СУ Кавалерист

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

СУ Кавалерист

Мнение от Haron the son of Erb » вт ное 28, 2006 11:43 am

Така... имах мерак да си правя ездач... до момента, в който осъзнах, че единствения що-годе смислен бонус, който получава ездачът е допълнителните ТД за търчене наоколо. Няма бонус на атаката, на защитата даже си е почти наказание... къде отиде кавалерийсия Chaaaaarge! :(

Прочие предлагам да се премахне Основното умение Ездач и да се замени със СУ Кавалерист. Който иска просто да язди, а не да се бие ще му стигне и базовата езда, който иска да е ефективен на кон, ми това си е цяло изкуство. Взима си СУ...


СУ Кавалерист
ТР за придобиване 5 (+2 за Джуджета и Гоблини)

Повишава Езда в размер на СУ
Повишава БЗ при бой от ездитно животно с допълнителни СУ/4 (само срещу ръкопашни атаки!)
Повишава БЗ на самото ездитно животно със СУ/3
Дава бонус към ръкопашна атака при бой от ездитно животно със СУ/4
На 6 степен дава специалното умение Прикриване. За 4 ТД прибавя +4 БЗ срещу стрелкови оръжия
На 9 степен придобива умението Кавалерийска Атака, което е почти едентично със специалната атака Засилка. За всеки 2 метра засилка преди да се удари целта на атаката прибавят +1 щета за всеки зар. Максималната засилка, която може да се акумулира като щета по този начин е равна на СУ метра, но пък цената на подобна атака е 4 мана, а не 8, и може да се прилага с със всяко оръжие, което държи ездача, стига до да е с МР поне 2.
На 12 степен добавя допълнителни +1 Атака и БЗ при бой от ездитно животно. Повишава максималната граница за показател Ловкост на героя с 1.

Пример: Калион има СУ Кавалерист на 10 степен. Докато се бие от ездитно животно той получава бонус на атаката с ръкопашни оръжия и БЗ срещу такива с +2. Освен това при нужда може да се прикрие отстрани на коня за 4ТД, получавайки +4БЗ срещу
стрелкови оръжия.

Моля обсъждайте самата идея, всякакви предложения за баланс са приети.
Последна промяна от Haron the son of Erb на пет дек 01, 2006 3:06 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
RandAlTor
Чирак
Мнения: 24
Регистриран на: съб авг 05, 2006 2:30 pm
Местоположение: Титания, Тийр, Мидкемия, Средната земя

Re: СУ Кавалерист

Мнение от RandAlTor » вт ное 28, 2006 12:37 pm

ТР за придобиване 5 (+2 за Джуджета и Гоблини)- Да ама я си представи 250- 270 сантиметров гигант с тежка броня и въоражение, заедно с раницата си на гърба на обикновен боен кон. Според мен и за гигантите трябва да се иска +2 ТР :wink:
Последна промяна от RandAlTor на вт ное 28, 2006 12:38 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт ное 28, 2006 12:37 pm

Я, ето едно балансирано и хубаво СУ!

Само една забележка - тъй като самото умение "Езда" дава бонуси при атаката и защитата, може би не трябва да се добавя от СУ-то бонус +СУ, а +СУ/2.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » вт ное 28, 2006 12:56 pm

Идеята е да се отмени Основното умение Езда. Т.е. това изпълнява неговия ефект.

Гигантите са големи. И тежки. Не вонящи и са свикнали да яздят (огромни бойни коне, ама подробности).

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » вт ное 28, 2006 1:20 pm

На 9 степен придобива умението Кавалерийска Атака. За всеки 2 метра засилка преди да се удари целта на атаката прибавят +1 щета. Максималната щета, която може да се акумулира по този начин е равна на СУ
Това ми звучи като обикновена Атака със засилка (стр. 125). Та на мен ми звучи по-приемливо да се прилагат правилата вече съществуващи в книгата, вместо да се обременяват разказвачите и играчите с нови (т.е. +1 към всеки зар за атака за всеки 2 метра засилка, но не повече от +СУ).
На 12 степен добавя допълнителни +2 Атака и БЗ при бой от ездитно животно. Кавалерийската атака вече добавя +1 щета на всеки метър, но максималното количество не се променя.
Това е единственото в умението, което ми се струва твърде ултимативно, защото дава много бонуси наведнъж. Специално +1 щета за всеки метър е много неприемливо. По-добре е бонуса да е към максимално допустимата ловкост на персонажа (защото ловкостта е базова за ездата) или да дава нещо като Ride-by Attack.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » вт ное 28, 2006 1:25 pm

Ще видя как да го променя довечера, засега посочете ако/още какво ви притеснява.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » пет дек 01, 2006 3:06 pm

По съвет на Кокаин промених описанието на Кавалерийската атака и бонусите на 12 степен. Чакам коментари от създателите на системата :)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Re: СУ Кавалерист

Мнение от BatGojko » пон дек 04, 2006 3:00 am

Няма да коментирам предложението да се премахне Езда и да се замени с Кавалерист. Ще гледам на предложеното СУ, сякаш е просто добавка към настоящия вариант (доколко подобно умение би обезсмислило наличието на Езда не мога да преценя на момента).

СУ Кавалерист
ТР за придобиване 5 (+2 за Джуджета и Гоблини)
- Повишава Езда в размер на СУ;
Това ми се струва леко прекалено. Ездата при 12 Л е 6, ако имаш и умение Езда на 6 степен (безплатно) става Езда 9 (между другото, сигурно съм имал нещо предвид, като съм сложил +1 към езда за всеки 2 стеоени, а не едно към едно... нали? Иначе свободните ТД стават прекалено много и се оказва, че от кон правиш двойно повече атаки, отколкото ако си пеша, а това някак си не е вярно). Бих го променил на (СУ/2);

- Повишава БЗ при бой от ездитно животно с допълнителни СУ/4 (само срещу ръкопашни атаки!);
Това бих го ложил на 9-а степен и бих дал директно +2 към БЗ срещу атаки в близък бой. За да е по-лесно за помнене, че не не работи в сегашния си вариант.
- Повишава БЗ на самото ездитно животно със СУ/3;
Същото като горното, но на 7-ма степен.

- Дава бонус към ръкопашна атака при бой от ездитно животно със СУ/4
Умението Езда, в сегашния си вариант дава +2 на своята 12 степен, позицията (че си по-високо) ди дава +2 от чисто системни правила (това се отнася и за БЗ или атаката на опонента, така че онзи бонус от +2, който е допълнителн си е много сериозен), което прави +4 до тук. Ако дадем още +3 (на 12 степен, това ще даде бонус от +7 (+5, ако не си развил Езда), което е огромен бонус за 3 зара. Бих го оставил на +2 на 12 степен.

- На 6 степен дава специалното умение Прикриване. За 4 ТД прибавя +4 БЗ срещу стрелкови оръжия;
Умението е интересно, но 1 ТД за 1 ЗА е прекалено силно, особено имайки предвид, че ездачът е осовободил ТД за придвижване, ползвайки тези на коня си. Помисли за 6 ТД за +4 БЗ - пак е по-изгодно от отклон, но са си ТД колкото за атака, поне да се откаже от 1 атака. Степента бих променил на нечетна (тъй като на четните взема бонуси от (СУ/2) към езда. Да кажем на 5 степен това е ОК (ако е 1 към 1, пета степен му е малко).

- На 9 степен придобива умението Кавалерийска Атака, което е почти едентично със специалната атака Засилка. За всеки 2 метра засилка преди да се удари целта на атаката прибавят +1 щета за всеки зар. Максималната засилка, която може да се акумулира като щета по този начин е равна на СУ метра, но пък цената на подобна атака е 4 мана, а не 8, и може да се прилага с със всяко оръжие, което държи ездача, стига до да е с МР поне 2.
Нужно ли е да добавяме нова специална атака? Да, имаме по-малко мана, но всичко останало си е бонус по естествен път - имаш повече ТД за придвижване преди атаката, което дава по-голям бонус за Засилката. Спред мен е ненужна екстра - а и аз вече си записах бонус за 9-а степен ;)

На 12 степен добавя допълнителни +1 Атака и БЗ при бой от ездитно животно. Повишава максималната граница за показател Ловкост на героя с 1.
Предвид, че предложих да дойде бонуса атака тук, значи мисля, че той е достатъчен. Ненужен е и бонусът към БЗ. Ловкостта е най-логичния показател за покачване, тъй като той определя ездата.

Забележка: Никъде не видях бонус за стрелба от ездитното живтоно, а би бил логичен

Пример (променено, как би изглеждал с предложените от мен показатели): Калион има СУ Кавалерист на 10 степен. Докато се бие от ездитно животно той не получава бонус на атаката с ръкопашни оръжия. Получава +2 към БЗ срещу такива. Освен това при нужда може да се прикрие отстрани на коня за 6ТД, получавайки +4БЗ срещу стрелкови оръжия. Също така, неговото ездитно животно е получило +2 към своята БЗ, а той самият има бонус от +5 към Езда.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » пон дек 04, 2006 10:51 am

Съгласен съм с повечето промени, но с някои изключения:

Да се фиксират бонусите прави умението лесно за помнене, но и вкарва доста големи дупки в бонусите. На 4 степен СУ си дал 5+1+2+3+4=15 опит за +2 езда и нищо друго. След това бонусите рязко ескалират до 9 степен, след което има още 2 празни и изключително скъпи за закупуване нива (10 и 11) до дебелият бонус на 12 ниво. Може би твоят вариант е по-добър, аз лично не мога да преценя.

Тъй, като стрелбата не зависи от по-високото положение (в общия случай на равно поне 1-2 метра височина са малък фактор) предлагам бонусът към стрелба да дойде на СУ/4. Така умението дава бонус и на 4 степен, а до 3 се качва много евтино и лесно.

За засилката си прав, но пък не всички оръжия имат специална атака засилка. Това ограничава ездача само до 1-2 оръжия (пиката за щастие е вътре поне :)), защото ездачът има тонове ТД за придвижване. Исторически и физически наистина е по-изгодно да се ползва дълго пробивно оръжие, защото силата се съсредоточава на върха му, но това не значи, че засилката с останалите оръжие не би ти дала по-силен удар. Засилката дава +1 демидж на зар, т.е. този бонус ще е много по-дебел за тежко и мощно оръжие като пика, отколкото към един смешен меч. Аз по принцип смятам, че засилката като спец. атака е сбъркана, защо да можеш да се засилваш само с някои оръжия... А, да. По филмите кавалиристите винаги са с пики, но пък онова там си е западновропейска тежка кавалерия. Другите народи използват мечове, брадви и каквото им попадне и са не по-малко ефективни. Но както и да е. СУщо така ако не се ограничи засилката нещата стават твърде брутални. Ако играчат се засили стабилно 1-2 хода може да докара несериозните 6 зара + 60 щета (за пика - 6 зара + 10*6). Я сега си представете как с правилата за чупене един конник се засилва 100 метра и влиза през вратата на замъка.... не, той направо ще влезе през стената ;)

Кратко и конкретно:

Бонус към стрелба в размер на СУ/4?
Кавалерийската атака си остава както си е, но се мести на 10 или 11 ниво за да запълни вакуума?
Останалите неща се менят по начина, по който предложи Бат Гойко

Да измъдрим СУ-то напълно и ще редактирам първия поуст отново, за да е събрано всичко на едно място.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон дек 04, 2006 12:42 pm

Бонус към стрелбата от гърба на кон?!?! :shock: Не. Просто не става. Даже би трябвало да има наказание при стрелба от гърба на кон (дали вече няма подобно нещо? забравил съм). Едно време дори мислех СУ Конен стрелец, но беше с много засукана механика, а и съм го забравил вече. Та, няма никаква причина, поради която един "рицар" (разбирай - тежък кавалерист) да е по-добър стрелец. Може ако иска да вземе СУ Кавалерист и СУ Стрелец, но дори и тогава не бива да е по-добър от един "пеши" стрелец. Разни такива неща като стабилност при стрелба и прочие... Основното предимство на конните стрелци винаги е било в това, че могат да "удрят и бягат". Никога не се е целяла особено точна стрелба. Не че не съм гледал за едни специални самурайски упражнения с несиметричен лък от гърба на кон, но там се минаваше покрай една мишена, която беше на 3-4 метра, а и се правеше "ритуално" - конят бяга в оградено трасе по права линия, мишената се знае, фиксирана е и прочие. А дори и от гърба на спрял кон пак би трябвало да е по-трудно да се стреля. Да не говорим, че един по-дълъг лък е много неудобен за стрелба от кон (не го казвам от опит, но е порядъчно логично, а и в една друга система дългият лък е направо забранен за употреба от кон).

Дано се е разбрало какво имам предвид, малко набързо е писано. :oops:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » пон дек 04, 2006 12:57 pm

Ахъм, ако не се лъжа вече има подобни наказания. Но в случай на стрелец все пак да има нещо, с което да се показва, че съответният човек все пак е стрелял през живота си от кон. Ти добре описваш конните стрелци, но си помисли, че ако те бяха в Аксиом и не ползваха такъв бонус нямаше да могат да уцелят дори the broad side of a barn, а те все пак уцелват чат-пат, макар и рядко ;)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон дек 04, 2006 1:22 pm

Ъхъм! И за да няма хора, цитиращи дебелите исторически книги, в които се изброяват германските кралства тръгнали под байряка на незнам-си кой-си с еди-какви си коне и че, видиш ли, използвали нинам-си к'ви си прашки т.н., предлагам да сменим името от "Кавалерист" на нещо по-общо (иде ми "Конник" да кажа, ама просветените люде пак ще ме замъглят в разни факти...). С други думи - хората да не си представят точно определен войник от точно определена армия в точно определен момент от неточно определената история на точно определен континент, а да си представят същество, което е яздило и се е биело повече от средно-статистическия представител за расата си, като отгоре на всичкото е съчетавал заниманията. Останал съм с впечатлението, че това е основната идея на СУ-тата като цяло.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон дек 04, 2006 1:49 pm

Първо да кажа, че Shamajotsi е разбрал правилно, че уменията са по-общи неща, а не напълно конкретни - майстора ни на меча не есамурай, нито мусктар от Дюма - но може да бъде, което си пожелаете.
А сега конкретно по разсъжденията за засилката:
Haron the son of Erb написа: За засилката си прав, но пък не всички оръжия имат специална атака засилка. Това ограничава ездача само до 1-2 оръжия (пиката за щастие е вътре поне :)), защото ездачът има тонове ТД за придвижване.
Не си прав, има си действие в атака Засилка, което е общо. Специалната Атака Засилка е просто малко по-добра.
Haron the son of Erb написа: Засилката дава +1 демидж на зар, т.е. този бонус ще е много по-дебел за тежко и мощно оръжие като пика, отколкото към един смешен меч. Аз по принцип смятам, че засилката като спец. атака е сбъркана, защо да можеш да се засилваш само с някои оръжия... А, да. По филмите кавалиристите винаги са с пики, но пък онова там си е западновропейска тежка кавалерия. Другите народи използват мечове, брадви и каквото им попадне и са не по-малко ефективни. Но както и да е. СУщо така ако не се ограничи засилката нещата стават твърде брутални. Ако играчат се засили стабилно 1-2 хода може да докара несериозните 6 зара + 60 щета (за пика - 6 зара + 10*6). Я сега си представете как с правилата за чупене един конник се засилва 100 метра и влиза през вратата на замъка.... не, той направо ще влезе през стената ;)
И да и не. Засилката минава за мигновено действие преди атаката. Това пък, според правилата за защита, ще позволи точно толкова ТД за защита и на опонента. Е, той няма как да се защитава за повече ходове, но винаги може просто да се отдръпне, като види, че онзи другият се сили два рунда - да не забравяме условието, че за засилка се счита само разстояние изминато по права линия. В момента не се сещам, дали нямаше и накакво ограничение от +6 на зар, като общо правило - ще проверя.

За стрелбата от кон Лоустеф е прав, няма нужда от бонус, но ако има наказание е добре то да отпадне на някоя степен или поне да се намали - трябва да проверя какво беше наказанието (почти съм убеден, че има такова).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » пон дек 04, 2006 9:33 pm

Mежду другото, кавалериста може да не дава езда, а напротив - да иска езда, и то доста. Все пак най-добрите ездачи могат да размахват разни топори и да стрелят насам натам от кон :)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт дек 05, 2006 2:38 pm

Ако играчат се засили стабилно 1-2 хода може да докара несериозните 6 зара + 60 щета (за пика - 6 зара + 10*6). Я сега си представете как с правилата за чупене един конник се засилва 100 метра и влиза през вратата на замъка.... не, той направо ще влезе през стената
Тука ми се ще да вметна нещо. 6*3,5=21+60=81 Щета. Обинковенната дървена врата и 8 уст. ще понесе 81/8=10 ЕЦ. Ще рече ако същия тоз кавалерист се засили здраво срещу нещо различно (по-твърдо) от врата на селска колиба ще се апликира като стой та гледай.

А иначе в думите на Резо има и капка истина. Може кавалериста да изисква Ездач на 6 примерно.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт дек 05, 2006 6:41 pm

А засилка от сто метра колко хода би отнела на конника? За такова време, както е упоменато в книгата, противникът може да се премести и той, съответно атаката (а това със засилката е една атака) не може да се проведе в рамките на няколко хода. А ако става дума за разбиване на стени, то в този случай можем да приложим закона за запазване на импулса (от мен да бъде, този физичен закон ще мине в Магландия :lol: ) и конникът да си го изяде яко...
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт дек 05, 2006 7:04 pm

Vilorp написа:
Ако играчат се засили стабилно 1-2 хода може да докара несериозните 6 зара + 60 щета (за пика - 6 зара + 10*6). Я сега си представете как с правилата за чупене един конник се засилва 100 метра и влиза през вратата на замъка.... не, той направо ще влезе през стената
Тука ми се ще да вметна нещо. 6*3,5=21+60=81 Щета. Обинковенната дървена врата и 8 уст. ще понесе 81/8=10 ЕЦ. Ще рече ако същия тоз кавалерист се засили здраво срещу нещо различно (по-твърдо) от врата на селска колиба ще се апликира като стой та гледай.

А иначе в думите на Резо има и капка истина. Може кавалериста да изисква Ездач на 6 примерно.
Да, вярно. Няколко хода можеш да се засилиш, само ако си в масофка.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » вт дек 05, 2006 7:30 pm

Мда, при тереотично право поле и безкрайна засилка щетата клони към безкрайност :)

Ако няма други предложения по СУ-то ще го обнародвам в 1-ят поуст тук с надеждата екипът да го включи в следващата Errata/добавка към правилата ;)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет дек 07, 2006 2:12 am

Струва си да се изчака идеята на Резо (ако има какво да добави). Изискването за езда е интересно решение, за да си Кавалерист, но пък какви тояно ще са компенсиращите бонуси??
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » чет дек 07, 2006 11:32 am

Специални атаки на гърба на коня? Бонуси при битка? :lol: Може да помисля за нещо. Ама пак повтарям, че книгата ми е лонг гоун :))

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » чет дек 07, 2006 8:03 pm

Атаките с пронизващи оръжия с някакъв бонус на щетата?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет дек 08, 2006 12:36 am

(Езда+СУ)/2 - да определя бонусите, без ездата да е включена като изискване за придобиване.
(Езда+СУ)/2=Х и въпросното Х или части он него (Х/2, Х/4, Х*2) да дава някакъв бонус на различните нива.
Иначе като специална атакака: при надхвърляне на бронята при удар с пробивно оръжие автоматично или по желание на играча да се активира атаката Забиване, за 0ТД*.

*то тя май си беше дабавка към успешна атака ама нейсе ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » съб дек 09, 2006 12:37 pm

Да, да, да и Езда/2*х^y/z*14,234*9*37373*a*sin.y

Аре стига излагации. Дай точни числа - на степен Х получава +3 щета. Примерно.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб дек 09, 2006 3:01 pm

Абе вие хора ще ме накарате да направя в табличен вид всяко от "официалните" СУ-та по подобие на ДнД, че да спрете да крещите по това делене! Абе не е толова сложно - още в трети клас сме се учили да делим четирицифрени числа на трицифрени - "делене с опашка". А тук делим едно/двуцифрено (ако героят е много напреднал в това умение) на едноцифрено - материал от втори клас, трябва само да се знае таблицата за умножение :x !... Всеки трябва да може да извърши въпросните смятания на ум за секунди! Лошо - двойка и забележка - кой номер си в класа :evil: ?...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » съб дек 09, 2006 7:28 pm

Първо, радвам се, че ме приемаш за повече от един човек - но все пак можеш да се обръщаш към мен поименно, а не с "хора". Второ, аз съм достатъчно добър по математика за да извършвам и по-сложни деления. Но не знам дали ти си играл ролеви игри, еле па ДнД (всъщност, къде са деленията там в най-важните правила (атака, защита, проверка на действие), ще ме прощаваш?), но искам само да ти кажа, че ролевата игра е забавление и разиграване на роля. Смятането остава настрана.

Ако толкова пък искаш да го оставиш на преден план - супер, играй си. Това и Андрас не го прави, който води най-реалистично от кой да е човек по целия свят, който да съм виждал.

П.С.
Опа, ето ти д20.
http://www.d20srd.org/srd/classes/fighter.htm - да виждаш някъде деление?

П.П.С.
ДнД все пак е правено за американци...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед дек 10, 2006 12:57 am

Шамайоци, има запаметени операции, които са с константна скорост, доста малка. Има и такива, които се извършват по даден алгоритъм и които са по-дълги. Значително. Деленето на числа, различно от 2,5 и 10 е такава.
Когато в една система има делене, добре е то да е при пресмятане на неща, дето се сменят веднъж на сесия - при раздаване на опита. Инак по 3-4 екунди за всяка атака в битка не са малко, ама никак.

Андрас сложи делене в Деймос, но много бегло и вече съвсем извън битка (преди само на 2 делях). Но пък винаги когато съм водил, ако не водя на колеги (група от трима студенти във ФМИ, двама завършили СМГ и един - строителен техникум се води мноооого лесно), си правя всички сметки сам.
Делене в ДнД има, но то е дадено изцяло таблично. Изключение правят допълнителните книги, където се наблюдават екзотично решение.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед дек 10, 2006 1:43 am

Предложението на Вилорп е неудачно. В Д&Д за деление не знам (има го, но не е пряко видимо за играчите), но има странни умножения. Щетата от Сила за двуръчно оръжие е (модификатора*1 1/2), а за леко - (модификатора*1/2). Base Attack Bonus редовно се изчислява с умножение по 3/4 и/или 1/2. Сейвоwете - same shit. В Unearthed Arcana са показани формулите и са предложени няколко по-различни варианта за определяне на същите неща, при това не по-малко сложни. Дори повече. Е, да, не са задължителни, предназначение са за хора, които не ги е страх от малко повече сметки. А и повечето се правят преди/след сесия при вдигане на нива. Но и в Аксиом е така - повечето сметки са преди/след сесия (дори когато получаваш ТР от обучение или АУ, книгата/авторите изрично препоръчват "оползвотворяването" им да стане след сесията). Да, промяна на някой първичен показател по време на сесия (магия, отвари) води до преизчисляване на някои вторични, но един що-годе не-тъп играч няма да седне да смята с колко му се е увеличило Допустимото Тегло на героя по време на битка. И определено няма да се занимава с невъоръжените си атаки, ако си има меч (е, в някои екстремни случаи...). Но и в прословутото Д&Д това го има, особено за бонуса от Сила към щетите. Присъствал съм на една подобна ситуация, отнела няколко минути на мен, Станимир (заръшил математика и му личи) и Цветомира (счетоводител и й личи) заедно. Тъй че нидейти ми рива за сметките на Аксиом! Не е най-леката възможна система в това отношение, но далеч не заслужава това отношение. И все пак предложението на Вилорп не става.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед дек 10, 2006 9:35 pm

Понеже повече от 4 цифри на ред явно плашат хората ;) ще пробвам да се перефразирам:
(Езда+СУ)/2=Х
На четъврто ниво СУ-то дава +Х/4 към БЗ, БА и Стрелба от кон (намалява наказанието)
На 8-мо ниво бонуса се сменя на +Х/2 към горе изброените
А на 12 +Х
Така, за да си ползваш приличен бонус ще ти изисква и развита езда. А умението няма нужда да дава към ездата точки.

Надявам се така да съм по-ясен. :)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » нед дек 10, 2006 10:48 pm

Едно си баба знае, едно си баба бае. :?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт дек 12, 2006 12:57 am

Определено, в случая не е необходимо подобно пресмятане да се ползва. сложно е за възприемане, не за изчисляване. Откакто ми се е загнездила идеята за А16 Универсал, всичко върви на опростяване и ясното при ползване. Всички сметки са сведени до минимум и може и затова и аз ставам по-критичен към тежките изписвания, ако и да не са сложни за изчисление. Все пак, подобна сметка има нужда д асе въведе единствено ако е неизбежна - случаят тук едва ли е такъв.
Вилорп, помисли за твърди бонуси на съответите нива и такива, които да зависят само от нивото на СУ. Пак могат да се подсилват от Езда (като добавят или вадят от нея), но не и да се изчисляват чрез нея.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори