СУ Лечител Мк2
Модератори: hameleona, Модератори
Не е необходимо да се знаят всички болести, или да се описват повече от 5-6 от най-популярните в историята такива - малария, чума и т.н. Но да, добре е да се знае, какъв е бил ефекта им. Също така не е изключено да се създаде "измислена епидемия", която да няма нищо общо с реално съществуващи болести на земята. Например, ако болестта поразява Маната, очевидно не говорим за истинска болест...
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Една идея, която ми дойде наскоро: В момента Лечителя е прецакан. Лекува приблизтелно колкото магьосник с Водна школа и прави само това, а на всичко отгоре плаща и с ТД, а и няма толквоа мана (тия 20 ги сложих само заради това, но пак са малко). Е да, може да лекува и с Първа помощ без мана, но то е по-скоро за след битка. Мисля си дали не трябва малко да се облекчи. Може да се махнат допълнителните ТД за влагане на мана. Така ще се облекчи и механиката доста, че сега май съм с го правил "като за мен". Да си влага мана, стига да има достатъчно. Давам го променен:
Специално Умение Лечител:
Изисквания: (засега “висящи”, подлежат на утвърждаване и/или отхвърляне) Интелект 8 и Първа помощ 6
Цена за 0-во ниво: 5 ТР
Придобивки:
-Бонус +(СУ/4) към Билкарство
-Бонус +(СУ/2) към Първа помощ
-На 7-мо ниво може да пренебрегва до 3 МЗ, когато прави лекуваща магия* (не може да направи МЗ на персонажа отрицателна), на 12-то ниво получава правото да пренебрегва цялата МЗ (естествена и допълнително придобита) на персонажа, на който прави лекуваща магия*
-На 8-мо ниво получава еднократно +20 Мана
-Научава специална Лечителска магия:
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: (10+Х) ТМ
Време за произнасяне: 10 ТД (може да се намалява до минимум 4 ТД)
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване или 20+(СУ) метра
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване – лекува (2 зара + СУ + Х*2) ЖТ; може да възстановява и трайна щета, но на цена 1ТЩ=2ЖТ, т.е. за всеки две ЖТ, излекувани с магията, възстановява една точка трайна щета
2) Лекуване от разстояние – лекува (1 зар + СУ + Х) ЖТ
3) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (1 зар + СУ + Х/2) Точки Почивка, чрез които да възстанови натрупани ТУ (напомням, че не може да се “презапасява” с ТП – те се използват само за възстановяване на вече натрупана умора)
Допълнително вложената мана Х е по избор на Лечителя.
Допълнително ограничение: Лечителската магия може да се прави на един персонаж най-много веднъж на два хода.
Магията може да се прави едновременно на няколко цели, със следните ограничения:
Началните ТД Нарастват с 2 за всяка цел след първата. Началните 10 мана се заплащат за всяка цел поотделно. За всяка цел се отделят индивидуално допълнителните Х ТМ. Всяка цел получава лечение, все едно е лекувана индивидуално, но със свои си (определи от лечителя Х ТМ)
Магията не се влияе от МЗ и не изисква проверка по УФУД.
*Лекуващи магии са: “Лекуване на леки рани” (обща), “Пречистване” (1 ред), “Лекуване на тежи рани” (4 вода), “Масово лечение” (4 светлина), “Извор на Живота” (6 вода)
Специално Умение Лечител:
Изисквания: (засега “висящи”, подлежат на утвърждаване и/или отхвърляне) Интелект 8 и Първа помощ 6
Цена за 0-во ниво: 5 ТР
Придобивки:
-Бонус +(СУ/4) към Билкарство
-Бонус +(СУ/2) към Първа помощ
-На 7-мо ниво може да пренебрегва до 3 МЗ, когато прави лекуваща магия* (не може да направи МЗ на персонажа отрицателна), на 12-то ниво получава правото да пренебрегва цялата МЗ (естествена и допълнително придобита) на персонажа, на който прави лекуваща магия*
-На 8-мо ниво получава еднократно +20 Мана
-Научава специална Лечителска магия:
Валидни цели: Създание различно от Лечителя
Цена: (10+Х) ТМ
Време за произнасяне: 10 ТД (може да се намалява до минимум 4 ТД)
Време на действие: Веднага
Обсег: докосване или 20+(СУ) метра
Ефект: Има няколко възможни приложения
1) Лекуване с докосване – лекува (2 зара + СУ + Х*2) ЖТ; може да възстановява и трайна щета, но на цена 1ТЩ=2ЖТ, т.е. за всеки две ЖТ, излекувани с магията, възстановява една точка трайна щета
2) Лекуване от разстояние – лекува (1 зар + СУ + Х) ЖТ
3) Възстановяване на умора (само чрез докосване) – дава на персонажа (1 зар + СУ + Х/2) Точки Почивка, чрез които да възстанови натрупани ТУ (напомням, че не може да се “презапасява” с ТП – те се използват само за възстановяване на вече натрупана умора)
Допълнително вложената мана Х е по избор на Лечителя.
Допълнително ограничение: Лечителската магия може да се прави на един персонаж най-много веднъж на два хода.
Магията може да се прави едновременно на няколко цели, със следните ограничения:
Началните ТД Нарастват с 2 за всяка цел след първата. Началните 10 мана се заплащат за всяка цел поотделно. За всяка цел се отделят индивидуално допълнителните Х ТМ. Всяка цел получава лечение, все едно е лекувана индивидуално, но със свои си (определи от лечителя Х ТМ)
Магията не се влияе от МЗ и не изисква проверка по УФУД.
*Лекуващи магии са: “Лекуване на леки рани” (обща), “Пречистване” (1 ред), “Лекуване на тежи рани” (4 вода), “Масово лечение” (4 светлина), “Извор на Живота” (6 вода)
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
В момента в койот се направи нещо за отразяване на болести/зарази, веднага ще опитам да ги включа към "портфолиото" на лечителя. Може би трябва да се добави нещо за отровите, но в момента нямам конкретна идея.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Вдигам темата, за да е близо до другото предложение за Лечител - за лесно сравнение.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Лелеееее, откога си бях заплюл да гои оправям това... А сега като го гледам май ще трябва наново.
Айде малко концептуално обсъждане да вкарам, преди да правим механика:
Според мен Лечителя трябва да е най-добрия във възстановяването на щети. Водния маг може да има "Тежки рани", но има и още кусурнайсе магии, включително неводни такива и като цяло е по-гъвкав. Е, да, това е постигнал с две СУ (Маг и Спец), но като цяло е по-добро. А има и повече Мана. Иначе нека си позлва Мана - това е стандартен ресурс, ползват го и воините, ползват го и друидите и всякакви други. Въпрсът е как го ползват.
Това не е СУ Лекар! Това е лечител във фентъзи ролева игра. Може да има много други задачи в селото - да оправя хремави хлапета и артиритни бабички, да лекува животните и лумбагото на собственика им - това са несъществени за системното отразяване неща. За тях се ползва познанието Билкарство или нещо подобно, а ако болестта се изразява в загуба на ТЖ - лекува си се с лечителската магия, та пушек се вдига. Системно съществено е именно лекуването на рани - в над 90% от случаите това ще прави, а другите под 10% ще са толкова засукани, че ще си искат творчески подход от Разказвача и играча и тъй или иначе и няма да се ползва нищо готово.
Нещо против тези доводи?
Айде малко концептуално обсъждане да вкарам, преди да правим механика:
Според мен Лечителя трябва да е най-добрия във възстановяването на щети. Водния маг може да има "Тежки рани", но има и още кусурнайсе магии, включително неводни такива и като цяло е по-гъвкав. Е, да, това е постигнал с две СУ (Маг и Спец), но като цяло е по-добро. А има и повече Мана. Иначе нека си позлва Мана - това е стандартен ресурс, ползват го и воините, ползват го и друидите и всякакви други. Въпрсът е как го ползват.
Това не е СУ Лекар! Това е лечител във фентъзи ролева игра. Може да има много други задачи в селото - да оправя хремави хлапета и артиритни бабички, да лекува животните и лумбагото на собственика им - това са несъществени за системното отразяване неща. За тях се ползва познанието Билкарство или нещо подобно, а ако болестта се изразява в загуба на ТЖ - лекува си се с лечителската магия, та пушек се вдига. Системно съществено е именно лекуването на рани - в над 90% от случаите това ще прави, а другите под 10% ще са толкова засукани, че ще си искат творчески подход от Разказвача и играча и тъй или иначе и няма да се ползва нищо готово.
Нещо против тези доводи?
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
А акупунктура? Целебни масажчета? УФУД за прекарване на другарчетата през една йога-сесия за премахване на умората? Какво усложнение да сложа на присаждането на сърце? А на бъбрек? А НА МОЗЪК?!?!?!? Това е шибан фентъзи сетинг, където с щракване на пръсти за под 10 секунди с една магийка (вече съществуваща) можеш да възстановиш човек набучен с десетина (че и повече) стрели. Това е шибана фентъзи система, където можеш спокойно да преживееш успешен прицелен удар с алебарда в незащитената си глава, стига само да си достатъчно високо ниво за да имаш толкова ТЖ. Искате да ви описвам процедура по вадене на стрелата? А описание за лечение на хемороиди не щете ли? Много гадно нещо са това, хемороидите, особено ако ще яздиш кон. А дали да не отразим факта, че честото спане на открито, влажно и студено докарва ревматизъм за отрицателно време? Някой да отчита, че нощем в пустинята става кучешки студ и всеки, който не си носи вълнено одеяло ще настина на втората вечер? Най-късно. Ако ще да е Чък Норис. В съседна тема обсъждаме как с няколко кокала и малко мана за десетина секунди можеш да вдигнеш мощно магическо същество (лич), а аз не мога със същото количество мана да направя така че една тъпа стрела просто да се изпари и раната да зарастне? Айде не, а?!
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Ааа, не си прав! Хемороидите са много важно нещо във фентъзи приключенията... А и Чък Норис ще оцелее при всякакви условия.
Иначе съм съгласен с предложеното от теб като концепция:
- Да, Лечителят трябва да е най-добрият в лечението иначе защо му викат така;
- Да, нещата трябва да стават по нячини близки до магиите и без да се навлиза в подробности, кое как точно и от къде се вади;
ОК, чакаме финалния, най-як, мега, супер дупел Лчител
Иначе съм съгласен с предложеното от теб като концепция:
- Да, Лечителят трябва да е най-добрият в лечението иначе защо му викат така;
- Да, нещата трябва да стават по нячини близки до магиите и без да се навлиза в подробности, кое как точно и от къде се вади;
ОК, чакаме финалния, най-як, мега, супер дупел Лчител
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
За да стане супер дупер Лечителя, вижте в другата тема последното ми предложение за Пръва помощ.
Освет това да прибавя +СУ/2 или дори +СУ, към МУ когато прави лекуващите магии.
*Лекуващи магии са: “Лекуване на леки рани” (обща), “Пречистване” (1 ред), “Лекуване на тежи рани” (4 вода), “Масово лечение” (4 светлина), “Извор на Живота” (6 вода)
Така ако Маг на водата реши да стане и лечитал получавате хамелионски вариант на умението (;, а иначе механиката предложена от Стефан зми се вижда малко сложна в момента.
Освет това да прибавя +СУ/2 или дори +СУ, към МУ когато прави лекуващите магии.
*Лекуващи магии са: “Лекуване на леки рани” (обща), “Пречистване” (1 ред), “Лекуване на тежи рани” (4 вода), “Масово лечение” (4 светлина), “Извор на Живота” (6 вода)
Така ако Маг на водата реши да стане и лечитал получавате хамелионски вариант на умението (;, а иначе механиката предложена от Стефан зми се вижда малко сложна в момента.
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Ех, че си скромен . Но и според мен предложената от теб механика е достатъчно проста, а и абстрактна, съответно май върши чудесна работа. Между другото, т.нар. "ресурс", който трябваше да е различен от ТМ пак може да присъства под формата на улеснение (или както и да се наричаше отрицателното Усложнение).
По-добре да се дава +СУ, защото и без това бонусът ще има ефект само върху пет магии, а и ще трябва да се конкурира с ефекта на две други СУ-та.
По-добре да се дава +СУ, защото и без това бонусът ще има ефект само върху пет магии, а и ще трябва да се конкурира с ефекта на две други СУ-та.
シャマョツィ