Дискусия за невъоръжения бой

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Дискусия за невъоръжения бой

Мнение от cherno_slance » вт фев 13, 2007 3:04 pm

Тъй - повдигам един въпрос, който ми се мотае от доста време.

Значи за юмручен бой ти трябва и прецизност, понеже е първичен показател за невъоръжените атаки. До тук добре, обаче по-нататък няма на къде да развиваш героя си. Въоръжения бой има грубо казано три етапа на усъвършенстване
1 етап - СУ Войн
2) етап - СУ специалист в оръжие
3) етап - алтернативно: Бой с две оръжия, спец в защита, бой с едноръчно балансирано, бой с двуръчно балансирано
Заб: не е задължително героят да е достигнал ултимативна степен във Войн, за да развие спец. в оръжие, но горе долу това е посоката....

Какво става обаче когато си развил невъоръжен бой и по необходимост си вдигнал прецизност? След СУ юмручен бой по-нататък няма на къде. Евентуално може да се вземе и борба, дори твърда кожа, но това представлява допълване, а не по-нататъшно развитие. Може и да се тръгне към стрелец, убиец или войн със специализация във фехтувални - но това вече представлява чисто отклонение от първоначалната посока.

Предлагам за първоначална дискусия следното:

1) Да има СУ Спец в естествени оръжия със следните класове:
- крака
- ръце
- колене плюс лакти и глава
- тяло ... хм, това вече е, за да има развитие и за борците, но в хода на дискусията ще се разгледа по-детайлно.

Бонусите да са към допълнителна щета, някакъв бонус към нацелване на слабите места в броните, възможност специализацията в даден клас естествено оръжие да дава нещо като естествена броня на тази част от боеца, редуцираща щетите (не колкото тежките брони, защото т.б. носят и ограничения в ТД, струват пари и могат да ти ги откраднат или повредят).

2) Да има СУ та, изразяващи основните насоки - повече щета, повече защита (както е при спец в защита), по-голям брой удари за един рунд (както е при бой с две оръжия)... таквиз работи.

3) Вече съвсем пожелателно - бойни стилове, които заместват стандартните спец удари с ръка и крака с други, но разбира се, се основават на същите първични показатели. Примерно както са разликите между бокс и ай ки до (е, разликата ще е отразена без дълбоки тънкости, чисто системно).

Повтарям - нека това е дискусия - да осъдим, да поговорим и тн. Без обиди и налагане на мнения.

П.П. Приятно обсъждане, господа: Черно Слънце
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » вт фев 13, 2007 4:30 pm

Лонг лонг тайм ъгоу аз се бях пробвал да създам нещо като су-та, които да дадът възможност за воините да следват идеология, например, като това да има реално отражение върху битките му. Идеята не бе много добре осъществена, а и аз много не работих по нея, но предпочитам това пред създаването на нови су-та. Защо? Защото след 2 години развитие А16 стана от 3/4 бойна система на 15/16 бойна система. Не че е лошо, ама другото е по-хубаво. Нека воините се развиват в боя, но да им остават ТР и за социалния си живот. Така си мисля де...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт фев 13, 2007 4:38 pm

След като съм развил Спец в юмручен на 12 и съм дигнал прецизноста винаги мога да зема маг на някоя прилична степен и "Огнени юмруци" което допълнително дига атаката.
Ще рече:
1 етап Спец в юмруци
2 етап Маги + Юмруци

Това се равнява на твоя войн и специалис в оръжия. За трети етап единствено идеята зца стиловете можеби евентуално има някакво бъдеще, и за да не го каже друг ще го кажа аз:
1) Да има СУ Спец в естествени оръжия със следните класове:
- крака
- ръце
- колене плюс лакти и глава
- тяло ... хм, това вече е, за да има развитие и за борците, но в хода на дискусията ще се разгледа по-детайлно.
Върти ми се израза „пълна простотия“, но понеже не искам да те засегна или да пречупя ентусиазма ти, ще се перефразирам в: „Хъм, ади земи го препрочети още веднъж дваж и реши дали не звучи глупаво?“

бел. Спец в Юмручен освен че ти дига атаката ти дава и специални удари, за оръжията ще трабва да развиеш и Войн и Спец в конкретно оръжие, за да имаш това.

Поздрави!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт фев 13, 2007 7:29 pm

Вилорп, самата дискусия може да не получи отзвук, но сега за сега е на ниво "а това е моето лично мение".

Ако смятах предложението ми, което си цитирал, за простотия.... нямаше да го предложа! Но това е моето лично и твоето лично мнение. :) Не искам нито да те обиждам, нито да се заяждам и вярвам, че и ти имаш същата нагласа. :wink:

Идеята да развия героя на магьосник, за да използвам "огнени юмруци" ми се вижда меко казано странна, дори да е приложима чисто системно. Това вече не е войн, а войн-маг, което освен всичко друго, иска и промяна в роулплея.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт фев 13, 2007 7:56 pm

Защо ми е да развивам 3 СУ-та, като мога да развия само 1 и да съм също толкова добър?! В идеалния случай се развиват:

Войн:
- 2 основни показателя (сила, ловкост например) и 2 СУ (войн, спец например).

Шамарист:
- 2 основни показателя (ловкост, прецизност например) и 1 СУ Ръкопашен бой.

За сметка на 2 Виталност, аз имам повече БЗ и мана. И още ~80ТР за развитие на нещо друго?!

Ако искам да развивам "Къртач на мифки" ще си направя стрелец. Така поне ще знам, че няма как да не уцеля, след като развия 3 СУ-та.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт фев 13, 2007 8:00 pm

Kid написа:
Войн:
- 2 основни показателя (сила, ловкост например) и 2 СУ (войн, спец например).

Шамарист:
- 2 основни показателя (ловкост, прецизност например) и 1 СУ Ръкопашен бой.

За сметка на 2 Виталност, аз имам повече БЗ и мана. И още ~80ТР за развитие на нещо друго?!
За война съм съгласен напълно с теб, Кид. Там няма място за дискусия. Най-ефективното нещо е сила в комбинация с ловкост, войн и спец в оръжие със съответните първични показатели. Не случайно мечът се води краля на оръжията, а на талантливите мечоносци им викат просто и ненатрапчиво "майстори". Но пък това тук е игра, а не тест за оцеляване, и малко разнообразие не е излишно. Особено противно става, когато при по-продължителна игра се очертава тенденцията всички герой да стават маг-войн, спец в бой с две оръжия. Всеки иска ефективност за своите герои - нормална човешка позиция е това - и когато няма алтернативи, нещата отиват към еднообразие.

За шамариста и аз това казвам, обаче.... в какво всъщност ще ги вложиш тези 80ТР? Не всеки иска да си прави стрелец, нали?
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт фев 13, 2007 8:29 pm

Имаш поне 6 социални СУ-та и още около 20+ познания и умения. Имаш основни показатели, които можеш да развиеш. Въпрос на избор. А нали се сещаш, че след 4 години като поиграеш диабло или WoW ти омръзва и не искаш да продължаваш щото няма нови неща... то и тук така. С известна доза разлика разбира се...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср фев 14, 2007 1:08 am

Черното слънце иска Аксиом да стане като Д&Д - пълен с допълненийца, донатъкмявкенца и специални механики за нещо, дето ще го ползват общо 3 души. Включително двамата които са го правили. Искате ли да има специално СУ (знам, знам, тафталогия, детски педиатър) за бой във формация фаланга? СУ специално за бой с рапира в едната ръка и кинжал в другата? СУ за бой с метла, коса, вършило и сърп? СУ за изключително умело подиграване на врага, при което той се насира от яд и почва да вони?

Защо ръкопашния боец не е равноправен ан въоръжения? Ми щото не е. Един велик майстор на кунгфу е опасен, един велик майстор на кунгфу с меч в ръка е месомелачка. Ако искаш боксьора ти да се развива след като вземе СУ Ръкопашен бой и СУ Твърда кожа, може просто да му сложиш малко нива във Войн и специализация в някое оръжие. Копие, тояга, меч, кинжал (нож) - всичките са много "бойноизкуствейни". Да добавим СУ Жажда за живот, Акробатика, Бързия Джо, Лидер, Магическа Защита, Регенерация, Точен удар към опциите. Друида с неговите заклинания за повишаване на показателите се връзва (а и отива на отшелническия имидж на накои майстори). Алхимик, Изобретател и Ковач могат доста естествено да изразят някое хоби на героя. Добавяме и една камара обикновени умения и познания, както и увеличаване на показателите... Вярно, малко са опциите :roll:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет фев 16, 2007 1:24 pm

Аз това го говоря от векове. Ако без оръжия си също толкова добър, колкото с оръжия, никой нямаше да ги прави. Да, онези с голи ръце са мноооого прецакани. Нямат обхват, боли ги, не могат да парират удари като хората... Така и трябва да е.
Ако аз искам да съм ефективен в нещо не се моля на боговете да изменат законите на вселената, а търся как да стана по-ефективен, като един от най-разпространените начини това да стане е със свестна екипировка. Ха познайте коя му е на война екипировката.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет фев 16, 2007 10:58 pm

Как реши, че са прецакани? И защо реши, че не са толкова добри? Ако искаш може да го проверим. Използвай 500ТР за 1 войн човек, аз ще използвам 500ТР за един шамарист човек и да видим в 5 от 5 кой ще победи колко пъти?
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 17, 2007 12:20 am

Кид, знаеш, че ти си чийтъра на групата, когато стане дума за правене на пауърплей герой, така че не предлагай подобни дуели напред и назад ;)
Иначе си напълно прав. Аз също твърдя, че бойците с голи ръце в момента не са никак прецакани. Даже мисля, че в пряк двубой само СУ "Бой с голи ръце" срещу СУ "Войн" първото печели. Виж, ако добавим на война и СУ "Спец. в оръжие" нещата започват да стават по-сложни за юмручния боец, но пък си мисля, че то така и трябва. В крайна сметка играта не ее направена за да се играе по нея кунг-фу филм и е нормално да толерира и всички останали бойци. Даже бих казал, че в близка дистанция един добър изобретател има много големи шансове да зачерни (преносно и буквално) и двамата, изброени по-горе противници ;)
Да не забравяме и, че голите ръце имат няколко много важни предимства:
- не могат да ви ги отнемат;
- най-бързото оръжие са;
- нямат ограничение за влаганата БЩ;
А това не е малко...

ПП: Дсикусията обаче си струва, независимо дали всички я приемат насериозно. Най-малкото така има шанс да се покаже на по-неопитните играчи как точно да мислят при развитие на героя си (ще оставя пауърплея да бъде обяснен от Кид - там той изненадва дори мен)

ППП: Предложението за специализация в отделни стилове не е никак неразумно, но трябва да се винмава как точно да се реализира, за да е и интересно. Говорено е няколко пъти за подобна идея, но за момента не съм сигурен как точно е най-добрия вариант без това да доведе до онова, за което говори Лоустеф в първия параграф на изказването си.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб фев 17, 2007 8:44 am

Е, Бат Гойко много чисто и ясно си каза какви са предимствата, макар че някои от тях не са валидни във всички сетинги*. Малко хора очакват да ги претрепеш с голи ръце и крака, при изненада можеш да нямаш време да извадиш оръжие, обикновено не се притесняваш да влезеш в борба...

Кид, един съвет от мен, не предизвиквай някой от моята професия на такъв дуел. Може и да се съгласи.





*Бързината например. В Аксиом заради тд е така. Реално върхът рапирата е изключително бърз.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб фев 17, 2007 9:56 am

BatGojko написа:Даже бих казал, че в близка дистанция един добър изобретател има много големи шансове да зачерни (преносно и буквално) и двамата, изброени по-горе противници ;)
Ето тази час ми стана интересна и ако някой може да ми каже начина ще се радвам да го чуя?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб фев 17, 2007 6:20 pm

Andras написа: Кид, един съвет от мен, не предизвиквай някой от моята професия на такъв дуел. Може и да се съгласи.
Че той от къде да ти знае професията, като не си я написал в профила си? Тя едва ли е "профи геймър на РПГ", така че не подценявай способностите на Кид ;)
А за изобретателя имах предвид възможноста му да стреля с Аркебузата си, която е 12 зара щета, а това на ниските нива направо отвява опонента.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Gallean
Emo Slayer
Мнения: 221
Регистриран на: чет юни 09, 2005 9:05 pm
Контакти:

Мнение от Gallean » съб фев 17, 2007 7:38 pm

BatGojko написа:Тя едва ли е "профи геймър на РПГ"
По-лошо е ;) От тия дето си смятат наум всикчо, но нека оставя друг да говори.

BatGojko: За да не правя офтопик в темата, рших да добавя отговора си тук ;) (правата на модератора). Абе то и аз смятам всичко (поне в Аксиом) наум, но Кид успява да ме изненада... затова никога не го подценявам. Определено считам, че той е този, който най-добре се възползва от системата, за да извлече максимума, когато поиска. В игрите си, обаче, често играе по-скоро интересни, а не супер яки типажи, което също е похвално.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед фев 18, 2007 11:49 am

За изобретателя
Ами тия 12 зара щета са хубаво нещо, но проблема му е по-скоро в оцелването а не в щетата, защото до 2-ро ниво един майстор изобретател има някакъв шанс да се справи с противник (гръмне го), ама от там насетне нещата злобно загрубяват.
Най голямата атака която може да докара изобретател е 16+6=22, което не е малко но е абсолютния му връх. А един неспециализиран ножохвъргач примерно 16+8=24.
Ако пък някой друг освен изобретателя се пробва да стреля с аркебуза оръжието ще е по-подходящо за гьостерица. Та евентуално предложението ми бе или да се промени на ПР+СУ вместо ПР;СУ или да се включи още един първичен показател, а изобретателя да си дава бонус.
...често играе по-скоро интересни, а не супер яки типажи...
Е да, друид, берсерк, войн с два двуръчни меча е интересен персонаж, а дали е супер як...? ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед фев 18, 2007 1:32 pm

Е, Бат'Гойко, признах си че съм математик, още когато ти увери изрично посещаващите форума на рпгбг, че такава формула, каквато аз бях дал за изходът на сума от зарове няма в книгата.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон фев 19, 2007 1:58 am

Няма значение можеш ли да смяташ на ум или не можеш. Въпроса е колко си креативен и как си избираш героя.

Вилорп, Саймън го правите вие да изглежда силен. Аз в повечето случаи го разигравам като "силно предпазлив".

Андрас, аз така или иначе замислям да направя една арена (нямам предвид 1 срещу 1!), така че ще те поканя специално да учавстваш.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон фев 19, 2007 8:36 am

Креативността при пауърплея уви се изчерпва до максимизиране на някаква функция от някакви показатели.

Инак, Кид, то арена е хубаво нещо, но дори и 1 в 1 на кръгъл равен терен има една много съществена разлика - разстоянието между двата героя.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон фев 19, 2007 9:10 pm

Що всички като чуят арена и си мислят 1:1 на равен терен?! :x
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
arabica
Чирак
Мнения: 23
Регистриран на: нед фев 06, 2005 4:50 pm

Мнение от arabica » пон фев 19, 2007 9:16 pm

Щото досега като искаш да ни убиеш все такива пускаш :lol:

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон фев 19, 2007 9:36 pm

Що всички като чуят арена и си мислят 1:1 на равен терен?!
Ми щото го свързвам с действителните арени, които и да не са били много равни, са били малки и по чисто технически причини - не много разчупени

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт фев 20, 2007 7:18 pm

Не си бил на една от първите ролеви срещи, където Боян Спасов направи една хубава арена. :roll:
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет мар 01, 2007 2:30 pm

Съгласен съм, че мечът си е меч. Андрас е прав - ако нямаше нужда, хората нямаше да правят мечове, а щяха да разчитат само на юмруците.

Остава само това за специализацията в отделни стилове. Ще го обмисля по-внимателно, като ми се отвори време.
BatGojko написа: ....ППП: Предложението за специализация в отделни стилове не е никак неразумно, но трябва да се винмава как точно да се реализира, за да е и интересно. Говорено е няколко пъти за подобна идея, но за момента не съм сигурен как точно е най-добрия вариант без това да доведе до онова, за което говори Лоустеф в първия параграф на изказването си.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб мар 03, 2007 12:20 am

Аха, с удоволстивие ще обсъдя подобно предложение. Единственото ми притеснение е, да не се заформят спорове от типа, моето бойно изкустово си е най-якото (тук опита ми в различни стилове ще е от полза, надявам се, а авторството ми над системата ще доминира напълно ;) )
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори