Система за негативното влияние на билките в Аксиом16

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Система за негативното влияние на билките в Аксиом16

Мнение от Haron the son of Erb » вт ное 28, 2006 11:58 am

Разказвачът ни насмалко да получи удар на 16 години, след като моя герой гаврътна две билкови отвари, които беше приготвил сам и собственоръчно смаза 4 свръхсилни противника. След това се оказа, че може да го прави колкото пъти на ден си иска... Да се чуди как друидите не са превзели света :)

Та, да си дойдем на думата. Това е една импровизирана система за негативните ефекти на билките върху организъма. Дано да ви хареса.

Твърде силните билки могат сериозно да увредят нечии организъм.

Сила на отварата = сложност на варенето на билковата отвара.

Всяко изпиване на билка натрупва Сила на отварата в организъма.

При достигане на Силата на отварите в организъма стойност, по-голяма от Издържливостта на индивида се право проверка по УФУД.

Успехът се отбелязва като трайни щети.

Повтарят се проверките по УФУД на всеки час на принципа на отровите, като на всеки час Силата на отварата намалява с 1.

Така получените трайни щети се лекуват със скорост Виталност на ден, но само при условие, че индивида не пие билки през този ден.

Накратко:

При Сила на отварите > Издържливост
3 Зара + Сила на отварите > 16+УО, успехът е трайна щета върху организъма
На всеки час Сила на отварите намалява с 1 и се прави нова проверка до момента, в който Сила на отварите намалее до равна или по-малка от Издържливостта на създанието.
Така натрупаните ТЩ се лекуват по естествен начин със скорост Виталност/ден, но само при условие, че през този ден индивидът не пие никакви отвари.

При тези формули се взима в предвид максималната издържливост на създанието, а не моментната.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт ное 28, 2006 6:21 pm

Предложението ми се струва крайно удачно, добавя и баланс и реализъм. Дотук има само един проблем - самата система на ползване на билките, изглежда, не е много уточнена... (в смисъл, че има разногласия за това доколко е адекватна)
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт ное 28, 2006 9:50 pm

Има няколоко комбинации от билки коит могат да направят героя супер-дупар-мупер гаден дзвер. Адско цве + няколко комбинации, май докарваше до +16 на всички показатели.
Та проблема бе бистрен в друга тема. Как берсерка може да се напомпа до 80+ сила по ъсщия начин и се стигна до ограничението на показателите до 2-пъти расовия максимум.
Това е просто решение, без сложна механика, макар че пак героя може да стане зверски силен. Все пак 32 сила за човек си е бая башка.
Та има възможноста да се добави едно опционно правило:
Чрез един метод (билка, магия, СУ) може да се натрупа максимум на показател равен на текущото състояние на показателите.
ПРимер: Герой със СИ8 (15)* и Л15(17) чрез отвара маже да дигне максимум до СИ 16 и Л 30. Ловкост от 32 кърти мивки със се търбите, но паке по-добре от Л 34 примерно ;)

*показателите в скобите са максималните за расата.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » вт ное 28, 2006 11:16 pm

Вилорп... дори и с тези ограничение билките дават НЕЧОВЕШКИ бонуси. Тази система ще накара играчите а се позамислят поне малко. Особено пък ако водещият пусне 2-3 битки една след друга.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср ное 29, 2006 12:11 pm

Ами билките и сега си имат негативни последици, пирмерно горепосочената отвара от адсото цвуте след 10 минути те трупясва - смъква ти издържливоста на нула а показателите, могат да стигнат отрицателни стойности! Което само по себеси ми се струва достатъчно лошо за геройте.
В едни миг са богове, в следващия гледат отдоло червейте и мечтаят за тяхната подвижност. ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » ср ное 29, 2006 12:29 pm

И нашите хора гаврътват друга билка, която да им върне изгубеното или правят магийка и опаа...

Потребителски аватар
ilian_pk
Чирак
Мнения: 22
Регистриран на: вт окт 17, 2006 4:50 pm
Местоположение: гр. Перник
Контакти:

Мнение от ilian_pk » ср ное 29, 2006 6:17 pm

Добре замислена система. Ще допринесе много на баланса на играта, а и героите ще внимават да не изпият твърде много отвари, за да не си причинят много трайни щети или изобщо да не умрат!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср ное 29, 2006 11:23 pm

Добре заварил форума.
Сила на отварата = сложност на варенето на билковата отвара.
Няма нищо общо с истината. Елементарната отвара от смрадлика лекува доста добре някои проблеми с венеца, но както и да въртиш и да сучеш някакъв извлек от люцерна, той ще си остане все така безполезен.
Успехът се отбелязва като трайни щети.
Обикновено ефектите от такива отравяния и предозирания са краткотрайни. Трайни последтвия има при трайна злоупотреба и при някои доста зли растения и гъби.

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » чет ное 30, 2006 12:27 am

Верятно Андрас-е си прав. Но я ми намери по-добър системен еквивалент... А за трайните щети се има в предвид сериозно увреждане на организъма, проблеми в обмяната на веществата и отделянето на различни видове необходими вещества и т.н. Не разстройството в кенефа след ядене на зелени сливи :)

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет ное 30, 2006 12:34 am

Ми - в описанието на всяка билка си се дават опасностите от предозиране, ако има такива. Елементарно, Уотсън, ръководи се от практиката.

А аз лично се сещам за малко растения, които от еднократно предозиране ще нанесат трайна увреда на организма - наркотиците, някои от съдържащите алкалоиди... Тук си говорим за отравяне, което ако искаш някаква логика в системата ще се реализира като всички останали отрови.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет ное 30, 2006 1:09 am

Има доста "бели петна" в секцията с билките, така че сигурно сте прави в нуждата от негативни ефекти, или поне ограничения за пиене на билки. Ще помисля и ще дам някакви допълнителни правила в тази наоска. Надявам се скоро :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » чет ное 30, 2006 1:23 pm

Веднага давам конкретен примез за моя билкар...

На цената на 20 умора той докарваше 28 сила и 22 ТД. После с две отвари за почивка беше готов за ново мазало...

Бат Гойко, могат да се ограничат конкретните наказания от всяка билка и да се използватази система като общо правило. Отивам да редактирам Кавалериста :)

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет ное 30, 2006 8:14 pm

И тук бедата идва от това, че ефектите се събират, или казано инак - стакват.

Е, и че можеш да си свариш отварата лани и да си я пиеш днеска, без нещо да й се е случило. Ако едно голямо количество рецепти бяха "консумират се веднага след приготвяне", да видим, дали билкаря щеше да има време да си сложи котлето на огъня преди битка.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет дек 01, 2006 1:36 am

Прав си, но пък подобно правило би направило билкарството доста безсмислено - ако за една билка се нуждая от 1 свободен час, то работата става много неприложима. Ако пък ги ограничим на ден, то ще се получи като магиите на маговете в Д&Д (а аз лично не си падам по подобен род ограничения). Да, реалистино е да има трайност на отварите, но пък това да се следи от играча и разказвача е доста сложно.
Това, че се "стакват" е по-сериозното недоглеждане от моя страна. И то е още по-тежко като провинение, при положение, че така и така си има правило в А16 за ефект при събиране на различни СУ, които дават общ бонус, както и обединяване на сили на много хора.
Съвсем логично ми се вижда, това правило да се прилага навсякъде, където имаме натрупване на ефекти - отвари, заклинания и т.н. и всеки следващ ефект да се разделя на поредния си номер. Например, ако една отвара дава +4 СИ, първата изпита да си е +4, втората +(4/2), третата 4/3, четвъртата 4/4... По логиката за закръгляне към по-малкото число, то следващата няма да даде нищо.
Ще помисля за цялостно прилагане на това правило, за да не се достига до абсолютно непредвидими резултати, които да затрудняват Разказвачите.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » пет дек 01, 2006 2:57 pm

Хъм. Докарвам +16 сила дори и с това правило/ограничение.

Та какво не и харесвате на системката?

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет дек 01, 2006 5:02 pm

Няма нищо общо с истината.
Да се самоцитирам, таковата, Хароне. Нищо й няма, само дето е абсурдна.

Гойко, това, което предлагаш ще доведе до доста прилична крива, понеже зависимостта ти доза-ефект е от степен 1/2, а в практиката връзката е логаритмична. Като цяло подкрепям такова решение в духа на системата.

Що се отнася до неприложимостта на историята с трайностите - не мисля. Първо на първо, както когато говорихме за певците, един човек не става билкар, за да се трепа, той става билкар за да работи с билки. И неговото основно занимание е да цери този-онзи, чак после идва даването на допинг на разни изкукуригали берсерки.
Също така, вместо всички билки да действат на принципа на халюциногените - взимаш ги и става нещо, мисля че е добра идея да се създадат такива, при които ефекта идва след някаква непрекъсната употреба. За да не ми изтресе някой на общо основание довода, че пак щяло да бъде тежко, правя директна пратка към втория Екзалтед, където това го има и никой не се оплаква от него.

Отговори