Страница 1 от 1

Малко комбинации, но не математически

Публикувано: ср мар 14, 2007 7:35 pm
от thc444
Какво ще кажете за комбинациите от познание и умение. Наистина необходимо е по време на битка да се взимат под внимание най-малко 3 фактора при сблъсък на противници , да не говорим за отчитането на всички умения и познания,специални умения, действия на магии, особености на терена, статистики на героите и всичко останало за което се сетите. Хубаво би било и ако имаше ясно разделение на специялните умения по различни критерии ( което между другото ми се струва най-правилно измислено в играта Heroes 5) и те да могат да се придобиват в зависимост от степента на различните познания и умения и от комбинацията им. Какво имам предвид? Придобиване на прупа.Трябва да се направи, според мен обща група на уменията и познанията зависеща от концепцията за самия герой и до голяма степен от неговата раса. С това нямам за цел да огранича възможностите за всестранно развитие а само да направя предложвние това да е още по-интересно.
Например:
Група(1)(степен):
-Познание(1)(степен):
-СУ(1)(степен): ( * това СУ е комбинация от познание2 и умение1)
-СУ(2)(степен):
-Познание(2)(степен):
-...........................
-(* не е задължително да се вземе специално умение например)
- Умение(1)(степен):
-СУ(1)(степен): ( * това СУ е комбинация от познание1 и умение1)
- Умение(2)(степен):

Група(2)(степен):
-Познание(1)(степен):
-СУ(1)(степен):
......................
-СУ(n)(степен):
-........................
-Познание(n)(степен):
-Умение(1)(степен):
-СУ(1)(степен):
.............................
-Умение(2)(степен):
-Умение(n)(степен):
.............................................

Група(n)(степен):
.....................................................
Съжалявам, че не съм го направил графично доста по-нагледно ще стане с дървовидна структура.

Примерно групата за концепция магьосник (например с името "вещер") който е елф да е с различни познания и умения от тази за магьосник гоблин, но основното познание в нея е "заклинания" , а основно умение е "магическа сила".

Освен това познаването на "изработка на механизми" да е основно за СУ-то "изобретател" и спомагателно за СУ-то "крадец", а познанието "бойната техника" да е основно за СУ-то "войн" и спомагателно за СУ-то "специалист в борба", като умението "животинска сила" е основно за "специалиста в борба" и т.н.....
Мисля, че за по опасните и далаверни СУ-та трябва да има почече познание и да не можеш да ги взимаш с пръдливи герои.
Така например комбинацията от изброениете познания и умения може да дава или да не дава специално умение. А расовото умение или познание да може да се комбинира с някое вече взето и да се получава като бонус нещо по специално въпрос на баланс и категоризация. Вземането на групи и умения да зависи от нивото и расата на героя, като за сложните умения ще се изисква високо ниво, взимането на познания да зависи силно от интелекта, а взимането на СУ-та зависи и от 3-те.

Помислете за това и кажете ако мислите, че няма да направи играта по интересна. Има някои познания и умения които никога не се взимат, но това не пречи да се вземе СУ, а има и такива които са задължителни, но е еднакво лесно да ги вземеш на 1-во ниво. Кой ще измисли някаква оптимизация на всичко това?Някаква промяна в механиката и фрагментирането на СУ-тата.
Не, че давам предложение за пълна промяна на механиката просто мисля, че може да се придобива расов бонус към група от познания и/или умения последващи специални умения което като, че ли ми се струва най-логично не мислите ли?

Много добре е че има предложения за нови СУ-та, но нека се помисли за комбинацията от старите.Освен това за да умееш нещо първо трябва да знаеш как се прави. Например както е в момента билкарството е познание а се засилва например от 2 специални умения "горянин" и "друид".Това е добре но нека да е основно или спомагателно познание за дадената специализация. Предлагам взимането на някои специални умения да е строго свързано с комбинацията от определени познания и обикновени умения, а не както е досега дадено специално умение да допринася за познаването или умеенето на нещо. Обръщам се към модераторите които да помислят върху механизма за това.

Иване, надявам се това предложение е интересно и вярвам, че ще допринесе за по доброто комбиниране на всичко и няма да има нещо за което си изхарчил точки за развитие а почти не го използваш.

Публикувано: ср мар 14, 2007 8:14 pm
от Sharky_Dog
Това до известен смисъл променя цялата механика на играта, всички схеми, системи, СУ-та, Умения и прочее :? . Едва ли авторите на играта са ги сложили на първа сигнална :lol: . Зад всяко нещо си има схема и вероятно доста е мислено над него. Още не съм гласувал, но за сега идеята не ме грабва.
Смятам, че промяната, която предлагаш е доста рязка и (Може би аз съм тъп не знам) не мога да я осмисля. Достатъчно сложна си е играта , за да се мисли и за още усложняване.

Публикувано: ср мар 14, 2007 10:23 pm
от hameleona
обикновено не съм хаплив... ама...

не че нещо, ама не искаме да става Диабло или ДнД, нали? Не. Сам аз бях залитнал в тая посока... ама се усетих на време. никакви класове, никакви насочености, това е истината на Аксиом 16 - бъди какъвто искаш!

Публикувано: чет мар 15, 2007 11:44 am
от Асен
Принципно идеята не е лоша, но не смятам, че това е търсеният ефект:). Проблемът е, че това не е Аксиом16, а съвсем различна система:). Подобни принципи има в други системи, но доколкото знам, БатГойко ги познава и съвсем умишлено не е изпоолзвал тази концепция при създаването на играта си:)!

Публикувано: чет мар 15, 2007 11:06 pm
от Andras
Не, че давам предложение за пълна промяна на механиката просто мисля, че може да се придобива расов бонус към група от познания и/или умения последващи специални умения което като, че ли ми се струва най-логично не мислите ли?
Само в това видях смисъл. Другото е на тема "Как да направим сложното по-сложно, за да бъде по-интересно". Подозирам, че освен на някои много извратени мазохисти, на други няма да им е интересно.

Публикувано: чет мар 15, 2007 11:50 pm
от Shamajotsi
Нещо като расов бонус към някои СУ-та има, изразяващо се в по-малко ТР за 0. степен.

Иначе останалото нещо не го схванах, макар и да се пробвах на няколко пъти, честно :| . Сори, тъп съм, ама гласувах "не".

Публикувано: пет мар 16, 2007 12:33 am
от Vilorp
Shamajotsi написа:Нещо като расов бонус към някои СУ-та има, изразяващо се в по-малко ТР за 0. степен.
Знаете ли че човешкото расово качество „възприемчивост“ позволава да се взимат СУ-тата за 0ТР на 0-ва степен? ;)

Публикувано: пет мар 16, 2007 12:15 pm
от Shamajotsi
До такава степен съм свикнал с това расово умение, че съм като осакатен, когато правя персонажи от други раси ;) . Иначе, заради него написах, че това е "нещо като" расов бонус. Не мисля, че тази идея трябва да бъде застъпвана по-сериозно от правилата.

Публикувано: пет мар 16, 2007 2:39 pm
от cherno_slance
"Възприемчивостта" на човешките същества прави чудеса, когато си създаваш герой ниско ниво и играеш такъв. Те на това му викам аз расово качество.
... Но идеята не ми харесва - тя води до нещо много по-порочно дори от класовата система - обвързва развитието в даден "сноп от свързани умения" с дадена раса. В Ендивал все още има такъв проблем - ако искаш авантюрист ти трябва здрачник, ако бленуваш за арчър щеш не щеш ще избереш елф или здрачник. А пък маг много често значи светъл елф. Проблемът не е само в максимално разрешените статистики за даден биологичен вид, а и в цената в ТР, с която един върколак си вдига бързината с една единица и цената, с която го прави един здрачник.
Например в ДнХ имаше едно много срещано "животно" - даенлин, духовник на Хазерот с расово качество Сянка. Волята на даенлините я конкурираше като максимален показател само тази на върколаците... и следователно Сянката на даенлина мажеше всичко наред. Изобщо можеше да познаеш кой какъв е в групата, само като видиш кой от коя раса е.

Така че ще гласувам не!

Публикувано: съб мар 17, 2007 2:26 am
от BatGojko
Това, което н еми е допадало в много от РИ (компютърни) е един прост факт - избирам си дадена раса, да кажем джудже (я каква изненада!), защото те минават за яки и държеливи на бой - хоп получавам начали ЖТ 50, което е гот за играта. След това обаче виждам, че трябва да си избера и клас - хм, решавам за разнообразие да си избера маг, така де, нали вече съм здраво копеле, та е интересно да съм якия маг... А, каква изненада, ЖТ ми спаднаха на 22... Уау, защо бе, джанъм? А, щото съм бил маг, ясно... Схващате ми идеята, защо съм отделил расите от уменията, познанията и т.н. и съм оставил това само бегло да влияе на преценката ви. В А16 можете да имате якото джудже магьоник... е, по-слаб ще е от онзи елф там, но все пак ще имате възможност да импровизирате, а няма да сте застопорени според класа си. Вярвам, че в момента А16 предлага много добра комбинативност, която въпреки това може да бъде подобрена, но пътят за това подобрение е освобождаване на отделните бонуси и умение, а не обвързването им с изисквания за други такива.

Публикувано: нед мар 18, 2007 4:16 am
от Kid
Май пропусна да споменеш, че джуджето ще изгуби МЗ като стане магьосник... нали така беше? :roll:

Публикувано: нед мар 18, 2007 9:24 am
от Vilorp
Ц, няма да я изгуби ама много ще му пречи ;), 7-мо ниво магия ще му вади усложнение от 18 а не от 14 ;), коет ще рече че и АУ6 не го оправя =).

Публикувано: нед мар 18, 2007 1:56 pm
от lowstef
Вили, АУ каквото и да е винаги те оправя. Друг е въпроса, че ако си опрял дотам да разчиташ на АУ...

Публикувано: нед мар 18, 2007 9:04 pm
от Vilorp
Образно бре Стефане ;). А и нищо не му пречи да се концетрира един рудна да метне 12 или повече при базово 14ТД. А каква беше темата?

Публикувано: вт мар 20, 2007 4:51 pm
от BatGojko
Това се отнася само до магиите насочени към него самия, иначе не би имал завишено МЗ при нападателни или насочени към друг магии. Така че все пак става да праиш Джудже-магьосник, но не е добра идея да се насочваш към школата на реда.

Публикувано: ср мар 21, 2007 3:21 pm
от Vilorp
Ама МЗ-то не влизаше ли винаги като усложнение? Че аз съм останал с впечатлението, че само елфите не ги бърка (щото е плаваща) и хората, щото я нямат.

Публикувано: ср мар 21, 2007 3:38 pm
от hameleona
Влиза, ама само към тебе, демек ако биеш някой с армагедон ако щеш 100 МЗ си имай - няма да те затрудни.

Публикувано: ср мар 21, 2007 6:27 pm
от CrazyMadMan
Може би си струва, но променя динамиката на играта и може да доведе до дисбаланс в играта

Публикувано: ср мар 21, 2007 6:29 pm
от Sharky_Dog
Авторът явно няма идея да защите "творението" си :roll: