Ликантропия
Публикувано: чет авг 04, 2005 8:46 pm
Ето и едно ново умение, което ми хрумна. Може някой да иска да се възползва от него за героя си или пък за някой НИП Чувствайте се свободни да го моделирате по ваш вкус. Умението е достатъчно силно, но си има и своите доста слаби страни и мисля, че е добре балансирано според тях.
Ликантропията е болест. Тя не може да се "научава" или развива по стандартния начин. За това всеки персонаж, независимо от расата може да го вземе безплатно на 1 степен при следните условия:
1 - Ако бъде ухапан от върколак (или друг преносител на ликантропията)
2 - Ако се зарази сам с кръв от такъв.
Поради тази причина и ликантропът може да се развива бавно във времето за да придобие пълен контрол над трансформирването на тялото си, както и всичките сили, които трансформацията може да му даде. За да развива умението, героят има възможност да го прави по два начина:
1 - Докато е трансформиран и се бие, ако направи критичен удар ТР може да ги ползва за повишаване на умението.
2 - За всяко повишено ниво на героя, може да повиши само с 1 степен СУ Ликантроп.
За да се преобрази създанието във Върколак (Ликантроп), той трябва да има контрол над способноста за трансформация. Всеки опит му отнема 10 секунди (1 пълен рунд) и трябва 3д6 + бонус > 16 + усложнение. Бонуса може да бъде например изразен в магически предмет, или пълнолуние, или от развитото умение да има контрол над тялото си. Така например, ако е пълнолуние героят ще има бонус +10 към трансформацията си по свое желание. С повишаване на умението ще придобива по-лесен контрол над трансформацията на тялото си и ще може по-лесно да се трансформира и т.н. Усложнението може да бъде изразено в някакъв химикал или билка, която притъпява трансформацията, а също и сребро, което да пречи. Веднъж преобразен във Върколак на създанието му е необходимо поне 1 час време за да възвърне нормалната си форма.
Способности и умения:
Веднъж преобразен в Ликантроп (Върколак) създанието става по-силно, по-неконтролируемо и придобива регенеративни способности. Така, докато е върколак създанието ще нападне първо враговете си, но след това и приятелите си, както и всички други хуманоидни създания около него. За да предотврати това ще може в началото на всеки рунд (10 секунди) да прави проверка дали има контрол над себе си за да предотврати това.
3д6 + ПсУ > 16 + Щета/5, където ПсУ е на създанието, докато е върколак, а щета е понесените щети на създанието.
От сребърни оръжия, създанието получава пълна щета.
Само най-силните и могъщи (майстори) Ликантропи могат да заразяват други създания.
Ликантропът може да ползва следните специални удари с ръка: Зашеметител, Изпреварване, Празна ръка; Бърза атака, Атака със скок, Допълнение, Двойна щета.
Захапката на ликантропа има щета 3 зара и се извършва за 5ТД.
Докато е трансформиран в ликантроп създанието придобива умението "бърз метаболизъм" като при вълците.
1 степен:
- Придобива умението регенерация. Тази регенерация е по-различна от СУ "Регенерация". Върколакът възтановява по 2 ЖТ на всеки 10 секунди, за сметка на 4 мана, като така може да се възтанови до максималната си жизненост. Веднъж ЖТ паднало под 0 (отрицателни) регенерацията спира. Тя е неподвластна на върколака и докато има мана жизненоста му се регенерира, докато не е изпаднал в безсъзнание.
- Фиксира Силата, Ловкоста и Прецизноста на създанието на 16, Интелекта на 2, а издръжливоста на 10.
Така дори героят да има Сила 4, ловкост 6 и интелект 18, показателите му ще бъдат променени, докато е трансформиран.
- Намалява на половина всички шокови и временни щети.
3 степен:
- Повишава обонянието си с +4 еднократно.
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс.
4 степен:
- Фиксира показателя си за Сила на 18.
- Увеличава стабилноста, катерене и плуване с 2.
6 степен:
- Увеличава щетата нанасяна с ръце с 1 зар (общо 2 зара)
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +2)
7 степен:
- Повишава ПсУ с +2.
- Повишава еднократно маната на създанието, дори да не е трансформирано с +10.
- Повишава ЖТ на създанието докато е ликантроп с +20.
8 степен:
- Намалява ТД за удрар с ръка или захапка (глава) с 1ТД, но не по-малко от 3ТД.
- Фиксира показателя си за Сила на 20.
9 степен:
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +3)
11 степен:
- Повишава ефективноста на регенерацията си и удвоява темпа на възтановяване на 4ТЖ за 4 мана, като тя спира да действа едва, когато ЖТ на върколака стигнат под -16 (критични за умиране. Ако героя има умение, предмет и т.н. за увеличаване на границата, регенерацията действа докато има мана или не спадне под това ниво), не зависимо дали е в съзнание или не.
12 степен:
- Увеличава Силата и Ловкоста на върколака с +2 (фиксирана стойност: Сила 22, ловкост 18).
- Увеличава ПсУ на върколака с +2 (общо +4)
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +4)
- Върколака може да изпадне в ярост, която ще му позволи да увеличи атаката си за сметка на защитата. Може да прибави до +4 атака, като намали защитата си с до -4.
- Върколака може да опита обратна трансформация, като приеме нормалната си форма със същия шанс за успех и усложнение +1.
- При желание на Върколака може да зарази друго създание с Ликантропия. За да бъде излекувано другото създанието има време до 48 часа.
Ликантропията е болест. Тя не може да се "научава" или развива по стандартния начин. За това всеки персонаж, независимо от расата може да го вземе безплатно на 1 степен при следните условия:
1 - Ако бъде ухапан от върколак (или друг преносител на ликантропията)
2 - Ако се зарази сам с кръв от такъв.
Поради тази причина и ликантропът може да се развива бавно във времето за да придобие пълен контрол над трансформирването на тялото си, както и всичките сили, които трансформацията може да му даде. За да развива умението, героят има възможност да го прави по два начина:
1 - Докато е трансформиран и се бие, ако направи критичен удар ТР може да ги ползва за повишаване на умението.
2 - За всяко повишено ниво на героя, може да повиши само с 1 степен СУ Ликантроп.
За да се преобрази създанието във Върколак (Ликантроп), той трябва да има контрол над способноста за трансформация. Всеки опит му отнема 10 секунди (1 пълен рунд) и трябва 3д6 + бонус > 16 + усложнение. Бонуса може да бъде например изразен в магически предмет, или пълнолуние, или от развитото умение да има контрол над тялото си. Така например, ако е пълнолуние героят ще има бонус +10 към трансформацията си по свое желание. С повишаване на умението ще придобива по-лесен контрол над трансформацията на тялото си и ще може по-лесно да се трансформира и т.н. Усложнението може да бъде изразено в някакъв химикал или билка, която притъпява трансформацията, а също и сребро, което да пречи. Веднъж преобразен във Върколак на създанието му е необходимо поне 1 час време за да възвърне нормалната си форма.
Способности и умения:
Веднъж преобразен в Ликантроп (Върколак) създанието става по-силно, по-неконтролируемо и придобива регенеративни способности. Така, докато е върколак създанието ще нападне първо враговете си, но след това и приятелите си, както и всички други хуманоидни създания около него. За да предотврати това ще може в началото на всеки рунд (10 секунди) да прави проверка дали има контрол над себе си за да предотврати това.
3д6 + ПсУ > 16 + Щета/5, където ПсУ е на създанието, докато е върколак, а щета е понесените щети на създанието.
От сребърни оръжия, създанието получава пълна щета.
Само най-силните и могъщи (майстори) Ликантропи могат да заразяват други създания.
Ликантропът може да ползва следните специални удари с ръка: Зашеметител, Изпреварване, Празна ръка; Бърза атака, Атака със скок, Допълнение, Двойна щета.
Захапката на ликантропа има щета 3 зара и се извършва за 5ТД.
Докато е трансформиран в ликантроп създанието придобива умението "бърз метаболизъм" като при вълците.
1 степен:
- Придобива умението регенерация. Тази регенерация е по-различна от СУ "Регенерация". Върколакът възтановява по 2 ЖТ на всеки 10 секунди, за сметка на 4 мана, като така може да се възтанови до максималната си жизненост. Веднъж ЖТ паднало под 0 (отрицателни) регенерацията спира. Тя е неподвластна на върколака и докато има мана жизненоста му се регенерира, докато не е изпаднал в безсъзнание.
- Фиксира Силата, Ловкоста и Прецизноста на създанието на 16, Интелекта на 2, а издръжливоста на 10.
Така дори героят да има Сила 4, ловкост 6 и интелект 18, показателите му ще бъдат променени, докато е трансформиран.
- Намалява на половина всички шокови и временни щети.
3 степен:
- Повишава обонянието си с +4 еднократно.
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс.
4 степен:
- Фиксира показателя си за Сила на 18.
- Увеличава стабилноста, катерене и плуване с 2.
6 степен:
- Увеличава щетата нанасяна с ръце с 1 зар (общо 2 зара)
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +2)
7 степен:
- Повишава ПсУ с +2.
- Повишава еднократно маната на създанието, дори да не е трансформирано с +10.
- Повишава ЖТ на създанието докато е ликантроп с +20.
8 степен:
- Намалява ТД за удрар с ръка или захапка (глава) с 1ТД, но не по-малко от 3ТД.
- Фиксира показателя си за Сила на 20.
9 степен:
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +3)
11 степен:
- Повишава ефективноста на регенерацията си и удвоява темпа на възтановяване на 4ТЖ за 4 мана, като тя спира да действа едва, когато ЖТ на върколака стигнат под -16 (критични за умиране. Ако героя има умение, предмет и т.н. за увеличаване на границата, регенерацията действа докато има мана или не спадне под това ниво), не зависимо дали е в съзнание или не.
12 степен:
- Увеличава Силата и Ловкоста на върколака с +2 (фиксирана стойност: Сила 22, ловкост 18).
- Увеличава ПсУ на върколака с +2 (общо +4)
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +4)
- Върколака може да изпадне в ярост, която ще му позволи да увеличи атаката си за сметка на защитата. Може да прибави до +4 атака, като намали защитата си с до -4.
- Върколака може да опита обратна трансформация, като приеме нормалната си форма със същия шанс за успех и усложнение +1.
- При желание на Върколака може да зарази друго създание с Ликантропия. За да бъде излекувано другото създанието има време до 48 часа.