Древни магии

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Древни магии

Мнение от Vilorp » нед юни 04, 2006 11:07 am

BatGojko написа:Абе вземи му сложи една школа "Древни магии" - нещо като общи заклинания, но забравени с времет - не може да се специализаира в нея. Включва заклинания, които не принадлежат към нито една школа и се влияе само от осноното МУ (баси, измислихме новата школа). В нея ще могат да влизат всякакви "общи", но не "общоизвестни" заклинания.
:twisted:

Развръзка:
из „Екът на Ал-Тирмир-Оминор“ - най-големия вестник в Оминор, статията: „Кой е Аракс!?“
... спираща вкисването на бирата наистина е интересна ние ще ви насочим към важните неща.
А именно: Тайната на Аракс! Една от 9-те статуи разположени в най-вътрешния пръстен на града е обект на вниманието ни. Гостите се чудят защо в града има статуя на мъж с вдигнат предизвикателно към небесата меч, а жителите защо държи меч. Както и на другите фундаменти под статуята там е изписана сама една дума – Аракс. А ето, че след завръщането на чирака на Корнелиус, част от булото на тайната е повдигнато и Арак с право може да носи апокрифното доскоро название „магът войн“. Корнелиус бе изпратил чирака си...

из „Оминор сега“ - младежка листовка, статията: „Силата на младежта“
... е чирак на мага Корнелиус, но поема нелеката задача по издирването на данни за Аракс, като при това се справя блестящо. Той казва: „Станахме приятел с групата наемници която ме придружаваше в това велико приключение“ - и това показва че младите магове са далеч по-отворени към света спрямо закостенелите...

из „Нова Магия“ - вътрешен бюлетин
1. Магия предотвратяваща вкисването на бирата
2. Левитационна магия позволяваща изсипването на халби директно в гърлото на мага
3. „Мечът на Аракс“
...
3. ... донесена от чирака на Корнелиус е наистина интересна, най-малкото поради факта, че е едновременно общодостъпна и не принадлежи на никоя от сегашните школи. Предложението да се кръсти на многоуважавания маг Корнелиус бе отхвърлено и официалното й име бе прието да е: „Мечът на Аракс“. Тестовете показаха, че е възможно де се изплете и друго оръжие освен меч, също така да му се придаде строго индивидуална форма. Понеже магията не е проста, то в справочника ще бъде класифицирана като 3-то ниво от школата „Древни магии“ в която поне засега не е възможна за специализация. В самата магия има и още няколко аномалии, като простотата на израза* и големия разход на енергия**...

* изисква 4ТД за произнасяне
** изисква двойно повече мана спрямо алтернативните по ниво магии от текущите школи (22 вместо 11 ТМ за магия трето ниво)

Обща магия, 3-то ниво от школа „Древни магии“ МУ от поне 18 (без бонусите от школите) – неможе да се специализира в нея!!!
Меча на Аракс
Валидни цели: мага
Цена за свитък: 3+ златни монети
За запаметяване: 4ТР
Точки мана: 22 за произнасяне и 6 за рунд поддръжка
Време на действие: по желание
Разстояние: съседно поле
Описание: Хората казват, че маговете не могат да се бият и са прави до голяма степен, но легендарния "Меч на Аракс" променя това. Мага влага своята магическа енергия в изтъкаването на оръжие (по избор на мага, но не и стрелково)* от самата същност на велената и той може да се сражава с него. Важна особеност на оръжието е, че то не може да бъде парирано (но с него може да се парира), а също така прониква безпрепятствено през всяка физическа защита. Щетите които нанася са равни на успех зара.
Атаката на оръжието се определя от два показателя, първия е МУ на магьосника, а втория е по негов избор (най-често интелект, но не е задължително).
Специалните удари са в зависимост от изтъканото оръжие и дали мага е специализирал в боя с него.
С оръжието се замахва за 6ТД и няма начин те да бъдат намалени. Тъй като магията е обща изисква само 4 ТД за да се каже.


Пример 1: Маг има 19МУ без специализация в школа има 6 МА, за да направи магията 6+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех от 4, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 4 зара магическа щета.
Пример1,1: Маг с МУ 19 и ИН 18 ще има атака с "меча" 19+18/2=19+9=28 (специализацията като Воин дава допълнителен бонус)
Пример 1.2: Мага е специалист в Брадви на 4 и фехтовални на 8 (като младеж е бил буен ;)), ако изтъче брадва ще може да полза първите й две специални атаки, а ако изтъче кинжал първите 4-ри. (специализацията в оръжието не повишава нанасяната щета и не намалява нужните за атака ТД)

Пример 2: Маг има 21МУ без специализация в школа има 7 МА, за да направи магията 7+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех от 12, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 12 зара магическа щета. (не се добавя базовата щета)
Пример1,1: Маг с МУ 21 има ИН 14 и СИ 22 – избира си втория показател да е СИ*, атака с "меча" ще е 21+22/2=21+11=32 (специализацията като Воин дава допълнителен бонус)

*може да избира само вторичния показател, докато първия е фиксиран на МУ!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Re: Древни магии

Мнение от BatGojko » нед юни 04, 2006 11:13 pm

Vilorp написа:Атаката на оръжието се определя от два показателя, първия е МУ на магьосника, а втория е по негов избор (най-често интелект, но не е задължително).
Това дава възможно, най-силната атака в играта. СУ маг 12 + ИН 16 + Ниво дава "основен показател" от порядъка на 20+. Сам се сещаш, че малко войни ще имат такъв основен показател на същото ниво. Така един маг няма да има нужда дори да взема СУ Войн, за да настигне атаката им. А като включим и условието, че оръжието пренебрегва броните, щитовете и парирането, магът има нужда само от много мана (но един мана кладенец до него ще му сърши работа, или прехвърляне на поддръжката върху някой колега)... Не, не мисля, че е удачно да се променя атаката на оръжията и да се запазва класа им. Така даваме правото на специални удари пък неимоверно повишаваме атаката. А дори ме притеснява и само забраната за париране - това е достатъчно.
Твърдо не работи МУ да се ползва като показател. Виж МА е друго нещо - слабостта й се компенсира от пренебрегването. В крайна сметка, мисля, че да не се пипат атаките на оръжията е най-правилно, или да се образува атаката им винаги като МУ без да се влияе от вида на оръжието или СУ Войн и т.н. Так амагьосник с МУ 21 (не е сложно за постигане дори на ниски нива, това е СУ Магьосник 12, ИН 16 и Ниво 2) би имал сходна атака с войн от съшото ниво - което би било примерно Ниво 2, първичен показател 16 и вторичен 10. Естествено войнът сигурно би добавил и СУ Войн, но предвид, че онзи меч пренебрегва броните... че и може да има брутална щета, мисля, че е напълно ОК, атаката му да е равна на МУ.
Като споменах щетите, при първия прочит реших, че щетата се определя от Успеха на атакта, а не на заклинанието. Така, според мен, би било по-интересно, а пренебрегването на броните би станало дори още по-силно, като в същото време не се стимулира прекаленото концентриране. Иначе в момента, магът би имал кяр да похарчи целия си първи ход за концентрация, за да получи, колкото се може по-висока щета на призованото оръжие. Което после, много рядко ще пропуска, тъй като БЗ от 31+ (нужна за 50% шанс за пропуск) не е лесно да се постигне.
Е, аз бих го направил така: Атака = МУ, независимо от оръжието (вида има знаение, само ако се ползват специални атаки, както и да определи с колко ръце се държи). Щетите са равни на Успех зара, където Успех е успехът на конкретната атака.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 05, 2006 7:58 pm

При първия вариан имаше три показателя и атаката се изчисляваше тегаво, или поне мудно.
В новия си вид атаката наистина става голяма при ниските нива, но ако се промени само на МУ меча остава ефективен на ниските нива под 3-5. защото атаката му ще се дига с 1-ца на две качени нива, а 21-24 атака вече е слабо за 4-то ниво герой. също така ми се ще да се запази показателя "по избор". евентуално изборния показател да стане първи, а МУ да се фиксира като вторичен показател.
Така Маг с ИН16 2-ро ниво и СУ Маг на 12 ще има 9+12=21МУ и атака с меча 16+21/2=26.
Това ще го направи малко по силен от войн на същото ниво, но предполагм това се компенсира от многото похарчена мана.
Е, аз бих го направил така: Атака = МУ, независимо от оръжието
Аз и никъде не съм казал, че атаката е различна за различните оръжия, които изплита мага, а че от оръжието зависи специалните атаки които може да прави мага, ако е специализирал с него.

Щетите: Ако се определят от успеха на заклинанието то при:
Маг 2-ро ниво с ИН16 и Су Маг на 12 ще има МА7 --> 7 + 3зара + конц<>16 + (3*2) --> 7 + ~11 + конц<>22 --> 18 + конц <> 22 --> концентрацията на мага трябва да е поне за 5*2=10ТД за да има 50% шанс заклинанието да нанесе 1 зар щета. ако си издуха целия рунд при базови 14ТД това ще му даде +7 шанс за успех или вевоятност 50% оръжието да нанася 3 зара щета.
Макар че меча неможе да бъде спраян по немагически начин, 3 зара чиста щета не е кой знае колко много, като се има предвид че не си добавя базова щета (при маговете това принципно е рядкост ;))

Ако се определят от успеха на атаката то при неравенството --> АТ+ 3зара <>16 + БЗ и АТ=21, а БЗ=10 --> 21 + ~11 <>16 + 10 --> 31 <>26, това дава директна щета от 5 зара, при това тя може да е променлива и ще се смята при всеки удар, което допълнително би забатачило и без това тегавите битки в истемата.

И сега след цялото словоизлияние: АТ на "Меча на Аракс" = Показател по избор;МУ

ПРимер: Маг 2-ро ниво с ИН16 и СУмаг на 12 (избира основен показател интелект) --> МУ21 --> АТ=16+(21/2)=26.

Евентуално може да се разреши париране, но тогава магическото оръжие да генерира голяма бутаща сила (липсва при обикновенно попадение), примерно Щета*5

!?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 05, 2006 8:20 pm

Вилорп, ако искаш атаката на мага да прогресира, защо не направиш атаката на оръжието
МУ;Ниво
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон юни 05, 2006 10:01 pm

Ами защото все още си харесвам "изборната дисциплина" ;), а и не се бях сетил :P
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон юни 05, 2006 11:08 pm

Vilorp написа:... а 21-24 атака вече е слабо за 4-то ниво герой. също така ми се ще да се запази показателя "по избор". евентуално изборния показател да стане първи, а МУ да се фиксира като вторичен показател.
Така Маг с ИН16 2-ро ниво и СУ Маг на 12 ще има 9+12=21МУ и атака с меча 16+21/2=26.
Това ще го направи малко по силен от войн на същото ниво, но предполагм това се компенсира от многото похарчена мана.
На 4 ниво, Войн гигант, пряко сили успях да го докарам с показатели: СУ Войн на 12, СИ=16 и Л=12 (немърдам само ИН му на 6, останалите показатели ги оставам на минимума). Това му дава атака с оръжив СИ;Л в размер на 16+6+6+2=30; Тази атака може да се парира и трябва да пренебрегва бронята на опонента и щита му. След това направих ЕЛф, магьосник ползвайки същата схема - вдигам му само най-важния показател ИН и Ловкостта. Получих елф със СУ Магьосник 12, ИН=18, Л=14 и ми останаха още ТР (които предположих, че той е похарчил, за да закупи някоя и друга магия. Това прави МУ= 12+9+2=23. Ако ползваме МУ за атака ще имаме атака от 23, но тя няма да има нужда да пренебрегва бронята на опонента и ако сега вземем та противопоставим двете атаки и двете БЗ, ще вземе да се окаже, че елфът магьосник е на далавера - БЗ на гигната е 16+12+2=30, а БЗ на Елфа е 16+14+2=32; Ммм да, все още, за преодоляване на БЗ, гигнатът войн има леко предимство, но да не забравяме, че елфът има и други заклинания на разположение, а това си е голямо предимство в негова полза. Как би изглеждала ситуацията в, предлагания от теб метод - Елфът би имал атака 18 + 11 = 29, малее, той направо ще скъса г**а на бедния гигант, който по някаква неизвестна за нас причина е решил да инвестира ценни ТР в СУ Войн.
Но да видим какво може да се случи за бъдещите нива. Гигантът може да добави към своята Атака още +6 от СИ и още +1 от Ловкост. От ниво добавят и двамата, тъй като МУ също се показва с нивото. А елфът... ами той може да добави още +6 към атаката си, ако реши и той да вземе войн. Така в крайна сметка ще получим (по моят метод, само с МУ за атка) разлика между атаките на свиреп войн и някакъв си хилав маг, само 8 точки. Е, не е малко, но като имаме предвид, че една кожена ризница дава 7 защита, оказва се, че чистата разлика е само 1. Маната не е компенсация - на въпросното 4 ниво, елфът има над 140 мана, а на горните нива направо не ми се мисли.
Сега за щетите. Пак ще гоповторя - ако щетата на оръжието ми зависи от успеха на заклинанието, то ще помоля първо "танкът" на групата ни да ме запази един ход, че да се наконцентрирам (я да видим за колко Имам МА=7 и ниво на сложност 4, занчи 3 > 16; 4 ТД за начално произнасяне, аз имам 15 и ИЗ от 4 та общо 19, да кажем, че искам да изразходя целия си ход, че ако мога и следващия, за максимума от +16, средно с трите зара хвърлям 10, значи 13 зара щета. И пренебрегвам броня, супер!
Разбирах на съде бия нали?
Знам че е трудно да се разделяш с идеите си и да ги променяш - на мен ми се налага почти всеки ден и не ми беше лесно да се науча -, но е добре да мислиш как нещата могат да стават по-добри. А мисля, че ако не правиш атаката по-силна от тази на война, не само, че няма да загубиш откъм баланс, но и ще улесниш изчисленията. А да обвързваш щетата за успеха на заклинанието само ще кара героите да се концентрират за по-дълго при произнасянето му винаги, когато могат и да не го ползват никога, когато има шанс да се провали заклинанието - все пак един магьоснки би следвало да има и други магии. Идеята, оръжието да не може да се парира е страхотна, но идеята за сврх високата му атака не е добра. Или поне трябва да помислиш, как това да влияе на маната за заклинанието.
От друга страна, трябва да си помислиш и как ще е развит магът, който ще ползва подобно заклинание - определено няма да е като, даденият за пример от мен елф - той би умрял при първата контраатака (пресилена е ситуацията). Така че балансът на атаката би бил някъде по средата между твоето и моето предложение, за да е смислена атаката, която ще се получи - нито прекалено ниска, нито прекалено висока. И не забравяй, че не е нужно тя да е по-висока от тази на война или да е съпоставима с нея, а да може да надскача БЗ на опонентите, най-високата БЗ (без модификатори от СУ и Ниво) е 16+17=33, значи АТ би била пределно силна ако без модификатор от НИ полуачва резултат от 23-26 всяка атака от порядъка на 27+ е неразумно висока. Ако се ползва само МУ за атака, това не може да се постигне тъй като СУ магьосник дава 12, а останалото трябва да се набави от ИН - но той е 18, което дава МУ чисто от 21. Но да не забравяме, че имаме и СУ войн, което веднага компенсира тази разлика, като добавя до +6 (а СУ за БЗ мисля добавят до +4 общо). Така че все пак това звучи доста по-близко до желания резултат.
"Изборната дисциплина" е добра само дотолкова, доколкото позволява ползване на конретни специални атаки, но иначе само затормозява системата.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 06, 2006 8:41 pm

Ревизия 3.1:

меча е 3-то ниво магия от школа "Древни магии" в която неможе да се специализира и изисква МУ 18, като дава усложнение от (3*2)=6 при произнасяне на магията.
Цената на заклинанието е 22 ТМ + 6 за рунд подръжка
Атаката му е равна на базовото МУ (без специализациите в школи).

Атаката на меча може да се подсили по избор на мага, като преди опита му да го изрече той заяви с колко иска да повиши атаката, като за +1 атака се заплаща +3 ТМ* на рунд за поддръжка

ПРимер 1: Маг с МУ 21 иска да повиши атаката на меча с 5, това означава, че той заплаща 22 + 6 + (5*3)ТМ при произнасянето или 43 ТМ общо и всеки рунд плаща по 6+(5*3)=21 мана за поддръжка на меча. Меча от своя страна има атака от 26.

*при ревизия 3,0 разхода беше +6ТМ за +1 АТ но цената надхвърляше армагедон (58 за произнасяне и 30 за рунд подръжка)

Щети: за да не ги обвързвам с успеха на заклинание където шанса е доста разтеглив или пък с успеха на атаката, което пък дава забатачване на сметките се спрях на един интересен вариант:
Щетите от меча на Аракс са равни на (МА/2)зара+БЩ (цялата).

ПРимер 2: Маг 4-то ниво със СИ 16 и с МУ 21 ще има МА 7 --> 7+3зара+конц<>16+(3*2) --> 7+3зара+конц<>22, при успех изплетеното от него оръжие ще има атака от 21 (в случай че не я е повишил) +2 (от ниво - БА)= 23 и ще нанася (7/2)= 3 зара+6 щета

ПРимер 3: Маг 4-то ниво с МУ 24 и МА 8 (без школи) и мана 150 решава да направи Меча, като при това му повиши атаката с +5 --> 8+3зара+конц<>22 като плаща цена от 22 +6+(5*3)=22+6+15=43, като за всеки рунд ще плаща поддръжка от 6+(5*3)=6+15=21ТМ.
ПРиемаме че е успял да изрече заклинанието и му е останала 107 Мана, тогава меча му ще има АТ=24+2+5=31 и ще нанася щети равни на 8/2=4зара. За жалост ще може да потдържа само 5 рунда така създаденото оръжие - 5*21=105 Мана.

заб. Меча минава през всякаква немагическа защита** и неможе да бъде париран, с него може да се парира. Изискава 6ТД за атака, които немогат да бъдат намалени. СУ Войн дава бонус към АТ на Меча. Ако героя е специализирал във някое оръжие и "изплете" такова, то той може да ползва специалните му атаки до нивото на кето е спуциализирал (СУ/2).

**Тук се чудя дали да не сложа стойноста на МЗ директно да намалява щетите...!?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср юни 07, 2006 12:19 pm

Ще коментирам подред:
1. "Атаката на меча може да се подсили по избор на мага, като преди опита му да го изрече той заяви с колко иска да повиши атаката, като за +1 атака се заплаща +3 ТМ* на рунд за поддръжка"
- Това е добра механика и мисля, че ще проработи. Но не добавяй тази мана към началното произнасяне - няма нужда, той този ход и без това му е отишъл (предвид, че заклинанието е от 3 ниво, то е за 8 ТД). Достатъчно е, че се добавя маната за поддръжка на ход, за да компенсира високата му атака.

2. За щетата ще изчакам да си кажат мнението останалите хора от форума. Аз съм си за обвързване с Успеха прои атаката - още повече, че ти косвено си обвързал този успех с допълнителна мана (чрез +3 за 1 АТ); Другото не е по-малко сметки, а бих казал, че е и повече - вима деление и т.н. в себе си. А успехът на атаката, така и така се изчислява, за да може да се прецени дали се избягва или не.

3. "ПРимер 2: Маг 4-то ниво със СИ 16 и с МУ 21 ще има МА 7 --> 7+3зара+конц<>16+(3*2) --> 7+3зара+конц<>22, при успех изплетеното от него оръжие ще има атака от 21 (в случай че не я е повишил) +2 (от ниво - БА)= 23 и ще нанася (7/2)= 3 зара+6 щета "
- Не мисля, че трябва БА да се добавя в тази атака. БА се образува от НИ/2, но и самото МУ в себе си включва НИ/2. Така на високите нива, магът ще получи по-висока Атака с това оръжие, отколкото войн, тъй като за ни 10, той получава от ниво +10 АТ, а война само +5 (и това вече компенсира цяло СУ). Атаката би следвало да си е само МУ, а ако магът реши, че не му стига и иска да си я повиши, нека го направи за повече мана;

4. За МЗ, е най-добре да се добавя към БЗ на опонента. Така, ако се приеме идеята за Щета = Успех зара то тя косвено ще намалява директно щетите.

5. И няколко заключителни думи. Нека мечът (оръжието) да не може да парира, след катото не може да бъде парирано. Също така ТД за атака да са 6 ТД, ако е едноръчно и 7 ТД ако е двуръчно. Останалото ми се струва ОК.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср юни 07, 2006 5:54 pm

5. Нещо ми убягва смисъла да си направиш оръжие, което да ти заема и двете въце и да се върти по-бавно, при положение, че можеш да ис направиш 10-метров камшик със същата щета, само по-бърз и оставящ 1 свободна ръка.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юни 07, 2006 6:43 pm

Първо, да кажа че идеята за тази "школа" ми харесва изключително много! За глупавички разказвачи като мен, това е прекрасна "кука" за приключение. В този смисъл искам да отбележа, че след като на героите им биха били необходими големи усилия за да се сдобият с такава магия, то може въпросните магии да са по-силни от стандартното за нивото си. Така, те ще бъдат за магьсниците това, което са магическите мечове за воините, например.

Относно магията, версия 3,1. Тази версия ми допада изключително много. Съгласен съм и със забележките на Бат Гойко,но за щетата съм по съгласен с Вилроп, иначе щетата е прекалено "случайна", което за някой маг на хаоса може да е прекрасно, но за почитателите на реда не е.

Колкото до забележката на Ворак, да не се забравя, че мага може да е специализиран с копията, например. Също така, има го и елемента на разиграването - ако героят иска да се представи като магландския Гарибалди, една блестяща алебарда би била по-ефектна от един блестящ камшик. Но знам ли, все пак?....
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 07, 2006 11:10 pm

Нов ден нова версия ;)
3,2 - козметични промени и предложения

Атаката на Меча е равна сама на МУ-то + евентуално подсилване чрез заплащане на цена +3ТМ за +1 атака, а първоначално не се начмислява маната за подръжка

ПРимер: Маг с МУ21 иска да повиши атаката с 5 - при успех плаща 22ТМ за първия рунд и за всеки следващ 6+(5*3)=21, атаката на меча ще е равна на 21+5=26*

*усетих се че с БА става силна атаката ама беше късно и не ми си преправяше поста


За парирането: не ми се ще да го отменям заради цялата тази луда мана дето се плаща, като алтернатива мога да предложа при париране да се ползва само БА на Меча, демек МУ-то на мага, без да се слага бонуса от евентуалното подсилване. Така не би трябвало да се затормозят сметките, тъй като МУ си е фиксирана величина и не шава много често.

ПРимер 2: Маг с МУ21 повешава атаката на меча с 5 и има атак с него 26, но при париране се зима само 21.


Щетите:
Щ1: МА/2 зара
Щ2: Успех на атаката Зара
Щ3: МА зара

Щ1 е бистрено по-горе в постовете, Щ2 не е показано с пример, а Щ3 го добавих сега. ПРи Щ1 и Щ3 - щетите на меча са фиксирани и това не би трябвало да е мъчно за смятане или за помнене. В единия случай (Щ1) варират от 3 до 5 зара което е сравнително малко. Във втрория (Щ3) са от 6 до 8 зара**, което си е прилична щета както и да го погледнеш.
Щ2 обаче трябва да се смята всеки път и щета при нея варира доста в зависимост от зара:
ПРимер 3: 21+3з<>16+БЗ => 21+11<>16+12 => 32<>28 - 4-ри успех => 4 зара щета стандартно.
мин => 21+8<>16+12 => 29<>28 - 1 зар щета
мах => 21+18<>16+12 => 37<>28 - 9 зара щета
екстемно => 21+10+3з.<>16+12 => 21+10+11<>28 => 42<>28 - 14 зара щета и разход на 36 мана за рунд поддръжка на заклинанието.

**МА 8 може да се получи при СУ Маг на 12, ИН 18 и 6-то ниво герой.


Магическа защита:
При Щ1 и Щ3 МЗ може да намалява дириктно щетите от атаката, тъй.като те не са особенно големи. При Щ2 може да намалява и успеха на атаката, но е важно мага да знае, че срещу джуджета и високо ниво гущери без подсилване няма да е лесен удара.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт дек 18, 2007 12:02 pm

Понеже се спомена и в друга тема, реших да понадигна тази. Тук сме започнали обсъждане на принципно нова магическа школа и мисля, че тя има идея.
Целта на това "надигане" на темата е да възобновя интереса към самата школа, а не към конкретната магия, която така или иначе се обсъжда в http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?p=98028#98028
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт дек 18, 2007 2:28 pm

Обещах че ще пусна нещо и ето на:

„...Древните магии са интересна област от магията, която е свъзана със знания отпреди Войната. За разлика от днешните смутни времана на древните майстори им се е налагало да разчитат и на грубата сила за да убедят в доводите си своите опоненти...“ из ликция на Хариф Ал Казамир палеомагиолог

„...са особен дял от магията кажи речи достъпен за всеки достатъчно надарен заклинател. Наименованията се определят от името на съществото в погребалната камера, от която сме намерили свитъка. Разбира се мародестването на гробове...“ из реч на Сиклеминдрел Алагорски старши библиотекар в Ал-Тирим-Оминор


* изисква 4ТД за произнасяне
** изисква двойно повече мана спрямо алтернативните по ниво магии от текущите школи (22 вместо 11 ТМ за магия трето ниво)

Обща магия, 2-ро ниво от школа „Древни магии“ МУ от поне 15 (без бонусите от школите) – не може да се специализира в нея!!!

Лъкът на Сантос
Валидни цели: мага/създание
Цена за свитък: 3+ златни монети
За запаметяване: 4ТР
Точки мана: 14 за произнасяне и 4 за изстрел
Време на действие: един пропуснат рунд
Разстояние: поне 1 метърн и до 2*МУ
Описание:Хората казват, че маговете не могат да се бият и са прави до голяма степен, но след откриването на „Лъкът на Сантос“ променя това. Мага влага своята магическа енергия в изтъкаването на „тетива“ (в оригиналния вариант) от самата същност на велената и той може да запраща чрез нея стрели от етера на магичните енергии. Важна особеност на мунициите е, че те не могат да бъдат парирани, а също така прониква безпрепятствено през всяка физическа защита. Щетите които нанася са равни на ПР/3 зара.
Атаката на „оръжието“ се определя от два показателя МУ на магьосника

Няма специални удари, защото това са муниции, има обаче изискване да се разполага със точка за съсредоточаване: тояга, ако се прави лък, дръжка на кама, ако се правят ками за мятане, прашка, ако се правят сачми, дори е задължително да има поне ръкавица, ако се използва прост замах с ръка.
Тъй като магията е обща изисква само 4 ТД за да се активира първоначално и по 4 ТД (които не могат да бъдат намалени) за всеки „изстрел“ на магията.

Като всички древни магии и за тази важи правилото:
Атаката може да се подсили по избор на мага, като преди опита му да го изрече той заяви с колко иска да повиши атаката, като за +1 атака се заплаща +3 ТМ на рунд за поддръжка.


Магията продължава да действа докато в едни рунд не се отправи нито едни изстрел.

МА+3з.<>16+(2*2)+МЗ на атакуваното създание
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср дек 19, 2007 11:51 am

Само за протокола да попитам? - войнът със сетни усилия преодолява всичко запратено по него от мага, докопва се на меле дистанция и получава.... меч?

То верно, че Аксиом16 не е класова система, но аз все пак очаквам някаква тематичност от героите. Като ще се компенсира слабостта на маговете в ръкопашните битки, дайте да компенсираме и войните. Предлагам системни действия, свързани с париране и откланяне на насочени магии, заземяване на площни магии и т.н, които зависят от показателя атака/париране на персонажа. За да е миш-маша пълен, предлагам всяка магия, която преодолява псу или по някакъв е свързана с псу-то на жертвата, да съдържа елемент на риск за правещия. Например ако псу-то на правещия подобна магия е по-малко от това на жертвата, подобна магия да му се връща.

Естествено, тези системни действия няма да зависят от специалните атаки на конкретни оръжия, ще са общи един вид, но ще се научават много трудно (чрезк куест, намиране на учите и т.н).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Древни магии

Мнение от kartacha » съб дек 22, 2007 7:14 pm

Vilorp написа:
BatGojko написа:Абе вземи му сложи една школа "Древни магии" - нещо като общи заклинания, но забравени с времет - не може да се специализаира в нея. Включва заклинания, които не принадлежат към нито една школа и се влияе само от осноното МУ (баси, измислихме новата школа). В нея ще могат да влизат всякакви "общи", но не "общоизвестни" заклинания.
:twisted:

Развръзка:
из „Екът на Ал-Тирмир-Оминор“ - най-големия вестник в Оминор, статията: „Кой е Аракс!?“
... спираща вкисването на бирата наистина е интересна ние ще ви насочим към важните неща.
А именно: Тайната на Аракс! Една от 9-те статуи разположени в най-вътрешния пръстен на града е обект на вниманието ни. Гостите се чудят защо в града има статуя на мъж с вдигнат предизвикателно към небесата меч, а жителите защо държи меч. Както и на другите фундаменти под статуята там е изписана сама една дума – Аракс. А ето, че след завръщането на чирака на Корнелиус, част от булото на тайната е повдигнато и Арак с право може да носи апокрифното доскоро название „магът войн“. Корнелиус бе изпратил чирака си...

из „Оминор сега“ - младежка листовка, статията: „Силата на младежта“
... е чирак на мага Корнелиус, но поема нелеката задача по издирването на данни за Аракс, като при това се справя блестящо. Той казва: „Станахме приятел с групата наемници която ме придружаваше в това велико приключение“ - и това показва че младите магове са далеч по-отворени към света спрямо закостенелите...

из „Нова Магия“ - вътрешен бюлетин
1. Магия предотвратяваща вкисването на бирата
2. Левитационна магия позволяваща изсипването на халби директно в гърлото на мага
3. „Мечът на Аракс“
...
3. ... донесена от чирака на Корнелиус е наистина интересна, най-малкото поради факта, че е едновременно общодостъпна и не принадлежи на никоя от сегашните школи. Предложението да се кръсти на многоуважавания маг Корнелиус бе отхвърлено и официалното й име бе прието да е: „Мечът на Аракс“. Тестовете показаха, че е възможно де се изплете и друго оръжие освен меч, също така да му се придаде строго индивидуална форма. Понеже магията не е проста, то в справочника ще бъде класифицирана като 3-то ниво от школата „Древни магии“ в която поне засега не е възможна за специализация. В самата магия има и още няколко аномалии, като простотата на израза* и големия разход на енергия**...

* изисква 4ТД за произнасяне
** изисква двойно повече мана спрямо алтернативните по ниво магии от текущите школи (22 вместо 11 ТМ за магия трето ниво)

Обща магия, 3-то ниво от школа „Древни магии“ МУ от поне 18 (без бонусите от школите) – неможе да се специализира в нея!!!
Меча на Аракс
Валидни цели: мага
Цена за свитък: 3+ златни монети
За запаметяване: 4ТР
Точки мана: 22 за произнасяне и 6 за рунд поддръжка
Време на действие: по желание
Разстояние: съседно поле
Описание: Хората казват, че маговете не могат да се бият и са прави до голяма степен, но легендарния "Меч на Аракс" променя това. Мага влага своята магическа енергия в изтъкаването на оръжие (по избор на мага, но не и стрелково)* от самата същност на велената и той може да се сражава с него. Важна особеност на оръжието е, че то не може да бъде парирано (но с него може да се парира), а също така прониква безпрепятствено през всяка физическа защита. Щетите които нанася са равни на успех зара.
Атаката на оръжието се определя от два показателя, първия е МУ на магьосника, а втория е по негов избор (най-често интелект, но не е задължително).
Специалните удари са в зависимост от изтъканото оръжие и дали мага е специализирал в боя с него.
С оръжието се замахва за 6ТД и няма начин те да бъдат намалени. Тъй като магията е обща изисква само 4 ТД за да се каже.


Пример 1: Маг има 19МУ без специализация в школа има 6 МА, за да направи магията 6+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех от 4, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 4 зара магическа щета.
Пример1,1: Маг с МУ 19 и ИН 18 ще има атака с "меча" 19+18/2=19+9=28 (специализацията като Воин дава допълнителен бонус)
Пример 1.2: Мага е специалист в Брадви на 4 и фехтовални на 8 (като младеж е бил буен ;)), ако изтъче брадва ще може да полза първите й две специални атаки, а ако изтъче кинжал първите 4-ри. (специализацията в оръжието не повишава нанасяната щета и не намалява нужните за атака ТД)

Пример 2: Маг има 21МУ без специализация в школа има 7 МА, за да направи магията 7+3зара+конц.<>16+(3*2), със голяма концентрация и доза късмет се докопва до успех от 12, следователно изтъкания кинжал или алебарда ще нанасят на противника му 12 зара магическа щета. (не се добавя базовата щета)
Пример1,1: Маг с МУ 21 има ИН 14 и СИ 22 – избира си втория показател да е СИ*, атака с "меча" ще е 21+22/2=21+11=32 (специализацията като Воин дава допълнителен бонус)

*може да избира само вторичния показател, докато първия е фиксиран на МУ!

Идеята за този клас магия ми харесва ужасно много, даже имам предложение, които смятам, че ще се харесат на потребителите. Обаче имам само един страничен въпрос - Специалното умение само до 12 ниво ли може да се развива? Ако отговорът е ДА значи през целите тези две години съм играл грешно, ако е НЕ значи, че съм имал наистина добри герои. Обаче вторият вариант води и до още една дилема. Героите в нашата група бяха елф-стрелец, гигант-воин, човек-маг, джудже-ковач и човек-воин. От всички тези герои най-много се отличаваше магът. С една магия метеше цели армии(от порядъка на 500 единици) и другите се чувствахме безполезни. Всеки от нас обаче знаеше, че в пряк сблъсък с мага само джуджето има шанс да загуби. Сега обаче и това удоволствие ни е отнето.
Понеже магът имаше СУ Магьосник 429 , Интелект 241 и при правене на магията Мечът на Аракс той щеше да има невероятна атака. При това положение гигантът-воин СУ Воин 434, Сила 298, Ловкост 187 атаката му ще е многократно по малка. Не казвам, че всички атаки няма да имат успех, но от успеха на едната се определя щетата й и това е тази на мага. Забравих да кажа, нивото на героите - и двамата са по 211 ниво. При това положение е ясно, че мага, който има по-малко Реакция, но произнася нагии за по 1 ТД и има по-голяма атака спокойно ще парира всичките удари през хода на воина. Воина има 101 ТД, а магът 88 ТД, обаче ходът отнема на воина ТД и те са почти равни при директния сблъсък. От своя страна още с идването на хода му магът ще нанесе удар, който не може да бъде париран, с такава щета това значи сигурна победа. Какво да кажа повече. На мен(воинът) магията ми се вижда не много удачна така оформена.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Re: Древни магии

Мнение от BatGojko » съб дек 22, 2007 9:39 pm

kartacha написа:Понеже магът имаше СУ Магьосник 429 , Интелект 241 и при правене на магията Мечът на Аракс той щеше да има невероятна атака. При това положение гигантът-воин СУ Воин 434, Сила 298, Ловкост 187 атаката му ще е многократно по малка. Не казвам, че всички атаки няма да имат успех, но от успеха на едната се определя щетата й и това е тази на мага. Забравих да кажа, нивото на героите - и двамата са по 211 ниво. При това положение е ясно, че мага, който има по-малко Реакция, но произнася нагии за по 1 ТД и има по-голяма атака спокойно ще парира всичките удари през хода на воина. Воина има 101 ТД, а магът 88 ТД, обаче ходът отнема на воина ТД и те са почти равни при директния сблъсък. От своя страна още с идването на хода му магът ще нанесе удар, който не може да бъде париран, с такава щета това значи сигурна победа. Какво да кажа повече. На мен(воинът) магията ми се вижда не много удачна така оформена.
Принципно, уменията не са ограничени, но след 12-та степен се покачват за двойно повече ТР. Въпреки това, като гледам гореописаните показатели ме навежда на мисълта, че нещо сте объркали в групата си. Как точно разигравате битка при 101 ТД? Аз мисля, че за толкова нам как да не изколите всички свои опоненти. Сметките стават ужасно големи, а за да сте постигнали тези показатели, героите ви трябва да са... хм... не мога така на око да изчисля кое ниво, но определно над 100.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » съб дек 22, 2007 10:06 pm

Човека си е написал, че нивото на героите е 211 :P

Потребителски аватар
nikestan
Frozen
Мнения: 274
Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
Местоположение: В.Търново
Контакти:

Мнение от nikestan » нед дек 23, 2007 12:11 am

Цялата тая история наподобява някакъв фън сървър на WoW. Пауър плея убива РИ-то, знам го от собствен опит, така че по-добре хващайте нови герои, че ще ви изпушат елките.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед дек 23, 2007 12:21 am

е, тука не съм съгласен - пауърплея може да подхрани РИто, стига да са добри участниците

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » нед дек 23, 2007 12:36 am

Тебе те знаем, че си Пауърплеър.. ама 211 ниво :lol: Това надхвърля представата ми за Пауър плей дори.. По скоро някакви Убер касапници или не знам как да го нарека със 50 полу-бога или дракони на времето или други епични гадове по 300 ниво със 10 удара в секунда..

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед дек 23, 2007 12:46 am

е, да наистина е доста пресилено, ама говорех по принцип ;)

Потребителски аватар
nikestan
Frozen
Мнения: 274
Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
Местоположение: В.Търново
Контакти:

Мнение от nikestan » нед дек 23, 2007 1:25 am

Аз пък говорех за прекаления пауърплей, защото както и да го погледнем 211-то ниво не може да се вдигне в нормална игра (то до 20-то ниво да си развиеш героя ще ти отнеме около 2-3 месеца редовна игра, независимо дали ще играеш по Аксиом или по ДнД). А пък такива показатели само ще унищожат реалистичността на системата (нещото заради, което я предпочитам пред ДнД). Иначе пауър плей, като стремеж към повече експириънс и по-мощни предмети определено не убива РИ-то, а дори е една от основните движещи сили по време на сесията.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед дек 23, 2007 4:00 pm

Ами ние преди 2.5 години като почнахме сесията беше по около 6-7 часа. Много бяхме зарибени. Ама искам да ми отговорите на въпроса - на един маг няма ли да му се развие пъпа с таква магия като Меча на Аракс?

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед дек 23, 2007 4:02 pm

Второто, което искам да пиша е, че ние не се бием с тълпи, а с по-силни създания. Дал съм пример в секцията за чудовища.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Древни магии

Мнение от kartacha » нед дек 23, 2007 4:02 pm

BatGojko написа:
kartacha написа:Понеже магът имаше СУ Магьосник 429 , Интелект 241 и при правене на магията Мечът на Аракс той щеше да има невероятна атака. При това положение гигантът-воин СУ Воин 434, Сила 298, Ловкост 187 атаката му ще е многократно по малка. Не казвам, че всички атаки няма да имат успех, но от успеха на едната се определя щетата й и това е тази на мага. Забравих да кажа, нивото на героите - и двамата са по 211 ниво. При това положение е ясно, че мага, който има по-малко Реакция, но произнася нагии за по 1 ТД и има по-голяма атака спокойно ще парира всичките удари през хода на воина. Воина има 101 ТД, а магът 88 ТД, обаче ходът отнема на воина ТД и те са почти равни при директния сблъсък. От своя страна още с идването на хода му магът ще нанесе удар, който не може да бъде париран, с такава щета това значи сигурна победа. Какво да кажа повече. На мен(воинът) магията ми се вижда не много удачна така оформена.
Принципно, уменията не са ограничени, но след 12-та степен се покачват за двойно повече ТР. Въпреки това, като гледам гореописаните показатели ме навежда на мисълта, че нещо сте объркали в групата си. Как точно разигравате битка при 101 ТД? Аз мисля, че за толкова нам как да не изколите всички свои опоненти. Сметките стават ужасно големи, а за да сте постигнали тези показатели, героите ви трябва да са... хм... не мога така на око да изчисля кое ниво, но определно над 100.
Над 12 ние си ги вдигахме за по двойна цена бе Гойко.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед дек 23, 2007 6:08 pm

Звезден дъжд
Валидни цели : Поле по избор(макс. МАхМА м)
Ниво : 11
Цена : 20+ златни монети
Мана : 71 + 11 за поддръжка
Щета : 50 + (МУ/2) зара
Време на дейвствие : пожелание
Разстояние : МУ м
Описание : Магцосникът избира поле, върху което се изсипва дъжд от енергия под формата на звезди и нанасят огромни щети на противника. Звездният дъжд отнема и огромна енергия. Магжосникът, който я използва трябва наистина да е уверен в уменията си и да знае какво прави, защото една грешка(АНУ) би му ковствала живота.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед дек 23, 2007 7:39 pm

kartacha написа:Ама искам да ми отговорите на въпроса - на един маг няма ли да му се развие пъпа с таква магия като Меча на Аракс?
Тя магията не е казано, че е бал;ансирана в момента, но ако говорим за нормалните нива (до 10-12) Магът е изоставащ спрямо война с поне 50% ЖТ, което компенсира силната му атака. Обикновено магът също не носи броня. Атака, базирана на МУ, обикновено е по-слаба от чиста Войнска атака. И като сложим, че войнтът може да понесе ударите на мага, пък били те и 6 зара и да му отвърне с алебардата си с 9 зара и по-висока БЩ, всичко изглежда наред.
Но при нива от 200+ просто никакъв баланс не може да съществува. За тези нива, на война му е по-изгодно да се бие с голи ръце, за да си ползва цялата БЩ (което нито едно оръжие не може да достигне), а на магът да пуска "чукове на бога" наместо магически стрели и да игнорира всякакви магийки под 7 ниво. Някак си, наистина се губи много от играта.
Във всички игри, които съм играл, не съм достигална 12 ниво, тъй като там някъде героят винаги е вече развит според началната идея и е полубог така и така. Въпреки това, все още, героят си позволява д асе страхува от два последователни чука или удар в главата с алебарда - което някак си запазва тръпката.... Не мога да ис представя какво е играта с герой на 20 ниво, а камо ли на 100...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед дек 23, 2007 8:43 pm

BatGojko написа:
kartacha написа:Ама искам да ми отговорите на въпроса - на един маг няма ли да му се развие пъпа с таква магия като Меча на Аракс?
Тя магията не е казано, че е бал;ансирана в момента, но ако говорим за нормалните нива (до 10-12) Магът е изоставащ спрямо война с поне 50% ЖТ, което компенсира силната му атака. Обикновено магът също не носи броня. Атака, базирана на МУ, обикновено е по-слаба от чиста Войнска атака. И като сложим, че войнтът може да понесе ударите на мага, пък били те и 6 зара и да му отвърне с алебардата си с 9 зара и по-висока БЩ, всичко изглежда наред.
Но при нива от 200+ просто никакъв баланс не може да съществува. За тези нива, на война му е по-изгодно да се бие с голи ръце, за да си ползва цялата БЩ (което нито едно оръжие не може да достигне), а на магът да пуска "чукове на бога" наместо магически стрели и да игнорира всякакви магийки под 7 ниво. Някак си, наистина се губи много от играта.
Във всички игри, които съм играл, не съм достигална 12 ниво, тъй като там някъде героят винаги е вече развит според началната идея и е полубог така и така. Въпреки това, все още, героят си позволява д асе страхува от два последователни чука или удар в главата с алебарда - което някак си запазва тръпката.... Не мога да ис представя какво е играта с герой на 20 ниво, а камо ли на 100...
Как така с оръжия не се ли вкарва пълна БЩ?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед дек 23, 2007 10:15 pm

Моята група за същото време (макар и наистина да се събираме рядко), качи едва 7 нива, като се договориха с мен да прескочат две ;) .

Иначе за магията не мога да кажа много, защото не си написал много - какво означава "огромни щети", да речем?

Между другото, не се бъркай - може да си главата на Синьото братство (или както и да се казваха онези магьосници), да се концентрираш с часове върху една проста магическа стрела и пак да хвърлиш 1:1:1 - АНУ е липсата на късмет, а не на умение или влияние.

И моля те, още веднъж - виждал съм двойни, дори и тройни постове, но четворни - за сефте виждам при теб. Не се е налагало, можело е само с бутончето "промени" и пак щеше да си се изказал...
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед дек 23, 2007 11:14 pm

kartacha написа: Как така с оръжия не се ли вкарва пълна БЩ?
Кой не е чел внимателно ;) ?
Не, оръжията имат максимум на допустимата максимална щета спрямо щетата (в брой зарове) оръжието, съответно:
+2 БЩ на зар за едноръчни оръжия
+ 3 БЩ на зар за двуръчни
Така, ако имаме оръжие, което може да се полза с една или с две ръце и нанася винаги 4 зара, то ако го ползваме с една ръка ще имаме право да добавим до +8 БЩ, а ако го ползваме с две ще имаме право на до 12 БЩ. Ако случайно героят ви има 600 БЩ (а вашите сигурно имат) то останалите 588 щета са безвъзвратно загубени ако ползва подобно оръжие.
Но при удари с ръка или крак ограничението отпада и следователно шамарът на един ваш герой ще нанася многократно по-големи щети от ударът му с кинжал.
Това е обусловено от факта, че колкото и силно да удряте с кинжала, то повече от 25 см. (колкото е острието му) стомана не може да влезе в тялото ви. Докато от друга страна ако сте някакви чутовни майстори на силата, то при удар с ръка може и да прекършите опонента си. (това последното важи и за удар с чук, ама така съм приел в правилата)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Заключена