[СУ] Пазител на Баланса

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

[СУ] Пазител на Баланса

Мнение от Mistral » вт юли 11, 2006 4:55 am

За тези, които са чели "Династичния камък", това което следва е донякъде обяснение в по-системен вид какви са му триковете на онзи дразнител Шино и дружките му. "СУ"-то е далеч от завършено, за сега представям само с някой основни неща - подробностите ще се внасят с времето и критиките. Това тук не е описание на организацията на "Пазителите", само на основните им умения.

СУ Пазител на баланса
Цена за придобиване: 10 ТР
Изисква: СИ, Л, ИН и ПР 8
Забележка: Степента на владеене на умението не може да се покачва с ТР. Вместо това, тя е равна на средното аритметично от стойностите на владеене на уменията „Дисциплина – Тяло” и „Дисциплина – Дух”

Придобивки:
На степен 6 – вдига с 1 горната граница за усвояване на едно умение по избор (повишаването на стойността му от 12 на 13 става без да е необходимо двойно количество ТР)
На степен 8 – вдига с 1 горната граница за усвояване на едно умение по избор (може да се използва и за прехода 13-14 на избраното преди СУ)
На степен 10 – повишава с 1 горната граница за Интелект на расата
На степен 12 – повишава с 1 горната граница на основен показател по избор

Техниките от СУ Дисциплина – Тяло и СУ Дисциплина – Дух не се влияят от "Бърза Мисъл". За това пък времето за извършването на тези от тях, за които се споменава, че изискват свободна ръка, се намалява с половината от стойността на "Езикът на жестовете", до минимум от 2ТД.
Успешното извършване на техниките се определя по формулата СУ + 3 зара > 16 + Усложнение
Усложнение се явява половината от изискваното от съответната степен на техниката СУ. Шанса за успех може да се подобрява с концентрация, като при магьосническите заклинания.

СУ Дисциплина – Дух
Цена за придобиване: 5 ТР

Придобивки:
При покачване на ниво, героят получава допълнителни точки Мана в размер +(СУ/2)

Техники: Твърд въздух, /още липсва/, Същност, Умиротворяване, Портал


----------------------

Началното подхващане на тези СУ-та ще е възможно само с учители. Все още не е решено дали успеваемоста на "техниките" ще се изчислява подобно на магьосническите заклинания или друидските. Също така, мисля всяка "техника" има две степени на владеене. Първата се полуава на съответното ниво на съответната дисциплина, второто - на определено ниво на владеене на СУ Пазител на баланса.
Започвам с работните варианти на техниките:
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » нед юли 16, 2006 12:35 am

СУ Дисциплина – Тяло
Цена за придобиване: 5 ТР, владеене на СУ Пазител на баланса

Придобивки:
На степен 6 – покачва показателя Виталност с +1

Техники: Пробуждане, Стъпка, Мощ, Възстановяване, Разлика

Пробуждане
Мана: 8 за изричане + 3 на рунд.
ТД: 10
Време за действие: до изчерпване на маната или прекъсване
Валидни цели: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Дисциплина – Тяло” 4
Изпълнението й изисква свободна, здрава ръка. Изостря сетивата на война, правeейки го по чувствителен към заобикалящото го. Увеличава Скорост и Бдителност с +СУ/3. Действията Париране, Блокиране и Контраатака отнемат с 1ТД по-малко.
Степен II: Изисква „СУ Пазител на баланса” 11
Позволява извършването на „контраатака”, започваща едновременно с отправената към ползващия Пробуждане атака, при условие, че Реакцията на атакуващия е поне с 2 по-ниска от тази на атакувания. Позволява ползване на действието Блокиране срещу стрели, но не и срещу изстрел от засада.

Стъпка
Мана: 4 + 2 на метър
ТД: 1
Време за действие: мигновено
Валидни цели: себе си
Описание:
Степен I: Достъпно при "СУ Дисциплина – Тяло" 6
Регулярно действие. Невероятно бързо преместване, често надминаващо границите на телесно възможното. Стъпката може да се извършва само веднъж на рунд, в права посока, и изисква да няма препятствия, който биха направили нормално преминаване невъзможно. Тялото търпи 5 точки временна щета за първите два метра, по 2 за всеки следващ. С една Стъпка се изминават максимум СУ/2 метра.
Степен II: Достъпно при "СУ Пазител на баланса" 10.
Мигновено действие. Стъпка може да се използва за избягване на атаки, при условие, че Реакцията на атакуващия е поне с 2 по-ниска от тази на атакувания. Стъпка може да се ползва два пъти на рунд, ефективно правейки възможно осъществяването на атака в гръб.

Мощ
Мана: 20, 2 мана за всеки успешен удар (даден или поет)
ТД: 8
Време за действие: мигновено
Обсег: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Дисциплина – Тяло” 6
Удвоява базовата щета в близък бой. Ако броня се противопостави на удара, абсорбцията и се счита с 1 по-ниско от нормалното. Отделно, намалява със СУ/4 всяка понесена от ползващия техниката щета (включително магическа).
Степен II: Изисква „СУ Пазител на баланса” 12
Техниката става мигновено действие. При извършване на успешна атака, базовата щета е „абсолютна” – не се влияе от никакви намаляващи щетата средства, включително магии и умения.


Възстановяване
Мана: 30
ТД: 12
Време за действие: мигновено
Обсег: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Дисциплина – Тяло” 9
Могъща целебна техника. Изпълнението й изисква свободна, здрава ръка. Премахва въздействието на не-магически отрови и напълно възстановява наранени и счупени крайници. Лекува (20+ (СУ/3 зара)) ТЖ.
Степен II: Изисква „СУ Пазител на баланса” 10.
Може да се ползва и върху друг, с докосване. Намалява наполовина въздействието на магически отрови и всякакви други негативни ефекти въздействащи върху тялото. Може да възстановява и отсечени крайници, като цената в такъв случай е 30 ТД, 50 мана и 5 умора.

Разлика
Ниво: 12
Мана: 40 мана; 4 умора на рунд за поддръжка
ТД: 20
Време за действие: активира се следващият боен рунд
Обсег: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Дисциплина – Тяло” 12
Техника, позволяваща невероятна скорост на движение. Изпълнението й изисква свободна, здрава ръка. Може да се използва, само докато е активна техниката Пробуждане. Техниката на практика удвоява ТД на ползващият я. Докато е в действие, не може да се ползва Издръжливост.
Степен II: Изисква „СУ Пазител на баланса” 12
Позволява ползването на по-потентен вариант на техниката, утрояващ ТД на ползващият я, но за сметка на допълнителни 3 умора на рунд.
Забележка: не мултиплицира предишни увеличавания на ТД от магически характер.
Последна промяна от Mistral на съб юни 30, 2007 2:20 am, променено общо 2 пъти.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб авг 12, 2006 12:23 pm

Брях, че нещо! Уменията звучат много интересно, а и са балансирани. Но доколкото моето мнение има тежест, искам само да изразя несъгласие с едно нещо. По принцип съм против това уменията да се вдигат "от самосебеси", та нека СУ Пазител на баланса да се вдига с ТР, но да е ограничено развитието, както си го казал. И нещо да си изясня: като се има предвид умението на хората "Възприемчивост", то за тях не отпадали един вид условието на СУ Дисциплина - Тяло да се владее СУ Пазител на баланса?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » нед авг 13, 2006 4:50 pm

Първо, искам да се извиня, че цял месец мина и още не съм добавил останалата част от нещата. Изникнаха ми някой неща, и да си призная, не знам кога ще мога да пусна останалия текст.
Shamajotsi, "СУ Пазител на баланса" се покачва по този начин, за да се изрази, че е резултат от владеенето на другите две умения. "СУ Пазител на баланса" не е предвидено като стандартните умения, не може да се придобие без учител. Трябваше да спомена някъде, че изисканите за него ТР не подлежат на "Възприемчивост".
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » нед авг 13, 2006 6:42 pm

Това пък защо.Какво пречи на хората да го "Възприемат" най добре :shock:

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 22, 2006 12:24 am

Предполагам авторът има някаква идея зад това свое решение, което влиза в противоречие с правилата, но за момента това не е главната цел на темата (именно затова и съм изтрил последните две мнения от тук)
Последна промяна от BatGojko на вт мар 20, 2007 4:46 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » нед авг 27, 2006 9:54 pm

аз имам нещо подобно разработено,но е раса и има много допълнителни умения, специални атаки и т.н.

Потребителски аватар
ilian_pk
Чирак
Мнения: 22
Регистриран на: вт окт 17, 2006 4:50 pm
Местоположение: гр. Перник
Контакти:

Мнение от ilian_pk » пон мар 19, 2007 3:26 pm

Покажи ги, за да ги видиме, критикуваме и когато стигнеме до взаимно удволетворяващо решение - да ги използваме :wink:

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » съб юни 30, 2007 2:22 am

Обнових част от нещата, чакам коментари. Също, ще гледам скоро да пусна каквото имам готово от СУ Дисциплина – Дух.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Ain alkar » съб юни 30, 2007 8:57 am

Илиане на мен ли го каза това, че от толкова много време не се е вясвала тази тема.
Въобще незнам за какво съм говорил така че забравете расата (за сега като се сетя ще ви съобщя)
http://www.stihovebg.com/Proza/Razkazi/Pisak/45139.html
Кейт лежеше в леглото си будна…

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб юни 30, 2007 12:13 pm

BatGojko написа:Предполагам авторът има някаква идея зад това свое решение, което влиза в противоречие с правилата, но за момента това не е главната цел на темата (именно затова и съм изтрил последните две мнения от тук)
Ми, просто - иначе ще я караш безплатно :) Някой път нарушения на правилата са нужни в различните разработки.

Иначе - Мистрале, харесва ми СУто, няма да си отварям човката за баланса, защото трудно мога да кажа, че кой да е пазител е равностоен на друг герой :) Как да е... Продължавай! Наистина ми е интересно.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед юли 01, 2007 1:47 am

На пръв поглед (е, така де, "нов пръв поглед") изглежда, че може да се получи интересно умение/набор от умения. Има някои неясни моменти, които се нуждят от доуточняване, както и някои непреценени неща, но мисля, че има будеще в идеята.
Свалям си го и се надявам утре да намеря време за подробен анализ - ще пиша като го направя.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » нед юли 01, 2007 10:51 pm

Иначе - Мистрале, харесва ми СУто, няма да си отварям човката за баланса, защото трудно мога да кажа, че кой да е пазител е равностоен на друг герой
Признавам, очевадно е, че умението (дефакто комплекта от 3 умения за пазителите) не е особено равностойно на други СУ-та. Като цяло, идеята ми е да е малко (или не чак толкова малко) по-могъщо от Магйосник + Специалист в 2 школи. Вероятно необходимите ТР ще се вдигнат, примерно.
Все пак го мисля не като общодостъпно умение, а като за не-начално ниво персонажи и контролирано от водещия колко народ в групата го владеят, ако изобщо.

А ето тук каквото имам за сега от като идея за СУ Дисциплина – Дух .
-------

СУ Дисциплина – Дух
Цена за придобиване: 5 ТР

Придобивки:
При покачване на ниво, героят получава допълнителни точки Мана в размер +(СУ/2). Отделно, дава се +СУ/3 бонус към МУ.

Техники:

Отсъствие
Описание: Странно или не, първата техника в Дисциплина – Дух изучава именно прикриването му.

Твърд въздух
Описание: Въпреки че самата техника всъщност няма нищо общо със вдуха, на пръв поглед сякаш манипулира именно него.

Същност
Описание: Тази техника се центрира върху себепознанието… и мултиплицирането му.

Умиротворяване
Мана: 70
ТД: 16
Ходове действие: мигновено
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Дисциплина – Дух” 10
Изисква две свободни ръце. Ярка околовръстна атака, поразяваща радиус от две полета около героя за зар*зар*„СУ Дисциплина – Дух”/2 временна щета близките, а тези зад тях за третина от това. Не убива, не сваля здравето под –7.
Степен II: Изисква „СУ Пазител на баланса” 12
Изисква две свободни ръце. Ярък, дебел лъч, поразяващ всичко на пътя си (права линия обхващаща 3 съседни полета, минава през материални прегради) на разстояние МУ в метри.
Нанася временна щета от зар*зар*„СУ Дисциплина – Дух”/2 на всички в обхвата.
Не убива, не сваля здравето под –7.
Изисква две свободни ръце.

Портал
Мана: 30 за степен I, 60 за степен II
ТД: 16 за степен I, 40 за степен II
Ходове действие: 3 рунда или докато бъде затворен (2 ТД )от направилия го
Обсег: МУ/2 в метри (важи само за степен I)
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Дисциплина – Дух” 11
Изисква две свободни ръце. На съседно поле създава портал, водещ до видимо в момента място. Формата на портала обикновено е елипса, с размери близки то тези на създателя му.
Степен II: Изисква „СУ Пазител на баланса” 12
Изисква две свободни ръце. Създава портал водещ до място (дистанцията няма значение), което ползващият техниката сам е виждал на живо или чрез видение.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юли 02, 2007 12:21 pm

А, с мене проблеми с баланса нямаш. И без туй, предполагам, че докато някой герой се обучи на тия умения ще му излезне всичко през носа :) Между другото, колкото и да е странно, според мен това СУ е перфектно за някой противник на героите. Даже всъщност за Архи-гада. :) А, върите го спрете де:)

Иначе, по техниките: Разясни Умиротворяването, че нещо не ми е ясно...

Потребителски аватар
Mistral
Гвардеец
Мнения: 585
Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
Местоположение: Фелла / Montreal
Контакти:

Мнение от Mistral » пон юли 02, 2007 6:07 pm

Не е ясно като цяло или нещо точно специфично?...

Умиротворяване
Директна нападателна техника нанасяща тежки, но не смъртоносни щети. При 12та степен на владеене на СУ Дисциплина – Дух, щетите са в (просто ненормалния) диапазон от 1*1*6 до 6*6*6 = 6 до 216. При всички положения, здравето на поразения не пада под -7. Материални прегради не осигуряват прикритие.

Степен I .................................................................... Степен II
Изображение
А - щета 6 до 216.......Б - щета (6 до 216)/2.......................В - щета 6 до 216

Което, като цяло има потенциала да е прекалено много щета, особено като се вземе предвид обхвата, дори средно да прави около 70... може би трябва леко да се промени формулата, може би на 20+зар*(зар/2)*(СУ/2)... = 26 до 128
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юли 03, 2007 10:20 am

След като е масова поразяваща магия, вариантите са два:
1. Запазваш си високота щета, но тя се разделя по равно между всички поразени
2. Вървиш към опростяване на формулата - зар*зар е твърде хаотичен ефект от 1 до 36

Можеш да го направиш 4 зара *10 - 40 до 240 за първата степан и 6 зара *10 - 60 - 360 за втората.
ПРи това обече средните стойности са съответно 140 и 210. Което си е прилична щета за 70 мана.
Евентуално можеш да намалиш изискването за І стапен на 8 ниво владеене на умението.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » съб ное 24, 2007 7:02 pm

След като свърших с Замъкът на Престола ми направиха впечатление тия фелини.Естествнео се сетих,че Мистрал беше създал Пазителя на Баланса и наистина ми хареса!Реших да го пробвам с моите играчи и те останаха много доволни-напълно уравновесено,интересно и много използваемо!Мога да кажа само едно браво на Мистрал! :)
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср яну 30, 2008 12:46 pm

Трябва да призная, че в началото концепцията въобще не ми харесваше и бях против. До толкова, че предпочетох да си замълча и да не влизам в излишни сръдни. С времето обаче все повече си давам сметка, че има хляб в идеята. И причините, да си сменя мнението са няколко.

На първо място - със всяко следващо ниво на героите, съотношението демидж: ЖТ става все по-неблагоприятно за атакуващия. При примерни битки на високи нива съм откривал с леко изумление, че два война могат да се млатят в продължение на повече от минута. Много живот, много брони, че и щитове, освен това има СУ та като берсек и твърда кожа.... като си спучят щитовете хващат мечовете с две ръце и млатенето продължава... верно, получава се кинематографичния ефект от рицарските филми, но те там са рицари и го развават ек-ек. Обикновенно за това време мага е наклепал опонентите с някое и друго забавяне от ш. Земя, посмъкнал им е някой и друг показател, ако има втора школа Вода или Мрак и работата става дебела (по-скоро става скучна, щото изчезва предизвикателството, когато им пускам силни опоненти-войни) . Така че вече съм с две ръце за концепции като вашата.

На второ място - магическите бъфове. В един момент бъфовете от високи и ниски нива на заклинанията стават по-могъщо средство дори от ултимативните магии като разни Армагедони, Чукове на Бога и т.н. Виждал съм маг на въздуха, който след първия рунд има има два пъти повече ТД от война на групата, направил си е ефективност, бойно майсторство и магическа сила, след което... войнът диша прахта на онзи. Да не говорим, че има и разни магически щитове и прочие мании, които просто...

Друид-билкар е същата работа. Разбираш колко ти е на..ан героя войн, когато видиш как елф-наркоман (друид, борец и горянин плюс билкарство) къса ръцете на стражите. Какво да се прави, стражите, макар и елитни, имат най много 130 точки живот (тоест максимум 32 в ръцете), а копелето разполага с поне 34 СИ. Иначе изчислението е просто - 15т. базова Си (щото е борец и горянин) + 15т от поушъни ( те дават при комбиниране до 16, ама неговия макс е 15, та затова губи 1т Си от отварата) + друидското заклинание за сила (вече не помня колко беше, ама поне едно 4т. май идваха от там).
Те отварите му качват и другите показатели, пък си беше пуснал и друидската бързина, та втория и третия страж сполетяха съдбата в рамките на 10 секунди. Когато останаха с по една ръка някак вече нямаха мотивация да проверяват нечия самоличност.

А какво прави през това време война - в най-добрия случай го ползват като щит в първия рунд, докато магическата бързина или билковите отвари се задействат в началото на следващия. След това може само да подсмърча. За това съм с две ръце за концепции като тукашната. Даже съм склонен да помогна с каквото може. Абе направо си предлагам помощта, ако трябва и скайп и ай си кю то, за да се получат уменията в готов вид.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 31, 2008 12:25 am

Благодаря на Чернослънце, че вдигна темата нагоре. Сега я прегледах внимателно и видях, че съм обещал подробно мнение, пък не съм го дал. Сега ще се попртавя.
Принципно комплексът от умения става като внушение, но определено не е балансиран, независимо, че някои хора се исказаха в полза на това. Като начало ще посоча само нещата, които правят най-голямо впечатление:
1. Определено, решението Пазител на Баланса да се покачва с другите две, а не с ТР е добро решение, тъй като иначе то само не може да бъде смислено. От друга страна, ако приемем, че то определя максималното ниво на всяко от по-долните СУ-та, ролята му става значително по-смислена - сиреч то става цената за тях.
Тук си струва да се помисли върху целият замисъл на подобна механика. Значи, за да имаме дисциплина Дух и Тяло, трябва да заплатим с 10 ТР повече и да изхабим едно поленце от разрепените ни СУ-та. За сметка на това получаваме две силни умения, които съвсем безплатно ни осигуряват и едно друго, не особено силно, но не и напълно безсмислено умение, което бързо изплаща своите 10 ТР. Като се замисля, подобна логика е по-скоро подходяща ако се обърне - да имаме две сравнително по-слаби умения, които ако се развиват паралелно вдигат трето, което е наистина доброто умение и което осмисля цялата комбинация.
2. Като цяло придобитите способности са интересни, но има две, които са особено небалансирани:
- Разлика: Няма как да съществува подобно умение, което обезсмисля цяло СУ (Бързия Джо);
- Портал: Най-вече във втората си степен, подобно умение прави ролята на Разказвача напълно и непредсказуемо тежка. Няма никаква възможност да се даде дори смислено предположение до какви проблеми може да доведе подобно умение и до какви спорове.
- Умиротворяване: Не, самото умение не е нищо лошо. Дори и щетата не ме притеснява - все пак сме казали, че ще са елитниумения - но Х*У*Z... меко казано е нежелана механика, която трябва да се избягва. Може да има до едно умножение, но то е добре да е *2 или *10.
Ами това са фрапиращите забележки, иначе останалото може да мине с козметични промени.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет фев 07, 2008 9:08 pm

Тъй - след много мислене, стигнах до извода, че идеята е по-важна от това, кой ще я осъществи. Публично признавам, че концепцията е на мистрал и аз само давам моя версия. Още повече, че тя също е в процес на доосмисляне и ще съм благодарен на всяка критика (стига да е градивна и дадена със желание да се свърши работата). Та така!

СУ „Начинаещ в Пътя“
Сериозно и дълго обмислях дали въобще има нужда от въвеждане на понятието Чи и дали не е по-просто да оставим нещата както са – точка мана за нещо си: СА, заклинание и т.н. После обаче стихнах до извода, че това би дало предимство на маговете. На 10-12 левъл героя вече е изграден като герой или маг и почва да се гледа за нещо допълнително – само че заради повечето мана, маговете ще се окажат по-добри в „Пътя на война“ от самите бойци. За това реших да използвам идеята за Чи, която се генерира от съчетанието на ТМ и ЖТ. Все още не съм решил дали цената ще е нещо от рода на 10т. Чи за 8 ТМ+2ЖТ (колкото да стресне маговете) или ще е примерно 20т. Чи за 5ТМ+5ТЖ
1)
Това е специално умение, чрез което индивидът може да събуди вътрешната си жезнена енергия. Умението позволява за сметка на определен брой точки мана и живот да се генерира т.н. „Чи“. Пределното количество Чи за един рунд е равно на ВОЛЯхНИВО/У, където У=12/СУ.
Тоест при герой от 10 ниво с 14 Воля и СУ „НП“ на 12 , максималното количество Чи за един рунд е = 14х10/1=140
2)
От 1 до 6-та степен включително на „НП“ получената Чи може да се използва само за подсилване на даден удар, увеличавайки основната му щета, без да променя вида й.
От 7 до 9-та степен включително получената Чи може да подсилва индивида при извършването на еднократни действия – повдигане на тежест, скок, спринт в рамките на един рунд и т.н.
От 10 до 11-та степен включително получената Чи може да се влага за лечение или нараняване, приравнявайки се на неутрална магическа енергия. (притежателите на герои с твърди кожи и берсерк да не бързат да реват – само по себе си СУ „НП“ не става за нищо. Нужно е СУ „Чирак в Пътя“, за да се премахнат наказанията към УФУД при активиране на Чи и СУ „Адепт в Пътя“, за да се вземат самите нараняващи техники. Отделно, че след това трябва да се вземе и чисто бойно СУ, за да има успеваемост самата атака в близък бой)

На 12-та степен, Чи директно отнема живот, превръща трайни наранявания във обикновенни, а обикновенните във временни. Подсилва първични показатели и т.н. Ограничението е, че техниките от СУ „Адепт в Пътя“ и „Майстор на Чи“, които използват Чи, генерирана чрез 12-та степен на „Начинаещ в Пътя“, са смъртно опасни за използващия ги. Неуспехът по УФУД на техники, които използват такава Чи, е еквивалентен на АНУ при правене на мощна магия. Всъщност, неуспехът по УФУД при генерирането на Чи от 12-та степен на „НП“води до нараняване на индивида с толкова ЖТ, колкото е броя точки на заявената за активиране Чи.

3)
Чи може да се използва за лечение, нараняване или подсилване, но:
3.1) - активирането е регулярно действие за 8 ТД. Без право на „концентрация“, „прицелване“ и др. подобни. В небойни ситуации може да се изчакат десетина секунди и да се пробва пак, но в битка опита за активиране на Чи се прави само по един път за всеки отделен удар, движение и т.н.
3.2) - на останалите организми действа само чрез допир с ръка или твърд предмет.
3.2) - Проверката по УФУД е 3хЗар>=<16+У,
където У=
1 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ до шеста степен включително,
2 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ до 9-та степен включително,
3 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ до 11 степен включително,
4 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ от 12-та степен,

СУ „Чирак в Пътя“
1)
Дава бонус при проверката по УФУД при генериране на Чи, в размер на Псу*/У, където У=12/СУ. Тоест при СУ „Чирак в Пътя“ на 12, бонусът ще е Псу/1=Псу.
Заб: Слагам звездичка на показателя Псу, защото СУ „Чирак в Пътя“ не отчита моментните, положителни промени в Псу-то. Усвояването на контрол над някаква дихателна техника иска стотици часове упражнения, прекарани в съответната концентрираност, и пиковете, получени чрез бъфове, не могат да повлияят. В същото време обаче отрицателния ефект от смъкването на Псу-то определено трябва да се отчита. Пък и това дава шанс за противниците на такъв герой да го „стопират“ навреме.
2)
На 6-та степен премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително.
На 9-та степен, премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително
На 11-та степен, премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително.
На 12-та степен, премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително.
Тоест, УФУД за генериране на Чи от дадено ниво на СУ „НП“ става винаги 16, освен ако разказвачът, според ситуацията реши, че някакъв фактор налага допълнително затруднение.
3)
- Времето за активиране на Чи става 8ТД – СУ/2.
- Времето за аквивиране на Чи, с което се поддържат протяжни във времето техники, става мигновенно, нерегулярно действие за 0 ТД. Въпреки това сбора Чи, генерирана за нови техники и за поддържане на стари, протяжни във времето, не може да надвишава общото голичество Чи, генерирано според формулата ВОЛЯхНИВО/У, където У=12/СУ Начинаещ в Пътя“.


СУ „Адепт в Пътя“
Това умение е свързано с техники за влагането на генерираната Чи в конкретни действия.
Забележка за Несъвместимост: бонусът от бъф-ете, които дава „Адепт в Пътя“ са несъвместими с използването на подсилващи отвари и магии, тъй като те променят естествената циркулация на жизнената енергия в индивида. Поради тази причина вместо да се получи стакване, бонусите от отвари и магии се вадят като ефект от тукашните бонуси. Например имам +4 към Ск от билка, това ми се вижда недостатъчно и си давам още +10 към Ск чрез използване на Стъпка от трето ниво. Бонусът от Стъпката на трето ниво обаче ще се окаже 6, понеже 10-4=6.

Техники:

Пробуждане – веднага признавам, че взимам от идеята на Мистрал. Посто тя е ясна и точна и върши работа. Дори да измисля нещо друго, то ще е пак наподобяване, така че по добре да му призная заслуженото.
Цена за научаване: 5ТР за всяка степен, плюс задължително присъствие на учител
Цена в Чи = (8 за активация + 3 на рунд)х Степен на техниката
ТД за активация = 8
Време за действие: до изчерпване на маната или прекъсване
Валидни цели: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „СУ „Адепт в Пътя” на 4-та степен. Изисква Чи, генерирана на 7-ма степен от СУ „Начинаещ в Пътя“
Изпълнението й изисква свободна, здрава ръка, с която индивидът да си помага при контролираното вдишване-издишване, чрез което се активира техниката. Изостря сетивата на война, правeейки го по чувствителен към заобикалящото го. Увеличава Скорост и Бдителност с +СУ/3. Действията Париране, Блокиране и Контраатака отнемат с 1ТД по-малко.
Степен II: Изисква „СУ Адепт в Пътя” на степен 11
Изискването за свободна ръка отпада. Позволява извършването на „контраатака”, започваща едновременно с отправената към ползващия Пробуждане атака, при условие, че Реакцията на атакуващия е поне с 2 по-ниска от тази на атакувания. Позволява ползване на СА „Откланяне“ срещу стрели, но не и срещу изстрел от засада.
Степен III: изисква „СУ Адепт в Пътя“ на степен 12
Изискването за свободна ръка отпада. Позволява увеличаването на Скоростта с Х/2, където Х може да е всяко количество от Чи, генерирана на 12-то ниво от СУ „Новак в Пътя“ Цената за поддържка в този случай е в Чи = (Увелич. На Скорост)/3

Стъпка – както вече казах, взимам идеята за техниките от Мистрал. Нека смята, че ако предложенията се приемат, сме в съавторство (то просто е така).
Цена за научаване: 7ТР за всяка степен, плюс задължително присъствие на учител
Цена в Чи = (8 за активация + 3 на метър)х Степен на техниката
ТД за активация: 1
Време за действие: мигновено
Валидни цели: себе си
Описание:
Степен I: Достъпно при "СУ „Адепт в Пътя“ на шеста степен. Изисква Чи, генерирана на 7-ма степен от СУ „Начинаещ в Пътя“
Регулярно действие. Невероятно бързо преместване, често надминаващо границите на телесно възможното. Стъпката може да се извършва само веднъж на рунд, в права посока, и изисква да няма препятствия, който биха направили нормално преминаване невъзможно. Тялото търпи 5 точки временна щета за първите два метра, по 2 за всеки следващ. С една Стъпка се изминават максимум СУ/2 метра.
Степен II: Достъпно при "СУ „Адепт в Пътя“ на 11
Мигновено действие. Стъпка може да се използва за избягване на атаки, при условие, че Реакцията на атакуващия е поне с 2 по-ниска от тази на атакувания. Стъпка може да се ползва два пъти на рунд, ефективно правейки възможно осъществяването на атака в гръб.
Степен III – Достъпно при СУ „Адепт в Пътя“ на 12.
На цената на още 4т. Чи и отказ от второто й използване в рамките на рунда, Стъпката се извършва за 0ТД и може да включва прескачане или приклякване под прегради.

Заб: Не е невъзможно да извършваш техниката със щит в ръката, но смятам, че вече е прекалено, ако някой прави техниката, докато е в „гранд позицията“ от СУ „Специалист в Защита“. Приемаме, че в този случай трябва да я изостави и – ако иска – да я поднови след Стъпката.

Разлика
Цена за научаване: 5ТР за всяка степен, плюс задължително присъствие на учител
Цена в Чи = (20 за активация + 5 на рунд)хСтепен на техниката + 4 умора на рунд.
ТД за активация 8
Време за действие: от следващия рунд.
Валидни цели: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „СУ Адепт в Пътя” на степен 9. Изисква Чи, генерирана на 7-ма степен от СУ „Начинаещ в Пътя“
Изпълнението й изисква свободна, здрава ръка, с която индивидът да си помага при контролираното вдишване-издишване, чрез което се активира техниката. Може да се използва, само докато е активна техниката Пробуждане. Ефекът от техниката е, че се удвояват ТД на ползващият я, но през това време не може да използва Издръжливост за друго, освен за да заплаща цената в умора на самата техника.
Степен II: Изисква „СУ Адепт в Пътя” на степен 12
Отпада изискването за свободна ръка. Позволява ползването на по-потентен вариант на техниката, утрояващ ТД на ползващият я, но за сметка на допълнителни 3 умора на рунд.
Заб: Правилото за несъвместимост важи и тук и от така получените ТД се вадят тези, които индивидът получава като бъф от отвари или магия.

Поразяване
Цена за научаване: 5ТР за всяка степен, плюс задължително присъствие на учител
Цена в Чи = (8 за активация + 3 на рунд)х Степен на техниката
ТД за активация = 0, но се заявява предвалително, преди извършването на атаката в близък бой.
Време за действие: мигновенно
Валидни цели: себе си
Описание:
Степен I: Изисква „Адепт в Пътя” на степен 6. Няма изисквания към това на коя степен от СУ „Начинаещ в Пътя“ е генерирано Чи-то.
Позволява добавянято на Чи към щетата от удар в близък бой (без камшик по разбираеми причини), като увеличената щета остава от вида щета, който нанася оръжието.Максимум може да удвои щетата, която в момента се нанася чрез оръжието, като в калкулацията влизат БЩ, Основен демидж на оръжието и СА Ако броня се противопостави на удара, абсорбцията и се счита с 1 по-ниско от нормалното.
Правилото за несъвместимост важи и тук – ако БЩ (тоест силата) е увеличена чрез отвари или магия, ефекта от това се вади от ефекта на Поразяване-то.

Степен II: Изисква „СУ Адепт в Пътя“ на степен 9. Изисква Чи, генерирана на 10-та степен от СУ „Начинаещ в Пътя“
Позволява добавянето на Чи към щетата от удар в близък бой. Допълнителната щета се приравнява на неутрална магическа и размерът й не може да надвишава щетата, която в момента оръжието нанася (като се вземат в предвид всичките му характеристики и правилото за несъвместимост.
Степен III: Изисква „СУ Адепт в Пътя“ на степен 12. Изисква Чи, генерирана на 12-та степен от СУ „Начинаещ в Пътя“
Позволява вкарването на произволно количество от наличната Чи в удар за близък бой (без камшик естествено) Щетата е „абсолютна” – не се влияе от никакви намаляващи щетата средства, включително брони, магии, специални или расовиумения.
Тънкият момент е, че ако ударът не преодолее БЗ на противника или бъде успешно блокиран със щит, париран/отклонен с оръжие/ръка или „увлечен“ от борец, то натрупаната отрицателна енергия се поема от ползващия техниката са сметка на неговите ЖТ. А както вече се спомена, тя се заявява предварително, преди проверката по УФУД за атаката, към която се наслагва. (Хм, може да се приеме, че при успешно блокиране със щит, енергията не се връща, макар и да не успява да стигне до организма на мишената. Просто щита я поема и се наранява според устойчивостта си)

СУ „Майстор в Пътя“

Основна концепция за умението:
1)
Намаляване на цената в мана и живот за единица генерирана Чи.
2)
Увеличаване на устойчивостие.
2.1) На първо място: бонус при проверка по УФУД дали устоява на нещо, които се прилага срещу Псу и Воля. (но не директен бонус върху тези два вторични показателя). И разбира се, бонусът няма да е перманентен, а следствие от използването на конкретна техника. Съвсем изрично тук може да влизат две конкретни техники, които ще дават право да се хвърли чек съответно срещу магиите „Контол над съзнанието“ и „Сън“. Щото таквоз.... не е чак толкова невъзможно героите да попаднат срещу НИП, който да се пробва с някоя от тези две магии, а те имат меко казано ултимативен ефект.
2.2) Редуциране на
- физически щети
- магически
- щети от чи (включително и „абсолютната“
Заб: Редуцирането няма да е пълно и самото абсорбиране на щетата ще е за сметка на генерираната за рунда Чи (като се взима в предвид и степента на СУ „Начинаещ в Пътя“, на което е генерирана). Един вид си поемаш част от демиджа, а за останалото плащаш.
2.3)
Редуциране в накаква степен на наказанията към Из и Жт, когато героят се дави, виси дълго време от някъде, мачкато го или пада от високо.

3)
Лечителство – техники, чрез които превръща трайните щети във обикновенни, обикновенните във временни, а временните ги заличава.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 08, 2008 12:16 pm

Коментар по това, другата седмица, че днес само минавам.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет фев 08, 2008 2:55 pm

Само да уточня (то ясно, че тепърва всичко ще се обмисля внимателно):
1)
Чи не може да се запазва за следващия рунд.
2)
Трябва така да се направи, че да не се получи перпетум-мобиле. В смисъл - хабя живот за чи, после мага ме лекува и мога отново! Трябва да се направи така, че да не се получи вечен двигател.

Единият вариант е изхабените по този начин ЖТ да не могат да се възстановяват с магия, отвари и въобще от друго същество..
Другият начин е Чи да се формира с комбинация от мана и т. умора. Магиите, които възстановяват умора, но може да се приеме, че няма да важи за умора, натрупана за генериране на Чи
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 08, 2008 4:06 pm

Не знам още какъв е принципа, който си дал на Чи, но няма начин да забраним да се лекува отнетите ЖТ с магия. Това не е перпетум мобиле, тъй като магията изразходва мана. Ако има някакъв проблем с Чи, ще гпо решим чрез правилното му формулиране, а не чрез въвеждане на допълнителни изключения от правилата.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб фев 09, 2008 12:47 am

Навремето една моя съученичка ми каза: "Уф, Иване, всеки път, когато си отвориш устата, чувам само "Тъпа, тъпа, тъпа..." Искам да ти кажа, че вече напълно я разбирам. Седем пъти се пробвам да ти разбера мисълта, седем пъти стигам само до "3)" на първото СУ. И едно нещо ме хвърли в джаза:
Ти написа:Пределното количество Чи за един рунд е равно на ВОЛЯхНИВО/У, където У=12/СУ.
Навремето не смятах, че А16 е сложна система, но това вече ме изкарва в околоземна орбита. Три умножени показателя...
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 09, 2008 2:26 am

Ей, мислех да го гледам по-късно, ама се стреснах от постовете. Започнах го на момента, но вече ми се спи и затова пискам само коментарите си по първите две СУ и ЧИ. Това би могло да наведе Черносто слънце към нови идеи за прекрояване на енщата, защото в този си вид просто цялата идея за Чи не става.

СУ „Начинаещ в Пътя“
Сериозно и дълго обмислях дали въобще има нужда от въвеждане на понятието Чи и дали не е по-просто да оставим нещата както са – точка мана за нещо си: СА, заклинание и т.н. После обаче стихнах до извода, че това би дало предимство на маговете. На 10-12 левъл героя вече е изграден като герой или маг и почва да се гледа за нещо допълнително – само че заради повечето мана, маговете ще се окажат по-добри в „Пътя на война“ от самите бойци. Затова реших да използвам идеята за Чи, която се генерира от съчетанието на ТМ и ЖТ. Все още не съм решил дали цената ще е нещо от рода на 10 т Чи за 8 ТМ+2ЖТ (колкото да стресне маговете) или ще е примерно 20т. Чи за 5ТМ+5ТЖ.

БГ: Ако ще въвеждаш някакво ново Чи, нека да е от самото умение, а не от Мана и ЖТ. То пак може да се базира на ЖТ, но да е формулирано през умението. Например СУ*Вит=Макс Чи. Ама това е свързано с нов аграфа в дневника (знам, че го предлагах някъде другаде – за монасите май беше, но въпреки това е добре да се избягва). Дай Чи да е директно ЖТ или временна щета, че да не се самоубиват.
1)
Това е специално умение, чрез което индивидът може да събуди вътрешната си жезнена енергия. Умението позволява за сметка на определен брой точки мана и живот да се генерира т.н. „Чи“. Пределното количество Чи за един рунд е равно на ВОЛЯхНИВО/У, където У=12/СУ.
Тоест при герой от 10 ниво с 14 Воля и СУ „НП“ на 12 , максималното количество Чи за един рунд е = 14х10/1=14
БГ: Твърдо не може да се ползват подобни сметки

2)
От 1 до 6-та степен включително на „НП“ получената Чи може да се използва само за подсилване на даден удар, увеличавайки основната му щета, без да променя вида й.
От 7 до 9-та степен включително получената Чи може да подсилва индивида при извършването на еднократни действия – повдигане на тежест, скок, спринт в рамките на един рунд и т.н.
От 10 до 11-та степен включително получената Чи може да се влага за лечение или нараняване, приравнявайки се на неутрална магическа енергия. (притежателите на герои с твърди кожи и берсерк да не бързат да реват – само по себе си СУ „НП“ не става за нищо. Нужно е СУ „Чирак в Пътя“, за да се премахнат наказанията към УФУД при активиране на Чи и СУ „Адепт в Пътя“, за да се вземат самите нараняващи техники. Отделно, че след това трябва да се вземе и чисто бойно СУ, за да има успеваемост самата атака в близък бой)

На 12-та степен, Чи директно отнема живот, превръща трайни наранявания във обикновенни, а обикновенните във временни. Подсилва първични показатели и т.н. Ограничението е, че техниките от СУ „Адепт в Пътя“ и „Майстор на Чи“, които използват Чи, генерирана чрез 12-та степен на „Начинаещ в Пътя“, са смъртно опасни за използващия ги. Неуспехът по УФУД на техники, които използват такава Чи, е еквивалентен на АНУ при правене на мощна магия. Всъщност, неуспехът по УФУД при генерирането на Чи от 12-та степен на „НП“води до нараняване на индивида с толкова ЖТ, колкото е броя точки на заявената за активиране Чи.
БГ: Има идея в замисъла ти, но е толкова сложно описана като механика, че няма начин да се приложи. Има толкова условности, че няма как да се запомни всичко, а не е желателно да се гледа постоянно в книгата за справки. Тъй като ЧИ тук има различни приложения, то немога да кажа как ще се върже с идеята ми по-горе да го направим директно като временни щети – сигурно даже не се връзва. Ако помислим малко сигурно ще намерим начин да направим така, че Чи да си стане мана без това да дава кой-знае какво предимство на чистите магьосници (сигурно до края на текста ще предложа подобно решение). Също така, не е добре да се описва за какво е разрешено да се ползва ЧИ – то би следвало да е разрешено да се полза за каквото играчът реши, но може да се остави да се появяват различни спциални действия според нивото.


3)
Чи може да се използва за лечение, нараняване или подсилване, но:
3.1) - активирането е регулярно действие за 8 ТД. Без право на „концентрация“, „прицелване“ и др. подобни. В небойни ситуации може да се изчакат десетина секунди и да се пробва пак, но в битка опита за активиране на Чи се прави само по един път за всеки отделен удар, движение и т.н.
3.2) - на останалите организми действа само чрез допир с ръка или твърд предмет.
3.2) - Проверката по УФУД е 3хЗар>=<16+У,
където У=
1 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ до шеста степен включително,
2 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ до 9-та степен включително,
3 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ до 11 степен включително,
4 за Чи, генерирана чрез използване на „НП“ от 12-та степен,
БГ: 8 ТД за генериране, не оставят много ТД за действан след това, така че не е подходяща механика. Предполагам, че подобна идея ти е дошла, защото първата реакция на новите неща е, че сигурно не са балансиранеи спрямо другите и са по-силни. Няма страшно дори и ако в началния си вид са така, но е много по-страшно ако са твърде слаби - започва да им се обърква концепцията. А и задължително, ако предлагат нови механики, те трябва да са колкото се може по-прости. Веднъж вече е допусната грепка от мен, да представя правилата на А16 по начин по-сложен от необходимия, сега се опитвам да поправя този дефект на системата и затова всяко ново нещо, което влиза в нея ще трябва да спазва принципа на колкото се може по-опростените (като обяснение) механики.

СУ „Чирак в Пътя“
1)
Дава бонус при проверката по УФУД при генериране на Чи, в размер на Псу*/У, където У=12/СУ. Тоест при СУ „Чирак в Пътя“ на 12, бонусът ще е Псу/1=Псу.
Заб: Слагам звездичка на показателя Псу, защото СУ „Чирак в Пътя“ не отчита моментните, положителни промени в Псу-то. Усвояването на контрол над някаква дихателна техника иска стотици часове упражнения, прекарани в съответната концентрираност, и пиковете, получени чрез бъфове, не могат да повлияят. В същото време обаче отрицателния ефект от смъкването на Псу-то определено трябва да се отчита. Пък и това дава шанс за противниците на такъв герой да го „стопират“ навреме.
БГ: Отново опитваш да окастриш идеята си преди да се е зародила. Не се притеснявай от "бъфове" нали и за тях е платено със СУ, а и уверявам те, скоро системата за бъфове и пиене ще се промени. Всички отвари ще имат определено време на влияние и ще минат в графа алкохол, че ако се прекали да се напиват (ей, пак намерих начин да си облагодетелствам късокрачковците, ама на ;) )

2)
На 6-та степен премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително.
На 9-та степен, премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително
На 11-та степен, премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително.
На 12-та степен, премахва допълнителното затруднение по УФУД за Чи, генерирана чрез използване на СУ „НП“ до шеста степен включително.
Тоест, УФУД за генериране на Чи от дадено ниво на СУ „НП“ става винаги 16, освен ако разказвачът, според ситуацията реши, че някакъв фактор налага допълнително затруднение.
3)
- Времето за активиране на Чи става 8ТД – СУ/2.
- Времето за аквивиране на Чи, с което се поддържат протяжни във времето техники, става мигновенно, нерегулярно действие за 0 ТД. Въпреки това сбора Чи, генерирана за нови техники и за поддържане на стари, протяжни във времето, не може да надвишава общото голичество Чи, генерирано според формулата ВОЛЯхНИВО/У, където У=12/СУ Начинаещ в Пътя“.
БГ: Значи, за да вкараш Чи, реши да въведеш ДВЕ нови СУ? Неприемливо.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед фев 10, 2008 5:36 pm

1)
Идеята за двете СУ-та е, да е като СУ Магьосник. Може би наистина съм проявил прекалена предпазливост и "Начинаещ в пътя" и "Чирак в Пътя" трябва да са едно СУ. Така "Адепт в Пътя" ще стане второ надграждащо умение, както са в момента са отделните су-та за школите спрямо СУ Магьосник.
2)
Абе, то и на мен ми се струваше малко сложно :wink:, но последните два дни се занимавах с устава на едно дружество, а там - макар да няма математически формули - е тъкмо такова прецизно до вманиачаване уточняване на всевъзможни детайли. Тоест прекомерната сложност на предложената механика е заради инерцията на мисленето. То това може да се поправи и опрости, пък и някой по-нагоре предложи ефекта да се получава само от ЖТ, което ще опрости много нещата.
3)
Абе то това нещо, ако ще се приеме в този си вид, или според виждането на Мистрал.... във всички случай иска много мъдруване, пък и тестване.... Няма да стане днес и съм ви благодарен, защото реакциите ви са на хора, които разбират, че предложеното е работен вариант.

П.П. Но наистина ще трябва да помислим, защото от 10-то ниво нататък войните драстично губят КПД-то си в групата, особено срещу многобройни противници или бос-ове.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Отговори