Страница 4 от 19

Публикувано: чет фев 28, 2008 3:09 pm
от cherno_slance
Е, аз поне съм разказвач и мога да кажа "НЕ", макар и само на своя територия.

Публикувано: чет фев 28, 2008 4:57 pm
от hameleona
kartacha написа:
cherno_slance написа:Лично аз съм против! Разбира се, Батугой може да ги одобри официално и тогава трябва да избирам между това да ги преглътна и да сложа им "вето" в моите сесий. Понеже са пауърски в този си вид, доста играчи ще си ги харесат и ще мрънкат срещу второто решение. Съответно ще бъдат в правото си да получат обяснение защо прибягвам до толкова деспотично решение.
И аз лично съм против, ама никой не ни пита.
Ти, вземи и обясни защо.

Слънце, не ща да ти виждам играчите. А и не ща да ти видя сесиите, всъщност, щом толкова те е страх.

Гледам, че БатГойко е предложил 17 Скорост. Лично аз нямам против и така. Даже ще са си добре. Друг вариант е нивото - смятаме, че им трябват по +1000 Точки Опит на ниво и готово :) Пак казвам, мисля, че са балансирани.

Публикувано: чет фев 28, 2008 8:30 pm
от kartacha
cherno_slance написа:Е, аз поне съм разказвач и мога да кажа "НЕ", макар и само на своя територия.
И аз вече съм разказвач. И смятам също да не ги допусна:
1. Защото са изолирани на остров.
2. Защото не ме кефят като раса. Прекалено висок(лично мнение) начален интелект, безразборна скорост и ловкост. Абе небалансирани и 1/2. Кимбо беше предложил раса с много интелект(прекалено даже), ама поне имаше слаби черти.

Публикувано: чет фев 28, 2008 9:03 pm
от cherno_slance
1)
Хам, говориш, без да внимаваш. На не едно и две места съм казвал, че водя социални приключения без битки. Давам на играчите да си направят готови герои на 20-то ниво, но за сметка на това не получават експи от битки. Всъщност, като се замисля, на практика въобще не получават опит.

Не раздавам просто - за пет-шестчасова сесия, по време на която от играчите се очаква да играят с максимално качествен роулплей и вживяване, я получат по 500 ТР, я не (Ако има битка със чифт земни дракони Т. Опит могат да стигнат до фантастичната сума от по 1 000/1 500 Т. Опит и то заради многото живот на гадините). А за избиване на множество слаби противници, въобще не пускам гювеч, ако ще да са цяла рота - може да го потвърди един от магьосниците на групата, който от първото стъпало на една прокълната пирамида изтрепа няколкостотин щархи. Т. Опит не получи, но за сметка на това се сдоби с проклятие, заради което започна да избягва увлечението си по нападателни магии.

Защо правя така ли? Водил съм всякак - естествено и на по-ниски по левъл герои, но в един момент осъзнах, че зрелите играчи не искат силни герои, с които да трупат пачки експириън от кланета. Искат ТР, за да си направят герои, при които характера и поведението е покрито от един минимум умения и статистики. Не можеш да играеш легендарен герой, който е толкова добър, че избягва битките... ако наистина не си легендарен войн, а при аксиом 16 това означава 20/21 левъл герой.

Не знам дали схващаш със сърцето си разликата между това да си направиш силен герой, за да трупаш повече експи от всяка битка и ситуация и това да искаш ТР, с които да си направиш силен герой, който просто си държи меча в ножницата. Предполагам, че на някой играчи подобна ситуация няма да им хареса - това си е техен личен избор. Хора всякакви.

2) Тъй, а сега защо фелините не ми харесват!
- взимат заето място. По статукво елфите са най-ловки, прецизни и с най-висока скорост. Това ги прави най-добрите стрелци.
Обаче да погледнем: При Пр 17 и Ловк. 17 на елфа срещу Пр. 15 и Ловк на 19 за фелина какво става?
Фелинът отстъпва с 1точка в атаката си, но пък има едно ТД повече, плюс това че стреля пръв задължително. Обаче понеже и Ск му е с две повече от тази на елфа, всъщност фелинът не само стреля пръв, но и има две ТД в повече. Всички знаем какво се прави с повечко ТД, когато държиш елфически лък и имаш специалист в лъкове на макс. Следователно фелините са по-добри стрелци от елфите.

Фелините обаче не се задоволяват с това. Те имат сила 17, ако не се лъжа, а това означава, че с един Войн на 12 степен силата им става 18, колкото е на джуджетата. Джудже с войн на 12 степен може да си вдигне силата на 19, но нечетните числа определено са неизгодни в Аксиом16. Излиза, че фелинът е силен колкото джудже, само че много по-ловък и също толкова прецизен ( и двете раси имат Пр на 15)
И какво излиза - фелинът ще се оправи по-добре от едно джудже оръжия, които искат сила, ловкост! Браво бе!

Вече си представям парти, в което има фелин стрелец, фелин брадвоносец, фелин-асасин (там са на кантар с елфите, щото (Пр+Ловк)/2 за промъкване и стойностите са равни, ама фелинът пак минава с две ТД напред. Спорно е предимството на елфите в ножове, щото ю. бой също е много добър за асасина заради тъпата щета, която в главата дава шокова щета. Там фелините отстъпват на елфите с 1точка в атаката с крака, но ги превъхождат в атаката на ръката, а и правят с 4т повече демидж, което веднага прави 4х6=24ТЖ и 24 Шок щета повече).

Може би единственото, което не могат фелините, е да са ултимативните бойци едно на едно (което го правят гигантите с борец, твърда кожа и берсерк) или магьосник, щото 6-те точки Инт, който елфа има в повече му дават 3 МУ отгоре или 1т. МА (което не е чак толкова много, при положение, че средната стойност на заровете е 10 и варира с едно 2-3 точки нагоре, надолу около тази стойност).

3)
Аз ви казах! Ако фелините бъдат одобрени в този си вид, веднага взимам на сериозно собствената си шега за раса, наречени "танцьори" (който не помни какво имам предвид, да види по-предните ми постове по темата).

Публикувано: чет фев 28, 2008 9:11 pm
от cherno_slance
cherno_slance написа::)
Веднага, след като фелините бъдат одобрени в този им вид, ще предложа раса, която ще има следните показатели

Вит 0
Сила 4 - 15
Ловк 9 - 22
Прец 5 - 17
Инт 5 - 12
Издр 1 - 4

Константни
Ск 22
МЗ - 0

Ще ги нарека "Танцьорите" - ще имат теглото на елфите, но ще бъдат с тъмни коси и големи очи с черни ириси.
Расови качества - бонуси към отскок, катерене, скачане от високо, устойчивост на страх. Отрицателни - непоносимост към алхокол заради бързия си метаболизъм - бързо напиване, бързо изтрезняване, тежък махмурлук.

П.П. Казвам го на майтап, защото някой туко виж решил, че наистина го мисля.... но пък от друга страна виждам, че в Магландиум всичко е възможно...
Това е крайният вариант на логиката, по която системно са направени фелините. Очудвам се, че сте спрели по-средата на замисъла. Както виждате, може да се стигне до абсолютния предел. Разбира се, максималната издръжливост трябва да се намали на 3-ри, и освободената точка да се прехвърли на Виталност, че системата изисква поне минимална такава. Но иначе това е крайния вариант на замисъла с фелините.... тъй де, аман от половинчати решения!!

Публикувано: чет фев 28, 2008 9:20 pm
от Shamajotsi
Навремето бях много избеснял именно на теб, Кимбо, защото същата тази отвратителна глупост беше повдигана поне на два пъти преди теб, бе обяснена надълго и нашироко, ти пак взе че я повдигна под въпрос и дори като ти казах, изглежда не си си направил труда да прочетеш предните мнения.

Така, да започнем отначалото. Целта на подобни форуми е тук да тече дискусия. Това отхвърля повдигане на теми, които са били повдигани и преди конкретно по начина и по който са били повдигани преди. Между другото това изключва и постове като твоя - "ни мъ радва пък, ама кой ли ме пита..." Грешиш адски много - всички хора, които са писали в тази тема те питат, но най-вече те питат защо.

Съответно, да отговоря веднъж за винаги и дано да не измрънка още някой! Многото Интелект въобще не е плюс за расата! Дори напротив - минус е! Защото става дума за предварително разпределени 30 ТР, върху които играчът няма никакъв контрол!. Т.е., ако искаш да си направиш як воин-фелин смучеш яко, защото имаш излишен Интелект, който е можело да бъде сила или ловкост, да речем. Отгоре на всичкото максимумът на този показател е бая нисък - 14.

Хубаво, ако в крайна сметка Интелектът не просто не е предимство, но и недостатък, то какво остава? Високата подвижност. Напълно оправдано, тоест. Е, имбави ли са? Това, бтв, не е риторичен въпрос, бих искал да разбера дали наистина смятате така, но обезателно трябва да знам и защо.

Колкото до изолираността им, нещо не разбрах "какъв ти е пойнта" (както се изцепи един мой учител). От една страна, казано е, че те вече не са чак толкова изолирани - има фелини, които "го добутват" до континента, които са потенциални приключенци или каквото ти дойде на ум. От друга страна - така или иначе, какъв е точно проблемът?

П.П. Черно слънце, изглежда, че писали сме заедно. По отношение на магьосниците, още веднъж да ти напомня, че 1 МУ може да е сериозна разлика.Не забравяй, не е важно какво е средното показание на зара (което, бтв, има 1/6 шанс да се падне), важното е какво е усложнението. При усложнение 3000, разбира се разлика няма. Но когато, като се съкратят числата от двете страни на УФУД, така че от едната да останат трите зара, и получим от другата страна усложнение 12 за фелина и 9 за елфа - това вече си е сериозно, ако питаш мен - шансът на елфа е повече от двоен (63,4% срещу 27,3%)! Също така, разликата в ИН води и до сериозна разлика в ТР на високи нива. Поне зар на ниво е, но дори и това ти е достатъчно, че от един момент нататък да даваш средно по 7 ТЖ на елфа повече, да кажем, ако решим да му вземем СУ Жажда за живот.

Съответно, ето ти я и една от двете основни грешки: фелините не изместват елфите. Елфите не са (бяха навремето) най-добрите фехтувачи и стрелци в Магландиум. Те бяха и винаги ще бъдат най-добрите магове.

Другият ти пропуск е досадния, дето и къртача го прави, дето и ти го правиш и точно на теб сме ти разяснявали - фелините са ощетени от 9-те интелект - най-непреспективния им показател. В този ред на мисли е хубаво да мислим за пустий му интелект като 5. Съответно, показателите на въпросните стават: 5, 8, 5, 4, 3. Има ли друга подобна раса? Има - гигантите. Техните показатели са 5, 8, 6, 4, 3 (редът при гигантите е разбъркан, за да подчертая приликите и разликите). Е, имбави ли са фелините? Ако да - защо? Не забравяй, че на гигантите плюсът им е и в това, че въпросната изпъкваща черта има максимум 22. При фелините тя е 19. И като сме почнали да ги сравняваме - останалите черти на расите са напълно сравними и равностойни, така че един фелин е напълно равностоен на гигант. Ако ще спориш още, може би ще е хубаво да спориш, че гигантите са имбави. От сега казвам - е, не са!

В крайна сметка - довеждането до противоречие навремето беше и моя слабост. Аз го правех сравнително некадърно. Не казвам, че и ти си толкова зле в използването на този аргумент, но определено заключението ти е невалидно. Софизъм, с други думи, е тази история с танцьорите. Защо - обяснил съм в предните два параграфа.

Публикувано: чет фев 28, 2008 11:36 pm
от kartacha
1. Не ме бъркай с Кимбо. Той не чете, а само си пише мнението. Аз чета винаги подробно това, от което се интересувам.
2. Не смятам, че може да сравняваме 9 ИН с 5 ИН :lol:
3. Това, че на по-горен етап имат нисък ИН, не прави началния им по-слаб.
4. Все пак в РИ не се гони само балансираност, а и логика. Има ли логика да почнеш с 9 ИН и да завършиш с 14 ИН ? За Л и СК съм съгласен, че трябва да са високи, все пак са "коткоподобни". Обаче за СИ 17, не. Много е. Същества почти толкова силни колкото и джуджетата, умни колкото тях(като се вземе предвид "летящия старт" и наистина нечетните числа не се ползват с привилегии), многократно по-ловки и по-бързи от тях и за капак на всички с равна прецизност. И какво излиза? Джуджетата се обезсмислят. Една от най-силните раси в Магландиум, забравена заради някакви "коткоподобни". Е, има ли логика?

Публикувано: чет фев 28, 2008 11:47 pm
от Shamajotsi
Чепки четеш, както му се вика! Ти прочете ли в описанието на расата, че почват с 30 ТР по-малко? Епа дори и да не си, някак да ти се е приплъзнало покрай непощадимия ти взор, ама не знам какъв трябва да си, че да не вденеш от четвъртия път! Ще перифразирам описанието на Фелините:

СИ ...
Л ...
ИН 5-14
ПР ...
ИЗ ...

Негативни черти: 30 точки от началните задължително!!! отиват за покачването на ИН до 9. За логиката питай Мистрал. Навярно фелинчетата просто получават задължително основно образование, де да знам, ебал съм го! Факт е, че сто пъти ти бе казано:
Мистрал написа:Интелекта не е с "летящ старт". Ще си го кажа направо - задължително разпределени точки са си, махати са си от стартовите, както и си е казано. Махнах подробното описание, защото мнозина го намирали за объркващо. Както и да е, за наличието на тази странност си има причина от гледна точка на баланс и история на самата раса.
Тъй като много внимателно четеш, да знаеш, че в по-предния пост така почва първия от двата посочени поста (синичките думички - вика им се линкове, бтв). Макар че ако това ти е внимателно четене, недей да подписваш никакви договори, че ще се озовеш пред съда за нула време за неизпълнение на клаузи и т.н.

Колкото до другия "аргумент" - искаш да ми кажеш, че би въоръжил фелин с брадва и той ще е по-добър от джудже??? Моля те, не става дума само за по-ниска сила при фелините. Ако трябва да сме напълно обективни, фелините губят спрямо джуджетата откъм максимални показатели. Както чистият сбор е по-малък с три точки, така и спестените ТР са с 6 по-малко. Е, не знам по какъв друг критерий да ги сравнявам максимумите на двете раси! Моля, идвайте с предложения...

Също така, ако си мислиш, че единствено силата е предимство на джуджетата - много си се излъгал и си ги подценил брадатковците! Забелязал ли си, че те например имат най-висока ИЗ? А за маниакално многото живот? А Виталността? А последните две предимства, съчетани с тяхното умение "Ярост", което би могло много да изравни везните между двете раси откъм ТД, особено като намесим Издържливостта? А пък и 1 точка разлика в силата не е чак толкова малко - това е 1 ТЖ по-малко за противника при всеки удар! Айде сега, щели сме да забравим джуджетата. Фелини-силови бойци, таратанци!

П.П. Хам, струва ми се, че предложението за "левъл аджъсмънт" в А16 не е добро. Навремето (ама много навремето - навярно форумът още се е хоствал на форумс.рпгбг.нет, а навярно дори тогава още ме е било страх да се регистрирам) Бат' Гойко спомена, че в ранните тестове, хората получавали с 10% повече опит, което се оказало недобро решение. Твоето предложение ми се струва подобна. Наистина, в А16 има и по-добри начини за постигане на баланс.

И последно - много добре ни подсети в другата тема още един балансиращ фактор (дори Мистрал се е постарал в старанието си - евала, на какво е готов, че да види расата си официално завършена и удобрена!): еми забраната за метални доспехи! Хайде сега да видим, на човека почти всеки успешен удар навярно ще се дели на две, ама фелинът ще има да се бори с егати абсорбацията на металните доспехи...

Публикувано: пет фев 29, 2008 12:25 am
от kartacha
Така и не разбрахте, че се стремя повече към достоверност и логика, отколкото към балансираност.

Публикувано: пет фев 29, 2008 12:31 am
от hameleona
Е па противоречиш си, изясни си, какво искаш - балансирана или логична раса? :roll:

Пуснах една примерна битка. Човека смаза фелина на втория рунд. Предлагам да се направят още няколко - може да използвате същите герои. Искам да видя ефекта, защото нямам врем сам да правя още една, а човека имаше късмет със заровете. Иначе, не казвам че нямаше да смаже фелина на 3-4 рунд ;) и да го убие на 5ти.

Публикувано: пет фев 29, 2008 12:32 am
от Shamajotsi
Хайде бе! Нека те цитирам, моля:
Първия път ти написа:И смятам също да не ги допусна:
1. Защото са изолирани на остров.
2. Защото не ме кефят като раса. Прекалено висок(лично мнение) начален интелект, безразборна скорост и ловкост. Абе небалансирани и 1/2. Кимбо беше предложил раса с много интелект(прекалено даже), ама поне имаше слаби черти.
Втория път ти написа:1. Не ме бъркай с Кимбо. Той не чете, а само си пише мнението. Аз чета винаги подробно това, от което се интересувам.
2. Не смятам, че може да сравняваме 9 ИН с 5 ИН
3. Това, че на по-горен етап имат нисък ИН, не прави началния им по-слаб.
4. Все пак в РИ не се гони само балансираност, а и логика. Има ли логика да почнеш с 9 ИН и да завършиш с 14 ИН ? За Л и СК съм съгласен, че трябва да са високи, все пак са "коткоподобни". Обаче за СИ 17, не. Много е. Същества почти толкова силни колкото и джуджетата, умни колкото тях(като се вземе предвид "летящия старт" и наистина нечетните числа не се ползват с привилегии), многократно по-ловки и по-бързи от тях и за капак на всички с равна прецизност. И какво излиза? Джуджетата се обезсмислят. Една от най-силните раси в Магландиум, забравена заради някакви "коткоподобни". Е, има ли логика?
Е от къде, по дяволите, трябва да разберем, че, видиш ли, "си се стремял към повече достоверност и логика, отколкото към балансираност"? От всички 6 номерирани от теб критерия, 1,25 не са свързани с баланс (взимам само една четвърт от аргумент номер 6, защото от един момент нататък пак се отплесваш към баланс), като все още не мога да разбера проблема с аргумент номер 1. Е, не съм ясновидец, не мога да чета мисли, пожали ме.

Иначе, за логиката на показателите - еми Мистрал да ти обясни, аз дадох (макар и навярно незадоволително) обяснение за тънката граница между минимум и максимум при тази раса - съществува някаква форма на задължително начално образование. Но пък иначе - това да ти е кусура!

Публикувано: пет фев 29, 2008 12:37 am
от hameleona
бтв: Джуджето ще понесе три пъти повече бой от фелина и ще е живо ;)

Публикувано: пет фев 29, 2008 1:07 am
от kartacha
Шами, не смятам, че съм поствал само в тази тема. И другаде съм изразявал предпочитанията си към реалистичността(доколкото може да я има във фрнтъзи свят като Магландиум).

Публикувано: пет фев 29, 2008 11:34 am
от Shamajotsi
Именно от такива безмислени оправдания почва големият спам. Повярвай ми, видях ти всички 109 поста и са бая малко тези, в които говориш за реализъм. Като изключим и от тази минимална бройка постовете, в които включваш силно нереалистични персонажи като Версаго*... бройката се свежда като че ли до два поста - последните ти два. Също така какво излиза: "Фелините са тъпи, щото не са балансирани, бла, бла, бла, дрън-дрън, али-бали...", отговаря ти се "Не бе, балансирани са, грешиш, защото джвъц-мъц..." и накрая ти казваш "ама много сте тъпи, бе, ама моят критерии за качество не е баланса, въпреки че конкретно тук критикувам фелините основно по този показател..." Ако не виждаш къде е проблемът, то с теб явно не може да се излезе на глава и занапред няма и да се пробвам.

Друг проблем: добре, ти си споменал два нелогични според теб момента. Два пъти те питах какъв е проблемът с изолираността на расата (бтв, всички раси в Магландиум са сравнително изолирани, не знам какво си мислиш, ама си прочети по-внимателно частта за джуджетата и елфите), като и двата пъти "тактично подминаваш въпроса", за да се оправдаваш и аз не знам за какво.

Колкото до другия "нелогичен момент" - все пак като се замисля, като заначало не мога да разбера дори къде е проблемът.

*Като споменах това се сетих - бил си за реализъм, да бе да! Баш от другите ти мнения, където става дума за 678 килограмови мечове (които дори в нашия свят биха тежали около 340 кг), герои, на които им падат каменни късове колкото тях самите и им остават "само драскотини" - това ли е реализъм? Айсиктир. Не мога да те разбера какво целиш, ама няма и да се опитвам дълго...

Публикувано: пет фев 29, 2008 3:43 pm
от cherno_slance
Добре. Смятам днес или понеделник да предложа "Танцьорите" за официално одобрение. То е ясно, че ще има дискусия по показателите им и може точка, две да се премести от един на друг показател, но в общи линии ще са това, което са.

Не се безпокойте и за описание на основните им черти като раса, ако не друго, бекграунда им идва от един сетниг за фрийстайл и съвместно писане, който направих в Сивостен. Казваше се Сак-Никте и с леки промени, инфото от там може да се приспособи за света на Магландиум.

Публикувано: пет фев 29, 2008 4:00 pm
от lowstef
Не разбрай защо само Хам се сети, че ниската Издържливост е убийствено гадна за фелините? Всички преъвзнасят, че имали и повече Ловкост и повече Сила от хората, а някой гледа ли Издържливостта? И нямам предвид само, че с нея ще се изравни разликата в ТД. Има немално страшно гадни ефекти, които насила натрупват ТУ. А с отрицателна издържливост (която фелина бързо ще стигне) почват едни наказания на всичко... не е истина направо. Забраната за метални брони е направо убийствена. Ще са най-добрите стрелци? Ми нека. Елфите си остават най-добрите магьосници, а точно магьосниците къртят най-много всичко наред.

Реализъм? Във фентъзи? :roll:

Слънчице, пускай си каквото си искаш. А ако като водещ не можеш да си наложиш изискванията за кампанията, значи просот нямаш авторитета за водещ. Аз съм играл (по Д&Д) в кампания, в която ни бяха забранени раси от ПХБ. Водещия каза "Това и това може, това и това не. Защо? Защото аз казвам" и това беше. И сега играем кампания, в която ни е забранено почти всичко извън ПХБ и ПХБ2. Включително неща, които са много по-фоициална част от Д&Д, отколкото фелините ще бъдат когато и да е в А16, освен ако не излезе второ издание (Аксиом17?), в което да са включени официално. Ами че дори и и сега можеш да забраниш гущерите и гоблините като игрални раси, ако пожелаеш. з поне бих уважил едно подобно желание на Водещия. Ако твоите играчи не приемат твоите ограничения, проблема си е твой.

Публикувано: пет фев 29, 2008 4:14 pm
от hameleona
Слънце, почваш да изпростяваш, честно казано. Погледни примерната битка и ми кажи - по-слаби ли са хората от фелините или не?

Публикувано: пет фев 29, 2008 5:08 pm
от cherno_slance
1)
lowstef, ако обясняването на основанията за налагането на някаква забрана е задължително. Ако смяташ, че правилното поведение е просто да строиш играчите в три редици, значи в твоите очи наистина ще изглеждам мекушав.
Което не е така! :) Абсолютно! :) Можеш за пробада да се пробваш като играч при мен! Няма да ти се сопвам, няма да има изпълнения от рода на "защото аз казвам така" - и въпреки това никога няма да стане на твоята, ако пробваш еквивалентното, от към страната на играча поведение, което се изразява в: "аз пък искам така".

Освен това, не ме наричай на умалително, че ще взема да се почувствам неприятно!
2)
Тази битка не значи нищо. На левъла, на който са героите от примерната битка, ефекта на ограничението от максималните показатели при вдигането на статистики просто не съществува. Вярно, че високите левели трябва или да се достигнат в дълга поредица от биткаджйски приключения, или да се дадат на готово при социалноориентирано приключение (където всъщност няма битки и всичко казано тук няма съществено значение), но все пак е постижимо. Та на високите левели въпроса с максимално допустимите статистики на расата става съществен.

Публикувано: пет фев 29, 2008 6:22 pm
от hameleona
май 1000000 пъти го казахме - ниво над 15-16 е странно, над 20-22 - нереално ;)

Публикувано: пет фев 29, 2008 7:29 pm
от kartacha
Просто не разбирате какво имам предвид под реализъм(не, че аз се разбирам, което е най-лошото). Имам предвид да приемем, че Версаго иска да си носи 600+-килограмов меч, нека му, като е будала. Обаче няма логика да го забие този меч пред кръчмата, както беше казал някой, защото мечът е по-висок от него и то доста. Ейнар нека носи два петстотин килограмови меча, но въпреки, че е конник с Езда 489(ако не се лъжа) просто по основателни прични не ясди кон. Това имам предвид под логика. Дано ме рабрахте.

Публикувано: пет фев 29, 2008 9:09 pm
от Mistral
kartacha написа:Дано ме рабрахте.
Определено не... Защо да не си забие меча пред кръчмата? Ако е толкова огромен тоя меч, нали ще му пречи като влезе вътре с него?

Сега, сериозно вече...
Ни с на къртача, ни с на черно_сланце съм им съгласен с критиките относно статистиките, нито виждам нещо особено конкретно обосновано в тях (критикете де). Друг е въпроса, че ме няма наоколо та да отговоря, и че фелините не съм ги пипал от бая време. Пък и тази тема с последните постове почва на спам да бие...
Мога само да обещая, че като намеря време ще прочета пак нещата тук, ще едитна каквото от характеристиките сметна че има за нужно (макар за момента не виждам такова) и ще го постна в нова тема + малко повече флъф. Кога обаче ще стане това - не знам.

Публикувано: пет фев 29, 2008 9:55 pm
от hameleona
Ще ти систематизирам нещата - БатГойко предложи -2 Скорост, аз пък -1 Максимална Сила. Това е :) В примерните битки се вижда, че човек може да смаже фелина.

Публикувано: съб мар 01, 2008 9:30 pm
от Mistral
Бърз коментар, след като прегледах... набързо...

[rant]
Най-явнен проблем със статистиките, нещо което и BatGojko го спомена по-рано, е високата реакция, която би позволила на фелините да действат първи в повечето случай. Единия пример беше, че човек убиец няма да бие по реакция колкото фелин не-убиец от същото ниво. Същото обаче ващи и за джудже убиец срещу елф. Сега може да кажете, че джуджетата принципно не са много пригодени за убиеца като умение. Същото е обаче и с фелин-маг. Което оставя въпроса за фелина-стрелец...
"Анатема, как може някакви си там (ed: да може потенциално) да са по-добри стрелци от елфите?!" Ми защо пък не? Не казвам, че понеже всяка от основните раси малко или повече си има нещо в което е по-по-най, промяна в това статукво води автоматично до гневни изблици. Просто не една или две от реакциите до тук изглеждат баш така.

С две думи, моля покажете положение при което фелин чувствително да превъзхожда някой друг, без вече да има подобен аналог при съществуващите раси. Аз лично не съм намерил. "Перфектен" баланс може да искаме само при камък-ножица-хартия.
[/rant]

Публикувано: съб мар 01, 2008 11:13 pm
от Andras
"Перфектен" баланс може да искаме само при камък-ножица-хартия.
Ми всъщност не. Стига да ми кажеш функцията на полезност (а тя в общия случай, поради факта, че ролевите игри не са компютърни и много неща опират до стил и лични предпочитания, като количествата битки на сесия, примерно), баланс може да се постигне по много начини. Камък-ножица-хартия е просто спасението на мързеливия разработчик, комуто измислянето на по-логичен баланс струва незаделимо, по една или друга причина, количество интелектуален потенциал.

Публикувано: нед мар 02, 2008 3:35 am
от BatGojko
Балансът на расите не е само в основните им показатели - те служат само за начална позиция при създаването. Това, което прави расите различни са най-вече техните расови умения. За момента фелините нямат аналог нито на яростта н аджуджетата, нито на преливането на елфите, нито на вградената твърда кожа на гоблините например. Имат най-високата ловкост, но пък са котки все пак и това се налаг аот расата им. Ако гледахме чистия баланс би ърябвало да им резна от СИ, но пък те са тигри - а тигарът е силно създание (ок, не са тигри, ама са подобни). Следователно нека да имат високи показатели, но пък имат и сериозни негативи - не носат метални брони, имат ниска ИЗ (забравете за идеята ми в началото на дискусията ;) ) и не могат да специализаират във водна магия (аз някъде предлагах да им орежем изцяло водната школа, че да е ясно, ама ще видим как ще се приеме това от Мистрал - мисля, че имаше някакви основателни възражения).
И не на последно място, в РИ балансът не е най-важното, докато не се окаже, че е толкова крив, че всички искат да играят с Фелини или с Гиганти и забравят за другите. Важно е и какво е усещането от играта с конкретната раса. Между другото, откъм пауърплей гобините и щархите са доста интересни, но съм сигурен, че малко играчи ги ползват, най-малкото поради факта, че е сложно да си се представиш героично във формата на люспесто създание.

Публикувано: нед мар 02, 2008 7:43 pm
от Mistral
BatGojko написа:Балансът на расите не е само в основните им показатели - те служат само за начална позиция при създаването. Това, което прави расите различни са най-вече техните расови умения.
QFT

Признавам обаче, че за пълното забраняване на водната школа не помня какво точно ми беше възражението. Вероятно, че цялата работа с фелините и водата е по-скоро психически и културен въпрос, отколкото като реален физически проблем.
Имах по едно време и идея за каста сред фелините която специализира точно във водна магия (беше нещо от сорта на нормалния спец във водна магия, но пък премахваше расовите наказания свързани с водата, имаше няколко допълнителни не-бойни заклинания и режеше напълно достъп до школите на другите три елемента...) но трябва да видя къде съм забутал текста и дали изобщо има смисъл от него.

Публикувано: пон мар 03, 2008 12:35 am
от BatGojko
Тази каста идеално се връзва с идеята ми за тотална забрана за водната школа - обмисли го!

Публикувано: пон мар 03, 2008 2:56 am
от Mistral
Всъщност никак не е зле идеята, защото добре им се връзва с флъфа. Ще го потърся/пренаправя и пусна тая седмица.

Публикувано: чет апр 17, 2008 5:59 pm
от Miro

Публикувано: нед апр 26, 2009 9:01 pm
от Shamajotsi
Хм, принципно не обичам хора, които повдигат дискусия от дългогодишно забвение, та ми е крайно неприятно, че сега именно аз го правя, но все пак имам въпрос: има ли някаква карта на остров Фелла и ще се появи ли той скоро на картата на Магландия? Един вид, фелинската раса ще бъде ли обявена за официално допълнение към правилата? Вече що-годе официално си е част от света със "Замъка на Престола", от повече от година никой не се е оплаквал от чупенето на баланса или каквото и да е...