СУ Лечител Мк2

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

СУ Лечител Мк2

Мнение от lowstef » ср ное 16, 2005 9:57 am

Значи някога, някъде се опитах да направя СУ Лечител. Сега се опитвам да го направя почти от нулата (въпреки че идеята си е същата и на моменти има общи неща със стария вариант), затова и пускам нова тема. Който се интересува, може да погледне горния линк.
Ето и първа стъпка към изграждане (от системна гледна точка) на здравната система на Магландиум :) :

Познание/Способност – Първа помощ

Базово: ПсУ/2 (за удобство по-нататък ще отбелязвам с Х крайната стойност на Способността – взети нива плюс ПсУ/2 плюс бонуси)

Нормална употреба:
Позволява да се погрижиш за пострадал приятел и/или съюзник. Грубо казано се изразява в направата на превръзка. Времето за направа на превръзката е 2 минути <*1>. Веднага се възстановяват Х/2 ЖТ на превързания персонаж, а след 6 часа – още Х ЖТ (ако по някакъв начин се попречи на действието на превръзката<*2> остават само първоначалните Х/2 ЖТ). Това време може и да е по-малко. Ако героя има 8 степени в умението (без базовото ПсУ/2 и без евентуални допълнителни бонуси) то е 5 часа, а ако има 12 степени – 4 часа. Може и да се намали още чрез СУ Лечител, но най-малкото възможно е 1 час.

Употреба върху умиращ персонаж (ЖТ <0, за правилата за умиране - тук):
Ако персонажа е паднал под 0 ЖТ, но още не е мъртъв, превръзката може да го стабилизира. Има три възможни варианта:
1. Ако първоначалните Х/2 ЖТ са достатъчни за да го изведат на положителни ЖТ, то се процедира както с нормална превръзка с тази разлика, че превързания е в безсъзнание половин час <*3>. След това трябва да лежи максимално неподвижно поне 6 часа (които могат да се намалят само от СУ Лечител до минимум 3 часа) за да получи и “вторите” ЖТ от превръзката.
2. Х/2 ЖТ не стигат за да го изведат “на зелено”, но вторите Х ЖТ стигат. Прави се проверка по УФУД за Първа помощ срещу Усложнение, равно на половината от ЖТ, с които е под нулата. При успех героят се стабилизира (спира да губи ЖТ все едно е на 1 ЖТ, но без реално да е на толкова) и остава в безсъзнание 6 часа (които могат да се намалят само от СУ Лечител до минимум 3 часа), докато не мине времето за получаването на всичките ЖТ от превръзката. Ако по някакъв начин се попречи на действието на превръзката<*2> стабилизиращия ефект се губи и персонажът отново е в умиращо състояние, но с по-високи ЖТ (все пак първоначалните възстановени Х/2 ЖТ си ги има). Ако се направи повторен опит за стабилизиране не се получава първоначалния ефект (Х/2 ЖТ) от превръзката. Проверката по УФУД се прави наново, но с подобаващо намалено Усложнение.
3. Дори събрани Х+Х/2 ЖТ от цялостния ефект на превръзката не могат да “избутат” до положителни ЖТ. Прави се проверка по УФУД за Първа помощ срещу Усложнение като в точка 2. (половината от точките под нулата). В случай на успех персонажът е стабилизиран и след 6 часа (не могат да се намалят) се събужда на 1 ЖТ. При прекъсване на действието на превръзката<*2> се процедира както и при точка 2.


Употреба за възстановяване на Трайна Щета:
Ако персонажът е пострадал сериозно (счупен крайник или нещо подобно), може да се направи опит за шиниране на крайника (или съответното действие според конкретното проявление на щетата – няма нужда да се уточнява) за време 10 минути. УФУД за Първа помощ е срещу Усложнение равно на половината от Трайната Щета. Може да се увеличи шанса за успех, като всеки допълнителни 2 минути към процедурата по шиниране и 1 допълнителна седмица към периода за възстановяване (който се определя малко по-долу) увеличават шанса с 2. При Успех времето за възстановяване (което е и време за пълна почивка, минимална подвижност и прочие гадости за пациента) се определя като (2*ТЩ)/Х седмици, като минимума е 2 седмици, където ТЩ е понесената Трайна Щета.

Автоматични Успехи и Неуспехи:
АНУ при опит за стабилизиране на умиращ персонаж направо го убива, а при опит за “шиниране” вместо да се възстанови някаква ТЩ, всъщност се нанасят допълнително 2 зара ТЩ и 2 зара ШЩ <*4>.
АУ при опит за стабилизиране означава, че персонажът веднага отива на 1 ЖТ. При 2. случай ефектът става аналогичен на 1. случай – персонажът се събужда след половин час, а превръзката продължава да действа, възстановявайки още Х ЖТ. При АУ в 3. случай, героят просто се събужда 1 часа по-късно на 1 ЖТ. При лекуване на ТЩ АУ намалява необходимото за възстановяването време. Ако оригинално трябват повече от 2 седмици, след АУ трябват точно 2 седмици. А ако трябват 2 седмици по начало, то след АУ времето намаля до само една седмица<*5>.

_____________
Бележки под линия:
<*1> Тук може да се бърника. Може например на всеки 4 “чисти” нива да се намалява времето с по половин минута до крайно време половин минута за превръзка ако имаш 12 степени в Способността
<*2>Например лазаретът или конвоят с ранените бъде нападнат или някаква подобна гадост.
<*3>Все пак е бил в умиращо състояние, не може току-тъй да стане и да припка
<*4>ШЩ в повечето случаи изобщо няма да се отчита, защото е важна само по време на битка. Сложил съм я за да отбележа болката при зле изпълнено наместване. Не че съм го изпитвал, де. Но некадърния лекуващ може да го изпита :twisted:.
<*5>Приемаме, че късмета в случа се дължи на факта, че счупването е било много по-леко. Или че боговете са се намесили (АУ е все пак). Абе има ли значение защо става, нали е гювеч? :)
Последна промяна от lowstef на ср дек 07, 2005 4:40 am, променено общо 1 път.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » ср ное 16, 2005 11:28 am

Охоо, Стефане, в какъв свят живееш? И защо там има превръзки, които лекуват. По дефиниция Първата помощ служи за закрепване на ранения, че да оцелее докато дойде лекар/хирург, които да започне да 'ремонтира' тялото.

Превръзката сама по себе си не може да увеличи жизнеността на персонажа. Може единствено да спре изтичането на кръв и да предпази раната от инфекция(която най-любопитно изобщо не се споменава). После на действието на превръзката може да се попречи по 2 начина - като я свалиш/скъсаш, или като не е направена достатъчно добре падне, ако ранения реши да потича из гората.

Поради казаното - от умението е нужно единствено грижата за умиращ или тежко ранен и шиниране+наместване. Като по първа точка най-вече ми бръкна в окото малкото часове в безсъзнание. Най-добре, да се зададат като <ЖТ под 0> часа в безсъзнание. По втора и трета точка, формулата трябва да е такава че дори при максимално развита първа помощ спасяването на човек с -15(или колкото е ръба) да зависи силно от късмет - както е и всъщност. Щото все пак тези -15 би трябвало да означават че си сдъвкан и изплют. Третата точка е така напревена че няма значение колко под 0-та си. Хвърляш едно и също нещо, за един и същ резултат.

Та така този принцип на действие, в който превръзката дава ЖТ като цяло е нереален, необоснован и не отговаря на името на умението. Пращането от -10 на 1ЖТ също не е хубаво нещо. Просто казваш че спира да губи допълнително ЖТ, но трябва да си се лекува от -10 нагоре.

После пак тия минути. А ако си в пустинята как за 10 минути ще откриеш 2 парчета дърво за шината? Да се увеличи или да се каже условно("при наличие на материали - 10мин")

И ако се цели реализъм(for a change) - трябва да се знае че допреди 100-150 години рана в кухина(корем, череп) е била в 98% от случайте смъртоносна.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср ное 16, 2005 3:03 pm

Така, аз ли се бъркам или говорим за ситема. Която неизбежно притежава степен на абстракция. В какво се изразява "жизнеността"? Какво изобщо се крие зад ЖТ (хит пойнтс/здраве/какво да е име, служещо за отчитане здравето и и нараняванията на героя)? Според определението, което съм чувал най-често и доколкото знам е най-добре прието (при това без да претендира за точност и изчерпателност), Живота (или както там ще се нарича в съответната система) е способността на героя да продължи да си геройства. Раната прави това. А като сложиш лепенка ефекта намалява почти веднага и раната скоро спира да ти пречи почти изцяло. Тя още си седи и има още няколко дни докато изчезне съвсем, но вече не ти пречи и (поне аз както разбирам нещата) от системна гледна точка загубената способност да си правиш каквото там си правиш (под формата на загубени ЖТ) се е възстановила. Това дотук също не съм го казал точно, но аз не се и опитвам да навлизам във всичките медицински подробности на оказването на първа помощ. Не виждам и смисъл. В 99.9% от случаите на хората (играчите) няма да им пука как точно става. Просто ще каже "Лекувам го" и ще иска някакъв що-годе адекватен това да се отрази системно. Ако начина е по-"добър" (каквото и да се разбира в случая) - още по-добре. Един студент по медицина (не дай си боже звършил лекар) сигурно ще каже "Ей ама това е много тъпо, изобщо не става така". На същия този доктор изобщо няма да му направи впечатление например, че теглата на оръжията са "грешни", което пък на Асен почти веднага му "избоде очите".

Не искам да се оправдавам или да твърдя, че идеят ми е супер. Изобщо. Даже идеята само да се стабилизира героя, а да се лекува отделно ми харесва и ей-сегинка сядам да я вкарам. Разбирам че превръзки които дават ЖТ може да дразнят (и аз бих искал по-"реалистичен" начин), но при такава система за отчитане на нараняванията - такова действие.

Третата точка е така напревена че няма значение колко под 0-та си. Хвърляш едно и също нещо, за един и същ резултат.

Не е така, освен ако не съм допуснал грешка при копи-пействането на повтарящия се текст. Усложнението зависи от нараняванията - (ЖТ под 0)/2 по твойта терминология. За да не можеш с 1.5 пъти умението си да покриеш -15 (твоя пример) значи имаш по-малко от 10. УФУД при умение под 10 и Усложнение от 7 (в случая) си е почти загубена кауза. Дори при по-високо умение (втора точка) пак ще е трудно.

После пак тия минути. А ако си в пустинята как за 10 минути ще откриеш 2 парчета дърво за шината? Да се увеличи или да се каже условно("при наличие на материали - 10мин")

Тук се предавам без бой. Трябваше да пиша, че всички манипулации изискват определени материали. Самите необходими материали се считат лесно достъпни и/или лесно намерими/заменими с подръчни средства. Точно описание не мога да дам, както и не е дадено точно какви алхимически инструменти се ползват, а и по същата причина - не мога да знам, а не искам да си измислям и после някой да каже "Тъп си уе". Необходимите материали се предоставят на въображението на Разказвача и има смисъл от тях само в ситуациите, в които много сигурно липсват и не могат да се набавят.

И ако се цели реализъм(for a change) - трябва да се знае че допреди 100-150 години рана в кухина(корем, череп) е била в 98% от случайте смъртоносна.

Благодаря за информацията. Това обаче, както и инфекциите, които споменаваш, просто не могат да бъдат отчетени (или поне е много трудно) в системата за наранявания. Аз поне не знам за точна в това отношение система (е, има много системи, които не познавам, а съм чел твърдения, за някои, че наистина отчитат тези неща). Ако батГойко промени нещо в това отношение (едва ли), тогава ще мисля за по-точна система за лечение. Но едва ли ще се налага, щото тогава сигурно ще се казва Аксиом 16 Медикал и в екипа ще са участвали няколко лекари и те вече ще са го направили и аз ще съм ненужен.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Yago
Чирак
Мнения: 31
Регистриран на: вт дек 25, 2001 7:54 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Yago » ср ное 16, 2005 3:43 pm

Съвсеееем настрана, но д10 варианта на Exalted се занимава с наказания от наранявания, инфекции, болест, кървене и други такива неща(които всъщност се ползват рядко, понежа на края на всяка секция пише нещо от типа на "Възвисените спират дори артериално кръвотечение със сила на волята", "Възвисените не боледуват от венерически заболявания", "Възвисените не изгарята на слънце". Ако те интересува Стефане, погледни ги, или ако те мързи, кажи аз да ти компилирам нещо(ще отнеме време, понеже съм мързелив). Предварително предупреждавам че това ще бъде с чисто информативна цел, защото няма да се съчетае добре с по-високата степен на абстрактизация на "здравето" в Аксиом.
I've had it with these motherfucking vampires in this motherfucking darkness.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср ное 16, 2005 3:52 pm

Ами аз ще си потърся като има време. Благодаря за информацията. Значи наистина имало значи. :think:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » чет ное 17, 2005 10:14 pm

Като съм казал, че ще го оправям, не значи че не можете да давате предложения/мнения/критики. Моля ви! Поне някой да се заяде за базовото, че от ПсУ, а не от Воля, да речем. Нещичко. Не вярвам само Аларис да има нещо да каже, а и не вярвам той да е толкова съгласен с отговора ми, че да не отговори и той. Чуствам се игнориран, бойкотиран и пренебрегнат. :( :cry:

[spoiler]Шегичка. Иначе наистина очаквах повече активност.[/spoiler]
Последна промяна от lowstef на чет ное 17, 2005 10:19 pm, променено общо 1 път.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет ное 17, 2005 10:17 pm

Стеф, искренно се надявам да спреш с този ситен шрифт - има и хора с неособенно добро зрение!

[info]lowstef: Done. Anything else? :) [/info]

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » чет ное 17, 2005 10:45 pm

Е той Аларис, квот има да каже - каза. Сегааа... щом не може или не иска да се вземе предвид квото казах.. с какво повече да помогна. Пък и на реализъм не щете да залагате... ко да го праим.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » чет ное 17, 2005 10:57 pm

Ще взимам предвид. За стабилизирането. За материалите.
Иначе за реализма - и на мен ми се иска. Но системата е такава. На някои хора им харесва така. С тях съм се опитал да се съобразя. Не че се оправдавам, но и в ДнД умението Heal може да възстановява hit points.
Значи - ще се опитам да пусна нов вариант утре. Ако няма мнения дотогава ще разчистя темата да не се раздува. Ако имат да кажете нещо за умението в сегашния му вариант - давайте, малко време остана.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » чет ное 17, 2005 11:01 pm

Айде новото ще коментирам като излезе.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Re: СУ Лечител Мк2

Мнение от BatGojko » пет ное 18, 2005 9:19 pm

За да не пропусна нещо си копирам всичко и започвам да коментирам наред (не те пренебрегвах досега, ама нямам много свободно време :)). Коментарите си ще отбелязвам с * отпред. Естествено ще оставям само части от основното мнение, за да не го дублирам напълно.

Познание/Способност – Първа помощ
Базово: ПсУ/2


* Ок, значи всеки го има в някаква степен. Това предполага при ползването му да се базира винаги на УФУД (което пък противоречи със следващата ти идея.

Веднага се възстановяват Х/2 ЖТ на превързания персонаж, а след 6 часа – още Х ЖТ (ако по някакъв начин се попречи на действието на превръзката<*2> остават само първоначалните Х/2 ЖТ). Това време може и да е по-малко. Ако героя има 8 степени в умението (без базовото ПсУ/2 и без евентуални допълнителни бонуси) то е 5 часа, а ако има 12 степени – 4 часа. Може и да се намали още чрез СУ Лечител, но най-малкото възможно е 1 час.

* Това не е удачно, тъй като означава, че всеки един персонаж може д авъзстанови ЖТ на всеки друг (или на самия себе си) поради факта, че всеки ума някаква стойност, която се крие зад ПсУ...
Можеше да е базирано на:
Х+3зара> 16 + Усл
и да се възстанояват Успех ЖТ. Така умението щеше да има повече смисъл, първо поради факта, че който има слабо умение е по-добре направо да не се пробва, щото може да довърши пострадалия (да, иманно, при неуспех предлагам да се отнемат ЖТ) и второ ще има голяма разлика между майстора и калфата. Тази проверка може да се прави с изискване на някакво време - не повече по веднъж на час например.
Може и да е еднократно. Усложнението би следвало да е нещо от рода на ЖТ/2 ако те са отрицателно число. За не отрицателно число, може и да няма, но при положение, че действието е еднократно - да кажем веднъж на ден и то само ако героят е пострадал - ЖТ под 50%. Така де, докторите те вдигат на крака, те не могат да ти помогнат да станеш отново герой - ти си този, който влиза след това във форма. А и така няма да се обезсмислят лечебните магии.
С това май покривам и коментарите по ситуацията за героя под 0 ЖТ, но...

2. Х/2 ЖТ не стигат за да го изведат “на зелено”, но вторите Х ЖТ стигат. Прави се проверка по УФУД за Първа помощ срещу Усложнение, равно на половината от ЖТ, с които е под нулата. При успех героят се стабилизира (спира да губи ЖТ все едно е на 1 ЖТ, но без реално да е на толкова) и остава в безсъзнание 6 часа (които могат да се намалят само от СУ Лечител до минимум 3 часа), докато не мине времето за получаването на всичките ЖТ от превръзката. Ако по някакъв начин се попречи на действието на превръзката<*2> стабилизиращия ефект се губи и персонажът отново е в умиращо състояние, но с по-високи ЖТ (все пак първоначалните възстановени Х/2 ЖТ си ги има). Ако се направи повторен опит за стабилизиране не се получава първоначалния ефект (Х/2 ЖТ) от превръзката. Проверката по УФУД се прави наново, но с подобаващо намалено Усложнение.

*Ей тая цялата част е доста засукана (в най-лошите традиции на Аксиом, ако мога така да се изразя :)) Така че явно се нуждае от доработка или като логика, или като представяне.

Употреба за възстановяване на Трайна Щета:
УФУД за Първа помощ е срещу Усложнение равно на половината от Трайната Щета. Може да се увеличи шанса за успех, като всеки допълнителни 2 минути към процедурата по шиниране и 1 допълнителна седмица към периода за възстановяване (който се определя малко по-долу) увеличават шанса с 2. При Успех времето за възстановяване (което е и време за пълна почивка, минимална подвижност и прочие гадости за пациента) се определя като (2*ТЩ)/Х седмици, като минимума е 2 седмици, където ТЩ е понесената Трайна Щета.


* Тук ми изглежда, че си се опитал да внесеш доза реализъм с тези седмици за възстановяване и т.н. Все пак това е свят на магии - кой ще чака две седмици, за да продължи приключението? Давай нещо по-героично - При успех, Трайните щети стават нормални и готово. Може по накакъв начин и да го обвържеш със силата на успеха, разбира се, което би било по-добрия вариант. Също така сложии таван на Концентрирането, така както има за магиите поне. Най-добре е да се обвързва с ПсУ или някой друг показател - не повече от ПсУ минути, пък за всеки 2 да дава +1 и готово.

АУ и АНУ няма да ги коментирам, те по принцип лесно се нагаждат към крайния вариант на нещата, така че и сега са си ОК.

Като цяло има идея да се направи такова умение/познание, като така да се олекотят магьосниците от задълженията им да поддържат групата в цялост след всяка една битка. Много трябва д асе внимава, умението да не стане толкова силно в лечението, че направо да обезсмисли лечебните магии и отвари. То трябва да изисква и използване на някакъв ресурс от страна на Лечителя - най-добре да натрупва умора, за да не е Мана. Така той все пак ще има някакъв краен капацитет, иначе един лечител може да излекува цяла армия, стига да разполага с нужното време. Времето е достатъчно силен фактор в реалния живот, но в игирте е многои сложно да се следи и да се има предвид, затова не е достатъчно.
Хайде, чакаме редактирана версия, пък накрая ще всеме и да излезе нещо :)
Успех!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет ное 18, 2005 9:46 pm

Иване, аз преди време ти бях давал няколко умения като предложения. В тях имаше и едно "Лечител". Дали пазиш файловете или майла? Я виж прерови се и, ако намериш ги хвърли тук да ги видим...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пет ное 18, 2005 9:59 pm

Тук ми изглежда, че си се опитал да внесеш доза реализъм с тези седмици за възстановяване и т.н. Все пак това е свят на магии - кой ще чака две седмици, за да продължи приключението? Давай нещо по-героично - При успех, Трайните щети стават нормални и готово.


Е, Стефане, как искаш да коментирам, извинявай... *гледа разочаровано*

БатГойко добави: А ти нима предпочиташ да играеш болен персонаж за 3 седмици??? :)
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет ное 18, 2005 10:55 pm

Във фентъзи свят съм разкарвал героя на едногова три седмици без крак. Да не би във всички фентъзи светове да спират артериално кръвотечение със силата на волята?

Както и да е, сега по умението:

Позволява да се погрижиш за пострадал приятел и/или съюзник.

Маловажно е, но дразни - позволява да се погрижиш за абсолютно всеки, независимо, дали ти е приятел или враг.
Грубо казано се изразява в направата на превръзка.

Грубо казано се изразява в извършване на необходимите действия, според диагнозата. Ако някой го е опекъл с огнено кълбо, няма да му правиш превръзка, например.

Употреба за възстановяване на Трайна Щета:

Има една група трайни щети, които само богът на лечителите може да изцери - всякакви тежки измръзвания, счупвания с раздробявания, по-сериозни наранявания на очите и т.н. Трябва някак да се уточни какво-що.

Може да се увеличи шанса за успех, като всеки допълнителни 2 минути към процедурата по шиниране и 1 допълнителна седмица към периода за възстановяване (който се определя малко по-долу) увеличават шанса с 2.

По тая логика, ако 6 часа правим някаква шина, тя амен-амен за отрицателно време ще му оправи крайника. По-хубавата шина просто би намлила шанса да се случи нещо впоследствие.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » съб ное 19, 2005 8:03 am

Заради добрите идеи (а и за да се види какво е порменено) няма да трия досегашното съдържание на темата. Пускам новия вариант по-долу:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон ное 21, 2005 6:47 am

Познание/Способност – Първа помощ

Базово: ПсУ/2 (за удобство по-нататък ще отбелязвам с Х крайната стойност на Способността – взети нива плюс ПсУ/2 плюс бонуси)

Оказването на Първа помощ стандартно отнема 2 минути и струва на персонажа 2 точки Умора. Времето може да се удължи (всяка допълнителна минута увеличава шанса за успех в УФУД с 2), максималното време за концентрация е 3 минути (максимум Улеснение 6). Времето за оказване на първа помощ може и да се намали до 1 минута на цената на Усложнение 3.
За да се окаже първа помощ са необходими определени материали – плат за превръзки, някои елементарни инструменти и т.н. Може да се счита тези материали са лесно достъпни или лесно заменими с подръчни средства. Все пак са необходими и по преценка на Разказвача може да се забрани на героя да окаже първа помощ, поради очевидна липса на необходими материали.

Нормална употреба:
Позволява да се погрижиш за всеки персонаж, който е загубил поне 1/4 от своите ЖТ<*1>. Проверката по УФУД е без Усложнение. На персонажа се възстановяват Успех ЖТ. При неуспех точки се губят<*2>! Ако първоначалната помощ е успешна, шест часа по късно персонажа възстановява още Х/2 ЖТ. По този начин може да се възстанови най-много до (Жизненост-10) ЖТ, т.е. на 10 ЖТ от максимума.
В този си вариант първа помощ може да се оказва максимум веднъж на 24 часа на един и същи персонаж.

Употреба върху умиращ персонаж (ЖТ <0, за правилата за умиране - тук):
Ако персонажа е паднал под 0 ЖТ, но още не е мъртъв, може да бъде стабилизиран посредством оказване на Първа помощ. Извършва се проверка по УФУД срещу Усложнение равно на (ЖТ под нулата)/2. При успех умиращия персонаж е стабилизиран и спира да губи ЖТ. При неуспех губи ЖТ равни на степента на неуспех. Стабилизирания персонаж остава в безсъзнание (или изобщо в безпомощно състояние) за (ЖТ под 0) часа. През това време тече естествен процес на възстановяване (СИ/8 ЖТ за час). Ако след събуждането си героят още е под 0ЖТ, му се оказва още веднъж първа помощ по стандартния начин (вж. по-горе), като обаче се налага Усложнение равно на (останалите ЖТ под нулата)/2. Ако и след нея героят е под нулата, той пак започва да “умира” (губи 1 ЖТ на минута) като не може да му се оказва първа помощ по никакъв начин. <*3>

Употреба за възстановяване на Трайна Щета:
Ако персонажът е пострадал сериозно (счупен крайник или нещо подобно), може да се направи опит за шиниране на крайника (или съответното действие според конкретното проявление на щетата)<*4>. УФУД за Първа помощ е срещу Усложнение равно на половината от понесената Трайна Щета. Възстановяват се (Успех)зара ТЩ (максимум Х/2 зара). При Успех времето за възстановяване (пълна почивка, неподвижно лежане и прочие) е 2зара+5 дни.

Автоматични Успехи и Неуспехи:
АНУ при опит за стабилизиране на умиращ персонаж направо го убива, а при опит за “шиниране” вместо да се възстанови някаква ТЩ, всъщност се нанасят допълнително 2зара ТЩ. При нормално оказване на помощ се нанасят допълнително 2зара Щета към щетата от неуспех (изчислен със стойност 3 за хвърлянето). Ако героят е толкова “напред с материала” (или се е позабавил с цел повишаване шанса си), че дори и резултат от 3 на заровете да е успех за него, да се счита че е постигнал Неуспех 1, като така щетата става 2зара+1.
АУ при опит за стабилизиране означава, че персонажът не просто се стабилизира, а и веднага отива на (размера на АУ) ЖТ, а в безпомощно състояние остава двойно по-малко от нормалното време. При лекуване на ТЩ, АУ намалява необходимото за възстановяването време до 5 дни и възстановява още (размер на АУ)зара ТЩ. При нормално лечение, АУ не само се прибавя към Успеха (и така увеличава получените веднага ЖТ), а и добавя още ((размер на АУ)/2)зара ЖТ след изтичане на 6-те часа.

_____________
Бележки под линия:
<*1> Тази граница не е строга, Разказвача може да прецени дали на персонажа може/има нужда да се прилага първа помощ, но е препоръчително по-скоро границата да се смъква надолу, отколкото нагоре - герой високо ниво може да загуби и повече от 1/4 от своите ЖТ без реално да е много зле, а при ниските 1/4 може да е по-малко от 10 ЖТ, което е смешно малко – едно порязване.
<*2> Зле направена превръзка може да разкървави вече зарастваща рана, или да инфектира раната. Изобщо има много начини, по които некадърно оказаната помощ да влоши състоянието вместо да го подобри.
<*3> В умиращо състояние героят губи по 1 ЖТ на минута. Усложнението се смята спрямо момента в който оказването на първа помощ завърши. Ако междувременно героя падне под -16 ЖТ той “умира в линейката на път към болницата”. Системно казано, оказващия помощта първо казва колко време смята да работи, “изхабява” това време и 2 точки Умора и чак тогава проверява по УФУД. Ако например персонажът, който ще се стабилизира е първоначално на -8 ЖТ, то при стандартно процедиране ще минат две минути докато завърши стабилизирането му, при което той ще е паднал до -10 ЖТ и съответно усложнението ще е 5. Ако оказващия помощта се концентрира за 3 минути, ще стане -13 ЖТ (Усложнение 6, но и Улеснение 6 от концетрацията). Ако се избърза, ще мине само 1 минута и ще имаме -9 ЖТ (Усложнение 5 от ЖТ и още 3 от избързването).
<*4> Не всяка трайна щета може да се третира с “конвенционални” методи. По преценка на Разказвача съответната ТЩ може да е лечима само с магия. Все пак ТЩ е нещо сериозно и е нормално всеки път да се опише по-подробно, при което да се направи и съответната преценка. Счупен крайник се шинира, повредени от удар очи се лекуват само с най-съвременни методи (недостъпни в Магландиум, естествено) или с магия.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср ное 23, 2005 4:07 am

Леко оптимизиран вариант. Постарах се да стандартизирам действието. 2 минути и 2 точки Умора. Едно и също време за концентрация. УФУД за всичко. И прочие.

ПП Наистина бих искал някакви отзиви. Почвам да се чуствам тъпо вече да моля за внимание.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср ное 23, 2005 2:15 pm

Приеми извиненията ми, че не съм коментирал още новата версия, но не ми е останало време да й обърна подобаващо внимание, а коментар без да съм прегледал нещата както трябва си е по-скоро вреда, отколкото полза за теб.
Ще ис го взема най-вероятно за разглеждане у нас, а утре ще ти пусна коментари. До тогава всички други са добре дошли да коментират, че да видя и тяхната реакция.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср ное 30, 2005 10:24 am

BatGojko написа:До тогава всички други са добре дошли да коментират, че да видя и тяхната реакция.


Waiting! Waiting!
Айде, че оттук тепърва трябва да почна Специалното Умение. Това дотук беше само умение.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср ное 30, 2005 11:20 am

Оказването на Първа помощ стандартно отнема 2 минути и струва на персонажа 2 точки Умора.

Какво точно е уморителното в промиване и превръзване на рана?
И ако за две минути лекарска помощ се хаби 2 умора, колко ще се изхаби за осем часова операция?
Няма смисъл от това според мен.

Инак механиката ми се вижда нормално тежка за А16, но не знам - аз принципно не съм представителен и е възможно на някои хора да им е сложна.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет дек 02, 2005 3:00 pm

Andras написа:Какво точно е уморителното в промиване и превръзване на рана?
И ако за две минути лекарска помощ се хаби 2 умора, колко ще се изхаби за осем часова операция?
Няма смисъл от това според мен.


Ванката някъде беше казал, че за 10 секунди (1 рунд) героят може да направи "само" три удара с юмрук. Но пък за минута може да направи 18, а за час - 1080. Без проблем. Без да се умори.

Е, аз не искам някой да може да обработи 30 ранени за час. Говорим за сравнително тежко ранени, не само да сложи лепенка на порязаното. Дори в "Спешно Отделение" трудно се справят с толкова хора за няколко часа, а там са екип и накрая пак са капнали. 2 ТУ принципно са нищо, ако са отделно. Ако има само един пациент като нищо може и да не се записват даже. Но се натрупват с други Точки Умора. И след десетия пациент "докторът" ще почне да се задъхва.

А операцията е нещо съвсееееем различно нещо. И няма нищо общо с Магландиум, най-малкото. Там работят екипи по 5-6-10-20 души. За осемчасовите има поне по двама хирурзи.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет дек 02, 2005 5:11 pm

Да, тоя проблем с умората, като цяло си присъства, както правилно съм отбелязал и в примера си за 1080 удара за час (макар, че съм имал нещо друго предвид - по-скоро съм казвал, че 3 удара за 1 рунд не са никак малко). Предвид, че с действието превързване се постига някакъв забележим резултат, това да отнема Х ТУ си е ОК. Всяко нещо в играта трябва да е обвързано с изразходване на някакъв ресурс - ТУ, ТД, Мана и т.н. какъвто се сетите, но ограничението трябва д аси е там - дори и ако ще да е просто времето (макар това да е само в краен случй, че сложно се следи).

Извинявам се отново на Лоустеф, че не му коментирам умението (както и на всички други ентусиасти с умения, които съм "пренебрегвал"), но това е свързано с обективни причини от останалата част от живота ми, която не протича в Магландиум :). Никой не е забравен, така че коментари ще има.

ПП: По приинцип съм се опитвал да мисля, за смислено натрупване на умора през време на битката, за да не се получават тези неща с едночасовата битка без умора, но ми се иска варианта да бъде нещо наистина простичко, което да не изисква нито много писане, нито сложни сметки. Ако някой иска да коментираме различни опционални (защото не мисля, че това трябва да е задължително правило) правила за натрупване на умора, с удоволствие ще го нпарява в отделна тема.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет дек 02, 2005 9:14 pm

Хъм... използвайте следното:

За 1вата превръзка - 0ТУ, за 2рата - 1ТУ, за третата още 2ТУ (общо 3) и така нататъка... типично за Аксиом.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет дек 02, 2005 11:05 pm

hameleona написа:Хъм... използвайте следното:

За 1вата превръзка - 0ТУ, за 2рата - 1ТУ, за третата още 2ТУ (общо 3) и така нататъка... типично за Аксиом.


Много сложно става - въвеждаш нова променлива "брой превръзки до сега"! В духа на Аксиом ще е и умората вианги да е 16, нали ;)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср дек 07, 2005 6:02 am

И така, имайки вече Умение Първа помощ (приемам, че с някои евентуални фини донастройки става), преминаваме към следващото ниво – Специално Умение Лечител:

Изисквания: (засега “висящи”, подлежат на утвърждаване и/или отхвърляне) Интелект 8 и Първа помощ 6
Цена за 0-во ниво: 5 ТР (+3ТР за Гоблини и Щархи - не важи, оставям го заради долните ни постове с Андрас)
Придобивки:
-Бонус +(СУ/4) към Билкарство
-Бонус +(СУ/2) към Първа помощ
-На 7-мо ниво може да пренебрегва до 3 МЗ, когато прави лекуваща магия (не може да направи МЗ на персонажа отрицателна), на 12-то ниво получава правото да пренебрегва цялата МЗ (естествена и допълнително придобита) на персонажа, на който прави лекуваща магия
-На 8-мо ниво получава еднократно +20 Мана

-Научава специална Лечителска магия:

Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: (10+Х1) ТМ и (8+Х2) ТД
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване или 20+(СУ) метра
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване – лекува (2 зара + СУ + Х1*2) ЖТ; може да възстановява и трайна щета, но на цена 1ТЩ=2ЖТ, т.е. за всеки две ЖТ, излекувани с магията, възстановява една точка трайна щета
2) Лекуване от разстояние – лекува (1 зар + СУ + Х1) ЖТ
3) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (1 зар + СУ + Х1/2) Точки Почивка, чрез които да възстанови натрупани ТУ (напомням, че не може да се “презапасява” с ТП – те се използват само за възстановяване на вече натрупана умора)

Допълнително вложената мана Х1 е по избор на Лечителя, но тя си има и цена – допълнителни необходими Х2 ТД. Формулата за определянето им е Х2=(Х1-СУ)/2 (закръгляне нагоре; минимум нула). Иначе казано – Лечителят може да добавя “безнаказано” максимум (СУ) ТМ, а след това за всеки две точки мана, които реши да вложи допълнително над нивото на СУ, трябва да заплати и с 1 ТД. Първоначалните 8 ТД за произнасяне на магията могат да се намаляват, както и за нормална магия, но допълнителните Х2 ТД (ако ги има) се добавят след това.

Допълнително ограничение: Лечителската магия може да се прави на един персонаж най-много веднъж на два хода.

Магията може да се прави едновременно на няколко цели, със следните ограничения:
Началните 8 ТД се заплащат само веднъж. Началните 10 мана се заплащат за всяка цел поотделно. За всяка цел се отделят индивидуално допълнителните Х1 ТМ. Допълнителните Х2 ТД се определят еднократно от сумата на всички допълнителни Х1 за всички отделни цели. Например, ако герой със СУ Лечител 7 иска да лекува едновременно трима души и реши да вложи за първия допълнително 5 ТМ, за втория - 4 ТМ и за третия - 8 ТМ, то той е вложил общо 19 ТМ, които надхвърлят СУ с 12 и той ще трябва да "плати" още 12/2=6 ТД.

Магията не се влияе от МЗ и не изисква проверка по УФУД.
Последна промяна от lowstef на вт яну 03, 2006 1:48 am, променено общо 3 пъти.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср дек 07, 2005 10:15 am

Хъм... използвайте следното:

За 1вата превръзка - 0ТУ, за 2рата - 1ТУ, за третата още 2ТУ (общо 3) и така нататъка... типично за Аксиом.

Хамелеоне, главо геинална, ами ако нараняванията са такива, че при оказване на първа помощ не се налага да ползваш превръзки? Той на половина опечен, повръща, изпаднал в гърч, ама ние ще го превръзваме така - да не умре непревързан.

Стефане, защо гущерчетата по-трудно стават лечители? Те сред ония блата, дето пиявици, комари, крокодили, змии, лош въздух и кво ли още няма би трябвало обратно - доста широко да го ползват.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср дек 07, 2005 7:38 pm

За гущерите и гоблините това е под въпрос. Идеята ми за Умението е като всеотдайно лечителство, а точно сред тези раси трудночико се намират алтруисти. Спокойно може и да отпадне в крайна сметка. Това че е по-рядко, не значи че трябва да е по-трудно. Може би.

ПП За ежедневните грижи в Блатото - Билкарство и Първа помощ. Няма нужда от магия. Не че не може селския знахар да има няколко нива на СУ Лечител, де.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт яну 03, 2006 1:47 am

Бонусът към маната минава 8-мо ниво, че 7-мото стана много дебело. Прибавено е в основния пост със СУ-то. Все още чакам отзиви. Взимам ги предвид :) , както Андрас може да види.

Кратък коментар все пак за гущерите и гоблините: Първоначално предвиждах да може Лечителя да влага в магията си не само мана, а и от собствените си ТЖ с натупване и на Умора. Един вид да от своята жизнена сила за да помогне на другите. Но щеше да се получи дублиране с Потока на елфите, при това по-"яко", затова го махнах. В стария вариант беше наистина много "алтрустично", което направо си противоречи на егоситичните "лоши" гоблини и щархи. Сега е достатъчно неутрално, а те "злите" тъй или иначе няма да се хАбят за лечителски глезотии.

ПП Абсолютизираните изказвания за някоя раса да се тълкуват като "90+% от представителите на расата са такива, излючения може да има, но са редки".
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт яну 03, 2006 11:47 am

Принципно в момента умението прилича повече на СУ Военен лекар. Лекуваме травми и стабилизираме умиращи основно. Мисля си, че е редно да добавиш нещо за останалите заболявания. То, заболяваният бяха оставени леко в 3та глуха в книгата де, та може да се наложи и там да се бърника с механика, но един нормален лекар, дори в псевдосредновековна среда по-често му се налага да се бори със заболявания, а не с рани от всевъзможни остри и тъпи предмети. Ако ти се занимава -добави подобни неща. Не че героите особено често ще хващат малария или енцефалит, но е приятно допълнение за специфични случаи.
Ееех, спомням си аз как въртях три сесии героите в едно село, където дузина хора се бяха натръшкали от ерготизъм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 03, 2006 2:03 pm

Идеята за различни болести и епидемии ми допада, така че никак няма да е лошо да се чуят няколко предложения по въпроса.
През празниците имах малко свободно време (подготвих и допълнения към правилата за сайта, които ще се появят тази седмица там) и поогледах предложенията за нови СУ и Познания. В момента СУ Лечител е малко тежко откъм механика. Не е прекалено тежко, но все пак ми се иска да го олекотя - цялата система се стреми натам в промените си, така че това ще е задължително. Повече ми допада идеята това да не е СУ, а познание. Самите механики ще запазят логиката си, но както казах, ще ги олекотя. Не съм записал идеите си, щото това се случи вчера през нощта ;), но ще спретна нещо по въпроса и ще го пратя първо на Лоустеф на ЛС, след което той ще пусне финално предложение тук.

А да, За много години на всички!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори