Система за негативното влияние на билките в Аксиом16
Модератори: hameleona, Модератори
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Система за негативното влияние на билките в Аксиом16
Разказвачът ни насмалко да получи удар на 16 години, след като моя герой гаврътна две билкови отвари, които беше приготвил сам и собственоръчно смаза 4 свръхсилни противника. След това се оказа, че може да го прави колкото пъти на ден си иска... Да се чуди как друидите не са превзели света
Та, да си дойдем на думата. Това е една импровизирана система за негативните ефекти на билките върху организъма. Дано да ви хареса.
Твърде силните билки могат сериозно да увредят нечии организъм.
Сила на отварата = сложност на варенето на билковата отвара.
Всяко изпиване на билка натрупва Сила на отварата в организъма.
При достигане на Силата на отварите в организъма стойност, по-голяма от Издържливостта на индивида се право проверка по УФУД.
Успехът се отбелязва като трайни щети.
Повтарят се проверките по УФУД на всеки час на принципа на отровите, като на всеки час Силата на отварата намалява с 1.
Така получените трайни щети се лекуват със скорост Виталност на ден, но само при условие, че индивида не пие билки през този ден.
Накратко:
При Сила на отварите > Издържливост
3 Зара + Сила на отварите > 16+УО, успехът е трайна щета върху организъма
На всеки час Сила на отварите намалява с 1 и се прави нова проверка до момента, в който Сила на отварите намалее до равна или по-малка от Издържливостта на създанието.
Така натрупаните ТЩ се лекуват по естествен начин със скорост Виталност/ден, но само при условие, че през този ден индивидът не пие никакви отвари.
При тези формули се взима в предвид максималната издържливост на създанието, а не моментната.
Та, да си дойдем на думата. Това е една импровизирана система за негативните ефекти на билките върху организъма. Дано да ви хареса.
Твърде силните билки могат сериозно да увредят нечии организъм.
Сила на отварата = сложност на варенето на билковата отвара.
Всяко изпиване на билка натрупва Сила на отварата в организъма.
При достигане на Силата на отварите в организъма стойност, по-голяма от Издържливостта на индивида се право проверка по УФУД.
Успехът се отбелязва като трайни щети.
Повтарят се проверките по УФУД на всеки час на принципа на отровите, като на всеки час Силата на отварата намалява с 1.
Така получените трайни щети се лекуват със скорост Виталност на ден, но само при условие, че индивида не пие билки през този ден.
Накратко:
При Сила на отварите > Издържливост
3 Зара + Сила на отварите > 16+УО, успехът е трайна щета върху организъма
На всеки час Сила на отварите намалява с 1 и се прави нова проверка до момента, в който Сила на отварите намалее до равна или по-малка от Издържливостта на създанието.
Така натрупаните ТЩ се лекуват по естествен начин със скорост Виталност/ден, но само при условие, че през този ден индивидът не пие никакви отвари.
При тези формули се взима в предвид максималната издържливост на създанието, а не моментната.
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Има няколоко комбинации от билки коит могат да направят героя супер-дупар-мупер гаден дзвер. Адско цве + няколко комбинации, май докарваше до +16 на всички показатели.
Та проблема бе бистрен в друга тема. Как берсерка може да се напомпа до 80+ сила по ъсщия начин и се стигна до ограничението на показателите до 2-пъти расовия максимум.
Това е просто решение, без сложна механика, макар че пак героя може да стане зверски силен. Все пак 32 сила за човек си е бая башка.
Та има възможноста да се добави едно опционно правило:
Чрез един метод (билка, магия, СУ) може да се натрупа максимум на показател равен на текущото състояние на показателите.
ПРимер: Герой със СИ8 (15)* и Л15(17) чрез отвара маже да дигне максимум до СИ 16 и Л 30. Ловкост от 32 кърти мивки със се търбите, но паке по-добре от Л 34 примерно
*показателите в скобите са максималните за расата.
Та проблема бе бистрен в друга тема. Как берсерка може да се напомпа до 80+ сила по ъсщия начин и се стигна до ограничението на показателите до 2-пъти расовия максимум.
Това е просто решение, без сложна механика, макар че пак героя може да стане зверски силен. Все пак 32 сила за човек си е бая башка.
Та има възможноста да се добави едно опционно правило:
Чрез един метод (билка, магия, СУ) може да се натрупа максимум на показател равен на текущото състояние на показателите.
ПРимер: Герой със СИ8 (15)* и Л15(17) чрез отвара маже да дигне максимум до СИ 16 и Л 30. Ловкост от 32 кърти мивки със се търбите, но паке по-добре от Л 34 примерно
*показателите в скобите са максималните за расата.
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Ами билките и сега си имат негативни последици, пирмерно горепосочената отвара от адсото цвуте след 10 минути те трупясва - смъква ти издържливоста на нула а показателите, могат да стигнат отрицателни стойности! Което само по себеси ми се струва достатъчно лошо за геройте.
В едни миг са богове, в следващия гледат отдоло червейте и мечтаят за тяхната подвижност.
В едни миг са богове, в следващия гледат отдоло червейте и мечтаят за тяхната подвижност.
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Добре заварил форума.
Няма нищо общо с истината. Елементарната отвара от смрадлика лекува доста добре някои проблеми с венеца, но както и да въртиш и да сучеш някакъв извлек от люцерна, той ще си остане все така безполезен.Сила на отварата = сложност на варенето на билковата отвара.
Обикновено ефектите от такива отравяния и предозирания са краткотрайни. Трайни последтвия има при трайна злоупотреба и при някои доста зли растения и гъби.Успехът се отбелязва като трайни щети.
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Ми - в описанието на всяка билка си се дават опасностите от предозиране, ако има такива. Елементарно, Уотсън, ръководи се от практиката.
А аз лично се сещам за малко растения, които от еднократно предозиране ще нанесат трайна увреда на организма - наркотиците, някои от съдържащите алкалоиди... Тук си говорим за отравяне, което ако искаш някаква логика в системата ще се реализира като всички останали отрови.
А аз лично се сещам за малко растения, които от еднократно предозиране ще нанесат трайна увреда на организма - наркотиците, някои от съдържащите алкалоиди... Тук си говорим за отравяне, което ако искаш някаква логика в системата ще се реализира като всички останали отрови.
Има доста "бели петна" в секцията с билките, така че сигурно сте прави в нуждата от негативни ефекти, или поне ограничения за пиене на билки. Ще помисля и ще дам някакви допълнителни правила в тази наоска. Надявам се скоро
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Веднага давам конкретен примез за моя билкар...
На цената на 20 умора той докарваше 28 сила и 22 ТД. После с две отвари за почивка беше готов за ново мазало...
Бат Гойко, могат да се ограничат конкретните наказания от всяка билка и да се използватази система като общо правило. Отивам да редактирам Кавалериста
На цената на 20 умора той докарваше 28 сила и 22 ТД. После с две отвари за почивка беше готов за ново мазало...
Бат Гойко, могат да се ограничат конкретните наказания от всяка билка и да се използватази система като общо правило. Отивам да редактирам Кавалериста
И тук бедата идва от това, че ефектите се събират, или казано инак - стакват.
Е, и че можеш да си свариш отварата лани и да си я пиеш днеска, без нещо да й се е случило. Ако едно голямо количество рецепти бяха "консумират се веднага след приготвяне", да видим, дали билкаря щеше да има време да си сложи котлето на огъня преди битка.
Е, и че можеш да си свариш отварата лани и да си я пиеш днеска, без нещо да й се е случило. Ако едно голямо количество рецепти бяха "консумират се веднага след приготвяне", да видим, дали билкаря щеше да има време да си сложи котлето на огъня преди битка.
Прав си, но пък подобно правило би направило билкарството доста безсмислено - ако за една билка се нуждая от 1 свободен час, то работата става много неприложима. Ако пък ги ограничим на ден, то ще се получи като магиите на маговете в Д&Д (а аз лично не си падам по подобен род ограничения). Да, реалистино е да има трайност на отварите, но пък това да се следи от играча и разказвача е доста сложно.
Това, че се "стакват" е по-сериозното недоглеждане от моя страна. И то е още по-тежко като провинение, при положение, че така и така си има правило в А16 за ефект при събиране на различни СУ, които дават общ бонус, както и обединяване на сили на много хора.
Съвсем логично ми се вижда, това правило да се прилага навсякъде, където имаме натрупване на ефекти - отвари, заклинания и т.н. и всеки следващ ефект да се разделя на поредния си номер. Например, ако една отвара дава +4 СИ, първата изпита да си е +4, втората +(4/2), третата 4/3, четвъртата 4/4... По логиката за закръгляне към по-малкото число, то следващата няма да даде нищо.
Ще помисля за цялостно прилагане на това правило, за да не се достига до абсолютно непредвидими резултати, които да затрудняват Разказвачите.
Това, че се "стакват" е по-сериозното недоглеждане от моя страна. И то е още по-тежко като провинение, при положение, че така и така си има правило в А16 за ефект при събиране на различни СУ, които дават общ бонус, както и обединяване на сили на много хора.
Съвсем логично ми се вижда, това правило да се прилага навсякъде, където имаме натрупване на ефекти - отвари, заклинания и т.н. и всеки следващ ефект да се разделя на поредния си номер. Например, ако една отвара дава +4 СИ, първата изпита да си е +4, втората +(4/2), третата 4/3, четвъртата 4/4... По логиката за закръгляне към по-малкото число, то следващата няма да даде нищо.
Ще помисля за цялостно прилагане на това правило, за да не се достига до абсолютно непредвидими резултати, които да затрудняват Разказвачите.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Да се самоцитирам, таковата, Хароне. Нищо й няма, само дето е абсурдна.Няма нищо общо с истината.
Гойко, това, което предлагаш ще доведе до доста прилична крива, понеже зависимостта ти доза-ефект е от степен 1/2, а в практиката връзката е логаритмична. Като цяло подкрепям такова решение в духа на системата.
Що се отнася до неприложимостта на историята с трайностите - не мисля. Първо на първо, както когато говорихме за певците, един човек не става билкар, за да се трепа, той става билкар за да работи с билки. И неговото основно занимание е да цери този-онзи, чак после идва даването на допинг на разни изкукуригали берсерки.
Също така, вместо всички билки да действат на принципа на халюциногените - взимаш ги и става нещо, мисля че е добра идея да се създадат такива, при които ефекта идва след някаква непрекъсната употреба. За да не ми изтресе някой на общо основание довода, че пак щяло да бъде тежко, правя директна пратка към втория Екзалтед, където това го има и никой не се оплаква от него.