[СУ] Нинджа
Модератори: hameleona, Модератори
- CrazyMadMan
- Калфа
- Мнения: 59
- Регистриран на: пон мар 19, 2007 7:13 pm
- Местоположение: София, Овча Купел 2
- Контакти:
[СУ] Нинджа
Сеза сигурно някои ще кажат: "Абе за какво са ти нинджи бе имаш си крадци!"Да,ама не!
Крадеца си е крадец и мога да ви кажа че става як над 10 ниво(от личен опит).Аз искам нинджата да е як
с много ТД и да се удря трудно. А ма така пък става неубиваем! Затова например да има няколко ограничения(например Сила-максимум 13 и толкоз или пък да не може да взима повече от едно СУ-нали все пак цял живот е тренирал и т.н.т.).Е някой има ле някакви идеи и искате ли въобще да се създава такъв клас?
П.П Извинете за наглостта
Крадеца си е крадец и мога да ви кажа че става як над 10 ниво(от личен опит).Аз искам нинджата да е як
с много ТД и да се удря трудно. А ма така пък става неубиваем! Затова например да има няколко ограничения(например Сила-максимум 13 и толкоз или пък да не може да взима повече от едно СУ-нали все пак цял живот е тренирал и т.н.т.).Е някой има ле някакви идеи и искате ли въобще да се създава такъв клас?
П.П Извинете за наглостта
My frozen blade your hear will pierce,
filling it with morning frost.
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
Кому е нужно това ?
Нинджа МК1: СУ Крадец, СУ Убиец.
Нинджа МК2: СУ Акробатика, СУ Спец. в оръжия - Ножове. (Или както си се води)
Нинджа МК3: СУ Акробатика, СУ Спец. в оръжия - Мечове.
Нинджа МК4: ...
И т.н. и т.н. , колкото се сетиш, за различни видове нинджи.
Това е доброто на А16 , че няма нужда , както във ДнД да си има оделен Клас/СУ за да си еди-какъв си.
Use your Imagination !!
Нинджа МК1: СУ Крадец, СУ Убиец.
Нинджа МК2: СУ Акробатика, СУ Спец. в оръжия - Ножове. (Или както си се води)
Нинджа МК3: СУ Акробатика, СУ Спец. в оръжия - Мечове.
Нинджа МК4: ...
И т.н. и т.н. , колкото се сетиш, за различни видове нинджи.
Това е доброто на А16 , че няма нужда , както във ДнД да си има оделен Клас/СУ за да си еди-какъв си.
Use your Imagination !!
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Шаркито го каза ама и аз да вмента една историика:
В момента в мойта групичка има един персонаж дето е добутал 15 промъкване и е едва второ ниво. и то само защото не е „чист“ нинджа а е наблегнала на акробатиката.
Същия герой на 4-то ниво или пето ниво става ще може да се промъкне в гръб на всяка нинджа да я обере да й смъкне гащите да... така де и да й прареже гърлото без нинджата да забележи нищо.
А според мойте представи нинжите не са типажи дето излизат на предна линия и ги бият трудно, а такива спотайващи се в храдстите и режеши гърла.
В момента в мойта групичка има един персонаж дето е добутал 15 промъкване и е едва второ ниво. и то само защото не е „чист“ нинджа а е наблегнала на акробатиката.
Същия герой на 4-то ниво или пето ниво става ще може да се промъкне в гръб на всяка нинджа да я обере да й смъкне гащите да... така де и да й прареже гърлото без нинджата да забележи нищо.
А според мойте представи нинжите не са типажи дето излизат на предна линия и ги бият трудно, а такива спотайващи се в храдстите и режеши гърла.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
1)
СУ Убиец, СУ Крадец ви оправя напълно на първо време.
2)
За по-нататък си вземете СУ фехтувални и/или юмручен бой, защото тези две умения увеличават щетине на кинжалите и крайниците, а тези "инструменти" не дават наказание към атаката на убиеца, трудно се откриват (или просто са част от теб) и имат нужния вид щета. Тоест - прободна, която се удвоява в главата или тъпа, която в главата дава и шокова.
3)
С времето Разказвача започва да пуска по-силни гадове и дори прицелването, в комбинация с привилегията да не срещаш активна съпротива, не е достатъчно. С времето и самия играч иска по-бързо да "оправя" жертвите - без да се бави за да се прицелва в главите им. Така че си взимате СУ-Войн.
4)
От тук вече има алтернатива - да развивате Акробатика+Катерене, Бързия Джо (промъкването отнема адски много ТД) или Певец. Певецът ще осигури освен системните бонуси - допълнителни точки на атака и повишена скорост, също и много ценни придобивки в роулплея. Става въпрос за благини като повишено обаяние, познаване на културата и обичате, достъп до залите, където богаташите пируват.... Ако героят е жена, може да получи достъп и до други, иначе строго охранявани помещения в Замъка.
В Япония например е имало и жени ниджи (Докато например при Хашишимите е нямало участие на жени в основната фирмена дейност. Никакво значи, уважение към равноправието на жените )
П.П. Тези митове за ниджите, че били съкрушителни бойци, идват от филмите. Нинджите определено са имали по-гъвкаво обучение от самураите и в невоъръжен, ръкопашен бой са били направо гибелни. Използвали са капани, шурикени, звездички-тедраеди със заострени върхове по пода и димки (но в нашите очи, свикнали да виждат всеки ден високотехнологични, химически чудеса, тези димки са били невероятно неефективни и бавно действащи). Имали са богат арсенал от многофункционални оръжия - като например почернения къс меч, по чийто заден ръб е имало тръбичка, използвана за дишане под вода и за изстрелване на стрелички.... Абе били са гадове.
Но лице в лице със самурай, който си е извадил меча са нямали никакъв шанс. Особено в битка, където самураите са носели и брони (верно, от бамбук и дървени пластини, на за сметка на това леки и с ефект на "многопластовост". Шурикени и прочие гадости на бойното поле, срещу дори най-леката броня, не важат.
Разбира се, еквивалента на "нивата", го има и в реалния живот - най-добрият нинджа на клана срещу 23-годишен страж, който (ако епохата е мирна), може и да не е влизал в смъртоносен сблъсък през краткия си живот. Ясно е, че в този случай младичкия самурай ще загуби дори и ако успее да извади меча от ножницата.
СУ Убиец, СУ Крадец ви оправя напълно на първо време.
2)
За по-нататък си вземете СУ фехтувални и/или юмручен бой, защото тези две умения увеличават щетине на кинжалите и крайниците, а тези "инструменти" не дават наказание към атаката на убиеца, трудно се откриват (или просто са част от теб) и имат нужния вид щета. Тоест - прободна, която се удвоява в главата или тъпа, която в главата дава и шокова.
3)
С времето Разказвача започва да пуска по-силни гадове и дори прицелването, в комбинация с привилегията да не срещаш активна съпротива, не е достатъчно. С времето и самия играч иска по-бързо да "оправя" жертвите - без да се бави за да се прицелва в главите им. Така че си взимате СУ-Войн.
4)
От тук вече има алтернатива - да развивате Акробатика+Катерене, Бързия Джо (промъкването отнема адски много ТД) или Певец. Певецът ще осигури освен системните бонуси - допълнителни точки на атака и повишена скорост, също и много ценни придобивки в роулплея. Става въпрос за благини като повишено обаяние, познаване на културата и обичате, достъп до залите, където богаташите пируват.... Ако героят е жена, може да получи достъп и до други, иначе строго охранявани помещения в Замъка.
В Япония например е имало и жени ниджи (Докато например при Хашишимите е нямало участие на жени в основната фирмена дейност. Никакво значи, уважение към равноправието на жените )
П.П. Тези митове за ниджите, че били съкрушителни бойци, идват от филмите. Нинджите определено са имали по-гъвкаво обучение от самураите и в невоъръжен, ръкопашен бой са били направо гибелни. Използвали са капани, шурикени, звездички-тедраеди със заострени върхове по пода и димки (но в нашите очи, свикнали да виждат всеки ден високотехнологични, химически чудеса, тези димки са били невероятно неефективни и бавно действащи). Имали са богат арсенал от многофункционални оръжия - като например почернения къс меч, по чийто заден ръб е имало тръбичка, използвана за дишане под вода и за изстрелване на стрелички.... Абе били са гадове.
Но лице в лице със самурай, който си е извадил меча са нямали никакъв шанс. Особено в битка, където самураите са носели и брони (верно, от бамбук и дървени пластини, на за сметка на това леки и с ефект на "многопластовост". Шурикени и прочие гадости на бойното поле, срещу дори най-леката броня, не важат.
Разбира се, еквивалента на "нивата", го има и в реалния живот - най-добрият нинджа на клана срещу 23-годишен страж, който (ако епохата е мирна), може и да не е влизал в смъртоносен сблъсък през краткия си живот. Ясно е, че в този случай младичкия самурай ще загуби дори и ако успее да извади меча от ножницата.
Последна промяна от cherno_slance на вт мар 20, 2007 2:21 pm, променено общо 4 пъти.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Съгласен съм с горе-описаните доводи и само да ти предложа нещо, което да го имаш предвид, когато създаваш бъдещи СУ-та: струва ми се, че ограничение (като това към силата или към максимума СУ-та), което идва от дадено умение е леко против замисъла на А16. Нищо, което героят придобива, не трябва да ограничава, а напротив - да дава повече свобода за развитие. И наистина - концепцията за нинджа е хубава и навярно ще намери широко приложение на остров Фелла*, но има СУ-та, чиито комбинации дават най-различни персонажи, които съответно не са просто Убиец 10/ Магьосник 7/ Акробат 6, както е в ДнД.
*Може би тук е ред да питам Мистрал - ако на Фелла съществува въпросната прослойка, как е изразен при фелините моментът с ориентирането във времето по очите на котка? С огледало ?
*Може би тук е ред да питам Мистрал - ако на Фелла съществува въпросната прослойка, как е изразен при фелините моментът с ориентирането във времето по очите на котка? С огледало ?
シャマョツィ
- Mistral
- Гвардеец
- Мнения: 585
- Регистриран на: съб дек 29, 2001 12:08 am
- Местоположение: Фелла / Montreal
- Контакти:
heh? Нещо не ти схващам въпроса.Shamajotsi написа:*Може би тук е ред да питам Мистрал - ако на Фелла съществува въпросната прослойка, как е изразен при фелините моментът с ориентирането във времето по очите на котка? С огледало ?
Шансовете да има баш "нинджи" при Фелините са колкото и да има "нинджи" при Клингоните. Спокойно обаче, има някои други неща, които ще са не по-малко забавни.Shamajotsi написа:И наистина - концепцията за нинджа е хубава и навярно ще намери широко приложение на остров Фелла*, но има СУ-та, чиито комбинации дават най-различни персонажи, които съответно не са просто Убиец 10/ Магьосник 7/ Акробат 6, както е в ДнД.
"Аксиом16" - официален дом на фелинската раса...
Ако трябва да цитирам филми и книги, нинджата е много повече от хитър убиец, крадец или боец. Той е съвкупност от всичко, но има една съществена разлика - в повечето случаи нинджите не го демонстрират. Остават настрани и се правят на невинни душички не можещи да прегазят мишка, но всъщност правят всичко тайно и невидимо за останалите. А че са бойци, бойци са и то от най-добрите. И също няма смисъл да се прави отделен клас, защото този клас би обезмислил поне 4-5 други умения, които има в момента
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Май четем различни книги. Според моите, нинджата си е крадец или убиец и това е основният му фокус. Разбира се, сигурно има и някакви бойни умения, но не и равни на тези на самурай, който само с това се е занимавал цял живот!Kid написа:Ако трябва да цитирам филми и книги, нинджата е много повече от хитър убиец, крадец или боец.
Накратко, нужда от нинджи няма. Освен това спшециалните умения не се равняват на класовете от други системи, така че не ги приравнявайте механично!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Само да уточня-нинджите и убийците (такива, каквито ги познаваме от Магландиум) имат немалки разлики помежду си. Убийците-са хора, усъвършенствали умението да боравят в оръжията и да нападат в гръб, докато нинджите...нинджите са по-скоро изобретатели, отколкото бойци. Те убиват най-често със всякакви изобретения, които не биха били достъпни и разбираеми за обикновените убийци (например летящата гелотина). Също така идеята на хамелеона за алхимика и отровите е доста добра и сполучлива.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпросната гилотина, по аналогия с камшика, е в клас фехтовални, нанася 2 зара тъпа щета, но при успешен прицелен удар към главата с допълнително усложнение от защитата на шлема се нахлузва на врата. След това за 4 ТД се прилага действието издърпване, което нанася 3 зара щета, ненамалена от бронята, докато опонентът не успее с действието Освобождаване, в противен случай може да се повтаря до победа:). После обаче трябва да отидеш до опонента и да я освободиш за 6 ТД. Никакъв смисъл от ново умение за използването на това оръжие аз лично не виждам! Самото оръжие също не е особено сложно като концепция, за да ти е нужно да си изобретател, виж постигането на успешен удар с него е отделен въпрос иизисква немалко умение, защото при атака в гръб не можеш да се прицелваш за повишаване на успеха, тъй като шумът ще те издаде:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Нинджа би ми спестило постоянното комбиникане на СУ, и би било чудесно като идея. Но трябва да отбелижа , че не е много лесно да се разиграва подобен персонаж. Той трябва да е хитър и бърз, ловък и безшумен, и най-важното Изобретателен. Така че трябва да се опише какви се очаква да бъдат нинджите в тази вселена, и да се въведе някакво по-високо изискване за интелект-например 8. И всичко ще е наред. Все пак, ние , новите идеи трябва да се подрепяме, нали?
Feel nature's WRATH!!!
- nikestan
- Frozen
- Мнения: 274
- Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
- Местоположение: В.Търново
- Контакти:
Абе като не ти се комбинират СУ-та, що не си играеш DnD, клас нинджа. В Аксиом 16 СУ-тата са основният материал, с който се оформя системният облик на играча (без да гледаме осн.показатели, които отразяват само базови характеристики). Изведнъж да се хванем да правим ново СУ от две или три други е напълно безсмислено и ощетява много оригиналността играта.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.
- kartacha
- Вечният новак
- Мнения: 987
- Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: [СУ] Нинджа
Чудно ми е какво общо намираш между нинджата и крадеца? По-скоро между нинджата и убиеца може да има сравнения.CrazyMadMan написа:Сеза сигурно някои ще кажат: "Абе за какво са ти нинджи бе имаш си крадци!"Да,ама не!
Крадеца си е крадец и мога да ви кажа че става як над 10 ниво(от личен опит).Аз искам нинджата да е як
с много ТД и да се удря трудно. А ма така пък става неубиваем! Затова например да има няколко ограничения(например Сила-максимум 13 и толкоз или пък да не може да взима повече от едно СУ-нали все пак цял живот е тренирал и т.н.т.).Е някой има ле някакви идеи и искате ли въобще да се създава такъв клас?
П.П Извинете за наглостта
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Едно нещо е абсолютно сигурно - никой не може нищо да каже със сигурност за нинджите. Дори и съвременните практкуващи нинджуцу не могат да са сигурни. Все пак основната роля на нинджите е била психологическа, те сами умишлено са създавали за себе си митове и легенди, пускали са слухове и т.н. Изобщо, избийте си всичко, което си мислите, че знаете за нинджите от главите. Това са просто много добри войни, които също са много добри в шпионажа (във всичките му форми, 007 не е точно "нинджа" от масовата представа за тях, но по-скоро те са се доближавали на моменти до него), камуфлажа и диверсионните тактики (димки, заслепяващи бомби и проч), употребата на всякакви нетрадиционни изобретения и т.н. Иначе има данни за нинджи, влизащи в бой с пълна броня, почти аналогична на самурайската, та забравете за "ловките и подвижни" войни. Направи си промъкващ се крадец-убиец войн с много ловкост и Прецизност, но просто не му викай нинджа. И определено без СУ, моля.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Абе аз го разбирам човека. За да си направи нинджа според неговите представи, му трябва следното:
1) максимални статистики +малко отгоре, благодарение на някой СУ-та
2) Следните СУ-та:
- Войн, Убиец, спец. фектувални оръжия
- Крадец, Акробат, Б. Джо
- Бой с две оръжия, Т. кожа, Певец (скорост, +4 към ножове, обаяние)
- Ю. бой, борба, Горянин
3) Общи познания и умения:
- Катерене, плуване, езда,
- Наблюдателност,Психология, Тактика ( иначе "йок" засади)
- Култура и Обичаи, актьорско майсторство, измама, убеждаване
- Механика, Капани, Обезвреждане на капани (май беше отделно ОП),
- Отрови, Билки, познаване на дивата природа
4) Допълнителни СУ-та и ОП, за да е нещо повече от обикновен нинджа:
- Изобретател, алхимик, художник (маскировка),
- спец в механични, метателни и лъкове
... Сега, как да кажа, че това не може да се получи и с математически изчислен НИП на 30-то ниво. Имам такъв, който отвреме на време се среща с героите и е това ниво, за всеки случай, да не би да им хрумнне нещо.... та дори той не може да покрие такъв брой СУ, ОП, умения, и т.н. Проблемът е същия, като да си наравиш върколак. Обсъждахме, че системно ти трябват Борба, Т. Кожа, Берсерк, Ю. Бой, акробатика, Б.Джо, Горяни, Друид, М. Защита, както и максимални и над максималните ститистики (на Гигант), ОП като Познаване на дивата природа, и прочие и прочие
1) максимални статистики +малко отгоре, благодарение на някой СУ-та
2) Следните СУ-та:
- Войн, Убиец, спец. фектувални оръжия
- Крадец, Акробат, Б. Джо
- Бой с две оръжия, Т. кожа, Певец (скорост, +4 към ножове, обаяние)
- Ю. бой, борба, Горянин
3) Общи познания и умения:
- Катерене, плуване, езда,
- Наблюдателност,Психология, Тактика ( иначе "йок" засади)
- Култура и Обичаи, актьорско майсторство, измама, убеждаване
- Механика, Капани, Обезвреждане на капани (май беше отделно ОП),
- Отрови, Билки, познаване на дивата природа
4) Допълнителни СУ-та и ОП, за да е нещо повече от обикновен нинджа:
- Изобретател, алхимик, художник (маскировка),
- спец в механични, метателни и лъкове
... Сега, как да кажа, че това не може да се получи и с математически изчислен НИП на 30-то ниво. Имам такъв, който отвреме на време се среща с героите и е това ниво, за всеки случай, да не би да им хрумнне нещо.... та дори той не може да покрие такъв брой СУ, ОП, умения, и т.н. Проблемът е същия, като да си наравиш върколак. Обсъждахме, че системно ти трябват Борба, Т. Кожа, Берсерк, Ю. Бой, акробатика, Б.Джо, Горяни, Друид, М. Защита, както и максимални и над максималните ститистики (на Гигант), ОП като Познаване на дивата природа, и прочие и прочие
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
Както се казва по всички форуми за дизайн на игри - нинджите и пиратите са куул.
Да, ама в Магландиум няма нинджи. ако има нянанъв техен аналог, то те ше са не Фелла, където е най-близкото до Япония чудо в Титания.
Предполагам, че дори и да има някакви нинджи там, то те няма да са концентрирани в едно СУ, което да обезсмисли всякакво комбиниране на останалите, а ще са под формата на Пазителя на баланса, където имаме комбинация от три СУ, или пък нешо от сорта.
Ок, изводът е един - не се опитвайте да вкарате нинджите в някакъв конкретен калъп - те не са били еднакви, а са били именно комбинация от няколко СУ.
Да, ама в Магландиум няма нинджи. ако има нянанъв техен аналог, то те ше са не Фелла, където е най-близкото до Япония чудо в Титания.
Предполагам, че дори и да има някакви нинджи там, то те няма да са концентрирани в едно СУ, което да обезсмисли всякакво комбиниране на останалите, а ще са под формата на Пазителя на баланса, където имаме комбинация от три СУ, или пък нешо от сорта.
Ок, изводът е един - не се опитвайте да вкарате нинджите в някакъв конкретен калъп - те не са били еднакви, а са били именно комбинация от няколко СУ.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5