Фелини - базово инфо - обсъждане на статистиките

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон май 25, 2009 12:20 pm

Вилорп, къде си се намирал в течение на последните три страници от дискусията.
Ако има раса с 18 Ск и 19 Л, защо да няма раса с 17 Л и Ск 20? А където са 20, там е и 22, нали?

Последното предложение на Шами с 17 Ск, 17 Ловк и Си 15 (ако не се лъжа) е добро - приемливо е, ако не като друго, то като компромис. При компромиса всички са недоволни, но по-малко. Сега са бързи и ловки колкото елфите, с по-голяма сила и расово умение, което в началото на битката компенсира ниската им издръжливост. Едно минус 1 към Ре ще премахне въпроса за съперничеството им с остроухите за превъзходството в стрелба, но няма да настоявам, ако Шами не желае това минус 1 към Ре - защото от тук нататък разговорът все повече ми заприличва на пазарлък и вече ме отвращава.

П.П. брони с +4 към ЗА е обичайното снаряжение. Особено на ниски нива, където не можеш да си позволиш нито затруднено движение, нито пари за майстор, който да ти олекоти доспехите.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон май 25, 2009 12:29 pm

Аз съм тук, но държа да метна няколко неща:
1. Предложението е от Хамелеона, не че е от голяма значение де.
2. С тея показатели фелинете стават елфи
3. Предложението върви със нескопосано расово СУ което превръща фелините от елфи във както се изрази Шами: Елфи с 78 ТР по малко и без възприемчивостта на хората.

Та отхвърлянето на расовото СУ приемам, че върви и с отхъврляне на предложението за косматите елфи. Колкото за това: що да няма раса със 22-30-50 скорост и ловкост... има такава раса, одобрена при това и съм дал линк за нея в темата с туканите. *намиг*
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон май 25, 2009 1:36 pm

И Батугой ти каза, че онова е било неигрова раса или поне с такова впечатление е останал!
В момента са подобрени за бизък бой елфи, които практически не им отстъпват и в стрелбата (евентуално с една точка на Атака, за която елфите трябва да заплатят 17 ТР).

Значи, явно има недоразумение. Расите, които се появяват около някакви статистики, очевидно са недобре приети във форума. Хората интуитивно усещат, кога расата е истинска и е възникнала първо като визия, общност и т.н. В случая фелините ме кефят като изначален замисъл и никога не съм бил срещу това, да ги има.

Проблемът е, че пренасянето на този изначален замисъл в системата не бива да става директно. Ако е така, елфите системно трябва да могат да тичат и скачат по дърветата за 1 ТД на метър, стреляйки без затруднение - докато скачат, при наличие на мъгла и вятър едновременно. Всъщност Леголас целеше орките през наличниците на шлемовете, а в магландиум нямаме орки, но имаме елфи - следователно би трябвало да имат расово умение, игнориращо забраната за прицелни атаки по зони, защитени от броня/шлем. Това наистина ще ги направи запазено най-добри стрелци и ще отрази системно един художествен образ.
Също така би трябвало да си разменят съобщения през шепота на гората и безплътните предци, да пазят в коз възстановени древни заклинания, представителите на срещуположния пол от друга раса да припадат (+12 към Обаяние на елфаната/елфа спрямо представител на чужда раса от срещуположния пол) само като ги видят и т.н и т.н.
И те наистина могат тези неща - в разкази, филми, легенди и прочие. Но не бива да е 1:1 за системата!

2)
Нещо повече - Аз лично съм изчислил, че при тристепенна система на обучение, учители учат хлапетата на умения до +6, самите учители/майстори в дадена област са обучавани в средни учебни заведения до 12 от преподаватели с 18 на степен, а преподавателите учат във висши училища от висши преподаватели с 24 на умение. Като в цялата система само избрани индивиди скачат със собствено усилие от 18 на 24 за цена от 259 ТР с наказанието - и са еквивалента на нашите професори от ВУЗ-овете. И един такъв висш преподавател може да издърпа нагоре мнозина преподаватели, които да обучат неопределен брой обикновенни учители/майстори в дадена област. Комбинирано с дългия живот, любознателност и перфекционизъм на елфите, това ги прави ултимативни.... те би трябвало да се разхождат с макснат брой СУ-та, качени на по 12 сет, че и повече?

Защо не става? Защото елф, минал през висше училище, си стои във Вечната Гора и майстори, рисува, преподава и прочие. Той може да се окаже герой от разказ, но дори и тогава няма да стане авантюрист, свободно блуждаещ в търсене на следващата порция експириънс. Същото би трябвало да важи и за фелините и за всяка друга раса с висока духовна и материална култура - главният герой от разказа за фелините е високопоставена личност, неигрови персонаж, едно поначало извънсистемно създание спрямо система, която тръгва от идеята за приключенец с нулево до Х ниво.

В Ендивал например (ще прощавате, че правя реклама на друг сетинг) има тъй наречената максимална възраст за приключенец, след която се приема, че персонажът се е установил трайно и няма да тръгне да приключенства - въпреки че чисто логически погледнато, един четирсетгодишен мъж определено има повече жизнен опит (и професионален в областта си) от един туко що начинаещ, пък бил той и с потенциал за гений.

Представете си какво ще е, ако някой напише разказ за Грут и поиска ъпдейт на гигантите, който наистина да ги направи от системна гледна точка като въпросния герой. Ще са необходими допълнителни расови умения, подобни на моментното повдигане на Горгоните от сещате се кой сетинг, плюс финален тласък - подобно на берсеркската финална атака, но към блъскане на много големи и тежки неща, по възможност опорни колони, дънери на дървета и скални основи на замъци и прочие... Според надъхващата атмосфера от разказа системата на свой ред може да издъхне....

Така че няма как - ако искате безкласова система, имаме леки предимства на една раса спрямо другите в дадена област, а не категорично запазени първенства в стрелянето, коленето, борбата, кастването, брой ТД, Ре и т.н. и т.н. Защото последното е класова система, плюс заплюване на класовете по раси.

И изобщо - балансът се гледа в цялост - не само спрямо расата, която се надминава в даден показател, а и спрямо останалите и в цялост изобщо. Например високата ловкост не е само повече БЗ, Атака и ТД - тя е повече Атака/Париране с леки, обикновенно едноръчни оръжия, което отваря възможност за бой с две оръжия - а това обезмисля самата идея джудже с двуръчна брадва да парира атака на фелин с две оръжия - ще трябва да използва бойна ярост, за да насмогне с ТД-та та и то само за защита. Ще му трябва щит - добре де, ама брадвата му е двуръчна? Какво правим? Вдигаме рамене и казваме, че героят е лошо построен? Да си е носел щит? Задължително?

П.П. Май дълбокия корен на дискусията за фелините опира до убеждението на играчите, че техните герои трябва да са равностойни на представителите на расата им, достигнали извънсистемни върхове. Това е все едно да искам хората да имат сила над 16, защото ме кефи Майк Тайсън от периода му като шампион и искам да мога да си направя персонаж като него. Това обаче е парадокс, понеже като качим макса на расата до 18 и ги изравним с джуджетата, нипът на Майк Тайсън ще трябва да бъде показан със Си 20. Не може да настигнеш хоризонта... Личности като Дан Колов никога не могат да бъдат описани системно с цел персонажът да може системно да се изравни с тях. Те за това са легенди! Има съвсем други сетинги и системи, приспособени за такъв тип игра
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон май 25, 2009 7:42 pm

hameleona написа: За асен:

Източния тип боец - ловък, пъргав, с катана и ваакизаши, без броня и ти резва врата, пред ида се усетиш. Западен боец - броня, броня и пак броня и тежък цвайхендер. Трудно те улучва, ама веднъж му стига.
Въпросните определения са взети от Холивуд, предполагам, при това от зле направените филми, защото нямат нищо общо нито с реалността, нито с правилата на Аксиом, нито с шотландците от "Смело сърце" ;). Всички бойци, които съм виждал в игра до момента са "азиатски" тип по твоето определение.
Дайте просто да говорим за "бърз и опитен" без "географски определения", че да не изваждам снимките на самурайски доспехи. От онези, които са спирали куршуми :P.

Предвид гореказаното, мечтраняит тип боец с два меча се прави не с расови умения, а с "бой с две оръжия", "Войн", "специалист в мечове", висока ловкост и малко "стрелец" и/или "Убиец", за да повиши Рефлекс и да действа преди опонента.
Vilorp написа:Пак предлагам фелините да са си по първоначална концепция
18 СК
19 Л
като балансиращи фактори да бъдат 4 максимална броня и по голямата разлика между минимален и максимален показател на ловкостта
вместо 9-19 да стане 3-19, което са си 184 ТР. Както при 35-те максимална сила на тролите въпросната ловкост ще оказва влияние чак на високите нива, където тъй и тъй показателите на всички са високи и пак няма да е от значение това +3 защита.
Пак съм против, пак не е балансирано и вече обсъждахме защо! :twisted:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон май 25, 2009 8:07 pm

Хам, няма да коментирам кой нямал броня, кой имал, само ще ти кажа, че самураите не са скача... я пак, кой нямал броня?

Ениуей, донякъде съм съгласен, че Л19 е твъъърде много, но според мен добър компромис е Л18. При начален показател 3. Което за първо ниво е 9 ТР зад елфа, което за нулево ниво си е адски много предостатъчно, по мое виждане. За сравнение - така цената умението да се вдигне до 12 се покачва с една седма.

Съгласен съм и на друг компромис - бонусите от СУ-то да са твърди към показателя, а не към максимума. Не се лъжете, че хората тогава ще си взимат умението само и само за да си качат ловкостта - при сегашната ситуация то дава бонуса си чааак на 12та степен, а при макс 17 е по-евтино да се мине над максимума, отколкото да се вдига СУ на 12 само заради бонуса. Това го давам, разбира се, стига останалите бонуси да си заслужават 42те точки. Защото засега не ги оправдават дори и с тази корекция...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон май 25, 2009 10:08 pm

3-18 ловкост
18 скорст и -2 реакция изравняваща ги с хората
брони до 4
и другите предложени разови бонуси, като въпросното расово су го даваме на хам да си го дялка в бараката
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон май 25, 2009 11:12 pm

Отново не, защото 18 ловкост при фелините прецаква хората зловещо. Да, разлика от 2 Ловкост е напълно достатъчна за целта, особено при равни сила и прецизност.
Колко е началният показател няма значение, когато говорим за крайните стойности, а не за разхода на ТР, фактът е, че разликата не се равнява на 35 ТР.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт май 26, 2009 12:04 am

Асене, ти изби рибата и му видя сметката на вожда!

За теб може и да няма, ама за хората, които започват играта от нулево ниво, 22ТР в полза на хората от по-високи минимуми не им се вижда прецакващо ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт май 26, 2009 1:37 am

Шами, оправи си сметките. От 3 до 5 точки разликата е 9 ТР, не 22 - обсъждаме конкретно качество.

И за протокола, обикновено почвам от 0-во ниво, ако всички са на него ;).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт май 26, 2009 10:45 am

Основни показатели
- Виталност: 2
- Жизненост: 32
- Сила: 5, максимално 17
- Ловкост: 3, максимално 19
- Интелект: 7, максимално 15
- Прецизност: 4, максимално 15
- Издръжливост: 3, максимално 6

Константни
- Скорост: 18
- Магическа защита: 0

Расови умения:
+4 към „Катерене” (национално хоби - Тъй като на Фела няма високи планини (ако имаше островът щеше да бъде открит далеч по-рано) традиция е останала от времето след втората война на боговете когато континентите са се разцепили и отделените на самотния острав фелини са се качвали по високите дървета на брега вглеждайки се до умора в хоризонта за да видят родния край. Тук мога да предположа, че Фела е бил полуостров или на Първия континент или на Магландиум.)
+1 към „Бдителност”
+1 към „Воля”
+2 „Психическа устойчивост” срещу страх (идващо от другото им расово умение - разпознаването на велики същества)
+ 50% по-дълъг и по-висок скок от „нормалното” (заради антаомията на задните им крайници).
+ 2 НВП (начална височина на падане)
+ Устойчиво зрение (вертикални те заници позволяват цветно виждане дори при намалена светлина)
+ Изключително обоняние (+4)
- Забавена реакция -2 реакция дължаща се на спокойния им начин на живот.
- Неумела езда: Фелините по принцип не виждат конете като яздитни животни, само товарни. Самата идея за „езда” по природа им е чужда. -2 към умението.

+ Безразсъдна умора: позволява ползване на умора в размер на максималния показател за ИЗ, независимо от моментното му състояние, с всички произтичащи от това последствия за моментната ИЗ. Ще им даде възможност да се изразходват адски бързо, ако го искат, но после ще им е много тежко.

- Брони:
По практически причини, Фелините отказват да носят брони. Това е и една от традициите, предавани от зората на времето, която не биха нарушили при почти никакви обстоятелства. А тези почти никакви обстоятелства са свързани с пришълците на островът им. Заради неразбориите в градът отделен само за тях майсторите ковачи на фелините започват да изработват защитни средства които обаче не надхвърлят 4 ЗА пак по практичните причини свързани с запарването на козината и скубането й от подвижните части на броните

- Отношение към вода
Фелините предпочитат да избягват големите количества вода, пък и не обичат да се разхождат под дъжда. Мократа козина има тенденция да се вмирисва, когато не я изсушиш както трябва. Миризливата козина е нещо неблагоприлично. Поради вродена липса на интерес към заниманието имат:
* Изключително неумело „Плуване” (-4)

* Невъзможност да специализират в магическата „Водна Школа” (през и около островът им не минават достатъчно силни водни магически линии и с времето фелините са „ослепели” за тази магическа школа както и нямат защита срещу нея - търпят с 1/2 повече щети)

- Усет:
Фелините са способни да усещат присъствието на могъщи дракони и демони на големи разстояния (по-силно силно създание се усеща от по-далеч, в изключителни случаи на разстояния от порядъка на десетки километри) и да определят посоката и приблизителната дистанция до тях. Това важи и за други същества с голяма сила, но в далеч по-малка степен. Ефективността на това умение се определя по преценка на Разказвача.

Да го дигна отново нагоре с новите радакции.
Предишната ревизия е на 5-та страница.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт май 26, 2009 11:22 am

Хора, не. Пак ви казвам - макснатата висока Ловкост избива рибата просто и отваря пътя за следващи, още по-ловки раси.

Защо упорито драпате за тази ловкост, когато твърдите, че искате само повече ТД?
Ба си, аз съм навит да имат расово + 2 ТД за сметка на два, три по-слаби и леко пълнежни бонуси ( но може и просто така) и да се свършва с проклетата тема.
Халал да са им. е?
Питам, понеже със Ск 18 и и Л 19 с евентуално покачване на някоя от тях с 1-ца води до 19 ТД на рунд.

При 17 Ск, 17 Лв, И расово +2 към ТД и минус 1 към Ре, получавате точно 19 ТД и Ре на хоратата. Тези плюс 2 ТД са толкова прост, ясен и незабавно действащ бонус от ниските до високите нива, че просто ви се чудя защо не го искате? Предлага ви се дори без дроубак, което е просто върха на сладоледа
(евентуално може да идва като бонус от расовото СУ, за да не го загложди някой съвестта).

Та защо отказвате това и настоявате за безумно висока СК, която ще отнема от максимумите на другите показатели и за още по-висока Ловк, която също отрязва други максимуми, а и трябва да се развива?

Кажете бе, хора? Защо има нещо гнило в Дания? Понеже, ако аксиом имаше фиксиран таван на нивата, можеше да се изчисли - в първата 1/3 от тези нива фелините са скръб, във втората 1/3 почват криво ляво да се оправят, в последната 1/3 излизат начело. Това е проста и ясна идея, която може да се осъществи при предварително зададен параметър - какъвто в момента няма.
Няма правила за началното започване, освен усмотрението на разказвача, а концепцията за математически изчислен герой, стартиращ от ниво Х ще се съчетае с идеята за бавно, но мощно развиваща се раса и съвсем ще я ополескаме.
Ще имаме раса, която е слаба на малките нива, но често започва направо от междинната трета на нивата?? Оп, забравих, че в аксиом изобщо няма фиксиран брой нива за качване. Имаме линейно уравнение с две неизвестни...
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт май 26, 2009 11:37 am

Аз никога не съм казал, че искам само да са с повече ТД. Искам например да се балансира и липсата на брони, които дават повече от 4 ЗА (такива са например често срещаните сред приключенците кожени брони, които гарантират за повечето успешни удари щетата да се дели на две).

Във всеки случай, един елф, който вдига ловкостта си на макс изразходва в този вариант 46 ТР по-малко, отколкото един фелин, който прави същото.

46 ТР се равняват на осма степен на Акробат (+2 БЗ), първа степен на БЕБО (+1 Атака, почти го изравнихме другия), а навярно и бонус към друг показател, или пък наместо последните две - 4та степен на владеене на оръжие, което дава нещо от рода на Финт или Прицелване. Така че според мен нещата са си напълно редовни така.

И мисля, че е време да се престане да се гледат само и единствено максимумите. И не, една раса, която задминава елфите в някоя от трите области, където те са най-добри, няма да повлече крак за други. Особено не и с Туиканите, в чиято тема съм писал специфично за тях. Просто истинските толкинови елфи нямат място като игрова раса в който и да е бил сетинг, стига те да не са единствената игрова раса.

П.П. Слънце, пак както обясних в другата тема, математическите герои не са бъг в следствие на расите. Нека дадена група реши да започне да играе със следните уговорки: само хора и начално ниво Х. Виж кога героите ще си качват интелекта. На нулево ниво, иначе ще губят ТР напразно. Виж ги кога ще качат силата си - пак на нулево ниво. Общо взето, това ще бъде голямата дилема - какво да качвам повече ТР или живот. Евентуално може да се появи и Маната като фактор, ама то е на страната на ТР-тата и те заедно ще победят. А въведеш ли и ограничени финанси, маговете ще се избиват да си качват интелекта на макс, ако трябва и певец, преди да са си качили Магьосник. И какво се получава като концпеция на героите? Ще има ли изпечен крадец, който от малък се е учил да оцелява в градската джунгла? Не, ще имаме висшист със специалност "Крадене". Ще имаме ли Тарзан, който може да има много слаби социални умения и нисък интелект, но феноменална сила и ловкост? Не съвсем, един млад каратист, търсейки свободен храст извън доджото е бил нападнат от тигър, в следствие на което придобива амнезия и забравя всичко, дори родния си език, но не и бойните си умения.

Така че не го гледайте единствено от тази светлина, системата просто не е нагодена за някои неща.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт май 26, 2009 11:57 am

Значи отваряш вратата, влизаш вътре, изхвърляш предишния носител на титлата най-бъгав, след което заключваш вратата?
Много демократично! А когато става дума за демокрация винаги идва момент, когато всеки си е казал доводите, отгатнал е истинските мотиви на другия и почва едно безкрайно обикаляне в словесен кръг.

За това нека вкараме свеж полъх в дискуята- как ще създадеш бавно развиваща се, но мощна в горните нива на системата раса.... когато в Аксиом няма горни нива, няма изобщо фиксиран брой нива. Ако примерно бяха 15, можеше да разделим развитието на фелините на три петици, в които са много зле, сравнително балансирани и накрая излизат начело.

Но....
1. в аксиом няма такова граница,
2. ти твърдиш че искаш да съдадеш левъладжмънт раса (може да не го казвам правилно),
3. едновременно с това твърдиш, че слабостта на фелините на ниски нива (не съм убеден че имат реално изоставане в сбора ТР от начални показатели) компенсира напълно по-късната им мощ. Понеже повечето нормални игри били до сравнително нисък левъл или стигат до високи нива след стартиране от начално нулево (което е очевидна неистина).

Тоест ме убеждаваш, че създаваш нещо, чийто потенциал в 80% от случаите няма да виждаш реализиран - защото 2 и 3 се изключват вззаимно.

Изобщо недопустимо е да се говори за левъладжмънт раса, която компенсира крайната си мощ със слабост в ниските нива на система с отворен брой нива.
До фиксирането на брой нива по аксиом - много символично би било да е бройката 16-сет, е напълно недопустимо да се говори за левъладжмънт раси - няма база, върху която да се построи преминаването им от слаби към равностойни до силни.

Ето защо, официално предлагам да се замрази темата за фелините в тази им концепция за неравномерно развиваща се раса до приемането на фиксиран брой нива по Аксиом. Като такова ново и фундаментално правило задължително трябва да върви с правилото, че героите абсолютно винаги започват от нулево ниво, като само нип-овете се появяват с готово ниво, което за легендарните нип-ове може да е над тавана на фиксираната стойност.

Заб: Последното правило не е задължително, ако има само раси, които равностойно се конкурират ниво по ниво - но вече няма да е така, тъй че е необходим фиксиран брой нива и задължително започване от нулева степен.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт май 26, 2009 12:21 pm

Слънце, както няма предел на нивата, така няма и предел на показателите. Максимумите са спестени ТР. В горния си пост показах защо смятам, че с тези максимуми - и минимуми! - елфът компенсира с развитие на други умения, които дават същото, което получава фелина от 19те Л, без едното ТД. Съответно фелинът е прецакан заради броните.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт май 26, 2009 12:37 pm

Никой не развива основните си показатели до максимум, ако има какво друга да развива.
С други думи първата граница е броя позволени СУ-та, който пък са ограничени от нивото и интелекта.
Ако вземем за пример социалните игри (не го слагам в кавички забележете) на Слънцето където се почва от 25-то ниво, ще го помоля да даде един примерен герой за да видим колко от основните показатели са на максимум или над него, както и колко СУ-та и ПиУ има на 12-та степен. Силно подозирам, че дори на такива математически нива героите нямат повече от 3 основни показателя на максимум и минимум 4-5 СУ-та или познания на 12-та.

За това съдя разбирасе то моя скромен опит с разиграван персонаж до 8-мо ниво който имаше 1 показател на максимум, 2 СУ-та и 3 познания. възможно е разбирасе да греша и социалните сесии да не са толкова „социални”, та затова моля г-н Фотев да публикува герой то 25-то ниво. Благодаря предварително.

пп. И за да си довърша горната теза: Ако всички показатели са на максимум и са избрани подходзящи СУ-та отново на максимум, то разликите в геройте не е толкова голяма защото Елфът ще има атака 60 срещу 50-55 защита на фелина.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт май 26, 2009 2:42 pm

Слънце, нищо не ти пречи да играеш на нива над 16то. Просто там вече имаме само някакво подобие на система. Виж, че темата е за замразяване си прав, но няма да е веднага.

25то ниво... хъм... това са доста ТР. На 11-12 ниво (при старт от 3то) едни мои герои бяха стигнали до солидните максимуми... в два показателя. И вече бях усетил, колко се чупи системата, когато правех противниците. А двата героя бяха развивани за да оцеляват - гигант-войн и човек-магьосник. Имаха по няколко СУ на макс, война май така и не си вдигна силата на максимум, мага започна с макснат интелект и мисля, че до края на играта беше вдигнал и Ловкостта до край. (което изобщо не го предпазваше, вервайте ми :))

Та, исках да кажа, че на 25то ниво може и да имаме всички показатели на максимум. Аз не бих го направил, но някой който търси героя му да е супер-дупер-мега як (няма да споменавам, че за мен тоя човек е на 12 годинки :P) може и да го е направил. Казано иначе - Слънце, проблема не е в програмата, а в твоя (а най-вече на играчите ти) телевизор ;).

Спомняте ли си арената на Вилорп за 16то ниво герои. Жалко, че не завърши - магьосницата ми мяташе чука на бога за няколко ТД. И сега някой ми се оплаква, че фелините били силни. О, я стига. Фелините са силни на средни нива и то при бой едно на едно ИЛИ пак на средни нива при бой на две мулти-расови партита. Щото забравяте нещо - фелините нямат водната школа. Значи немат и ефективно лечение.

Ако системата нямаше толкова шибано правило за ОП, фелините вече да са мъртви при ограничението за броните. Само че правилото е шибано и бронираните го ядът отвсякъде.


В заключение...

Една малка, почти незначителна за света раса предизвика огромна дискусия. Много неща ни се изясниха, а за мен най-вече се изясни следното - няма добър компромис. И да изобщо не се мъча да правя компромис със Слънцето, щото с него по фелините такъв не може да има - фелините са бъгави, мамка му! Имате проблем с това? Да, ама... то и аксиом 16 е бъгав. Не чух никой да мрънка за това...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт май 26, 2009 2:58 pm

Аз не твърдя, че фелините не са бъгави - твърдя, че не са бъгави при нематематически (т.е. математически за нулево ниво) герои ;) . И както за трети път казвам, дори в случаите за бъгави фелини, бъгът не е в тях, а в системата, която не е предвидена (а не трябва и да бъде) да е балансирана за всякакви начални нива.

И не съм съгласен, че няма добър компромис. Такъв има, дори смятам, че има няколко различни добри компромиса в случая и съм твърдо убеден, че Вилорп даде пример за един такъв ;) .

И дори при сегашните правила за ОП се позволява кожена броня за +9 ЗА, която дава +1 ОП... което няма абсолютно никакъв ефект върху бойните качества на героя ;) . Асен твърдеше, че +2 защита могат да бъдат колосална разлика - е как е тогава разлика от сорта на +5 ;) ? А ако включим сегашните правила за кървене, при които разликата между стрела в и извън бронята може да се равнява на разлика от 3ВЩ на ход?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт май 26, 2009 3:07 pm

Vilorp написа:Никой не развива основните си показатели до максимум, ако има какво друга да развива.
Това в коя система? В Аксиом16 не е така, по моят скромен опит.
Всеки от моите герои, на който това не му е влизало в противоречие с коцепцията, е развивал основния си показател на доволно високи нива, обикновено - максималните.

Шами, ще ти кажа само едно - няма нематематически изчислени герои. Освен ако не говориш за тези с грешки при смятането на ТР.
Както и да е, аз ще изчакам финаланта версия, която ще покаже Бат Гойко и ще приема нея :).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт май 26, 2009 3:24 pm

Прави разлика между математически герой, т.е. такъв, който на започва на шесто ниво и се оказва, че на нулево бил много силен и умен, но адски тромав и бързо уморяващ се, и герой, който на нулево ниво е някакъв, като е замислен на шесто да заприлича на онзи в началото. Основната разлика е, че сметките никога не излизат ;) .

На един играч ще му писне да хвърля постоянно 566 и ще си вземе Точен Удар, ще му хареса и ще си го развива - наместо да си увеличи атаката, да кажем. На гиганта ще му писва да го улучват със затворени очи, ще си качи малко ловкостта, наместо СУ Воин, което му дава атака по-бързо. На магьосника ще му писва да се "пъне" сто часа за някоя магия, поради което наместо ловкост ще качва Бърза мисъл, като по този начин позарязва малко първоначалния си замисъл. А елфът-изобретател, който навремето е целял да бъде много точен, осъзнавайки, че с един изстрел отнася, ама стреля веднъж на четири дни, спира с качването на ПР и слага на Изобретател и си прави голем... Примерът е реален ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт май 26, 2009 3:33 pm

Хора. Вие казвате защо не приемате раса, която не е толкова бъгава колкото системата. Ами защото не искаме да направим системата още по-бъгава.
Впрочем не се сещам за нормален разказвач, който да настоява да се играе с това правило за ОП и да позволи да се създаде кожена броня с 9 ЗА. А, стига бе 9 ЗА за кожена броня, това нещо магическо ли е?!?
За мен темата трябва да се локне, до появяването на Мистрал. Той да уточни какво е искал от Фелините и дали то ще може да се постигне. НЕ МОЖЕ да създаден расата без знанието на създателя. Нищо, че някъде в сайта или форума пишеше, че всяка предложена идея може да бъде взета. Просто не е работа. Не е хуманно.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт май 26, 2009 4:57 pm

Две неща:
Къртач точно ти предложи тотално различни показатели и умения от тези зададени то Мистрал!
Асене, основнИТЕ не основНИЯ, множествено число, дай герой чиито основнИ показатели са качени на максимум, а не е пипал СУ-тата и тогава пак ще говорим.

пп. Системата си работи ако почнеш от нулата и стегнеш постепенно чрез игра до първите двуцифрени нива. Това са нематематическите герои. Другите знаят че до n-то ниво няма да видят враг, качват си Интелекта на 15 (при сътоветните условия че това ще име се изплати) и като стигнат до n-1 ниво си дигат ловкостта на нужната степен.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт май 26, 2009 5:04 pm

Вече казах - без фиксирани нива и задължително почване от нулево ниво, не може да има левъладжмънт раса. Защото при започване от ниво Х директно се прескачат перидодите на слабост. Освен това трябва да има забрана и в късен етап на играта, като си смениш/ти умре героя да си правиш нов от расата фелин - защото дори и да е ниво, две под това на групата, пак се прескачат долните, кофти нива.

Само така може да е справедливо. И докато не се въведе тази ключова промяна в системата, всякакви разговори за левъладжмънт раси са недопустими. И е без значение дали ще ги наричаме левъладжмънт, бавно развиващи се но мощни и прочие.

Отдавна се разбрахме, че компенсирането с ТР е житейски балансиращ фактор, а не чисто дизайнерски. Защото така може да се създаде и раса с 23 ловкост и да се каже, че то цената за вдигане на показателя компенсира всичко. Вярно е, че за Л 19 фелинът дава 37 ТР, които елфът може да даде на някакво умение и да компенсира. Ама после и фелина може да даде 37 за същото умение, а елфът няма какво повече да направи... то хубаво, елфът изостава с 1 до 2 ТД, А и Защ, ами какво прави джуджето.... или гигант с неговата 13 ловкост и 15 СК?
Абе нали говорим за левъладжмънт раса - какво балансиране тука с ТР? - левъл аджмънт расите се компенсират не с само с ТР, но и със начална слабост и дори наказание към получавания опит. А това предполага пълно преораване на цялата механика на Аксиом, това направо е друга система.

Така че:
Забравете за раса, която е силна в нива над 12 и равностойна до този етап.
Забравете за раса, която е силна в нива над 12 и е равностойна на другите в средните и слаба в ниските нива - тя е допустима само ако имаме забрана герои те да стартират над ниво нула.
Забравете, ако има разделение на нивата, в които фелините постепенно наваксват и изпреварват другите, това да е на принципа 5:5:5. Трябва да бъде по следната схема - комулираме сбора на експириънса за качване от 0 до 16 ниво, делим го на три и виждаме къде идва като реални нива. Което може да значи, че фелините са хърби до 9 ниво, средна работа до 13 и осезателно по-силни от другите между 13 и 16

Забравете за раса, която стартира с - 3 до минус 4 към начални ТР и има възможност да расте твърде повече от другите раси по максимални показатели, особено по ловкост. Пак ви казвам - направете фелините с Ск Х и Ловкост 19 и аз ще довърша туиаканите със Ск Х-1 и Ловк 19+1. И не се тревожете за несериозноста на расата - ще я направия така, че от ролева гледна точка пръстите си да оближеш.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт май 26, 2009 6:04 pm

Vilorp написа:Две неща:
Къртач точно ти предложи тотално различни показатели и умения от тези зададени то Мистрал!
Асене, основнИТЕ не основНИЯ, множествено число, дай герой чиито основнИ показатели са качени на максимум, а не е пипал СУ-тата и тогава пак ще говорим.

пп. Системата си работи ако почнеш от нулата и стегнеш постепенно чрез игра до първите двуцифрени нива. Това са нематематическите герои. Другите знаят че до n-то ниво няма да видят враг, качват си Интелекта на 15 (при сътоветните условия че това ще име се изплати) и като стигнат до n-1 ниво си дигат ловкостта на нужната степен.
Точно основният показател, единствено число, защото преди да си взел няколко нива, водещият ти показател обикновено е един. Ако според теб не разбирам системата, погледни уроците на Кид как се оптимизира магьосник ;)!
И никъде не съм писал, че "не е пипал СУ-тата", а че покачването на показатели обикновено е по-изгодно. Което е вярно незавиисмо от кое ниво започваш, от по-малкото ТР обикновено страда развитието на останалите показатели, не на основния 8)!
Както и да е, аз се отказвам да споря - искате фелините да станат най-честият избор за бойна раса, няма проблем. Аз ще обмисля да играя с туиакан и ще разрабортвам октопоидите... :twisted:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт май 26, 2009 6:11 pm

Заплахата "направете раса Х и аз ще направя раса У" е доста наивистична по своята същност. Ако Фелините в последния си вариант имат Л 19, то това ще се компенсира от други недостатъци - например не носене на броня.
Механики в играта, за компенсиране на подобни неща има колкото си поискате. По-точно има достатъчно показатели в играта, че да може да измислите интересна компенсираща механика - латентно движение (не ми се връзва с Фелините като замисъл, но е иделен компенсатор за повечето ТД, които дава високата Л) би казвал, че при всяко ново движение героят плаща 1 ТД. Започваш да ходиш направо +1 ТД, искаш да завиеш +1 ТД, искаш да удариш +1 ТД. Е, какви се струва? Подобна механика, естествено би следвало да си върви с бонуси - високата Л е един от тях, тя казва,ч е ти реално най-вероятно имаш повече ТД от другия така или иначе. За сметка на това те ще се изядат от тази твоя латентност при движението. От друга страна ти си имаш и по-висока БЗ, така че пък понякога ще ти е изгодно да седиш и чакаш и тогава само атаките ти ще струват с +1 ТД повече.
Както и да е, при правене на фелините ще взема под внимание всички коментари, които се изписаха тук, но все още не мога д азаявя със сигурност дали Л им юе бъде ограничена до 17 (най-вероятно да, като ще бъдат допълнение от Расови умения, които да подчертават тяхното умение да са гъвкави).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт май 26, 2009 6:16 pm

Като сме почнали, защо не си направя нова разработка на орките? 8)
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт май 26, 2009 6:30 pm

Орките са добре дошли. И както съмказвал многократно, те са предвидени от рано (почти като фелините).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср май 27, 2009 10:13 am

Ако се цели простота:
По-добре 19 ловкост
вместо
17 ловкост и +2ТД на рунд за 1 ТУ; +2БЗ; +2успех при боравене с оръжия за ловки
което просто не вади очите на вглеждащите се в максималните показатели, но е същото
или направо ужасното
17 ловкост +РСУ

Ако искате да донакажете фелините за ловкоста им можем да добавим:
безрасъдна умора 2: натрупват 1ТУ за всяко действие отнемащо повече от 6ТД (стандартен ритник или атака с тяло)
Това ще рече, че ако искат да изминат 4 полета за 8ТД ще натрупат и 1ТУ, акор решат да замахнат сбрадва или двуръчен меч, ще натрупат 1 ТУ, Ако искат да стрелят с дълъг или елфически лък ще натрупат 1 ТУ, а ако реши да зареди стрела и веднага да стреля с къс лък пак натрупва 1 ТУ
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср май 27, 2009 11:59 am

Нека бъде формулирано така - няма да бъдат наказвани за ловкост 19, защото тя ( тази стойност), няма да бъде допусната.

Абсолютно честно признавам, че ми се иска да създам раса с абсолютно възможния максимален показател за ловкост - имам и способността да обрисувам ролево и сетингово такава раса (казвам го с целия риск това да прозвучи леко нескромно).

Също така абсолютно честно признавам, че щом мога да сдържам собствените си пориви към подобни експерименти със системата, се считам в правото си да изисквам същата въздържаност и от околните. Всъщност съм убеден, че този мотив (подтиснатия подтик и желанието и другите да се сдържат) важи за почти всички, които критикуват тези показатели на Фелините. Те също са хора и неизбежно поне веднъж им се е приискало да създадат нещо супер яко и готино, на всяка цена.

П.П. Нека наистина не се уливаме с показателите - това е механично и дразнещо. Сам казваш, че е безмислено, ако им дадем Ловкост, но им отнемем Ре или БЗ или косвено им намалим ТД-то. Имаме първичен показател, който не е съвсем първичен показател, защото е осакатен спрямо част от вторичните, производни от него.

В тази връзка - ако лично аз се заема да направя левъладжмънт под-раса на елфите, няма да я направя такава чрез по-високи показатели. Ще е с умения, може би заплащани с Расово Су, тоест с ТР и определено НЕдаващи максимиризане на показатели или директни бонуси към развитатата им стойност. Мисля си например Расово СУ на елфите, което на 12 дава право на стрелците да правят прицелни атаки към зони, покрити от броня. От това трудността да уцелиш очи на противник с шлем все така си остава 16-сет към БЗ - елфът не става по-точен или с директно по-голям демидж или с повече ТД за повече брой изстрели. Обаче има нещо, което все пак може да се окаже много полезно и допълва сетинговия образ на расата му - дори да се прави един път на приключение (16 Затруднение е сериозна работа).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср май 27, 2009 1:59 pm

Интелект 12
Какъвто и да е лък
Специалист в лъкове
СА Пренебрегване - ИН/3=4 пренебрегване

8 усложнение за главата, 12 за окото +4 шлем
,ако имаш 12 успех, което се постига със Майстор стрелец и прецизност това да дупчиш противниците в очите през забралата на шлемовете не е абсолютно никакъв проблем. Дори при 9 успех стрелата ще попадне в главата минавайки през забралото и при елфически лък и назъбене стрела ще нанесе 4 зара щета + твръда от специалист което е поне 3 и то излезе 16*2=32 щета, което дава и 6 кървене, тъй че дали ще улечиш окото не е от голямо значение.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср май 27, 2009 2:04 pm

Хора, аз, Слънцето и Асен не искаме да няма 17 Ловкост само заради това, че расата ще прекрачи установения максимум от 17, а затова що дава тази Ловкост. Даже по-добре е да са с 19, отколкото новопредложение вариант със 17 и +2 Атака, които идват ОТНАЧАЛОТО. Защо не направим раса с 1-6 Ловкост, която да има расови +5 БЗ и +10 Атака? Знаете ли, колко ще е яка, а? Абе вие не разбирате ли какво ви се говори.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Отговори