BatGojko написа:Абе вземи му сложи една школа "Древни магии" - нещо като общи заклинания, но забравени с времет - не може да се специализаира в нея. Включва заклинания, които не принадлежат към нито една школа и се влияе само от осноното МУ (баси, измислихме новата школа). В нея ще могат да влизат всякакви "общи", но не "общоизвестни" заклинания.
Развръзка:
из „Екът на Ал-Тирмир-Оминор“ - най-големия вестник в Оминор, статията: „Кой е Аракс!?“
... спираща вкисването на бирата наистина е интересна ние ще ви насочим към важните неща.
А именно: Тайната на Аракс! Една от 9-те статуи разположени в най-вътрешния пръстен на града е обект на вниманието ни. Гостите се чудят защо в града има статуя на мъж с вдигнат предизвикателно към небесата меч, а жителите защо държи меч. Както и на другите фундаменти под статуята там е изписана сама една дума – Аракс. А ето, че след завръщането на чирака на Корнелиус, част от булото на тайната е повдигнато и Арак с право може да носи апокрифното доскоро название „магът войн“. Корнелиус бе изпратил чирака си...
из „Оминор сега“ - младежка листовка, статията: „Силата на младежта“
... е чирак на мага Корнелиус, но поема нелеката задача по издирването на данни за Аракс, като при това се справя блестящо. Той казва: „Станахме приятел с групата наемници която ме придружаваше в това велико приключение“ - и това показва че младите магове са далеч по-отворени към света спрямо закостенелите...
из „Нова Магия“ - вътрешен бюлетин
1. Магия предотвратяваща вкисването на бирата
2. Левитационна магия позволяваща изсипването на халби директно в гърлото на мага
3. „Мечът на Аракс“
...
3. ... донесена от чирака на Корнелиус е наистина интересна, най-малкото поради факта, че е едновременно общодостъпна и не принадлежи на никоя от сегашните школи. Предложението да се кръсти на многоуважавания маг Корнелиус бе отхвърлено и официалното й име бе прието да е: „Мечът на Аракс“. Тестовете показаха, че е възможно де се изплете и друго оръжие освен меч, също така да му се придаде строго индивидуална форма. Понеже магията не е проста, то в справочника ще бъде класифицирана като 3-то ниво от школата „Древни магии“ в която поне засега не е възможна за специализация. В самата магия има и още няколко аномалии, като простотата на израза* и големия разход на енергия**...
* изисква 4ТД за произнасяне
** изисква двойно повече мана спрямо алтернативните по ниво магии от текущите школи (22 вместо 11 ТМ за магия трето ниво)
Обща магия, 3-то ниво от школа „Древни магии“ МУ от поне 18 (без бонусите от школите) – неможе да се специализира в нея!!!
Меча на Аракс
Валидни цели: мага
Цена за свитък: 3+ златни монети
За запаметяване: 4ТР
Точки мана: 22 за произнасяне и 6 за рунд поддръжка
Време на действие: по желание
Разстояние: съседно поле
Описание: Хората казват, че маговете не могат да се бият и са прави до голяма степен, но легендарния "Меч на Аракс" променя това. Мага влага своята магическа енергия в изтъкаването на оръжие (по избор на мага, но не и стрелково)* от самата същност на велената и той може да се сражава с него. Важна особеност на оръжието е, че то не може да бъде парирано (но с него може да се парира), а също така прониква безпрепятствено през всяка физическа защита. Щетите които нанася са равни на успех зара.
Атаката на оръжието се определя от два показателя, първия е МУ на магьосника, а втория е по негов избор (най-често интелект, но не е задължително).
Специалните удари са в зависимост от изтъканото оръжие и дали мага е специализирал в боя с него.
С оръжието се замахва за 6ТД и няма начин те да бъдат намалени. Тъй като магията е обща изисква само 4 ТД за да се каже.
Пример 1: Маг има 19МУ без специализация в школа има 6 МА, за да направи магията 6+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех от 4, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 4 зара магическа щета.
Пример1,1: Маг с МУ 19 и ИН 18 ще има атака с "меча" 19+18/2=19+9=28 (специализацията като Воин дава допълнителен бонус)
Пример 1.2: Мага е специалист в Брадви на 4 и фехтовални на 8 (като младеж е бил буен ), ако изтъче брадва ще може да полза първите й две специални атаки, а ако изтъче кинжал първите 4-ри. (специализацията в оръжието не повишава нанасяната щета и не намалява нужните за атака ТД)
Пример 2: Маг има 21МУ без специализация в школа има 7 МА, за да направи магията 7+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех от 12, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 12 зара магическа щета. (не се добавя базовата щета)
Пример1,1: Маг с МУ 21 има ИН 14 и СИ 22 – избира си втория показател да е СИ*, атака с "меча" ще е 21+22/2=21+11=32 (специализацията като Воин дава допълнителен бонус)
*може да избира само вторичния показател, докато първия е фиксиран на МУ!