Не баш СУ-та. Техники
Публикувано: съб окт 14, 2006 4:24 pm
Първо, няколко встъпителни слова: едно от многото хубави неща, които ме впечатлиха изключително много в А16 (тази си версия, третата ревизия) беше наилчието на “магии за воини”, т. е. специалните техники за различните оръжия. Те придават уникален стил на игра с различните оръжия, разнообразяват битките (на играчите често им хрумва вместо “да праскат онзи”, да пробват “да залъжат” същия по най-различни начини). Същият подход позволява различните бойни стилове да бъдат изразени в игрово отношение чрез “Хидрата”, “Падащия дъб” и т.н. Хубаво де, ама тези “различни стилове” засега се свеждат единствено до стиловете “Мечове” “Трошащи”, “Копия и тояги” и други от този сорт. Е, аз не разбирам кой знае колко много от бойни стилове, ама ми се струва, че има повече от един подход към боя с меч и ръкопашния бой, например, наил?
Та идеята ми е да инкорпорираме техниките в А16. Имам няколко възражения срещу това всеки стил да бъде отделно СУ.
Първо, струва ми се, че вече попрекаляваме с използването на механиката на Специалните Умения. Появи ли се нещо и хоп – СУ! По този проблем може би ще се произнеса друг път, сега искам да кажа, че която и да е бойна техника е прекалено специфична, че да е СУ. Другото което е, че голяма част от воините не са особено умни създания, та не може да разчитаме на техния интелект за да понаучат това-онова.
Затова предлагам следното нещо: нов клас умения, нещо между умения и специални умения. Те ще представят приомите на дадена организация, спецификите на дадена техника или някакво специално бойно умение. За да станат далаверите смятам, че тези техники (занапред смятам да ги обобщя под това име) да влизат в графата СУ “Специалист в Оръжия”, т. е. някой войн може да има СУ “Специалист в Оръжия: Мечове 12, Трошащи 8, Уданска Школа 5”. Май не звучи много умно ама засега не виждам какво друго може да се направи.
Въпреки, че се водят специалности в оръжия, то те няма да дават бонусите на “СУ-то майка”, а според описанието ще дават собствени благинки – и наказания – както и, целта на цялото упражнение, нови специални удари с уръжие (4 в подобен случай – за баланс), дадена група оръжия (не е задължително да е от дадените класове, може да е от няколко класа по няколко оръжия; 3 специалитета в такъв случай). А някои техники могат да си дават благините при ползване на каквито и да е било оръжия (тогава специалните удари би следвало да са само 2).
Както може да се очаква, изискванията биха били от всякакъв сорт: от “ПР 12, ИН 8” или специализация в мечове 12 до посещаване на уроците на учителя Й. и пазене на пости и целомъдрие в продължение на една година.
Мислил съм и за вариант само една техника да може да си дава бонусите в даден момент, от което произтичат още други неща, но то и така предложената механика си е бая сложна за, както изглежда, и сама сложната по себе си система на “Аксиом 16 трета ревизия”.
Критикувайте! Само ви моля да съблюдавате тона си – глупостта не е грях, когато е вродена, а на мен ми липсва и опит в създаването и дообогатяването на системи (толкоз месеци съм я мислел тази механика, пък вижте дорде съм я докарал). Не държа толкова на механиката си в този и вид (макар и да смятам, че макар и сложна баца; ще бъда готов с два примера, ако искате да добиете по-ясна представа), колкото на достъп до повече и нови “магийки” – при това лесен достъп за по-тъпичките воини.
Та идеята ми е да инкорпорираме техниките в А16. Имам няколко възражения срещу това всеки стил да бъде отделно СУ.
Първо, струва ми се, че вече попрекаляваме с използването на механиката на Специалните Умения. Появи ли се нещо и хоп – СУ! По този проблем може би ще се произнеса друг път, сега искам да кажа, че която и да е бойна техника е прекалено специфична, че да е СУ. Другото което е, че голяма част от воините не са особено умни създания, та не може да разчитаме на техния интелект за да понаучат това-онова.
Затова предлагам следното нещо: нов клас умения, нещо между умения и специални умения. Те ще представят приомите на дадена организация, спецификите на дадена техника или някакво специално бойно умение. За да станат далаверите смятам, че тези техники (занапред смятам да ги обобщя под това име) да влизат в графата СУ “Специалист в Оръжия”, т. е. някой войн може да има СУ “Специалист в Оръжия: Мечове 12, Трошащи 8, Уданска Школа 5”. Май не звучи много умно ама засега не виждам какво друго може да се направи.
Въпреки, че се водят специалности в оръжия, то те няма да дават бонусите на “СУ-то майка”, а според описанието ще дават собствени благинки – и наказания – както и, целта на цялото упражнение, нови специални удари с уръжие (4 в подобен случай – за баланс), дадена група оръжия (не е задължително да е от дадените класове, може да е от няколко класа по няколко оръжия; 3 специалитета в такъв случай). А някои техники могат да си дават благините при ползване на каквито и да е било оръжия (тогава специалните удари би следвало да са само 2).
Както може да се очаква, изискванията биха били от всякакъв сорт: от “ПР 12, ИН 8” или специализация в мечове 12 до посещаване на уроците на учителя Й. и пазене на пости и целомъдрие в продължение на една година.
Мислил съм и за вариант само една техника да може да си дава бонусите в даден момент, от което произтичат още други неща, но то и така предложената механика си е бая сложна за, както изглежда, и сама сложната по себе си система на “Аксиом 16 трета ревизия”.
Критикувайте! Само ви моля да съблюдавате тона си – глупостта не е грях, когато е вродена, а на мен ми липсва и опит в създаването и дообогатяването на системи (толкоз месеци съм я мислел тази механика, пък вижте дорде съм я докарал). Не държа толкова на механиката си в този и вид (макар и да смятам, че макар и сложна баца; ще бъда готов с два примера, ако искате да добиете по-ясна представа), колкото на достъп до повече и нови “магийки” – при това лесен достъп за по-тъпичките воини.