Страница 3 от 3

Публикувано: ср мар 30, 2011 12:28 pm
от cherno_slance
Къртач, със всички съпорт герои/билдове е така.
Ако си играл Дота, Хон-а или Лигата на легендарните, значи знаеш.

Има персонажи, които сами не могат да утрепят нищо. Но отборът, който ги има печели в груповите битки... почти винаги.

Публикувано: ср мар 30, 2011 2:12 pm
от kartacha
Да бе, ясно ми е за какво иде реч.

Публикувано: вт апр 12, 2011 2:21 pm
от cherno_slance
Само да спомена, че на трето ниво гарванът има следните статистики:
Гарванът на трето ниво има следните статове
СИ 6
Л 10
ИН 6
ПР 16
ИЗД 4
+
Ск 20

По груби сметки това прави 238 ТР без да отчитаме скоростта по какъвто и да е начин.
При фиксирани 18ТР на ниво, това означава, че гарван нулево ниво има 184 ТР на сбор от показатели+20СК.

Вскакви други фамилиари трябва да се въртят около тази стойност или да компенсират по-малка стойност на сбор ТР от начани показатели с някакви качества (самият гарван има обаче много добри качества)

Публикувано: ср апр 13, 2011 10:04 am
от Vilorp
В чата стана една дискусия и ето какво предлагам относно нея и фамилиарът.

Фамилиарът добавя Х ТЖ към тези на вещерът, където Х е максималния живот на вещера/10 (10%)

Фамилиарът има БЗ на вещерът, ако бъде атакуван, като за целта първо трябва противника да го разпознае, като се базира на логиката. Котка в гората се познава лесно че ѝ е мътна работата, примерно, както и кондор в града. Тука се оставя на логиката.

Фамилиарът и вещера имат общ живот, тъй че ако бият по котката се черпи от живото на вещера.

Фамилиарине не са бойни персонажи и не могат да участвт в битки. Игнорират Псу влияния.

Различават се само по расовите си умения.

Ако вещерът падне на 0 ТЖ, фамилиарът умира.



Котка: Незабележимост* в градски условия; Катерене - по всичко което може нормална котка да се катери; Промъкване - 12; Бдит - 8;

Куче: Незабележимост в градски условия; Обоняние - 16; Промъкване - 6; Бдит - 8;

Гризач: Незабележимост на открити терени; Промъкване - 16; Бдит - 12;

Птица: Незабележимост в полски условия; Летене; Промъкване - 10; Бдит - 10;

Влечуго: Незабележимост в полски условия; Отрова със сила 12 и ефект 10 реална щета, може да се приложи еднократно след успешно промъкване; Промъкване - 14; Бдит - 6;


*Незабележимост - никой не обръща внимание на животното, може да се чете и невидимост примерно.

Публикувано: ср апр 13, 2011 11:53 am
от Fobos
Хам, разбирам каква е идеята ти, но няма ли да е по-просто и по-удобно ако механиката на Вещера се направи като обърнат наопаки Лидер (вместо да вика към съотборниците си, да съска срещу противниците), със съответните негативни ефекти? И ако играчът чак толкова има нужда от фамилиар, да си вземе Друид? (който самият да бъде обогатен и с други животни за призоваване, така че играчът да може да избере дали иска бойно животно, или логистично животно)?

Публикувано: ср апр 13, 2011 12:46 pm
от cherno_slance
Малките животни не са това, което изглеждат.
Не може в името на баланса (заради наличието на СУ Вещер), да създаваме животни-инвалиди.
Има решение между другото:

- ниски статове, за да са безопасни в истинска битка срещу нормални противници

- специални качества, които балансират ниските качества. За котки например може да е така:
1. атлетичност: +6 към Отскок, +4 към НВЛ (безопасна височина за падане), +16 към катерене, пазене на равновесие при вървене по клони, корнизи и т.н.
2. дребен хищник:
+4 атака срещу жертва до 1МР И/ИЛИ +4 атака, срещу жертва до 1МТ
+8 атака, +4 щета срещу жертва под 1/2МР И/ИЛИ +8 атака, +4 щета срещу жертва под 1/2МТ
Ако жертвата е едновременно под 1/2 МР и под 1/2МТ, всички щети на дребния хищник се удвояват.
пример: дребният хищник атакува заспал прилеп ( с неговите с МР 1/2 и МТ0 по ролебуук) със 16 бонус към атаката си и с (1хЗар+8 )х2 щета.
Което прави нещата такива, каквито са в реалността. Котките са доброволно смалени чудовища, специализирани в улова на дребна плячка.
В същото време качеството дребен хищник е безполезно срещу куче... и прави битките с други дребни хищници толкова опасни, че се избягват или свеждат до ритуални, смекчени сблъсъци за теретирия, самки и храна.

Обаче - всичко това горе е в интерес на самите малки хищници - да бъдат отразени реалистично от системата.
Балансът на самото СУ вещер обаче изисква фамилиарът да се замести с нещо друго. Примерно бонусът към псу да идва на 12-та степен, а да не се появява автоматично с появата на фамилиар. (за сметка на това може да бъде по-голям, колкото на СУ убиец. тоест две точки). Така бонусът към псу-су ще ида логически и естествено и със желязната воля.

ПО СЪЩЕСТВО
А самата употреба на фамилиар може да се замести с проклятията, които не бяха въведени. Бавните проклятия, които си ги представям свързани с множество проверки и условия.

Например: да се сдобие вещицата/вещерът с нокти, кичур коса, слюнка, кръв или ъъ други секрети от тялото на жертвата. Да направи ритуал, с който подсилва връзката между частта и цялото, тоест между кичура коса и нейния източник - а това е рол, проверка.

После да вгради кичура/парченцето плат с капката кръв в него в подходящ обект - кукла, да я увие около дръжка на нож и т.н и т.н. - това е още един рол, проверка.

После идва самата манипулация - не е задължително иглата в сърцето да е за смърт - сърцето може да символизира смелост и съответно пробождането там да смъкне жестоко и трайно псу-то и волята на жертвата, пробождането в главата - да смъква интелект, и т.н и т.н
Част от заклинанията, например вързване на кукла с образа на жертвата през врата с кичур от коса на поръчителя/лката - за социална или интимна вярност - очевидно ще се правят само на нип-ове.
Тук следва още един рол за проверка.

Накрая идва удържането на връзката, защото в мига, когато стане манипулацията, естествените съпротивителни сили на жертвата (псу-то на жертвата и то псу-то й без бъфове/дебъфове, ефект от билки, амулети и т.н) пречи. Това е още един рол.

Ако нещо се обърка - рол за устояване, щото най-близкия "гръмоотвод" на изпуснатата сила е самият вещер.

В заключение - тези заклинания може да не са убийствено силни, може да стават бавно и да имат т.н. технологично време - още по-добре.
Хубавото СУ е това, което дава възможност за роулплей. За сега Су Вещер не дава големи възможности за роулплей, защото всяка проява на вещерските способности е свързана колосални разходи на ТМ.

Публикувано: ср апр 13, 2011 1:55 pm
от hameleona
Усещам, че Спас и Слънцето ще си правят техен вещер. Да ви сцепя темата?

Публикувано: ср апр 13, 2011 2:12 pm
от cherno_slance
Споко, аз ще го направя сам

Публикувано: ср апр 13, 2011 3:16 pm
от Vilorp
Аз си имам Месмер, тука само предлагам реализирането на фамилиарът.

Публикувано: ср апр 13, 2011 5:26 pm
от hameleona
Май никой не е схванал идеята на фамилиара. Писна ми да я обяснявам 1000 пъти, така че просто ще си замълча.

Публикувано: чет апр 14, 2011 9:04 am
от Fobos
Ами доколкото схванах, ти искаш вещерът да може да прща фамилиара да подслушва, да шпионира и наблюдава, да разузнава територия, да проследява избрани обекти, да подушва и пробва непознати субстанции и евентуално да краде дребни предмети (като пари, амулети, накити и скъпоценни камъни 8) ). На това аз му викам логистични функции, за разлика от тези на друидските животни, които са по-скоро бойни. Готино като идея (няма човек, който да не харесва "Една нощ в самотния октомври"), но въпросът е, че в тази комбинация вещерът става твърде силен: ---> ще може да получава всевъзможна информация за противника си и дори да прави диверсии, без самият той да бъде забелязван и дори без особена опасност за фамилиара (освен ако не бъде разпознат). Както каза вчера Хелзинг, ако ти имаш такъв сериозен контрол над животното, на практика ти имаш втори игрови персонаж, а самият вещер става като Биг Брадър във фентъзи сетинг. :)
Някакъв допълнителен аргументи ми идва и от приницпното становище на Бате Гойко, че няма нужда да се правят нови скилове за неща, които можеш да ги направиш с вече съществуващо умение. От друга страна самото СУ Друид не е особено гъвкаво и приложимо като единствено и самостоятелно умение (ограничения на магиите да бъдат каствани на открито, ограничения че можеш да ги кастваш само на себе си, ограничение в зоната на ефекта, слот за "Огъване на дърво" :lol: и т.н.), но пък дава яки бъфове, когато се използва като допълнение към други СУ-та (бам! - качваш сила, бам! - качваш ловкост, бам! - качваш ТД и така нагрухан влизаш в боя с двуръчната си брадва). Та с оглед на такова използване на Друид ми се струва по-подходящо да се добавят повече логистични животни, между които друидът може да избира (тези, които ти искаш за фамилиари, но играчът пак да може да контролира само едно-единствено животно) и ако някой вещер иска другарче, да си вземе СУ Друид отделно от СУ Вещер. Така ако играчът действително си вземе двете СУ-та, когато успее да ги вдигне до 12 ниво, може да се получи доста силна комбинация (както са примерно Певец + Магьосник + Специалист в школа), но в крайна сметка играчът ще си е платил за това с много сериозен брой ТР-та и жертвата ще си заслужава.