Страница 1 от 1

Ликантропия

Публикувано: чет авг 04, 2005 8:46 pm
от Kid
Ето и едно ново умение, което ми хрумна. Може някой да иска да се възползва от него за героя си или пък за някой НИП ;) Чувствайте се свободни да го моделирате по ваш вкус. Умението е достатъчно силно, но си има и своите доста слаби страни и мисля, че е добре балансирано според тях.

Ликантропията е болест. Тя не може да се "научава" или развива по стандартния начин. За това всеки персонаж, независимо от расата може да го вземе безплатно на 1 степен при следните условия:

1 - Ако бъде ухапан от върколак (или друг преносител на ликантропията)
2 - Ако се зарази сам с кръв от такъв.

Поради тази причина и ликантропът може да се развива бавно във времето за да придобие пълен контрол над трансформирването на тялото си, както и всичките сили, които трансформацията може да му даде. За да развива умението, героят има възможност да го прави по два начина:
1 - Докато е трансформиран и се бие, ако направи критичен удар ТР може да ги ползва за повишаване на умението.
2 - За всяко повишено ниво на героя, може да повиши само с 1 степен СУ Ликантроп.

За да се преобрази създанието във Върколак (Ликантроп), той трябва да има контрол над способноста за трансформация. Всеки опит му отнема 10 секунди (1 пълен рунд) и трябва 3д6 + бонус > 16 + усложнение. Бонуса може да бъде например изразен в магически предмет, или пълнолуние, или от развитото умение да има контрол над тялото си. Така например, ако е пълнолуние героят ще има бонус +10 към трансформацията си по свое желание. С повишаване на умението ще придобива по-лесен контрол над трансформацията на тялото си и ще може по-лесно да се трансформира и т.н. Усложнението може да бъде изразено в някакъв химикал или билка, която притъпява трансформацията, а също и сребро, което да пречи. Веднъж преобразен във Върколак на създанието му е необходимо поне 1 час време за да възвърне нормалната си форма.

Способности и умения:
Веднъж преобразен в Ликантроп (Върколак) създанието става по-силно, по-неконтролируемо и придобива регенеративни способности. Така, докато е върколак създанието ще нападне първо враговете си, но след това и приятелите си, както и всички други хуманоидни създания около него. За да предотврати това ще може в началото на всеки рунд (10 секунди) да прави проверка дали има контрол над себе си за да предотврати това.
3д6 + ПсУ > 16 + Щета/5, където ПсУ е на създанието, докато е върколак, а щета е понесените щети на създанието.
От сребърни оръжия, създанието получава пълна щета.
Само най-силните и могъщи (майстори) Ликантропи могат да заразяват други създания.
Ликантропът може да ползва следните специални удари с ръка: Зашеметител, Изпреварване, Празна ръка; Бърза атака, Атака със скок, Допълнение, Двойна щета.
Захапката на ликантропа има щета 3 зара и се извършва за 5ТД.
Докато е трансформиран в ликантроп създанието придобива умението "бърз метаболизъм" като при вълците.


1 степен:
- Придобива умението регенерация. Тази регенерация е по-различна от СУ "Регенерация". Върколакът възтановява по 2 ЖТ на всеки 10 секунди, за сметка на 4 мана, като така може да се възтанови до максималната си жизненост. Веднъж ЖТ паднало под 0 (отрицателни) регенерацията спира. Тя е неподвластна на върколака и докато има мана жизненоста му се регенерира, докато не е изпаднал в безсъзнание.
- Фиксира Силата, Ловкоста и Прецизноста на създанието на 16, Интелекта на 2, а издръжливоста на 10.
Така дори героят да има Сила 4, ловкост 6 и интелект 18, показателите му ще бъдат променени, докато е трансформиран.
- Намалява на половина всички шокови и временни щети.
3 степен:
- Повишава обонянието си с +4 еднократно.
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс.
4 степен:
- Фиксира показателя си за Сила на 18.
- Увеличава стабилноста, катерене и плуване с 2.
6 степен:
- Увеличава щетата нанасяна с ръце с 1 зар (общо 2 зара)
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +2)
7 степен:
- Повишава ПсУ с +2.
- Повишава еднократно маната на създанието, дори да не е трансформирано с +10.
- Повишава ЖТ на създанието докато е ликантроп с +20.
8 степен:
- Намалява ТД за удрар с ръка или захапка (глава) с 1ТД, но не по-малко от 3ТД.
- Фиксира показателя си за Сила на 20.
9 степен:
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +3)
11 степен:
- Повишава ефективноста на регенерацията си и удвоява темпа на възтановяване на 4ТЖ за 4 мана, като тя спира да действа едва, когато ЖТ на върколака стигнат под -16 (критични за умиране. Ако героя има умение, предмет и т.н. за увеличаване на границата, регенерацията действа докато има мана или не спадне под това ниво), не зависимо дали е в съзнание или не.
12 степен:
- Увеличава Силата и Ловкоста на върколака с +2 (фиксирана стойност: Сила 22, ловкост 18).
- Увеличава ПсУ на върколака с +2 (общо +4)
- Развива контрол над съзнанието си и може по-лесно да се трансформира в ликантроп. Добавя +1 шанс (общо +4)
- Върколака може да изпадне в ярост, която ще му позволи да увеличи атаката си за сметка на защитата. Може да прибави до +4 атака, като намали защитата си с до -4.
- Върколака може да опита обратна трансформация, като приеме нормалната си форма със същия шанс за успех и усложнение +1.
- При желание на Върколака може да зарази друго създание с Ликантропия. За да бъде излекувано другото създанието има време до 48 часа.

Публикувано: чет авг 04, 2005 10:31 pm
от hameleona
Уоу! А ТИ обвиняваш за най-най! Не се обиждай, но това си е ебаси и силното СУ!

Иначе, ме кефи. Но май баш Върколаци и подобни нямаше в Аксиомата, защото аз питах веднъж. Ама имало аналог и той май е отразен тука ;) :)
Как да е. Мене ми е по-интересно да науча за аналога на вмпирите, защото тези същества ми грабват най-много вниманието...

Публикувано: чет авг 04, 2005 11:41 pm
от Kid
Първо в А16 няма Вампири, а не върколаци. Второ вече обясних защо не е чак толкоз силно умението. Многото + трябва да бъдат отнети с много -. А аз съм го направил. Не е като да дава, дава, дава, дава и пак дава... и да не взема!

Ще обясня за следващите, които ще кажат, че умението е прекалено силно, защо не е точно така:

1 - за да се възползва някой от това умение, трябва да извърши преобразуване първо. При СУ 12 в идеално условия без пълнолуние, шанса е 4+3д6 > 16. Значи при зар 13 ще успееш... а това не е никак лесно. Да приема, че на втория път има успех, това значи 2 рунда да те млатят и ти да не правиш нищо.

2 - веднъж превърнат ставаш много силен и... твоите приятели ще трябва да се притесняват от теб. 3д6+ПсУ > 16 + Щ/5

ПсУ-то на върколак в началото е 9 (16 прецизност и 2 интелект!), а в края е 13. Твърдо! При положение, че има 2 рунда някой на разположение може да нанесе спокойно 40-50 щета. Което си е усложнение 8.
Значи 3д6 + 13 > 16+8 и това ще рече, че трябва да направиш зар 12 или повече. Което отново не е от най-лесните неща и твоите приятели ще са принудени или да бягат от теб, или да те бият или не знам какво.

3 - Умението не можеш да го развиеш на 12 за 2 нива, не можеш да започнеш от ниво 0 веднага на 12 и развитието става приблизително до към 7-8 ниво плюс критичните успехи, които дават бонус ТР. Значи за да стигнеш до хубавите бонуси ще мине много, много време!

4 - Има ограничение за заболяването и има само два начина да се раболееш и да вземеш умението. Което не е ама никак лесно. Не знам как можеш да убедиш някой върколак (който трябва да го намериш първо), който е МАЙСТОР, демек на 12 да те ухапе един единствен път само или да ти даде малко от неговата кръв.

5 - имаш един час след трансформацията си време, за което да се върнеш в нормалната си форма. Ами ок, ходи в някой град и се превърни във върколак да те видя... Цял час време не е никак малко, ама никак...

В момента ме мързи, но сигурно има и други минуси. А тези, които казах са си достатъчно жестоки, че да накарат някой да размисли дали иска да вземе умението.

За Вампирите също имам някои идеи, но не знам кога ще мога да ги представя, защото утре-други ден заминавам на море.

Публикувано: чет авг 04, 2005 11:46 pm
от Vilorp
Първа да кажа че не се заяждам!
Бях пуснал едно умение Шизофрения което се придобиваше по подобен начин - удар в главата или милоста на воговете ;)
Ликантропи във Аскиом ще има, сама не се знае кога (именно за това са слебърните стрели). Следователно трябва да търпят двойна щета от сребро и то да им нанася накаква гадост. По принцип за въколаците се казва че може само среброто да ги убие ама то е ясно че е неприложимо в игралана тмосфера.
Ако погледнете звездната калта на Титания ще забележите че тя има 3 луни ишанса наякоя от тях да е в пълнолуние или поне близка фаза е кажи речи 100%. тъй че 3з.+10+СУ<>16+усложнение
;)

Публикувано: пет авг 05, 2005 12:41 am
от Kid
Принципно за среброто пише, че нанася пълна щета на ликантропи. Това ще рече, че стрела назъбена сребърна прави 3д6, което си е 18 без да се мятат зарове. Мисля, че това е двойно на среден зар 3.5 ;)

За луните си го помислих вече. Шанса едва ли е точно 100%, но все пак ще е тъпо само веднъж на 30 дни (28 е за земята, Иван да каже колко е за Титания ;) ) да има пълнолуние и да се ползва такъв бонус ;)


Понеже забравих, добавям и ОБОНЯНИЕ на върколака.

Публикувано: пет авг 05, 2005 12:49 am
от Vonamarak
Само едно предложение, не за цифрите, а за обяснението: По принцип, в смъсъла на думата, съществото или е ликантроп, или не е. Не мисля че "ликантроп" е подходяща за наименование на поузвяр-формата. Върколак също обозначава по принцип съществото дори когато не е в такава форма, но е малко по-допустимо - специално за "ликантроп" като наименование точно на формата, предлагам да се махне от текста.

Публикувано: пет авг 05, 2005 12:59 am
от Kid
Ми знам ли, исках да не се повтарям много пъти... и да вмъкна две думи ;)

Публикувано: пон ное 14, 2005 3:15 pm
от KOLOBAR
Много готино умение ама предлагам интелекта да е фиксиран на 7 вместо на 2 и на 10 степен да фикси-
ра издържливост на 14

Публикувано: пон ное 14, 2005 8:08 pm
от Kid
Предлагам да не, щото ще се обърка целия баланс.

Публикувано: вт ное 15, 2005 1:07 am
от Miro
Kid написа:Предлагам да не, щото ще се обърка целия баланс.
Всъщност според какво е баланса? Математически сметки? Тестове?
Взел ли си предвид вероятните статистик иан войн 12 ниво (защото щом на ниво може да се повишава сакмо 1 ранг в умението ТР от Ау съъщо би трябавло да бъдат суспендирани..).

Емоционален коментар: Баси якото! Кефи ме! Остава да направим СУ Вампиризъм и да сбим двата гада. САмо ме изчакайде да го тествам по 1 друга система ;)
:D

Публикувано: вт ное 15, 2005 5:49 am
от Kid
Някъде из темите съм пуснал и за Вампиризъм, виж провери по-надолу. А иначе сметките са направени не спрямо нива, а спрямо зар. Т.е. при максимално развитие да имаш около 50-60% шанс да направиш каквото ти трябва там. Поне до колкото си спомням, че беше преди доста време. Освен това не забравяй, че както война повишава нивата си, така и върколака/ликантропа повишава също своите. Но поне до колкото съм го описал вторият е определено по-силният боец от двамата, за сметка на други неща разбира се.

Публикувано: вт ное 15, 2005 2:39 pm
от Mushrambo
:shock: :shock: Ми . . . нема кво да кажа . Няма по - небалансирано умение от това . Мого ми пролича на Берсерка . Много сложни сметки и пак не знаеш какъв ефект си получил . А и малко необяснен остава въпроса как се взима това умение и защо трябва да се дават ТР за да го знаеш ?

Публикувано: вт ное 15, 2005 3:29 pm
от ILLIDAN
Човека си е написал:
Умението го взимаш като те ухапе върколак без да плащаш ТР. За да го усъвършенстваш обаче трябва да плащаш ТР.

Публикувано: вт ное 15, 2005 11:05 pm
от Kid
Остави, това беше най-неориентирания тип изказвал се до сега и понеже ми е вече писнало от такива нямаше да му отговоря дори.

Публикувано: вт ное 15, 2005 11:47 pm
от hameleona
Между другото не е задължително да е само за върколаци. Смятам, че (може би с леки промени) може да се пригоди и за Вербйорите - хората-мечки.

Публикувано: вт ное 15, 2005 11:50 pm
от D3BEPA
Нямам мнение за умението, защото не съм го пробвал игрово, но изглежда добро. А м/у другото Кид ме отказа да се пробвам да мисля нещо ново :lol: . Когато пуснах 1-то си предложение бях обсипан с комплименти :twisted: . Наистина би било добре да се направи отделна тема за вече обсъдени и приети СУ-та и там квото още се приеме. Но тази тема трябва да се заключи.
А и още нещо, не, че имам нещо против теб Кид, но все още няма върколаци в Магаландиум.

Публикувано: вт ное 15, 2005 11:54 pm
от hameleona
Абе, аз уж питах и за двете - върколаци и вампове, а БатГойко ми отговори, че нямало.

Публикувано: чет ное 17, 2005 5:47 pm
от Mushrambo
Може и да съм най - неориентирания и да ти е писнало от такива като МЕН , но ми се вижда ДОСТА нелогично да развиваш болест . Да развиваш това " УМЕНИЕ " е все едно да развиваш грип например .

Публикувано: чет ное 17, 2005 6:47 pm
от Kid
А и още нещо, не, че имам нещо против теб Кид, но все още няма върколаци в Магаландиум.
Тогава опитай се да обясниш, защо сребърните оръжия нанасят цяла щета на ликантропи, според книгата :) Такива има, няма Вампири, или поне в класическия си вариант.

Що се отнася до "комплиментите" аз нямам нищо против тях. Но стига да са обосновани. Не отричам, че умението е много силно, но си има своите много слаби страни и те конпенсират силата на умението.

Публикувано: чет ное 17, 2005 9:18 pm
от Mushrambo
Хмммм УМЕНИЕ , надали е перфектния синоним на БОЛЕСТ или ЗАРАЗА !

Публикувано: чет ное 17, 2005 9:29 pm
от Kid
Да, наистина това е по-скоро заболяване/зараза. Но заради способностите, които се придобиват все пак смятам, че е редно да го нарека умение. Все пак всеки е свободен да го приеме както реши :)

Публикувано: чет ное 17, 2005 10:06 pm
от D3BEPA
Кид е прав, когато някой бъде ухапан от Вампир, то той не умира, а започва да развива новите си способности. Така би направил всеки. Умението си е добро, все пак Кид го е правил (четка :lol: ).

Публикувано: чет ное 17, 2005 10:49 pm
от Azzara
Kid написа:Принципно за среброто пише, че нанася пълна щета на ликантропи. Това ще рече, че стрела назъбена сребърна прави 3д6, което си е 18 без да се мятат зарове. Мисля, че това е двойно на среден зар 3.5 ;)
Всъщност средното на 3d6 х2 е 21. Имаш около половин процент шанс да изтрещиш и 36ица! И поне всеки един от 4 удара пада под 18.
Двойните щети имат склонност да ти се кандилкат инфарктно като почерпен чичка с трабантче на прохода Шипка.

Нехвърлянето на зарове е много удобно, но ако ти си потърпевшият, няма да си много доволен, че ядеш 18ки на поразия, само защото в кариерата си си бил нараняван и от върколак. :lol: По-добре въведи някакви отровни щети заради среброто или нещо такова. Да речем един зар за всяко нараняване от сребро. Така тия стрели ще правят средно 14 с максимум 24. Или една допълнителна точка на всеки хвърлен зар - средно 13,5 с максимум 21. За предпочитане второто.

Освен това възниква въпросът дали върколакът губи уязвимостта си в човешка форма.

Публикувано: чет ное 17, 2005 10:57 pm
от Miro
@Azzara, това, че през кариерата си си бил ухапан от въркулак значи несамо, че ядеш 18и от сребърни оръжия, но и че :
1 степен:
- Придобива умението регенерация. Тази регенерация е по-различна от СУ "Регенерация". Върколакът възтановява по 2 ЖТ на всеки 10 секунди, за сметка на 4 мана, като така може да се възтанови до максималната си жизненост. Веднъж ЖТ паднало под 0 (отрицателни) регенерацията спира. Тя е неподвластна на върколака и докато има мана жизненоста му се регенерира, докато не е изпаднал в безсъзнание.
- Фиксира Силата, Ловкоста и Прецизноста на създанието на 16, Интелекта на 2, а издръжливоста на 10.
Така дори героят да има Сила 4, ловкост 6 и интелект 18, показателите му ще бъдат променени, докато е трансформиран.
- Намалява на половина всички шокови и временни щети.
---
И аз да се оплача от нещо - абе много ми бърка в здравето този УФУД всеки ход бе! Първо, че е неудобно за играча и второ - ти как виждаш въркулак, който бие се, бие се , после 1 ход напада приятелите си, после 2 хода пак враговете..? Обмисли уфуд за "точка на пречупване", при която човешкото във въркулака се оказва твърде слабо и той става неконтролируем докаато не се успокои (като избие всички, или всички като избягат, или някой като го задържи неподвижен а цял гход в борба).

Публикувано: чет ное 17, 2005 11:36 pm
от Kid
Vorac, в не един филм главните герои обладани от нещо си се въртят така, първо скачат да се бият, после се опомнят и ти викат "Махай се", после пак ти налитат, после налитат на врага, щото така му скимнало... :) Чат ли си? ;)

Azzara, добре де, все едно е колко е средния зар :) А мисля, че един върколак си заслужава въпросните щети, защото:
1 - така е написано в правилата за среброто ;)
2 - все пак умението е достатъчно силно. На високите степени имаш сума сила, регенерация и не знам си какво. Ако не могат да те свалят с няколко удара със сребърни оръжия, тогава ще започнеш да мачкаш наред...

А иначе идеята за "някакъв вид отровни щети" предизвикани от среброто трябва да се подхвърлят на Бат'ти Гойко и той да го определи. Аз съм се опитал да се възползвам максимално от въображението си и от правилата на книгата.

Дзвер, 10х ;)

Публикувано: пет ное 18, 2005 1:53 am
от Azzara
Да, аз това най-вече го казвам заради перманентната уязвимост към сребро, дори и при минимално умение. Защото болестта, за разлика от умението, не я придобиваш по собствено желание и ако нямаш намерение да развиваш върколашката си страна, завинаги си оставаш повреден. Друго би било, ако умишлено, за да стане върколак, човек заплащаше с тази уязвимост.

Ще е хубаво или да може да се лекуваш от подобни "заболявания", или да не ти влияят, докато не ги ползваш.

Освен това може да добавиш опасността да се превърнеш във върколак против волята си по време на пълнолуние и да имаш възможност да го предотвратиш, като успехът пак зависи от контрола над умението. Времето за което устояваш да се определя от размера на успеха... :P

Публикувано: пет ное 18, 2005 1:57 pm
от Miro
Да се лекуват - да. Да не действа докато не я пожелаеш..... :lol: ! Ти защо не започнеш да правиш безразборен секс, вярвайки, че спин няма начин да те хване одкато "не решиш да го развиваш". Че той и спина си е мощно СУ- направио биологично оръжие в правилните ръце :twisted: .

А, Кид, веднъж изпаднал в неконтролируема ярост, въркулата може да напада не само свои, но и врази. Който падне. Тествано ли е, между другото, умението?

Публикувано: пет ное 18, 2005 2:45 pm
от Kid
Мне, не е тествано, защото няма доброволци :)

Azzara аз съм предложил просто идеята по която да се развива един върколак. А дали може да се лекува, дали иска играча да го стори зависи от него и разказвача. Това си е чисто ролеви аспект. Ако не се лъжа съм записал шанс да се превърне във върколак по време на пълна луна с +10. Дали ще стане по на играча желание или не отново зависи от разказвача. В даден момент той просто хвърля заровете и ти казва "Вълчото в теб се надига неконтролируемо", а след това вече е работа на играча да провери дали може да контролира съзнанието си или ще напада който и да е... Времето, за което устояваш си зависи от няколко фактора - първо заровете, второ щетата, която са ти нанесли, трето рундовете... а и винаги може да се импровизира според мен.

Публикувано: чет май 18, 2006 1:31 pm
от BatGojko
Пускам едно въобщение, за да вдигна темата напред, че в последно време отново се заговори за Вампири и Върколаци в А16... Вдигам я напред не само за ваша информация, а и за да ми напомня, че и аз трябва да помисля по въпроса и да взема накрая накакво официално становище.

Публикувано: чет ное 18, 2010 2:03 pm
от hameleona
срит

Мисля, че е добре да ударим един нов прочит на това умение.