За ограничената подвижност

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

За ограничената подвижност

Мнение от hameleona » чет яну 18, 2007 2:33 pm

Ами, мислех си вчера и се чудех, дали да не се натрупва до едно ниво (примерно Ловкост стойността) и тогава да започва да се отчита както се отчита и сега.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 18, 2007 7:28 pm

Я дай малко по-ясно определение, че аз не можах да го схвана с пълна сигурност. Имаш предвид, ограничението на подвижността да не влияе докато не достиген стойността на Ловкостта ли? Ако е така, то е сложно за изчисляване, а и в 99% обезсмисля наличието на ограничение на подвижността.
Като правило, което облекчава всичко онова свързано с броните и подвижността, най-лесно проблема се решава, като в началото игнорирате наличието на ограничена подвижност и се водите по чистата логика (все пак салто с пълна броня не е задача за всеки).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет яну 19, 2007 2:14 pm

Аз бих казал, че салто със пълна броня си е мисия невъзможна.

Иначе, аз поне водя така - ограничената подвижност почва да влияе на движенията, чак когато стигне Л стойността и я превиши. Няма кой-знае какви проблеми. Освен този, че си имаме доста рицари, но пък това се балансира и от наличието на също толкова много рицари сред противника :)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет яну 19, 2007 8:26 pm

Още по-добре го балансирай с повече въздушни магове отсреща ;)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет яну 25, 2007 2:18 pm

Хъм... всъщност, ако успея да завърша енциклопедията на броните, която ти показах, ще видиш, че ОП ще е по-добре, отколкото сега.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 11, 2007 10:05 am

Смятам да ползвам следното правил във форумната, така че ще пробвам, дали го бива...
Допълнение за Ограничената подвижност:

Тъй като никога не съм имал проблеми да си пазя баланса в игрите променям правилата за ОП.
(по-надолу Х е стойността на ОП)

Ограничава възможността за отклон до 4 - Х/2, но не под 1.
Намаля Скоростта с всички произтичащи от това последствия с Х

И толкова.
Казвайте, ако имате нещо да казвате, докато е време :P

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт сеп 11, 2007 3:05 pm

Мисля, че като активно действие отклонът си е достатъчно повлиян от ограничената подвижност, за да не го орязваш допълнително. И тук иде ред да те питам, за да си изясня веднага изникнал въпрос - когато героят не е ограничен или е ограничен, ама в минимална степен (ОП 1), това означава ли, че може да се отклонява за максимум 4? Както и да е, не виждам причина, когато някой противник ти виси на кратуната в продължение на 10 секунди, ти да не можеш да направиш всичко по силите ти и да се извъртиш в посоката, в която не се очаква да попадне острието. Ще ти е по-трудно, разбира се, отразено системно с допълнителните ТД, които трябва да бъдат изхабени, но не виждам причина да се налага максимум. Все пак, отклонът не е само човек да се свие на топка, което определено си има своите граници, когато е навлечен в пълна броня, но и способността да се направи движение наляво/надясно ;) .

И накрая, не че е сложно това, което си предложил, но очевидно деленето е свръх възможносттите на средностатистическия фен на ролевите игри ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 11, 2007 4:41 pm

+4 ЗА от Отклон е 8 ТД, но това е опционално. Иначе, моя вариант замества официалния, ако не си разбрал.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт сеп 11, 2007 5:18 pm

Сори, очевидно не съм. Но ако го замества, искаш да кажеш, че това е единственото негативно на ОП? Тоест, можеш да спринтираш в кована броня, само дето не можеш да се кълчиш пред противника? Не ме разбирай погрешно - не давам контрапримери, а задавам доуточняващи въпроси, че да се знае какво точно се предлага :) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 11, 2007 5:25 pm

Забравил съм малко нещата за Спринта, но той не зависеше ли от ТД? а щом имаш -Х Скоррост, демек -Х/2 ТД... значи, ще бягаш по-малко.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт сеп 11, 2007 5:37 pm

Под спринтиране имах предвид просто да си тичкаш нормално из бойното поле (да си изразходваш всички ТД за ходене, да кажем, все едно си тичкаш по долно бельо). Идеята на въпроса беше: какво махаш и какво оставяш от оригиналните правила? Видяхме какво добавяш и сега, доколкото съм разбрал, да взема да обясня на другите заблудени души, като мен:
-Намалянето на Скоростта си остава
-Добавя се ограничение в отклона
-Очевидно не се добавят ТД към активните действия

Ако е така - добре звучи, то последното и без това май си беше основната гадост на броните, дето обезмисляше част от тях. Малко не съм съгласен обаче с второто - всъщност, това не ми харесва и в ДнД, че един вид бронята те пази, ама ти пречи ти да се пазиш от един момент нататък. Да те затруднява - хайде, бива, дори е добре като балансиращ и разнообразяващ героите фактор, ама да ти показва палката "Ти си дотук, аз поемам по-натам и да не съм чул възражения" съвсем не ми допада като вариант.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 11, 2007 5:53 pm

Истина е, че бронята не те ограничава в Отклона чак толкова, но е малко трудно, да се завъртиш, когато си в 30 кила метална броня, която е гъвкава, колкото и многовековен дъб ;)

Иначе, правилно си отбелязал какво съм направил - махам допълнителните ТД и това е.

Може да е дори от 10 - Х, като практически, така ще се обхващат 20ТД, може и да е от 16 - Х*2 или 32, до 0 ТД. (което значи, че при Х 10, ще можеш да се отклониш за до +6, което и без това рядко е възможно.) Помисли, първо колко време за отклон имаш изобщо.

атака за над 10 ТД, не съм видял. Тогава, добре, нека да е 5 + Х/2, като се закръгля към по-малкото.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт сеп 11, 2007 9:52 pm

Аз съм за реалистичността и логичността, та - баси чкото че придвижваш броните в тая посока Хам! но не ми стана ясно защо запазваш ограмничението въху отклон при положение, че премахваш всички останали. Така де, единия брониран гантлет променя възможностите за нападение колкото и 30те кила ламарина по тялото.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 11, 2007 11:32 pm

при 16 ЗА на кованата броня, имаш -10 скорост. Което значи, че обикновен, средностатистически човек, по моята система ще има... 8 ТД, 6 реакция. Много ли е? Ми, за мен не... естествено, може да се увеличи, примерно Х*2 да намаля скоростта ил иказано иначе, при Х=8 няма да можеш да реагираш в битка (0 скорост за човек...)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср сеп 12, 2007 12:01 am

Мисля, че и Вилорп (Хам: Ворак, шам, ворак;)) не бе разбрал като мен, че се запазва намалянето на скоростта ;) . А какво ще кажете следният компромисен вариант:
-това с намалянето на скоростта очевидно е право в десетката, затова то си остава и въобще не подлежи на дискусия.
-по старите правила да се изисква допълнително ТД но само за отклон. Така се гърмят с един куршум следните зайци:
1. Отклонът е ограничен - както Хам и Вилорп желаят, съответно те са щастливи :D .
2. И аз съм щастлив ;) - дори и да се стигне до теоретичната ситуация група да се навие да разиграва стотен левъл персонажи (света Мангаландиум, който да не се бърка с Мангаландиум :lol: ) и някой направи атака за 60 ТД, онзи отсреща да е ограничен, ама да не се стига до познатата ситуация от физкултурния салон - правя мост, ъ, ъ, сецнах се!
3. Така отрицателните бонуси от ОП не са (чак) толкова убийствени и вече няма да се налага на противника да добавя подготовка "пиене спокойно на кафе", че да може да те догледа как си вдигаш щита или му парираш удара като си в пълна броня. Друг е въпросът дали и така петте процента бонус абсорбация ще са балансирани - това ще каже АнграХвар, като направи нужните тестове (ако се стигне до там). Ама все си мисля, че и той ще е с една идея по-щастлив :) .

Надявам се съм се изразил ясно, макар и в полунощ след гости и експресни уговаряния на събирания за ПММ да съм бая разсеян.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср сеп 12, 2007 12:54 am

hameleona написа:Истина е, че бронята не те ограничава в Отклона чак толкова, но е малко трудно, да се завъртиш, когато си в 30 кила метална броня, която е гъвкава, колкото и многовековен дъб ;)
Такива не съществуват:)!
Виж, ако продължиш да настояваш, може да ти потърся едно клипче, в което хората правеха цигански колела в европейска броня, просто за да се замислиш:).
Системно, това се тълкува, че никой не е ползвал брони със сериозни ограничения на подвижността, понеже наказанието се е оказало прекалено сериозно, за да си струва бонуса от защитата:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср сеп 12, 2007 12:38 pm

системно, кована броня за 16 ЗА, аз си я представям, като малко под турнирната кована броня т.е. можеш да се движиш, но трудно. Иначе знам, че не ограничават кой-знае колко много движенията, Асене, за това и изобщо започнах да преработвам сегашното положение.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон сеп 17, 2007 12:05 pm

А може би не трябва да насочваш усилия към изменяне на ефекта от ОП, а към промяна на формулата за влияние на броните.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон сеп 17, 2007 12:24 pm

не знам, първо ти кажи, какво представлява стоманена броня със ЗА 16 ;)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон сеп 17, 2007 12:25 pm

Голяма и тежка броня ;)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон сеп 17, 2007 5:41 pm

Амиии... щото , ако разбираш турнирна - значи е слабо правилото, но ако предвиждаш нормалната бойна рицарска броня - значи ограничението е голямо. (говоря за стандартните аксиомски правила.

Потребителски аватар
Gallean
Emo Slayer
Мнения: 221
Регистриран на: чет юни 09, 2005 9:05 pm
Контакти:

Мнение от Gallean » пон сеп 17, 2007 9:23 pm

А какво се разбира под "турнирна"? Щот има турнири за боеве на коне, пеша, по пиене на бира... Освен туй разликите на са кой знае какви- само са се прибавяли или махали различни части, няма голяма философия и нужда от отделни правила и тн.
Terminators came into being when an Imperium tactician realized that the only thing more deadly having an army of Chuck Norris clones was to wrap them in several tons of armor and hand them weapons normally found mounted to the sides of battleships.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » пон сеп 17, 2007 10:27 pm

E не е ли ясно, че има предвид, тези турнирни, при които рицарите се качват на коня с кран :lol:

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон сеп 17, 2007 11:04 pm

едно такова е турнирната, дето ти трябва вратичка за да влезнеш ;)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 18, 2007 12:58 pm

Е, не е точно "турнирна" тогава. В А16 е предвидено с всяка броня да можеш да се биеш и пеша. А ако трябва да характеризирам турнирна, то тя трябва да е с редукция Щ/10, за да си струва ораниченията.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 18, 2007 3:18 pm

тогава, мисля, че предложението ми е удачно - намалява отклона и скоростта. Ясно, точно, кратко. докато сега е бая сметки ;)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 18, 2007 5:09 pm

Колко сметки са сега? А и то пак си намалява отклона, но пречи и на салтото. Мисля, че не влияеше на щита, но трябва да проверя. Иначе влияе с ОП/2, като това важи за цели яотклон - ако отклона по принцип е за 6 (за +3 ЗА), При ОП=5, ще се получи отклон за 8. Ако Отклона е за 4 (+2 ЗА) ще имаме отклон за 6 ТД и т.н.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 18, 2007 5:17 pm

о, да... а кованите брони дават +1 за всеки 1 ЗА над 6. Значи, ако се изтипосам, като рицар отиваме пак до безсмислицата - единия обикаля другия десет пъти (+5 ТД към всяко действие ми дава максимум 1 атака, без да ползвам ИЗ. ) А за това, колко ограничават броните - спорено е в РПГБГ.нет и то много изводът беше - ограничават, но не много.

При моя вариант, ще има -5 ТД (-10 Скорост) и отклон за никакви ТД (4-5 = -1 или 0). Не ми се налага да изразходвам цял рунд, за да отида до ония до мене, разбираш ли, защото за един метър, аз изразходвам 5 ТД...

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт сеп 18, 2007 5:30 pm

А за това, колко ограничават броните - спорено е в РПГБГ.нет и то много изводът беше - ограничават, но не много.
Зависи кои брони и какво ограничават.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт сеп 18, 2007 5:51 pm

точно ъс теб и драгъни, май обсъждахме тоя въпрос - че бронята ограничава, но не чак толкова, че да те обиколят няколко пъти, докато замахнеш. И не говоря за турнирните брони.

Отговори