Страница 1 от 3

Гноми

Публикувано: съб яну 13, 2007 11:50 pm
от Shamajotsi
/Както си разглеждам форумите, тамън да изляза и - хоп! - нова секция! Невярвайки, опресних информацията на браузъра ми и ето - още две секции! Толкова се зарадвах, че реших да се проявя като пионер и да пусна продукта на тримесечните ми усилия да създам нова раса, която надявам се да не намерите за излишна. Само се надявам да съм оцелил правилната секция.

Старах се да поднеса информацията като в книгата. Ако липсва важна информация - искрено съжалявам и ви моля да сигнализирате, за да изправя пропуска. Все още не мога да синтезирам инфо за расата така, както бе сторено за другите раси в началото на книгата, но сторя ли го, ще пусна и "системната" част на "творението" ми. Сега моля да дадете впечатления по "несистемната част". Съжалявам, ако попаднете на грешки; нямах много възможност за редакция. В такива случаи моля отново да сигнализирате.

А сега ви представям потайните, но изключително миролюбиви.../


Гноми

История
Потомци на хората и джуджетата, тази загадъчна хибридна раса води началото си от времето на Войната на Боговете. Малко преди Бона да се оттегли мистериозно от света, един джуджешки клан, чието име не се помни до днес, докато отстъпвал под напора на постоянно прииждащите гоблини изведнъж се озовал на границата между Железните планини и царствата на човеците. Решили джуджетата да си бранят и малкото останала тяхна територия, но ето – случило се немислимото – Бона изоставил своята раса. Така джуджетата от този клан, които се страхували както никога досега и се чувствали гузни за станалото (макар и да си нямали истинска представа защо Бона е постъпил така) доброволно приели изгнанието си от Железните планини. Навлезли те в нови територии, запознали се отблизо с нови раси, като лека полека започнали да се омешват с тях. Новите поколения били все по-миролюбиви и ученолюбиви, заприличвали все повече на хората, като дори ги надминавали в някои отношения: макар и да не могли да получат благословията на боговете, те станали дори по-възприемчиви от хората.

Но какво е един народ, който си няма бог, който да бди над съществата си? Божествата започнали да пращат необезбокоявани от никого бедствия на гномите – което дадено им име от превод от древните езици означава “изоставени” – а и хората започнали да се държат към тях като с роби. Тогава, през деветата година на втория Тъмен Покров, гномите за първи и засега последен път поели на път, път който минавал през реки от кръв и полета с кости. Опълчили се те срещу хората, и макар да не желаели да се бият с тях, отвръщали на непрестанните удари на бившите си господари. Криволичел Пътят на гномите, криволичел, а накрая взел, че ги отвел в една чудна гора. Стигнали до нея, тръгнали да я пресичат. Човешките орди ги настигали и скоро и те щели да навлезнат в гората. Но – о, чудо! – човешките войски били посрещнати от мощна съпротива. Зверове, птици, та дори и дървета отблъсквали създанията, които идвали да убиват и поробват. Гномите видели това и надали силни възгласи на радост. Уплашили се хората, от своя страна и отстъпили. Гномите се почувствали за първи път от столетия в безопасност. Започнали да проучват Гората, когато един от старите мъдреци на клана, някога джуджешки, казал: “Братя и Чеда! Това е Чудната Гора! Чувал съм аз предания за нея, но да я зърна аз не вярвах, че ще доживея! Има в на гората сърцето покровител на всички дървета под небето... Обича мира и знанието. Да вървим към него, там ни е спасението!” Намерили бързо гномите езерото с острова, където е Великото Дърво. То посрещнало своите гости, и им рекъл: “Бедни, същества от Бона изоставени, добре дошли в моята гора. Тук ще сте в безопасност, дълги векове наред. Аз вас ще ви пазя и със знание ще ви дарявам. В замяна искам само едно – да помагате на другите жители на тази гора и да развивате знанието, което ще получите от мен.”

Оттогава гномите населяват Чудната Гора. Изграждали домовете си в корените на дърветата, като понякога ги донадграждали във вътрешността на стволовете и дълбоко в почвите. В резултат на това се случили две изключително интересни неща. Гномите станали още по-ниски, горе-долу се отнасяли към джуджетата така, както елфите се отнасят по ръст към хората. Също така брадата у гномите станала много по-незначителна, точно като при хората. Това била последната стъпка, която разграничила гномите от джуджетата.

Гномите винаги са били необеспокоявани от другите раси, бързо простили и възстановили взаимотношенията си с хората, или поне с тези хора, чиито души не били обладани от омраза и алчност, тези, които не виждали в гномите само облага, а намирали у всеки гном верен приятел. Елфите в началото пък ги възприемали като по-малкия брат на народа от Великата гора, но като по-голям брат скоро имали и повод да им завиждат – гномите добили повече знания в някои области. Двете раси никога не са се мразили, но елфите и до днес отбягват да видят истината в очите и продължават да се държат надменно с гномите. Колкото до джуджетата – те нямат нищо против новата раса, но тя постоянно буди у тях насмешка – “кьосетата”, както жителите на Железните планини наричат гномите, имат всичко, което джудже би вложило в думата “загубеняк”. Чувствата са реципрочни – “косматите топки” имат всичко, което гном би вложил в думата “глупак”. А гигантите – те трябвало да приемат една изключително миниатюрна раса. Не успели съвсем, а и гномите не се бъркали много с тях, затова гигантите почти ги забравили. И до днес гигантите, които са чували за тези същества, ги знаят едва от две-три приказки с тяхно участие.

Всичко било идилично, но дошла нова голяма война – Войната на Гущероидите. Гномите събрали бързо около Дървото, техния нов бог-покровител, цялото си население (което всъщност е бая малко – и по брой и по ръст на индивидите) – за първи и засега последен за сега път в историята на расата. Обсъждали надълго и нашироко ситуацията, не можели да стигнат до решение. За втори път били на прага на война, може би също толкова унищожителна, колкото и първата. Никой не искал да воюва, но не била ли гората заплашена от слузестите твари? Спорили от сутрин до здрач, продължили да спорят и през нощта. Не били изтощени и на изгрев слънце, сериозността на избора им давала сили да продължат да се пънат да измислят решение. Тогава Дървото се обадило: “Мислих! И измислих! Гората не е застрашена, а това не е вашата война. Тази война е на Големите Раси, те да се обединят и заедно да надвият напастта. Ако не успеят да се съюзят и гущероидите заплашат нашия дом, то тогава ще се биете. Но дотогава – стойте тук и не напускайте царството ми!” Видели смисъл и мъдрост гномите в тези думи и послушали Дървото. Три години останали изолирани в своята гора, чували само откъслечни новини от бойните полета, а с тях идвали отчаяни призиви за помощ. Не откликнали гномите, като към края на третата година на войната новините идвали все по-рядко, както и призивите, отправяни към народа на Чудната гора.

Свършила войната, но изолацията остава и до днес. Защото когато елфите, хората и джуджетата се уморили от пирове, се сетили победителите от войната кой не се отзовал на призивите. Не могли да изкажат недоволството си по друг начин, големите раси започнали да се държат студено към гномския народ. Макар да е отминало оттогава почти половин хилядолетие, отношенията не са се променили – гномите не получават особено уважение, даже в Източния съюз и сред елфите, а самият народ на Чудната гора е останал с впечатлението, че другите раси са прекалено импулсивни, избухливи, сред тях да се живее е опасно, като в крайна сметка всеки гном, напуснал гората си спечелва репутацията на “приключенец” – гномския начин да се каже “луда глава”.

Расови особености
Когато джуджетата, които в последствие щели да оформят новата разумна раса на Магландиум, били напуснати от Бона и те самите напуснали земите на Колоса, следите от адамантий, част от джуджешкото им наследство, които пречели на магията да се проявява свободно, постепенно започнали да избледняват. Същите следи, вградени от Бона по време на войната с елфите, за да се противостои на елфическата магия, отговаряли за прословутата джуджешка устойчивост на магия, но ги обвързвали с неживата природа, така че Дървото не възразило, а засилило този процес, щом гномите се заселили във Великата гора. От друга страна, изгубените следи на адамантий в кръвта на гномите преди били причина и за не по-малко прослловутите джуджешко твърдоглавие, тромавост и алчност за скъпи метали, които също изчезнали някъде там. И макар някои да твърдят, че това не е магическа мутация, а здравословно прочистване на организма, не бива да се пренебрегва и вече споменатото влияние на Великото дърво, което целенасочено ги е променило така, че по-лесно да влизат в хармония с живата природа.

Гномите са изключително ниски на ръст – по-малко от четири крачки на височина, като по телосложение се нареждат някъде между хората и джуджетата – не са толкова едри колкото джуджетата, но и са малко по-едри от средното за расите. Карат детство и пубертет както при хората, но тези два периода имат три пъти по-голяма продължителност, като зрял се счита гном на 60 години и обикновено би се задомил до осемдесетата си годишнина. На младини не са особено атлетични, затова остарявайки те поумняват много повече отколкото губят физическите си способности, да не говорим, че поради начина си на живот, те успяват да запазват форма без да си претоварват организма. Това е основна причина старите с основание да се радват на почит и уважение от младите, макар и да не подценяват приноса на младото поколение.

Като стана дума за старостта и влиянието на начина на живот на гномите върху нея, трябва да се отбележи, че от столетия, а сигурно и от хилядолетие, гномите са по-дълголетни и от джуджетата, като обикновено достигат възраст от около 240 години, а някои доживяват и до трето столетие.

Гномите съчетават в себе си и амбицията на хората и съзидателността на джуджетата. Тъй като са леко непохватни и не особено ловки, те не се славят с материални постижения. Тяхната фурия са познанията и науките. Макар и да можете да срещнете тук-таме някой сръчен гном, те основно сглобяват изобретенията на своите заети с мислене и изработване на планове за нови джунджурии събратя. Гномите също така са изключително напреднали в областта на магията. Във всички тези отношения гномите получават изключителна помощ от страна на Великото Дърво, като те от своя страна дотам са стигнали в своя напредък, че вече на няколко пъти мъниците са споделяли мъдрост с техния закрилник. Въпросът доколко дървото наистина не е било запознато с нещата, които са му били “преподадени” или просо е проявило куртоазия с цел да не обезсърчи гномите е тема на друг разговор, но дори и тези съмнения не могат да смекчат гордостта на гномите от постигнатото.

Територии
Гномите населяват почти изключително Чудната гора. Историята познава няколко случая на гноми решили да живеят при “големите раси”, но те са много редки изключения и въобще не са показателни за расата си, при наличието на такъв авантюристичен дух у тези индивиди. В самата гора, гномите не са съвсем хомогенно разпръснати – местата близо до седемте им села са по-населени от областите близо до края на гората, като селото около Великото дърво е най-населено. Въпреки това, за жителите на гората, присъствието на гномите е осезаемо навсякъде – тъй като около половината от тези същества обичат да са насаме, когато им е необходимо, тази част се намира извън седемте села, като къщичките са разпръснати навсякъде. Така за обитателите на гората е много трудно да се загубят, при все, че специално те могат лесно да намерят пътеките, прокарани от гномите, които свързват една къщичка с друга или с някое от селата. За гостите на Чудната гора нещата са по-особени – ако допреди не са се запознавали с народа на гномите отблизо, то чужденци биха могли да стигнат до самото Велико дърво и дори тогава да не зърнат следи от гномско присъствие. Все пак не един Защитник на гората е намирал по време на тежките зимни виелици съвсем неочаквано подслон на най-неочакваното място – съвсем по средата между границата на гората и центърът й, Великото дърво. Друг е въпросът, че подобен подслон, особено за гигант може да се окаже сравнително неудобен и нисък – но кого го е грижа при наличието на топло огнище, чай и такава компания?...

Животът на Гномите
Независимо дали са в селата или извън тях, гномите водят горе-долу един начин на съществуване. Гномите живеят мирен живот – за разлика от хората, този народ не изпитва нужда при отсъствието на конфликт да си създава такъв. Всеки се занимава с нещо, като ако някой се нуждае от неналичен продукт, нищо не му пречи да помоли съседа си за въпросното. Тук понятието “съсед” е много условно – както бе казано, половината гномско население е разпръснато извън селата, като разстоянието между две близки гномски къщи е около половин ден ходене при добро време и сравнителна неотложност на задачата. Това е направило гномите много търпелива нация, които ценят всеки момент по свой си начин – през пролетта, например, така или иначе ще загубят почти целия ден в ходене до съседа, който ще ми поправи чайника, защо да не поемат по по-дълга, но по-живописна пътека? Дори тези, които живеят в селата не бързат за никъде – може и да стават рано, но когато се срещнат с приятел (да се разбира – друг гном) може да им отиде цял пясъчник в клюкарстване.

Въпреки казаното, не може да се каже, че гномите си пилеят времето – когато говорят с приятел, те много често обсъждат проблеми от тяхната научна дейност и се разменят предложения за преодоляването им – така се е стигнало до някои много интересни открития и изобретения. Даже сутрин, когато гномите “клюкарстват”, както беше написано по-рано, те през това време гледат и да се занимават с нещо от домакинството. Когато избират по-дълги маршрути в “странстванията” си, те често се улисват в мислите си и дорде са стигнали до съседа си, се оказва че са напреднали много в своя изследователски труд.

Управление и развитие
Всяко гномско семейство се състои от двама съпрузи, които имат най-често две деца, рядко се срещат и семейства с по едно или три деца, като по-голямо домочадие е по-скоро плод на грешка или прекалено изявена склонност към радостен живот от страна на гномите-родители.

Около половината гномски семейства живеят в едно от седемте села в Чудната гора, като останалата половина живеят на ден-два път от тях. Всяко село съдържа около петнадесет домакинства, като именно поради тази “многочисленост” изследователите отодавна са се отказали да наричат тези населени места “градове”. Извън всяко село има още горе-долу толкова домакинства, които макар да се считат за малко по-независими от останалите си събратя, все пак се асоциират със околните села до голяма степен.

Всяко село има един “старейшина”, който играе ръководна роля за останалите в населеното място и представлява както тях, така и гномите, които живеят извън селото, но се водят част от него. Ролята на всеки старейшина е да организира съселяните си за постигането на общи цели и да “съди”, което в почти всички случаи се ограничава до разрешаването на кавги. Макар и да не е правило, по незнайна причина се избират главно мъже за този пост, макар и да не са рядкост гномки, заемащи тази отговорна позиция.

Всяко село си има и “мъдрец” или “мъдра”, ако е жена, което по аналогия на старейшината не е задължително, но е много често срещано. Ролята на този гном е да облекчава болките у всеки гном, били те телесни или духовни, съответно лекувайки гнома или давайки му мъдър съвет. Ролята на “мъдрите” е също така да разрешават и проблемите от мистично естество, които обикновените жители на Гората, въпреки своята начетеност не смеят да закачат много-много. Мъдрите имат и обредни функции. За разлика от старейшините, гномите, които заемат описваната длъжност не се избират, а наследяват “занаята” – когато някой мъдрец навърши сто и шестдесет години, той започва да се оглежда за току-родени гноми, от които после той ще обучава до края на живота си. Избраните да бъдат чираци, колкото и да са били странни, стават още по-странни. Те заживяват заедно с учителите си, което винаги е място бая отдалечено от селото. Това понякога е изключително неудобно обстоятелство за събрятята на гномите – представете си как някой носи болното си невръстното дете през време на тежка виелица за да може то да оздравее. За случаи, когато това е все пак осъществимо, мъдрите имат поговорка: “Пътят лекува”. В останалите случаи се оказва, че мъдрите винаги имат начин “уж случайно, така, да потърсят малко захар” и да навестят дома на нуждаещият се.

В началото на всяка пролет всеки от седемте старейшини отива на така наречения “Съвет на старейшините” или просто “Съветът”, където се обсъждат големите проблеми, с които са се сблъскали гномите през изминалата година и как, ако те не са решени, останалите могат да помогнат.

От време на време, без да е регламентирано ясно, мъдрите се събират на Събора на мъдрите, или за по-кратко, Събора. На това събрание мъдрите обсъждат знаците, които им е оставила природата. Случвало се е и мъдрите да се забързат към извъредно свикан събор за да тълкуват случили се феномени, като Огненият език, който проряза Магландското небе през третата година на четеринадесетия Свеж Поток. Интересното в случая е, че въпреки че не се известяват по никой от познатите начини, мъдрите винаги успяват да се съберат по едно и също време, така че да няма подранили и закъснели.

Рядко, когато надвисне голяма трудност пред гномския народ, старейшините и мъдрите се събират заедно на така нареченото Общо събрание. Там мистичните познания си помагат с практическите умения за да се измисли какъвто и да е изход от ситуацията.

Всички гореописани събрания стават около Великото Дърво, което не жали мъдрост и усилия когато помага на своя любим народ.

Когато нещата станат пък много напечени, всички гноми се събират около Дървото. Подобен род събрание се е случило само на два пъти, когато Малкият народ се срещнал за първи път със своя покровител (макар и да има горещи спорове дали тази случка да се включва в бройката) и когато избухнала Войната на Гущероидите, като гномите, естествено, се надяват да няма други поводи за подобно събитие.

Села
Както вече стана на няколко пъти ясно, селата на гномите са седем. Те не се различават много едно от друго – всяко е защитено от малка плетена оградка, която по-скоро има функцията да обяви територията на гномите пред останалите същества, като се наблюдават малки къщички, издълбани в стволовете на самите дървета, като често има и помещения дълбоко в почвата (тази част от “архитектурата” на гномите се смята за наследена от джуджетата), като гномите си и доукрепят къщите с тухли и керемити – така къщите на гномите добиват много интересен вид, като дву-триетажни къщи на хора, в центъра на които е израстнало голямо дърво. Всеки гном има и скромно дворче, където отглежда главно декоративни цветя и подправки. Къщите на гномите извън селата имат горе-долу същия вид.

Механика:
Жизненост: 27
Виталност: 1
Сила: 5 – 14
Ловкост: 6 – 17
Интелект: 7 – 18
Прецизност: 5 – 16
Издържливост: 7 – 11

Константни:
Скорост: 15
Магическа защита: 0

Уникални расови умения:

-Знание и фокус: гномът или започва 0 ниво със 4 умения и познания, които владее на 6 ниво (а не три, както е при другите раси) безплатно, или трите умения и познания, които избира за начални ги владее на 7 ниво (а не на 6 както е при другите раси).

-Устойчиво зрение

-Добри маниери: гномът има бонус +2 към обаянието си.

-Умело промъкване: гномът разполага с бонус от +2 към умението си за промъкване.

-Изключително умело катерене: гномът получава бонус +4 към умението си за катерене.

-Малък ръст

-Вятърничав кураж: гномите са по-малко податливи на страх, съответно получават +4 към ПсУ срещу страх. Но веднъж уплашат ли се, по страх равни нямат, съответно всеки положителен успех при опит гномите да бъдат уплашени се увеличава с 50%.

-Къси крачка: в началото на всеки ход, в който гномът се движи, героят трябва да изхаби допълнително 1 ТД.

-Изключително неумела езда: -4 към Езда.

-Невероятно неумело плуване: -8 към Плуване.

-Непоносимост към алкохол: -2 към УО срещу алкохол.


lowstef: Обединявам всичко в един пост и изтривам глупостите. При първа възможност предлагам Андрас за наказателен бан (жалко че няма да има полза) и Резо и Асен за предупреждение. Амаха!!!

Публикувано: пон яну 22, 2007 1:13 pm
от Shamajotsi
Първо за десетиците елфи: аз съм силно "за"!... заради носталгията, която изпитвам към някогашния А16 :oops: . Да речем, че в Магландия са настъпили редица "бейби бумове" след края на войната на Гущероидите, поради век и половина небивало плодородие, откриването на свойствата на почвите около Полски град и липса на катаклизми, които да помрачат тези сто и петдесет години.

По отношение на демографската криза - овладяна е! - онуй проблемно изречение да се чете, че гномските семейства са обикновено с две деца, рядко се срещат такива с едно или три деца, а грешките са наличието на повече от толкова.

Все още не съм измислил как се е получила мутацията при гномите, но имам идеи, свързани с катаклизмите от Войната на боговете и специалните качества на рудите в Колоса (Черната стомана и Адамантия, като едва ли ще е първото, щото тези джуджета-гноми ще да са били доста далече от каквито и да е било залежи на Черна стомана, които са главно по северните части на Колоса, доколкото съм разбрал). Засега обаче обясненията звучат като SciFi, без "Сай"-тото, за съжаление.

Засега наказанието към ездата пада на -2 (съгласен съм с Андраш, но въпреки това си мисля, че в гора човек не може да се научи да галопира с кон, да се бие на кон и т.н., а да не говорим, че в Чудната гора гномите трябва да искат съгласието на животните, които ще яздят, тъй като всеки там е защитен от Великото Дърво), а Издържливостта пада на 5.

Няма да "ъпдейтвам" информацията още, защото, както виждате, "пачът" още е едва наполовина готов, че и на по-малко.

Публикувано: пон яну 22, 2007 1:25 pm
от hameleona
Просто сложи една магическа мутация и готово!

Публикувано: пон яну 22, 2007 4:45 pm
от Асен
Shamajotsi написа: Все още не съм измислил как се е получила мутацията при гномите, но имам идеи, свързани с катаклизмите от Войната на боговете и специалните качества на рудите в Колоса (Черната стомана и Адамантия, като едва ли ще е първото, щото тези джуджета-гноми ще да са били доста далече от каквито и да е било залежи на Черна стомана, които са главно по северните части на Колоса, доколкото съм разбрал). Засега обаче обясненията звучат като SciFi, без "Сай"-тото, за съжаление.
Аз пък мислех, че си се отказал:). Понеже се мъчиш над моето рпедложение, предлагам ти няколко варианта, ако не ти харесва никой от тях, реши си нещо различно. Признавам си без бой, че са псеввдонаучни, защото се основават на магически въздействия, ама нещо не намерих истински магове да си сверя идеите:)!
Новият им външен облик е свързан с промяната в психиката им под влиянието на Дървото, което целенасочено ги е променило така, че по-лесно да влизат в хармония с живата природа. Това може да е станало без тяхно знание, със съгласието на старейшините, които са приели условието, или със съгласието на всички, но не е отразено в хрониките, понеже е сметнато от тогавашните все-още-джуджета за "позорен факт".
Иамш и вариант, който се обяснява с използването на магия. То постепенно премахва следите от адамантий, част от джуджешкото им наследство, които пречат на магията да се проявява свободно. Същите следи, вградени от Бона по време на войната с елфите, за да се противостои на елфическата магия, отговарят за прословутата джуджешка устойчивост на магия, но ги обвързвали с неживата природа, така че Дървото не е възразило. От друга страна, те са причина и за не по-малко прослловутите джуджешко твърдоглавие, тромавост и алчност за скъпи метали, които също изчезнали някъде там. Това не е магическа мутация, а здравословно прочистване на организма:)!
Не на последно място, можеш да използваш малката им численост в комбинация с промяната на средата и хранителните навици като обосновка за промяната от страна на Дървото. Промените са се наложили, за да се приспособят гномите към средата си и да не стават жертви ан високата смъртност, което също може да е с тяхно знание, със знанието на ограничен кръг или на всички, но да се смята расова тайна. Ралзиакта е, че в случая гномите сами биха помолили Дървото да ги превърне в това, което са:)!

Публикувано: пон яну 22, 2007 11:27 pm
от BatGojko
??? Тази тема не беше ли много по-голяма? Аздокато се наканя да я прочета и някой я е почистил... Явно е имало много спорове за нещо, ама на пропуснал съм.

ПП: Ах да, видях, че всички изишни мнения са преместени в Архив. Ако на някой му е мъчно да ходи да си ги прочете там (аз ще взема да го направя от любопитство като ми остане време).

Публикувано: пет юли 13, 2007 12:16 pm
от Shamajotsi
След почти половин годишно прекъсване се сетих за тази моя тема и най-сетне въведох някои промени, с цел подобрение на расата. Промените са:

1. Добавен първи параграф към частта за расовите особености, който би трябвало да обясни появата на нова разумна раса. До голяма степен съм копи-пействал от първите две предложения на Асен, защото ме мързеше да измислям цал нов текст, пък и тези предложения едно, че много ми харесват, и второ, че ми звучат много правдоподобно и се връзват, както със света, така и с вече написаното за гномите.

2. Поправих проблемния параграф за популацията на гномите. Хуманитарните и природозащитните организации на Магландиум могат да си отдъхнат, един вид вече е напуснал Червения свитък на застрашените видове, но не защото е изчезнал от лицето на Титания. Ликувайте!

3. Статистиките: точно както предложи Хамелеона навремето: Силата от 3-12 става на 5-14, максимумът на Интелекта става от 20 на 18, максимумът на Прецизността от 15 става на 16, а този на Издържливостта от 12 пада на 11.

Реших да не променям наказанието за езда: нито Великото дърво, нито което и да е животно, а още по-малко съвестта на гномите не би позволила развитието на ездата на територията на Гората. Евентуално, при общо съгласие, в случай на спешност, би могло да се стигне до "яздене", макар този термин тук да не е много правилен, защото по-скоро става дума за носене на гърба (по що-годе подобен начин, по който забързалият се ученик е "язден" от вкопчилата се за него раница, за да унагледя случая с подходяща аналогия).

Е, ако още ви се занимава с тази раса, бих бил щастлив да критикувате градивно промените, както и да посочвате други области за подобрение.

П.П. Е-е-е, пак съм забравил теглото и ръста! Писал съм ги в приблизителни стойности в описанието им, по Магландската система, ама нищо, другия път.

Публикувано: пет юли 13, 2007 6:49 pm
от hameleona
Чувал ли си за 'симбиоза'? Ето ти начин за езда. Прочети как са се отнасяли прабългарите към конете си и ще разбереш, че не е толкова зле да си кон. Или копирай връзката между елфи и коне от Толкин.... има хиляди варианти, ако искаш да премахнеш наказанието, но едва два-три, ако искаш да остава :)

аре поздрави. :)

Публикувано: нед юли 15, 2007 1:07 pm
от Shamajotsi
Е, хубу де, ама то и из Гората няма накъде кой знае колко да яздиш, а гномите не са същества, които ще бързат много, по принцип. А и нямат какво кой знае колко да мъкнат. Така че по отношение на придвижване и пренасяне на материали, гномите са си самодостатъчни, пък и струва ми се, размерите им не предполагат качествена езда.

И тук идва въпросът - наказанието към ездата от системна гледна точка пречка ли е или е пречка това, че засега не мога да го обясня много добре?

Публикувано: ср юли 18, 2007 6:03 pm
от BatGojko
Не би следвало да е пречка от системна гледна точка. По-скоро е интересно да се обясни накак си, но пък е достатъчно и да се каже, че народът на гномите няма традиции в ездата и не ползва ездитни животни. То и понитата в Магландиум не са кой знае колко.

А аз трябва да прочета тази информация отново, че съм забравил почти всичко :oops:

Публикувано: чет юли 19, 2007 9:05 pm
от Demonheart
Хъм, понита и коне в Чудната гора ми звучи малко... несъответстващо. Повечето диви коне са обитатели на обширни степи със сравнително ниска растителност. Чудната гора е гъста и няма къде да тичат тези същества. Нямам против гномите да могат да осъществят нещо като симбиоза с тях, но след като са толкова обвързани с гората, мисля, че основните им ездитни животни трябва да са типични горски обитатели - мечки, вълци, елени, глигани и други подобни (всички са гледали "Принцеса Мононоке" и са играли "Heroes", нали? :D ). Ниският им ръст и тегло позволяват такава езда. Затова мисля, че поне в пределите на гората гномите не би трябвало да използват коне. Иначе от системна гледна точка може би ще е трудно (или безсмислено) въвеждане но нови ездитни животни, а може би просто гномите ще получават бонус към ездата си, когато яздят горски животни. Но за това Иван по-добре да каже, че аз отдавна съм забравил системата :cry: .

Публикувано: чет юли 19, 2007 9:07 pm
от MoSKaU
Това са горски коне бе!
Повече въображение и всичко се връзва. :wink:

Публикувано: чет юли 19, 2007 9:12 pm
от Demonheart
Ааа, ясно :)! Странни са решенията на природата, или поне тези на Великото дърво. Нека тъй да е! :D

Публикувано: пет юли 20, 2007 2:38 pm
от Shamajotsi
Ех, тез' коне бре :D ! Аз търсех основание за наказанието, вие си измукахте от пръстите причина да остане :lol: . В крайна сметка наказанието от остава поради ред причини:
1. Наистина, както Демонхарт обясни, коне и понита в Гората не би следвало да има. Идеята за "горски коне" е интересна, ама евентуално за някоя друга гора ;) .
2. От системна гледна точка това наказание е и с цел балансиране на расата.
3. Пак от системна гледна точка, наказанието не пречи.
4. Причините, засягащи гномите, съм ги обяснил в предния пост ;) . Просто това не са създания, които ще ги видите да бързат или да мъкнат огромни товари.

Сега, след като го изкусурихме това, съм готов да чуя и критики по отношение на другите елементи на расата.

П.П. Среден ръст: 111 см или, както е казано в описанието, "по-малко от четири крачки". Средно отношение на ширина (гръдна обиколка) към височина: Височина/1,5. Средно тегло за 1 см размер: 0,35 кг за мъжете и с 20% по-леко за, ъм, гномките?

Публикувано: пет юли 20, 2007 3:09 pm
от Vilorp
Shamajotsi написа:П.П. Среден ръст: 111 см или, както е казано в описанието, "по-малко от четири крачки". Средно отношение на ширина (гръдна обиколка) към височина: Височина/1,5. Средно тегло за 1 см размер: 0,35 кг за мъжете и с 20% по-леко за, ъм, гномките?
Цялата тази сложнотия отпадна при последната ревизия на системата. В момента обявяваш граници на ръста от до и килограми също. Работата с константи, казват някой, била по-лесна от тази с плаващи променливи ;)

Публикувано: ср авг 01, 2007 10:59 am
от cherno_slance
При ръст от около метър и десет, и 0,35 кг за см височина, гномите ще тежат съвсем малко повече от елфана. При средно тегло от 38 килограма няма как да са по-силни от елфите, които имат макс сила 13 при средно тегло на мъжете 45. Сега някой ще каже, че сетингът е фентъзи и не трябва да има пряка връзка между тегло и максимална сила, но ще си позволя да не се съглася. Веднъж видях на една сесия елфана ковач-борец с трийсет и пет килограма тегло и сила 15-сет, и мога да кажа, че това беше изгъзица със системата. Собственикът на героинята използваше колосалната разлика между ДТ и собствено тегло, за да се придвижва с набирания по клоните на дърветата. Така се придвижваше....

За това ти предлагам да им намалиш силата на 12 като максимум. Максумума на другите им статистики е достатъчно добър като средна стойност, за да ги остави атрактивни и при максимална сила 12. Аз самият смятам да играя с гном. :twisted:

Публикувано: ср авг 01, 2007 3:14 pm
от hameleona
Сега някой ще каже, че сетингът е фентъзи и не трябва да има пряка връзка между тегло и максимална сила, но ще си позволя да не се съглася. Веднъж видях на една сесия елфана ковач-борец с трийсет и пет килограма тегло и сила 15-сет, и мога да кажа, че това беше изгъзица със системата.
Ми, точно това ще кажа. А това, че ти (или който е бил разказвача) си позволил това да става... еми, твой си е проблема.

Публикувано: чет авг 02, 2007 12:20 am
от Reksar
расата много ми харесва но неразбирам защо гномите имат еднакъв интелект с елфите тъй като от написаното по горе поне на мен така ми се стори че те са много по мързеливи от елфите , с нищо не са се отличили с високия си интелект или греша ако е така поправете ме

Публикувано: чет авг 02, 2007 1:09 pm
от hameleona
И аз съм мързел, ама дали съм тъп?

Публикувано: чет авг 02, 2007 7:08 pm
от Gallean
hameleona написа:И аз съм мързел, ама дали съм тъп?
Правило е, че мозъка, както всеки друг орган в тялото, без достатъчно тренировка, запада като възможности. Има тероя (около която се въртият и идейте на Хитлер за расизма), че хората, респективно човешките раси, които живеят по-на север и им е по-труден живота (оцеляването, нуждаят се от земеделие, дрехи, сечива и тн.) се по-умни.
Хорицата, дет са наслео и копат там, са определено по-не умни поставени до хората в градовете, които се нуждаят всеки ден да напрягат ума си зада оцелеят в пазарната джунгла и най-общо казано бизнеса. А прай си сметка :wink:

Публикувано: чет авг 02, 2007 10:20 pm
от hameleona
Тук говорим за заложени възможности. Не за развити възможности. Смея да твърдя, че няма пречки за висок интелект на гномите.

Публикувано: пет авг 03, 2007 1:40 am
от BatGojko
То пречка няма, но необходим ли им е? Все пак ИН в А16 е основен атрибут за магьосниците и затова е най-висок при елфите, а не защото са най-умни (това е вторичен ефект, от който те намазават между другото). Ако си спомняте в правилата, ограничения за реалния ум в следствие на ИН отпадат около ИН 10+, така че не им трябва висок ИН, ако няма да го ползват за магическо умение. По-добре им дай бонуси другаде и им "изяш" от ИН. Предполагам си го сложил, за да им обясниш "откритията", но за техничари е по-важна Прецизността, а останалото идва от Умения и Познания.
Колкото до СИ, при равно Тегло с елфите е напълно ОК да имат малко по-висока СИ - това не обърква по никакъв начин системата. И да, наистина ръстта и силата не са в напълно линейна зависимост, макар и да си виллят - това се доказва от живота, обикновено тежкоатлетите около 100 кг имат сила по-голяма от тези на над 120 и това не е изненада, тъй като при 120+ излипшното тегло е в по-висок процент (но това не е тама за спор тук). Сега и за другите показатели да кажа малко.
Не знам дали ти е направило впечатление, но стартовия сбро на показателите за всички раси е 25. Тук е 30. Максимума на расите е 74-73 (изключение са Гущероидите със 70, което е наказание заради покачващата им се МЗ и допълнителните Уникални умения).
Тук имаме максимум от 76!!!
Сега едно по едно.
Жизн. - Е, гномите не са най-коравите копелета очевидно, що се отнася до ЖТ, но пък ще наваксат от СИ впоследствие.
СИ - 14 Гномите не са най-силните, но определено не са и най-слабите. Все пак бият елфите. А и ограниченията за оръжията, които ще могат да ползват са незначителни.
Л - 17 Гномите определено са сред най-ловките създания (няма по-висок показател от 17 за Л)
ИН - 18 Определно сред най-добрите магьосници. Господството на Елфите отиде на кино.
ПР - 16 И тук са над средното, доста добре
ИЗ - 11 И са издръжливи като Гиганти
Хм, по основни показатели, не само няма от какво да се оплачат, но и има да се хвалят. Определено са за предпочитане пред Хората - губят само в СИ и то с по-малко от Елфите, които са единствената раса, която губи от хората само в един показател (упс, моя грешка - губи в два - и ИЗ на елфите е по-ниска).
Определено има какво да им се пипа, независимо, че Основните показатели не са всичко за една раса.
А като сравним ТР за началните показтели Гномите имат 32 ТР повече от Хората - начални. До момента най-голямата начална разлика измерена в ТР беше за Гигантите - 11 ТР. Тук имаме тройно повече!!!

СК 15 - На пръв поглед малко по-ниско, но веднага компенсирано от Л. Не бих казал, че им вреди.

Да видим уменията.
- Уау, гниомът има +2 към Обаяние. Стига бе, дори елфите нямат подобен бонус, а предвид, че и двете раси имат 18 ИН, занчи при еднаква красота гномите дърпат яко ;)
- Това с вятърничавия кураж е забавно, макар да е малко "вятърничаво" като механика - ще го усетиш като отрицателно въздействие веднъж на високосна, така че +4 към ПсУ си струва.

Ами това е. Откъм описания все още не съм изчел всички подробности (сори, липса на време, виж по кви часове пиша и ще ме разбереш), но това, което прочетох ми допада и не виждам никакви проблеми (а да, онова за което спорите с конете не съм го чел - или съм го забравил вече).
Това което има нужда д асе прави, според мен е:
1. Оправяне на началните Основни показатели;
2. Оправяне на максималните Осн. Пок. По-добре направи един изключителен показател и орежи всички останали, отколкото леко да дадеш навсякъде - така ще направиш гномите интересни, а не определено най-добри. В момента само слабите им Расови умения не ги превръщат в ултимативната раса, но определено ги правят "по-добрите хора". Супер балансирани са и могат д аса добри в абсолютно всичко.
3. Помисли за по-интересни и използваеми расови умения. По принцип любимите ми расови умения са на Елфите и на Джуджетата, но е ясно, че не винаги могат да се получат толкова добри като при тях. Все пак опитай да ги направиш максимално използваеми, пък било то и като на Гигантите (те там расовото умение се нарича СИ 22, ама... :? ).

Публикувано: пет авг 03, 2007 10:31 am
от hameleona
Я да видим, дали ще ви хареса тоя вариант на гномите, най-вече, дали ще му хареса на Шамайоци:

Механика:
Жизненост: 27
Виталност: 1
Сила: 5 – 12
Ловкост: 5 – 16
Интелект: 7 – 16
Прецизност: 5 – 18
Издържливост: 3 – 8


Константни:
Скорост: 16
Магическа защита: 0

Уникални расови умения:
-Знание и фокус: гномът или започва 0 ниво със 4 умения и познания, които владее на 6 ниво (а не три, както е при другите раси) безплатно, или трите умения и познания, които избира за начални ги владее на 7 ниво (а не на 6 както е при другите раси).
-Устойчиво зрение
-Добри маниери: По-добре да стане +2 към Политика, като бонусът е краен (т.е. не влияе на ТР за развитие и не се влияе от началните умения и познания - ако гном вземе в началото Политика, то той ще си я владее на 6(или7) и ще си има +2 расов бонус.)
-Умело промъкване: гномът разполага с бонус от +2 към умението си за промъкване.
-Изключително умело катерене: гномът получава бонус +4 към умението си за катерене.
-Малък ръст +4БЗ, когато се бие срещу по-голям противник. При придвижване по време на боен рунд, гномите изразходват с 50% повече ТД, закръглени нагоре.
-Вятърничав кураж: гномите са по-малко податливи на страх, съответно получават +4 към ПсУ срещу страх. Но веднъж уплашат ли се, по страх равни нямат, съответно всеки положителен успех при опит гномите да бъдат уплашени се увеличава с 50%.
-Изключително неумела езда: -4 към Езда.
-Невероятно неумело плуване: -8 към Плуване.
-Непоносимост към алкохол: -2 към УО срещу алкохол.


В синьо е това, което съм променял.

Публикувано: пет авг 03, 2007 5:25 pm
от Miro
hameleona написа: -Малък ръст +4БЗ, когато се бие срещу по-голям противник. При придвижване по време на боен рунд, гномите изразходват с 50% повече ТД, закръглени нагоре.
Я да се обадя и аз малко педантично. излиза, че гномите си тичат нормално, ама като ги нападнеш и изведнъж забавят, защото са малки. OoTS ;)

Пък правила за бой срещу по-голям или по-малък противник май си имаше някъде из книгата (нейде из специалните правила)

Публикувано: пет авг 03, 2007 6:48 pm
от hameleona
Предвижване е всичко - бягане, патешко ходене и кво ли още не. А парвила ако има - не знам, книгата остана на село :)

Публикувано: съб авг 04, 2007 11:50 am
от Miro
Не, не, не си ме разбрал. ако не греша скоростта на преход извън битка зависи единствено от скорост и от претоварване. е, излиза, че гнома върви нарадвно с останалите, но като ги нападнат и той започва да се влачи ;)

Публикувано: съб авг 04, 2007 12:32 pm
от hameleona
Хъм.... Върху това трябва да се помисли. Можем просто да му намалим скоростта, ама нещо не ми харесва тоя вариант. Абе, нима наистина има кой да обърне внимание на тая подробност? Щото честно казано едва ли ще им пук - просто гнома крачи по-бързо и готово.

Публикувано: съб авг 04, 2007 12:46 pm
от Shamajotsi
По идея постът трябваше да е много по-дълъг, ама дорде го напиша системата ме "отписа"... за кой път ми се случва вече :(

Много се радвам, че сте приели предложението ми за раса така сериозно :) . По критиките, точка по точка:

1. Статистиките - ризнавам, от статистики почти нищо не разбирам и сега виждам, че съм пооплескал нещата при "втората ревизия". Както и да е, предложението на Хамелеона е много добро и оправя по мое виждане нещата, но имам две забележчици. Първата е, че с такива начални показатели гномите стават доста "стандартни". Нищо не пречи примерно силата да падне с една точица (гномите не е е нужно да са толкова "яки") за сметка на нещо друго, което ще го видим в последствие. Другото, което не ми се понрави много, е издържливостта на създанията - това трябваше да е черта от времената, когато създанийцата са били джуджета. И макар да не съм си ги представял чак толкова издържливи колкото братовчедите си в Колоса, не си ги представях по-кекави и от елфи. Както и да е, ако е нужно, лесно ще преглътна това.

2. За уникалното расово умение - винаги, когато съм мислел за раса, съм имал това наум като необходимост. Идеята беше Вятърничавият кураж (вдъхновена донякъде от човешката Богоизбраност и режисьорското виждане за хобитите във "Властелина") и Знанието и фокусът (което трябваше да бъде чувствително по-слаба версия на човешката Възприемчивост) да са тази механика. Е, нещата очевидно не станаха така, тъй че продължавам да бистря расово умение. Ако на някой му хрумне - да свирне :) .

3. Бавното придвижване - не съм го тествал, но ми се струват адски много тези +50% ТД за придвижване. При предната механика пък наказанието беше по-малко от необходимото, а и малко странно, но нещата като че ли се пооправяха донякъде с 15-те скорост. Каквото и да решим накрая, да успокоя Ворак, наказанието ще се отнася и до придвижването по голямата карта. Само че ще се обръща като бонус при патешкото ходене, която механика тепърва ще бъде избистрена в темата "Бъзици с Аксиом" ;) .

4. Малкият ръст - има опционално правило на стр. 106 (сивото каре), но при сегашната ситуация, ако намаля ръста на гномите с десетина санта, те ще са с МР2, повечето останали са с МР 3, а гигантите са с МР 4. Тоест, ще имат бонус +1БЗ (уау, това ще обърне някоя битка :lol: !) срещу гиганти и евентуално ще се прикриват много по-лесно от стрелци и прелитащи из кръчмата халби. Съответно, тук идват два въпроса. Трябва ли им на гномите бонус към БЗ въобще? Ако им трябва - как да го получат: както предлага Хамелеона, един вид по-умело оползотворявайки се от ръстта си, или чрез промяна на опционалното правило? Вариантът за намаляне на ръстта на гномите до под 50 см се отхвърля - дори да се намерят хора като мен, дето им се разиграват герои с приблизителни размери и функции на футболна топка, забележката на Черното слънце ще си е съвсем на място.

Това от мен, (преди форумът да ме е отписал пак). Сега вече виждам някакво, макар и мъгляво, бъдеще за тази раса :) .

Публикувано: съб авг 04, 2007 1:16 pm
от hameleona
Сложи ги с 90 - 100 сантиметра ръст и всичко ок. Обаче, лично на мен ми се струва, че +1 БЗ си е +1 БЗ. Колкото повече, толкова повече.

Публикувано: нед авг 05, 2007 12:27 am
от Reksar
аз си мисля че ловкоста трябва да е или 17 свс 18 на макс а като начална точка 7 или 6 зависи ,СИ като начало да е 3 а на макс да е 12 , издръжливост 5 а на макс 11,интелект 5 макс 16,а за прецизноста си мисля че тряб ва да бъде нешто кат за ловкоста когато расата бъде готова смятап да направя герой като Йода :wink:

Публикувано: ср авг 08, 2007 10:22 pm
от BatGojko
Shamajotsi написа: 4. Малкият ръст - има опционално правило на стр. 106 ...
Чудесно е, че се споменава за това опционално правило, тъй като то не е упоменато в официалните допълнения, а трябва. С промяната в изчисляване на МР, би следвало да се промени и то и да дава чист бонус от разликата МР. Като бонусът не може да е отрицателен.
Така ако гномите минат в МР 2, те ще получат бонус (почти перманентен) от +1 срещу повечето си противници и +2 срещу гиганти. А все ви мисля, че всеки би се радвал на боус +2 срещу гигант с двуръчен чук.

Позамислих се и за "връзката с братовчедите" и достигнах до интересно решение. Гномите могат да имат наистина високи показатели, като:
СИ 6 - 16
Л 4 - 16
ИН 7 - 16
ПР 5 - 18
ИЗ 3 - 8

Забележете - вдигнал съм им максимума за СИ без да намаля нито един друг максимум!!!
Тайната е в замисленото расово умение. Тъй като орязванията им спрямо джуджетата са ясни - по-ниска Виталност, по ниска Жизненост, по-ниска МЗ, мисля, че по-добрата им балансираност е ОК, но при едно интересно базово умение:

Непоносимост на болка
При понясяне на каквато и да било щета (дори и за 1) гномите понасят допълнително +2 Временна щета.

Това не може да ги убие, но определено им намалява драстично способностите да се бият дълго, ако допускат удари или заклинания върху себе си. Естествено по-брутално щеше да е щетата да е шокова, а и по-добре щеше да отговаря на "непоносимост", но това означава да ги лиша от ТД... Не знам, може пък това да е по-правилното. Вие какво ще кажете - Временна или Шокова?

ПП: Умението предлагам да подмени липсата им на кураж.