В това няма лошо, освен когато се опитваш да вкараш специфичния стил като част от системната реализация на персонажа. В крайна сметка и за бой с две оръжия има различни школи и похвати, които биха се изразили по различен начин системно (може би с минимални разлики, но с някакви), ако тръгнем да задълбаваме. Без да съм специалист ще те попитам (като специалист, или поне донякъде) дали филипинският бой с две тояжки, японската техника за бой с катана и уакидзаши, китайските кунг-фу стилове с два меча и европейските методи с рапира/шпага и кинжал имат много общо. Щото по мои впечатления нямат. Тук дори не коментираме, че повечето от тези нямат място в Магландиум, че нали Аксиом се води и що-годе гъвкава система. Искаш да играеш война с великия стил "пияната маймуна с плешивото теме и по-дългата лява ръка"? Моля, заповядай, ама системно ще си СУ Войн, СУ Бързия Джо и още нещо. И с подходящи показатели. Толкоз.Асен написа:Не вземам страна, просто отбелязвам, че има една група герои, макар и ограничена, която включва бойният стил почти като част от концепцията си, макар че повечето хора никога няма да играят такъв персонаж. Очевидно Черното_слънце е от тези, които играят такива бойци:), а че идеята има нужда от системно опростяване, съм напълно съгласен:).
Нека да разгледам малко по-подробно алтернативите за бой, за да покажа защо не ми харесват тукашните идеи:
1. Двуръчно оръжие - много щета (веднъж да те ударя и битката свършва), стабилен захват (трудно за отнемане), по-голям обсег (ако е дълго). Системно това е отразено с по-голямата базова щета на тези оръжия (която включва не само характеристиките на оръжието, а и методите за боравене с него, естествено), както и позволеното ползване на повече БЩ (за героите "които имат достатъчно сила да го ползват с една ръка, ама се придържат към ползването с две", да не говорим, че вече съм цитирал наказанието -4 към атака при използване в 1 ръка, което си достатъчен повод за използването на две ръце винаги). При хващане на оръжие с две ръце си имаше бонус към захвата, поне за целите на обезоръжаването (не си го спомням точно колко беше и къде в книгата, но със сигурност го има). Обсега си е обсег. Системно концепцията се реализира посредством много вдигане на Сила, СУ Воин, Специализация и евентуално Барсерк
2. Еднборъчно плюс щит - защита от щита. Това е всъщност. Ще се опитваш да удряш, може би дори ще успяваш, при повечко умение дори ще уцелваш честичко, но знаеш, че като нападателни възможности отстъпваш на другите варианти. Системно го правиш със СУ Специалист в защита, Воин и евентуално съответното оръжие, както и повечко Ловкост.
3. Две оръжия - много атаки, възможност за някои защитни техники (парираш с едното, удряш с другото или парираш с двете). Системно си ги и получаваш в леко опростен и обобщен вариант. Реализираш го със СУ Воин, Бой с две оръжия, специализация с оръжията, Ловкост
4. Едно оръжие с една ръка и другата за баланс - ами тъпо е всъщност. Приложимо само срещу неброниран противник в дуел (бой един-на-един). Позволява мобилност, по-точни удари и т.н., ама на оня хубавата кована броня (знае се, че рицарите са правели челни стойки с тях, та не ми цитирайте колко е тежка и неудобна за дуел) и тежката секира отсреща му е през мъжествеността за твоите "точни" боцкания, а му стига да те цапардоса веднъж.
Аз не съм "привърженик" на абстрактниоте системи. Просто казвам, че Аксиом е такава. Което значи втория вариант по твоята терминология. Да не забравяме, че и ТД за атака не отразяват "времето" за един удар (което си е малко винаги), а цялата подготовка, необходимите финтове, подготвителни движения и т.н. В случай на успех тях можеш да си ги описваш както искаш (ако изобщо искаш). Но те са вече предвидени в системата. А система, в която можеш да си описваш точно какъв похват използваш и даже получаваш бонус за това има, започва с Exa- и завършва на -ted. Който иска - моля, заповядайте.Асен написа:Всъщност, няма проблем да се направи почт всяка техника импровизирано. Въпросът е, че не всеки Разказвач може да подходи творчески и да прецени на момента предимствата и недостатъците на даден похват, иска се не само опит, и и поне малко специализрани познания. Според мен трябва да се уточни, дали оригиналните похвати ти носят бонус към шансовете за успех, или успехът означава, че си приложил някой от тях. Ти като привърженик на абстрактните системи вероятно ще предпочетеш втотрия вариант, аз принципно клоня към първия, макар че мога да играя и по двата. По принцип той е и по-популярен в момента:).
На форума могат да се обсъждат и други системи, когато това е в паралел с Аксиом и помага за пълнота на дискусията. Иначе да, ако искаш реализъм, той не може да бъде наложен от системата. Но може да бъде "отказан" от нея. Вкарването му в принципно абстрактни системи, като Аксиом, Д&Д и много други е възможно само с "домашно" доработване и то сериозно. Което променя сериозно системата и вече е безсмислено да се обсъжда в нейния контекст. Може да се каже като вариант, опция или нещо подобно, но да се внедрява баш в системата...Асен написа:Правилно си спомняш, но това не е подходящият форум, за да препоръчвам други системи:). Въпреки всичко, становището ми е, че реализмът в бойната система зависи на първо място от Водещия, на второ от играчите и на трето от система и сетинг, в смисъл, че без първите две системата и сетинга не могат сами да наложат реалистичен подход. В Аксиом 16 може да се постигне същото, вече казах от какво зависи:)!