТД на максимум). Естествно всяко екстремно състояние може да се компенсира с интересни умения, но нека се пробват в реална игра, пък той Мистрал ше си ги нагласи.
Ясно е казал Батугой, СК та им трябва да е 15-ска, така че ТД да идват 17 при максимална Ловкост.

И - частта от разговора, която е цитирал Вилорп, е извадена от контекста на разговора между нас.
По време на този разговор се взе процедурното решение, че във форума няма да се пуска нищо, докато участниците в скайп-дискусията не достигнат до единно решение (което да се предложи във форума).
Такова единно решение не е постигнато, защото моите искания за падане на Ре при опит за стрелба и атака, както и наказанията към МУ и МА не бяха приети от Вилорп. Той пусна на практика предишния вариант на фелините, който на времето беше обсъден и недопуснат до официалния сетинг.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юни 23, 2010 12:57 pm

Shamajotsi написа:Е нали ти така си виждал идеята - там със самураите енд стъф?

Иначе, Слънце, като си говорим за максимуми и джуджета, срещу фелинът най-вероятно ще се изправи джудже с едноръчна брадва. Един успешен удар в бронята и фелинът остава без малкото от нея по себе си. Следващият успешен удар го оставя пред дилема - да парира и да остане без оръжие или да не парира и да поеме щетите.
Не баш, най-малкото ги виждам ползотворни и след рунд номер 3 (или 4, не съм добър математик не мога да преценя точно).

Да ебам, заради тия фелини, ще ме карате пак да си качвам ICQ и да досаждам на БатГойко. :lol:

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 23, 2010 2:21 pm

Много моля, цитираната част е извадена специално за фхамелеона, за да не ме се налага да товори файла и да прочете последние 20 реда от обсъждането. Цялата дискусия си я има в хисторито и който се зачете дори по диагонал ще види че и ти си се сгъласил до известна степен, а това за падането на реакцията ти дойде по късно на ум в процеса на пресмятане на реактивната издържливост, която както изтъкнах трябва да се коригира, и е предложена вазможност за корекция която удивлетворява страните.

Говаря за 5+ИЗ където ако фелин е дигнар ИЗдр си на 10-ка може да получи 10+5ТД в първия рунд на цената на цяла издр. Което е с 55-15=40ТД/ТМ/ВЩ по-малко от друг герой със същата Издр.

Поздрави.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср юни 23, 2010 3:02 pm

Всъщност най-голяма далавера се вади от минималната издръжливост, защото не губиш кой знае колко, а и си си разпределил ТР за други показатели.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юни 29, 2010 2:03 am

1) Фелините са създадени от Мистрал и аз нямам право да му ги отнема своеволно и да ги префасонирам както аз желая - мога само да му предложа как да ги промени

2) Фелла и Фелините са официално обявени пред читателите и трябва да ги има, затова не мога и да отхвърля расата във вида, в който Мистрал желае тя да се появи

3) Това, което аз мога да кажа обаче е дали тази раса някога ще стъпи в Магландиум и за момента смятам да се въздържа от нейнат апоява там

4) Като така, Мистрал ще е този, който ще обяви финалния фид на расата и аз ще го приема (все пак сме го дъвкали достатъчно и знам, че расата е игруема), но тя ще съществува единствено на Фелла (поне докато не се изтества от твърде много играчи, които да решат, че я искат в своите кампании в Магландиум)

5) следователно в Магландиум няма Фелини, но на Фелла има Хора, джуджета, елфи и всички останали създания, които Мистрал прецени.
Сега само ще добавя, че Иван не искаше Фелините да имат над 17 ТД. Лично според мен, като цяло можем да се съгласим и на 18. От там насетне отново предлагам моя вариант за статове:

СК 17
Вит 2
Жиз 30
МЗ 0
СИ 5 - 16
Л 6 - 18
ИН 4 - 14
ПР 6 - 14
ИЗ 3 - 8

които без разни специални умения и подобни чудесии ги вкарват там, където им е мястото (получават 17.5 ТД с максимална ловкост). Не знам, също така, колко от вас си спомнят за разказа на Мистрал за фелините, когато дават идеи за статистиките им. Не че там има много бой на обикновени фелини, но като цяло са описани като ловки и изящни. Сега, лично за мен това се отразява с Ловкост и Прецизност, вместо със Скорост и Ловкост, но това е лично мое мнение.

Нека да имат нещо за дроубек, защото в момента, наистина са най-силните мечоносци. Няма лошо. Като стрелци са май на равно с Елфите, но можем да им сложим едно -2 за атаки с лък, поради окосмяване и нокти. В сравнение с Мистраловия вариант - малко по-слаби и тромави са и определено по-бавни.

Всяка броня с над 4ЗА им нанася Шокова щета при активни действия. (1 ШЩ за 1 ЗА). За плетен метал, това важи в пълна сила още при 1 ЗА. На практика, това ги ограничава до обикновени нагръдници, що се отнася до брони.

Ще подхвърля, че наистина имат нужда от специално умение, макар че аз лично бих се спрял на нещо свързано с бързо придвижване или скачане, отколкото на Реактивната ИЗ.

Между другото, така и не успях да обясня наистина какво ме дразни в Реактивната Издръжливост, за това нека го направя:


І. Превръща Фелините в гранати, работещи по определен алгоритъм - скача=>бие=>загива, щото има малко ТД и е в преумора.

ІІ. Ами ако играча не го кефи? Уменията на другите раси могат да се ползват, могат и да не се ползват и това не вреди изключително много на прословутия баланс.

Хубаво де, но мен примерно не ми се иска да съм граната. Тогава, какво? Играя друга раса? Ми, балсъм я и ролевата игра, ши мина на друга. Щото в момента и джуджетата и гигантите, че даже и гоблините и гущерите могат да са всичко в прилични размери. Фелините в тоя си вид са единствените, които освен мечоносци или пиконосци, за нищо не стават, в сравнение с другите. А дори и в силните си ниши пак не са най-добрите.

да ебам, щеше да има 3 и 4 точки, ама нещо се отпеснах в преглеждане на подобни раси.


Сега, някои хора ще кажат, че да вървя срещу нещо, което Иван най-накрая е одобрил е чиста проба лудост и може и да са прави. Но форума за тва е форум, всеки да си каже меннието.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 02, 2010 1:39 pm

Арена Правила написа:Ок, поредна ревизия, дано се приближаваме до последната такава :P ...
Фелини:

СК 17
Вит 1
МЗ 0
СИ 5-17
Л 6-19
ИН 5-14
ПР 5-13
ИЗ 2-4
Расови умения:
- резистентност към почиващи средства (възстановават почивка само с почивка)
- търпят само 1/2 щети при падане отвисоко
- добро обоняние +2
- х2 негативните ефекти на Водна школа
- Немогат да специализират във водна школа
- +4 катерене (заради опашката)
- -4 езда заради опашката
- -2 плуване заради неприятното усещана от мократа козина
- +2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите, ако нямат ботуши или ръкавици
- Ограничение за броните до 6 ЗА заради окосмяването на тялото и невъзможност да носят твърда броня като нагръдник или кована.
- РЕС=ПР/ПР (При максимална прецизност 12 това ще даде12+12/2=18 метра точна стрелба.)
- виждат дори при 20% светлина

- Реактивна издържливост (срещу цялата си налична издр получават 5+ИЗ ТД, като ИЗ е текущия им показател)
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)
- Хармонично развитие: доколко поради намеса на Хармонар, доколко поради особеностите и културата на самите Фелини, никоя от стойностите на показателите им за СИ, Л, ПР, ИН и ИЗ не може да бъде покачена до степен надхвърляща повече от 7 най-ниския от тях.
Пример - за вдигането на Л от 16 на 17, СИ, ПР, ИН и ИЗ трябва да са минимум 10.


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юли 18, 2011 3:41 pm

След диви спорове прехвърлям дискусията тук.

Предложенията:
- Хармоничното развитие отпада.
- Л от 6-19 на 6-18

Реактивна издържливост:
- срещу цялата си налична издр. получават 5+ИЗ ТД, като ИЗ е текущия им показател
- срещу цялата си налична издр. получават Х ТД, като Х е сумарно колко издр могат да ползват към момента (при издр 4 могат да ползват 1+2+3+4=10) разделено на 2.
При 4 Издр могат да ползват 10/2=5ТД еднократно в битката
- срещу цялата си налична издр. получават Х ТД, като Х е сумарно колко издр могат да ползват към момента (при издр 4 могат да ползват 1+2+3+4=10), като натрупат и Х/2 ВЩ
При 4 Издр могат да ползват 10ТД еднократно в битката и натрупват 10/2=5 ВЩ

Първата точка е стандартната и при нея фелинът би имал някаква далавера ако Издр му падна до 3
Втората и третата са интересни, защото дават експлозивна сила на фелина,каквото е и имета на умението.

Добавено:
Реактивна издържливост е волево действие (нужно е да си на ред) и е способността на фелина когато реши да преобразува цялата си налична издр. в ТД които да използва само за ръкопашни атаки. В края на рунда той натрупва ВЩ в размер 1/2 от използваните през рунда ТД.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 19, 2011 9:17 am

Арена Правила написа:Ок, поредна ревизия, дано се приближаваме до последната такава :P ...
Фелини:

СК 17
Вит 1
МЗ 0
СИ 5-17
Л 6-17
ИН 5-14
ПР 5-13
ИЗ 3-7
Расови умения:
- резистентност към почиващи средства (възстановяват почивка само с почивка)
- търпят само 1/2 щети при падане от високо
- добро обоняние +2
- х2 ефекти на водна школа
- не могат да специализират във водна школа
- +4 катерене (заради опашката)
- -4 езда заради опашката
- -2 плуване заради неприятното усещана от мократа козина
- +2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите, ако нямат ботуши или ръкавици
- Ограничение за броните до 6 ЗА заради окосмяването на тялото и невъзможност да носят твърда броня като нагръдник или кована.
- РЕС=ПР;ПР (При максимална прецизност 12 това ще даде12+12/2=18 метра точна стрелба.)
- виждат дори при 20% светлина

- Реактивна издържливост могат да натрупат 5 точки повече умора на рунд, което им се приспада от Издр.
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)




Това са последните корекции, които пускам тук след поредните дискусии.


Дописка:
В името на компромиса реактивната я доошфлайфаме на до +3 допълнителни на рунд точки умора, които се приспадат от издр. за следващия рунд.

Предлага се СК да падне на 16, а фелините да получат +1РЕ

Още една добавка:
Отпада системното ограничение за броните, фелрините могат да си носят брони и единствено играча ако има желание може да се съобрази с описанието на света и навиците им.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юли 19, 2011 12:18 pm

1. Има един принцип в правото. "Че ако мога законно да вляза в жилището на обвиняемия, когато той е вътре - значи мога да го направя и когато отсъства." Това, че няма обитател, в чийто нос да се тикне заповедта за обиск - това не може да спре законно упълномощените да влязат.

Защо го казвам - мнозина се оправдават, че не може да се пипат статистиките на фелините, защото Мистрал го няма. Няма го човека, а той казал какви трябва да са статистиките на фелините, "за да бъдат фелините фелини". Това са глупости - отсъствието на спорещия е извинително до определена граница във времето. След това човекът просто липсва.

Ето защо, от сега нататък няма да приемам довода, че говоря с неупълномощени хора. Преминавам по същество.

1. Фелините от хилядолетия се бият с демони. Смятам за нормално да имат МЗ. Дори да имат някакъв твърд редукшън от магически демидж ( на гоблините им расте с нивата, този ще е твърд).
Те нямат защото им беше дадена голяма скорост, ловкост и реактивна издръжливост. С първите две газят малките демончета като елитен самурай през ашигари. С трето прегазват по-сериозните демони - като не им дават да си направят магии, защото ги атакуват първи (тук отново се обажда Ск19).

Намирам тази концепция за натъкмена - тя съществува, за да оправдава СК 19 и Ловк 19. Според тази концепция демоните са тъпи, кекави и прости - не ползват засади и въобще тактика, нямат добри специализирани единици и не ползват комбинирани отряди.
За мен хилядолетни войни с демони означава хилядолетни мизерии. Магии за отслабване на показатели, насочени демидж магии... както и любимото на по-силните демони - да пускат нюк-ове в мелето, където има и от техните...

2. СК освен ТД дава инициатива. Тя не е толкова важна за мелето - особено ако мелето напада от засада или отряда има добър тактик и той осигурява инициативата "на ниво отряд". Обаче Ск 17 означава равна инициатива с най-добрите стрелци и магове. И елфите са най-добрите стрелци и магове не заради 2-те точки разлика в интелект и 1точка разлика в прецизност спрямо хората.
Елфите са по-добри магове и стрелци от хората заради 1-та точка повече на инициатива.
Вътреигрово - демоните дават много, много лош облик на магията. Фелините като цяло не я долюбват - и предпочитат да развиват устойчивост срещу нея, вместо "да са си близки"!
Колкото до причината фелините да имат наказание от Ре при стрелба - Причината е проста! Ние (фелините) сме горди мечоносци... и така нататък...


3. Реактивната издръжливост някак не се вързва с идеята за повсевместна война, в която нещата опират и до това кой ще издеяни повече. Тази ниска издръжливост, комбинарана с расовото "реактивна издр-вост" - някак си представям една хубава, здрава стена...
А фелините от време на време излизат извън нея, нападат кротко чакащите отвън демони, убиват някаква бройка от тях и се прибират зад "вала".
Тва някак не ми се вижда достоверно.

Ето защо - предлагам следното и то е анблок - абсолютно забранявам благините от това предложение да се вадят от контекста и да се прибавят към чужди (не мои) концепции фелините.
И така - Фелини:

СК 17
Вит 1
МЗ 3
СИ 5-15
Л 6-17
ИН 5-14
ПР 5-13
ИЗ 3-8

Расови умения:
- търпят само 1/2 щети при падане от високо
- добро обоняние +2
- Негативните ефекти на водна школа се удвояват върху тях. Положителните ефекти на водната школа им действат наполовина.
- не могат да специализират във водна школа
- +4 катерене (заради опашката)
- -4 езда заради опашката
- +2 плуване - може да не са котки, но имат някой общи черти с тези животни. А котките в действителност са отлични плувци
- +2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите, ако нямат ботуши или ръкавици. Тази способност може да се стаква с боксове, ръкавици със шипове и т.н. Все пак да се има предвид, че подобни приспособления максимално дават 6 демидж.
- минус 1 към Ре, когато опитат да направят каквато и да е атака от разстояние или мистично умение (всякаква форма на магии, баене, колдунски проклятия и т.н и т.н). Минусът се изразява в активна промяна на Ре в рамките на рунда. Тоест, спада им Ре-то и евентуално им се променя реда на действие.
- намалят с 1/5 всякакъв магически демидж (но само демидж). Идеята е, че хилядолетия войни с демони са им преподали горчив.. и горещ урок. Твърде често по-високоразвитите демони пускат нюк-ове върху мелето (естествено, че не им пука като убиват от своите).
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 19, 2011 1:29 pm

[sblock="нищо общо с темата но с цитата"]
cherno_slance написа:1. Има един принцип в правото. "Че ако мога законно да вляза в жилището на обвиняемия, когато той е вътре - значи мога да го направя и когато отсъства." Това, че няма обитател, в чийто нос да се тикне заповедта за обиск - това не може да спре законно упълномощените да влязат.

Защо го казвам - мнозина се оправдават, че не може да се пипат статистиките на фелините, защото Мистрал го няма. Няма го човека, а той казал какви трябва да са статистиките на фелините, "за да бъдат фелините фелини". Това са глупости - отсъствието на спорещия е извинително до определена граница във времето. След това човекът просто липсва.

Ето защо, от сега нататък няма да приемам довода, че говоря с неупълномощени хора. Преминавам по същество.
Заглавието на блока е красноречиво и последното от цитата не е изтъквано като довод.
[/sblock]
cherno_slance написа: 1. Фелините от хилядолетия се бият с демони. Смятам за нормално да имат МЗ. Дори да имат някакъв твърд редукшън от магически демидж ( на гоблините им расте с нивата, този ще е твърд).
Те нямат защото им беше дадена голяма скорост, ловкост и реактивна издръжливост. С първите две газят малките демончета като елитен самурай през ашигари. С трето прегазват по-сериозните демони - като не им дават да си направят магии, защото ги атакуват първи (тук отново се обажда Ск19).
Гигантите от векове се бият с елфите, та преди това и с демоните, странно защо не са развили някаква форма на МЗ? „Смятам” не е довод за добавянето на МЗ.
Ще е добре да се запознаеш с последните ревизии на показателите и уменията преди да коментираш - И СК и Л им паднаха на 17, а реактивната им позволяват да харчат малко повече умора на ход.
cherno_slance написа: Намирам тази концепция за натъкмена - тя съществува, за да оправдава СК 19 и Ловк 19. Според тази концепция демоните са тъпи, кекави и прости - не ползват засади и въобще тактика, нямат добри специализирани единици и не ползват комбинирани отряди.
За мен хилядолетни войни с демони означава хилядолетни мизерии. Магии за отслабване на показатели, насочени демидж магии... както и любимото на по-силните демони - да пускат нюк-ове в мелето, където има и от техните...
Освен че речта ти е пълна с чуждици, от това няма особен смисъл в конспекта на горепосочените промени.
cherno_slance написа: 2. СК освен ТД дава инициатива. Тя не е толкова важна за мелето - особено ако мелето напада от засада или отряда има добър тактик и той осигурява инициативата "на ниво отряд". Обаче Ск 17 означава равна инициатива с най-добрите стрелци и магове. И елфите са най-добрите стрелци и магове не заради 2-те точки разлика в интелект и 1 точка разлика в прецизност спрямо хората.
Елфите са по-добри магове и стрелци от хората заради 1-та точка повече на инициатива.
Вътреигрово - демоните дават много, много лош облик на магията. Фелините като цяло не я долюбват - и предпочитат да развиват устойчивост срещу нея, вместо "да са си близки"!
Колкото до причината фелините да имат наказание от Ре при стрелба - Причината е проста! Ние (фелините) сме горди мечоносци... и така нататък...
Оставам на страна че бъркаш термините на системата. Равна скорост не значи по-добра, а равен шанс да действат след или преди елфите. Аз проблем тук не виждам. Елфите всъщност се водят и най-добрите мечоносци, освен стрелци и магове.

cherno_slance написа:3. Реактивната издръжливост някак не се вързва с идеята за повсевместна война, в която нещата опират и до това кой ще издеяни повече. Тази ниска издръжливост, комбинарана с расовото "реактивна издр-вост" - някак си представям една хубава, здрава стена...
А фелините от време на време излизат извън нея, нападат кротко чакащите отвън демони, убиват някаква бройка от тях и се прибират зад "вала".
Тва някак не ми се вижда достоверно.
На мен е ми се вижда достоверно плюшена кукла да говори, Мечо Пух визирам, ама ей на, като чета за нея не ми бърка в здравето. Защо реши обаче, че войната опира до: „кой ще издеяни поече”? Приканвам те отново да видиш стойностите на Издр. и описанието на реактивната издържливост. Фелините всъщност „чакат” демоните да изкатерят вала и кълцат тея дето успеят. Попрочети за историята им.
cherno_slance написа: Ето защо - предлагам следното и то е анблок - абсолютно забранявам благините от това предложение да се вадят от контекста и да се прибавят към чужди (не мои) концепции фелините.
И така - Фелини:

СК 17
Вит 1
МЗ 3
СИ 5-15
Л 6-17
ИН 5-14
ПР 5-13
ИЗ 3-8

Расови умения:
- Негативните ефекти на водна школа се удвояват върху тях. Положителните ефекти на водната школа им действат наполовина.
- +2 плуване - може да не са котки, но имат някой общи черти с тези животни. А котките в действителност са отлични плувци
- +2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите, ако нямат ботуши или ръкавици. Тази способност може да се стаква с боксове, ръкавици със шипове и т.н. Все пак да се има предвид, че подобни приспособления максимално дават 6 демидж.
- минус 1 към Ре, когато опитат да направят каквато и да е атака от разстояние или мистично умение (всякаква форма на магии, баене, колдунски проклятия и т.н и т.н). Минусът се изразява в активна промяна на Ре в рамките на рунда. Тоест, спада им Ре-то и евентуално им се променя реда на действие.
- намалят с 1/5 всякакъв магически демидж (но само демидж). Идеята е, че хилядолетия войни с демони са им преподали горчив.. и горещ урок. Твърде често по-високоразвитите демони пускат нюк-ове върху мелето (естествено, че не им пука като убиват от своите).
Само ако смеете да ми пипнете това дето пиша... - хуморески в обществен форум =)
По някакво причина си им намалил силата, и идея нямам защо, ще е добре да обясниш ако не е техническа грешка.
Издържливостта почти си я нацелил: 4-8 вместо 3-8, но може пак да е техническа грешка.
Водната школа само си я усложнил, няма причина ефектите да се делят на положителни и отрицателни.
Объркал си знака пред това за плуване. И джуджетата са добри плувци но предпочитан да не пловат, така стоят нещата и при фелините, расово закърняло пулаване е с прецедент докато аз съм виждал котка да плува не е. Всъщност май не си виждал как се справят котките с плаването, това че могат не значи че са добри. Виж ако ми кажеш че има котка която с плуване може да се измъкне то крокодил... е пак ще се изсмея но поне ще развеселиш компанията.
За „стакването”, думата е комбинари всъщност, но по същество: Ако имаш десетстантиметрови нокти на краката с кото можеш да разпориш крава даващ +3 щета и си убиуш ботуши с метални бобмбета даващи +3 щета, как точно се комбинира ефекта? Нейде беше писано да се доверяваме на логиката от време на време.
-1 РЕ, а някаква обосновка защо?
За последното пак е добре да прочетеш историята на Фелла, да не говорим че влизаш в противоречие със собствените си предложения от по-горе.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » вт юли 19, 2011 2:15 pm

Ще могат ли да правят удари с опашка? :)

И в този контекст: как ви се струва идеята да се въведат едни специални оръжия или брони, които могат да се екипират само от расите с опашка - фелини и гущероиди? (гущероидите са ми на сърце, щото мисля че са доста прецакани откъм разработка в оригиналното издание). Примерно да има 1 вид броня (може би с две разновидности) и 2 вида оръжие специално за опашката:
- опашна броня тип А: дава стандартна защита на опашката
- опашна броня тип В: дава бонус +1 при отскок (да речем, опашката се ползва като лост за овчарски скок)
- опашен нож - приставка на опашката, с която персонажът фелин или гущероид може да нанася удари на противниците в обхват. Има статистиките на кинжал. Струва малко по-скъпо от стандартно оръжие (понеже е по-специално изобретение), но не чак толкова колкото рапира, ятаган или гръмострел.
- опашен шипоносец - приставка за опашката, върху която има монтирани шипове (имаше едни такива динозаври, на които опашката им беше с шипове - нещо такова си представям, ама метално). Тук ще трябва да се измислят статистики, но примерно щетата от удар с такава приставка би могла да е нещо подобно на щетата от шиповете, които изстрелваш с онзи алхимически еликсир. Също малко по-скъп от стандартно оръжие.
Всички тези приставки могат да бъдат изработени само от добър ковач, по подразбиране в град. Гущероидите, които живеят на свободни групи в блатата няма как да се сдобият с такива, освен ако не е във вид на плячка от набег, кражба или специална поръчка в ковачница.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юли 19, 2011 4:23 pm

Спасе, ти имаш едно любимо възражение, когато нещо не ти харесва. Казваш, че е сложно.
Прав си - сложните неща не са хубави.
Това с реактивната издръжливост е сложно. Формула в повече е.

Наистина - в каква "ниша" се целят фелините (сори, че използвам термини от т.н. маркетинг). Да имат превъзходство като ръкопашни бойци изобщо или в конкретен аспект на ръкопашните битки? Да са толкова бързи стрелци и магове, колкото елфите? Да са силни почти колкото джуджетата (СУ Войн ще им закръгля силата на 18-ка, докато при джуджетата ще дава максимум 19-сет, което е нечетно число)?.

Разграничението на ефектите във водната школа на полезни и неполезни е... сложно? 2х ефект означава, че фелинът получава два пъти повече ТЖ от лечебна багия (от мага на водната школа в партито). Какво като мага няма да е фелин, щото не можели да специализират във водната школа...
Ми добре - разграничението на полезни и негативни ефекти е сложно
И това с реактивната издръжливост е сложно
значи отпада
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 19, 2011 6:29 pm

Веднага ти казвам за нишата - поп-самураи
т.е. Бързи, силни и ловки, не много умни, с леки наклонности към емо-поезия и безсмислена ритуалност.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 21, 2011 12:15 pm

Фобосе, нито гущерите нито фелините могат да удрят с опашка, гущерите щото ги боли или там каквото беше оправданието, фелините щото нямат достатъчно контрол над нея, ползват я по-скоро за стъбилизатор.
Иначе да, броня за опашката е добре да има, тя би била със сложност за улучване като ръка и нещо то рода на специални налакътници. Това да ти счупят опашката никак не е приятно =Р.

Двоен ефект значи че търпят двойна щета от водата и двойни бонуси, да ако имат воден маг на своя страна ща се добре, ако имат срещу себе си няма.
Ето ти обяснението за водата: Покрай и през Фелла не минават водни силови линии на магията или ако ги има някъде са настина слаби, това разбирасе е по-скоро аномалия, но какво да се прави. Именно поради тази аномалия при фелините липсва естествената устойчивост към магията специално за тази школа. Точно заради липсата до дъпира към водните силови линии фелините специализират много трудно във водната школа.

В горната концепция мога да променя тези расови бонуси от:
- х2 ефекти на водна школа
- не могат да специализират във водна школа

на:
- МЗ за магии от водната школа се приема за -2 (дава улеснение)
- специализацията им във водна школа (?след 3-та степен?) става за двойно повече ТР

Макар да имат улеснение нямат достатъчно МУ, двата бонуса хем се допълват хем си пречат и става интересна врътка дали фелин ще се опита да развие водната школа вместо две други школи. -2МЗ за вода дава по-лесно да им се правят заклинания, както полезни така и вредни без това да влияе на размера на ефекта.


В контекста на горните неща пускам наново фелински сметки:

Фелини:

ТЖ 32
СК 17
Вит 1
МЗ 0 обща и -2 за водна школа
СИ 5-17
Л 6-17
ИН 5-14
ПР 5-13
ИЗ 3-7

Расови умения:
- резистентност към почиващи средства (възстановяват почивка само с почивка)
- търпят само 1/2 щети при падане от високо
- добро обоняние +2
- добър слух +2 бдителност
- специализацията им във водната школа им коства двойно повече ТР
- +4 катерене (заради опашката)
- -4 езда заради опашката
- -2 плуване, мократа козина освен до изобретяването на чадъра е довела и до това фелините да плуват само когато им е абсолютно необходимо
- +2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите, ако нямат ботуши или ръкавици
- Невъзможност да носят броня с твърди части, като нагръдник или кована, включително и такава на плочки.
- РЕС=ПР;ПР (При максимална прецизност 12 това ще даде12+12/2=18 метра точна стрелба.)
- виждат дори при 20% светлина

- Реактивна издържливост могат да натрупат 3 точки повече умора на рунд, което им се приспада от Издр. (при 7 издр могат да натрупат 7+3 ТУ, а следващия рунд ще са на 6 Издр и с 3ТУ)
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Акробат за 2ТР по малко (3 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт авг 02, 2011 2:43 pm

Жизненост: 27
Виталност: 1
Скорост 16

Сила 5-16
Ловкост 6-17
Интелект 4-14
Прецизност 4-14
Издръжливост 5-8


Реактивна ИЗ - ако изразходват цялата си допустима Умора за рунда, получават 1ТД бонус.
Котешки рефлекси - На цената от 2ТУ и 2ТД могат да вземат +2 БЗ, еднократно.
Усещане на свръх-естественото - усещат ако в близките (Инт*10) метра се появи създание с Показател над 30.
Проблемни брони - поради специфичната структура на тялото си (и най-вече на наличието на козина) търпят по 1ШЩ на рунд за всяко 1ОП, ако извършват активни действия.

Котешка ловкост: +2 НВП.
Добро обоняние: +4
Добри сетива: +2 Бди.
Лоша езда (опашки): -2 Езда.
Нощно зрение - като джуджетата.

Това е моята идея.
Последна промяна от hameleona на вт авг 02, 2011 3:44 pm, променено общо 1 път.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт авг 02, 2011 2:59 pm

Това предложение на Хам го одобрявам.

От мен имат следната благина:

От реалната височина, от която падат (измерена в метри и закръглена към по-малкото число), се вади стойност две.

Тоест, падане от 6 метра се приравнява на падане от 4 метра, падане от 22 метра се приравнява на падане от 20 метра.

По този начин расовият бонус има смисъл до разумни височини.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт авг 02, 2011 3:19 pm

Тонка твойта благинка е точно това дето е писал Хам.

Иначе върни силата на 18 и +2 катерене, ако се без ботуши и ръкавици, щом опашката ти бърка в здравето.

Също си изтървал +2 щета при удар с ръка и крак ако е без ръкавица и /или ботуши.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт авг 02, 2011 3:44 pm

Пипнато малко, ноктите се махат, плуването отпада, както и един куп други нелогизми. Така фелините мязат малко на нормална раса. Остава само да се реши да им се даде ли малко повече Инт (да стане 5-15 или 5-16)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср авг 03, 2011 1:16 pm

Поредната корекция:

Фелини:

ТЖ 32
СК 16
Вит 1
МЗ 0
СИ 5-17
Л 6-17
ИН 5-15
ПР 5-14
ИЗ 3-6

Расови умения:
- -2 към началната височина на падане при изчисляване на щетите
- добър слух +2 бдителност
- +2 катерене
- -4 езда заради опашката
- +2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите, ако нямат ботуши или ръкавици
- невъзможност да носят броня с твърди части, като нагръдник или кована, включително и такава на плочки, ако не се специално изковани за тях.
- РЕС=ПР;ПР (При максимална прецизност 12 това ще даде12+12/2=18 метра точна стрелба.)
- виждат дори при 20% светлина

- Реактивна издържливост могат да натрупат 3 точки повече умора на рунд, което им се приспада от Издр. (при 7 издр могат да натрупат 7+3 ТУ, а следващия рунд ще са на 6 Издр и с 3ТУ)
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Акробат за 2ТР по малко (3 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 04, 2011 1:27 pm

Жизненост: 29
Виталност: 1
Скорост 16

Сила 5-16
Ловкост 6-17
Интелект 5-15
Прецизност 4-14
Издръжливост 5-8

Реактивна Издръжливост: За всеки 3 ТУ похарчени за ТД, Фелина получава 4ТД.
Котешки рефлекси - На цената от 2ТД могат да вземат +2 БЗ, еднократно на защитно действие.
Усещане на свръх-естественото - усещат ако в близките (Инт*10) метра се появи създание с Показател над 30.
Проблемни брони - поради специфичната структура на тялото си (и най-вече на наличието на козина) търпят по 1ШЩ на рунд за всяко 1ОП, ако извършват активни действия.

Котешка ловкост: +2 НВП.
Добро обоняние: +4
Добри сетива: +2 Бди.
Лоша езда (опашки): -2 Езда.
Устойчиво зрение - като на джуджетата.

ТР за СУ, както във версията на Вилорп, отдолу.
Последна промяна от hameleona на чет авг 04, 2011 4:37 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет авг 04, 2011 4:17 pm

Финална версия на

Фелини:


ТЖ 32
СК 16
Вит 1
МЗ 0
СИ 5-16
Л 6-17
ИН 5-15
ПР 5-14
ИЗ 3-8

Расови умения:
- -2 към началната височина на падане при изчисляване на щетите
- добър слух +2 бдителност
- +2 катерене
- -4 езда заради опашката
- +2 щета при удар с ръка, ако нямат ръкавици
- невъзможност да носят броня с твърди части, като нагръдник или кована, включително и такава на плочки, ако не се специално изковани за тях.
- виждат дори при 20% светлина

- Реактивна издържливост могат да натрупат 3 точки повече умора на рунд, което им се приспада от Издр. (при 7 издр могат да натрупат 7+3 ТУ, а следващия рунд ще са на 6 Издр и с 3ТУ)*
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)



Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Акробат за 2ТР по малко (3 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)

*Вариант е да се ползва и версията на Хамелеона.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 04, 2011 4:48 pm

Тъй като стана дума за увеличаване на максимума за ИН, предлагам като алтернатива следните два расови бонуса:

Създания на Баланса:
За следните двойки общи умения (а може и за други), когато фелинът достигне 12та степен на владеене на някое от двете, получава +1 бонус към другото:
-Убеждаване и Измама
-Пазарлък и Съблазняване
-Психология и Наблюдателност

Достигане на Хармония:
Когато фелинът достигне 12та степен на владеене на двете умения от някоя от горепосочените двойки, той получава +1 към максимума за ПР или ИН - което е по-малко или по избор, ако двете са равни.

Ако щете променяйте, ако щете приемайте само едното, ако щете всичко, ако щете нищо.

Пример:
Математикс се е научил след много битки със своите противници да преценява физическите способности на околните от един поглед (Наблюдателност 12). Това му позволява да вниква по-добре и в техните мисли (Психология +1). Тъй като е взел Психология на 6та степен на първо ниво, той трябва да похарчи 7+8+9+10+11+12 = 57 ТР за да овладее и това умение до съвършенство. Когато това се случи, той освен че ще има и +1 към Наблюдателността, ще може да си сложи +1 към максимума на ИН или ПР, което е по-ниско до този момент. Ако двата максимума са равни, той ще може да избере къде отива бонусът.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб авг 06, 2011 2:17 pm

Ок, днес се чувствам в настроение да попиша малко за фелините.
Не съм чел цялата дискусия, но явно доста сте поспорили. Проблемите вподобни спорове са, че няма ясна позиция как точно трябва да изглежда поведението, което диктуват показателите за дадената раса.
Сега да кажа какво ме е водило при определяне на показатели и умения при другите раси:
Хора:
Балансирани, лесно се развиват в една или друга посока. Нямат някакви особено ислни страни, но нямат и слаби. Като цяло имаха първоначално бонус на Опита, който получават, за да се покаже, че са най-бързи в учението си, но това внася дисбаланс в бивата в партито и беше подменено с допълнителното им СУ, което не е особено голям бонус, но им дава гъвкавост при разнообразяване на персонажите.
Елфи:
Мъдри, добри магьосници и добри стрелци. Не им е силата в това да носят на бой и да налагат другите чрез сила, но за сметка на това компенсират с подобра пъргавина - хитрите бойци. Както се видя стават за всичко и по-малкото им здраве не е особен проблем. Расовото им умение е подбрано точно за да компенсира здравето им и от друга страна да поставя играча пред дилама, как да раздава на другите тоизи, така или иначе ограничен за него ресурс. Мисля, че е доста добро специално умение, а и добре се връзва със сетинговата им мистичност.
Джуджета:
Определено имах за цел да ги направя устойчиви и оцеляващи. Не са най-добрите бойци, но за сметка на това имат най-много ЖТ и могат да се лишат от това предимство, за да компенсират други слабости - Бойната Ярост им дава липсващите ЖТ, но ги лишава от заложеното им предимство. Определено най-доброто расово умение до момента. Джуджетата като поведение в боя са статични, понасят ударите и отвръщат на тях, разчитайки, че ЖТ на противника ще свършат преди тяхните.
Гиганти:
Пнаувани са да са типични представители на варварски народ (в началото така се и казваха - Варвари). Те удрят най-силно, възстановяват се след битка най-бързо. Не разчитат на магии, стрелба и други "лиготии", целта им е да превърнат боя в перонално изживяване лице в лице и да ударят по силно от противника си. За разлика от джуджетата, които разчитат ЖТ на противника да свършат преди техните, то гигантите просто разчитат да нанасят по-големи щети от противника си (те са прототипа за берсерка и финалния удар, макар джуджетата също да са идеални за това СУ). Затова гигантите имат най-голямата сила, втората по сила Виталност и са сравнително ловки.
Щарха и Гоблини:
Нарочно ги описвам заедно. Те са специалн одобавени за екзотика и за да имаме "зли" раси. Гоблините са злите противници на джуджетата, а щархите са просто злите създания, които могат да вгорчат живота на останалите раси. Целта беше те да имат леко по-страннен начин за игра. При щархите определено се получава, докато при гоблините не толкова. Щеархата имат специална атака, която никой друг няма - плюенето. В първоначалния си вариант тя не работеше. С последните промени стана малко по-смислена. Гоблините пък са оцеляващи - затова е и специалнто им умение за намаляване на щетите.

Не говоря нищо за социалните умения на расите, тъй като те са сетингово, а не системно зависим фактор. Като така могат да варират и е наистина ок да ги оставим в по-голяма степен на избора на съответните групи.
Сега да видим как искам(е) да се държат Фелините в битка.
- Мистрал си ги представяще, че те са най-бързите и най-ловки създания на Титания.
- От друга старна не им отива да са с ниска сила, тъй като са описани като доста масивни котки, а както знаем това семейсто се слави с доста висока сила за единица тегло
- Имат мистична сензитивност, поради жовота си в близост с демони
- Познават различни форми на магия

Ок, очевидно е, че не може да са хем най-бързи хем най-ловки, хем най-силни, защото ще редизвикат негодуванието на всички, които искат да позапазим силните страни на "старите раси", но пък можеме да им дадем възможности да го постигат в определени ситуации. Например расовото умение за "Реактивна ИЗ" ми звучи като интересен исбор - дава им най-висока скорост в даден момент, но смятам да го променя и да го направя още по-израсително (виж по-долу!), за да е много ясно как и кога са по-силни от другите. Сега ми се иска да добавя подобни подобрения и за Ловкостта им (или за произтичащата от нея БЗ поне), за сметка на това ще въведа стриктна забрана кога се губи тази способност, ако някой реши да прекали с бронята). Така без да пипаме, кой знае колко основните им показатели, ще им дадем това, което Мистрал е искал. Сензитивнотта им е ок - вече сте я направили. Новите видове магия, могат да им се добавят при желание от ваша страна.
Ок, пристъпвам към промените (в скоби е стария - предложен от версията на Вилорп показател).


Финална версия на
Фелини:

ТЖ 25 (32) - нека да е подчертано, че ЖТ не са начина им за оцеляване, силата им е в гъвкавостта и вариантите за използване на своята Л
СК 16
Вит 1
МЗ 0
СИ 6(5) - 16 - давам им малко по-виска начална СИ, но максимума си остава като при хората
Л 6 -16 (17) - няма силата им да е в максимума, а в това как я използват
ИН 4(5) - 17(15) - само елфите са по-мъдри от тях, но за сметка на това ще им намаля МА. Имат ИН за целите на всички умения, които го ползат и за натрупване на МА, но не са по-добри магьосници от хората дори.
ПР 5 - 14 - непроменено
ИЗ 3 - 8 - непроменено, но ще подсила още повече ефекта му, така че ще си струва да се вдига и над максимума и то много ще си струва.

Расови умения:
- "Танцуващо тяло" позволява увеличаване на БЗ с до +3 за по 1 ТД за всяко +1 БЗ вместо +2Т. Над +3 всяко следващо +1 БЗ си струва стандартните +2ТД;
- "Реактивна издържливост" могат да натрупат умора за рунд в размер на до ((2*ИЗ)-1) (или това, което на другите раси се полага за два рунда, с всички произтичащи от това последствия за натрупаната умора и намаляване на ИЗ (при ИЗ от 7 ще имат право на допълнителни 13 ТД, а ИЗ им ще спадне на 5) - супер силно умение оспобено в първите рундове.
- Началната височина на падане (НВП) се изчислява като Л/3 вместо Л/5 - определеномогат да падат от доста високо, което ги прави отлични нинджи ;)
- добър слух +2 бдителност
- +4 (+2) катерене
- -4 езда заради опашката
- +2 разсичаща щета при удар с ръка, ако нямат ръкавици
- невъзможност да носят броня с твърди части, като нагръдник или кована, включително и такава на плочки, ако не се специално изковани за тях. При ЗА на бронята над +6, се премахва умението им "Танцуващо тяло"
- виждат дори при 20% светлина
- Усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу*100 метра но не могат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22)
Коментар: Тук не съм сигурен каква трябва да е формулата и дали да се обръже със самата сила на създанията - като например усещане на силни създния на разстояние ПсУ*Показател метра, като Показател е най-силния показател на създанието и се закръгля към най-близката десетица - при 32, усещането е в радиус ПсУ*30 метра. Така формулата е по-сложна, но и по-прецизна, а в крайна сметка тя се преценява от Разказвача "на око", така че е само ориентировъчна.
- 1 МА не са достатъчно умели в магията, какво да се прави

Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Акробат за 2ТР по малко (3 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
Тези не ги пипам, защото предполагам, че са излязли след сериозна дискусия ;)

Ок! Може да се потрудите в насока шлайфане, но определено, ако очаквате "официално одобрена" версия, тя ще да е в насока силно изразени умения, даващи отявлени предимства и недостатъци. И като заговорихме за недостатъчци, мисля, че им трябва повече от това за броните и ездата. Расата се очертава интересна с експлозивността и защитата си, но за сметк ана това им трябва слабо място - мислех си за двойни щети от огън, но някак си, нали се бият все с демоните, та май-не е добро.
Та помислете за още една отявлена слабост и да ги приключваме тези!
ПП: Бях им забравил наказанието за МА, когато говорих за наказания, но пък може да решите да го подменим, или увеличим на -2 например (не съм се впускал в тестове, сложих го, за да не им намалявам интелекта, като така им оставям силата насочена повече в трупане на мана, за специални атаки, както и за специализиране като друиди и други мана искащи умения, без да са добри магьосници.)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон авг 08, 2011 11:47 am

Промените са в получер.
пред - Финална версия на
Фелини:

ТЖ 25
СК 16
Вит 1
МЗ 0
СИ 6 - 16
Л 6 - 16
ИН 4 - 17
ПР 5 - 14
ИЗ 3 - 8

Расови умения:
- „Танц с вятъра” позволява по добри отклони, като първите 3ТД заделени за отклон дават по +1 БЗ.
- „Реактивна издържливост” могат да натрупат ТУ колкото за два хода - напр. при ИЗ 5 могат да трупат до 5+4 ТУ, след което здържливостта им ще падне на 3. (Забележка: по-запознатите с математиката могат да ползват формулата ИЗ*2 - 1 за установяване на максимума ТУ на ход)

- Началната височина на падане (НВП) се изчислява като Л/3 вместо Л/5
- добър слух +2 бдителност
- +4 катерене
- +2 разсичаща щета при удар с ръка, ако нямат ръкавици или не държат нещо.
- -4 езда - заради опашката
- -1МА не са достатъчно умели в магията, какво да се прави
- невъзможност да носят броня с твърди части, като нагръдник или кована, включително и такава на плочки, ако не се специално изковани за тях. При ЗА на бронята над +6, не могат да ползват „Танц с вятъра” и „Реактивна издържливост”
- виждат дори при 20% светлина
- усет за свръхестествено (- Усет: Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.
Системно: усещат свръхестествени създания в околността в радиус Х*100 метра, но не могат да определят точното им положение, където Х е най-високия показател на създанието. Важи за създания с показател над 22.


Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Акробат за 2ТР по малко (3 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)
Взимат СУ Магьосник за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Специалист в магическа школа за 2ТР повече (след първата) (7 вместо 5ТР)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон авг 08, 2011 12:00 pm

Съгласен съм с добавянето и на забрана за Реактивната ИЗ при брони със ЗА над 6.
С добавеното усложнение за МАгьосник и специализация се чудя дали има смисъл, след като съм им намалил МА - все пак започва да става прекомерно изкуствена забрана, на иначе валидния избор.
Другите промени не можах да схвана в какво точно е разликата с написаното от мен, но ако има такава, значи не съм съгласен :D (Все пак опитай да ме убедиш, де!)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон авг 08, 2011 1:24 pm

В начина на изказване на нещата е промяната. Защот да застреляш някой с формула е по-плашещо от това да му дадеш пример.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 08, 2011 1:31 pm

Само аз ли забелязвам, че Спас се погрижи фелините да не са имби като щитоносци?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон авг 08, 2011 2:36 pm

? За какви щитоносци става дума?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори