Не баш СУ-та. Техники

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Не баш СУ-та. Техники

Мнение от Shamajotsi » съб окт 14, 2006 4:24 pm

Първо, няколко встъпителни слова: едно от многото хубави неща, които ме впечатлиха изключително много в А16 (тази си версия, третата ревизия) беше наилчието на “магии за воини”, т. е. специалните техники за различните оръжия. Те придават уникален стил на игра с различните оръжия, разнообразяват битките (на играчите често им хрумва вместо “да праскат онзи”, да пробват “да залъжат” същия по най-различни начини). Същият подход позволява различните бойни стилове да бъдат изразени в игрово отношение чрез “Хидрата”, “Падащия дъб” и т.н. Хубаво де, ама тези “различни стилове” засега се свеждат единствено до стиловете “Мечове” “Трошащи”, “Копия и тояги” и други от този сорт. Е, аз не разбирам кой знае колко много от бойни стилове, ама ми се струва, че има повече от един подход към боя с меч и ръкопашния бой, например, наил?

Та идеята ми е да инкорпорираме техниките в А16. Имам няколко възражения срещу това всеки стил да бъде отделно СУ.

Първо, струва ми се, че вече попрекаляваме с използването на механиката на Специалните Умения. Появи ли се нещо и хоп – СУ! По този проблем може би ще се произнеса друг път, сега искам да кажа, че която и да е бойна техника е прекалено специфична, че да е СУ. Другото което е, че голяма част от воините не са особено умни създания, та не може да разчитаме на техния интелект за да понаучат това-онова.

Затова предлагам следното нещо: нов клас умения, нещо между умения и специални умения. Те ще представят приомите на дадена организация, спецификите на дадена техника или някакво специално бойно умение. За да станат далаверите смятам, че тези техники (занапред смятам да ги обобщя под това име) да влизат в графата СУ “Специалист в Оръжия”, т. е. някой войн може да има СУ “Специалист в Оръжия: Мечове 12, Трошащи 8, Уданска Школа 5”. Май не звучи много умно ама засега не виждам какво друго може да се направи.

Въпреки, че се водят специалности в оръжия, то те няма да дават бонусите на “СУ-то майка”, а според описанието ще дават собствени благинки – и наказания – както и, целта на цялото упражнение, нови специални удари с уръжие (4 в подобен случай – за баланс), дадена група оръжия (не е задължително да е от дадените класове, може да е от няколко класа по няколко оръжия; 3 специалитета в такъв случай). А някои техники могат да си дават благините при ползване на каквито и да е било оръжия (тогава специалните удари би следвало да са само 2).

Както може да се очаква, изискванията биха били от всякакъв сорт: от “ПР 12, ИН 8” или специализация в мечове 12 до посещаване на уроците на учителя Й. и пазене на пости и целомъдрие в продължение на една година.

Мислил съм и за вариант само една техника да може да си дава бонусите в даден момент, от което произтичат още други неща, но то и така предложената механика си е бая сложна за, както изглежда, и сама сложната по себе си система на “Аксиом 16 трета ревизия”.

Критикувайте! Само ви моля да съблюдавате тона си – глупостта не е грях, когато е вродена, а на мен ми липсва и опит в създаването и дообогатяването на системи (толкоз месеци съм я мислел тази механика, пък вижте дорде съм я докарал). Не държа толкова на механиката си в този и вид (макар и да смятам, че макар и сложна баца; ще бъда готов с два примера, ако искате да добиете по-ясна представа), колкото на достъп до повече и нови “магийки” – при това лесен достъп за по-тъпичките воини.
Последна промяна от Shamajotsi на пон окт 16, 2006 8:08 am, променено общо 1 път.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Yago
Чирак
Мнения: 31
Регистриран на: вт дек 25, 2001 7:54 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Yago » съб окт 14, 2006 5:03 pm

Много добра идея, но за конкретна критика - конкретни предложения.
Критика за момента - повечето войни са особено умни създания. Не бъркай интелектуалност и интелигентност, както и не мисли че "интелигентността" в системата измерва всички форми на интелигентност които науката познава. Също така, не бъркай простия колач/мазач с войн(за справка, виж темата за добрия войн в НРИ).
Постарай се изискаванията да не са някакви мистични, същото важи и за тематиката - далеч по-добре ако действително става въпрос за "техники". Постарай се да се запознаеш с БИ преди да напишеш нещо реално - така ще избегнеш писането на глупости. Струва си да знаеш че в тази сфера, обичайно никой няма да те усети ако пишеш абсолютни глупости, тъй като идеите на повечето хора по въпроса са ужасно романтизирани и глупави. 8)
I've had it with these motherfucking vampires in this motherfucking darkness.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед окт 15, 2006 10:39 am

Оръжия, по дяволите. Оръжия. Оръжия!!!
Не можах да вникна в смисъла на първия пост, понеже през 90% от времето се възмущавах на гаврата с родния ми език. Основната идея (добавяне на нови специални удари и бойни техники) - добре, интересно звучи, не е поредното ново СУ, браво. Подробностите - не знам, както казах просто не можах да се насиля да чета по-внимателно.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон окт 16, 2006 8:12 am

Съжалявам за нелепата грешка (повторена цели 6 пъти). Корекциите са направени, виновниците - наказани. То не се става лесно грамотен.

Сега, надявам се, няма да има смущения по канала и ще можете да ми отвърнете с повече критика а междувременно:

*Ново правило (аз споменах за него, да не кажете, че не сте предупредени): във всеки един момент даден герой може да се облагодетелства от бонусите на само една техника. Съответно всяка такава ще си има някакъв “ритуал”, който трябва да се изпълни с цел героят да “се настрои на вълната” и да се възползва от наученото от учителите Йода, Пай-Мей и т.н. Струва ми се за необходимо да присъства този “ритуал”, но вие ще кажете дали не съм се улял.

А иначе ето един пример за техника:

Проклетите Късметлии
Така се нарича една спонтанно разорганизирана организация в Магландия. За нейната история – някой друг път, като се добера до повече информация – тези дяволи не оставят почти нищо след себе си!

Изисквания: да е ползван кисмет поне два пъти или да са се усмихвали боговете поне веднъж. Важно е и да се срещне “учител”, който да предаде основите на “учението”.

*"Ритуал": Героят концентрирано се разсейва, като заплаща от 1 до 6 мана. Хвърля се зар и ако се падне число равно или по-малко на платената мана, то героят може да се възползва от бонусите.

ТР за 0во ниво: 5

Оръжия: Всички фехтовални, както и къс меч и боздуган с верига.

Бонуси:
-на 1 степен героят получава +1 БЩ за сметка на –2 Атака
-на 3 степен греоят получава +1 БЩ за сметка на – 1 БЗ
-на 7 степен героят може да увеличи атаката през хода си с 2, като “заплати” за това 2 Базова Защита.
-На 11 степен героят може да заплати в някой ход една специална техника (от СУ “Специалист в оръжия” или от тази техника) с ЖТ вместо с МТ
-Получава СУ/4 нива специални удари:

1.Атака със скок

2.Решителен удар:
Изисква: Х мана (виж описанието); играчът трябва да може да плати 6 ТМ!
Описание: След успешна атака играчът може да заяви, че иска да си пробва късмета с решителния удар. Тогава той не хвърля за щета еди-колко си зара, а хвърля само един, който се умножава по броя на заровете, които е трябвало да бъдат хвърлени и воала – ето ви щетата. Показанието на зара се плаща като мана.

3.Късметлийски удар:
Изисква: Х мана и Х ТД, където Х е броят на останалите на героя употреби на късмет.
Описание: Героят привиква на помощ тези богове, на които все още не е дотегнал с късмета си. В резултат или БЗ се увеличава с Късмет/2, като атаката се намаля със същото, или обратното

Това чудо съм го измислил съвсем набързо само за илюстрация на механиката, така че да не се стряскате, ако по отношение на логика и баланс куца. Ама все пак е интересна тази техника, наил?
Последна промяна от Shamajotsi на пон окт 16, 2006 11:53 am, променено общо 1 път.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон окт 16, 2006 10:54 am

Героят концентрирано се разсейва
И после запраща противника директно в ъгъла на овалния кабинет.

Това не куца, това има 4 крака ампутирани!

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон окт 16, 2006 12:01 pm

Благодаря ти, че ме светна. Сега аз да те светна, че този окзиморон бе сто процента целенасочен. както и "Проклетите Късметлии" и "спонтанно разорганизирана организация" (това съм го писал по модел на спонтанно организираните манифести от далечното за мен минало), а когато* одобрите механиката и техниката, ще добавя и описание на въпросната "групировка", която, поради самата й същност, ще включва още повече противоречия.

А иначе ще съм ти много благодарен, ако ми посочиш четирите крака, които липсват. Иначе няма да мога да ги пришия и да подкарам франкенщайна си, ако ме разбираш. Т.е. не само да казваш "Не е наред!", а да посочиш "Еди-кое си не е наред". Ти като учител по математика сигурно си се сблъсквал с ученици, на които "нищо не им е ясно", нали? Това, което те твърдят, помага ли ти по някакъв начин да ги образоваш?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон окт 16, 2006 1:08 pm

След успешна атака играчът може да заяви, че иска да си пробва късмета с решителния удар. Тогава той не хвърля за щета еди-колко си зара, а хвърля само един, който се умножава по броя на заровете, които е трябвало да бъдат хвърлени и воала – ето ви щетата. Показанието на зара се плаща като мана.
Така очакването за N зара е пак 3,5N, само дето сменяш разпределението на вероятностите. И плащаш за това мана. Има ограничен смисъл, само ако задължително ти трябва стойност много над средната, понеже тогава вероятността се подобрява. Сравни с ползата от тройно или нищо, където имаш реално увеличение на очакването.

Късметлийския удар просто не работи, защото в повечето ситуации търсиш да максимизираш едното, за сметка на другото, но не кое да е от двете за сметка на другото. В часност шансът да направиш повече вреда от колкото полза е 50%.

Някаква разумна причина за плащането с ЖТ за атаки имаш ли?

Що ще рече ритуал? Какъв е, колко време трае, колко време действа?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон окт 16, 2006 3:35 pm

Благодаря за конструктивната критика!

Отговор: А кога не ти трябва щета много над средната? Уточнение - това се прави по време на битка! Съответно ще искаш нещото пред теб да сгъне максимално бързо, нали? Е, в това е и несигурното - при 3 зара щета може вместо 15-18 щета да направиш едва 3-6, но такъв е животът! Но може би трябва да вмъкна към листа с оръжия и нещо по-болезнено, за да се усети разликата.

Ако заменя увеличението/намалението на БЗ с увеличение/намаление на БЩ и намаля бонуса към атаката, тъй че да е Късмет/3, по-добре ли ще бъде? Оригинално взаимодействието трябваше да е такова - м/у щета и атака.

"Ритуалите" са от всякакъв сорт - от чисто мисловни дейности, до физически - заемане на стойка и прочие. Трае (и действа) една битка - на този етап (но да, това е разтегливо понятие, макар и да смятам, че проблем няма). Евентуално продължителността прекъсва при правенето на друг ритуал.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » пон окт 16, 2006 3:45 pm

Това умение/тази техника се вдига пак със ТР, нали? ТОгава кой би го вдигал, след като за всеки от доста посредствените бонуси се плаща с нещо, когато в същото време играчът може да вдига стандартните СУ примерно? Ако намалиш наказаниета наполовина или ги махнеш изобщо..

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср окт 18, 2006 12:43 am

"Решителен удар", въпреки вярната забележка на Андрас за осреднена стойност, ми звучи добре. Интересен е във възможността да даде максимална щета веднъж на всеки 6 опита, което е много различен шанс от това, което имаш с 3, 4, 5 или повече зара. Веднага виждам полезността му, ако имаме опонент, който има висока абсорбираща броня, например -12 към щетата, ако хвърлям 3 зара за щета, мисля, че задължително бих пробвал с този удар. Е примерът с 12 абсорбция е малко екстремен, но пък ясно показва, кога подобно умение би било полезно.
Колкото до механиката на развитие на подобни техники, аз бих предложил те да изискват някакво достигнато ниво на СУ или Познание, което логически е обвързано с тях, както и еднократно заплащане на ТР, за да се придобият от героя. Мисля, че подобна механика беше вече приложена за специални заклинания, които изискват майсторска степен в своята школа, преди да могат да бъдат научени (бях представил такова на Хаоса в официалните допълнения)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори