Страница 1 от 3

Вещер?

Публикувано: нед апр 08, 2007 9:36 pm
от hameleona
СУ Вещер
Цена за придобиване на 1ва степен: 7ТР – 2 за гоблини
Изисквания: Интелект 8
Придобивки:
Увеличава Психология с СУ/2
Увеличава Убеждаване с СУ/2
Увеличава Заплаха с СУ/2
Повишава Билкарство със СУ/4
Повишава Дива природа със СУ/4

На 1ва степен, придобива способността Проклятие. Цена 8ТМ. ТД за използване: 10. Времетраене: (СУ)минути. Ефект: прибавя +СУ/3 Усложнение към всяко действие на прокълнатото създание.
На 10та степен, Проклятието премахва възможността за АУ (Включително и Точен удар). Ако се падне АУ, то се взима сбора на заровете, все едно са нееднакви числа.
Шанс за успех на Проклятието на вещера:
3зара + СУ > 16 + ПсУ на мишената.

На 6та степен, придобива способността Нещастие. Цена 5*Х ТМ. ТД за използване: 10. Времетраене: СУ*Х дни. Ефект: Прибавя +1 Усложнение към всички действия на избраното създание и премахва всякакви възможности за АУ.
Шанс за успех на Проклятието на вещера:
3зара + СУ > 16 + ПсУ на мишената.

Чирака на Вещера.
Вещера притежава (почти винаги) чирак, който е във вид на малко животно (МР 1 или 2), обикновенно котка, мишка или гарван. Чирака е ментално свързан с Вещера и се развива заедно със него. Обикновенно чирака е надарен с по-висока от обикновенното интелигентност и разбира перфектно заповедите на господаря си. Вещерите могат да се обучат на няколко техники, чрез кото придобиват възможности да използват чирак си по-пълноценно. Един Вещер е силно привързан към чирака си и тъгува много, ако го изгуби. От своя страна, чирака е обвързан със живота на Вещера – умира от естествена смърт в същия момент, в който и самия вещер, но не по-рано. Чирака винаги е от същото ниво, което е и Вещера.

Техники за Чирака:

1. Общо тяло:
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект: Вещера прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака си, неговото тяло е във състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне във тялото си, Вещера трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чирака на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то самия вещер също умира.


Айде, разкъсайте ме :) Чакам критики. Мисля, обаче че е сравнително балансирано, и лично според мен Друида, примерно е по-силно СУ от това.

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:02 pm
от Vilorp
Проклатие със сила СУ/3 ще ти спести огромен брой редове или поне голям.
Това умение освен проклятие и чирак към него друго има ли?
Ни си казал колко време трае проклятието и колко мана гълта.
А това да премахва точния удар и АУ ми звучи... хъм.

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:15 pm
от hameleona
Времетраене: (СУ)минути
и
Времетраене: СУ*Х дни.

Но си прав за наказанието. А всъщност, това, което го прави гадно е точния удър - иначе АУ се пада доста рядко...

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:17 pm
от Andras
Все пак да споменем, че фамилиар си е фамилиар или фамилиарен дух и на български.
Както и че не е нужно да преписваме всички класове от ДнД.

Инак, ако последваш забележката на Вилорп, звучи добре.

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:21 pm
от hameleona
Честно казано, наистина много се чудех за тоя фамилиар. Не знаех че и на БГ си е така.

ПП: Не знам за ДнД. Не играя ДнД. Обаче чета историята. А тези две черти често са преписвани на Вещерите и вещиците. (фамилиара и проклятията.)

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:26 pm
от Andras
Да, предчувствам нови рогати, опашати, шипести и енергийни извънземни.
Hexblade - реализиран по почти еквивалентен начин в една от най-популярните добавки на dnd 3.5.

И не, проклятията почти никога не са възприемани, като нещо, което непрекъснато и на всички дейности ти прави наопъки. Обикновено имат конкретна цел, а често и са предизвикани от конкретно действие.

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:30 pm
от hameleona
Ам, дай идея как да ги вкарам 128 632 проклятия в системата. Мисля, че е безсмислено. Мислех да е така - еди колко си проклятия, купуват се с ТР и т.н. ама... нито ще успея да ги измисля, нито ще изглежда добре - смятам, че ще е твърде претрупано.

Публикувано: нед апр 08, 2007 10:55 pm
от Andras
Ми като първо пишеш, а после четеш - няма да стане.

Всички свободни магически системи го имат, че дори и ДнД го имат като една и съща формула - условие и ефект, като и двете са вкарани в някакви общи рамки.

Публикувано: пон апр 09, 2007 9:20 am
от Fobos
Абе това за премахването на точния удар и АУ не ми звучи добре. Все пак, това са механизми измислени за да може дори в най-отчаяната ситуация да имаш шанс да успееш - с АУ можеш да пронижеш дори дракон, въпреки че на всички други зарове ще те опече мигновено.

Публикувано: пон апр 09, 2007 11:57 am
от hameleona
Ми ти да не мислиш, че вещера има друго предимство?

Публикувано: пон апр 09, 2007 12:11 pm
от Fobos
Точно това ми се струва прекалено силно. Не знам при вас колко често се пада АУ, но при нас се пада поне по 4-5 пъти на сесия. Мен лично заровете не ме обичат и сигурно на сто хвърляния един път ще се обърнат да са еднакви, но има хора, които почти нямат сесия, в която да не са докопали АУ един-два пъти.

Re: Вещер?

Публикувано: вт апр 10, 2007 11:37 pm
от BatGojko
hameleona написа: СУ Вещер
Цена за придобиване на 1ва степен: 7ТР – 2 за гоблини
Изисквания: Интелект 8
Придобивки:
Увеличава Психология с СУ/2
Увеличава Убеждаване с СУ/2
Увеличава Заплаха с СУ/2
Повишава Билкарство със СУ/4
Повишава Дива природа със СУ/4

По-удобно е за помнене, всичко да е със СУ/2, независимо дали ти се струва прекалено силно, или всички да са СУ/3, ако искаш да им намалиш силата.
hameleona написа: На 1ва степен, придобива способността Проклятие.
Цена 8ТМ.
ТД за използване: 10.
Времетраене: (СУ)минути.
Ефект: прибавя +СУ/3 Усложнение към всяко действие на прокълнатото създание.
Така няма никакъв смисъл да го получавам на 1 степен. Дай ми го направо на 3. Или по-добре го направи с твърд негатив, независимо от степента си. Така ще е сино още от самото си начало, а също така ще е и по-лесно предсказуемо за Разказвача. Да е директоно -4 към дадено действие, като тук подкрепям идеята да се раздели на отделни действия, а не да е за всички действия, като се дава право на играча да назове към каво действа наказанието - Атака, Сила, Защита и т.н. Маната, която е нужна, може да се влияе от стйността на избрания показател за намаляване (като така има и косвен ефект, че чрез проклятието, играчът ще разбере размера на показателя - и това не е лошо)
hameleona написа: На 10та степен, Проклятието премахва възможността за АУ (Включително и Точен удар). Ако се падне АУ, то се взима сбора на заровете, все едно са нееднакви числа.
Това не е удачно - маха цяла една система в играта и то от особено значение - това е системата, която описва шансът да успееш дори и в най-критичната ситуация.
Въпреки това Проклятието може и да влияе по някакъв начин на ефектите от АУ.
hameleona написа: Шанс за успех на Проклятието на вещера:
3зара + СУ > 16 + ПсУ на мишената.
Много тежка формула, почти никога няма да успява проклятието. Средната стойност на показателите е 10, следователно и ПсУ също е със средна стойност 10. Максималната стойност на СУ е 12, значи имаме:
3 зара + 12 > 16 + 10
3 зара > 14,
колко често ще ти се падне това? (някъде имаше таблица за вероятността на сайта ни май).
Формулата има нужда да се промени. Не знам как, защото не знам какво искаш да постигаш със заклинанието на вещера. Ако поддръжката назаклинанието се обвърже с размера на атакувания показател, то спокойно може д асе направи чист УФУД без усложнения (или може би само с МЗ), но ако няма подобно обвързване, определено е нужно някакво друго усложнение.
hameleona написа: На 6та степен, придобива способността Нещастие.
Цена 5*Х ТМ.
ТД за използване: 10.
Времетраене: СУ*Х дни.
Ефект: Прибавя +1 Усложнение към всички действия на избраното създание и премахва всякакви възможности за АУ.
Шанс за успех на Проклятието на вещера:
3зара + СУ > 16 + ПсУ на мишената.
Проблемите с АУ си остават и тук. Можеш да намалиш АУ с 1, но не и да го премахваш - така ще премахнеш само възможността да имаш АУ 6, както и ще направиш АУ 2 да е всъщност АНУ, но това е допустима промяна, за разлика от пълното премахване на АУ.
Има си проблем с ползвания УФУД, както и по-горе.
hameleona написа: Чирака на Вещера.
Вещера притежава (почти винаги) чирак, който е във вид на малко животно (МР 1 или 2), обикновенно котка, мишка или гарван. Чирака е ментално свързан с Вещера и се развива заедно със него. Обикновенно чирака е надарен с по-висока от обикновенното интелигентност и разбира перфектно заповедите на господаря си. Вещерите могат да се обучат на няколко техники, чрез кото придобиват възможности да използват чирак си по-пълноценно. Един Вещер е силно привързан към чирака си и тъгува много, ако го изгуби. От своя страна, чирака е обвързан със живота на Вещера – умира от естествена смърт в същия момент, в който и самия вещер, но не по-рано. Чирака винаги е от същото ниво, което е и Вещера.
Не разбрах дали фамилиъра може да умре от естествена смърт. Предполагам, че може, обаче.
hameleona написа: Техники за Чирака:
1. Общо тяло:
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ) часа, може да се прекрати по желание.
Ефект: Вещера прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака си, неговото тяло е във състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне във тялото си, Вещера трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чирака на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то самия вещер също умира.
Много свирепо наказние, за убийството на фамилиъра. По-скоро бих заложил на универсално наказание, ако ти умре животинката.
hameleona написа: Айде, разкъсайте ме :) Чакам критики. Мисля, обаче че е сравнително балансирано, и лично според мен Друида, примерно е по-силно СУ от това.
Прав си, Друид е по-силно СУ, но това не прави горното балансирано, а напротив - ако едно умение е прекалено слабо, то н еби се вземало от никой. Въпреки това имам чувството, че Вещер може да се доразвие до ниво, че да стане СУ от него. Има нужда от още умения. Има нужда от балансиране, за да не премахва АУ, но въпреки това да има достатъчно силни нови умения, които да разширяват играта. Може по подобие на Друид да му прикачиш специални магии, стига те да не са някакви дубликати на друида.

Публикувано: ср апр 11, 2007 1:12 pm
от hameleona
Още в началото се чудех, дали да не направя десетина проклятия + една нападателна магия + една отравяща. Но после се сетих, че като прибавим и техниките към фамилиара, може да стане малко силничко. Ще помисля, и до ден два ще внеса промените. За сега сигурно, ще направя Усложнението ПсУ/2, ще звема идеята от БатГойко за намаляване не АУ с 1. Ще прибавя и още една-две техники за фамилиара.

Публикувано: пон юни 25, 2007 9:08 pm
от hameleona
СУ Вещер
Цена за закупуване на 1ва степен: 10ТР
Изисквания: Интелект 8

Вещерите са създания, чувстващи се близки с природата, но не толкова единни с нея и толкова неутрални, колкото Друидите. Вещерите, понякога са известни и като шамани. Притежават разнообразни умения, обединяващи в себе си магични, природни и чисто практически неща. Добри лечители, но още по-добри психолози, които повече гледат да се посвещават на грижи за обикновенните хора, отколкото на откриване на новото или достигане на “велики постижения”. Вещерите са изключително земни за мистици. Често Вещерите биват споменавани със страх, основно, поради специфичните им умения, които често са определяни като “зли”

Придобивки:
Повишава познание Билкарство с СУ/3
Повишава познание Психология с СУ/3
Повишава познание Дива природа с СУ/3
Повишава познание Култура и обичаи с СУ/3
Повишава с СУ/2 МУ в Школата на мрака
Получава познания за специфични Вещерски заклинания, от ниво СУ/2
На 12та степен получава правото да изучава СУ Специалист в Магическа Школа (Мрак), без да му е нужно да е изучил СУ Магьосник на дванайста степен.

Ограничения:
Вещера не може да прокълне повече от едно създание с едно и също проклятие, докато ефекта на предишното не е преминало.

Фамилиара на Вещера.
Вещера притежава (почти винаги) фамилиар, който е във вид на малко животно (МР 1 или 2), обикновенно котка, мишка или гарван. Фамилиара е ментално свързан с Вещера и се развива заедно със него. Обикновенно фамилиара е надарен с по-висока от обикновенното интелигентност и разбира перфектно заповедите на господаря си. Вещерите могат да се обучат на няколко техники, чрез кото придобиват възможности да използват фамилиара си по-пълноценно. Един Вещер е силно привързан към фамилиара си и тъгува много, ако го изгуби. От своя страна, фамилиара е обвързан със живота на Вещера – умира от естествена смърт в същия момент, в който и самия вещер, но не по-рано. Фамилиара винаги е от същото ниво, което е и Вещера.

Техники за Чирака:

1. Общо тяло:
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект: Вещера прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака си, неговото тяло е във състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне във тялото си, Вещера трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чирака на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то вещера се завръща в тялото си, без да понесе никакви физически щети, освен загубата на Издръжливостта си.

2. Знание.
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера знае постоянно къде е фамилиара му, независимо от разстоянието по между им. (Вещера усеща посоката и грубо разстоянието, което ги разделя.)

3. Слух:
ТР за научаване: 1ТР.
Цена: 3ТМ
Времетраене: по избор.
Ефект: Вещера може да чуе всичко, което и фамилиара му чува, но през това време, самия вещер не може да чуе нищо със своите собствени уши.

4. Повик:
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера може да повика чирака си по всяко време.

Специфични Вещерски заклинания:
Формула за успех:
СУ + 3 зара > 16 + ПсУ/2

Ниво 1:

1. Нещастие:
Цел: Създание
Мана: 15
Разстояние: СУ метра
Времетраене: СУ часа.
Ефект: Вещера предизвиква постоянен лош късмет за дадено създание. (Добавя СУ/2 Усложнение към всички действия на прокълнатото създание. Вещера може да премахне проклятието по свое желание по всяко време.)

2. Объркване:
Цел: Създание
Мана: 15 + 5 за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: по избор
Ефект: Вещера предизвиква временно объркване на дадено създание, като го принуждава да губи време за да осъзае къде се намира. (Намалява ТД с СУ.)

3. Забавяне:
Цел: Създание
Мана: 10 + 5 за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по избор.
Ефект: Вещера временно намалява скоростта на дадено създание (Скоростта на създанието се намалява с СУ/3)

Ниво 2

1. Рана
Цел: Създание
Мана: 20
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага
Ефект: Вещера ранява създание от разстояние, като му нанася СУ/3 зара щети, които не могат да се излекуват с магия.

2. Загнояване:
Цел: Създание
Мана: 15
Разстояние: Докосване
Времетраене: веднага.
Ефект: Предизвиква светкавично загнояване на рана. Вкарва в тялото отрова със сила СУ/2.

3. Прекъсване:
Цел: Създание, извършващо действие.
Мана: 16
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага.
Ефект: Прекъсва дадено действие, независими, какво е то, като ТД изразходвани за него не е възвръщат (Ако маг е започнал заклинание за 20 ТД с концентрация, то той губи всички 20 ТД, дори ако това го направи недееспособен за два или повече рунда)

Ниво 3

1. Замъглянве:
Мана: 20 + 5 за рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: по избор
Ефект: Замъгля зрението на създанието. Всякакви действия изискващи ясно виждане на цел отдалечена на повече от два-три метра получават наказание от СУ/2.

2. Слабост:
Мана: 20 + 5 за рунд поддръжка
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: по избор.
Ефект: намаля Силата на създанието със СУ/2

3. Препъване:
Мана: 15
Цел: създание
Разстояние: СУ*2 метра
Времетраене: веднага
Ефект: Предизвиква препъване на създание при първото му раздвижване (атака, Отклон, предвижване, скок и т.н.). Създанието пада на земята и понася СУ/2 Шокова щета.

Ниво 4

1. Проказа
Мана: 30
Цел: Създание.
Разстояние: СУ*2 метра.
Времетраене: СУ дни.
Ефект: Предизвиква заболяване от проказа на създанието. Намалява Красотата на създанието със СУ, но не под 5

2. Отрова.
Мана: 30
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: веднага
Ефект: Вкарва в организма на създанието отрова със сила равна на СУ/2 + Успех.

Ниво 5

1. Ослепяване
Мана: 35 + 5 за рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: по избор
Ефект: Ослепява създание напълно.

2. Линеене.
Мана: 45
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: СУ дни.
Ефект: Създанието губи по СУ/2 зара ТЖ на ден. Никакво лиекуване не се отразява на тази загуба. Едуинствено магическо лекуване може да спре загубата, като всякакви лекуващи заклинания оказват едва половината от лекуващия си ефект.

Ниво 6

1. Смърт:
Мана: 60
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: веднага.
Ефект: Създанието понася (Успех) зара + 30 точки щети.


остава само да оправя фамилиара, но може и да го премахна, при такива заклинания.

Публикувано: вт юни 26, 2007 12:02 am
от Miro
:)
Това май е достатъчно за да се обособи Школа на смъртта. Тогава няма да е нужно СУ вещер, а ще се ползва от нормалните магьосници.

От друга страна оригиналното предложение за вещер, комбинирано с предложението на Бат'Гойко наказанието да се прилага към спонтанно назован в момента на изричането показател (атака, сила, защита, красота) ми харесва. Дава свобода в ръцете на играча и запълва празнина, която не е описана с никое друго умение в книгата.

Цената в мана също звучи адекватно да е равна на новото ниво на показателя и тази мана да не може да се възстановява доакто проклятието е активно (подобно на друидките проклятия). Така високо ниво интелигентен вещер ще може да прокълне цяла тълпа, доакто нулеов ниво вещер ще може да изсипе едно-единствено проклятие и да остане с 3-4 точки мана. така също отпада нуждата от определяне на продължителност на проклятията и следенето й. Нужно е обаче да съществува максимален радиус на действие, отвъд който връзакта между вещера и жертвата се разпада и проклятието отпада.

ПП: А оракул как се реализира? Май няма съответни заклинания или умения.

Публикувано: вт юни 26, 2007 5:03 pm
от hameleona
Мммм.... де да знам... много работа е...

Публикувано: вт юли 03, 2007 1:07 pm
от hameleona
СУ Вещер
Цена за закупуване на 1ва степен: 10ТР
Изисквания: Интелект 8

Вещерите са създания, чувстващи се близки с природата, но не толкова единни с нея и толкова неутрални, колкото Друидите. Вещерите, понякога са известни и като шамани. Притежават разнообразни умения, обединяващи в себе си магични, природни и чисто практически неща. Добри лечители, но още по-добри психолози, които повече гледат да се посвещават на грижи за обикновенните хора, отколкото на откриване на новото или достигане на “велики постижения”. Вещерите са изключително земни за мистици. Често Вещерите биват споменавани със страх, основно, поради специфичните им умения, които често са определяни като “зли”

Придобивки:
Повишава познание Билкарство с СУ/3
Повишава познание Психология с СУ/3
Повишава познание Дива природа с СУ/3
Повишава познание Култура и обичаи с СУ/3
Повишава с СУ/2 МУ в Школата на мрака
Научава техниката на Вещерски Проклятия (виж по-долу)
На 12та степен получава правото да изучава СУ Специалист в Магическа Школа (Мрак), без да му е нужно да е изучил СУ Магьосник на дванайста степен.

Ограничения:
Вещера не може да прокълне повече от едно създание с едно и също проклятие, докато ефекта на предишното не е преминало.

Фамилиара на Вещера.
Вещера притежава (почти винаги) фамилиар, който е във вид на малко животно (МР 1 или 2), обикновенно котка, мишка или гарван. Фамилиара е ментално свързан с Вещера и се развива заедно със него. Обикновенно фамилиара е надарен с по-висока от обикновенното интелигентност и разбира перфектно заповедите на господаря си. Вещерите могат да се обучат на няколко техники, чрез кото придобиват възможности да използват фамилиара си по-пълноценно. Един Вещер е силно привързан към фамилиара си и тъгува много, ако го изгуби. От своя страна, фамилиара е обвързан със живота на Вещера – умира от естествена смърт в същия момент, в който и самия вещер, но не по-рано. Фамилиара винаги е от същото ниво, което е и Вещера.

Техники за Чирака:

1. Общо тяло:
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект: Вещера прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака си, неговото тяло е във състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне във тялото си, Вещера трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чирака на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то вещера се завръща в тялото си, без да понесе никакви физически щети, освен загубата на Издръжливостта си.

2. Знание.
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера знае постоянно къде е фамилиара му, независимо от разстоянието по между им. (Вещера усеща посоката и грубо разстоянието, което ги разделя.)

3. Слух:
ТР за научаване: 1ТР.
Цена: 3ТМ
Времетраене: по избор.
Ефект: Вещера може да чуе всичко, което и фамилиара му чува, но през това време, самия вещер не може да чуе нищо със своите собствени уши.

4. Повик:
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера може да повика чирака си по всяко време.

Вещерските Проклятия.

Всеки вещер може да вгорчи живота на противниците си. Общо взето вещерите разполагат с три възможни начина:

Нещастие - добавя Усложнение в размер на СУ/2 към всяко действие на прокълнатия и намаля АУ с единица (АУ6 става АУ5, АУ5 става АУ4, АУ4 става АУ3, а АУ2 става АНУ).
Слабост - намаля силата на дарите на дадено създание - намаля нанесените Щети със СУ/2. На дванайсетта степен фиксира 1/2 от заровете на единици.
Немощ - намалява даден показател на създание със СУ.

Формулата за успех на Проклятията е следната:
СУ + 3зара <=> 16 + ПсУ/2
Където СУ е СУ Вещер, а ПсУ е ПсУ на прокълнатия.

Маната нужна за всяко от трите проклятия е различна:
Нещастие - Нужната мана е равна на ПсУ на прокълнатия.
Слабост - 6 за -СУ/2 щета, а на 12 степен се увеличава със 10 за всеки фиксиран зар.
Немощ - маната нужна за проклеване е равна на стойността на показателя преди ефекта на проклятието.
Маната изразходвана за проклятие не се възстановява, докато проклятието не бъде премахнато. Също така едно проклятие може да се произнесе над няколко цели, като нужната Мана се заплаща за всяка от тях по отделно.

С любезната помощ на Ворак и БатГойко откъм идеи.

Публикувано: чет авг 23, 2007 1:37 pm
от BatGojko
Под чирак имаш предвид Фамилиър, така ли? (мога и да прибързвам с въпроса, защото сега се заех да чета финалната версия - ако си отговоря сам, ще си зачистя поста).
И още един въпрос:
- Фамилиърът има ли си мана? И ако да, колко и как се определя?

Публикувано: чет авг 23, 2007 1:39 pm
от hameleona
да бе, едно е, просто съм забравил да го променя :)

Публикувано: чет авг 23, 2007 4:39 pm
от BatGojko
Поогледах вещера, пускам първо коментарите към него, а накрая и ще дам обобщено мнение:

СУ Вещер
Цена за закупуване на 1ва степен: 10ТР
Изисквания: Интелект 8
...
БГ: нямам проблем с изискванията и с описанието му. Макар че описанието може да е малко по-интересно и засукано, за да е по-удобно за ролплей.

Придобивки:
Повишава познание Билкарство с СУ/3
Повишава познание Психология с СУ/3
Повишава познание Дива природа с СУ/3
Повишава познание Култура и обичаи с СУ/3
Повишава с СУ/2 МУ в Школата на мрака
Научава техниката на Вещерски Проклятия (виж по-долу)
На 12та степен получава правото да изучава СУ Специалист в Магическа Школа (Мрак), без да му е нужно да е изучил СУ Магьосник на дванайста степен.

БГ: Тук не ми се връзват Психологията и Обичаите - представата ми за вещерите е, че не се мотат много много сред хората, та едва ли са най-добрите психолози. А и едновременно Дива природа и Обичаи... Бих ги махнал. Останалото е ОК

Ограничения:
Вещера не може да прокълне повече от едно създание с едно и също проклятие, докато ефекта на предишното не е преминал.

БГ: Тук е момента да кажа, че е добре да се спрем само и изключително на Проклятия и нещо друго - всичко, което прави вещерът трябва да е чрез проклятията му. Веднага допълвам, че не си успял да го постигнеш.

Фамилиара на Вещера.
...
БГ: Описанието на фамилиъра не е лошо, но бих се зарадвал на конкретно назоваване на Х наброй фамилиъри всеки със свое собствено умение - едно е достатъчно. Естествено имат си и ЖТ и Атака и т.н. Например:
- Прилеп - лети и "вижда" в тъмното, не може да се заслепи. ЖТ=5, ЗА=30, ТД=16, АТ=25 (получав бонус е размер на МР на създанията, които атакува) за 5 ТД, Щета 1 зар прободна;
- Котка - Може да секатери (Катерене 16), вижда в тъмното. ЖТ=20, ЗА=30, ТД=14, АТ=30 за 4 ТД.
и т.н. Естествено това са само примери, дадени напбързо


Техники за Фамилиъра:
БГ: Имат ли условие, кога могат да се учат? - При достигане на степн в СУ, може би?
1. Общо тяло (Обсебване):
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект:
Вещерът прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака, неговото тяло е в състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне в тялото си, Вещерът трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чиракът на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то вещера се завръща в тялото си, без да понесе никакви физически щети, освен загубата на Издръжливостта си.

БГ: За колко време се губи ИЗдръжливостта? Искаш да кажеш, че моментният му показател за ИЗ става 0? По-добре е да се дефинира натрупване на умора в зависиомст от разстоянието на което се намира Фамилиъра. Например за всеки 10 м – 1 ТУ. Така ако фамилиърът се тръшне на километър-два от Вещера, това ще го прати в кома за бая време (100 умора не са шега работа – това е нещо от сорта на -10 ИЗ ако е бил на около 10 преди това...).
Може би е добре да се харчи мана за час, а не да е фиксирано време, но чия мана? Фамилиъра има ли мана?
Иначе умението е хубаво.


2. Знание (Мисловна връзка).
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера знае постоянно къде е фамилиара му, независимо от разстоянието помежду им. (Вещера усеща посоката и грубо разстоянието, което ги разделя.)
БГ: Това не се ли предполага да си е вградено? Не виждам особен смисъл в такова умение. Ако не знае къдему е фамилиъра, то как въобще заимодейства с него?

3. Слух:
ТР за научаване: 1ТР.
Цена: 3ТМ
Времетраене: по избор.
Ефект: Вещера може да чуе всичко, което и фамилиара му чува, но през това време, самия вещер не може да чуе нищо със своите собствени уши.
БГ: Това е странно и сложно откъм системна гледна точка и откъм разиграване. Нека да може просто да говори с фамилиъра си, подобно на друида. И да чува и вижда през неговите учи и уши само ако го е обсебил.

4. Повик:
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера може да повика чирака си по всяко време.
БГ: Не се ли предполага и това да се подразбира. По-скоро да се даде цена за повикването. Ако Фамилиъра е твърде далеч. Например 1 ТМ за всеки 100 метра.


Вещерските Проклятия.
БГ: Колко ТД изисква произнасянето на проклятието?
Формулата за успех на Проклятията е следната:
СУ + 3зара <=> 16 + ПсУ/2
Където СУ е СУ Вещер, а ПсУ е ПсУ на прокълнатия.


Нещастие
Нужната мана е равна на ПсУ на прокълнатия.
Добавя Усложнение в размер на СУ/2 към всяко действие на прокълнатия и намаля всеки негов АУ с единица (АУ6 става АУ5, АУ5 става АУ4, АУ4 става АУ3, а АУ2 става АНУ).

Слабост
6 мана за -СУ/2 щета, а на 12 степен се увеличава със 10 за всеки фиксиран зар.
Намаля силата на ударите на дадено създание - намаля нанесените Щети със СУ/2. На дванайсетта степен фиксира 1/2 от заровете на единици
БГ: Коя половина? – не става, трябва да е казано по-конкретно – може да дели самата щета на половина дори, но не и да променя някакви зарове, или пък ако променя заровете да се каже колко зара могат да се намалят на 1, без да се казва дали са половината или не, очевидно е, че всеки ще иска да намли заровете е най-високи числа, така че това трбява да струва допълнително мана.

Немощ
Немощ - маната нужна за проклеване е равна на стойността на показателя преди ефекта на проклятието.
Маната изразходвана за проклятие не се възстановява, докато проклятието не бъде премахнато. Също така едно проклятие може да се произнесе над няколко цели, като нужната Мана се заплаща за всяка от тях по отделно.
Намалява даден показател на създание със СУ

БГ: Предвид, че СУ е съвсем нормално да е 12, това е убийственомного. Не става! Със СУ/3, може би, но не и със СУ. Или дори по-скоро да намалява показателя на половина, независимо от стойността му.

Специфични Вещерски заклинания (проклятия, може би):
Формула за успех:
СУ + 3 зара > 16 + ПсУ/2
БГ: Не си дал ТД за заклинанията. Като цяло доста си ги оплескал, но да караме по ред - въобще не си тествал какво може да се получи в комбинация само от самите проклятия, а камо ли и с допълнителни умения.

Ниво 1:
1. Нещастие:
Цел: Създание
Мана: 15 / +2 на рунд
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по желание.
Ефект:
Добавя СУ/2 Усложнение към всички действия на прокълнатото създание и намалява всеки АУ с 1. (това го добавих, следвайки инфото от по-горе, както и добавих цена за рунд мисля)

2. Объркване:
Цел: Създание
Мана: 15 + 5 за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по желание
Ефект:
Вещера предизвиква временно объркване на дадено създание, като го принуждава да губи време за да осъзае къде се намира. (Намалява ТД с СУ)
БГ: Това е убийствено. Не повече от СУ/2 даже бих казъл, че трябва да зависи от Успеха. Намалява ТД с Успех. Така слабите духом ще се гърчат, а по-коравите ще страдат по-малко. Това е малко като заклинанието Страх.

3. Забавяне:
Цел: Създание
Мана: 10 + 5 за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по избор.
Ефект:
Вещера временно намалява скоростта на дадено създание (Скоростта на създанието се намалява с СУ/3)
БГ: започват твърде много проклятия да влияят на скорост и ТД, и на всичко отгоре доста силно, което е ужасно силно оръжие в А16... Още по въпроса накрая на поста

Ниво 2
1. Рана
Цел: Създание
Мана: 20
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага
Ефект:
Вещерът ранява създание от разстояние, като му нанася СУ/3 зара щети, които не могат да се излекуват с магия.
БГ: Дефинирай щетите – има си няколко вида щета, избери какви ще са тези. Как ще се запишат в дневника на героя? Иначе балансът е добър - 20 мана за 4 зара не е малко, но пък явно са по-специални, а и Вещерът не трябва да е като магьосника. Аз бих минал и без директни нападателни магии, но...

2. Загнояване:
Цел: Създание
Мана: 15
Разстояние: Докосване
Времетраене: веднага.
Ефект:
Предизвиква светкавично загнояване на рана. Вкарва в тялото отрова със сила СУ/2.
БГ: Какъв е ефектът от загнояването??? 6 отрова не е нищо особено, всеки ще я игнорира, освен ако не я вкара наняколко пъти... Не ми харесва.

3. Прекъсване:
Цел: Създание, извършващо действие.
Мана: 16
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага.
Ефект:
Прекъсва дадено действие, независими, какво е то, като ТД изразходвани за него не е възвръщат (Ако маг е започнал заклинание за 20 ТД с концентрация, то той губи всички 20 ТД, дори ако това го направи недееспособен за два или повече рунда)
БГ: Това е малко спорно, а и без определени ТД за произнасяне на заклинанието няма как да се прецени доколко е силно... Иначе се връзва с идеята ми за вещера да вреди на другите.

Ниво 3

1. Замъглянве:
Мана: 20 + 5 за рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: по избор
Ефект:
Замъгля зрението на създанието. Всякакви действия изискващи ясно виждане на цел отдалечена на повече от два-три метра получават наказание от СУ/2.
БГ: Вече имаш проклятие, което има същия ефект, но с по-малко условности, не виждам смисъл от дублиране.

2. Слабост:
Мана: 20 + 5 за рунд поддръжка
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: по избор.
Ефект:
Намаля Силата на създанието със СУ/2
БГ: пак дублиране...

3. Препъване:
Мана: 15
Цел: създание
Разстояние: СУ*2 метра
Времетраене: веднага
Ефект:
Предизвиква препъване на създание при първото му раздвижване (атака, Отклон, предвижване, скок и т.н.). Създанието пада на земята и понася СУ/2 Шокова щета.
БГ: Не трябва ли по някакъв начин да се взема предвид и колко е Ловкостта на създанието? А и тази условност с движението... По-добре да е мигновено действие и да се прави при придвижване от страна на друго създание (което автоматично значи, че придвижването трябва да е било за равни или повече ТД от произнасянето... И понеже произнаснето е добре да е от порядъка на 4 ТД, то работата с отклоните отпада).

Ниво 4
1. Проказа
Мана: 30
Цел: Създание.
Разстояние: СУ*2 метра.
Времетраене: СУ дни.
Ефект:
Предизвиква заболяване от проказа на създанието. Намалява Красотата на създанието със СУ, но не под 5.
БГ: и защо е нужно да е проказа? Нека си е Загрозяване и да няма долна граница.

2. Отрова.
Мана: 30
Цел: Създание
Разстояние: СУ метра.
Времетраене: веднага
Ефект:
Вкарва в организма на създанието отрова със сила равна на СУ/2 + Успех.
БГ: Отново дублиране с предишно заклнаие. Добре е да се допълват, не да се дублират...

Ниво 5
1. Ослепяване
Мана: 35 + 5 за рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: по избор
Ефект:
Ослепява създание напълно.
БГ: Пълна слепота??? Майко мила, ти искаш да превърнеш Вещера в най-опасния възможен противник. При това само за 5 ТМ на Рунд... Ами ако е и Магьосник и има около 120-150 Мана, всеки противник 1 на 1 е обречен (освен ако и той не е магьосник и не превключи на друго зрение)... Малко си се поолял.

2. Линеене.
Мана: 45
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: СУ дни.
Ефект: Създанието губи по СУ/2 зара ТЖ на ден. Никакво лекуване не се отразява на тази загуба. Единствено магическо лекуване може да спре загубата, като всякакви лекуващи заклинания оказват едва половината от лекуващия си ефект.
БГ: Това е хубаво, макар да има нужда да се дефинира малко по-точно. Връзва ми се с представата за Вещер. Единствениоя му проблем е, че много рядко ще се ползва от игравите (предимно ще е срещу тях), тъй като едва ли ще има такива, които ще искат да чакат 12 дена, за да видят ефекта на действиета си.

Ниво 6
1. Смърт:
Мана: 60
Цел: Създание
Разстояние: СУ/2 метра
Времетраене: веднага.
Ефект:
Създанието понася (Успех) зара + 30 точки щети.
БГ: Директна атака... Не, не ми допада.

Заключение:
- Опитваш се да направиш вещерът универсален боец - недей. Нека да е само вредител. Нека да е силен вредител, но да се концентрираме над това.
- Проклятията му много яко атакуват ТД, а това е супер силно и дори ако прави само това, без самият той да губи от подвижността си, това е достатъчно да се разправи с когото и да било. Без ТД, всеки опонент е пълна дупка. Идеята да се атакуват ТД е добра, но Вещерът трябва да заплаща ценат аза това - например, може да губи директно ЖТ, когато произнася заклинанията си, а не Мана, така той обездвижва другия, но губи от Жизнеността си и ако не може да се възползва навреме от предимството си - припада (тъй като всъщност е по-добре да получава временни щети).
- Дублирането на ефекти на пролятията обезсмисля ограничението за повече от едно проклятие на създание. Всъщност не виждам особен смисъл в това да не могат да се комбинират няколко проклятия, стига за всяко да се плати цената - а ако тя е във временни щети - изборът си е на вещера. Може да не могар да се наслагват едни и същи проклятия, за да си сигурен до каква степен може да вредиш, но различните проклятия е ОК да се стакват заедно.
И така, нека да видим какво ти предлагам:
- Вещерът трябва да е интересен за игра, а не непременно "универсалната машина за убиване";
- Вещерът да няма директно нападателни заклинания - той директна щета не прави, но може да прави отравяние и щета във всремето DOT ;) ;
- За да е наистина интересен, нека Вещерът да не ползва мана за проклятията си, а да трупа временна щета. Може да му дадеш и бонус към Жизнеността, подобно на война. Така ще се получи доста интересен пич, който, за да вреди на другите е наранява сам. Може би ще му трябва и бонус към ИЗ, но е добре да се избере едно от двете. Предвид, че ти предлагам да трупа умора, когато има проблем с Фамилиъра, то ИЗ никак не му е излишна.
- Намали проклятията. Започни с едно на ниво, ошлайфай ги и чак тогава добави по още едно;
- Помисли какво още ще може да се прави с фамилиъра и какви ще са допустимите фамилиъри - от второто ще ти дойдат идеи и за първото, все пак с фамилиър мечка правиш едно, а с жаба съвсем друго ;)
Това е! В момента не допринася по никакъв начин към играта, освен, че създава една самостоятелна бойна машина, която няма нужда от никой друг в групата, за да е добра.
Иска още работа!

Публикувано: чет авг 23, 2007 10:45 pm
от hameleona
Проклятиата на нивата съвсем ги бях махнал, а оставих само трите, които получава директно :) , което директно изчиства около 75% от забележките ти ;)

Публикувано: пет авг 24, 2007 5:23 pm
от BatGojko
Ок, сега имайки предвид останлите 25%, оформи една финална версия, за да я видим.

Публикувано: пет авг 24, 2007 11:05 pm
от hameleona
Утре отивам на село, а там работя добрее, значи скоро ще имаш окончателен вещер.

Публикувано: съб авг 25, 2007 5:27 pm
от Andras
БГ: Тук не ми се връзват Психологията и Обичаите - представата ми за вещерите е, че не се мотат много много сред хората, та едва ли са най-добрите психолози. А и едновременно Дива природа и Обичаи... Бих ги махнал. Останалото е ОК
Разните баячи, обавници и т.н. по нашите земи, наричани и под общото название 'вещи хора' (от където идва и вещер, вещица) са били особено социални и са играли сериозна обществена роля.
БГ: и защо е нужно да е проказа? Нека си е Загрозяване и да няма долна граница.
Щото от проказа се мре?

Публикувано: пон авг 27, 2007 9:41 am
от hameleona
[sblock]СУ Вещер
Цена за закупуване на 1ва степен: 10ТР
Изисквания: Интелект 8

Вещерите са създания, чувстващи се близки с природата, но не толкова единни с нея и толкова неутрални, колкото Друидите. Вещерите, притежават разнообразни умения, обединяващи в себе си природни и чисто практически и естествени неща. Добри лечители, но още по-добри психолози, които повече гледат да се посвещават на грижи за обикновените хора, отколкото на откриване на новото или достигане на “велики постижения”. Вещерите са изключително земни за мистици. Често Вещерите биват споменавани със страх, основно, поради специфичните им умения, които често са определяни като “зли”. Вещерите често предпочитат да се измъкнат с хитрост от опасните ситуации, вместо да използват силите си.

Придобивки:
Повишава познание Билкарство с СУ/3
Повишава познание Психология с СУ/3
Повишава познание Дива природа с СУ/3
Повишава с СУ/2 МУ в Школата на мрака
Научава техниката на Вещерски Проклятия (виж по-долу)
Повишава Виталността си със СУ/5
На 12та степен получава правото да изучава СУ Специалист в Магическа Школа (Мрак), без да му е нужно да е изучил СУ Магьосник на 12 степен, освен това повишава Максимума си за Издръжливост с 1.

Фамилиара на Вещера.
Вещера притежава (почти винаги) фамилиар, който е във вид на малко животно (МР 1 или 2). Фамилиара е ментално свързан с Вещера и се развива заедно със него. При свързването между вещера и фамилиара му, и в двамата настъпват определени промени – фамилиара повишава значително интелекта си и и придобива някои специфични качества, а вещера се научава да разговаря с него съвсем свободно, макар и да му е невъзможно да разговаря с други животни, дори да са от същия вид. Това не пречи, фамилиара да служи като преводач между животни от неговия род и вещера. (Примерно, ако фамилиара е змия, вещера не научава змийски, но чрез фамилиара си, би могъл да разговаря с повечето змии) Всеки вещер може да разговаря свободно с фамилиара си, освен това, Вещерите могат да се обучат на няколко техники, чрез които придобиват възможности да използват фамилиара си по-пълноценно. Един Вещер е силно привързан към фамилиара си и тъгува много, ако го изгуби. От своя страна, фамилиара е обвързан с живота на Вещера – умира от естествена смърт в същия момент, в който и самия вещер, но не по-рано. Фамилиара винаги е от същото ниво, което е и Вещера.

Техники за фамилиара:

Автоматично придобивани техники:

1. Знание.
Ефект: Вещера знае постоянно къде е фамилиара му, независимо от разстоянието по между им. (Вещера усеща посоката и грубо разстоянието, което ги разделя.)

2. Повик:
Ефект: Вещера може да повика чирака си по всяко време.

Техники, които изискват научаване:

Тези техники, изискват специално отделяне на време за научаването им. Вещера трябва да отдели, поне един ден в тренировки с фамилиара си, а освен това и да заплати цената им в ТР. Техниките могат да се научат по всяко време, независимо от нивото на СУ Вещер, достатъчно е и 1во ниво на умението. Всичката Мана нужна за прилагането им се взима от маната на Вещера, освен ако не е изрично упоменато, че фамилиара притежава такава.

1. Общо тяло:
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ на час
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект: Вещера прехвърля съзнанието си в тялото на Чирака си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака, неговото му тяло е във състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне във тялото си, Вещера трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще натрупа 1 Умора за всеки 10 метра разстояние помежду им. Ако Чирака на Вещера бъде убит, докато Вещера е в него, то Вещера се завръща в тялото си, без да понесе никакви физически щети, освен двойно повече натрупана Умора от обикновеното. Умората не може да е под 1.

Вещерските Проклятия.

Всеки вещер може да вгорчи живота на противниците си. Вещерите имат два основни начина за въздействие над обикновените създания:

Естествени проклятия:
Тези проклятия са известни на всеки вещер и не изискват научаване, освен това се придобиват още със самото умение.

(Всяко от по-долните проклятия изисква 10 ТД за прилагане, както и визуален контакт на вещера с жертвата му.)

Нещастие - добавя Усложнение в размер на СУ/2 към всяко действие на прокълнатия и намаля АУ с единица (АУ6 става АУ5, АУ5 става АУ4, АУ4 става АУ3, а АУ2 става АНУ).
Слабост - намаля силата на дарите на дадено създание - намаля нанесените Щети със СУ/2. На дванайсетта степен намалява наполовина цялата щета, която нанася прокълнатото създание.
Немощ - намалява даден показател на създание на половина.

Формулата за успех на Проклятията е следната:

СУ + 3зара <=> 16 + ПсУ/2
Където СУ е СУ Вещер, а ПсУ е ПсУ на прокълнатия.

Маната нужна за всяко от трите проклятия е различна:
Нещастие - Нужната мана е равна на ПсУ на прокълнатия.
Слабост - 6 за -СУ/2 щета, а на 12 степен е се увеличава с 2*(броя зарове за щета).
Немощ - маната нужна за проклеване е равна на стойността на показателя преди ефекта на проклятието.
Маната изразходвана за проклятие не се възстановява, докато проклятието не бъде премахнато. Също така едно проклятие може да се произнесе над няколко цели, като нужната Мана се заплаща за всяка от тях по отделно. Така един много опитен вещер, може да вгорчи живота на цяла армия, ако има достатъчно мана.

Висши проклятия:
Това са проклятия, които не всеки вещер знае. Освен, че изискват време за научаване, те са обвързани и с майсторството на вещера в собственото му умение. (Вещера може да научи проклятия от ниво до СУ/2) Тези проклятия черпят сила от Жизнената сила на вещера (нанасят му Времена щета).

Формулата за успех на по-долните проклятия е в пряка зависимост от показателя на създанието, което афектират:
СУ + 3зара > 16 + Х
Където Х е съответния показател.

Първо ниво:

1. Объркване:
Цел: Създание
Цена за научаване: 1 ТР
ТД: 6
Показател: ПсУ/2
Цена за Прилагане: 5 ТЖ + 2 Умора.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по желание
Ефект: Вещера предизвиква временно объркване на дадено създание, като го принуждава да губи време за да осъзнае къде се намира. (Намалява ТД с Успех, не може да се приложи повече от веднъж по време на битка.)

Второ ниво:

1. Забавяне:
Цел: Създание
Цена за научаване: 2 ТР
ТД: 8
Показател: Ловкост/2
Цена за Прилагане: 4 ТЖ и 2 Умора + 2 Мана и 1 Умора за рунд поддръжка.
Разстояние: СУ метра
Времетраене: по избор.
Ефект:
Вещера временно намалява скоростта на дадено създание (Скоростта на създанието се намалява с СУ/3)

Трето ниво:

1. Прекъсване:
Цел: Създание, извършващо действие.
Цена за научаване: 3 ТР
ТД: 4
Показател: Воля/2
Цена за Прилагане: 8 ТЖ + 3 Умора
Разстояние: СУ метра
Времетраене: Веднага.
Ефект: Мигновено действие. Прекъсва дадено действие, независими, какво е то, като ТД изразходвани за него не е възвръщат (Ако маг е започнал заклинание за 20 ТД с концентрация, то той губи всички 20 ТД, дори ако това го направи не дееспособен за два или повече рунда)

Четвърто ниво:

1. Препъване:
Цена за научаване: 4 ТР
ТД: 4
Показател: Ловкост/2
Цена за Прилагане: 8 ТЖ + 4 Умора
Цел: създание
Разстояние: СУ*2 метра
Времетраене: веднага
Ефект: Мигновено действие. Предизвиква препъване на създание при първото му раздвижване (атака, предвижване, скок и т.н.). Създанието пада на земята и понася СУ/2 Шокова щета.

Пето ниво:

1. Линеене.
Цена за научаване: 5 ТР
ТД: 12
Показател: ОУ*2
Цена за Прилагане: 17 ТЖ + 12 Умора
Цел: Създание
Разстояние: видимост.
Времетраене: СУ дни.
Ефект: Създанието губи по СУ/2 зара ТЖ на ден. Никакво естествено лекуване не се отразява на тази загуба. Единствено магическо лекуване може да спре загубата, като всякакви лекуващи заклинания оказват едва половината от лекуващия си ефект. Прокълнатото създание продължава да възстановява ТЖ с нормален темп.

Шесто ниво:

1. Късогледство.
Цена за научаване: 6 ТР
ТД: 6
Показател: ПсУ/2
Цена за Прилагане: 10 ТЖ + 6 Умора и 3ТЖ + 1 Умора, за всеки рунд поддръжка.
Цел: Създание
Разстояние: СУ*2 метра.
Времетраене: по желание.
Ефект: Намаля РЕС и Атаката от Разстояние с Успех*2[/sblock]


Айде, трета ревизия... май стана сравнително добре.
Фамилиарите ще ги изпиша тия дни, просто на село нямах книгата...

Публикувано: нед сеп 09, 2007 5:57 pm
от hameleona
Фамилиарите:

Фамилиарите са обикновени жовотни, на които връзката с вещера е повлияла благотворно (най-вече на интелекта им). Познатите видове фамилиари са:
  • Котка
    Плъх
    Змия
    Гарван
    Невестулка
    Куче (от малките породи)
    Паяк (тарантула)
Връзката фамилиар-вещервлияе благотворно и на двата индивида.

Котка:

Жизненост 18
Скорост 18
Виталност 2
МЗ 1

Сила 3 - 8
Ловкост 9 - 20
Интелект 6
Прецизност 8 - 18
Издръжливост 3 - 7

Специални расови умения:
Катерене + 4
Виждане в тъмното
Бдителност + 4
Обоняние 10

Атаки:
Лапа (1 зар щета)
Захапка (1 зар щета)

Специфични техники:
Котешка Ловкост
Цена за нучаване: 5ТР
Цена: 3 ТУ, 10 Мана.
Ефект: Вещера повишава ловкостта си с 1/3. (при ловкост 10, след използване на умението, ловкостта ще стане 13.) Умението трае една минута.

Бонус за вещера:
+ 1 Обоняние, Бдителност и Катерене.

Идеята е, всички фамилиари да са на този принцип. Чакам коментари, най-вече от БатГойко.

Публикувано: пон сеп 10, 2007 12:13 am
от Andras
Хамелеоне, нека ти разкажа за един не много известен сетинг, Иморен, издаден в далечното вече лето Господне 2000. Та това бил един съвсем нормален сетинг, без много претенции и без особени изгледи да стане популярен (поради което и толкова го знаем днеска), в който имало доста парни машинки, бая барутец и 4-5 нови класа. Един от тях, за който ми иде думата е gunmage-a. Та той, щото бидейки нелош заклинател и отличен стрелец, станал известен с доставянето на ужасни щети от порядъка на 4д4+6д6+9 с +25 атака още на 3то ниво именно заради възможността да натрупва огромни количества бонуси.

Сега си представи какво ще стане с твоя вещер-фелинолог и едно оръжие с първи показател ловкост. Учтиво ти напомням, че тя може да се вдигне по няколко начина.

Публикувано: пон сеп 10, 2007 10:42 am
от Асен
Казано накратко, Хам, опитваш се да обезсмислиш СУ "Войн" с това умение на вещера си:). Проблемът е, че успяваш, много по-практично е да си вещер, отколкото войн-еднаква атака, повече защита и ТД, а това не е единственото умение на вещера:).
Препоръчвам вещера да остане като повече магическо умение, което изисква ролево отиграване, ти помисли как точно:)!

Публикувано: пет апр 11, 2008 6:15 pm
от hameleona
СУ Вещер
Цена за закупуване на 1ва степен: 10ТР
Изисквания: Интелект 8

Вещерите са създания, чувстващи се близки с природата, но не толкова единни с нея и толкова неутрални, колкото Друидите. Вещерите, понякога са известни и като шамани. Притежават разнообразни умения, обединяващи в себе си магични, природни и чисто практически неща. Добри лечители, но още по-добри психолози, които повече гледат да се посвещават на грижи за обикновенните хора, отколкото на откриване на новото или достигане на “велики постижения”. Вещерите са изключително земни за мистици. Често Вещерите биват споменавани със страх, основно, поради специфичните им умения, които често са определяни като “зли”

Придобивки:
Повишава познание Билкарство с СУ/3
Повишава познание Психология с СУ/3
Повишава познание Дива природа с СУ/3
Повишава познание Култура и обичаи с СУ/3
Повишава с СУ/2 МУ в Школата на мрака
Научава техниката на Вещерски Проклятия (виж по-долу)
На 12та степен получава правото да изучава СУ Специалист в Магическа Школа (Мрак), без да му е нужно да е изучил СУ Магьосник на дванайсета степен.

Ограничения:
Вещера не може да прокълне повече от едно създание с едно и също проклятие, докато ефекта на предишното не е преминало.

Фамилиара на Вещера.
Вещера притежава (почти винаги) фамилиар, който е във вид на малко животно (МР 1), обикновено котка, мишка или гарван. Фамилиара е ментално свързан с Вещера и се развива заедно със него. Обикновено фамилиара е надарен с по-висока от обикновеното интелигентност и разбира перфектно заповедите на господаря си. Вещерите могат да се обучат на няколко техники, чрез които придобиват възможности да използват фамилиара си по-пълноценно. Един Вещер е силно привързан към фамилиара си и тъгува много, ако го изгуби. От своя страна, фамилиара е обвързан със живота на Вещера – умира от естествена смърт в същия момент, в който и самия вещер, но не по-рано. Фамилиара винаги е от същото ниво, което е и Вещера.

Техники за Чирака:

1. Общо тяло:
ТР за научаване: 2ТР
Цена ТМ: 3 ТМ
Продължителност: до (СУ)часа, може да се прекрати по желание.
Ефект: Вещера прехвърля съзнанието си в тялото на фамилиара си си и придобива пълен контрол над него. Докато е в тялото на Чирака, Вещера запазва само познанията и интелигентността си, не може да прави магии и да използва Специални умения. Докато същността на Вещера е в тялото на Чирака си, неговото тяло е във състояние, много наподобяващо летаргия, но не може да бъде разбуден. За да се върне във тялото си, Вещера трябва да е докарал тялото на Чирака си до своето собствено или ще загуби цялата си Издръжливост. Ако Чирака на Вещера бъде убит, докато вещера е в него, то вещера се завръща в тялото си, без да понесе никакви физически щети, освен загубата на Издръжливостта си.

2. Знание.
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера знае постоянно къде е фамилиара му, независимо от разстоянието по между им. (Вещера усеща посоката и грубо разстоянието, което ги разделя.)

3. Слух:
ТР за научаване: 1ТР.
Цена: 3ТМ
Времетраене: по избор.
Ефект: Вещера може да чуе всичко, което и фамилиара му чува, но през това време, самия вещер не може да чуе нищо със своите собствени уши.

4. Повик:
ТР за научаване: 1ТР
Ефект: Вещера може да повика чирака си по всяко време.

Вещерските Проклятия.

Всеки вещер може да вгорчи живота на противниците си. Общо взето вещерите разполагат с три възможни начина:

Нещастие - добавя Усложнение в размер на СУ/2 към всяко действие на прокълнатия и намаля АУ с единица (АУ6 става АУ5, АУ5 става АУ4, АУ4 става АУ3, а АУ2 става АНУ).
Слабост - намаля силата на дадено създание - намаля нанесените Щети със СУ/2. На дванайсета степен фиксира 1/2 от заровете на единици.
Немощ - намалява даден показател на създание със СУ.

Формулата за успех на Проклятията е следната:
СУ + 3зара <=> 16 + ПсУ/2
Където СУ е СУ Вещер, а ПсУ е ПсУ на прокълнатия.

Маната нужна за всяко от трите проклятия е различна:
Нещастие - Нужната мана е равна на ПсУ на прокълнатия.
Слабост - 6 за -СУ/2 щета, а на 12 степен се увеличава със 10 за всеки фиксиран зар.
Немощ - маната нужна за проклеване е равна на стойността на показателя преди ефекта на проклятието.
Маната изразходвана за проклятие не се възстановява, докато проклятието не бъде премахнато. Също така едно проклятие може да се произнесе над няколко цели, като нужната Мана се заплаща за всяка от тях по отделно.


Фамилиари за вещерите.

Котка – може би най-разпространения фамилиар сред вещерите. Обикновената домашна котка е малка, удобна за носене при пътуване и гальовна.
Статистики:
СК: 18 МР: 1 МТ: 1 Виталност: 1 МЗ: 1 ТЖ: 30
Сила: 3-10 Ловкост: 8-18 Интелект: 3-5 Прецизност: 6-16 Издръжливост: 5-10
Умения: Светкавични реакции – може еднократно да получи +2БЗ за 2ТД. Котка - +4Стаб.м +4 Пром. Малък размер - + 2БЗ. Нощно зрение – виждат прекрасно, при наличието на едва 15% от стандартната светлина. Обоняние + 6.

Плъх/Мишка – по-рядко обвързвани от котките, плъховете са по-чести компаньони за вещерите, занимаващи се с шпиониране и други незаконни дейности.Което не означава че са по-малко обичани от котките или другите видове фамилиари – вещерите винаги са силно привързани към другаря си.
Статистики:
СК: 16 МР: 1 МТ: 1 Виталност: 1 МЗ: 2 ТЖ: 20
Сила: 3-6 Ловкост: 8 - 18 Интелект: 3 - 6 Прецизност: 8 - 18 Издръжливост: 3 - 8
Умения: Малък размер - +2БЗ. Нощно зрение – виждат прекрасно, при наличието на едва 15% от стандартната светлина. Обоняние + 7.

Гарван/Птица – единствено змиите биват обвързвани по-рядко от гарваните. Неудобството да се разхождаш с гарван на рамото, често възпира вещерите да ги избират за фамилиари. Обикновено определят вещерите с гарван за фамилиар като мечтатели и философи.
Статистики в книгата.

Змии – най-рядко се обвързват змии за фамилиари. Може би, поради убеждението, че змиите се обвързват от зли вещери със склонност към интригантстване, може би поради самата рядкост на малките змии като животни, но е факт, че змии почти не се срещат за фамилиари.
Статистики:
СК: 16 МР: 1 МТ: 1 Виталност: 1 МЗ: 3ТЖ: 18
Сила: 3 - 8 Ловкост: 10 - 20 Интелект: 3 – 8 Прецизност: 6 – 16 Издръжливост: 3-5
Умения: Нетърпимост към студ – змия оставена на температура под 5 градуса по целзий за повече от (4*Издръжливост) мин. ще започне да натрупва временни щети в нарастваща прогресия (1+2+3+4 и т.н.) за всяка минута над това време. Когато временните щети станат по-големи от 16 + ТЖ на змията, тя умира. Температура под -10 градуса ще я убие веднага. Времето, което змията може да прекара безопасно на ниска температура се намаля с 1 за всеки градус под 5. При отрицателна стойност (примерно -20 градуса) разликата се използва за база при натрупване на временните щети (в по-горния пример, щетите ще почнат да се натрупват по следния начин: 5+6+7+8+9+10 и т.н.). Отрова – различните змии имат отрова със сила между 1 и 5 зара. Проблемът е, че колкото по-отровни са, толкова по-уязвими са на студ змиите. Всеки зар за сила на отровата над 1 намалява множителя пред издръжливостта във формулата за безопасно време на ниска температура с 1.

Публикувано: пет апр 11, 2008 6:16 pm
от hameleona
последна редакция... надявам се.