СУ "БЕБО" и СУ "БЕНО"

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 23, 2007 12:33 pm

Естествено, че не ти пука колко го боли мечът ти (стига да не се окаже изведнъж, че стискаш дръжка с малка част от счупилото се острие - тогава става лошо, но това е друг случай).
Но твърдото пресрещане си е твърдо пресрещане - усещал съм го когато цепя дърва и острието попадне на чеп в дървесината - има кратък миг, в който дръжката се опитва, да се изплъзне от пръстите ти.

При това чепът поне поема кинетичната енергия и само предизвиква много рязко спиране на острието - по лошо е, когато набивам клинове с чук - тогава, когато биеш по заседнал клин, цялата сила на удара се връща и петкилограмовата глава на чука отскача в обратна посока. Повярвай ми - разтърсва те до раменете, пък съм сравнително силен човек.
Между другото този ефект го забелязах и в последната "Троя", в която игра Брид Пит. Художественото качество на филма се оказа почти поносимо (като за касова продукция), съответствието с Илиада го нямаше никакво, но хореографията на бойните сцени беше на ниво. Там видях как изглежда отстрани въпросният момент - удар, който бива пресрещнат със сила. По леките оръжия направо отскачаха в обратна посока заедно с ръцете, които ги държат.

П.П. В епохите на меле оръжията хората с липсваща ръка/е са били осезателна част от общата бройка на ранените - които пък са били много повече от директно загиналите в битка. Щитоносецът не може да защити от пресрещане на ръката, с която удря . Всъщност системно това е отразено - с подходящото оръжие мога да направя СА изпреварване и да атакувам ръката, с която ме нападаш - ще преглътна +6затруднение, но повярвай ми, ще ти се изсмея, ако ми кажеш, че щита на лявата ръка пази по някакъв начин нападащата дясна в момента на удара й.
Другото е блъскането на неносещия щит през щита на този, който го носи - ако си спомням това май беше отразено системно. Хващането на щита май го няма по система, освен ако приемем по подразбиране опита за хват към ръката - а когато другия хване ръба на щита ти и дръпне надолу и настрани, става грубо, защото физиката е на негова страна (получава се лост с рамо = на разстоянието между ръката на щитоносеца и ръба).
Системата не отчита комбинацията от лъжлив удар на една височина, последван от истински удар на друга височина. Освен ако нямаш тауър шилд (който обаче може да бъде ритан, блъскан и дори хващан по лесно от малките щитове), лъжливия удар към главата ще открие почти изцяло краката ти...
Със всичко това не казвам, че щитът едва ли не пречи - нищо подобно - в умели ръце той може да предреши двубой, пък в меле е почти незаменим. Но просто хората убиват хора, не оръжията... те само помагат.
Последна промяна от cherno_slance на чет авг 23, 2007 12:48 pm, променено общо 1 път.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 23, 2007 12:42 pm

Аха, отскачат и ДВЕТЕ оръжия. Ето я малката особеност и неиздържаност. А при небалансирани оръжия, обикновено при париране с едното, другото прави дръжката му на парчета. (един много гаден опит на село от моя страна. Потрошихме бая дърво. :))

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет авг 23, 2007 12:45 pm

hameleona написа:Само да отбележа, че поне според мен тази 1 шокова щета е безсмислена, а и нелогична. Да, твърдото париране при неъоражен бой - може, но извинявай, ама не ми пука, колко го боли меча ми (металния :)). А и между другото много ми е интересно (това е по-скоро общ въпрос) как се парира с брадва, так че да не я счупя? А шокова щета при отклоняване на оръжието не виждам как може да се получи.
Хайде да го погледнем реално - Абстрактност. Просто няма как да отразиш истинската логика и изящество на един дуел, а и милионите възможни удари и парирания.
Плюс това ми е интересно кога мечоносец без щит е победил щитоносец с меч?
Принципно, парирането с брадва или боздуган (който също е сред небалансираните), не е невъзможно, но не е твърде удачно. По няколко причин:
- Тези оръжия са тромави;
- Понякога тези оръжия са с незащитена дървена дръжка;
Но в повечето случаи, дръжката би следвало поне частично да е защитена от метал. Но дори и да не е, при париране вземете устойчивостта на дървото и действайте. Иначе как си представяш париране с тояга?
Шоковата щета след париране с тежко отъжие си е съвсем резонна Итой Слънцето си го обясни подробно), но все още не съм съгласен да я има (пък било то и под друга форма) и при балансираните оръжия - има си съответните СА за постигане на подобни ефекти.
А за победата над боец без щит с/у такъв с щит... Не виждам никакъв проблем. Особено след като има победи на невъоръжен с/у въоръжен противник.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 23, 2007 12:57 pm

За това +1ТД наказание към следващото действие на противника след париране на атаката му с балансирано оръжие - обясних, но Хам ми "затрупа" поста.

Съгласен съм, че не е хубаво да има твърде много сходни ефекти от употребата на две СУ-та и ще се постарая да премахна дублирането. Но понеже при СУ БЕБО бонусът от 9-та и 12-та степен са едно логическо цяло, съм съгласен да заменим с нещо друго 1Т шокова щета, причинена на противника при париране с неб. оръжие.

П.П. Това последното малко на пазарлък мяза, а аз мразя такива неща - за това да не бързаме с лепенето и рязането на бонусите парче по парче. Ще отделя два, три дни, за да разгледам още веднъж двете умения в цялост, взимайки в предвид предложенията на Бат Гойко.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 23, 2007 12:59 pm

аха в колко от колко случая невъоражения побеждава въоражения? 1 от 10? При равни условия, доколкото е възможно? Я стига. Колко пъти ония трябва да ми налага шлема, че да ме утрепе, при положение, че аз трябва само веднъж да го наръгам?

Лично според мен щита е най-яката и най-хубава защита. И е лесен за ползване.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 23, 2007 1:07 pm

Естествено, че щитът е най-удобното нещо - затова и се е наложил, особено в пространствата, които налагат ръкопашен бой между големи маси хора - там просто е почти незаменим (май германците бяха тези, дето често са използвали едни големи брадви, които са вгорчавали много живота на римските щитоносци - но все пак мачът определено е бил в полза на римските кохорти).

Спор да няма, че щитът е най-надеждното защитно средство - и все пак преди малко дадох няколко примера, в които щитът не пази или дори се обръща срещу използващия го - виж по-предния ми пост (ако дотогава не бъде още повече "затрупан"). Обаче в двубой едно на едно към ползите определено започват да се наслагват и минуси - факт е, че в пространства, където релефът и другите обстоятелства не позволяват битките в боен строй, щитът няма толкова пълно разпространение или дори постепненно е изчезнал като употреба.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет авг 23, 2007 1:08 pm

Напълно прав си. А и си мисля, че ако двамата герои са еднакво добри бойци, този със СУ "Защита" ще намачка другия. Това СУ е доста пренебрегвано (или поне слабо коментирано), но при правилно използване е много полезно.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 23, 2007 1:15 pm

Седиш, пазиш се с щита и чакаш ония да се скапе. После го клъцваш един-два пъти от защитна позиция и готово. Познах ли?

Не съм чул за нито една култура, която да е отхвърлила щита, освен евентуално японците, но те са си особен случай с техните обичаи. Относно хващането на щита... ми давай. през това време , ако ГМто е свясно ще имаш поне -8 БЗ и ще те наколя хубаво.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 23, 2007 1:17 pm

Ако нямаш оръжие със СА изпреварване, единствения начин, който действа сигурно, е да направиш атака към щитоносеца и ако той ти контрира, да направиш предизвикана атака към нападащата ръка. В този момент двете атаки се провеждат абсолютно синхронно, което ще рече, че щитоносецът няма как да използва щита, за да предпази дясната си ръка - ще да е доста странен удар, ако може.

Другият вариант е, ако имаш акробат на 9-та и по-голяма степен и го прескочиш, при което тялото на щитоносеца е между нападателя и собствения му щит.... Между впрочем това прескачане малко на бъг в системата ми мяза - трябва да го обсъдим по някое време, защото на 12 та степен става за 3ТД и практически не оставя шанс за прескачания.

Блъскането по щита също е вариант, защото по същноста си, щитът е преграда и кинетичната енергия му действа по един и същ начин.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 23, 2007 1:21 pm

Ако щита ти е здрав - само се криеш зад него и заемаш устойчива позиция. Имай предвид, че за мен щит, който не е поне среден, не е наистина полезен. Единственото наистина гадно нещо, за което се сещам е с двуръчна брадва/чук да го закачиш отгоре и да дърпаш към себе си. Тогава става гадно :).

Абе че трябва да обсъдим акробата, трябва. и за колко ТД ще се обърна? 1? Щото ако се обръщам за 1, ще мога да се пазя със щита :)

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 23, 2007 1:42 pm

Хм - въпроса за акробата и защитата срещу прескока вече я повдигнах в подходящата тема за това. :wink:

Принципно, Спец в защита със щит и Спец в бой с едно балансирано оръжие би трябвало да са в относително равновесие - първият има по-добра защита, а другият има превъзходство (но не трябва да е прекалено) в "танца на остриетата".
Всеки от двамата може да пречи на другия да се прицелва (говоря за регулярното действие прицелване) необезпокоявано - щитоносецът може да принуди противника си да парира, а другият - да го накара да атакува или да се върти около остта си.
Последното става за 2/3ТД, като минава на страничното поле и го принуждава да направи предизвикана атака или да се извърти. Не за друго, а защото не мога да си представя, че гранд защитната позиция на щитоносеца го пази от противник, който му застава плътно до него (на съдедното поле), но странично под ъгъл от 90 градуса. Буквално разбирано, това означава, че съм точно до теб и лявото/дясното ти рамо е точно пред мен - в такъв случай, ако замахна от правилната посока, ударът ми ще дойде от към гърба ти.
Лошото е, че в момента системата не отчита това странично приплъзване и дава единствено право на предизвикана атака (която за спец в защита и спец в БЕБО въобще не е страшна) - но като разказвач, по дефулт давам на играчите си в такива моменти избор между предизвикана атака и това да се извъртят с лице към обхождащия ги противик. Естествено, ако са натрупали прицелване го губят, защото то може да се насложи само към атака, извършена като регулярно действие.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 23, 2007 1:46 pm

Ако лявото ми рамо е пред теб, то щита го защитава, ако е среден или голям. иначе си прав, но системата е абстрактна и мога да се защитя от атака в гръб, когато съм те забелязал да се промъкваш за СЪЩИТЕ ТД, които ще ми трябват и за фронтална :)

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 23, 2007 1:55 pm

Ако лявото ти рамо е пред мен, замахвам отляво на дясно - може да се направи дори с едноръчно, прободно оръжие, държано в дясната ръка - при това дори не е нужно да го държи в обратен хват.

Естествено, че можеш - въпросът е да видиш, че те обхождам. Просто никой разумен разказвач няма да ти позволи да използваш гранд защитната позиция на щитоносеца, ако нападателят ти е странично или в гръб. Позволявам на играчите да се въртят като миговенно действие именно, за да запазят бонусите от тази позиция със щита. В описанието изрично е казано, че в тази позиция движението на героя (включително и настрани) е затруднено - в това има подсказка, която умният противник може да използва.

Системата е абстрактна дотолкова, че ти дава право да се защитиш от противник, който вече те е обходил и де факто е извън зрителното ти поле, но ти си видял как го прави. Тук си прав.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт авг 28, 2007 12:29 am

постарах се да поизгладя нещата:

1)
СУ Бой с едно Небалансирано оръжие. Тоест оръжия, чийто център на тежеста е максимално далеч от мястото на хвата: брадви, алебарди, чукове и т.н. В системата такива оръжия имат добавено едно 1ТД в повече при атака от балансирано оръжия със същия размер и маса (но пък правят осезаемо по-голям демидж).
Изискване - 5 ТР за нулева степен. Изисква другата ръка да е свободна и да помага при боравенето с оръжието.
Бонуси:

+1 Атака, когато ползва небалансирано оръжие
+СУ/2 към захват

на 4-та степен
+СУ/2т към щета,

на 7 степен
Изискване - успешен удар
Добава като наказание +1 шокова щета на противник, чиято БЗ е преодоляна и ударът е попаднал в щит и броня.

на 9 степен
изискване - успешно париране
атакувалия противник получава наказание от +1 шокова щета на противник

на 10 степен
изискване - успешен удар в бронята
позволява допълнително влагане на +Х МА за +Х/2 Щета като мигновенно действие за 1 ТД. (Маната е по желание на играча и има ограничение, че Х не може да надхвърля СИ на героя).*

12 степен
+6 към щета, отделно от бонуса на 4-та степен
+ 1 към максимално допустимите за расата Си **

.------------------------

* Това предложение ми харесва и го приемам на мястото на предишния бонус от 10-та степен

** струва ми се логично точно това СУ да дава такъв бонус на 12-та степен. Такова беше и твоето предложение.


2)
СУ Бой с едно балансирано оръжие. Тоест оръжие за една, една и половина или две ръце, чийто център на тежестта е максимално близо до гарда или дори в дръжката, а при тоягата например е в геометричния й център.
Изискване - 5 ТР за нулева степен. Изисква другата ръка да е свободна и да помага при боравенето с оръжието
Бонуси:

на 1 степен +1 към атака*

на 3 степен
+2 към захват, но само към държането на оръжието
+СУ/3 към париране с балансирано оръжие**
Заб: При париране играчът е длъжен да избере дали ще използва бонусът от Спец в Защита като главен или обратно. Недопустимо е да се вземе целия бонус към парирането, който дава СУ БЕБО и целия бонус към париране на Сп. в Защита. Единият трябва да се раздели на две.

6 степен
още +2 към захват, но само към държането на оръжието


на 7 степен
Парирането става за 1 ТД по-малко, отколкото е по-формула

на 9 степен
- изискване - успешно париране или Отклоняване
Придобива се способността, да се изпълни СА контриране със всяко едно балансирано оръжие***. Оръжията, които по-приницип имат СА Контриране получават +4**** към контриране
- още +2 към захват, но само към държането на оръжието

на 11 степен
дава -1 ТД за Атака (тоест намаля я с толкова), но крайната цена на атаката в ТД не може да е по-малко от 4 ТД - като се вземат в предвид наслагването на СА, Прицелване като рег. действие и другите СУ-та.

На 12 степен
- дава още +1 към атака*****
- Придобива се способността, да се изпълни Отклоняване със всяко едно балансирано оръжие. Оръжията, които по-приницип имат СА Отклоняване (например обикновенния меч), получават правото да извършат Отклоняване като мигновенно действие, без нуждата от предварително заявяване.

.---------------------
* мерси :)

** директен бонус към контриране ми се струва малко странно, защото подобен бонус може да се използва дори когато истинската СА Контриране е недопустима ( парирането е било неуспешно или равно на противниковата атака).
Пък и правилото за стакването на бонусите е достатъчна пречка за желаещите да използват при париране едновременно СУ БЕБО и Спец. в защита. Трява да си голям идиот, за да дадеш 78/83 ТР само за да си качиш парирането от 4 на 6, при положение, че във всяко друго отношение двете СУ-та са несъвместими)

*** Мислех с какво да заменя дублирането на бонусите при СУ БЕНО и СУ БЕБО при успешно париране и се спрях на това

**** тези +4 системата веднага ги дели на две, тоест чистия бонус е 2 точки, което не е нито малко, нито твърде много.

***** държа на тази втора точка към атаката, защото СУ-то все пак не бива да е изцяло защитно-контриращо.
Последна промяна от cherno_slance на чет яну 03, 2008 2:03 pm, променено общо 1 път.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт авг 28, 2007 3:29 pm

А защо бонусите към захват на оръжието за балансираното не са просто СУ/2? Защо е това +2 през 3 нива?
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт авг 28, 2007 3:56 pm

BatGojko написа: Бонусът към Захват не ми се връзва да е на куп като +6 и то на толкова ниска степен. Може да е същия като при небалансираните, а може и да е на всеки 3 степени по +2, ако искаш да е по-добър. И трябва да се поясни, че това е захват към оръжието, а не захват, ако хванеш някого за ревера.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 28, 2007 3:59 pm

Има разлика, Лоустеф, тъй като така той не се влияе от 12+ степени наумението.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт авг 28, 2007 10:18 pm

Ванка, ако някой даде 26+28=54 ТР за 14-то ниво и още повече за всеки две следващи, заслужил си е +1 към Захват, което не е и кой знае какъв бонус, все пак не е Атака или БЗ. Така де... :eh: :dunno: ... Meh, whatever... :roll:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср авг 29, 2007 1:07 pm

Съгласен съм ;) Просто подчертавах, че има разлика в двете изписвания, а не че имам против да бъде и по другия начин.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 30, 2007 4:00 pm

Само да поясня, че в реалността помагането на свободната ръка може да се изрази в много неща дори и при изцяло едноръчните оръжия:
- обхващане юмрука на ръката, която стиска оръжието.
- подпира се острието или китката на ръката, която стиска оръжието.
- свободната ръка се използва за подпиране на кръста на боеца, за подпиране на стена, хващане на противникова ръка за част от секундата (по скоро е перване или мимолетен натиск - ролята е повече на пречене, отколкото на истински хват
- за пазене на равновесие - един вид като опашката на някой животни.

При оръжията ръка и половина и изцяло двуръчните (балансирани) е ясно - може да се прави прехват за обръщане на оръжието в обратен хват, да се пуска от дясната, за да може да се мушне напред при ляв хват и т.н

П.П. Имаше една идея, която остана неарелизирана при СУ БЕНО - да се добавя и щета равна на Х, където Х е разликата между настоящата сила и силата, не обходима на персонажа да си държи оръжието с две ръце. В предишната редакция бях написал че Х е разликата между настоящата сила и силата, необходима за да се държи оръжието с една ръка, но това е било грешка на езика (а също и лишено от практически смисъл).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет авг 30, 2007 8:16 pm

Ще имам малка почивка следващата и по-следващата седмица, така че коментари от мен след две седмици и малко, че до тогава пък гледам да си поотхвърля работата.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет авг 31, 2007 4:11 pm

Аха, отскачат и ДВЕТЕ оръжия. Ето я малката особеност и неиздържаност. А при небалансирани оръжия, обикновено при париране с едното, другото прави дръжката му на парчета. (един много гаден опит на село от моя страна. Потрошихме бая дърво. :))[/quote]
Не. отска4а априраното оръжие. При4ината е, 4е при ме4ожете острието на жрага се псореща със собственото плоско, а при по-тежките оръжия...е, те са тежки и не отска4ат (импулс).
хамелеона написа:Седиш, пазиш се с щита и чакаш ония да се скапе. После го клъцваш един-два пъти от защитна позиция и готово. Познах ли?

Не съм чул за нито една култура, която да е отхвърлила щита, освен евентуално японците, но те са си особен случай с техните обичаи. Относно хващането на щита... ми давай. през това време , ако ГМто е свясно ще имаш поне -8 БЗ и ще те наколя хубаво.
Боецът без щит ще е много по-мобилен - ще финтира, атакужа и отска4а светкажи4но назад. Дуелът срещу щитоносец е въпрос на финтиране (вкл когато и двамата са със щитоже). Съотжетно щитоносецът няма да може да отска4а.

Японците също са имали щитоже. Големи. За срещу стрели.

Щит се хваща от близка дистанция и наистина е рисковано за хващащия. Hо се рита лесно. Работата е там, че един от минусите на щита е 4е ти пре4и да си виждаш в краката. Атаки с ме4 виждаш, защото ръката на врага тръгва отгоре (или отзад недай си боже), но ритник няма как да видиш. Особено при любимите ти средни и големи щитове :Д Бтв рита се в ръбчето за да се извътри и да създаде главоболия на щитоносеца
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет сеп 06, 2007 11:05 pm

От много време не бях следил тази тема и може малко да не съм в час, щото май не съм се ориентирал съвсем. Като цяло предложението бива така, но имам едно малко въпросче: с небалансираните оръжия, при един опитен воин в даден момент няма ли да настане една цифромания при изчисляването на щетата при успешен удар? Аз нямам проблем с това - напротив, в моята група много се радваме на масивните удари на единия гигант - но принципно знам, че много хора така и така са недоволни от многото зарове при дадени оръжия и многото сметки, сега просто затвърждаваме техните впечатления. А, и може би ще е по-забавно ако измислим някакви наименования на специалните техники от тези СУ-та ;) .
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет яну 03, 2008 2:47 pm

Принципно, въпросът ти зависи от гледната точка. На ниските нива на развитие удар с рапира в главата се отразява невероятно болезнено, но на високите нива нещата критично се променят. Понеже водя сесии, ориентирани предимно към роулплей, не ми е проблем да водя и на 20-ти левъл герой - но в редките случай, когато се стига до битки, трябва да им пускам равностойни или многобройни противници. Когато е масовка иди доди, но при равностойни противниции реват най-вече от пословичния живот на опонента. В тази връзка ми се върти една идея - нанасянето на определено количество демидж с единичен меле удар в определени части да води до кофти последици. Например
- нанасянето на 100 точки демидж с един удар в тялото да води до смърт независимо от общия брой ТЖ на жертвата.
нанасянето на 50 точки демидж с един удар в главата или крайник да води до смърт или трайно осакатяване независимо от общия брой ТЖ на жертвата( в случая с главата става въпрос за чистия демидж, формиран от БЩ, Щ на оръжието и различни СА, каквато е и "пронизването". Без коефицента за увеличаване на видовете щета при попадение в главата).
- нанасянето на 16 точки демидж с прободен меле удар в окодо да води до трайно осакатяване независимо от общия брой ТЖ на жертвата (това между другото в момента го има по система и дори важи и за стрели). По вече съществуващото правило са нужни 24 точки демидж за ослепяване при сечеща щета.
- нанасянето с единичен удар на 16 точки с прободна и 24 точки със сечаща щета в шията, в жилите на мишницата, сгъвката на лакътя, жилите на китката, сгъвката на коляното, ахилесовото сухожилие на петата и т.н да води до смърт или трайно осакатяване. По система тези зони са дадени със 12т. затруднение.
- нанасянето на 10 точки демидж в мозъка (през окото, ямката под ухото, тила, през носовата кухина, през сгъвката между гърлото и брадичката, както и нанасянето на 10 точки в сърцето води до смърт. При затруднение 16!
-
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 03, 2008 3:16 pm

Аз в книгата съм написал, че ТД са абстрактни понятия и изразяват възможността на персонажа/създанието да понесе определно количество удари, попаднали върху му. Като така, щета от 100 не може да убива винаги, тъй като тя при този, който има 50 точки означава, че Майк Тайсън току що е ударил някой шестокласник, а при този от 150 ЖТ означава, че същият Майк Тайсън е ударил Ридик Боу (или Ленъкс Луис). Във втория случай опонентът е просто сериозно разклатен и следващият подобен удар ще го довърши.
Да, ЖТ не са най-прекрасния и лесен за възприемане начин поради това, че играчите са свикнали да ги обръщат в "кръв" и винаги си мислят, че ако един удар отнема твърде много "кръв" е логично да те убива когато попадне в главата. Срещат се и възгласи като "ама то пряко попадение с алебарда в главата ще те убие, колкото и да си здрав". Вярно е, но попадението е "пряко" само ако силата му надвишава ЖТ на песонажа. Във всичи останали случаи това означава, че благодарение на здравина на череп или на опитност, персонажът успял нянак си да получи по-слаб удар (независимо, че не сме намалили силата на удара, изразено в ЖТ). Така ЖТ изразяват това, колко процента щета може да нанесете на героя с дадено оръжие, но за по-лесно е дадено в абсолютни числа.

ПП: Съзнавайки това, че не е гот да се работи с ЖТ от порядъка на 100+ за Униврсал работя с числа, които са значително по-малки, като така се създават възможности за приключване на битка с един удар, но за сметка на това се предоставят много повече възможности за избягване на ударите. В крайна сметка не съм убеден, че това ще направи Универсал по-добрата система - просто ще я направи различна.
ППП: Гледам, че съм обещал коментар, а не съм го дал, та сега се захващам (след малко и самото мнение).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет яну 03, 2008 5:19 pm

Гусин Фотов, то в книжката си е казано, ако вкараш в ръката ЖТ/4 или в крака ЖТ/3 щета, въпросния крайник се скофтя. За окото не съм сигурен точно колко беше но нещо то сорта на 24 с пробивни и сечащи го вадят, а с трошащи го затварят за дълго (подуват). А и тая тема не е ли доста старичка?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 03, 2008 6:14 pm

А ето и обещаната от мен финална ревизия на уменията, предложени тук.

СУ Бой с едно Небалансирано оръжие
Небалансирано оръжие: Такова чийто център на тежеста е максимално далеч от мястото на хвата (брадви, алебарди, чукове и т.н.)
Такива оръжия изискват 1 ТД в повече при атака от балансирано оръжия със същия размер и маса, но пък нанасят осезаемо по-големи.

Изискване за нулева степен - 5 ТР.
За да е в сила изисква другата ръка да е свободна и да помага при боравенето с оръжието – не може да се ползва щит или помощно оръжие, както и другата ръка да е безучастна (завързана за гърба, счупена или обездвижена по каквато и да било друга причина).

Придобивки:
+СУ/2 към щета;
+СУ/2 към Захват, но само когато се счита за оръжието (за всички останали цели, Захват остава непроменен);

- На 7 степен при АТАКА оръжието получава качеството "Разтърсващо"*;

*Качеството "Разтърсващо"
Всяко съприкосновение (понасяне на удар, засрещане на оръжия, броня, щит и др.) с оръжие, с качество Разтърсващо води до понасяе на +1 шокова щета (от страна на опонента), независимо от останалите щети на оръжието.

- На 9 степен оръжието получават качеството "Разтърсващо" и при париране;

- На 11 степен героят научава специалната атака "Магическа щета"**;
**Магическа щета
Цена: +1 Мана за +1 щета;
Описание: Мигновено действие за 1 ТД, което позволява допълнително влагане на мана за придобиване на допълнителна Щета. Цената може да се заплати многократно, но не повече от (СИ/2) пъти.
Ефект: Добавя +1 Щета за всяко заплащене на цената от 2 Мана;

- На 12 степен удвоява бонуса върху щетата, като го прави в размер на (СУ) и също така героят увеличава допустимия максимум за Сила на расата си с +1;

СУ Бой с едно балансирано оръжие
Балансирано оръжие: Това е оръжие за една или две ръце, чийто център на тежестта е максимално близо до гарда или дори в дръжката, а при тоягата например е в геометричния й център.
Изискване за нулева степен - 5 ТР.
За да е в сила изисква другата ръка да е свободна и да помага при боравенето с оръжието – не може да се ползва щит или помощно оръжие, както и другата ръка да е безучастна (завързана за гърба, счупена или обездвижена по каквато и да било друга причина).

Придобивки:
+ 1 към Атака
+ (СУ/4) към париране с балансирано оръжие
+ (СУ/3) към Захват, но само когато се счита за оръжието (за всички останали цели, Захват остава непроменен);

- На 7 степен героят увеличава скоростта на своето парирането и го извършва за 1 ТД по-малко (за ТД нужни за атака с оръжието)

- На 9 степен героят е способен, да се изпълни СА Контриране с всяко едно балансирано оръжие.

- На 11 степен увеличава скоростта на атаката с балансирани оръжие, като я намалява с -1 ТД за Атака, но не по-малко от 4 ТД.

- На 12 степен увеличава бонусът към Атаката на +2 и също така героят е способен да изпълни СА Отклоняване с всяко едно балансирано оръжие.


Премахнах всичко, което би могло да предизвика неразбиране или излишно усложняване на описанията. Махнах и бонуса за Атака при небалансираните - шетите там са най-важното, а Атаката я оставям в Балансираните. Също премахнах бонусите за париране, тъй като то се основава на Атака и така и така се повишава, а и двете специални атаки, които са позволени, отлично го допълват.
Последна промяна от BatGojko на пон фев 04, 2008 2:23 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср яну 30, 2008 11:55 am

Имам три конкретни забележки/по-скоро предложения.

1) Магическата щета при БЕНО да си намали цената и да е 1:1 за причинена допълнителна точка демидж. Нещо скъпичко ми се вижда едно джудже-войн на 9/10 левъл да извади 18 точки мана, за да причини 9 точки допълнителна щета на нип, който не е бос, но ситуацията изисква да го убие бързо.

Верно, че това всъщност (поне аз така го разбирам) не е магическа щета, а усилва основната на оръжието и може да се вкара в крайник или глава със съответните последици, но пак е скъпо. Все пак СУ-та та основно се ползват срещу НИП-ове (често пъти, пуснати в големи количества), а не в дуели с други герои или бос-ове. Така че намалянето на цената (и като се има предвид, че максималния ефект на МЩ е фиксиран) може пък да е удачно. (Не, знам, аз само два, три пъти съм играл въобще с герой, на който БЕНО би му подхождало и не не смея да твърдя, че имам експертно мнение по въпроса. Примерните битки при правенето на умението не могат да обхванат контекста на цялата игра в приключение със всичките му ситуации. Може 2:1 за Мана:Демидж при МЩ да е най-правилното решение... но все пак ще си позволя да разгледаме още веднъж въпроса)

2) за отлоняването при БЕБО.
СА Отлклоняване и контриране са много важни от към концепция и съм ти благодарен, че си осъзнал причината да се дават и на оръжия, които ги нямат, щом войнът използва БЕБО. Специално за отклоняването обаче държа при оръжията, които по начало имат тази СА да се запази опцията - с тях отклоняването да се изпълнява като мигновенно действие. Цената в мана за СА е достатъчно висока, а употребата му - в малко на брой, но критични ситуации - оправдава запазването на привилегията.

П.П. Подобен на "2)" въпрос възниква и за балансираните оръжия, които по начало имат контриране, но за там преценката ти е желязна. Не могат да получават директен бонус, дори да е от порядъка на 4т. които се делят веднага от системата на 2. Няма как, защото балансът атака:париране:контриране е най-деликатната част от бойната система. Там наистина не бива да пипам.

Може обаче да се запази идеята, че когато войн с БЕБО контраатакува с балансирано оръжие, което по начало има контраатака, противникът увеличава с една ТД своето париране, а първия му отклон срещу контраатаката е за 3ТД. Темата вече е втора или дори трета страница и всичко е размито в огромен поток от думи, но помня как обсъждахме защо/как става това. Постига се по точно противоположния на БЕНО начин, съвсем в съотвествие с логиката на БЕБО, а това, че оръжето по начало има контриране, улеснява изпълнението.

Както и да е, не опитавм да се налагам (не че и мога :) ), но просто искам да обсъдим за последно тези три забележки.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 31, 2008 12:55 am

Ми карам направо:
1) По тази точка съм склонен да се съглася. Правиме щетата и маната 1:1, тъй като и без това съм сложил ограничение СИ/2, значи няма как да има прекомерна щета, а 1:1 е горе долу курсът и при магиите (е там се вдига и на повече, но то е нормално, магьосниците с това убиват)
2) Значи, ако добавим това уточнение, че действието може да се заявява след успешно париране постигаме две неща:
- Гарантираме, че тези 8 мана няма да са дадени на вятъра;
- Усложняваме понятието, тъй като въвеждаме изключение от правилото и следователно объркваме играчите;
Предивд, че имаме +1 към АТ и +СУ/4 към париране, което в този случай значи поне +4 към париране, не мисля, че има смисъл да се притесняваме за тези 8 ТМ, тъй като обикновено парирането ще е с леко превъзходство срещу атаката на опонента (така де +4, не е малко).
Така че тук казвам НЕ!
3) Защо това? Имаме +1 към АТ, значи имаме някакво предимство към шанса ни за успех при друи равни условия, това значи още +2 ТД за отклон. АКо добавиме и "специално правило" за конкретен случай, това само ще направи правилата по-сложни за запомняне и води до възможност от забравяне на ефекта. В момента ние косвено сме постигнали желания ефект без да ни се налага да обясняваме, защо аджеба изведнъж от това, че ние се движим добре, другият започна да се вдижи по-зле? Не е правилно да се влияе на действията на опонента пряко. Например, вместо да кажем, че му намаляваме АТ, би следвало да кажем, че си повишаваме БЗ. Същото и тук - вместо да му казваме колко ТД му струва отклона, го караме да прави повече отклони, за да е ефективен, т.е. повишаваме АТ.

ОК, нанасям корекциите директно в горния си пост.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет яну 31, 2008 10:58 am

:cry: Прав си! В сегашния си вид БЕБО на 12-та степен дава +2 към атака и +4 към париране и го балансира това, че е несъвместимо със използването на щит, второ оръжие или такова, което прави много демидж (тоест от рода на брадви, чукове и прочие). То не може да настигне по ефективност СУ "бой с две оръжия" в меле, нито "Специалист в защита" при задържане на по-многочислен или силен противник. Един познат сравни СУ то с "виртуозно ръгане на противника с клечка за зъби", но се съгласи, че си изпълнява съвсем точно концепцията. С умението убиваш бавно (заради малкото демидж), но сигурно опонент в ек-ек, което е и целия му замисъл.

П.П. Ве пак, когато човек е получил главното, не трябва да мрънка за една две изпуснати екстри! :) :) .
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Отговори