Идеи за специализация на Друида

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » съб дек 16, 2006 4:44 pm

BatGojko написа:
cherno_slance написа: 2 въпрос - изпаднах ме в луд спор с един играч, защото според него гигант-друид от племето на пустинните скорпиони, може да призове в центъра на пустинята единствено животните, зададени в книгата...
Този въпрос е изключително интересен и не съм убеден, че има едно правилно решение. Принципно, друидите се предполага да са пазители на гората, а не на пустинята (което е и причината да не са популярни сред гигантите - за справка виж разказа "Смъртта на Горунар"). От друга страна, да се ограничат играчите да развиват въображението си, с опитомяване и призоваване на различни животни не е добре. Считам, че е напълно допустимо да се подменят животни с що-годе сходни по сила аналози, но това е работа само за опитни Разказвачи и играчи. Ако не се чувствате достатъчно опитни, просто ползвайте приложените в книгата, независимо дали ви звучи логично да успеете сред пустинята или не.
Ако се водим от описанието, призоваване на мечка в пустинята просто би отнело много време - тя трябва да дойде от планините да речем, а това отнема време. За справка ето и описанието именно на призоваване на мечка:
Описание: Друидът призовава Мечка от ниво равно на (СУ/3). Заклинанието трябва да се произнесе сред природата, за да може да бъде пренесено от зверове и растения и да достигне до крайната си цел. Самото призовано животно пристига в рамките на (3 зара) минути (времето може да бъде удължено по преценка на разказвача, но след (3 зара) минути, героят разбира кога ще пристигне, повиканото животно). Докато не умре, животното е пълноправен член на групата - покачва опит както останалите герои и може да повиши нивото си, но играчът няма власт над развитието му. Друидът няма право да притежава повече от едно призовано животно.
Здравейте на всички. Чета от известно време, но сега решавам да се включа в дискусиите. По въпроса за друида аз си мислех същото (че животните не са универсално приложими навсякъде) и имах идея да се направят нещо като специализации за Друида, по същия начин, по който има специализации в школа за Магьосника. Идеите ми бяха засега за 3 специализации - Пустинен, Блатен и Горски Друид (като горският е стандартния друид дотук). В пустинята може и да няма много растителност, но там също си има екосистеми и не виждам защо да няма друиди, които да живеят в хармония с тях. Пустинният друид призоваваше предимно насекоми (трябва да си погледна записките за да видя как беше точно, най-силното призовано животно беше скорпион ако не се лъжа) и правеше магии свързани с хюбриса - т.е. са екстремизирането (каква дума само! :) ) на условията за благоприятно състояни на тялото - т.е. магии свързани с покачване/понижаване на температурата на въздуха и покачване/понижаване на влажността. Блатният друид разчиташе предимно на влечуги и така нататък. Какво ще кажете?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед дек 24, 2006 2:51 am

Може идеята да се окаже интересна, но трябва да я видим доразвита.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт дек 26, 2006 3:05 pm

Аз да попитам друго - защо в оригиналния си вариант друидът е бил силно ориентиран към гората?

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт дек 26, 2006 4:08 pm

Доброто старо ДнД, ако не се лъжа :):)

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт дек 26, 2006 4:15 pm

Лъжеш се. Там друидите могат да са произволни, а по добавките специално се дават допълнителни правила за високопланински, арктически, морски, пустинни и прочие друиди.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт дек 26, 2006 7:20 pm

А ся де... Ми сигурно от хироус или другата игра, която БатГойко си признава, че му е повлияла. А и исторически - Друид в пустинята няма. ;)

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » вт дек 26, 2006 8:04 pm

Друид , такъв какъвто познаваме от игрите , никъде няма :lol:

Потребителски аватар
Gallean
Emo Slayer
Мнения: 221
Регистриран на: чет юни 09, 2005 9:05 pm
Контакти:

Мнение от Gallean » вт дек 26, 2006 8:21 pm

"Друиди" имало в днешна Англия и сред северните гали. Тоест са най-вече "хълмисти" и "планински" :)
Terminators came into being when an Imperium tactician realized that the only thing more deadly having an army of Chuck Norris clones was to wrap them in several tons of armor and hand them weapons normally found mounted to the sides of battleships.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт дек 26, 2006 10:16 pm

Галеане, келтските друиди са толкова близо до фентъзи грийнпийсовците, колкото Джеймс Бонд до реалния шпионаж.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср дек 27, 2006 11:08 am

Може би първоначалнния друид е бил елфическа "специалност" и понеже елфите в Магландиум се шматкат основно из гората...
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » ср дек 27, 2006 11:28 am

Аз все пак достигнах до някаква структура за специализациите на друида, така че файла можете да изтеглите оттук:
http://fobbos.hit.bg/druid-spec.doc
Като цяло, идеята ми е да няма неспециализирано друидство, а ако някои иска да усвои и магиите на другата специализация, трябва да пребивава известно време в район, който да позволява научаването и да отдели допълнителни ТР за научаването им (може би по 4 или 5 на магия).
Направих и ново разпределение на магиите на специализациите, като от настоящия друид някои магии отиват при Воден и Пустинен друид, а на всяко ниво и трите специализации получават по една или две общи за всички магии. Освен моите идеи за тях, използвах за допълнителни магии и някои от предложените тук, от онези в темата "Нови магии за друида" (благодарности на авторите).
Няма статитистики на животните, които се надявам да изработим тук (освен ако не са били вече направени в неизлязлата бестиария към А16). Като цяло идеята е животните на Пустинния друид да са дребни, бавни, но доста отровни или с висока жизненост и издръжливост (за пустинния гущер). Животните на Водния друид са по-скоро земноводни и различни техни разновидности да обитават и реки, и морета. Идеята за тях е да имат добро прикритие и да получават бонуси при атака.
Животните на Горския друид са настоящите.

Това е дотук от мен, приятно четене :)

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » ср дек 27, 2006 12:13 pm

Като идея за опционални правила е добре, но имам някои забележки:
- изскванията към ТР за нулево ниво - много трудно се помни кой друид кога плаща повече и кога - по-малко. Най-добре дай някакви универсални стойности (и без това гигант от пустинята няма да започне играта като горски друид)
- магии като "Огнени камъни", "метателни листа", "делфинова атака" - не знам дали знаеш, но основната концепция е, че друидът не би трябвало да разполага с магии, нанасящи директи поражения. Това е основната му черта, която го отличава от магьосниците.
Ще чакам да видя статистиките и атките на животните и особено на тези на пустинния друид като най-интересни.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » съб дек 30, 2006 11:21 am

Ами ок за бойните магии, в новия вариант внесох някои поправки (всичко ново е оцветено в синьо).
Файлът е тук: http://fobbos.hit.bg/druid.doc

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » чет яну 04, 2007 11:50 am

Някой случайно да е прочел предложенията? :shock: :(

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет яну 04, 2007 2:51 pm

Аз. Но нямам какво да кажа. Според мен друидът, трябва да няма специализации. Ще попитате защо. Ами, щом служи на природата, то той ще й е слуга на всякъде и тя ще му помага с каквото може. Нищо, че не е Горска. В пустинята ще му помага с пустинни създания, в блатата с блатни. Според мен всичко трябва да е на едно... и така е в корнуел...

Fobos
Гвардеец
Мнения: 553
Регистриран на: съб дек 16, 2006 4:36 pm

Мнение от Fobos » чет яну 04, 2007 3:40 pm

Виж, лично за мен проблемът е там, че някои от настоящите магии на друида просто не могат да се направят в пустинята. За животните е очевидно, но също и за Оплитане, Прегъване на дърво, всички магии за контрол над времето (без Призоваване на вятър)... Това СУ и без това има ограничение към магиите си, повечето от които трябва да се правят само на открито. Към това се прибавят и неблагоприятните географски сетинги, които също неутрализират магиите - пустини, подземни пещери или тунели, скалисти райони. За мен лично това ограничаване на приложимостта на Друида ми се вижда ненужно или лесно да се избегне. Естествено, нямам намерение да правя това СУ универсално приложимо при всякакви условия, но когато може да се ъпгрейдне, така че играта да стане по-разнообразна и без бъгове - защо не?
Другият вариант е да няма специализации, но да се добавят доста нови магии към вече наличните такива, така че все пак когато Друид се озове в пустинята, да не се мотае наоколо като риба на сухо.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет яну 04, 2007 3:53 pm

Лично аз бях избрал втория вариант - нови магии към вече наличните.

Потребителски аватар
arabica
Чирак
Мнения: 23
Регистриран на: нед фев 06, 2005 4:50 pm

Мнение от arabica » пон яну 08, 2007 6:12 pm

Аз пък предлагам следната магия, която да я имат всички друиди:

Източване, ниво: 2, Мана: 5, цел: създание. След изричането на магията, друидът неутрализира влиянието на една изпита отвара върху дадено създание. Ако създанието е изпило повече от една отвара, магията трябва да се кастне отново :P

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон яну 08, 2007 7:55 pm

Само успехът/ефектът по някакъв начин да зависят от силата на отварата, може би :? ? Иначе ни трябваше такава магия :D !
シャマョツィ

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » пон яну 08, 2007 8:51 pm

Успехът на магията , може да намаля действието на отварата (В зависимост от Успеха ) , като дори при АУ, обръща бонусите и отнема от показател , вместо да дава ... (Обръща бонуса)

Потребителски аватар
arabica
Чирак
Мнения: 23
Регистриран на: нед фев 06, 2005 4:50 pm

Мнение от arabica » пон яну 08, 2007 10:49 pm

По-добре да няма такива ограничители за ефекта. Шото при нас примерно редовно се случва да се пие първо една отвара, която усилва действието на всички други отвари с 4 примерно, след това изпиваш универсалната отвара дето вдигаше всички показатели с 4 и познайте в какво се превръщат героите, когато всички показатели им се качат с по 16!

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон яну 08, 2007 11:18 pm

Е да де, ама един млад друид едва ли ще е хубаво ей тъй да спира най-засуканите отвари на много опитните билкари - това ми е съображението. Иначе си и права - то като ви слуша човек тези, които сте се задълбочили в системата с отварите, освен "Шум на уръжията", трябва да се ползват и правила за... естествените нужди на героите :lol: .
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет окт 25, 2007 11:39 am

1)
Знам, че редовете по-долу ще променят смисъла на дискусията в тази тема, но от друга страна всичко зависи от това колко широко схващаме идеята за специализации на друида. Най-малкото не виждам смисъл от отваряне на нова тема, когато и съществуващата може да свърши същата работа.
2)
Освен това се извинявам, че не давам готови предложения, а неща, които са на ниво обмисляне. Причините са две:
- Първо, може мнозинството да не е съгласно с подобни допълнения и да ги отхвърли въобще като идея.
- Не мисля, че толкова комплексен замисъл трябва непременно да е дело на един човек.
3)
Допуснал съм една грешка - обвързал съм научаването на уменията, описани по-долу, от изискването да се владее друго СУ - знам мнението на Бат Гойко по този въпрос и ще потърся начин да постигна нужната обвързаност между обуславящото и обусловените умения по не толкова директен и груб начин.

Та тъй, ето ги и предложенията в така да се каже суров вид.

СУ Единство с растенията

Част първа - Директни бонуси

+ СУ (или СУ/2) точки към почивка
+ СУ/3 точки към билкарство
+ СУ/6 точки към Псу
+ 1 точка към естествената МЗ на създанието-друид/взима се по желание, но веднъж приета, не може да се махне.

Част втора – Заклинания. Във УФУД участват следните стойности:
степен на СУ Единство с растенията+3хЗар>=<16+НИ на заклинанието.
Заб: при друидските заклинания МА=(СУ+ИН)/2+Концентр, за разлика магиите, където МА= (СУ+ИН)/2+СУ(от школа)+СУ/4(от певец)+Концентр. За сметка при друидите нивото на заклинанието не се удвоява.
Заб: независимо че се говори за друид, навсякъде се има предвид СУ Единство с растенията, а не СУ друид. Понятието друид се използва за удобство, защото СУ друид на 12 е изискването за придобиването на нулева степен от настоящото СУ.

Кехлибарена кръв
- редуциране на всички видове щети в СУ/4 пъти. При външно нараняване от раната тече кръв с цвят на кехлибар – тоест един златист цвят със смолист, леко червеникав оттенък.

Прехвърляне
- пръхвърляне на всички насочени срещу друида заклинания/магии и т.н, които не причиняват директно нараняване, върху произволно избрано растение в обсег 2хСУ метра, със заплащане на толкова мана, колкото е вложената в магическото заклинание. Изискване – магии от нулево, първо и второ ниво могат да се прехвърлят на трева, съсредоточена с площ от поне 3 кв. м. Магии от трето и четвърто ниво могат да се прехвърлят в храст/и с височина поне метър и площ 4 кв. метра. Магии от пето и шесто ниво могат да се прехвърлят в дърво с височина поне 4 метра. Насочени прокълнаващи магии от седмо ниво (доколкото ги има), не могат да бъдат прехвърляни по този начин.
Заб: Също така прехвърлянето е невъзможно и срещу зонални магически заклинания, които не нараняват директно – например Банши-то от ш. Мрак.

Насочване на растежа
– заклинание, което подтиква дадено растение от този момент нататък да расте със своите клони, корени и дори стъбло да расте в определена посока. Броят клони, които могат да бъдат насочени в нова посока е СУ/2, броят корени е СУ/3, броят стебла е СУ/12. Заклинанието не се нуждае от поддръжка, но е нужен ден за цвете, седмица за храст и месец за дърво, преди друидът да насложи второ заклинание върху същото растение.
Заб: Ако молбата е отправена към дърво, намиращо се извън Вечната Гора, след като веднъж изпълни поисканото от друида, растението отново ще съобрази своя растеж с влиянието на светлината, влагата и конкуренцията на другите растения. Освен това такова дърво въобще не би приело да изпълни молба, която иска от него да оформи с клоните си сложна конструкция като „заал“, тоест полусфера.

Братска прегръдка
- заклинание, което подтиква дадено растение да слее корени или клони с друго растение и да му предава вода и хранителни вещества. Ако едното дърво е близо до извор, а другото е на добре осветено място, ползата ще е взаимна, защото едното ще осигурява вода, а другото енергия – но симбиозата не е задължителна.
Заб: при неблагоприятни в климатично отношение години връзката може да се разпадне, като възстановяването й е със стандартна проверка за успех, но до оправяне на времето ще изисква 5 точка мана на ден (и ако веригата е от десет дървета.....)

Молба за дом
От достатъчно голямо дърво – с диаметър на ствола поне два метра - се поисква оформянето на хралупа, която се образува за поне месец (за хралупа с размерите на стая се искат три месеца). Тя е според размера на дървото и при диаметър на ствола два метра ще представлява тесен проход с кръгла кухина, широка метър. Дървесната тъкън около хралупата се променя значително, за да оформи следните екстри:
- питейна вода, която се стича в нещо като джоб.
- тъкънта по тавана и около ръба между пода и стените е силно пореста. От горе се пуска чист въздух, наситен с кислород, а от долу се поема наситеното с въглероден двуокис дихание на обитателя/те. Също така по стените има и малки, твърди и хладни изпъкналости, които излъчват бледа, много приятна бяла светлина.
Заб: Ако молбата е отправена към дърво, намиращо се извън Вечната Гора, се получава само хралупа, без екстрите в нея.

Живо хранилище
- От достатъчно голямо дърво – с диаметър на ствола поне два метра, се поисква оформянето вътре в него на складово помещение или цистерна за вода. Дървото отделя необходимите вещества, за да запази поставеното в него вещество във непроменящо се състояние. Ако е вода, я поддържа пречистена от бактерии и неприятно проемящи вкуса вещества, като освен това оформя и нещо като „чучур“ на избрано от друида място. По желание на друида може да остави веществото в него на естествено случващите се в него химически процеси – например сирене на растителна основа или вино.
Заб: Ако молбата е отправена към дърво, намиращо се извън Вечната Гора, то пак ще изпълни поисканото, но няма да осигури съхраняването и чистотата на поставеното в него, нито естествено ще офори „чучур“.

Повик за живот
възвръщане на отчупено/остечено, стъпкано или изсъхнало/загнило растение към живот и нормално вегетиране, като за последното са нужни и почва, слънце/полумрак и влага/сухост. За съживяването на туко що изсъхнали или преполяти саксийни цветя стига и СУ на 1 степен. За възкресяването на дървесината в чифт налъми се иска СУ на 12. Като освен това възкресяването иска и 13 - СУ часа.
Заб: Естествено, възвърнатото към живот парче дърво ще има едно листенце и една пъпчица!

Стръкче в дланта
- друидът долепя длан до скала, пръст или друга твърда повърхност (без метал), след което от дланта му по повърхноста започват да се разпространяват зелени ластари със скорост два метра в минута. Със скорост метър в минута ластарите се разпространяват и във вътрешността на скалата, пръстта или до каквото е долепил дланта си друида (без метал). Друидът може да насочва посоката на растеж на ластарите и да оформи въжена стълба с максимално отдалечаване от него СУ метра, или да ги използва за да натроши скалата. При последното обаче камъните няма да тръгат да падат докато друидът не дръпне от тях омотаващите ги ластари или докато не минат СУ/4 часа след прекратяването на магията, когато всички ластари изчезват.
Заб – след като прекрати магията ластарите спират да растат и остават съществуват в продължение на СУ/4 часа, след което изчезват. Друидът може да намали това време, свеждайки го до нула. Във всички случай обаче процесът не представлява сгромолясване, защото ластарите изсъхват постепенно, макар и за кратко време и то от повърхността навътре и от горния край към долния.

Оформяне на фиданка от семенце.
- това го има във форума.

Оформяне на острие от листо
- и това го има във форума

Молба за храна
- избраното растение прокарва в рамките на половин час множество малки клонки/ластарчета, които са пълни с хранителни вещества и могат да се ядат сурови или готвени. Един храст с височина метър и площ от 3 кв. метра може да отдели до десет клонки, които да осигурят нормална ядене за същество с тегло до 30 кг. Дърво с височина 4 метра може да осигури храна за същество с тегло до 150 кг.

- Разговаряне с растения. Информацията, която споделят растенията е основно за климата,конкуренцията, цъфтежа и т.н. през последните три дни за трева и цветя, седмица за храсти и три седмици за дървета. Растенията споделят факти основно от своя си растителен свят – разправят за соковете в себе си, за новите подземни струйки, до които коренчетата му са стигнали и т.н. Друидът може да научи и информация, свързана с присъствието на животни – че некое същество е чупило, сякло или отхапвало от листата, корените, ствола, кората му. Следователно тревата ще помни тежестта и мириса на съществото, което я е смачкало под тялото си, както и продължителността на престоя – мимолетен или продължителен. Растенията помнят и паленето на огън, наличието на специфични течности – пот, кръв,оръжейна смазка и т.н. Особеност е, че колкото по-кратко и деликатно е било присъствието на съществата, за които разпитва друида, толкова по-вероятно е въпросното присъствие да отбелязано само от малките и крехки растения. За сметка на това по-големите дървета помнят по-дълго, като някой видове като дъба и елите могат да помнят в продължение на векове природни бедствия (за каквито смятат и сечта/палежите/другите разрушителни дейности на разумните същества.
На 12-то Друидът може да разговаря с растение, чрез посредничеството на други растения. Разстоянието в този случай става до 500 метра.

- растително тяло.
Друидът прегръща дърво или ляга сред трева/цветя. В рамките на 13-СУ минути растенията обгръщат друида и създават пашкул около него, който не може да бъде пробит с физически щети. След още 13-СУ минути пашкулът не може да бъде пробит от магически въздействия. След още 13-СУ минути се постига пълно сливане с растението. Всички рани,вътрешни наранявания,осакатявания, болести, отрови и проклятия се премахват. Обратният процес трае колкото първата половина на процеса.
. ---------- --------- ----------

СУ Единство с животните

Част първа - Директни бонуси

+ СУ (или СУ/4) точки към дива природа
+ намаля цената за поддръжка на бъф-ващите друидски заклинания – цената става една трета от бонуса.
- позволява разговор дори с агресивно настроено животно.
- на 6 степен получава възможността да разбира членоразделна реч (от езици, които въобще разбира)докато е преобразен.
- на 7 степен се научава да разбира сигналите, които животните от различните видове си разменят. Да се има предвид обаче, че разбирането на животните за света, както и речникът им, е много по-беден от този на разумните същества. По-сложните явления се дефинират доста мъгляво – например лъвовете въобще не различават човека от коня или колесницата – съответно не могат и да предадат точно информацията за това, което долавят сетивата им.
- на 8 степен се научава да имитира звуците на различните видове (стига да е в рамките на възможното, защото например прилеповото писукане все едно не може да се наподоби освен със специална свирка).
- на 9 та степен дава +3 към реакция
- на 10 та степен – получава възможност да се държи като нормално животно от вида, в който е избрал да се превърне, като по своя воля избира кога да постъпи различно от животинския модел.
- на 11 степен – позволява преминаването от форма във форма без да се връща в основната си форма на разумно същество.
- на 12 степен - - премахва цената за поддръжка на един фамилиар (ако има повече от един, си избира за кого да важи бонуса);+1 към максимално допустимите издръжливост и ловкост на расата.

Част втора – Заклинания. Във УФУД участват следните стойности:
степен на СУ Единство с животните+3хЗар>=<16+НИ на заклинанието.
Заб: при друидските заклинания МА=(СУ+ИН)/2+Концентр, за разлика магиите, където МА= (СУ+ИН)/2+СУ(от школа)+СУ/4(от певец)+Концентр. За сметка при друидите нивото на заклинанието не се удвоява.
Заб: независимо че се говори за друид, навсякъде се има предвид СУ Единство с животните, а не СУ друид. Понятието друид се използва за удобство, защото СУ друид на 12 е изискването за придобиването на нулева степен от настоящото СУ.

- трансформация в гарван
Статистиките се изчисляват като за гарван от ниво равно на нивото на друида, като се запазва непроменен само интелекта и Псу-то. Това е единствената форма, в която друидът въобще може да говори членоразделно (но заради липсата на пръсти не е в състояние да каства магии)

трансформация в прилеп
Статистиките се изчисляват като за прилеп от ниво равно на нивото на друида, като се запазва непроменен само интелекта и Псу-то. Докато е преобразен, друидът не може да каства заклинания.

трансформация в кон
Статистиките се изчисляват като за кон от ниво, равно на нивото на друида, като се запазва непроменен само интелекта и Псу-то. Докато е преобразен, друидът не може да каства магически заклинания.

трансформация в вълк
Статистиките се изчисляват като за вълк от ниво равно на нивото на друида, като се запазва непроменен само интелекта и Псу-то. Докато е преозразен, друидът не може да каства заклинания.

трансформация в мечка
Статистиките се изчисляват като за мечка от ниво равно на нивото на друида, като се запазва непроменен само интелекта и Псу-то. Докато е преобразен, друидът не може да каства заклинания.

трансформация в пантера
Статистиките се изчисляват като за пантера от ниво равно на нивото на друида, като се запазва непроменен само интелекта и Псу-то. Докато е преобразен, друидът не може да каства заклинания.

Призоваване на духовете на гората, които могат да се явят под различна форма – блуждаеща светлинка, маймунка или нещо такова. Духовете на гората могат да предупредят за надвиснала над гората опасност или дори да дадат някакъв куест, свързан с техните проблеми (еди кое си поточе пресъхнало, пеперудите на онази поляна изчезнаха заради еди какво си и т.н.)
. ----------- ----------------

Единство с Естеството
Под Естество се разбира душата на неживата природа, която е част от Цялото...

Част първа - Директни бонуси

- добавя + СУ/4 точки към Псу
- увеличава двойно ефекта на друидските заклинания за дъжд, вятър, мъгла и сняг.
- добавя + 1 точка към естествената МЗ на създанието-друид/взима се по желание, но веднъж приета, не може да се махне.

Част втора – Заклинания. Във УФУД участват следните стойности:
степен на СУ Единство с Естеството+3хЗар>=<16+НИ на заклинанието.
Заб: при друидските заклинания МА=(СУ+ИН)/2+Концентр, за разлика магиите, където МА= (СУ+ИН)/2+СУ(от школа)+СУ/4(от певец)+Концентр. За сметка при друидите нивото на заклинанието не се удвоява.
Заб: независимо че се говори за друид, навсякъде се има предвид СУ Единство с Естеството, а не СУ друид. Понятието друид се използва за удобство, защото СУ друид на 12 е изискването за придобиването на нулева степен от настоящото СУ.

Кръг от обелиски
За защита е, във форума е обяснено по-детайлно!

Извор/кладенец
Заклинанието включва търсене на подходящо място в радиус от 120 метра около селището, къщата или съоръжението, което се нуждае от вода. За такова подходящо място се счита всяка точка по повърхонстта на земята, под която на дълбочина до 2хСУ метра има подземен поток. Ако въобще съществува подземен поток (което е от компетенцията на разказвача), и проверката по УФУД е успешна, следва 13-СУ часа концентрация, след което се получава малък трус и на избраното място избликва извор или – ако липсва налягане - се получава естествен кладенец.
Заб: В прекалено голяма близост до морето има вероятност водата в получения извор или кладенец да е солена. Изворът/кладенецът остава в продължение на СУ дни, след което с нов трус се затваря.

- ориентация в подземни лабиринти, образувани от разумна дейност или от силите на природата. По някакъв начин, само благодарение на допирането до някоя част от пещерата или шахтата в която се намира, друида може да разбере за всички разклонения в радиус от 10хСУ метра около него, както и състоянието на скалата – дали е ронлива, твърда, пред срутване и т. н.

Земетръс цена – 150 ТМ
предизвикване на трус със сила СУ+3хзар>=<16+Стаб (на същества и сгради), с епицентър 60 метра, междинна зона с ширина 60, където силата на ефекта е намалена наполовина и периферна зона с ширина 60 метра, където силата на ефекта е намалена четворно. Друидът трябва да се намира в централната зона на труса.

Успокояване на земетръс.
Цена – Заклинанието се извършва като мигновенно действие за 0-ла ТД. Цена 150 ТМ или доброволно самопожертване. Във втория случай не се прави проверка по УФУД освен ако не става въпрос за естествен и едновременно с това много силен земетръс. на трус. Друидът трябва да се намира на поне 500 метра от епицентъра на труса.

Елементални форми – може да се изберат само такива, които не са от противоположни елементи. Примерно изборът на земна и водна форма не позволява използването от този друид на въздушната и огнената форма. Изборът не се прави окончателно, но са нужни 13-СУ дни, преди друидът да може да използва форма, противоположна на последно използваната.

Земна Форма – цена – много по-малка от тази на магически призования елементал.
- друидът се превръща в земен голем от ниво равно на НИ/4 нивото като герой на друида или ни/4 на СУ-то му като друид (която от двете стойности е по-висока) и самостоятелни точки живот, статистики и особености на такъв. Ако големът бъде разрушен, друидът умира без да се превръща отново в същество от плът и кръв – остава на парчета, което възпрепятства всякакви възкресителни процедури. Докато е земен голем, не може да бъде лекуван и набъф-ван.
Ако получи някави наранявания, докато е земен голем, те не се прехвърлят върху живота му като същество от плът и кръв. Но изчезват от формата на голема с темпо от 1/3 на ден независимо от размера им. Например завчера е получил 100 точки наранявания, вчера 40 и днес 50. От завчеращните точки са останали 33точки наранявания, от вчеращните 26, а днешните 50 точки си стоят. Тоест друидът във формата на голем е наранен за общо 109 точки живот.
Заб: идеята е, че за разлика от земния маг, който може да призовава земни големи един след друг, друидът не може да използва големната си форма като неспирно оръжие, защото смърта в този му вид си е смърт отвсякъде. Голямата идея е да може да се разиграват различни ситуации, където героят може да повдигне нещо огромно, да крачи с цялата останала група на раменете си или да левитира като изтъкана от въздух фигура.

Въздушна форма
Важи казаното за земната форма

огнена форма
важи казаното за земната форма

водна форма
важи казаното за земната форма

СУ Окото на небето
Изискване – СУ друид на 12.
Концепция – тези друиди Възприемат Светилото като част от структурата на Вселената, въпреки че им е известна неговата същност – Те знаят, че това е бог в буквалния смисъл на думата, но смятат че, за разлика от Създателя, Орим при цялата си божественост е част от порядъка на света и взаимоотношенията с него може да не са архетипни и на основата на ноумизома. Смятат, че вярата е нещо толкова обикновенно, колкото и всяка друга храна, колкото е ежедневна в своята чудодейност светлината за листата на дърветата. Вярата може да бъде нещо просто и спокойно – като носене по течението на реката, отхапването от ябълка, вървене, дишане – като всяко друго нещо от цялата съвкупност на Естеството.

Директни бонуси

8 та степен – възможност на друида да използва връзката си със слънцето (тоест СУ Око в небето) при наличие на плътна облачна пелена, както и когато се намира под навеси, козирки и т.н.
9 степен – Повишава с 1Т предела на броя ТУ, които могат да се изхарчат на рунд.
10 степен – възможност на друида да използва връзката си със слънцето (тоест СУ Око в небето) по време на бури, обилни дъждове, както и когато се намира в затворено помещение на къща.
11 степен
- увеличава Виталност с 1т
12 степен:
– възможност на друида да използва връзката си със слънцето (тоест СУ Око в небето) в подземия.
- Увеличава с една точка максимално допустимия за расата показател за СИ и Издръжливост.

Част втора – Заклинания. Във УФУД участват следните стойности:
степен на СУ Окото на небето+3хЗар>=<16+НИ на заклинанието.
Заб: при друидските заклинания МА=(СУ+ИН)/2+Концентр, за разлика магиите, където МА= (СУ+ИН)/2+СУ(от школа)+СУ/4(от певец)+Концентр. За сметка при друидите нивото на заклинанието не се удвоява.
Заб: независимо че се говори за друид, навсякъде се има предвид СУ Единство с животните, а не СУ друид. Понятието друид се използва за удобство, защото СУ друид на 12 е изискването за придобиването на нулева степен от настоящото СУ.

Устойчивост на умора
- изпадане в транс, при който се намаля разхода на Издръжливост, като 1/2 от изразходваните ТУ се връщат в Изд. след края на Рунда. Съответно при продължителни дейности като тежък физически труд на открито или преход Изд. се харчи два пъти по-бавно.

Пречиста сила
- увеличаване на силата с (НИ+СУ)/4 точки за 1ТМ на минута. Изискване – бонусът се деактивира, при нанасяне на съзнателна щета върху живо същество. Дарът на Слънцето е за да се свърши някава мирна дейност, поради което е несъвместим при стакване с агресивни умения като Берсерк. Допустимо е бъф-ът да се използва за изграждане на защитна стена, насим и т.н., но по преценка на разказвача може да бъде деактивиран, ако се използва при заплахи,създаването на капан, затвор и т.н.

Единен дух
Свързва духът на избрано създание с космическата енергия, струяща от слънцето.
- увеличава с (НИ+СУ)/3 точки Волята на създание. Деактивира се, ако героят извърши заплаха.

Единно съзнание
Свързва духът на избрано създание с космическата енергия, струяща от слънцето.
- увеличава с (НИ+СУ)/3 точки Псу на създание.

Проясняване
Премахване на облаците и дъжда в радиус от 500 метра около друида. В повечето случай това означава, че пролуката в облаците няма да е точно над него, а ще е така позиционирана, че светлината на слънцето да падне в пространството около него. Силата на успеха ускорява образуването на пролуката и спирането на дъжда, както и увеличава продължителността на ефекта. Силата и обхвата на дъжда или бурята обратно – забавят появата на ефекта и го правят по-краткотраен.

Единно сърце
- жертвоприношения на цветя, плодове, капки кръв от себе си или от болния, доброволни жертвоприношения, самопожертване – възстановява естествения кръговрат
на енергията между космическото и жизненото начало, между себе си, лекувания или земята от която са пожертваните цветя. Жертвата не е сделка, а символичен акт, че всичко преминава през всичко и се завръща в дадена форма, продължавайки отново: Светлината се превръща в растения, растенията в животни, животните и растенията в плътта на разумни същества, а те осъзнават съществуването на природата и Светилото, чрез което осъзнаване подхранват космическата душа и на двете.
Чисто системно
– В зенита на слънцето друидът извършва кратък ритуал, чрез който дава стабилизиране и дори временно подобрение (за СУ дни) на тежко болни, за чието страдание магията, билкарството и научното лечение не намират лек. Освен това увеличава възстановителните процеси в организмите на здравите същества, предотвратявайки инфекции от рани, увеличава УО с СУ/4,
- В мига на залеза друидът помага за даването на доброволна жертва, която след кратък ритуал заспива и не се събужда, а ТР, вложени в първични показатели и СУ-та (като цифрова стойност), се разпределя от пожертващия се между избрани от него същества в избрани от него пропорции на подялба. ТР се влагат от получаващия ги за същите показатели и СУ-та, в които са били вложени при дарителя. Раздадените стойности се запазват и могат да се използват от надарените в продължение на 24 часа.
- В мига на изгрева друидът дава живота си, като ляга и заспива завинаги, при което тялото му изчезва, а на негово място се появява живото тяло на създание, умряло преди: максиум СУ дни ако е било с 12 нива по-слабо развито от него, максимум СУ/6 дни ако е равен или по-висок левел от него. Възскресеното създание е със всичките си крайници, сетива и т.н независимо от начина на умирането си, но в момента на възкръсването си ТЖ-му са равни на 1, а ТМ са равни на нула.


Усмивката на небето:
на всяко от двете равноденствия друидът може да възстанови на околните всички използвния за късмет.
Най-късия ден може да намали на околните разрешения брой използвания за късмет с 1-ца. Става с тяхно съгласие.
Най-дългия ден може да увеличи на околните разрешения брой използвания за късмет с 1-ца. Става с тяхно съгласие.



Има още едно умение, което логично допълва СУ то към Слънцето, но първо трябва да поговоря с един човек, преди да го пусна.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет окт 25, 2007 3:07 pm

първата част:
Единство с растенията, не виждам защо дава към ПсУ бонус, а при друидсите заклинания МА въобще не се използва и онова със сметкиете е мънто и кърваво.
Кехлибарената кръв си е каменна кожа от всякъде иначе описанието е чудесно.
Както казахме описания... всичко това, което си описъл е чудесно, но в крайна сметка са по скоро ситуации бих апелирал направо да се ксачат на сайта в категорията идей - какво може да прави друида с магията си за контрол на растенията.

За другите немога да пиша сега защото нямам време.

Поздрави!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет окт 25, 2007 7:42 pm

Сега пиша просто, за да заявя, че съм изчел темата и съм си копирал последното мнение на Черно слънц (голямо е и има нужда от обстойно преглеждане преди да се изкажа по него). Пътем погледнах идеята на Фобос за трите вида друиди. Има интересни неща там. Мисля си, че по-скоро бих дал право за закупуване с ТР на допълнителни умения към основния друид отколкото да се правят три отделни СУ, но идеите са добри. Ще ги прегледам по-внимателно и ще напиша подробен пост с идеи за допълване на друидлъка.
Последна промяна от BatGojko на ср окт 31, 2007 8:31 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон окт 29, 2007 1:36 pm

ето го и пето-то, допълващо останалите умение.

СУ Окото на Нощта
Концепция
друиди, които с помощта на лунната светлина създават краткотрайни предмети с определени магически свойства. Дълготрайния и по-силен ефект се получава, когато тези свойства се влагат в реален предмет, но тогава неговите физически и художествени качества зависят от СУ ковач/занаятчия в определен занаят и/или от СУ художник на създателя им (на реалния предмет).
Освен това

Директни бонуси:
8 та степен – възможност на друида да използва връзката си със Луната (тоест СУ Лунна светлина) при наличие на плътна облачна пелена, както и когато се намира под навеси, козирки и т.н.
10 степен – възможност на друида да използва връзката си със Луната (тоест СУ Лунна светлина) по време на дъждове, мъгла, под вода (стига да е сравнително прозрачна), зад дебело, матово стъкло и т.н.
Заб: Заклинанията на СУ-то не могат да се използват, ако друидът се намира в плътно затворена къща, в подземие и т.н
11 степен
- друидът получава +1 на Скорост при наличие на Луна и възможност за поддържане на връзката с Луната. За сметка на това през деня търпи наказание от -1 към Ск.
12 степен – повишава с 1Т максимално допустимия показател на расата за Прецизност и Интелект

Заклинания:
Заб: при друидските заклинания МА=(СУ+ИН)/2+Концентр, за разлика магиите, където МА= (СУ+ИН)/2+СУ(от школа)+СУ/4(от певец)+Концентр. За сметка при друидите нивото на заклинанието не се удвоява.

категории:
-създаване на предмети изцяло от лунна светлина – но може да бъдат само леки предмети до килограм, килограм и половина, при пълен предел – 2кг. Ако е оръжие – може да е кинжал, рапира, късо копие – но някак си не върви да направиш двуръчна брадва от лунна светлина. Други: въжета, плетки, тъкани,наметки,дрехи; възможно е и изработването на различни сечива – от ножче за дялкане до ръкавици, с чиято помощ лесно и бързо се обработва и едновременно с това полира камък.
- влагане на магически и други специфични свойства в реални предмети
- повишаване на показателите Прецизност и Интелект, но само за небойни ситуации, както е подобно на „Пречиста сила“ от по-предното СУ
- повишаване на ефекта при вече успешно използване на СУ Певец и СУ Художник и СУ Ковач/занаятчия в определена област/. Изрично се уточнява, че става въпрос за повишаване на ефекта, а не директно на въпросните СУ-та, защото последното е недопустимо.
- Повишена защита от всички въздействия, които влияят на съзнанието – от заплахи и убеждаване, през билки до заклинания като Контрол над Съзнанието, Приспиване или Банши. Особеност е, че ако все пак преодолеят тази повишена защита, ефекта от въздействията се преизчислява така, сякаш бонуса от повишената защита е обърнал знака си.
– възможност да обърне използването на ментални заклинания, билки и въздействия срещу правещия ги. Докато магията се поддържа, фигурата на героя е обляна в сребриста аура, която действа като предупреждение за останалите магове.
- Свръхсетивност – прилича на директния бонус на СУ Художник, но е временен бъф


- извършване на ритуали в определени моменти от нощта – в мига на лунния изгрев, когато Луната достига най-високата точка от пътя си по небето, в момента на последния лунен лъч.
- извършване на ритуали в определени дни от месеца – на двете „половинки“, както и при пълнолуние и новолуние
- извършване на ритуали в мига, в който започва слънчево затъмнение, в мига, в който затъмнението достига кулуминцията си, както и в момента на пълно оттегляне на луната от слънчевия диск.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
MoSKaU
Работник
Мнения: 112
Регистриран на: нед юни 19, 2005 12:31 am

Мнение от MoSKaU » вт окт 30, 2007 1:01 am

Ами защо не дадеш нива на заклинанията? Иначе формулата ти не невъзможна. :roll: :roll: :roll:

Отговори