Гноми

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 09, 2007 1:55 pm

Значи, принципно нямам нищо против, но все пак идеята май беше гномите да са по-хилави от хората, а в твоя вариант са... честно казано равностойни на хората в статове. И ако ще получават допълнителна щета да е 2 шокова, а не временна.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 09, 2007 2:26 pm

Началните показатели така са добре, май. На максимумите само не ми харесва, че три от тях са 16 - като при хората, което не че е кой знае какъв кахър де. И, хубаво, издържливостта ще им е малко, макар че така май изостават от останалите раси по отношение на ТД в началото на битката.

По отношение на нетърпимостта към болка - първо да се разберем, предложението е да се замени с цялата онази история за смелостта или само с негативната част от нея? И е по-добре щетата да е временна - иначе това ще е прекалено сериозен минус и най-малкото може би никой няма да има изгода от войн-гном - ако въпросният герой се озове на фронтовата линия ще мине цялата битка преди да се е опомнил от ударите. Ако щетата е временна обаче няма да се стигне до там - най-многото много хора ще отбягват тежките брони за да могат героите им да имат ТД за активна защита.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 09, 2007 3:16 pm

Ами, ако е шокова, ще губи по 2 тд за понесен удар. не виждам чак такъв проблем.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 09, 2007 3:33 pm

Виж сега - представи си, че си си направил гном, който се бие с някакво оръжие за близък бой. Естествено, този образ ще ходи напред да се бие и изведнъж се оказва в обсега на всеки свой противник. Изведнъж му се стоварват на главата два-три удара (ако сред вразите има каратисти - още по-зле) и една-две стрели (надяваме се, че стрелецът е сравнително некадърен и няма "Поток от стрели"), което автоматически означава поне 6 шокова щета. Дори при максимални показатели и Скорост 16 това означава, че нашият герой е останал с 10 ТД - е, той трябва и да се бие, нали така? И освен ако не сме го въоръжили с кинжал или не се бие с голи ръце, това означава не повече от една атака на ход в най-добрия случай. А ако става дума за начални нива на гномът съвсем ще му се стъжни. При такива условия кой би си направил войн? Не казвам, че гномите са създадени за месомелачки в близък бой, но не искам и да стават съществата, които освен да се самоубият, друго не биха могли да сторят с меч в ръка.
シャマョツィ

Потребителски аватар
MoSKaU
Работник
Мнения: 112
Регистриран на: нед юни 19, 2005 12:31 am

Мнение от MoSKaU » вт авг 14, 2007 12:33 pm

Скорост: 16
Това са гноми нали
-Малък ръст +4БЗ, когато се бие срещу по-голям противник. При придвижване по време на боен рунд, гномите изразходват с 50% повече ТД, закръглени нагоре.
Следователно, би трябвало не само по време на бой да са по-"трудно подвижни" При ръст 111, краката им се очертават доста малки, ако се вземе пропорцията на цялота височина. Нещо около 50-60 см. Най-много 70. Това пък дава възможност за малък разкрач и следователно по-бавни. Скорост от сорта на 14 или дори 13 (за второто мисля, че е малко прекалено занижено) би било справедливо да се даде на малките пичове. А проблема с ТД-то, ще се компенсира от високата начална Л може би.
Това е засега.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт авг 14, 2007 12:43 pm

Ама, човек, скоростта се ползва и за действия с "ръцете" т.е. атаки. Основно за атаки :) това, че е дребосък не би трябвал ода пречи на гнома да стреля с нормална скорост.

Тук идва разбира се другия проблем, че еднометрово нещо не може да размахва двуметров меч, пък и много силно да е. то не може да ползва и човешки брони и човешки мечове, защото ще са му много големи.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
MoSKaU
Работник
Мнения: 112
Регистриран на: нед юни 19, 2005 12:31 am

Мнение от MoSKaU » вт авг 14, 2007 12:55 pm

Да, съгласен съм. Не би трябвало да има последстивия за атаката. Но все пак, скорост 16 за дребосъците не ти ли се струва много?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт авг 14, 2007 12:58 pm

МоСКау, откриваш топлата вода - именно затова сме го наложили наказанието към движението ;) . Именно поради това, което го каза Ворак, а и тъй като скоростта влияе на Реакцията, ще си има специално наказание, което ще се отнася само към движението (и по време на бой и иначе, естествено). По отношение на битката вариантите за това наказание засега са два: добавяне на +х% към ТД за движение или изразходване на х ТД когато гномът реши да се движи. Чакам мнения по отношение на двата варианта, като се приемат и други ;) .

П.П. Очевидно сме писали едновременно ;) . Нямам нищо против скоростта да падне на 15, както си беше в началото, особенно ако това би позволило качването на друг показател, че да не са гномите толкова "човешки". Но скорост 14 или 13 за тях е убийствено и аз не ги ща чак сакати. Също така скоростта в аспекта си на реакция ми се струва, че не се влияе от скоростта - що мухи щях да съм избил иначе, ама на! Аха-аха да ги ударя и те тагадък-тагадък и отлитат!
シャマョツィ

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон фев 04, 2008 2:26 pm

/Да си вдигна хубавата тема за гномчетата ми ;)/

Правилно ли разбирам, че основният кусур на тази раса засега остават статистиките? В смисъл, всичко по тяхното описание, история и т.н. звучи ли наред? Защото ако е така, ще се занимавам само със статистиките, които на този етап съм ги докарал до следното дередже:

Жизненост: 27 (кекави ще са в началото, няма как)
Виталност: 1 (и навярно повечето от тях ще си останат сравнително кекави)

СИ 4 - 15 (блазнеше ме идеята на Бат' Гойко силата на гномите да е "повлияна от джуджетата", но с цел баланс си остана такава)
Л 6 - 16 (ще имат малко предимство в началото, но няма да са най-ловките, определено)
ИН 7 - 16 (в началото ще са някакви генийчета, но елфите си остават най-умните, като евентуалното предимство в това отношение - за което става дума в описанието - ще бъде "Знанието и фокусът")
ПР 5 - 18 (нормално в началото, но до края това става основното им предимство пред останалите раси - и може да се спекулира, че е повлияната от дждуджетата характеристика и в последствие доразвита)
ИЗ 3 – 8 (не ми се връзва много да е инак, пък и с цел баланс...)

Константни:
Скорост: 15 (трътльовците компенсират това с малко по-вискотата си начална ловкост)
Магическа защита: 0 (нещо напълно нормално за расите)

От положителните умения отпадат "Добрите маниери", защото доколкото разбрах не е хубаво да има расов бонус към Обаянието. Всъщност, има ли наистина проблем тук? Все пак гномите до края ще са "нормално умни", а и не съм увеличавал красотата все пак, за която съм сигурен, че не трябва да се влияе от расата. Ако няма проблем ще върна този бонус, като евентуално като компромисно решение мога да го направя като +1 Обаяние.

Добавя се и непоносимостта на болка - само че не знам точно как. Едната идея е при всяко понасяне на щета, гномите понасят допълнително 1 Шокова щета (2 са прекалено много - срещу двама противници или един такъв каратисти или един такъв с две оръжия, гномът няма да може дъх да си поеме). Другият вариант е при всяко понасяне на щета да се добавя допълнително 1 Временна щета (2 и тук ми се струва прекалено много - при все, че съм ги направил слаби).

За бавното ходене (написано отделно, да се отбележи) на този етап си харесвам моята идея от началото - при всяко придвижване гномът трябва да отдели още 1ТД за да "запали". Иначе движението им не е толкова осезателно по-бавно, че да се отрази в битка. Пък и явно те само на къси разстояния не са добри ;) .

Е?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон фев 04, 2008 6:26 pm

Ами, не съм любител на бавното ходене, а щетата я направи така:
(Щета - Воля)/2 Шокови щети Тъкмо ще има полза от волята...

Потребителски аватар
nikestan
Frozen
Мнения: 274
Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
Местоположение: В.Търново
Контакти:

Мнение от nikestan » пон фев 04, 2008 8:42 pm

Не е ли по-добре Временни, нали именно те са системния израз на болката.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон фев 04, 2008 8:45 pm

ъъъ.... не точно. Шоковите щети са баш за щети от болка - губиш време да пищиш :D

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт фев 05, 2008 2:29 am

hameleona написа:ъъъ.... не точно. Шоковите щети са баш за щети от болка - губиш време да пищиш :D
Добре казано :D . Както усещам, някои почитатели на по-реалистична игра може би ще добавят това качество ан всичките раси (без гиганти, може би, и без гоблини). Или може всяка раса да си има собствен "Праг на болка", над който да се трупат шокови щети, ако влезе по-силен удар от "прагът". И "Войн" примерно да добавя към прагът точки. :)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 05, 2008 11:48 am

Има си праг на болката - нарича се воля, а конкретно в бумажката е обяснена кото носене на нагорещен казан с катран до ръба на стената с голи ръце Воля+3з<>16+колко топъл е катрана (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт фев 05, 2008 8:25 pm

hameleona написа:Ами, не съм любител на бавното ходене, а щетата я направи така:
(Щета - Воля)/2 Шокови щети Тъкмо ще има полза от волята...
Хам, това не е добра идея. Досадно е по време на битка да се изчислява нещо по подобна формула. Имаш променливо число за щета, а и на всичко отгоре имаш делене след това.

ПП: Ще продължа с форума нощес.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт фев 05, 2008 11:31 pm

ммм... демек, никой няма да може да си запомни, колко му е волята, така ли?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт фев 05, 2008 11:40 pm

Ми виж - така или иначе се мятат зарове, събират се, че и с разните допълнения като БЩ и специални атаки, а пък сега да вадим Воля, че и да делим на две... и да, в началото ще има ровене по персонажните листи. То вярно, че тази раса май ще е за по-"хардкор" фенове, ама чак толкоз ;) . Да не говорим, че механиката чисто системно не е обоснована - аз искам получената щета да е осезаема, но и до голяма степен символична - 1 или 2. С тази Воля, която ако не се лъжа е средното аритметично на два показателя - Сила и Интелект, тоест варира между 5 и 15, или нещото няма да има никакъв ефект (кинжал) или гномът ще се сътакляса на мига (брадва).
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср фев 06, 2008 12:02 am

Тогава Щета/3 Шокови щети и готово. Не може да е на 2, защото ударят ли ги, гномите няма да направят нищо повече в битката ;)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср фев 06, 2008 12:24 am

Между другото, ако е шокова щета е напълно ОК да е и само 1. Това няма да счупи напълно играта с гоблин, но същевремено ще го направи много неефективен в определени ситуации, а това си е предизвикателство. Ако е временна, аз съм за 2, тъй като иначе е слабо.
На мен лично подобно расово умение ми допада (така де, нали аз си го измислих, имах си хас сега и да не си го харесвам ;) ), тъй като реално понижава боеспособостта, без да я анулира напълно.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср фев 06, 2008 12:41 am

1 или 2 Шокова, не виждам логика да е временна. Много ще е товарещо да са и от двете, иначе така май би било най-добрия вариант...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср фев 06, 2008 12:56 am

Значи 1 шокова.
За момент се замислих дали да не го обвързваме с размера на щетата, но това не е реакция към щетата, а проява ан страх в случая, следователно няма нужда от подобно обвързване.

А и онова за 1 ТД при тръгване ми харесва. Принципно, най-точно би му подхождал терминът "Инертност".
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср фев 06, 2008 12:24 pm

Ми то въпросът за името е чисто козметичен, но аз предпочитам "Бавно ходене" поради две основни причини:
1. Тази черта на расата освен "инертността" трябва да даде системно отражение на късите крака на гномите.
2. "Инертност" ми звучи някак прекалено... научно :roll: .

Та така, в крайна сметка остана да се дообсъдят статистиките и да се опитам да изврънкам "Добрите маниери"...
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср фев 06, 2008 12:59 pm

"Добрите маниери" е ролеви бонус и ако той се явява следствие на описанието на расата съм съгласен. Проблем ми е, че тази раса все още не е вплетена добре в Магландиум и катотака не ми се връзва да имат възможност за "Добри маниери" - как така са се научили на обноски без да имат добри контакти с останалите раси? Или пък имат, ама аз съм го пропуснал (все пак съм чел описанието отдавна)?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср фев 06, 2008 3:53 pm

Колко жалко, аз в описанието като че ли съм писал точно обратното - гномите или не ги харесват или не ги взимат на сериозно. То може да се оправи, ама толкоз труд и риск да поомажа нещо няма да си заслужава.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон апр 07, 2008 11:11 pm

Официално каня гномите дасе присъединят към общата шарения на Хоул... Ако на Шами му се занимава да ги преработи лекичко за да паснат :)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет апр 10, 2008 10:58 pm

Ми, само кажи какво да им се промени...

Ако става дума за статистики, то тамън това трябва да се обсъжда и в тази тема. Ако става дума за бита им и историята, само кажи къде трябва да бъдат "набутани".
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет апр 10, 2008 11:02 pm

е, тука може да ти се събере малко повечко работа :) Общо взето, раси и държави са завършени.
40 и кусур страници а4 шрифт 12. мога да преработя гномите, мога и да те включа в екипа (но тогава трябва да прочетеш бая текст :D) или мога просто да ти пратя тези 40 и кусур страници и да ти дам и картата :) Избери си :)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 17, 2008 11:38 pm

/В опит пак да си вдигна хубавата тема за гномчетата ми ;) /

Гноми /колкото се може по-накратко/

История
Една от големите мистерии около тази раса е произходът й. Гномите се появяват по време на Войната на боговете, като произлизат от джуджетата. Изгубили подкрепата на своя бог, Бона, гномите напуснали родните си места в Железните планини и започнали да се скитат навред. Срещнали неимоверно много трудности, но спасение намерили в Чудната гора. Там Великото дърво им обещало да ги пази ако в замяна и те се грижат за гората и нейните обитатели. И заживели представителите на новата раса в Гората в хармония с другите твари, които били там. Постепенно настъпвала метаморфоза, която ги преиначила в това, което са днес, като тя била не просто физическа, но и съотнасяща се към характера им.

Създанията били приети що-годе добре от останалите разумни раси на континента, които обаче постоянно ги гледали "от високо" във всички смисли на израза. Но Великото дърво обучило дребния народ на мирно съжителство и решаване на проблемите с не-силови мерки. Така дребните създанийца успели да оцелеят в този свят, който в началото като че не искал да ги приеме.

Последният повратен момент в историята на гномите е Войната на Гущероидите. Съветвани от Великото дърво, гномите не се включили в нея, въпреки че били горещо молени от останалите. В крайна сметка трите раси-победителки от Войната започнали да се държат хладно с гномите, след като свършил конфликтът. Така, изолацията, която гномите си наложили от времето на появата на зеленокожите се проточва вече над половин хилядолетие. Малко създания извън Гората са чували за този дребен народ. Което в последно време си има и своите плюсове - вече много малко елфи, джуджета и хора помнят, че навремето е имало раса, която не се е отзовала да се бие с гущероидите и всеки гном, който напусне родните земи (такива кажи-речи по принцип няма), има шанс да се впише в обществото именно заради принципите на не-агресия внушени от Великото дърво.

Расови особености
Изследователите, които твърдят, че в джуджешката кръв има малки количества адамантий, биха казали, че това е основната разлика между джуджетата и гномите. Смята се, че именно такъв процес по време на метаморфозата направила създанията по-малко издържливи, но и по-малко твърдоглави и алчни. Гномите са около 4 крачки на височина, което ги прави по-ниски и от джуджетата, а иначе като телосложение са нещо средно между джуджета и хора. Фазите в развитието на гнома са като при хората, с разликата, че са 3 пъти по-дълги и зрялост се стига на около 60 годишна възраст. Има тенденция със старостта гномите да поумняват по-осезаемо, отколкото губят физическа форма. Гномите са много дълголетни - живеят до около 240 години, а някои прехвърлят тристотака.

Гномите съчетават в себе си и амбицията на хората и съзидателността на джуджетата. Тъй като са леко непохватни и не особено ловки, те не се славят с материални постижения. Тяхната фурия са познанията и науките. Макар и да можете да срещнете тук-таме някой сръчен гном, те основно сглобяват изобретенията на своите заети с мислене и изработване на планове за нови джунджурии събратя. Гномите също така са изключително напреднали в областта на магията. Във всички тези отношения гномите получават изключителна помощ от страна на Великото Дърво, като те от своя страна дотам са стигнали в своя напредък, че вече на няколко пъти мъниците са споделяли мъдрост с техния закрилник. Въпросът доколко дървото наистина не е било запознато с нещата, които са му били “преподадени” или просо е проявило куртоазия с цел да не обезсърчи гномите е тема на друг разговор, но дори и тези съмнения не могат да смекчат гордостта на гномите от постигнатото.

Територии
Гномите населяват почти изключително Чудната гора. Организирани са в Села, но колкото живеят в тях, толкова живеят и извън тях.

Животът на Гномите
Независимо дали са в селата или извън тях, гномите водят горе-долу един начин на съществуване. Общо взето гномите живеят мирен живот – за разлика от хората, този народ не изпитва нужда при отсъствието на конфликт да си създава такъв. Всеки се занимава с нещо, като ако някой се нуждае от неналичен продукт, нищо не му пречи да помоли съседа си за въпросното. Характерно е, че тези създания не намират за какво да бързат. Може би в това се крие дълголетието им? Както и да е, не може да се каже, че гномите си пилеят времето – когато говорят с приятел, те много често обсъждат проблеми от тяхната научна дейност и се разменят предложения за преодоляването им – така се е стигнало до някои много интересни открития и изобретения.

Управление и развитие
Всяко гномско семейство се състои от двама съпрузи, които имат най-често две деца, рядко се срещат и семейства с по едно или три деца, като по-голямо домочадие е по-скоро плод на грешка или прекалено изявена склонност към радостен живот от страна на гномите-родители.

Около половината гномски семейства живеят в едно от седемте села в Чудната гора, като останалата половина живеят на ден-два път от тях. Всяко село съдържа около петнадесет домакинства. Извън всяко село има още горе-долу толкова домакинства, които макар да се считат за малко по-независими от останалите си събратя, все пак се асоциират със околните села до голяма степен.

Всяко село има един “старейшина”, който играе ръководна роля за останалите в населеното място и представлява както тях, така и гномите, които живеят извън селото, но се водят част от него. Ролята на всеки старейшина е да организира съселяните си за постигането на общи цели и да “съди”, което в почти всички случаи се ограничава до разрешаването на кавги.

Всяко село си има и “мъдрец” или “мъдра”, ако е жена, което по аналогия на старейшината не е задължително, но е много често срещано. Ролята на този гном е да облекчава болките у всеки гном, били те телесни или духовни, съответно лекувайки гнома или давайки му мъдър съвет. Ролята на “мъдрите” е също така да разрешават и проблемите от мистично естество, които обикновените жители на Гората, въпреки своята начетеност не смеят да закачат много-много. Мъдрите имат и обредни функции. За разлика от старейшините, гномите, които заемат описваната длъжност не се избират, а наследяват “занаята” – когато някой мъдрец навърши сто и шестдесет години, той започва да се оглежда за току-родени гноми, от които после той ще обучава до края на живота си. Избраните да бъдат чираци, колкото и да са били странни, стават още по-странни. Те заживяват заедно с учителите си, което винаги е място бая отдалечено от селото. Това понякога е изключително неудобно обстоятелство за събрятята на гномите – представете си как някой носи болното си невръстното дете през време на тежка виелица за да може то да оздравее. За случаи, когато това е все пак осъществимо, мъдрите имат поговорка: “Пътят лекува”. В останалите случаи се оказва, че мъдрите винаги имат начин “уж случайно, така, да потърсят малко захар” и да навестят дома на нуждаещият се.

В началото на всяка пролет всеки от седемте старейшини отива на така наречения “Съвет на старейшините” или просто “Съветът”, където се обсъждат големите проблеми, с които са се сблъскали гномите през изминалата година и как, ако те не са решени, останалите могат да помогнат.

От време на време, без да е регламентирано ясно, мъдрите се събират на Събора на мъдрите, или за по-кратко, Събора. На това събрание мъдрите обсъждат знаците, които им е оставила природата. Случвало се е и мъдрите да се забързат към извъредно свикан събор за да тълкуват случили се феномени, като Огненият език, който проряза Магландското небе през третата година на четеринадесетия Свеж Поток. Интересното в случая е, че въпреки че не се известяват по никой от познатите начини, мъдрите винаги успяват да се съберат по едно и също време, така че да няма подранили и закъснели.

Рядко, когато надвисне голяма трудност пред гномския народ, старейшините и мъдрите се събират заедно на така нареченото Общо събрание. Там мистичните познания си помагат с практическите умения за да се измисли какъвто и да е изход от ситуацията.

Всички гореописани събрания стават около Великото Дърво, което не жали мъдрост и усилия когато помага на своя любим народ.

Когато нещата станат пък много напечени, всички гноми се събират около Дървото. Подобен род събрание се е случило само на два пъти, когато Малкият народ се срещнал за първи път със своя покровител (макар и да има горещи спорове дали тази случка да се включва в бройката) и когато избухнала Войната на Гущероидите, като гномите, естествено, се надяват да няма други поводи за подобно събитие.

Села
Както вече стана на няколко пъти ясно, селата на гномите са седем. Те не се различават много едно от друго – всяко е защитено от малка плетена оградка, която по-скоро има функцията да обяви територията на гномите пред останалите същества, като се наблюдават малки къщички, издълбани в стволовете на самите дървета, като често има и помещения дълбоко в почвата (тази част от “архитектурата” на гномите се смята за наследена от джуджетата), като гномите си и доукрепят къщите с тухли и керемити – така къщите на гномите добиват много интересен вид, като дву-триетажни къщи на хора, в центъра на които е израстнало голямо дърво. Всеки гном има и скромно дворче, където отглежда главно декоративни цветя и подправки. Къщите на гномите извън селата имат горе-долу същия вид.

/за повече информация - първия пост ;) . Някои неща се различават, ама малко, колкото да се обосноват "Добрите обноски". Надявам се белите конци не си личат.../

Статистики /и обяснения по тях защо са така, както са сега/

Жизненост: 27 (кекави ще са в началото, няма как)
Виталност: 1 (и навярно повечето от тях ще си останат сравнително кекави)

СИ 4 - 15 (блазнеше ме идеята на Бат' Гойко силата на гномите да е "повлияна от джуджетата", но с цел баланс си остана такава)
Л 6 - 16 (ще имат малко предимство в началото, но няма да са най-ловките, определено)
ИН 7 - 16 (в началото ще са някакви генийчета, но елфите си остават най-умните, като евентуалното предимство в това отношение - за което става дума в описанието - ще бъде "Знанието и фокусът")
ПР 5 - 18 (нормално в началото, но до края това става основното им предимство пред останалите раси - и може да се спекулира, че е повлияната от дждуджетата характеристика и в последствие доразвита)
ИЗ 3 – 8 (не ми се връзва много да е инак, пък и с цел баланс...)

Константни:
Скорост: 15 (трътльовците компенсират това с малко по-вискотата си начална ловкост)
Магическа защита: 0 (нещо напълно нормално за расите)

Уникални расови умения:

-Знание и фокус: гномът или започва 0 ниво със 4 умения и познания, които владее на 6 ниво (а не три, както е при другите раси) безплатно, или трите умения и познания, които избира за начални ги владее на 7 ниво (а не на 6 както е при другите раси).

-Устойчиво зрение

-*Добри маниери: гномът има бонус +2 към обаянието си. Или +1. Ако по принцип има проблем да се добавя бонус към този показател (въпреки че гномите вече не са по-умни от елфите), да се чете като +2 към Дипломация.

-Умело промъкване: гномът разполага с бонус от +2 към умението си за промъкване.

-Изключително умело катерене: гномът получава бонус +4 към умението си за катерене.

-Малък ръст

-Вятърничав кураж: гномите са по-малко податливи на страх, съответно получават +4 към ПсУ срещу страх. Но веднъж уплашат ли се, по страх равни нямат, съответно всеки положителен успех при опит гномите да бъдат уплашени се увеличава с 50%.

-*Къси крачка/ Бавно ходене: в началото на всеки ход, в който гномът се движи, героят трябва да изхаби допълнително 1 ТД. (на този етап си харесвам моята идея от началото - при всяко придвижване гномът трябва да отдели още 1ТД за да "запали". Иначе движението им не е толкова осезателно по-бавно, че да се отрази в битка. Пък и явно те само на къси разстояния не са добри.)

-Изключително неумела езда: -4 към Езда.

-Невероятно неумело плуване: -8 към Плуване.

-Непоносимост към алкохол: -2 към УО срещу алкохол.

-Непоносимост на болка: при всяко понасяне на щета, гномите понасят допълнително 1 Шокова щета

*Отбелязаните така неща са за последен път обсъждани и по тях не знам какво е крайното мнение на "експертните лица", каквото май все още няма. Но ако някой не се радва на други аспекти на расата - да се обажда. Много ми се иска някой ден да ги видя завършени тез' гноми. Сега като четях какви съм ги писал взе че ми стана пак интересно...

Е?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 16, 2010 12:20 am

Повдигам темата защото расата е сред одобрените за Арената

Шами изпусна ли Панирането - един удар +1 шокова щета

Малкия ръст не си го отразил системно, аз бих казал +1БЗ ако разликата в МР на биещите се е поне 2

Късите крачка са идеални

Добрите маниери могат да са +1към социалните умения вместо нова 4 на 6 или 3 на 7... което пак си е същото ако си вземеш социални умения.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пон мар 01, 2010 1:55 pm

Shamajotsi Добрите маниери и знание и фокус какво точно ще речат? Vilorp същият въпрос за Вилорпиядата? Ако се чуе и мнението на БГ няма да е лошо 8)
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Отговори