Страница 16 от 19

Публикувано: чет юни 18, 2009 6:00 pm
от Асен
Само да отбележа, че горното решение получава пълната ми подкрепа и напълно решава моите противоречия с расата 8) !

Публикувано: чет юни 18, 2009 10:49 pm
от Shamajotsi
Еми екстра, и аз съм за, насъбрал съм вече въпроси за Фелла, които не мога да ги задам, защото не мога да резистна темптейшъна да се включа за пореден път във въргала ;) . Това разплита този Гордиев възел, ама не по начина на Сашето Фиромски, и прави Ябълката на раздора на щрудел.

П.П. Купуването и продаването на гласове е престъпление... ако ви хванат 8) .

Публикувано: съб юни 20, 2009 4:02 pm
от hameleona
Интересно, Пинко май го набиха...

Публикувано: нед юни 21, 2009 4:01 pm
от Cocaine
Което превръща джуджетата-берсерки в новата заплаха за елфическото господство в Магландиум?!

Публикувано: нед юни 21, 2009 4:59 pm
от BatGojko
Ха, ха ;)
Ей, айде вече, след като уточних официално становища за Фелините да позволим на всички, които имат желание за тяхното доразвиване да го направят без излишен "флейм" за това как се отнасят те към елфите и т.н.

ПП: Принципно Пинко си имаше своите шансове, но определено не биваше да влиза в размяна, а да се опитва да се пази повече. А джуджетата берсекри са си заплаха за всички ;) (особено след като придобиха и "Зашеметител" след допълнителните ТР, които ме "принудиха" да им взема Спец. в Оръжие ;)

Публикувано: нед юни 21, 2009 8:08 pm
от Vilorp
Ами както и приди съм казвал ВФ1 + закостеняло развитие спокойно биха могли да щъкат из магландиум.
МФ2 са твърде слаби, ако прочетеш абзаца за хармоничното развитие и ако такива са и фелините на Фела... на не им дава Орич на острова да попадн някой амбициозен последовател на единствения бог, защото за нула време ще станат провинция под юриздикцията на Църквата.
Разбирасе това горното ни вавежда и на мисълта, че демоните не можещи да слупат хармонично развити фелини ще са следващата покорена или унищожена територия преклонила се пред единствената вяра.

...

Публикувано: пон юни 22, 2009 12:56 am
от BatGojko
Всъщност, в крайна сметка като се размислих много обстойно разбрах, че за мен по-счупеният им показател е 19 СК, тъй като той им е даден в началото, а и е показател, който много млако СУ модифицират. 19 Л са в късен етап на играта и по никакъв начин няма да я счупят чак толкова. Елфите, също така не са най-ловката, а най-умната и най-прецизната раса, тъй като са най-добрите магьосници и най-добрите стрелци, та затова 19 Л, не би влязло в някакъв конфликт с тях... Остава 19 СК, за които твърдо смятам, че трябва да са доста по-малко (поне 15, за да правят общо 17 ТД на максимум). Естествно всяко екстремно състояние може да се компенсира с интересни умения, но нека се пробват в реална игра, пък той Мистрал ше си ги нагласи.

Публикувано: пон юни 22, 2009 9:23 am
от Vilorp
При ВФ1 скоростта е 16, при максимална ловкост имат 18ТД, имат и +1 РЕ за да са 50:50 с елфите, кой ще действа пръв, а Първоначалната им ловкост е 3-ка, което значи че започват с 9ТД. Спрямо всите останали който започват с 10.

Публикувано: пон юни 22, 2009 12:05 pm
от cherno_slance
Точно това +1 към Ре, е безсмислица, особено към предложението на Ботугой да имат ниска скорост. То не е само, за да имат нормално количество ТД, но и за да не омитат всичко преди другите.

П.П. А защо трябва да стрелят едновременно с елфите? Това пък за какво им трябва?

Публикувано: пон юни 22, 2009 12:20 pm
от Vilorp
Аз го бях писал именно, за да имат някакъв шанс да действат преди елф. Ако бат гойко ги резне до 15 скорост тоя шанс ще е 50:50 да действат преди или след човека.

Публикувано: пон юни 22, 2009 12:22 pm
от cherno_slance
Доколкото разбирам, идеята за ниската скорост е това да им е един от главните дроубакове. Така че да остават поле за изява и на по-тромавите раси.

Публикувано: пон юни 22, 2009 12:34 pm
от Vilorp
По главен минус от допълнителните точки на ниво едва ли им трябва.
А, ако и те вземе че отпадне и цялата кавга е била заради високата скорост...

Публикувано: пон юни 22, 2009 12:53 pm
от Shamajotsi
Някой би ли припомнил какво беше закостенялото развитие?

Публикувано: пон юни 22, 2009 2:21 pm
от Vilorp
Като допълнителен баланс, при всяко покачване на ниво на основен показцател фелина плаща още 1 ТР

За теб от 5-то на 6-то ще ти струва 6ТР а на него 6+1
Ако се дига от 5 на 10, на човека (6+7+8+9+10)=40, а на фелина 40+5=45ТР

Публикувано: пон юни 22, 2009 3:06 pm
от cherno_slance
Не, основният проблем беше в максималната ловкост 19 и че всички предлагани от вас дроубакове са свързани със затруднено развитие и поради това имат временен характер.
И че като цяло, Аксиом 16 не е пригоден за левъладжмънт раси, защото основният замисъл на дизайнерите е никоя раса да не израства в начлото или края над другите толкова много, че да ги прави "изостанали".

Публикувано: пон юни 22, 2009 4:14 pm
от hameleona
На високи нива (разбирай над 5то) има значение. На героични нива (разбирай над 10то) все още има жестоко значение за баланса. На абсурдни нива (над 16то) е, там системата и без туй не бачка :)

Публикувано: пон юни 22, 2009 4:38 pm
от cherno_slance
Ми на и аз това казвам - че искате нещо, за което твърдите, че не може да се използва в действителност.

Искате 19 ловк и в същото време дроубаковете за хармонично развите и закостеняло развитие не позволяват да я развиете в действителност на ниски, тоест нормални нива.
Следователно самите дроубакове оправдават игра до/на високи нива, където пък много умения и СА компенсират напълно тази Ловк.

Единственият проблем, е че дроубаковете могат да бъдат както по отношение на развитието, така и по отношения на крайната конфигурация. Скорост 15, без + към Ре, е точно такъв никога неизчезващ дроубак. Аз харесвам неизчезващите с времето дроубакове!! Има някаква сигурност в тях, че не могат да бъдат заобиколени с достатъчно ТР. Те просто са там!

Публикувано: пон юни 22, 2009 5:36 pm
от Mistral
Не се притеснявай, Черно, скорост по-ниска от тази на елфите нама да имат.

Публикувано: пон юни 22, 2009 5:44 pm
от hameleona
Малко трудно, ако ще спазваш желанието на иван ;) 17ТД макс. Значи или трябва да смъкнеш Ловкостта под тази на елфите или Скоростта.

Публикувано: пон юни 22, 2009 5:46 pm
от cherno_slance
Батугой каза, че ще има правила за правене на раси, подобно на тези при правенето на оръжия. В тези правила трябва изрично да има ограничение от кой показател имаш право да вземеш за да увеличиш даден друг Показател. Примерно за увеличаването на Ловкост взимаш само от Сила. Звучи логично, защото тигърът и леопардът и котката са все от едно семейство, но силата и ловкостта вървят в обратна зависимост при трите съзадния.
Скоростта би могла да се обвърже с прецизността - в смисъл способността за мигновенно действие среща естествено ограничение в нуждата действието все пак да бъде прицелено.
Издръжливостта - забелязах склонност да се взима от нея и да се дава на други показатели - а тя е обвързана със силата.

И още - когато взема от един показател и дам на друг, после да е недопусимо обратното вдигане на сваления показател.

Публикувано: пон юни 22, 2009 7:26 pm
от Асен
hameleona написа:Малко трудно, ако ще спазваш желанието на иван ;) 17ТД макс. Значи или трябва да смъкнеш Ловкостта под тази на елфите или Скоростта.
Напротив, никакъв пролем не е, ако е решил да не ги прави само за Фелла. Ако е решил да ги рпави самоз а Фелла, може да си остави и първоначалните.
Скорост 17, Ловкост 17 ще ги направи точно със 17 ТД. При това те ще бъдат толкова бързи, че ще са равностойни на елфите, а "бърз като елф" е пословично. С по-висока сила и по-ниска прецизност ще са по-добри бойци от елфите и по-лоши стрелци.
Това, както забелязвате, е точно исканият от Мистрал образ, само че вече - балансиран системно!

Презараждане!

Публикувано: вт юни 15, 2010 4:09 pm
от Vilorp
Фелини добре дошли в Магландиум:

-

добавка: забърсано

Re: Презараждане!

Публикувано: вт юни 15, 2010 4:14 pm
от Shamajotsi
Vilorp написа:Версия поредна в съвместна разработка на Мистрал, БатГойко,Черното Слънце и Вилорп
:shock: Уау, сигурен ли си, че не си закъснял със 75 дни да пуснеш това? Или дали не си подранил с 290?

Иначе аз нямам какво да кажа, само искам да питам - заради тази "реактивна ИЗ" означава ли, че с 4 ИЗ мога да имам 10 ТД допълнително в първи ход (на цената на пълна умора)?

П.П. Всъщност, има какво да кажа: сега остава да се нагласят и цените за 0во ниво за СУ-тата :Р ...

Публикувано: вт юни 15, 2010 4:25 pm
от Vilorp
За да не виси странно поста на Шами, да добавя че забърсах поста. И да работи се по нова ревизия която само трябва да се добалансира.

Публикувано: ср юни 16, 2010 5:00 pm
от Vilorp
Фелини:

СК 17
Вит 1
МЗ 0
СИ 5-17
Л 6-19
ИН 3-14
ПР 5-12
ИЗ 2-4
реактивна издр (срещу цялата си налична издр получават 5+ИЗ ТД, като ИЗ е текущия им показател)
резистентност към почиващи средства (възстановават почивка само с почивка)
-1/2 щети при падане отвисоко
х2 ефекта на Водна школа
Забранена водна школа (немогат да използват заклинания от тази школа)
+2 катерене (заради опашката)
-4 езда заради опашката
-2 плуване заради нежеланието има да се мокрят
+2 щета при удар с ръка или крак заради ноктите
Усет за свръхестествено (усещат свръхестествени създания в околността в радиус Псу метра но немогат да определят точното им положение. Усещат и могъщи създания (показател над 22))
виждат дори при 20% светлина
Ограничение за броните до 6 ЗА заради структората на тялото и невъзможност да носят твърда броня като нагръдник или кована.
РЕС=ПР/ПР

Взимат СУ Архивист за 3ТР по малко (2 вместо 5ТР)
Взимат СУ Певец, Художник и Ръкопашен бой за 2 ТР по малко (3 вместо за 5ТР)
Взимат СУ Друид за 1 ТР повече (6 вместо 5ТР, това е 1 ТР по-малко от останалите раси освен елфите)
Вземат СУ Крадец и Убиец за 2ТР повече (7 вместо 5ТР)
Взимат СУ Твърда кожа за 5ТР повече (10 вместо 5ТР)
Взимат СУ Воля за Живот за 5ТР повече (15 вместо 10ТР)

ето пак качено въпроки че все още има диспути но се надявам и вие да помогнете.

Публикувано: ср юни 16, 2010 5:34 pm
от cherno_slance
Вилорп, казах ти и на скайп, че това предложение не го приемам.

Ето го насрещното, с което знам, че ти не си съгласен. Знаеш, че и мнението на Асен е против, защото СК17, Ловк 19, дават на фелина спрямо човека бонус от +1Ре, +3,5 атака с оръжие Ловк/си, +3 защита, +2ТД.

При условие, че в Аксиом няма класове, може да говорим за понятията "танк", демидждилър, стрелец, магьосник, асасин като за роли. Роли, които могат да бъдат постигнати по различен начин, но определено зависят от базовите статистики. При висока СК и Ловк, фелините получават предимство в ролята на танк и демиджидъл, стават равни с елфите в борбата кой пръв ще стреля или кастне магия и се борят със щархите и елфите за призовото място и при промъкването.

Мисля, че е прекалено, но все пак поправимо с наказания и слабости, които наистина болят и ги ограничават в ролите на танкове, стрелци и магове. Изисквам налагане на систмени наказания, без да се обосновавам сетингово - макар че съм приготвил и сетингово обяснение, то е вторично. Няма да се крия зад никакви природосъбразни аргументи - изисквам по-долу дадените промени именно като наказания, които затрудняват видимо фелините като танкове, стрелци и магове.

Щом идват с идеята да заемат доминиращо място в една от петте пазарни ниши и да делят първото място в друга област със щархите - значи в останалото трябва да бъдат осакатени. Но понеже в Аксиом няма класове, трябва да бъдат осакатени като вторични статове в тези области/роли.

За това - ето ти предложението ми, с което в скайп даде да се разбере, че не си съгласен.

СК 17
Вит 1
МЗ 3
СИ 5-17
Л 6-19
ИН 2-13
ПР 3-10
ИЗ 2-4


Обяснявам - прехвърлянето на три точки към МЗ го изисквам, за да бъдат загубени тези точки от максималната стойност на Прецизност и Интелект. МЗ е колкото бонус, толкова и наказание, защото пречи на лекуването в битка и намаля ефективността на полезните магически предмети.

Директни наказания:
падане на Ре с 1 при опит за стрелба
Сетингово оправдание. Натъртвам обяснението е оправдание, причината за кълцането е системна - мозъка изчислява по различен начин разстоянията когато стреля и когато пресмята разстоянието за скок.

За магията - Падане на Ре с 1 при при опит за кастване на магия
минус 3 МУ и минус 1 МА (тези двете наказания се стакват. човек с 36 МУ, ако изведнъж се превърне във фелин, ще стане с 33 МУ и 10 МА)
Сетингово оправдание за системното осакатяване - досега с демоните ги е накарал да избягват на инстинктивно ниво връзката с магията.

Други наказания:

- Реактивната издръжливост се маха, за да може с тази 4 издр наистина да страдат, че им е малко.

Забрана за водна школа, 2хЕфект на неблагоприятно заклинание от водна школа. 1/2 ефект на благоприятно заклинание от водна школа.
Тоест Ледената стрела ще дойде двойно, лечението на тежки рани - на половина. Уточнявам, защото в Вилопския вариант без да искате сте пропуснали обстоятелството, че 2хЕфект на водна магия може да се окаже не ограничение, а бонус. Помаагм ви, като изчисват това. Сега вече е ясно, че само страдат.

Ограничението на броните е - пълна забрана да носят брони. Всичко, различно от меки дрехи, им пречи. Броните не им дават никаква защита, защото им налагат наказание към ловкост в размер на ЗА, която дават.

И най-решаващото наказание, което може и да удовлетвори Асен, ако той е схванал идеята ми:

минус 4 към БЗ, минус 4 към всяка активна защита (отклон, париране, блокиране със щит и тн.)
Сетингово оправдание - няма. Просто трябва да бъдат лишени от превъзходството си в ролята на танкове. Но понеже няма танкове като клас, осакатява им се защитата.

П.П.
Пояснявам - изобщо не ме интересува дали цена в ТР, ниска издръжливост, хармонично развитие и прочие, балансират фелините. Мога да ги приема като доминиращи в ролята им на демидждилъри и претенденти при асасинството, само ако са категорично не-доминиращи в останалите три области.

Естествено, няма и не може да има категорична забрана да си направите фелин маг. Понасяте си слабостите и наблягате на роулпея. Приятна игра

Публикувано: ср юни 16, 2010 7:20 pm
от Cocaine
Предложеното е ненужно сложно и не работи. Веднага пояснявам защо.

Първо, аз, а и повечето други посетители на форума, играем на ниски нива. А на ниски нива тези наказания са унищожителни. Все пак, фелините започват само със 6 Л и отвратителни Ин и Изд. Тогава наказанието за БЗ ще се усети много сериозно - особено кето не могат да носят броня. Иначе казано, фелин ниско ниво ще има най-ниската ЗА в играта (по-ниска дори от джуджетата, които могат да компенсират с броня). Ниската им жизненост също не помага... Единственият им шанс да оцелеят е да се бият от разстояние, но там също имат наказание. Накратко, free target practise.

Второ, този опит за балансиране е доста "тромав". Не, че сметките са сложни, но все ми се струва, че може да се намери и по-прост начин за отслабване на фелините. Така нещата изглеждат някак неугледни и "кърпени".

Трето, не става ясно ти в каква роля виждаш фелините. Не са танкове, не са стрелци, не са магьосници, не стават за демидждилъри, освен ако не свалят противника си с 1 удар.

Четвърто, защо (дъ хел) се ограничава активната защита??? Това не е оправдано дори системно - те са бързаци, трябва да имат бързи реакции. И каква ти е далаверата въобще да ползваш активна защита? При похабени 10 ТД за отклонн печелиш +1 ЗА! Прикриването с щит също е безпредметно, защото в идеалния случай (Пр на Макс и голям щит) ще дава бонус от +1 срещу 2 ТД. Ако си искал да направиш раса, състояща се от дървени манекени, със сигурност си успял.

Пето, имам забележки по следното твърдение:
Щом идват с идеята да заемат доминиращо място в една от петте пазарни ниши и да делят първото място в друга област със щархите - значи в останалото трябва да бъдат осакатени. Но понеже в Аксиом няма класове, трябва да бъдат осакатени като вторични статове в тези области/роли.
Поправи ме, ако греша, но елфите взимат водещото място в 2 от "нишите", но това, изглежда, не притеснява никого. Защо сега изведнъж това се превръща в проблем?

В заключение, съгласен съм, че фелините чупят системата в сегашния си вид, но ако ще се балансират предпочитам да се пренапише концепцияат им, вместо да се опитват някакви недообмислени "кръпки".

Публикувано: ср юни 16, 2010 7:32 pm
от cherno_slance
Че трябва да се пренапише концепцията им... тоест начина, по който я постигат? Ама аз съм съгласен с това.
Като ми кажеш фелин, си представям нещо, което скача, тича, катери се, не го боли като падне от високо, ако щеш дори - отличен плувец е.

Щом се тръгва обаче към директно лапване на върхови показатели, трябва да има и съответната цена. Равновесието е не само системно, но и чисто психологическо.

П.П. Не е кръпки, а рязане, съзнателно осакатяване

Публикувано: ср юни 16, 2010 11:01 pm
от Vilorp
Като се добави и хармоничното развитие с диапазон 6-ца (разликата между най-големия и най-малкия показател да не е повече то 6) нещата си идват на мястото съвсем. Дори на високи нива.

От друга страна 6-цата не е толкова ограничаваща и не прави фелините съвсем еднакви. Още по добре би било 8-мица, но тогава едниствения показател койт отрябва да се дигне над максимума е ИЗД
При 6-ца и ПР трябва да дигне 1 над максимума за да имаш така бленуваната Л 19.

Както доказах в дискусия с Тонката фелините не са най-стрелци нито на високи нито на ниски нива. Не могат и да са танкове, защото нямат достатъчно здрави брони който да им предпазят не особено многото живот.

Убиици могат да имат приличен успех ако ползват къс къс меч, но ако пробват с кинжал... вижте им ПР и ИН! Айде многото ТД могат да ползват за концентриране, но ако не убият от първия удар ще трябва да си вадят двуръчния меч който... момент как са се промъкнали с двуръчен меч на гърба който е поне МР три и дава толкова усложнение за шум?

Остава единствено че правят много щети, е така е признавам, хората могат същото (Математиск - Пи`ко) но трябва да вземат едно две умения в повече, които забележете могат да вземат заради тия така неуместни за балансиране ТР дето са спестили.


По точките:
Няма нужда да им пада РЕ при стрелаба защото тъй и тъй са по слаби от хората, като стрелят първи, а елфите дори имат 50% шанс да действат преди фелините.

МЗ е повече бонус отколкото наказание, защото те не са магове и не ги бърка особенно дали няма да успяват в магиите. НО противника няма да успява да им ги казва, а това е кофти. Една дузина магически стрели иначе би ги отписала в първия рунд.

Това по принцип за -3 МУ и -1 МА освен че е сложно би било и многократно по силно наказани ако се прием МЗ 3, защото МЗ директно влиза като усложнение щом правиш магия, за справка Ататеждуждангамяикилев Трети.

За водната школа, както каза и Батугой, при х2 ефек ще търсят воден маг за приятел и ще се надяват да нямат воден маг за противник, защото приятелския маг ще им прилага лекуване на тежки рани (не особенно активно щото е от разстояние), но с кажи речи пълен ефект тъй като е по 2, но леден заряд което е по ниско ниво магия ще ги замрази едва ли не до края на рунда. От тия 3 зара х2=6 се ще има няколко петици и шестици.

Намалението към активната защита пък е в тотално противоречие със ситемата.

Поздрави!

Публикувано: чет юни 17, 2010 8:31 am
от kartacha
Виж, Слънце, донякъде съм съгласен с концепциите ти, но донякъде съм напълно против.
Първата дупка е ИН. Забелязал ли си, че няма раса с по-малко от 3 ИН? Това не е случайно. Дори най-тъпият представител на една раса, може да научи СУ(В случая примерно да стане ковач.), но ти изключваш този вариант при фелините. С ИН 2 те не могат да научат СУ на нулево ниво. За ИЗ ОК, то се разбра, че те ще са расата с най-ниска Издръжливост. МУ също ми допада, все пак живеят на остров пълен с демони. ОБАЧЕ ПР е адски ненужно занижено. Знам, че и да е с 1-2 по-високо, то пак ще се ползва оръжие с атака Л;СИ. Ако искаш да ги осакатиш равномерно и в двете, защо просто не им намалиш силата. А нека станат най-добрите промъквачи. То с тази Ловкост и с нормална Прецизност няма как да не стане. Защо да са най-добрите демидждилъри. Те няма как да станат. Те ще постигат щетите си от Специални атаки, а най-важното при специалните атаки е да се уцели и да има успех. А именно това ще постигне фелина и при Лъкове и при Л;СИ-ли. Относно танковите му функции. Какво разбирам аз под танк - да може да избягва удари(червена точка за фелините в тази графа), да намалява щетите, които му са нанесени, посредством брони или расови умения(3-4 черни точки в тази графа за фелините). Какво ще прави фелинът в 2-3 различни танкови ситуации. При много противници около него, които да намалят ЗА му, той ще умре по-бързо от мравка под слънчеви лъчи, пречупени от лупа. При средно много противници, той би бил малко по-малко издръжлив от своя Гигант или Джудже събрат поради по-ниските си ЖТ. При един противник(бос батъл) той би бил доста по-добър от тях, но това не е компютърна игра. И не можете да ме убедите, че ако един противник с 5-6+ ИН не уцели някаква си космата топка около 4-5 пъти, то няма да се насочи към спътниците й.