Малко комбинации, но не математически

Фенски допълнения и неща в процес на тестване. Тук всеки би могъл да споделя и най-налудничавите си идеи за играта, за светове и за промени в правилата.

Модератори: hameleona, Модератори

Мислите ли, че е добра идея да се комбинират познанията и уменията в специални умения?

ДА
5
29%
НЕ
12
71%
 
Общо гласове: 17

Потребителски аватар
thc444
Вълк
Мнения: 9
Регистриран на: ср мар 14, 2007 1:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Малко комбинации, но не математически

Мнение от thc444 » ср мар 14, 2007 7:35 pm

Какво ще кажете за комбинациите от познание и умение. Наистина необходимо е по време на битка да се взимат под внимание най-малко 3 фактора при сблъсък на противници , да не говорим за отчитането на всички умения и познания,специални умения, действия на магии, особености на терена, статистики на героите и всичко останало за което се сетите. Хубаво би било и ако имаше ясно разделение на специялните умения по различни критерии ( което между другото ми се струва най-правилно измислено в играта Heroes 5) и те да могат да се придобиват в зависимост от степента на различните познания и умения и от комбинацията им. Какво имам предвид? Придобиване на прупа.Трябва да се направи, според мен обща група на уменията и познанията зависеща от концепцията за самия герой и до голяма степен от неговата раса. С това нямам за цел да огранича възможностите за всестранно развитие а само да направя предложвние това да е още по-интересно.
Например:
Група(1)(степен):
-Познание(1)(степен):
-СУ(1)(степен): ( * това СУ е комбинация от познание2 и умение1)
-СУ(2)(степен):
-Познание(2)(степен):
-...........................
-(* не е задължително да се вземе специално умение например)
- Умение(1)(степен):
-СУ(1)(степен): ( * това СУ е комбинация от познание1 и умение1)
- Умение(2)(степен):

Група(2)(степен):
-Познание(1)(степен):
-СУ(1)(степен):
......................
-СУ(n)(степен):
-........................
-Познание(n)(степен):
-Умение(1)(степен):
-СУ(1)(степен):
.............................
-Умение(2)(степен):
-Умение(n)(степен):
.............................................

Група(n)(степен):
.....................................................
Съжалявам, че не съм го направил графично доста по-нагледно ще стане с дървовидна структура.

Примерно групата за концепция магьосник (например с името "вещер") който е елф да е с различни познания и умения от тази за магьосник гоблин, но основното познание в нея е "заклинания" , а основно умение е "магическа сила".

Освен това познаването на "изработка на механизми" да е основно за СУ-то "изобретател" и спомагателно за СУ-то "крадец", а познанието "бойната техника" да е основно за СУ-то "войн" и спомагателно за СУ-то "специалист в борба", като умението "животинска сила" е основно за "специалиста в борба" и т.н.....
Мисля, че за по опасните и далаверни СУ-та трябва да има почече познание и да не можеш да ги взимаш с пръдливи герои.
Така например комбинацията от изброениете познания и умения може да дава или да не дава специално умение. А расовото умение или познание да може да се комбинира с някое вече взето и да се получава като бонус нещо по специално въпрос на баланс и категоризация. Вземането на групи и умения да зависи от нивото и расата на героя, като за сложните умения ще се изисква високо ниво, взимането на познания да зависи силно от интелекта, а взимането на СУ-та зависи и от 3-те.

Помислете за това и кажете ако мислите, че няма да направи играта по интересна. Има някои познания и умения които никога не се взимат, но това не пречи да се вземе СУ, а има и такива които са задължителни, но е еднакво лесно да ги вземеш на 1-во ниво. Кой ще измисли някаква оптимизация на всичко това?Някаква промяна в механиката и фрагментирането на СУ-тата.
Не, че давам предложение за пълна промяна на механиката просто мисля, че може да се придобива расов бонус към група от познания и/или умения последващи специални умения което като, че ли ми се струва най-логично не мислите ли?

Много добре е че има предложения за нови СУ-та, но нека се помисли за комбинацията от старите.Освен това за да умееш нещо първо трябва да знаеш как се прави. Например както е в момента билкарството е познание а се засилва например от 2 специални умения "горянин" и "друид".Това е добре но нека да е основно или спомагателно познание за дадената специализация. Предлагам взимането на някои специални умения да е строго свързано с комбинацията от определени познания и обикновени умения, а не както е досега дадено специално умение да допринася за познаването или умеенето на нещо. Обръщам се към модераторите които да помислят върху механизма за това.

Иване, надявам се това предложение е интересно и вярвам, че ще допринесе за по доброто комбиниране на всичко и няма да има нещо за което си изхарчил точки за развитие а почти не го използваш.
Не се взимай много насериозно, че като се наакаш много мирише!

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » ср мар 14, 2007 8:14 pm

Това до известен смисъл променя цялата механика на играта, всички схеми, системи, СУ-та, Умения и прочее :? . Едва ли авторите на играта са ги сложили на първа сигнална :lol: . Зад всяко нещо си има схема и вероятно доста е мислено над него. Още не съм гласувал, но за сега идеята не ме грабва.
Смятам, че промяната, която предлагаш е доста рязка и (Може би аз съм тъп не знам) не мога да я осмисля. Достатъчно сложна си е играта , за да се мисли и за още усложняване.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср мар 14, 2007 10:23 pm

обикновено не съм хаплив... ама...

не че нещо, ама не искаме да става Диабло или ДнД, нали? Не. Сам аз бях залитнал в тая посока... ама се усетих на време. никакви класове, никакви насочености, това е истината на Аксиом 16 - бъди какъвто искаш!

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет мар 15, 2007 11:44 am

Принципно идеята не е лоша, но не смятам, че това е търсеният ефект:). Проблемът е, че това не е Аксиом16, а съвсем различна система:). Подобни принципи има в други системи, но доколкото знам, БатГойко ги познава и съвсем умишлено не е изпоолзвал тази концепция при създаването на играта си:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » чет мар 15, 2007 11:06 pm

Не, че давам предложение за пълна промяна на механиката просто мисля, че може да се придобива расов бонус към група от познания и/или умения последващи специални умения което като, че ли ми се струва най-логично не мислите ли?
Само в това видях смисъл. Другото е на тема "Как да направим сложното по-сложно, за да бъде по-интересно". Подозирам, че освен на някои много извратени мазохисти, на други няма да им е интересно.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет мар 15, 2007 11:50 pm

Нещо като расов бонус към някои СУ-та има, изразяващо се в по-малко ТР за 0. степен.

Иначе останалото нещо не го схванах, макар и да се пробвах на няколко пъти, честно :| . Сори, тъп съм, ама гласувах "не".
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет мар 16, 2007 12:33 am

Shamajotsi написа:Нещо като расов бонус към някои СУ-та има, изразяващо се в по-малко ТР за 0. степен.
Знаете ли че човешкото расово качество „възприемчивост“ позволава да се взимат СУ-тата за 0ТР на 0-ва степен? ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет мар 16, 2007 12:15 pm

До такава степен съм свикнал с това расово умение, че съм като осакатен, когато правя персонажи от други раси ;) . Иначе, заради него написах, че това е "нещо като" расов бонус. Не мисля, че тази идея трябва да бъде застъпвана по-сериозно от правилата.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет мар 16, 2007 2:39 pm

"Възприемчивостта" на човешките същества прави чудеса, когато си създаваш герой ниско ниво и играеш такъв. Те на това му викам аз расово качество.
... Но идеята не ми харесва - тя води до нещо много по-порочно дори от класовата система - обвързва развитието в даден "сноп от свързани умения" с дадена раса. В Ендивал все още има такъв проблем - ако искаш авантюрист ти трябва здрачник, ако бленуваш за арчър щеш не щеш ще избереш елф или здрачник. А пък маг много често значи светъл елф. Проблемът не е само в максимално разрешените статистики за даден биологичен вид, а и в цената в ТР, с която един върколак си вдига бързината с една единица и цената, с която го прави един здрачник.
Например в ДнХ имаше едно много срещано "животно" - даенлин, духовник на Хазерот с расово качество Сянка. Волята на даенлините я конкурираше като максимален показател само тази на върколаците... и следователно Сянката на даенлина мажеше всичко наред. Изобщо можеше да познаеш кой какъв е в групата, само като видиш кой от коя раса е.

Така че ще гласувам не!
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб мар 17, 2007 2:26 am

Това, което н еми е допадало в много от РИ (компютърни) е един прост факт - избирам си дадена раса, да кажем джудже (я каква изненада!), защото те минават за яки и държеливи на бой - хоп получавам начали ЖТ 50, което е гот за играта. След това обаче виждам, че трябва да си избера и клас - хм, решавам за разнообразие да си избера маг, така де, нали вече съм здраво копеле, та е интересно да съм якия маг... А, каква изненада, ЖТ ми спаднаха на 22... Уау, защо бе, джанъм? А, щото съм бил маг, ясно... Схващате ми идеята, защо съм отделил расите от уменията, познанията и т.н. и съм оставил това само бегло да влияе на преценката ви. В А16 можете да имате якото джудже магьоник... е, по-слаб ще е от онзи елф там, но все пак ще имате възможност да импровизирате, а няма да сте застопорени според класа си. Вярвам, че в момента А16 предлага много добра комбинативност, която въпреки това може да бъде подобрена, но пътят за това подобрение е освобождаване на отделните бонуси и умение, а не обвързването им с изисквания за други такива.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » нед мар 18, 2007 4:16 am

Май пропусна да споменеш, че джуджето ще изгуби МЗ като стане магьосник... нали така беше? :roll:
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед мар 18, 2007 9:24 am

Ц, няма да я изгуби ама много ще му пречи ;), 7-мо ниво магия ще му вади усложнение от 18 а не от 14 ;), коет ще рече че и АУ6 не го оправя =).
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » нед мар 18, 2007 1:56 pm

Вили, АУ каквото и да е винаги те оправя. Друг е въпроса, че ако си опрял дотам да разчиташ на АУ...
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед мар 18, 2007 9:04 pm

Образно бре Стефане ;). А и нищо не му пречи да се концетрира един рудна да метне 12 или повече при базово 14ТД. А каква беше темата?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт мар 20, 2007 4:51 pm

Това се отнася само до магиите насочени към него самия, иначе не би имал завишено МЗ при нападателни или насочени към друг магии. Така че все пак става да праиш Джудже-магьосник, но не е добра идея да се насочваш към школата на реда.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср мар 21, 2007 3:21 pm

Ама МЗ-то не влизаше ли винаги като усложнение? Че аз съм останал с впечатлението, че само елфите не ги бърка (щото е плаваща) и хората, щото я нямат.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср мар 21, 2007 3:38 pm

Влиза, ама само към тебе, демек ако биеш някой с армагедон ако щеш 100 МЗ си имай - няма да те затрудни.

Потребителски аватар
CrazyMadMan
Калфа
Мнения: 59
Регистриран на: пон мар 19, 2007 7:13 pm
Местоположение: София, Овча Купел 2
Контакти:

Мнение от CrazyMadMan » ср мар 21, 2007 6:27 pm

Може би си струва, но променя динамиката на играта и може да доведе до дисбаланс в играта
Изображение
My frozen blade your hear will pierce,
filling it with morning frost.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » ср мар 21, 2007 6:29 pm

Авторът явно няма идея да защите "творението" си :roll:

Отговори